Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 153 reacties
Submitter: Falcon

In tegenstelling tot eerdere berichten zal Project Natal mogelijk 149 dollar kosten. Ook zal de officiële naam van de gesture controller Wave zijn. Naar verwachting wordt deze informatie op de E3-presentatie van Microsoft officieel bevestigd.

Project Natal-sensorDe prijs van Microsofts nieuwe bewegingscontroller werd eerder geschat op 50 pond. Volgens een betrouwbare bron van gamessite Edge zal de prijs echter 149 dollar bedragen, wat ongeveer het dubbele is en omgerekend neerkomt op circa 121 euro. De wereldwijde release staat gepland op 26 oktober. Een bundel van de Xbox 360 Arcade met Natal zou 299 dollar op moeten brengen. De games die beschikbaar zijn bij de launch van Natal zullen gericht zijn op de casual markt.

Website NowGamer heeft uit bronnen bij Microsoft en gamesontwikkelaars begrepen dat Project Natal onder de naam Wave in de winkels zal komen te liggen. Microsoft zal op 13 juni, voorafgaand aan de E3 in Los Angeles, een presentatie geven over Natal. Concurrent Sony is van plan in de herfst de bewegingscontroller Move uit te brengen voor een prijs van maximaal 100 dollar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (153)

1 2 3 ... 6
Ik geloof hier niks van, microsoft heeft een aparte website genaamd wave waar nieuwe projecten ( waaronder NATAL ) worden getoont. Het zou heel raar zijn om dit als naam voor zoiets te gaan gebruiken terwijl die naam al voor iets anders wordt gebruikt.

Daarnaast is 149 dollar niet realistisch, het moet concurreren met de wii en dan is een prijs boven de 100 dollar veel te hoog. En de kosten zitten absoluut niet in de hardware, het is een simpele camera. De software kosten halen ze er weer uit via natal software die je kan kopen, net als bij alle hardware, tegen verlies of kostprijs verkopen en winst op de software maken.

Dan is er ook nog het feit dat Project Natal al dik een jaar door alle media wordt genoemd in de previews, zeker in de casual markt. De naamsverandering zou dus totaal onlogisch zijn en alle gedane marketing direct onbruikbaar maken.

Geruchten als dit komen vaak door aanname van mensen, zoals de website wave waar het project op staat, de prijs wordt waarschijnlijk van 1 of ander webwinkeltje geplukt die denkt de prijste kunnen gokken en zo wat bezoekers te trekken.

Naar mijn idee komt natal voor 50 of 80 euro in de winkel en gewoon met de naam Natal. Hij zal gebundeld worden met elke Xbox 360 en de prijs van de console blijft zoals hij nu is waardoor microsoft geen prijsdaling hoeft door te voeren maar extra waarde toevoeged door Natal erbij te geven.

[Reactie gewijzigd door mrnopants op 30 mei 2010 11:44]

Dan is er ook nog het feit dat Project Natal al dik een jaar door alle media wordt genoemd in de previews, zeker in de casual markt. De naamsverandering zou dus totaal onlogisch zijn en alle gedane marketing direct onbruikbaar maken.
Je bedoelt net zoals Windows Whistler, Longhorn, Blackcomb etc? Dat zou inderdaad ongehoord zijn.

[Reactie gewijzigd door sab op 30 mei 2010 12:17]

..Windows is niet uniek en wordt als beta niet zo ontzettend gehyped als natal. Plus is het hardware en geen software..Longhorn software b.v. was een opvolger van software die iedereen toch wel ging gebruiken. bij natal is het nog maar de vraag voor die prijs. Natal is een optionele addon. Is wel even heel wat anders.

alle gedane marketing direct onbruikbaar maken.

Dat is wel erg overdreven ja. Iedereen die ervan weet kan het vinden, al heet het 'xbox 360camera 2'

Ongehoord is de prijs.
Okay dan, Nintendo doet niet anders:

Project Reality --> Ultra 64 --> Nintendo 64
Nitro --> Nintendo Developer System --> Nintendo DS
Dolphin --> Gamecube
Revolution --> Wii

Vooral die laatste twee waren onder hun ontwikkelnaam al vrij lang bekend, toch werd op het laatste moment de naam veranderd in wat we nu hebben. Het enige dat dan nog herinnert aan de oude naam is het modelnummer (Wii accessoires zijn bijvoorbeeld allemaal RVL-xxx).
Erg vet 'fan filmpje' van de Nintendo Revolution: http://www.youtube.com/watch?v=2cbdJeE-x6E

Wel wat offtopic, maar wilde het toch delen :)

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 30 mei 2010 13:28]

"En de kosten zitten absoluut niet in de hardware, het is een simpele camera."

http://www.planetxbox360.com/article_6523/E3_09_First_Details_on_Project_Natal_Camera_for_Xbox_360

The Project Natal sensor is the world’s first to combine an RGB camera, depth sensor, multi-array microphone and custom processor running proprietary software all in one device. Unlike 2-D cameras and controllers, Project Natal tracks your full body movement in 3-D, while responding to commands, directions and even a shift of emotion in your voice.

