Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties

Microsoft heeft een oplossing gevonden voor de problemen die Kinect heeft met het waarnemen van zittende spelers. De software achter de bewegingsgevoelige controller kiest nu de nek van de speler als basis en niet langer het stuitje.

Website Eurogamer kreeg van Andrew Oliver, chief technical officer bij ontwikkelaar Blitz Games, te horen dat Microsoft een oplossing heeft gevonden voor een probleem met de software achter Kinect, de bewegingsgevoelige controller die het concern op 10 november op de markt brengt. De software van Kinect herkent het lichaam van de speler en kan vervolgens de bewegingen waarnemen. Die input wordt gebruikt bij het besturen van games. Bij verschillende presentaties die Microsoft van het systeem gaf, bleek dat de software van Kinect moeite heeft met het herkennen van spelers die zitten, vooral als zij diep weggedoken in een bank zitten, met de knieën omhoog.

Dat probleem is volgens Oliver nu opgelost doordat Microsoft de software van Kinect een update heeft gegeven. Tot nu toe nam de software het stuitje van de speler als herkenningspunt. De positie van de andere knooppunten in het virtuele skelet van de speler werden van de positie van het stuitje afgeleid. Microsoft heeft dat systeem nu losgelaten. In plaats van het stuitje wordt nu de achterkant van de nek van de speler gekozen als ankerpunt voor de rest van de nodes en dat maakt de software een stuk stabieler, volgens Oliver. Als de speler nu weggedoken in een bank zit, herkent de software wel de armen en handen van de speler, volgens Oliver, terwijl het systeem daar in het verleden moeite mee had. Oliver was van plan om eigen software te schrijven voor Kinect, die het probleem van zittende spelers zou oplossen, maar dat is door de update van Microsoft niet meer nodig.

Blitz Games werkt aan twee Kinect-games die tegelijk met de controller op de markt verschijnen: fitnessgame The Biggest Loser en karaokegame Yoostar 2. De studio heeft volgens Oliver nog meer games die gebruikmaken van Kinect in ontwikkeling.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (41)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

Mooi dat ze het hebben opgelost. Hoe gaan ze nu het schrijnende gebrek aan games oplossen? met 28 dansgames ga je het niet redden. Toch, het systeem zal verkopen als een tiet want Microsoft heeft teveel geld om dit niet te laten floppen. Als is het enkel maar de hoeveelheid reclame die ervoor gaat verschijnen... 149 euro is ook veel te duur trouwens.
De Playstation Move is anders niet veel goedkoper als je de volledige ervaring wil hebben.

Als je in je eentje met de Move speelt ben je 70 tot 110 euro kwijt (1 of 2 move controllers en een navigation controller). Ja ik weet dat de navigation controller niet verplicht is en dat 1 Move genoeg is voor de meeste spellen om het te kunnen spelen, maar uit mijn ervaring van dit weekend ben ik van mening dat je voor een volledige ervaring eigenlijk 2 Move controllers en een navigation controller nodig hebt voor verschillende spellen. Hier komt ook nog een camera bij waarvan ik de prijs niet precies weet op dit moment, maar dat is ongeveer 30 euro volgens mij. Totaalprijs 100 tot 140 euro.

Als je met zn vieren wil Moven ben je nog meer kwijt natuurlijk, kost je minimaal 4 Move controllers en een camera, bij elkaar een slordige 190 euro, 40 euro duurder dan de Kinect.
De psmove + camera is te krijgen voor €52.93
als je daarbij de navigationcontroller wilt hebben is dat €21.43

Dat komt samen op €74,36 uit
dat is de helft van wat de kinect kosten moet.

Natuurlijk wil je niet alleen met je ps move spelen..
dus heb je een extra controller nodig en extra navigationcontroller

€35.43 + €21.43 = €56.86

Totaal kom je dan op een bedrag van €131,22 wat altijd nog 20 euro goedkoper is dan kinect van microsoft.


Met z'n 4en via de psmove spelen gaat inderdaad meer kosten dan de kinect..
maar wie gaat er nou 4 maal die controllers aanschaffen voor iemand anders die dan af en toe eens bij jou langs komt.

