Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 92 reacties

Begin dit jaar liet Microsoft weten dat Kinect 10 tot 15 procent van de rekenkracht van de cpu van de Xbox 360 gebruikt. Volgens Alex Kipman heeft Microsoft de belasting inmiddels tot minder dan 10 procent weten terug te brengen.

In een interview met website GamesIndustry.biz laat Alex Kipman, Microsofts lead developer voor Kinect, los dat zijn team de systeembelasting van de bewegingsgevoelige controller heeft weten terug te brengen. "Het is niet 10 of 15 procent, we zitten in de enkele cijfers", meldde de ontwikkelaar. Daarmee weerlegde Kipman zijn eigen uitlatingen van januari. Toen maakte hij bekend dat Kinect, dat destijds nog als Project Natal door het leven ging, 10 tot 15 procent van de rekenkracht van de cpu van de Xbox 360 in beslag neemt. Kipman laat niet los hoe de optimalisatie tot stand is gekomen.

Kipman suggereert bovendien dat de cpu-belasting niet bij elke game hetzelfde hoeft te zijn. De belasting is afhankelijk van het aantal features dat van Kinect wordt gebruikt. Kipman ziet games voor zich die 'praktisch de hele Xbox 360 gebruiken en nog steeds de identiteit van een speler kunnen herkennen'. Een game die 'een klein deel van het vocabulaire van de stemherkenning gebruikt' kan volgens Kipman ook 'ongeveer 100 procent van de de processor gebruiken'.

De topman denkt bovendien dat er nog meer winst valt te behalen. Hij baseert zich daarbij op de ontwikkeling van games in de afgelopen jaren. "Vergelijk Halo 2 met Halo: Reach en Fable met Fable III; vergelijk Call of Duty met Modern Warfare of Black Ops. De hardware is niet veranderd en toch zien deze games er tegenwoordig veel beter uit." Kipman denkt dat bij het gebruik van Kinect een vergelijkbare optimalisatie zal plaatsvinden.

Microsoft Xbox 360 Kinect Sensor

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (49)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (92)

"Vergelijk Halo 2 met Halo: Reach en Fable met Fable III; vergelijk Call of Duty met Modern Warfare of Black Ops. De hardware is niet veranderd en toch zien deze games er tegenwoordig veel beter uit."

Wil nu niet echt gaan mierenneuken, maar deze verglijking klopt toch niet, xbox vs xbox 360....
Mischien dat dit stuk uit het originele artikel helpt:

Q: But does it not mean that, at some point down the line, a developer is going to hit that 85 or 90 per cent CPU capacity and say 'if I want Kinect control, I'm going to have to cut something out of my game?'
Alex Kipman: Well, not that figure of 10 or 15 per cent, we're actually in single digits, but the philosophy is correct. It's a trade-off. As we create games, you can think about the platform as a set of paints and paintbrushes. You can think about our game creators as the painters which use this palette to paint.

What Kinect brings to the table is a new set of paints and paintbrushes, it broadens the palette and allows you to do different things. Not all features are created equal, you can totally imagine a game that's using practically the entire of the Xbox 360 and still uses identity recognition. You can have a game that uses a small vocabulary of voice recognition that will still have pretty much 100 per cent of the processing. And on and on.

You can shop, in a way, in the platform by menu, and you can choose the paint colours and paintbrushes you have. This is no different than saying, 'what physics engine, what AI engine, what graphics engine' you're going to be using. I can make the same argument that, hey, I'm going to be using Engine X off the shelf, I'm going to be giving up control over the hardware. There's some amount of resources that I give up for the price of the flexibility and the time to market of using a middleware engine.

Same thing applies here. At the end of the day you have to choose the correct set of paint colours to tell the stories you want. Now when I look at Kinect, it really allows us to create brand new experiences. Experiences that you haven't been able to see or have before. As I talk to the creative folk around the world, the people who are storytellers, both inside Microsoft and outside of Microsoft, their eyes light up. They're storytellers, they look at Kinect as a set of tools that allows them to tell stories that they've always wanted to tell and haven't been able to. Kinectimals is a great example of this.

Going forward, that remains true - as people learn to use the palette, it's the beginning of a journey, not the end. As we evolve the palette, things are going to become more and more interesting. Like looking at the path as a means to predict the future.