Pfff... ik voel me net een Microsoft Fanboy, zoals het blijkbaar nodig is de Tweakers alhier duidelijk te maken dat het iets meer moet voorstellen dan de Wii of Move...
Wave wordt het waarschijnlijk niet:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3179540

dus hopelijk klopt de prijs ook niet
Staat voor 80 euro als pre-order op Bol.com.

http://www.bol.com/nl/p/g...04004009067122/index.html

Als dit inderdaad de prijs is dan is deze wel okay.

Wel toevallig dat ze het zo'n 2 weken voor E3 plaatsen.. maarja MS zal we het 1 en ander op tijd door moeten geen aan de winkels/pers

[Reactie gewijzigd door S2S op 30 mei 2010 12:10]

80 euro voor de losse controller. Dan zal 149 euro wel voor controller + spel zijn
Het gaat over 149 dollar, dat is wat anders dan 149 euro.
iedereen nog even snel bestellen dan ;)
maar dat is wat ik er ook voor over had gehad.
de prijs van een game. en mischien iets meer.
is dan inderdaad een beetje tegenstrijdig. denk dat ik hem dan wel ga pre-orderen. moet alleen zeker zijn dat ik hem ook ga krijgen voor die prijs.

bedankt voor de info en zoals eerder gezegd is dit een addon die het denkelijk wel waard is
Jammer. Ik had gehoopt dat het minder zou kosten. (Pakweg 50 euro ofzo..)
Een bundel van Wave + Xbox voor $299, vind ik erg redelijk, zeker voor de features die ik tot nu toe heb gezien. Alleszins een leuke Wii concurrent.

De features die je bij de Xbox + Wave krijgt zijn een stuk geavanceerder dan de outdated Wii, dus ik vind het wel deze (launch-)prijs waard.

Je moet je wel bedenken dat ze bij MS een hoop hebben geinvesteerd om dit werkend te krijgen. Wat ik op de filmpjes heb gezien is het echt een nieuwe game ervaring. Een soort WiiPlus-ervaring. Dus ik vind een hogere prijs dan de Wii zeker gerechtvaardigd,

[Reactie gewijzigd door bas-r op 30 mei 2010 12:15]

Er...als je bedenkt dan een Wii $199 kost en een PS3 $299 vind ik dat microsoft dat veel te veel voor vraagt om het echt toegankelijk te maken tot het publiek
Nou een Ps3 en een Xbox zijn redelijk vergelijkbaar, dus als je voor dezelfde prijs er zeg maar gratis een Wii bij krijgt doen ze het imho erg goed.

Heb nog geen Wii (of ps3 of Xbos for that matter), wilde een Wii, mar wacht dit echt wel even af, als dit goed is en er leuke games komen/zijn dan vermoed ik dat het toch deze bundel gaat worden.
Ben ik niet met je eens, bij de PS3 krijg je een berg van mogelijkheden erbij, denk aan een blu-ray speler(150e), wifi ingebouwd, gratis online, media server, linux(als je niet update). De ps3 is een home entertainment set en spelcomputer en meer in een.
Die media server stelt ook maar weinig voor. Het is puur omdat het kan, maar met de gemiddelde streamer van rond de honderd euro ben je beter uit. Stiller, zuiniger, geeft minder warmte af, ondersteunt alles zonder extra software, etc.

Blijft dus alleen de lawaaierige BD-speler over.

