Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Microsoft heeft bekendgemaakt welke dertien games Kinect zullen ondersteunen als de bewegingsgevoelige controller op 10 november verschijnt. In de loop van november komen er nog eens zes games voor het systeem uit.

Microsoft heeft een lijst gepubliceerd van alle games met Kinect-ondersteuning die tegelijk met de bewegingsgevoelige controller zullen verschijnen. In de maand november verschijnen negentien Kinect-games, waarvan er dertien tegelijk met de hardware op 10 november uitkomen.

Onder de games die op 10 november verschijnen is Kinect Adventures, dat bij elke Kinect-sensor meegeleverd wordt. Ook Kinectimals is dan leverbaar. Verder zoeken veel uitgevers het in games waarin spelers moeten bewegen. Zo komt Ubisoft met Your Shape: Fitness Evolved en heeft THQ The Biggest Loser Ultimate Workout paraat. Later in de maand komen daar EA Sports Active 2, Zumba Fitness en Get Fit With Mel B bij. Dansen is ook populair: MTV brengt Dance Central op de markt, Konami komt met DanceEvolution en Mindscape heeft op 10 november Dance Paradise klaar.

Voor de virtuele sporter lanceert Microsoft zelf Kinect Sports. Ubisoft heeft MotionSports klaarstaan en Konami geeft Sports Island Freedom uit, dat echter pas op 26 november beschikbaar is. Wie wat meer actie wil, kan kiezen uit Kinect Joy Ride van Microsoft, Fighters Uncaged van Ubisoft, Sonic Free Riders van Sega en Crossboard 7 van Konami, die allemaal op 10 november verschijnen. Later in de maand verschijnen ook nog Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 The Videogame van Electronic Arts en Game Party: In Motion van Warner Bros. Interactive.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (57)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

vraag me af of hoe Kenect gebruikt wordt voor FPS (of 't uberhoubt kan).
Immers heb je knopjes nodig (denk ik) voor schieten, herladen etc. Vraag me af hoe dat via bewegingen gerealiseerd kan worden. Staan dan ook geen shooters in 't lijstje, misschien beantwoord dat me vraag :+

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 19 oktober 2010 12:18]

Ik kan me goed voorstellen dat er straks een geweer-controller op de markt komt waarmee je de bediening van het geweer (schieten, herladen) kan doen.

Je eigen bewegingen worden dan gebruikt om het personage te bewegen (lopen, springen, bukken, om hoekje kijken, etc) en de bewegingen van het geweer worden gebruikt om te richten en melee attacks te doen.

Zoiets lijkt me wel fancy :)

[Reactie gewijzigd door CJ_Latitude op 19 oktober 2010 12:59]

Maar hoe moet het systeem dan registreren dat jij wilt lopen terwijl je het geweer in de aanslag hebt.
fysiek stappen zetten lukt 2 meter en dan sta je in de TV dus dat gaat niet.
De benen alleen omhoog doen als bij fitness lijkt mij lastig betrouwbaar te registreren en voor kruipen/sluipen wordt het helemaal lastig.

We zullen het wel zien.
Nou, je zou bv je rechtervoet vooruit kunnen zetten om te lopen, verder vooruit is harder rennen, om eens iets te noemen... opzij hellen om te draaien... een shooter wordt misschien lastig maar ik kan me ineens wel een soort parkour achtig iets voorstellen.
Misschien dat dit dan ook weer een hele innovatieve idee moet worden om dit te gaan realiseren. Immers denken mensen altijd nog aan controllers, maar dat is met Kinect verleden tijd. Dit vereist een heel ander denkvermogen om zoiets te realiseren.
Geef het tijd en dan komen de goede ideeën ook om de hoek kijken.
je moet "BANG!!" roepen voor single fire. en "ratatatatattatatata" voor een automaat :)

kinect zal niet goed werken voor shoters, hoewel je natuurlijk wel leuke fighters kun maken hier mee.
Voor de Mac heb je een spelletje dat op Eyetoy lijkt waarbij je een vliegtuig kan besturen door met je handen te bewegen. En wil je schieten, dan moet je daadwerkelijk ratatatata roepen ;) Heel grappig... de eerste minuut.

