Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: Frash

Op YouTube zijn filmpjes verschenen van hackers die beweren dat ze de beveiliging van Kinect, de bewegingsgevoelige controller van Microsoft, hebben omzeild. De besturing van de zwenkmotor en de output van de camera zouden zijn gehackt.

De hacker, die schuilgaat achter de naam KinectMan2, heeft op zijn YouTube-kanaal twee filmpjes geplaatst waarmee hij wil aantonen dat hij Kinect kan besturen en dus de beveiliging van de bewegingsgevoelige controller van Microsoft heeft weten te omzeilen. In het eerste filmpje is te zien hoe de zwenkmotor, die in de voet van Kinect is verwerkt, wordt bestuurd. De controller kan via een pc omhoog en omlaag worden gekanteld en als de controller met de hand wordt gedraaid, wordt de uitslag langs de x, y en z-as in een menu op de pc weergegeven.

In een tweede clip zijn beelden te zien die door de camera's van Kinect worden waargenomen. De clip toont een bewegend persoon met een zeer primitief draadskelet. Of de beelden ook echt van de twee camera's van Kinect afkomstig zijn, valt niet te achterhalen. Achter de nick KinectMan2 lijkt ene AlexP schuil te gaan, een programmeur uit Las Vegas, die ook al eens controle wist te krijgen over PlayStation Eye-camera van de PlayStation 3.

KinectMan2 heeft aangegeven dat hij met zijn video's niet mee wil dingen naar de beloning die is uitgeloofd voor het ontwikkelen van opensourcedrivers voor Kinect. Het bedrijf Adafruit Industries stelde duizend dollar beschikbaar voor degene die als eerste opensourcedrivers wist te ontwikkelen. Nadat Microsoft zijn ongenoegen over de beloning had uitgesproken, verdubbelde Adafruit de bonus tot tweeduizend dollar.

Kinect verscheen een week geleden op de Noord-Amerikaanse markt. In Europa verschijnt de zwaaicontroller op 10 november. Kinect, dat moet concurreren met Nintendo's Wii en de Move voor de PlayStation 3, is voor een adviesprijs van 150 euro te koop. Het spel Kinect Adventures wordt bij de controller meegeleverd.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (67)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

"die ook al eens controle wist te krijgen over de EyeToy-camera van de PlayStation 3.", even voor de duidelijkheid "EyeToy" was PlayStation 2 tijdperk met de camera en de game, de camera voor de PlayStation 3 heet gewoon PlayStation Eye.

Voor de rest een leuke ontwikkeling als ze de technologie van Kinect ook voor de PC beschikbaar maken, alleen praktisch nut zie ik niet zo snel aangezien een goede game ervoor ontwikkelen flink tijd zal kosten.

En qua camera's(640x480) is het ook geen wereldschokkende kwaliteit als webcam ofzo...
Voor de rest een leuke ontwikkeling als ze de technologie van Kinect ook voor de PC beschikbaar maken, alleen praktisch nut zie ik niet zo snel aangezien een goede game ervoor ontwikkelen flink tijd zal kosten.
Wat dacht je bijvoorbeeld van je HTPC met bijvoorbeeld Windows Media Centre kunnen bedienen met een kinect.
Ik ken zat eigenaars van een media pc die graag die vanaf de bank voor hun TV zouden willen bedienen met een paar handbewegingen.
Daar hebben ze al iets voor uitgevonden hoor.... een afstandsbediening..
Je snapt het niet. Afstandbedieningen zijn zo jaren '00!

Ik zoek me soms suf achter die dingen, zeker als de kids het idee hadden om de afstandbediening in de microgolfoven van hun speelgoedkeuken te steken....
En die rennende kids gaan je kijkplezier niet verpesten elke keer ze voor de kinect lopen.
niet als webcam maar daar is het ook niet voor bedoelt. als het goed is was deze kinect een diepte (3d) cam. waardoor je bijv met een 3d monitor een heel nieuwe dimentie kunt toevoegen aan je desktop waarbij je dus hand-gestures zou kunnen gaan gebruiken ik kan me een legio aan niet- game gerelateerde scenario's bedenken waarin dit gebruikt zou kunnen worden.
Scherp, aangepast...
Nou, denk nou niet dat de gemiddelde Kinect game die er nu ook zijn zo bijzonder zijn, het zijn allemaal van die simpele games, dus voor 'homebrew' is het zekers interessant.. enuh, wat dacht je van gebruiken op de PS3.. LOL..
hmm, dit lijkt al ergens op. ik vind het wel aannemelijk dat de beelden van de kinect camera komen, dit omdat het skelet naar mijn mening gebasseerd is om met de dikke punten (handen en voeten) te werken.