Als gameapparaat is de PS3 top, maar we moeten er niet meer van maken dan het is. De Move is een echt mooie uitbreiding, omdat het die wii-markt lijkt aan te spreken, en dat kennelijk voor een relatief lage prijs. Hetzelfde geldt voor Natal op de Xbox360. Alleen wat ik wel opvallend vind is dat er bij de aankondiging van Natal erover sprak alsof het een ware revolutie was, en een hele nieuwe dimensie zou toevoegen aan interactive gaming. En nu is het slechts een controler die wii-mogelijkheden biedt.
Uhm... heb ik iets gemist? Voor zover ik weet wat de techniek zou moeten kunnen biedt het zeker mogelijkheden tot revolutionaire gameplay. Hebben ze dat allemaal overboord gegooid dan? Ik heb nergens nieuwsberichten gelezen dat alles wat ze hebben laten zien een grove leugen was... het lijkt mij dat we dat pas kunnen beoordelen als we dat spul en de bijbehorende games in onze handen hebben...
Ik vindt het wel typisch dat je hem lawaaierig noemt. Ik heb zelf een fat PS3 en misschien is de slim wel lawaairerig maar zo zou ik mijn PS3 nooit omschrijven. Mijn LG DVD speler, die was lawaaierig. De XBox 360 van mijn maat. Mijn PC.. de laptop van mijn vriendin als hij wordt belast... maar niet de PS3. Dat vind ik nou juist een goede feature van dat ding. Lekker stil. Maar misschien heb ik gewoon mazzel gehad met mijn model (of jij pech met de jouwe).
Als ik flink aan het gamen ben begint mijn ps3 slim behoorlijk te zoemen. OT: Ik vind de prijs, net als alle andere xbox accesoires, behoorlijk aan de hoge kant. Ben benieuwd hoeveel de productiekosten zijn. Ik neem aan als het in massa productie gaat en goed verkoopt, dat de prijs wel zal gaan zakken (alhoewel, Microsoft?). :)
De 360 kan ook streamen dus dat maakt geen bal verschil op dat punt.
Hoewel de PS3 niet alles is, zoals ik al aangaf. zijn de afspeelmogelijkheden van de Xbox 360 wel erg beperkt tot afspelen, stop, pauze en spelen (wat bij streamen sowieso een ramp is op beide apparaten). De PS3 heeft nog de mogelijkheden om wat gegevens in te zien, scenes te kiezen en wat extra's. Dus in vergelijking met de Xbox heeft de PS3 wel meer dan een streepje voor als het gaat om het afspelen van media. Maar goed, zoals ik al aangaf is dat verre van ideaal, en kun je beter een mediastreamer halen van tussen de 100 en 150 euro die veel beter werkt.
'berg van mogelijkheden erbij'
wifi kan je ook op de xb nemen en online staat er ook die in mijn ogen veel beter werkt dan de ps3 die elke x als ik op mw2 zit van host moet wijzigen het kost bij de xb wel geld maar je hebt wel een goed werkend systeem in tegenstelling tot ps3

who needs a blu ray speler als je via windows media center direct blu ray kwaliteit filmpjes kan streamen naar je tv zoveel spelen zijn der namelijk niet op blu ray discs behalve ff13 ken ik er iig geen

ik ben het zat eigenlijk van die mensen die ps3 de hemel in prijzen ik ben zelf namelijk door zown iemand overgehaald maar vind het niks ik speel gewoon weer met mijn xb in mijn ogen veel beter kan je tenminste degelijk mee gamen zonder bij fifa 2010 errors te krijgen en bij mw2 dcs

natal ga ik zeker halen dan mag jij met je ps3 met die balen aan een stok ding

[Reactie gewijzigd door Ezr op 31 mei 2010 10:52]

Elke game die voor de PS3 uitkomt wordt op een Blu-ray geserveerd.
Final Fantasy 13 was één van de spellen waarbij werd aangegeven dat het wel degelijk
voordelen had om een Blu-ray te gebruiken.

Volgens mij was dit met Metal Gear Solid 4 ook al, waar al werd aangegeven dat de ontwikkelaar te weinig ruimte had om al het audio 'uncompressed' mee te leveren.

Daarbij heeft niet iedereen een internet connectie waarmee ze Blu-rays kunnen binnen halen.