[Reactie gewijzigd door nhf4life op 18 oktober 2010 15:46]

Dat is wat je bij de goedkoopste shop krijgt, maar daarbij is het niet zeker dat ze genoeg kunnen leveren. In de winkel ben je al een stuk duurder uit (waar het al dichter bij elkaar zit). Bovendien is de PS3 duurder dan de 360, waardoor je uiteindelijk minder kwijt bent.
totdat je online gaat gamen. als je je ps3 koopt voor grofweg 280 euro en een xbox voor 250. dan ben je toch elke 3 maanden 20 euro voor live gold kwijt, waardoor de ps3 uiteindelijk goedkoper uitvalt.
tis natuurlijk maar net wat je wilt. als je jezelf erin verdiept zie je dat kleine marketingtruukje toch terugkomen ;)
Of je koopt 12 maanden voor 43 euro en realiseert je dat het dan toch al een stuk minder uit maakt.
Het komt er in ieder geval op neer dat het niet heel veel uit maakt, jullie hebben het hier over tientjes. Als tientjes zo belangrijk voor je zijn dan moet je je misschien afvragen of het überhaupt verstandig is een spelcomputer aan te schaffen.
Persoonlijk denk ik dat je beter gewoon voor jezelf kunt uit maken wat jouw persoonlijke voorkeur heeft en dan dat systeem kopen (als je het je wel kunt veroorloven). Voor mij valt de PS3 domweg af omdat ik pijn in mijn handen krijg van sony controllers en de xbox controllers voor mij de beste zijn die ik ooit in handen gehad heb. Tel daarbij op dat ik een stapeltje games en xbox live punten kaarten heb liggen die ik ergens gratis kon krijgen en voor mij is de keuze makkelijk gemaakt.
Vind je daarentegen bv de move er leuk uit zien en wil je graag bluray support, dan koop je een PS3. Maar je hoeft toch niet zo te gaan zitten hakketakken over wat nou beter of goedkoper is? Als je echt goedkoper wil dan koop een dreamcast of een PS2 op marktplaats of zo...
Voor sommige spellen heb je 2 Moves nodig per persoon om het meest uit de game te halen. Ookal is het technisch mogelijk om deze spellen met 1 Move te spelen is het vele malen leuker om dit met 2 Moves te doen.

Omdat je dan alsnog niet in je eentje met de Move wil spelen ben je alsnog 4 Moves rijker en dus volgens jouw prijsopgave 140 euro armer.

Mijn reactie was niet bedoelt om de Move aan te vallen, heb zelf thuis alleen een PS3 en heb van het weekend genoten van de Move en wil deze zelf ook graag aanschaffen. Maar het feit blijft dat het verschil erg klein is met de kinect, waardoor het argument dat 150 euro te duur is klinklare onzin is.

[Reactie gewijzigd door sehnugr op 18 oktober 2010 16:39]

Voor Move geld eigenlijk hetzelfde als Kinect. Al is de Move ook interessant voor Hardcore gamer (Killzone 3 etc). Kinect is allen interessant voor de casual gamer. En laat de Wii op die markt ijzersterk zijn (geld overigens ook voor de casual markt die de Move wil aanspreken). Ik moet het allemaal nog zien. In het verleden hebben add-ons voor console namelijk meestal slecht uitgepakt (Mega-CD, 64-DD, Harddrive en modem voor PS2 etc etc).
De enige goede die ik kan verzinnen zijn de PS1 Dual-shock Controller en de N64 Ram expension pack.
Waarom is de Move wel voor de hardcore gamer en Kinect niet??
Kinect kun je makkelijk samen gebruiken met de huidige controller. Ze vullen elkaar perfect aan.
Waarom is de Move wel voor de hardcore gamer en Kinect niet??
Kinect kun je makkelijk samen gebruiken met de huidige controller. Ze vullen elkaar perfect aan.
Maar zodra je een controller vastpakt is zijn je bewegingen al zeer beperkt, nietwaar?
Eén hand en arm (of misschien zelfs beide) worden voor de controller gebruikt.
Blijven alleen het hoofd en de benen over.
iedereen heeft het over het magisch headtracking van kinect maar het leuke is dat Move dat dus ook doet. Neem daarbij het (véél) goedkopere prijskaartje en je snapt best dat Move op papier de beste keuze is. Kinect zal eerst nog even hard moeten falen om mensen te laten inzien dat sommige games gewoon niet werken met kinect. Er zijn al diverse reviews te vinden van games waarbij Kinect gewoon hard faalt doordat het te onnauwkeurig is voor games die anders zijn dan dans en fitnessgames.
Bovendien groeien steeds meer gamers op en hebben ondertussen een gezin. De kinect is dan misschien ook ideaal om de casual games voor het gezin en de hardcore games die ze zelf nog willen spelen te verenigen in een apparaat. Op dat moment maakt het dus weer niet zoveel uit of je een PS3 of een X360 hebt (los van persoonlijke voorkeuren).
Omdat bepaalde Hardcore games ondersteuning krijgen voor de Move
Heb jij nog iets anders te doen dan bij elk Kinect nieuws hetzelfde verhaaltje op te pennen, wat doordrenkt is van fanboyism, niet onderbouwd is en getuigd van zowel weinig visie als weinig humor?