maar we moeten in ons achterhoofd houden dat het ook fake kan zijn ;)
Mij komt het erg overtuigend over. Dieptecamera footage is nml een beetje lastig faken, met een ccd camera en een enkele lichtbron zou je toch een heel andere contour krijgen. Ook het feit, dat de stickman IN de video is gerendered ipv overlay door de host computer, duidt mij op een optimalisatie waarbij MS zoveel mogelijk rekenwerk door de Kinect laat uitvoeren om de XB te ontlasten, een overweging die een faker niet zo snel zou maken.

[Reactie gewijzigd door jjkewl op 8 november 2010 12:20]

daarnaast schijnt deze "hacker" ook al ervaring te hebben met dit soort hardware.
(hij doet dit voor zijn werk, en heeft dit al eerder met de eye-toy van sony gedaan)
Goh, hij heeft in dat tweede filmpje z'n tool ook maar meteen dezelfde UI gegeven als de Xbox, zo te zien.

Is dit niet gewoon de tuning app van de Xbox zelf?
Klopt inderdaad, lijkt verdacht veel op de nieuwe GUI van het Dashboard v.d. 360...

http://kotaku.com/5680773...ning-your-xbox-360-kinect

@ 03:27

[Reactie gewijzigd door Giant87 op 8 november 2010 10:49]

2de filmpje is gewoon de Kinect Tuner.
Bij het YouTube filmpje staat onder dat tweede filmpje ook gewoon dit:
This is what new Microsoft XBOX sensor sees from the XBOX Kinect Tuner.
Dat tweede filmpje is dus niet vanaf de pc opgenomen. Zie ook http://www.youtube.com/user/KinectMan2#p/a/u/1/pk_cQVjqFZ4

Hij is overigens wel met diepte bezig, zie ook zijn derde filmpje:
http://www.youtube.com/user/KinectMan2#p/a/u/0/18vSblw5SNk

[Reactie gewijzigd door BastiaanN op 8 november 2010 18:47]

Compleeeeet offtopic, maar weet iemand welke GUI elemeneten hij gebruikt voor die progressbars?

Met de standaard windows zut kan je volgens mij geen kleur instellen toch?
Gewoon ProgressBar.ForeColor. Zit er toch al in voor zolang ik me kan herinneren :?
Dat ligt helemaal aan welk UI framework en welke control er gebruikt is. In MFC heeft CProgressCtrl als ik het me goed herinner alleen de mogelijkheid de achtergrondkleur aan te passen. En zelfs in Winforms zal je volgens mij eerst Application.EnableVisualStyles() moeten aanroepen om de standaardstijl te omzeilen.
Misschien is het een WPF-applicatie?
Is het niet gewoon visual studio? anders lijkt me dat je niet zulke windows lijkende elementen gaat namaken. Misschien heb je meer controle in een bepaalde taal (onlogisch, maarja windows)
Nee de controls zitten gewoon in het .NET framework en je hebt in elke .Net gebaseerde taal evenveel mogelijkheden om deze controls te beinvloeden (publieke properties en functies)

Boeboe geeft al het goede antwoord wat betreft de kleurtjes en dan maakt het niet uit of je C#, J#, F#, VB.NET of C++.Net gebruikt,

[Reactie gewijzigd door roy-t op 8 november 2010 11:21]

het was te verwachten dat het snel zou gaan!!

voor de beloning moet de "hacker" alleen nog even de broncode van zijn drivers openbaar maken... :)
Gewoon nep dit. Kinect is een systeem wat grotendeels bestaat uit software. Je zou misschien de sensor kunnen uitlezen, maar no way dat deze gast eventjes zelf iets heeft gemaakt wat de diepte plaatjes omzet naar een skelet. Hij zou natuurlijk wel de orginele Kinect SDK kunnen gebruiken hiervoor, maar dat is natuurlijk valsspelen en hij heeft hier de source ook niet van.
Er zit een processor in de kinect-hardware. Vermoedelijk draait de software die jij noemt voor een groot deel embedded en op die processor. Dan zou het wel degelijk kunnen.
Dat lijkt mij niet, want het kost de XBox flink wat CPU om de data te verwerken. Misschien dat de Kinect ook al het e.e.a. hardwarematig verwerkt, maar dan ben je er nog lang niet.
Uhm.. er zijn sowieso al enkele andere opensource projecten die al zoiets hebben maar dan met een normale webcam.. en wie zegt dat de skelet informatie niet uit de camera komt?
de driver zit er al in. hij moet alleen gemodificeerd zodat hij ook commando's accepteerd van een normale computer
jup. een schamele 2000,- verdienen met iets waar alle hardwarefabrikanten dik (lees; DIK) aan kunnen verdienen.