Dat jij de PS3 niet interessant vind is jouw eigen mening en dat mag, niet iedereen vindt de PS3 interessant en niet iedereen vind een x-box interessant.
linux(als je niet update
Als je nieuwprijs vergelijkt van een toekomstige xbox moet je ook de features van een nieuwe console vergelijken en niet features die in een PS3 die nu al al zijn uitgefaseerd.
Maar als je niet update gaat je 'gratis online weer weg' dus dat is wel een 'of of' keuze.
De PS3 Slim heeft de Linux-optie nooit gehad. Aangezien dit de enige PS3 is die je in de winkel kunt kopen, valt er niet te kiezen. Op zich niet zo'n gemis: de grootste klagers over het verdwijnen van Linux zijn volgens mij mensen die niet eens een PS3 bezitten. Ik heb mijn PS3 in maart 2007 gekocht en nog nooit de moeite genomen om Linux te installeren en dat geldt voor 99.9% van de reguliere PS3-bezitters.
De Linux optie is vanaf dag een onzin geweest en "als je niet update" slaat al helemaal nergens op. Wil je nou spellen spelen met dat ding of niet? Om die te kunnen spelen *moet* je updaten. Als je dat niet wil kun je beter een HTPC met ingebouwde bluray speler kopen, heb je een krachtiger en flexibeler systeem zonder Sony DRM. Wil je wel spelen, dan is de PS3 zeker een goede keus.
Mee eens, met de Linux op de PS3 kan je maar weinig. Koop dan een oude barebone en zet er Linux op, en je hebt een mediaplayer.
Linux op de PS3 kan tevens geen 3D rendering doen. (Geen toegang tot de 3D GPU) en geen volledige toegang tot de Cell processor. En om je PS3 nou te laten draaien als webserver ofzo, beetje onzinnig. Heb zelf een hele zuinige IBM mini PC gekocht voor een prikkie, wat nu mijn fileserver + webserver is die draait op Ubuntu Server.
(Gebruikt iets van 20W ofzo)
0,1% is nog steeds een groot aantal....
het is allemaal te zien welke controller je het makkelijkste vindt, ik vind de standaard PS3 controller HATELIJK die L2 en R2 (LT en RT) echt zo slecht

Je vingers glijden ervan, ze reageren soms niet(goed) ,...

imho Xbox = best + je kan deze modden als je wil.
En wat is dit dan? :? Noem ik gewoon een mod hoor ;)
Modden is nu een euphemisme voor gekopieerde games spelen??
Ik ben bang van wel. En wat dat met de controller te maken heeft??
Silent.. klopt

Maar voor Natal $149 te vragen is belachelijk want je ween niet hoeveel ondersteuning word gegeven eraan zeker omdat voor $199 je een dedicated systeem hebt. En ik verwacht niet dat Natal so veel revolutionair is t.o.v de Wii
En wat wasde launchprice van de Wii?
Je moet je bedenken dat dit ding NU moet concureren tegen de Wii en PS3's move.. en niet 5 jaar terug toen de Wii launched werd.

Een prijs tussen de 50 -> 100 euro zou een stuk beter uitvallen schat ik.

k vind het wel jammer dat ze hem de "wave" noemen.. k had toch liever de naam Natal gezien.
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht. Hè, Wave? .. wat een lame-ass naam :S Natal heeft 't altijd geheten en moet zeggen dat dat ook 'meer' inhoud heeft. Wat nog raarder is, is dat ik voor 'Natal' bijv. wel 150 dollar over zou hebben, maar voor de 'wave' misschien niet meer dan 50-75 dollar.

Gasten bij Microsoft hebben 't niet marketing technisch niet helemaal goed nog zitten. Maar ja, bericht kan altijd nog 'bogus' zijn, wie weet.
Ik moest meteen denken aan Google Wave (in nl nog niet veel gebruikt maar in de States wel).
Maar ja, gezien het feit dat het beide verschillende producten zijn zal het geen probleem opleveren in juridische zin maar of het voor de gebruiker ook duidelijk is als je een, zoals hier, een titel ziet met Wave erin....
Ik ook, heb wave vorig jaar al wat gebruikt, het boeit me niet echt, nu toch nog niet
Ik zat meteen te denken aan de Samsung Wave die net is uitgebracht.
Ik verwacht dan ook dat Microsoft problemen gaat krijgen met deze naam waardoor het hopelijk weer terug gaat naar de naam Natal.
Windows Vista had ook de codenaam project Blackcomb, codenamen zijn gewoon namen die gegeven worden aan projecten ;).
Net zoals de Nintendo hun consolenaam hadden veranderd van Revolution naar Wii.
Allebei waren de eerste versies best vette namen (Revolution, Natal), veranderd in suffe dingen (Wii, Wave). Ach ja, dat krijg je met vercommercialisering.
249, maar dat was toen.
En wat kost een arcade los? ;)

En denk dat het met deze prijzen geen concurrent van de Wii gaat worden. Het heeft een top-game nodig die de feature geweldig gebruikt, maar een top-game moet een grote doelgroep hebben. Beetje kip-ei verhaal waar de Wii geen last van heeft.
Redelijk? Een Xbox360 Arcade kost nu ook rond de 150 euro en op sommige momenten zelfs veel goedkoper (als aanbieding).

Naar mijn inziens niet zo voordelig.
Ben ik het helemaal mee eens. Behalve dan, dat als het doet wat de filmpjes beloven het eerder een wii-plus-plus-plus ervaring zal moeten zijn. Véél geavanceerdere techniek en ook nog eens vele malen betere graphics.