swopdark in 'nieuws: Project Milo mogelijk geschrapt'
swopdark in 'nieuws: Ook Mindscape maakt een dansgame voor Kinect'
swopdark in 'nieuws: Microsoft kondigt vijf volwassen Kinect-games aan'
swopdark in 'nieuws: Rare en Molyneux drongen aan op controller voor Kinect'
swopdark in 'nieuws: Gamescom: Microsoft Kinect ligt op 10 november in de winkel'
swopdark in 'nieuws: Microsoft maakt prijzen van Kinect bekend'
swopdark in 'nieuws: Technische specificaties Kinect duiken op'
swopdark in 'nieuws: Microsofts Milo wordt niet op de markt gebracht - update'

En zo nog vele vele andere.

Is het misschien een idee om een keer in blogpost te schrijven over hoe fantatisch Move wel niet is, en hoe verschrikkelijk Kinect is? Dan zijn we er vanaf. Kan je erbij verzinnen dat Kinect alleen dansgames heeft, en verschrikkelijk lagged, gewoon, waar jij zin in hebt.

Wat je ook zou kunnen doen, is eens afwachten wat Kinect nou gaat doen? Of je kan bijvoorbeeld gewoon op je Move spelen, in plaats van elk Kinect nieuws (of Xbox nieuws in zijn algemeenheid) af te komen kraken, niet gehindert door enige vorm van zelfkritiek/kennis/objectiviteit?
Doet het zeer als mensen commentaar hebben op je kinect systeem? Als je de meeste reactie op tweakers zo leest dan vinden ze kinect zo ongeveer net zoiets als de heilige graal. Kijk je echter op de wat bredere sites met meer gameplay tests dan faalt kinect nog steeds hard. Ik wil dit best wel steeds naar voren brengen hoor als mensen het willen lezen. Als mensen bij ieder kinect nieuwtje roepen hoe goed het welniet is dan roep ik steeds de andere kant van de medaille. Daar is het een forum voor. Maar vind je dan dat ik onzin schrijf? Ik onderbouw mijn verhaal vaak zat.
PWM, dat was een mooie PWN :)
Nou, verkopen als een tiet....de games stellen geen fuck voor en de prijs is idd veels te hoog. Ik zie op dit moment maar één nuttige toepassing voor Kinect: via voice en handgebaren een film bekijken op de Xbox
Inderdaad. En hoeveel geld Microsoft ook heeft: er zijn genoeg projecten te vinden die totaal geflopt zijn. Ondanks (of dankzij?) het enorme budget.
fitnessgame The Biggest Loser...
nee dat kan je niet menen... |:(

anyway, wel goed nieuws dat dat nu kan,
hopelijk krijgen we dan nog meeleun opties voor first person shooters en racegames,
dat zou namelijk de immersie wel verhogen
http://en.wikipedia.org/wiki/Biggest_loser
Voor als je dat kan je niet menen om de naam zegt. The biggest loser is een heel erg bekend programma waar mensen zoveel mogelijk af moeten vallen.