Ik zou nog even wachten.
Uh, Wii controller is gewoon bluetooth en zo een beetje vanaf dag 1 al aan te sluiten op je PC. Hoeveel klonen ken jij? Tevens: de Kinect is (kan de bron niet meer echt vinden) maar 1 of 2 chipjes. Die zul je moeten reverse engineeren en namaken om een goedkopere kloon te maken.

Tenzij MS die dingen met verlies verkoopt zouden ze blij moeten zijn als er een opensource driver is: meer potentiele klanten.
met een marketing budget van 500 miljoen dollar lijkt het me dat er wel een flinke marge op moet zitten ;)
Hoe gaan hardwarefabrikanten dik verdienen aan hardware van een andere fabrikant?
Door hardware te maken die gebruik kan maken van kinect.

Ik zeg maar eens iets: een TV... zappen zonder remote.

Nog iets? ehmm... Een goedkope console maken met kinect aansluiting.
maar MS zegt dat dit verboden is. dus alleen de namaak aziatische markt heeft er its aan.
Maar kunnen ze dat ook hard maken? Mag je zoiets zomaar verbieden?
Copyright wetgeving geld niet in China.

Daar worden zelfs BMWs nagemaakt en BMW kan daar niets aan doen.

De Aziatische markt is overigens zeer groot. Daarnaast zijn er nog genoeg mensen in Europa en de VS welke zulke dingen online koopt in Azie.

[Reactie gewijzigd door Deadsy op 8 november 2010 22:18]

nou, dat ze mss de kinect controler na gaan maken ;)
Dat is iets dat niet zal gaan, omdat daar dus zekers patenten om de hoek komen kijken..
En wat moeten ze dan met drivers voor Kinect zelf?
Om te reverse engineeren leer je de output. Daarna maak je die output na.
Als ze toch zelf hardware gaan maken, is het dan niet handiger om gewoon hun eigen drivers voor hun eigen hardware te maken?
Maar dan is hun eigen hardware niet compatibel met Ms. 3rd party kan het altijd goedkoper leveren, ze moeten enkel zorgen dat ze klanten afpikken die een officiŽle Kinect zouden kopen.
Compatibiliteit met Microsoft's Kinect is zinloos: het wordt toch nooit toegestaan om een 3rd party 'kinect' aan te sluiten op je XBox. Je kan niet, zoals Mazirian stelt, "Dik (lees; DIK)" verdienen aan onofficiŽle controllers voor spelcomputers als je ook steeds in rechtszaken verwikkeld bent met de originele fabrikant.
Tenzij ze het niet voor Xbox uitbrengen...
Dus ze kunnen dik verdienen door een gereverse-engineerde driver die enkel op de XBox werkt proberen te gaan gebruiken voor hun eigen hardware, op een ander platform dan XBox ?

Ja, dat gaat 'm helemaal worden :)
toch maar een +2 aan jou gegeven voor de heldere samenvatting hoewel Domovoi toch ook mooie punten gescoord zou moeten hebben voor zijn gevatte bijdrages.

Ik zie de aandeelhouders wel op de banken staan voor de gereverse geingineerde driver voor de Kinect, die geen kinect is, maar bijvoorbeeld een guitaar die aangesloten kan worden op een android pad.