Ik schrok eerlijk gezegd toen ik las dat het maar 50 pond zou gaan kosten. Voor dat geld heb je nog niet eens een Logitech webcam uit het hogere segment, met bewegingsdetectie e.d. En te duur? Vergeet niet dat je hier meteen met 4 spelers aan de slag kan. De normale winkelprijs van een originele Wii controller is 40 euro, doe dat keer 4 en je zit aan de 160 euro! Alleen heb je dan nog steeds crappy graphics en matige controls (zonder Wii plus).

Van Natal ('Wave' vind ik ook een beetje jammer :S) verwacht ik wel wat meer dan dat.

Nouja, wachten tot oktober dus... Ik twijfel nog steeds tussen een PS3 en een XBOX 360 op dit moment. PS3 beschouw ik wel als de betere console met Blu-ray en mogelijkheid tot 3D weergave als bonus en gratis online spelen, maar Move kan volgens mij weinig meer dan een Wii controller en ziet er bovendien niet uit...

Toevoeging:

Ik verbaas me er wel over hoeveel mensen Wave/Natal zien als weinig interessanter dan de Wii-mote of Move. De Wii detecteert slechts de beweging die je met de controller maakt en kan maar beperkt detecteren waar deze zich bevindt t.o.v. het scherm. Move doet een beetje hetzelfde, hooguit iets beter, wat in mijn ogen 100 dollar weer wél veel geld maakt.

Wave/Natal detecteert je complete lichaam en zet deze om in een skelet in een virtuele ruimte en kan tevens je gezicht, postuur en stem herkennen, uitdrukkingen en emoties interpreteren en voorwerpen herkennen. Dat maakt het een héél ander verhaal. OK, het valt net als de Wii-mote en Move onder motion sensoring, maar daar houd de vergelijking ook wel op. Denk eens aan de mogelijkheden van die interactie...

[Reactie gewijzigd door Qualian op 31 mei 2010 13:57]

Het hangt er vanaf wat er in het pakket inbegrepen is. Waarschijnlijk zit er ook een game bij en wat andere zaken. Ik denk dat een prijs rond de €100 euro ideaal zou zijn geweest, al kan ik me weinig mensen met een Xbox 360 voorstellen die Natal links laten liggen omdat het iets meer kost.
De hoeveelheid mensen die 'Wave' links laten liggen is denk ik volledig afhankelijk van de games die het ondersteunen. Als er alleen maar "party" games zijn/komen dan hoef ik dat gedoetje niet. Maar komen er ook shooters en dergelijke die goed te besturen zijn met 'Wave', dan zal ik (en ik denk vele anderen) het al veel sneller aanschraffen.

Net als bij de Wii. Het is leuk om te besturen met arm bewegingen etc, maar de games boeien mij absoluut niet. Tevens hoop ik dat 'Wave' een USB aansluiting krijgt, zodat hier in de toekomst ook voor de PC kan worden ontwikkeld :D
In het artikel staat :
De games die beschikbaar zijn bij de launch van Natal zullen gericht zijn op de casual markt.
Dus ja, het zullen vooral "party" games zijn, hoewel je de term casual ook heel ruim kan opvatten. Een shooter kan casual (simpele gameplay) zijn qua opzet.

Ik vind het systeem van de Wii beter doordat je toch nog een controller in je hand hebt. Het werkt heel goed in een spel als Metroid Prime Trilogy waarin je redelijk veel acties kan uitvoeren (morphball, wapen kiezen, visors, raketten, kaarten etc etc) maar toch actief gebruikt maakt van de motion sensing aspect.
Het voordeel van 'Wave' is dat je sowieso vast kan houden wat je maar wilt. Bijvoorbeeld een echte tennisracket ipv zo'n plastic opzetstuk (gaan er wel weer TV's gsloopt worden :P). Voor shooters bijvoorbeeld zouden ze dan een simpele gun uit kunnen brengen met alleen een trigger ofzo, ik verwacht immers niet dat het subtiele bewegingen van je wijsvinger perfect zal detecteren.

Je zult er ten minste mee kunnen doen wat met een Wii ook kan, mits ze het maar net zo uit gaan melken...