Dit zijn trouwens alle launchgames waarbij het aantal fitness en dans games wel erg groot is.
  • Kinect Adventures
  • Kinectimals
  • Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 The Videogame
  • Game Party: In Motion
  • Dance Central
  • Your Shape: Fitness Evolved
  • The Biggest Loser Ultimate Workout
  • EA Sports Active 2
  • Zumba Fitness
  • Get Fit with Mel B
  • DanceEvolution
  • Dance Paradise
  • Kinect Sports
  • MotionSports
  • Sports Island Freedom
  • Kinect Joy Ride
  • Fighters Uncaged
  • Sonic Free Riders and Crossboard 7
ik ga dit denk ik wel kopen, gewoon al omdat ik een wii fan ben. vind het geweldig zoals je hierop shooters kunt spelen (gaat uiteindelijk wel pijn doen aan je ellebogen zeker als je zoals ik rsi hebt wordt het erri). hoop echter wel dat er wat uitgebreidere games voor uitkomen :) wat zou het toch vet zijn he bij mw3 op kinect dat je zelf moet lopen :Y) _/-\o_
Ik weet niet hoe je dat voor je ziet, maar het grote voordeel voor console shooters lijkt mij persoonlijk dat leanen (zoals op de PC doodnormaal is) eindelijk weer op een normale manier kan terugkomen.

Kan ook wel leuke en meer intense game-ervaringen opleveren als je letterlijk met je hoofd iets naar links buigt om nog net die ene vent te kunnen zien zitten, de kogels vlak langs je heen vliegen wat je hoort op je dolby surround, je net op tijd kunt wegduiken etc..

Het lijkt mij persoonlijk een waardevolle toevoeging. En kan iemand zich dat Nintendo DS spel nog herrineren dat door te kantelen een 3D effect gaf? laat ze dat eens doen met headtracking.

FPS + Lean + Headtracking = Win voor elke hardcoregamer, daar hoeven ze geen speciale spellen om uit te brengen.

(Om nog maar te zwijgen over hoe het eruit gaat zien als je de game in echt 3d speelt met al die effecten toegevoegd. Ziet iemand al een moment met bullet-time voor zich, waarbij je ook weer om op het puntje van je stoel zit, vinger op de trekker, leanen om de hoek, bullet-time inschakelend en je ziet de kogel letterlijk voor je neus vliegen inclusief opvliegende bloedspetters?

I guess a man can only dream =D

[Reactie gewijzigd door Michaelr1 op 18 oktober 2010 16:43]

Gelukkig is dit opgelost. Was anders een enorme showstopper voor Microsoft geworden als dit niet voor de release was gebeurd. Nu kan je gelukkig gewoon zittend Kinecten, al vraag ik me wel af in hoeverre het nu vloeiend werkt.
Vergeet niet de mensen die geen keuze hebben. Voor rolstoelers zou het een belachelijke domper zijn geweest als dit niet opgelost was geweest. Koop je wat vermaak omdat je al meer moeite hebt om de deur uit te komen, werkt het niet omdat je zit.

Gelukkig heeft Microsoft dit probleem serieus genomen en opgelost.
Grappig genoeg zouden juist mensen in een rolstoel heir geen last van hebben gehad. Het artikel geeft aan dat het probleem zich voordeed wanneer je in de bankgedoken zat met je knieen om hoog. Ik naam aan dat dit is omdat je daarmee het systeem het 'zicht' op je stuitje ontneemt. Vandaar ook de fix om het voortaan rond het hoofd te centreren. Als je in een rolstoel zit heb je je knieen op exact dezelfde hoogte als je heupen om te voorkomen dat de bloedcirculatie nog verder wordt aangetast. (rolstoellen hebben ook wel eens een heel lichte inclinatie naar voren om de doorbloeding iets te helpen)