Kan zijn dat er een echte opletter in de zaal zit, zeg een tweaker a la Domovoi, die vraagt hoe het nou precies zat met die Kinect waar de presentatie mee begon, maar de rest is de draad wel kwijt en steunt Kitar-hero op de Galaxy Tab van ganserharte. Het begon toch allemaal met de K van van Microsoft en meeliften op zo´n succes kan toch nooit fout gaan ;)
Tenzij ze het niet voor Xbox uitbrengen...
En dan is die compatibiliteit dus zinloos...
Juist, MS zal er alles aan doen om de Kinept niet te ondersteunen.
Dat is niet het punt, mensen wilde gewoon weten hoe kinect ongeveer werkt. Dit kan gebruikt worden om een eigen systeem te maken, maar daarbij bouw je natuurlijk je eigen drivers. Deze drivers kunnen misschien ook wel gebruikt worden als basis van drivers voor een ander apparaat maar dat lijkt mij een hele kleine kans.
een schamele 2000 dollar. Klinkt nog net iets schamelder (of schameler of ..., je begrijpt wel wat ik bedoel ;) )
Wat jammer dat er nog geen online woordenboeken of grammatica's zijn uitgevonden, anders konden zelfs moedertaalsprekers die hun eigen taal nauwelijks beheersen ook intelligent overkomen.
..je bedoelt die mensen die andere afkraken om zelf leuk of intelligent te "lijken"....?
Tja, als je het verhaal op engadget mag geloven wil ie er zelf de boer mee op gaan.
Veel van dit soort dingen wordt dan vervolgens in open-source software gebruikt. Dan is 2000 euro mooi meegenomen.
en moet de broncode ook werken, as in dat moeten alle functies werken (schat ik) of in ieder geval de meesten.
Offtopic:

De manier waarop jij hacker gebruikt is eigenlijk de enige juiste vorm. Een hacker is een programmeur die alles probeert te bereiken wat mogelijk is, en verder. Dus je kan die haakjes wel weghalen.

Ontopic:
Het lijkt erop dat het niet al te lang meer duurt, totdat alles totaal uitleesbaar is.
haha moet gelijk denken aan stickman bij het tweede filmpje :P
Je ziet ook waar de lag vandaan komt in de Kinect games in dat filmpje. Het skelet loopt ongeveer een kwart tot een halve seconde achter op de bewegingen van de beelden.

Het is jammer dat het 2e filmpje niet wat langer is, je ziet dat het bij snellere bewegingen namelijk ook moeite heeft om het skelet goed aan te passen. Als ze die twee dingen niet weten te verbeteren zal het toch lastig zijn om bij serieuzere spellen een beetje degelijke besturing te hebben.
Dat is de uitdaging je moet out of the box denken niet in the box.
Want natuurlijk gaan fps en snelle games niet werken.
Maar iets als heavy rain waar verhaal en user interaction central staan kan kinect echt laten bloeien bij de hardcore gamers.
Dat het met meer lag al werkt voor bepaalde soort games neemt niet weg dat het beter kan en dan ook geschikt is voor een breder soort games. Ook moet Microsoft niet doen alsof het prima werkt voor games waarvoor het zo niet geschikt is.
heheh geweldig... en Microsoft maar hard roepen dat het ontzettend zwaar beveiligd was..
Waar riepen ze dat? Ze zeiden dit:
With Kinect, Microsoft built in numerous hardware and software safeguards designed to reduce the chances of product tampering
Dat is wat anders dan dat ze melden een mega beveiliging te hebben ingebouwd.

[Reactie gewijzigd door PWM op 8 november 2010 11:17]

En de magie van kinect zit in zijn software kant niet de hardware kant denkt dat elk hardware bedrijf het makkelijk zelf kan waarschijnlijk nu niet meer vanwege ms patenten shopping.
Zat er beveiliging op dan? Het feit dat er geen drivers voor beschikbaar zijn betekend niet dat er beveiliging op zit.

[Reactie gewijzigd door tigger op 8 november 2010 10:46]

uh ja :)
But Microsoft isn't taking kindly to the bounty offer. "Microsoft does not condone the modification of its products," a company spokesperson told CNET. "With Kinect, Microsoft built in numerous hardware and software safeguards designed to reduce the chances of product tampering. Microsoft will continue to make advances in these types of safeguards and work closely with law enforcement and product safety groups to keep Kinect tamper-resistant."
bron : http://news.cnet.com/8301-13772_3-20021836-52.html
Update: Zoals ik al zei, er zit geen beveiliging op:
'Kinect was not actually hacked. Hacking would mean that someone got to our algorithms that sit on the side of the Xbox and was able to actually use them. Which hasn't happened. Or it means that you put a device between the sensor and the Xbox for means of cheating, which also has not happened. What has happened is someone wrote a open-source driver for PCs, which essentially opens the USB connection, which we didn't protect, by design, and reads the inputs from the sensor.''
Bron: http://www.neowin.net/new...ckflips-on-kinect-hacking

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True