Maar als ze echt hun best doen verwacht ik revolutionaire games zoals in de filmpjes, met een vernieuwende gameplay die is aangepast op de techniek, niet de standaard games zoals we die kennen.
ja, als het in combi met fabel3 komt voor 149 dollar, dan gaat het nogwel enigszins..
Ik ben juist wel "blij" met deze prijs. Toen ik ook de geruchten hoorden over 50 pond had ik meteen zoiets van, ow das niks want voor zo'n lage prijs kan je immers weinig meer verwachten dan een leuke webcam. 120-130 euro klinkt al veel beter. Ik ben zeer benieuwd naar de komende E3. nog een dikke 2 weken \o/
Ik vind het ook geen slimme zet. Je kunt beter een relatief laag bedrag vragen voor het product zelf, en dan een heffing op de games die het ondersteunen gooien.. Zo krijg je pakweg dezelfde inkomsten, maar voelt de consument het minder in de portomonee - gevoelsmatig.
Vreemde perceptie van wat duur is en wat niet. Bij Natal zie je mensen vaak klagen dat 150euro te duur is. Voor een iPhone en iPad willen ze dan wel weer bergen geld neertellen.
Is niet zo vreemd. Het gaat om meerwaarde. Wave is niets meer dan een extra besturingselement aan spellen die je ook zonder zal kunnen spelen (immers kunnen devs er niet vanuit gaan dat iemand het heeft). Een iPhone (of iedere andere smartphone) biedt een hoop extra functionaliteit die je oude "dumbphone" niet heeft.
Bovendien gebruiken een hoop mensen hun telefoon dagelijks, en hun xbox niet.

Zoals iemand hieronder al zei: voor die 149 dollar kun je ook een Wii krijgen, en dat is toch de console bij uitstek voor party-games. Er stond al in het artikel dat bij de launch alleen een paar casual games Wave zullen ondersteunen, dus ik vraag me af hoe veel mensen dit echt aan zal spreken op deze manier.
Maar we zullen het zien. De zoveelste fail van MS of de nieuwe hype? Het kan allebei kanten op...

[Reactie gewijzigd door kozue op 30 mei 2010 12:41]

Ik neem aan dat het Wave pakket ook een game of twee games bevat.
En misschien nog wel wat fun software om te experimenteren.
Je moet er natuurlijk wel meteen mee aan de slag kunnen.
(immers kunnen devs er niet vanuit gaan dat iemand het heeft)
Deze zin is de sleutel tot alles. MS moet in razend tempo minstens 10.000.000 mensen 'Wave' verkopen anders loopt men het risico dat het in de vergetelhoek raakt.

Overigens is het onzin dat de Wii geen last zou hebben van dit Kip-ei verhaal. Ook daar gold heel sterk dat ze een enorm risico namen: Als de eerste spellen geen of slecht gebruik zouden maken van de controllers en er te weinig Wii's verkocht zouden worden dan zouden ook toekomstige spellen geen ondersteuning bieden en krijg je een negatieve spiraal. Gelukkig voor Nintendo verkocht het als een tierelier en werd de Wii als platform al snel groot genoeg om de aandacht van de game developers te krijgen zodat er genoeg aanvoer van spellen is.

Bij de launch zal er minstens één en liefst een paar games moeten zijn die echt afhankelijk zijn van Wave. Die echt die nieuwe ervaring bieden die je met een gewone controller gewoon niet kunt krijgen. De zogenaamde 'killer app' waar mensen een platform voor gaan aanschaffen. Komt dat er niet dan kan dit razendsnel mis gaan.
vind het ook wel vrij fors bedrag voor zoiets, jammer.
Ik vind het bedrag wel mee vallen. Als eens een controller voor de Wii gekocht? Voor een game als Wii Resorts (in mijn ogen een van de betere games op de Wii) moet je een Wii afstandsbediening (€40,-), een Wii Nunchuck (€20,-) en een Wii Motion Plus (€20) hebben. Ik ga hierbij even uit van de adviesprijs. Maar dit alles koop je, want Wii Resorts in je eentje spelen is een stuk minder.

Een prijs van maar €50 voor de Wave is dan ook niet realistisch, gezien dit een veel meer geadvanceerd motionsysteem is dan dat van de Wii. Het kan immers bijvoorbeeld ook objecten en dergelijke herkennen en scannen. En ik vermoed dat deze ook meerdere players ondersteund.
na alle wii bashing van de laatste tijd vind ik het wel grappig dat zowel sony als ms met een wii clone addon komen. zal me benieuwen voor beide consoles wat het merendeel van de gebruikers er van gaat vinden.

ik vermoed niet dat ze mensen die een wii hebben voor casual gebruik gaan overhalen een 360 of ps3 naast hun wii te zetten.
Het bashen van de Wii had niet zozeer betrekking op het concept van de motion-controller, maar op het middelmatige niveau van de hardware, software (online, community, etc), en kwaliteit van de games. Iets wat tot de dag van vandaag wat mij betreft terecht is.