Just look at the evolution of Xbox Live, from where we launched on the original Xbox to where we are today. Just look at the evolution of any franchise from when they launched on 360 to where they are today. Look at Halo 2 compared to Halo: Reach. Fable to Fable III. Call of Duty to Modern Warfare or Black Ops. We didn't change the hardware, we didn't change the platform. These franchises look dramatically different today to when they started. The same is true about Kinect going forward, in terms of allowing people to tell brand new stories.
Persoonlijk vind ik het vreemd dat er niet een dedicated cpu in de kinect zelf zit. Dit hoeft niet een enorm krachtige cpu te zijn, maar ontlast in ieder geval de xbox.

Kost natuurlijk wel weer meer, maar heb je meer speelruimte voor (toekomstige) zware games.
Bij de kinect ging het ook heel erg om de prijs, zie bijvoorbeeld de 320x240 camera ipv een 640x480 camera wat in het reference ontwerp zat. Die is ook uit kostenoverweging vervangen. Hoeveel zal het schelen? Een euro per camera?
Nee, dat scheelt ongeveer 5000 euro per camera.

Dit is geen simpele webcam! Het is een ToF camera, en dat soort dingen worden tot nu toe alleen in heel specialistische apparatuur gebruikt. Een lage resolutie variant konden ze relatief goedkoop krijgen (en zal dan nog steeds het grootste gedeelte van de kosten zijn), maar een hi-res variant zou gegarandeerd enorm duur worden.

NB: Deze ToF camera ziet alleen diepte... De tweede camera in de Kinect is een normale camera, zoals in een webcam, en die heeft wél hoge resolutie! Beide beelden worden daarna over elkaar heen gelegd. Dat de diepte informatie een lagere resolutie heeft is daarbij niet zo relevant.
Volgens mij ging het niet om de prijs, maar om de reken-capaciteit die nodig was, met 640*480 moet je een lading meer aan pixels controleren dan bij 320*240.
Denk dat MS wel heeft bewezen dat prijs heel belangrijk is. Zeker bij de launch van de 360. Snap wel dat ze nu zeker zichzelf niet uit de markt willen prijzen tov PS Move.
het blijft de duurste 320x240 USB camera op de markt (de camera is zwaar ge-downgrade)
Je bedoeld, dat het juist de goedkoopste 320x240 Time-of-Flight camera is!!!!

Het is niet zomaar een webcam. Het is een speciale camera die per pixel het minuscule tijdverschil meet tussen licht dat bijvoorbeeld 4 meter en 4,2 meter heeft afgelegd. In weze vergelijkbaar met sonar, met dan met licht. Dit is niet triviaal, en niet goedkoop.
kun je met elke webcam, je moet alleen weten hoe (is echt niet heel duur)

[Reactie gewijzigd door stewie op 4 november 2010 10:17]

Het is dan ook geen doorsnee camera. Kinect bevat tevens een aantal sensoren en uiteraard zal je ook een deel van de R&D kosten moeten terugverdienen. En dan heb je nog de ontwikkeling van de software.
Granted, het is niet goedkoop. Maar ga maar eens kijken wat je kwijt bent met 4 wii motes of moves. Eigenlijk valt het kwa prijs redelijk mee. Mensen zijn ook bereid 100en euros voor rockband accesoires uit te geven en dat is slechts voor 1 type games.
Anyway, om het met een gewone USB camera te vergelijken slaat natuurlijk nergens op.
ze maken zeker 100euro winst per kinect, je kan mij niet vertellen dat het apparaat duurder is dan 30euro in onderdelen.

het is gewoon een goedkoop ding voor een premium prijs, omdat Microsoft teveel geld in R&D heeft gestoken.
Teveel geld? HOe weet jij dat? Werk je bij Microsoft? HEb je de cijfers onder ogen gehad? Wat een bullshit om niks.
ze hebben het bedrijf gekocht, dat noem ik al teveel.
als microsoft een bedrijf koopt blijft er 80% van de tijd niets meer van over: zie flight Simulator/Halo/Freelancer noem maar op.