Wat betreft shooter: besturing zoals in de film 'Gamer' lijkt me eigenlijk wel gaaf. Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld met je linker hand een vuist maakt die je naar links/rechts/boven/onder beweegt om rond te kijken en naar voren beweegt om te lopen. De Kinect kan geloof ik geen vingers herkennen, maar als hij wel een open en gesloten hand kan onderscheiden zou je misschien kunnen schieten door je rechter hand tot een vuist te ballen. Even je rechter hand opzij bewegen zou dan bijv. wapens kunnen wisselen of herladen.
Het zal niet zo nauwkeurig zijn als een controller, maar kan wel leuk zijn denk ik. Ik ben benieuwd of/wanneer ze een shooter gaan aankondigen.
Lean + Headtracking is de perfecte toevoeging aan shooters!
kinect zal niet goed werken voor shoters, hoewel je natuurlijk wel leuke fighters kun maken hier mee.
in de traditionele omgeving van de FPS speelt veelal ook het 'suspense' een érg grote rol... eigenlijk al vanaf Doom zijn FPS games vooral games die in een ietwat 'donkere' omgeving' spelen waar je vooral ook in spanning zit... niet daadwerkelijk fysiek bezig bent...


FPS met een bewegings-achtige sensor zouden ook qua speelstijl zó anders zijn dat ze het genre compleet zouden 'vernieuwen'... iets dat an sich overigens zéker niet erg hoeft te zijn..
enkel betwijfel ik wel of je na het spelen van een FPS daadwerkelijk het gevoel _wilt_ hebben net een marathon te hebben gelopen of je wekelijkse squashpartij gespeeld te hebben.
Dan krijg je dus dit effect?
http://www.youtube.com/watch?v=jwxN8sCIOOE

Overigens zoals verwacht komen er natuurlijk alleen maar partyachtige games aangezien dat het enige is wat leuk werkt met dit soort motion sensor technieken...

De dans games zien er overigens erg leuk uit vooral omdat kinect ook benen kan registeren kan dat zeker een stuk leuker zijn dan de Move en WII variant :)

[Reactie gewijzigd door arjentjuh op 19 oktober 2010 13:53]

rofl....

Die is inderdaad wel sterk gevonden. Het is Microsoft dus gelukt om elk gemak uit gamen te rammen die het ooit kende... ;)

Ik vindt het jammer dat er alleen maar Wii titels uitkomen (hoe typisch de term ook is). Het is jammer dat ze zulke technieken niet proberen te demonstreren met grote games, die erg populair zijn bij het hard core circuit. Een Medal of Honor of Dragon Age met motion controller is veel interessanter dan bowlen, dansen en fitness.
Het probleem met first shooters is dat je vaak om het hoekje heen kan kijken,
dit is volgens mij wel heel erg lastig om op te lossen met motion detectors.
Volgens mij zijn alle games die zo werken vrij recht op gebouwd, zoals snowboarden skien etc, het is een recht pad naar beneden of vooruit, en als je afslaat dan kom je weer in een rechtlijnig veld terecht, gewoon een kamer naar rechts in gaan is ook wat lastig gaat omdat je dan je scherm niet meer ziet.
Je zou dat op kunnen lossen door 4 schermen en meerdere motion controllers neer te zetten in een kamer. Dat zou best wel stoer zijn.
Ik verwacht wel dat ze gemakkelijk een pistool kunnen maken waarmee je op schermen kan schieten, (als dat nog niet bestaat) vroeger had je ook al dat soort dingen voor normale tv's.
Vraag me ook af hoe je FPS wilt gaan doen met Kinect. Het lijkt me dat de Wii of PS3 Move hier veel beter geschikt voor is.
Beide lijken me niet geschikt als primaire controller voor een FPS. Ik hoop dan ook dat Kinect ingezet wordt voor FPSen op de Xbox als toevoeging op de gewone controller. Bv in een spel als Rainbox Six, dat je commando's kunt geven aan je teamleden met handgebaren.
Om een hoekje kijken door daadwerkelijk te leunen. :9~
De rest gewoon met een controller doen.
Speel het liefst van al shooters op de Wii.
zelfs RB6 team commando's zijn even gemakkelijk te doen als op pc en het mikken is veel duidelijker en sneller dan met een controller.

voor al die speciale handelingen heb je nog steeds de nunchuck of de verschillende knoppen.
Gewoon je controller vasthouden terwijl je staat te springen voor je scherm?
Heup naar voren.
Beuh, waarom zie ik alleen maar sport- en dansgames? Is dat nu het enige wat de spelfabrikanten kunnen bedenken bij dit type invoer?
Dansgames zonder mat, maar die op je gehele lichaam bewegen is natuurlijk een enorme sprong voorwaarts voor dat genre. Ik denk dat deze games juist de kracht van Kinect tonen. Niet meer het gebruik van controllers en het "faken" van bewegingen die daar bij horen. Zelfde geld voor sportgames ala WiiFit. Nu kan er bv in de tegenhanger daarvan gekeken of je echt 10x goed opdrukt en je je lichaam goed recht houd. Tevens bv de tai chi / yoga bewegingen.