Overigens was de Wii ook niet de eerste die een motion-controller op de markt bracht.

[Reactie gewijzigd door RoccoS op 30 mei 2010 12:05]

Moet je eens een Wii aansluiten op je 50" HDTV... Wie brengt er in deze eeuw nog een console uit die geen HD resoluties ondersteund? De besturing van de Wii is wel leuk ja, en heeft tot leuke originele spellen geleid (mits je van casual gaming houdt), maar de hardware is niet meer van deze tijd en door alle prijsverlagingen van de Xbox 360 en PS3 hoef je het voor de prijs ook niet meer te doen. Was die slechte hardware niet ooit bedoelt om de prijs laag te houden? Zo goedkoop is een Wii niet meer in verhouding tot de concurrentie.
een wii clone?
Voor Natal heb je eigenlijk geen controller meer nodig in je hand (voor de ps3 versie nog wel zo'n rare stok)

das wel wat anders dan wat de wii doet.
ben zelf iemand die ze alle 3 heeft gewoon vanwege de apartheid en de eigen unieke mogelijkheden.
"wave" zelf kan ik geen wii clone addon noemen want het werkt op een heel andere manier naar mijn weten.

en zo als hier boven gezegd wordt is de beeldkwaliteit van een xdoos 360 wel dergelijk veel beter dan een wii dat niet geschikt is voor een beetje groot beeld.

en natuurlijk het blijft een eigen belevenis wat hier gezegd wordt. maar m$ kan me overwegen een "wave"te kopen mits het aanbod een beetje aantrekkelijk is
Ik betwijfel of dit een betrouwbaar nieuwsbericht is. Wave lijkt me een bijzonder slecht gekozen naam. Vooral omdat Google momenteel bezig is om Wave te promoten en het gewoon wel heel afgezaagd is. Verder lijkt me een bedrag van 150 dollar voor dit speeltje veel te veel! Voor een bedrag van 50 euro zullen veel mensen deze nieuwe toevoeging voor hun Xbox wel halen maar voor 150 euro zie ik dat niet gebeuren. Ze kunnen hem gewoon beter goedkoop maken en dan goede software uitbrengen en die die full priced verkopen.
Over die betrouwbaarheid:
Op de site van edge-online noemen ze een zgn. 'betrouwbare bron' :
That’s according to a trusted source, who told us that the motion sensing camera will also ...
Echter als je op de link met hun 'trusted source' clickt, kom je op een Gears of War III artikel uit ?
WTF ?

Dus dat tweakers.net de citaat met 'betrouwbare bron' gewoon klakeloos overneemt noem ik dus pure laksheid.
Zelf referentie noem je dit. Een artikel van jezelf gebruiken als referentie om je eigen bewering te staven.
Zo kan ik het ook.
De claim staat dan ook tussen aanhalingstekens op tweakers wat aangeeft dat het een gerucht is en geen feit.
Dus als ik iets tussen 'aanhalingstekens' zet dat is het gelijk een 'gerucht' ?
De letterlijke betekenis van 'aanhalingstekens' is dat je iets 'aanhaalt' dus dat je iets 'quote' dus dat je iets letterlijk 'overneemt'.
149,- is veel te duur, zo te zien gaat de ex-Microsoft manager gelijk krijgen:
http://www.destructoid.co...al-will-fail-174716.phtml
http://www.google.nl/sear...ome&ie=UTF-8&q=natal+fail

Ik snap niet waar microsoft mee bezig is, ze lijken de laatste jaren echt helemaal niks meer succesvol en winstmakend te kunnen krijgen op windows en office na.
De concurrentie gaat ze ook hard voorbij.
Ik weet niet in welke grot je geleefd hebt, maar de Xbox 360 is zeer succesvol voor Microsoft geweest, ondanks de perikelen met de hardware en het succes van de Wii. Ik weet niet of je je het marktaandeel van de Playstation 2 kunt herinneren t.o.v. de Xbox 1, en kijk hoe de zaken er nu voor staan.

En Natal gaat ervoor zorgen dat de 360 nog wat jaren meekan, vanuit zakelijk oogpunt ook erg belangrijk voor Microsoft gezien de winstgevendheid aan het einde van levenscyclus (zowel hard- als software).