[Reactie gewijzigd door stewie op 3 november 2010 16:57]

Qua onderdelen is het vast goedkoop. Maar een heel team heeft jaren en jaren moeten sleutelen aan dat ding om het altijd correct te laten werken, demo's te ontwikkelen (bijvoorbeeld praten en vissen met dat jochie) met lichaamsherkenning, lichaamstaalherkenning, gezichtsherkenning en taalherkenning, dat soort dingen. Plus dat dat ding dan op 100den mensen getest moet worden in allerlei situaties, belichting, kleding en ruimtes in combinatie met alle demo's. Waarschijnlijk hebben ze een heleboel dingen ontwikkeld die daarna weer de prullenbak in gegooid werden, omdat dat nu eenmaal zo gaat bij het ontwikkelen van iets nieuws. Het moet goed werken, het moet leuk zijn, het moet aanspreken bij het publiek, er moet reclame voor gemaakt worden, er moeten ontwikkelaars opgetrommeld worden die je dan weer moet bijstaan hoe het systeem werkt om er toffe games mee te kunnen maken.

Dat doe je niet ff op een vrije zaterdagmiddag, of jij wel? Tuurlijk, nú kan het ding veel sneller en gemakkelijker ontwikkeld worden nu iedereen weet hoe het werkt. Maar wees maar eens de eerste die zoiets uitontwikkeld en op grote schaal in gaat zetten op deze manier. Maakt niet uit of je dan 'in-house' ontwikkeld of een bedrijf opkoopt die dat voor je doet, het gaat je een bedrag kosten met een nulletje of 7 die dan weer terugverdiend moet zien te worden.
Dat is voor de dieptemeting. De camera die de bewegingen trackt is 640x480. (Nog steeds niet heel veel, maar goed).
Met $150 voor de Kinect doen ze dit al..
Behalve dan dat je met Kinect meteen met 4 spelers kunt spelen, terwij je bij de PS3 dan wel 4 controllers moet kopen. Het hangt dus nogal af het soort games dat je wilt gaan spelen wat goedkoper is (maar gezien de aard van de controllers zal het voornamelijk om partygames gaan)
Alleen jammer dat Kinect maar twee spelers maximaal ondersteund. Sterker nog, om datzelfde met de Move te doen kun je twee starter packs kopen voor 120 euro in totaal, samen met een kennis of vriend. Dan heb je dus alsnog allebei Move thuis voor in je eentje, en als je samen wilt spelen neem je gewoon een controller mee(wel goed verpakken anders ziet het er raar uit :P). Voor 150 euro heb je Kinect alsnog maar in 1 huishouden.
Playstation move kost je voor 2 spelers:
* starter pack (Move Controller + PS Eye): 59,99€
* Navigation Controller: 29,99€ x2
* Move Controller: 39,99€

Samen goed voor 159,96€.
Tel daarbij nog een Move Charger (kan je 2 controllers laden) bij en je zit op 189,95€

En zoals reeds aangegeven, sommige games werken veel beter met 2 Move Controllers per gebruiker. Bv. Boogschieten en Gladiator Duel. Bij de laatste als je dus met 2 wil spelen hebt je 4 Move controllers nodig... prijskaartje dan is 269,93€ (met slechts 1 laadstation voor 2 controllers!)

Vergeleken met 150€ voor Kinect... toch een klein verschil om met 2 te kunnen spelen.
offtopic:
De navigation controllers zijn niet noodzakelijk, je kan namelijk ook de dualschok 3 controller gebruiken, waardoor het hele gebeuren op ~100 euro uitkomt.
Waarom heb je echt een 30 euro laadstation nodig?

Ontopic:
We zullen zien wat voor games er zullen komen, ze proberen een andere (kleinere) marktsegment te bereiken dan de move, namelijk de partygames.
Tijd zal vertellen of dit een goede beslissing is geweest. Zelf denk ik wel, omdat mensen door de hele hype erom heen het zullen kopen, hetzelfde als de wii.
offtopic:
De navigation controllers zijn niet noodzakelijk, je kan namelijk ook de dualschok 3 controller gebruiken, waardoor het hele gebeuren op ~100 euro uitkomt.
Waarom heb je echt een 30 euro laadstation nodig?
Om op een hogere prijs uit te komen natuurlijk :)

Het blijft appels en peren vergelijken. De Move / Wii Mote controllers werken via andere principes en doordat de Wii mote al zo lang in de markt zit weten we wat we kunnen verwachten. Met de Kinect weten we dat nog niet.