Niet dat ik dit type spel zelf zou kopen, ik geef daar niets om. Kinect zal dus nog niet echt iets voor mij zijn de komende tijd. Echter is de techniek er achter zeker interessant en ik hou het gewoon goed in de gaten.
Omdat dit de eerste generatie games zijn. Bij de eerste generatie kan je altijd games verwachten waarbij de ontwikkelaar niet goed na hoeft te denken over de controls en daarbij zo min mogelijk risico wilt lopen. (dit aangezien Kinect nog niet een geslaagd product is)

Pas de 2e of 3e generatie games zullen nieuwe concepten introduceren

Tenminste dat vermoed ik....
Er staan ook wat puzzelgames in, hoor :) En genoeg actiegames. Je moet er natuurlijk wel bij bewegen :P
Zie hier een FPS op Kinect, werkt van geen meter, No thnx for me..

http://www.youtube.com/watch?v=euNOPKYFbPc
Heb op gamescom het ongenoegen gehad om zowel kinect als move uit te proberen en het is naar mijn mening dikke troep. Het zal wel aan de extreem slechte kwaliteit van de shovelware hebben gelegen maar die systemen doen maar wat.

Zat bv een move tennis spel te spelen maar dat ding deed compleet andere dingen dan dat wij deden (als het al iets deed) en er was geen patroon in te ontdekken. Dat kinect gebeuren was al helemaal huilen met de pet op.

De wii werkt bij de meeste spellen amper en wat wel werkt had beter gedaan kunnen worden met een joypad. Deze nieuwe systemen zijn nog veel erger.

Hopelijk vergeten ms en sony niet de normale gamers door normale games te maken maar dat zal wel een ijdele hoop zijn.
Aan de hand van die video kan ik niet beoordelen hoe het werkt.
Het enige wat niet werkt is de video! Kan die gozer/wijf niet de camera voor 3 tellen stil houden?
Zolang je niet in 1 beeld de persoon die speeld als het scherm kan zien kan ik niet beoordelen hoe het werkt!
ik heb zelf mijn x360 achter mij staan, omdat deze aan een beamer gekoppeld is.
Ben benieuwd of ze met mijn opstelling rekening gehouden hebben...
(dus combinatie van donkere ruimte + xbox achter de bank)
Ik ben vrij zeker dat je de Kinect "camera" gewoon op de USB moet aansluiten van de X360. Een USB Repeater kost je 10 € per 5 meter :)
Nou.. Je zit denk ik eerder met hetvoglende probleem: waar plaats je je Kinect-sensor. Ik zou het ook niet weten, i.c.m. een beamer. "Op" het scherm, eronder, maar.. dan is ie nog zichtbaar wanneer je je scherm hebt ingerold, en ga zo maar door.. ;(
Zoals het er nu naar uitziet, knikker ik tegen die tijd de Wii de deur uit. Geneuzel met batterijen, visite die je moet vertellen de controller wel ff goed vast te maken ivm geen breukschade aan tvscherm te willen enzo ;)

Lijkt me heerlijk om gewoon zonder allerlei bewegigingsbeperkende fratsen te kunnen gamen.
Hmm voor de prijs van de kinnect heb je al bijna een Wii compleet en dan moet je anders de 360 ook al hebben of kopen..
Ik dacht dat Fable3 ook voor Kinect geschikt zou worden gemaakt?
Of komt dat later beschikbaar via een update?
Er zit alvast geen Kinect ondersteuning in Fable 3 op moment van release. Molyneux weet ook nog niet of die er wel zou komen.
hmmm als ik deze games zo zie begin ik toch te twijfelen of ik 'm wel zal halen, ik bedoel sonic is wel grappig en harry potter leuk voor een dag of wat maar dan heb je voor 2 spelen zo'n € 250 over de balk gesmeten :|

ik bedoel als er nou een spel als cod black ops voor zou komen zou ik hem meteen gaan halen :Y) achja wie weet bij de volgende cod :D

[Reactie gewijzigd door jim.c op 19 oktober 2010 12:38]

kinect kan misschien wel een extra toevoeging geven bij shooters, zo als het leunen van de speler(om het hoekje kijken). misschien ook voice commands om bijv. een uav in te schakelen.
en voor het schiet en loopwerk kun je gewoon je controller gebruiken. lijkt mij best gaaf :*)
Dan moet bij het leanen ook alleen het hoofd op het scherm leanen en niet de hele wereld kantelen omdat je dat al doet met je eigen kop.
Mijn moeder en zesjarige nichtje zullen in de wolken zijn met deze line-up. Zolang devs de core games niet beginnen nerfen om compatibel te zijn met dit onding blijft het mij allemaal eender.
Dit ziet er gewoon kut uit. Je wil toch juist wat vast hebben als je gamed? Dit wordt echt een gimmick waar we over een halfjaartje weer over heen zijn.
De wii heeft dit al gedaan en die moven on met hun volgende console. Dit blijft hangen in oude meuk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True