[Reactie gewijzigd door RoccoS op 30 mei 2010 12:01]

Goed lezen, ik schreef: succesvol en winstmakend.
De Xbox 360 is niet winstgevend voor Microsoft dus het klopt nog steeds wat ik in mijn eerdere post zei.

edit: Laat maar, aan je andere posts te zien ben je een Xbox fanboy, niet serieus te nemen dus. :P

[Reactie gewijzigd door Spesh op 30 mei 2010 12:28]

Geef mij eens één financieel overzichtje waarin staat dat de Xbox360, over zijn gehele levenscyclus gezien, niet winstgevend gaat zijn voor Microsoft. En vergeet dan niet de Xbox Live abo's, Microsoft Points, game studio's, etc. mee te nemen. Ben zeer benieuwd wat je bronnen zijn.
Alsjeblieft:
http://www.businessinside...income-by-division-2010-2
Zoals je ziet heeft de Entertainment division diepere pieken onder de 0 dan erboven.
En is alles verliesgevend bij Microsoft op Windows/Office/server tools na.

[Reactie gewijzigd door Spesh op 30 mei 2010 13:48]

Helaas pindakaas. De Entertainment en Devices division van Microsoft behelst niet alleen de Xbox 360,maar ook o.a. pc gaming en de Zune. Met name de laatste heeft bijgedragen aan de negatieve resultaten vanwege hoge R&D en publishing rights kosten. Wij hebben het hier alleen over de Xbox 360.

Een uitgebreid (en recent) report over de resultaten vindt je hier: http://www.gamespot.com/x...ars/news.html?sid=6259815

Lees dat maar eens goed door. De Xbox divisie is al enkele jaren winstgevend, en door dalende productiekosten en toenemende omzet van op Xbox Live zal dit alleen maar toenemen.
Toch vergeet je één belangrijk punt: De XBox360 is van strategische waarde voor MS omdat het Windows verstevigt als game platform voor de PC. Aangezien Windows de cash cow is.. en je OpenOffice samen met Firefox op Linux kunt draaien voor een behoorlijke gelijkwaardige ervaring.. op games na.. is dat echt wel wat waard.
Ik gebruik openoffice maar dat is zeker niet op hetzelfde niveau als ms office. Het is bruikbaar, maar eerder op het niveau van Office 97 dan 2010. En dan kijk ik nog voornamelijk naar de textverwerker en het spreadsheet programma. De andere tools zijn helaas nog minder.
Betalen de game-makers ook niet aan Microsoft voor de live diensten?
oei 149 dollar...
dat is wel duur. daar koop je bijna een wii voor.
een xbox 360 plus een Wave is dan best prijzig.

al blijft dat wel geodkoper dan sony's move.
100 dollar maar per stuk. bij natal is dat tot 4 spelers...

meestal wil ik toch wel 2 controllers dus dan is de move al duurder
(plus sonys console die zowieso duurder is)

maar dat is wel teleurstellend.
ik hoopte echt op een prijs tussen de 50-100 dollar.
voor 150 komt hij in eerste instantie in elk geval niet in mijn huiskamer te staan.
en ik vraag me dan ook af hoe de casual community hier tegenover gaat staan.

[Reactie gewijzigd door freaq op 30 mei 2010 11:34]

Move kost ook geen 100 dollar per stuk, dat is voor een bundel van Controller+PS Eye, de losse controllers gaan hoogstwaarschijnlijk minder kosten.

Wel een beetje hoge prijs, dat gaat wel een stevige drempel vormen, ik weet in ieder geval wel dat ik hem voor 120-150 euro niet haal.
Microsoft heeft al een product dat Wave noemt, dus de kans dat het die naam krijgt is klein. De prijs zal dus waarschijnlijk ook niet kloppen. http://www.microsoft.com/uk/wave/home.aspx

De omzetting naar 121 euro gaat jammer genoeg ook in de meeste gevallen niet op, 149 dollar is in de meeste gevallen ook 149 euro :(
Voor die prijs kijk ik toch nog even de kat uit de boom. Als het terug aangepast is met een eigen cpu, dan is het dat bedrag wel waard, maar als het kracht van de xbox wegsnoept toch maar niet
Microsoft heeft al een product dat Wave noemt,
Volgens mij is Wave daar geen product, maar de naam van een site waarop ze nieuwe technieken aankondigen. Ik zie ook geen soortgelijke portals op MS-sites in andere landen. Ik denk niet dat dit een naamswijziging van Natal naar Wave in de weg zal staan.
Bij bol.com staat tie voor 80 euro in de lijst
Bol zou dat niet doen als ze niet al een soort 'advies' prijs door gekregen zouden hebben.
Eerder een bewijs van de onjuistheid van bovenstaand artikel, wat gewoon klakkeloos overgenomen is van een site zonder de juistheid te checken.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True