Met de Kinect kun je sport en waggle games spelen. De overige toepasbaarheid moet nog worden uitgevonden.

Daarnaast niet geheel onbelangrijk. Kinect heeft een harde limiet van 2 spelers. Wanneer geld geen rol speelt zijn Wii en Playstation Move uitbreidbaar tot 4 spelers tegelijkertijd.
Waarom een laadstation? Heel simpel, om je toestel op te laden. Je kan dit idd ook via de USB kabels doen. Maar als je 2 of meer controllers hebt is het qua gebruiksgemak toch net dat iets handiger om gebruik te maken van een laadstation. Heb in mijn berekening dan nog maar 1 laadstation opgenomen, terwijl er ondertussen toch 6 controllers zijn...
Maar kom, haal die 30€ er af en zit je nog steeds op 239,93€.

Waarom die navigation controllers? Zoals aangegeven door andere leden hier is het echt niet handig om je dualshok controller te gebruiken in combinatie met een move controller.
Maar kom, haal die 2x29,99€ eraf, en dan zit je nog op 179,99€.
CB org, nog steeds hoger dan die 100€ dat je opgaf...

En voor die 179,99€ heb je dan een 'brakke' gebruikservaring. Ergonomisch ben je veel beter af met die Navigation controllers, en die laadstation biedt je een gebruiksvriendelijk manier om je controllers op te laden (zonder die wirwar aan kabels)

Heb trouwens zelf een PS3 & Xbox 360... Zowel Move als Kinect hebben potentieel. Maar hangt uiteindelijk allemaal af van de beschikbare software...
Zo dan, jij maakt er een flink prijskaartje van dat Move, ik en 3 andere vrienden hebben allen een starterpack en vermaken onzelf prima met maar 1 wand controller. Als we party games gaan spelen nemen we de wands mee... Tot op heden heb ik een next gen motion controller thuis liggen incl camera voor de videochat en de headtracking in GT5 voor 59 euri. Dat ik voor heavy rain en straks Killzone 3 ook nog een navigatie controller ga halen van 29 euri maakt het nog steeds niet duurder dan de Kinect. La die bedragen van dik 269 euro gaan natuurlijk nergens over en zijn paniekreacties op de hoge prijs van Kinect en de lage prijs van Move
Swopdark... Jij en 3 vrienden hebben een starterpack gekocht. (Nog steeds 4x59,99€ = 239,96€). Maar je bent wel verplicht om gebruik te maken van de hardware van die 3 vrienden.

Ikzelf heb geen vrienden die in gamen geïnteresseerd zijn. Buiten de Wii die in sommige gezinnen stof staat te happen.
Echter party games zoals Buzz of Sing Star hebben wel succes als er bezoek over de vloer komt, en ben je snel een paar uurtjes later. (PS3/X360 verbonden met HD projector is super voor die party games)
Die prijs die ik eerder opgaf voor 2 spelers is echt niet bij de haren getrokken. Zelfs zonder die Navigation controllers en lader zit ik nog op 179,99 euro...

Ik zou zeggen, zoek eens gebruikersfilmpjes op van Gladiator Duels... en dan zie je dat 2 move controllers per speler aan te raden zijn. (en eerlijk gezegd, de game ervaring lijkt me wel geweldig!) En dit is niet de enige game die hierom zal vragen.
Werkt niet lekker met dualschok 3 controller + move

dus koop je toch een extra controller uiteindelijk.
Klopt Move is duurder voor 2 spelers.

laat staan voor 3 of 4..... € 269,93

Heb één move controller en moet zeggen dat je steeds opnieuw moet kalibreren en op de zelfde plek blijven staan. :S :S

Heb veel meer hoop voo Kinect. :)
De motorische camera's en dieptesensor blijven je volgen en herkennen je automatisch... GEEN gekalibreer... heerlijk.

En meer spellen voor de Kinect (17 bij launch ), move heeft maar half zoveel en vooral demo's die in 2011 uitkomen.

[Reactie gewijzigd door Hyperik op 3 november 2010 16:35]

Ik las idd al op meer plekken dat je steeds voor Move moet kalibreren, dat is echt wel een Fail, wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Kinect.
Misschien moet je het eens proberen dan weet je gelijk dat het met het kalibreren flink meevalt.
Je start een game op en moet kalibreren, dit lijkt mij logisch.

