Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties

De tijd vliegt en vandaag is het alweer de laatste dag van de E3. Gisteren hebben we uiteraard talloze games onder handen genomen. Paul heeft zich bovendien op Sony's Move gestort, dat hij kon testen met een potje golf.

* Hoogtepunten van Jurian

Net als gisteren vind ik het lastig om het hoogtepunt van deze E3-dag te benoemen. Er is zoveel wat ik naar voren kan brengen! Ik zou het kunnen hebben over True Crime: Hongkong, dat me erg heeft verrast. Ik zou het over The Lord of the Rings: War in the North kunnen hebben: eindelijk weer eens een serieuze LOTR-game. Wat te denken van Halo: Reach of, een persoonlijk favorietje, Fable III? Beide zijn prima games. Toch hebben twee andere titels meer indruk op me gemaakt.


Halo Reach campaign E3 2010-trailer

De reden waarom ik beide games samen als het hoogtepunt van de dag beschouw, is dat ik ze achter elkaar heb gespeeld en dat het beide multiplayergames zijn. Driver: San Francisco introduceert een gameplay-techniek waarbij je op ieder gewenst moment kunt switchen naar een andere auto, een concept waar we later meer over zullen vertellen. Dit maakte Driver enorm leuk om te spelen, het spel is erg competitief. Vijf meter verderop ging ik aan de slag met de multiplayer-modus van Assassin's Creed: Brotherhood en ook dat maakte indruk. In de spelmodus die ik speelde kregen zes spelers constant een nieuw doel, terwijl ze zelf het doelwit waren van een van de andere vijf moordenaars. Dit werkt verrassend goed. Twee ijzersterke multiplayer-ervaringen, beide opgedaan bij Ubisoft.

Hoogtepunten van Paul

Het was een drukke dag, waarin ik erg veel games heb gezien in een meer of minder uitgebreide vorm. Van Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 the Videogame tot Dead Space 2, en van Guitar Hero: Warriors of Rock tot Civilization V. Toch waren het wederom niet de games die de show vandaag hebben gestolen, hoe goed sommige ook waren. Ik was vooral blij dat ik eindelijk eens Sony's Move heb kunnen proberen. Gek genoeg heb ik al bijna een jaar geleden vrij uitgebreid Microsoft's Kinect kunnen testen, en vandaag alweer bijna een uur, maar bij Sony was het er om de een of andere reden tot nu toe niet van gekomen. Ik was dus erg blij dat ik vandaag de kans kreeg om wat ballen te slaan in Tiger Woods PGA Tour 11.

Niet dat Move nu direct zo fantastisch is. Ik vond het eerlijk gezegd een heel klein beetje tegenvallen. Zeker voor een golfgame lijkt Move ideaal. De controller komt enigszins overeen met het handvat van een golfclub, zodat het al snel vertrouwd en natuurlijk aanvoelt om Move als club te gebruiken. Tijdens het voorbereidende werk gaat het ook nog prima. Voorzichtig je club in de juiste positie brengen en de slagbeweging wat oefenen gaat goed en het voelt ook prima aan. Maar bij de daadwerkelijke slag merk je opeens dat er wat vertarging zit tussen je handeling en de actie die je op het scherm ziet, en dat doet wat afbreuk aan de beleving. Op zich kun je prima slaan met Move. Het kost weinig moeite om de bal een flinke ram te geven en dan komt hij ook lekker ver en precies in de richting waarin je hebt geslagen. Maar die vertraging is toch niet prettig. Het leidt af.

Om eerlijk te zijn heeft ook Kinect daar af en toe last van. Althans: bij sommige games. Ik heb vandaag een aantal games gespeeld die voor Kinect zijn gemaakt, zoals Kinect Adventures, Kinectimals en Joyride, de game met het vlot over de wildwaterrivier, die zondag tijdens de Cirque du Soleil-avond was te zien. Bij deze games werkte Kinect prima en er was van vertraging weinig te merken. Dat was wel het geval bij Your Shape: Fitness Evolved. Ik heb daar het kickbocksen uitgeprobeerd, waarbij er overduidelijk vertraging was tussen het moment waarop ik sloeg en het moment waarop er iets gebeurde op het scherm. Bij Kinect lijkt het dus per game te verschillen. Bij Move kan ik dat helaas nog niet beoordelen, omdat ik alleen Tiger Woods PGA Tour 11 heb kunnen uitproberen. Ik ben echter wel blij dat ik Move nu eindelijk eens in handen heb gehad, en ik hoop binnenkort uiteraard langer te kunnen Moven.


Promovideo van Kinect
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Asl iemand die beide heeft getest geef eens een mening over of je Kinect of Move zou aanschaffen ?
Er is niet echt een vergelijking te maken staat er. Een game bij Move vs meerdere games bij Kinect is niet echt een manier om een goede keuze te maken.
Klopt het dat je Kinect alleen staand kunt gebruiken? IGN en Kotaku zeggen dat namelijk. Zelfs voor het navigeren door menu's zou je moeten staan. Lijkt me persoonlijk zeer vreemd.
ik heb een filmpje gezien (promotie) waar iemand van uit zijn stoel door zijn films bladert.
dus lijkt me stug.

er zullen natuurlijk wel spellen zijn waar staan een vereiste is.
http://www.youtube.com/watch?v=g_txF7iETX0 vanaf 2:52
is niet het filmpje wat ik bedoelde maar goed

edit: het bewuste filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=_ET6PqZtYd4 ---> 0:56

[Reactie gewijzigd door Proxx op 18 juni 2010 15:30]

Kinect = motion capture ?
Lijk mij wel gaaf als die functie gebruikt kan worden icm pc. :)
het gebruikt een omgebouwde usb aansluiting dus ik denk dat er van eigens homebrew software komt ;) questie van tijd.
maar idd lijkt me wel lachen :D

leuk voor op je xbmc media box te bouwen :P

[Reactie gewijzigd door Proxx op 18 juni 2010 15:35]

move = cap 59,-
kinect = cap 129,-

wel een groot verschil zeg ik zo :S
Mja, maar move is echt niks meer dan een kopie van de wii, Kinect is nieuw en biedt volgens mij heel wat meer mogelijkheden (als het net zo goed werkt als ms ons wil doen geloven natuurlijk, even de release en reviews/ervaringen afwachten).
Waar haal je die prijzen weg?
Grappig om te zien hoe Sony en Microsoft allebei een anders met het eyetoy concept zijn omgegaan. De een geeft een extra sensor in de handen van de speler en is waarschijnlijk accurater en de ander geeft extra sensoren aan de camera zelf en is waarschijnlijk gebruiksvriendelijker. Ik ben benieuwd hoe dit uitwerkt voor beide bedrijven.
Leuke aan Kinect (behalve de domme naam) is natuurlijk wel dat niet alleen je handen maar je volledige lichaam gebruikt (kan) word(en).
Bij Wii of Sony gewoon boxen, bij Microsoft kan je je knie of voet ook gebruiken om te kickboxen. Lijkt me toch wel een leuk voordeel, op voorwaarde natuurlijk dat de reactie snel genoeg is en de software wat goed geschreven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True