Dan hoef je niet meer opnieuw te kalibreren tot dat je een nieuwe game opstart.
De motion plus moet ongeveer iedere 2 minuten opnieuw calibreren, bijzonder lame apparaat is dat.
Gelukkig heb ik er 'maar' €10 voor betaald...
Kinect ondersteunt helaas maximaal twee spelers tegelijk.
Klopt niet. :>

6 spelers max voor race games, hoofd tot arm besturing waarbij je op de bank kan zitten.
Partygames, buzz, sommige sportgames enzovoort.

Volledige dans en fitness spellen max 2 spelers. Bepaalde sportspellen waar bij je hoofd tot voeten gebruikt 2 spelers. Fitness spellen gebruiken nu nog maar 1 speler kunnen 2 spelers supporten maar toekomst 3 spelers.

Hangt er van af wat je er mee doet en waar het voor gemaakt is :)

[Reactie gewijzigd door Hyperik op 3 november 2010 15:48]

Ik heb Kinect op PICNIC geprobeerd en het apparaat ondersteunde mij alleen al niet :@
Misschien is dat een hint dat je moet afvallen ;)
Hij is ook niet gemaakt om er op te gaan zitten :+
Hoe vaak speel je eigenlijk met 4 spelers ? Ik hoor vaak die vergelijking van "ja maar bij die 2 andere moet je dan 4 controllers aankopen", maar hoe vaak komt dat eigenlijk voor dat je een motion gebeuren hebt met 4 ?

Dat is allemaal leuk in theorie maar ik merk ook - we doen vaak party games op de wii bvb en ik merk dat het bij mijn ps move hetzelfde is - dat het veelal de ruimte is die de grootste beperking is bij > 2 spelers. En wij hebben nog een relatief grote woonkamer, kan mij zelf niet voorstellen wat dat moet geven op een appartement.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 3 november 2010 14:44]

Schijnt dat er al games zijn/komen waar je voor 1 speler 2 Move controllers moet hebben, dus echt goedkoop wordt het dan ook niet
Zover ik weet is dit optioneel. Bij Sports Championship bijvoorbeeld heb je pijl en boog schieten, dit kan met 2 of met 1 Move controller, hier kan je zelf voor kiezen.

Daarnaast heb je nog de nunchuck (in Wii termen maar) toevoeging, deze hoeft helemaal niet gebruikt te worden, je kan hier namelijk ook de standaard controller voor gebruiken en die heb je toch al. De nunchuck lijkt me alleen wel wat lekkerder in de hand liggen voor langere game sessies.
dat is het hem net:
als je 4 controllers moet hebben, doen de meeste mensen het dus nooit
als het standaard kan, dan heb je die mogelijkheid gewoon
Tuurlijk maar onderschat de cash drempel niet. Speel bij krenten volk ook hard mee.
En daarmee heeft Move een voordeel.
Wil je snel 4player ready zijn en mik je meer op de party games en 150 geen isue dan kinect.

Move gaat ook gebruikt worden doorwat triple A en hardcore games en daar is setje van 2 vaak voldoende.
Kinect geen idee.

Wii was ook goedkoopste ten tijde van release de basic setup, totdat je 4 speler ready wilt zijn. Plus de benodige hulp stukken en toen was het ook een dure console.

Mijn Wii aanschaf de eerste ronde €500 met wat games en niet eens 4player ready.

En dan speeld dit mee. Er zijn van de Xbox360 en PS ruim 40mil units verkocht.

Dus men heefd al de basis en het gross heefd de een of de ander en is de keuze beperkt want de andere keuze houd in, ook die andere console erbij kopen.

Dan heb je het volk dat beide heefd. Ik ook.
Move heb ik al. Kinect zal er ook wel komen.

Alleen kan ik 4 move setjes verdelen over 4 PS3.
Hoe vaak speel je eigenlijk met 4 spelers ? Ik hoor vaak die vergelijking van "ja maar bij die 2 andere moet je dan 4 controllers aankopen", maar hoe vaak komt dat eigenlijk voor dat je een motion gebeuren hebt met 4 ?
Ik ken een aantal mensen met een Wii, en die spelen voornamelijk partygames. En dan is het altijd weer het gezeur van controllers meenemen zodat je met z'n vieren kan spelen.

Je gaat gewoon niet in je eentje voor zo'n ding met je armen staan zwaaien, ze zijn bij uitstek gemaakt voor partygames :)
Hmm ik speel aardig vaak met 4 spelers party games...
uitzonderingen bevestigen de regel ;)
Met $150 voor de Kinect doen ze dit al..
Het ding is al een week uitverkocht in preorders bij Amazon en Best Buy.
Blijkbaar is de prijs niet zo'n groot issue.
Als er geen krachtige cpu nodig is om de boel te ontlasten is er ook geen noemenswaardige ontlasting te behalen.
Nouja, de cpu hoeft dus maar +/- 10% van de prestaties te leveren t.o.v. de xbox processor.
Waarschijnlijk hebben ze daarom dus ook 3d-sensorfabrikant Canesta geacquireerd.
Deze zijn gespecialiseerd in dit soort techniek.
geacquireerd
Gekocht heet dat.
dat is hoe Microsoft alles uitvindt: ze kopen alleen maar :+

Steve Balmer how did you invent those things at microsoft?: hmm, we went out and spent a gazillion dollars on company's who invent things.
Ik denk dat Microsoft (zo als veel bedrijven btw) in de toekomst vast weer met een vernieuwde "light" versie komt. Je ziet dat steeds meer dat je dezelfde hardware koopt in een nieuw jasje met de nieuwste firmware er op. Tja geld moet natuurlijk wel binnen blijven komen en Apple doet dit al enige tijd met de Ipod/Iphone en dat werkt toch aardig moet ik zeggen :p

[Reactie gewijzigd door Hom3r op 3 november 2010 15:07]

die zit er wel in. Alleen die kan natuurlijk ook niet alles.
De cpu die er in zit doet een gedeelte van de beeldherkenning. Vandaar dat als je de spraakherkenning niet gebruikt, dat dan de cpu belasting minimaal is.

Spraakherkenning kan bijan niet door de kinect gedaan worden, omdat je dan ook extra geheugen in het ding moet plaatsen voor verwerking en extra ruimte voor de software. Dat kost weer extra geld.
Toch nog 10%. Ik dacht dat dit meer een stand alone apparaat was dat alles zelf berekend.
minder dan 10, dus eerder 8-9%
Dat was inderdaad ook eerst het plan. Later kwamen er berichten dat dit niet nodig was en de xbox het rekenwerk prima zelf aan zou kunnen.

[Reactie gewijzigd door EcoR op 3 november 2010 14:27]

Hij baseert zich daarbij op de ontwikkeling van games in de afgelopen jaren. "Vergelijk Halo 2 met Halo: Reach en Fable met Fable III; vergelijk Call of Duty met Modern Warfare of Black Ops. De hardware is niet veranderd en toch zien deze games er tegenwoordig veel beter uit."
Huh de hardware is niet veranderd? Fable kwam uit op xbox 1 en Fable III op de xbox360. Halo 2 kwam uit op de xbox 1 en Halo reach op de xbox360 ect. Ik snap even niet wat er hier mee bedoeld wordt.
Ik denk dat ik hem wel begrijp, dat heeft "Wishful thinking": misschien hebben ze het niet door.

Goede observatie!
scherp gezien inderdaad, maar toch heeft hij wel een punt (COD mw was voor 360, en black ops ziet er beter uit..)
In het algemeen zie je wel dat software steeds beter uit komt te zien zonder dat de specs van de hardware eisen omhoog gaan.. reden: software optimalisatie.
hij heeft wel een punt maar dit statement is op zijn minst slordig te noemen....
en dat geldt altijd launchgames zien er altijd wat minder uit dan de latere releases.
Fable 2 tegen over fable 3
Halo 3 tegen over Halo reach

Bedoelen ze eigenlijk denk ik. Fout van tweakers.net
Tja, ze hebben de camera verkleint waarmee ook het detailniveau lager is geworden. Lijkt me dan ook logisch dat de belasting voor de xbox ook lager is.
Ze gebruiken 3 camera's waarvan er één infrarood met allen een resolutie van 320x240. Dat lijkt mij meer dan voldoende detail.
Er zat een veel betere camera in waardoor ook onderscheid van vingers mogelijk was. Als je dat er uit sloopt gaat de belasting zeker wel om laag.
nieuws: Microsoft schrapt herkenning gebarentaal Kinect
Gelukkig, stel dat je Kinect enabled Xbox tijdens een partijtje multiplay vraagt of dat een Wii controller is in je broek of..? :+

Alleszins - 10 procent "rekenkracht"wil je niet in alle omstandigheden prijsgeven..

Misschien moeten ze dan voor de hardcore gamer die hierom maalt een overclock tooltje vrijgeven?
ach, kinect is waarschijnlijk toch niet accuraat genoeg om zware spellen voor die hard gamers mogelijk te maken. dus als het 10% van de processor gebruikt terwijl er een party game aan het draaien is staat de xbox nog uit zijn neus te eten.
Als dat ding je bewegingen kan registreren terwijl je op je bank zit is leuk, maar dat je daarmee ook nog eens een spel kan besturen zonder een dildo achtige knuppel in je handen is een grote prestatie.
Uiteindelijk kunnen prestaties mij als consument weinig schelen, amusement primeert bij mij. En de titels van de kinect - ja ik heb trouwens ook een 360 - zeggen mij eigenlijk heel weinig om nu te zeggen "wauw dat moet ik hebben".

Ik vind in heel het kinect gebeuren dat het dan ook niet meer gaat over de games. Bij de Wii was dat ook zo en we weten allemaal hoe dat afloopt.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 3 november 2010 15:00]

Alleen als de xbox dat registreert via kinect... ;)
Voor 150 euro had de rekenkracht ook wel in de kinect zelf mogen zitten, hij kost immers net zo veel als de Xbox 360 zelf.
Vraag me af of het gebruik van de 360 cpu zelf misschien voor de extreme lag van Kinect zorgt. Dat is namelijk best veel data wat heen en weer moet.

[Reactie gewijzigd door TheDukemaster op 3 november 2010 15:18]

Heb de Move en die heeft best merkbare lag. Kinect zal dat ook hebben. Als het maar acceptabel en leuk gebeurt. Zelfs de controllers hebben lag maar niet storend. :)

Move moet je steeds weer opnieuw kalibreren en op één plek staan.
Kinect heeft motorische camera's die je volgen. Vind move tegenvallen.. denk dat Kinect stuk leuker is.

[Reactie gewijzigd door Hyperik op 3 november 2010 16:45]

ze zullen waarschijnlijk eerst kijken of het uberhoubt wel aanslaat.
en zoja in de volgende Xbox XXX een betere / naukeurigere Kinect uitbrengen.
of misschien tussentijds nog een geupgrade Kinect net als de Wii + uitbreiding
Het mooie van een dieptesensor en camera's is dat het allemaal verder software is.

Ze hoeven alleen de driver en herkennings software te optimaliseren en hoppa!! :D

Kinect werkt sneller dan ooit en mooier! :D

De Move en Wii zijn afhankelijk van de hardware censoren...
Move plus over een jaar ?

[Reactie gewijzigd door Hyperik op 3 november 2010 17:00]

haha grapjas... een dieptesensor en camera is ook een sensor hihi Als je echt een moev thuis hebt dan weet je dat je move veel gedetailleerdere motion weergeeft dan de Wiiimote + in 3d en daarnaast nog eens meer potentie heeft dan Kinect door de kleine toevoeging van knoppen. Kinect kan bijv de hoek van je hand ofzo niet zien en ook niet real time zien hoe jee zwaard in je hand hebt. da's een beetje noodzakelijk voor star wars games... Kinect leuk voor dans en fitness, andere, meer input gevoelige games speelt men wel op de Wii en Move.
Er is een Sta wars game aankondigt voor Kinect met light sabers :)

Beelden komen sneller binnen dan draadloze controller.

Wel lijkt Kinect zwaarder qua interpreteren van bewegingen dan Move.

Tuurlijk is Move beter dan Wii.

Move heeft een aantal knoppen maar Kinect maak je bewegingen en of samen met controller.

Dus Kinect kan dus wel knoppen hebben :)

En een pluspunt is dat Kinect oneindig soorten bewegingen kan registreren dat zij oneindig aantal knoppen vs. het aantal Move knoppen en stick gestures.

[Reactie gewijzigd door Hyperik op 3 november 2010 23:03]

Dat komt ook omdat er eerst een 640x480 beeldsensor in zat. Nu een 320x240.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True