Goed dat ze het hebben gefixt daar niet van maar mensen in een rolstoel hebben hiet toevallig geen baat bij
Ik denk dat mensen met een handicap het wel zullen overleven als hun eyetoy het niet doet.
Gamers zitten graag. Nek als uitgangs punt. Probleem opgelost. Bijkomend voordeel mensen in een rolstoel worden ook geholpen.
in een rolstoel lig je niet onderuit met knieen opgetrokken
Misschien heel politiek incorrect, maar als je in een rolstoel zit en je koopt iets waarvoor je rond moet gaan springen, is dat niet gewoon een beetje dom? Je koopt toch ook geen skateboard als je in een rolstoel zit?
Het is heel vervelend voor die mensen, maar niet ALLES hoeft compleet op hun afgestemd te worden hoor. Ja toegang tot publieke gebouwen en zo wel ja, maar niet elk entertainment product, alsjeblieft zeg. Bovendien kunnen ze nog uitstekend met een gamepad spelen.

edit: ik denk trouwens dat het merendeel van de kinect games nog steeds niet echt speelbaar zullen zijn voor mensen in een rolstoel. Dat dit opgelost is lijkt me vooral handig van het bedienen van de mediaplayer zonder een afstandsbediening in je handen te hebben. Voor games zul je waarschijnlijk toch veelal nog op moeten staan.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 18 oktober 2010 19:57]

Het ging niet eens zo zeer om zittend gamen, dat werkte altijd al. Maar als je echt achteruit op de bank ging zitten met je voeten voor je op de bank bijvoorbeeld dan liep het niet goed meer.
Afgezien van het feit dat het niets meer dan een first-post-poging is, is hij ook nog eens compleet onwaar. Kinect werkt echt essentieel anders dan de Wii en de PS3 Move, waarbij je een controller vast moet houden die de bewegingen registreert. Kinect werkt met camera's, en kan de lichaamsdelen van meerdere mensen tegelijk herkennen. Dit biedt veel meer mogelijkheden dan een simpele motion sensor. Zo kun je alle ledematen tegelijk gebruiken, en zijn er geen extra controllers nodig voor meerdere spelers.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 18 oktober 2010 14:03]

De PS3 maakt ook gebruik van een camera, theoretisch zou deze ook de bewegingen van meerdre mensen kunnen registreren (lichaamsdelen herkennen waarschijnlijk dan weer minder omdat er slechts 1 camera aanwezig is in tegenstelling tot de 3? camera's van de kinect). Beter gezegd de jongere broer van de PS-Eye, de Eye-toy maakte ook geen gebruik van een controller bij het spelen van spellen, de mogelijkheden waren in die tijd veel beperkter met die accessoire maar uiteindelijk blijft de kinect een verbeterde versie van de techniek van de Eye-toy en dus van de PS-Eye. Het verschil tussen de WII en de Kinect is zoals je zegt wel totaal verschillend, de PS3 Move zit daar gewoon precies tussenin.
De Kinect heeft twee camera's. Het is echter géén steroscopisch systeem!

Eén ca,era is een lage-resolutie Time-Of-Flight camera, waarmee diepte kan worden gezien. Dit werkt min of meer hetzelfde als Sonar. Een licht puls wordt uitgezonden, en er wordt gemeten hoe lang het duurt tot die terug komt.

De tweede camera is een normale kleuren camera. De beelden van beide camera's worden gecombineerd om een totaal beeld 3D kleuren beeld te maken.


Dit is dus wel degelijk een heel bijzonder apparaat, met mogelijkheden die de andere systemen simpelweg niet hebben.
Volledig eens met je laatste zin. Jammer dat dit voorlopig niet resulteert in innovatieve games in plaats van een hoop Wii-clones.
Wat ben je daar nu mee? Zonder controller heb je beperkte bedieningsmogelijkheden.. Volgens mij is Kinect ZEER beperkt in gebruik bij games. Hoe ga je bijvoorbeeld een shooter spelen? Met je handen? Nee, volgens mij gaat de Move er met kop en schouders bovenuit steken, mede dankzij de preciese registratie van de Move controller.

Ik heb trouwens geen van beide consoles, geen wii, ps3 of xbox360.
Waar staat dat je de controller van de xbox er niet bij kan gebruiken??
Dat staat toch ook nergens?

Voor de move moet je weer een extra addon kopen als je het met zijn tweeen wil spelen en dan houdt het volgens mij bij de ps3 op.

Kinect kan met 1 apparaat 4 personen tegelijk aan en daarnaast nog meerdere personen van die 4 registreren (alleen er niets mee doen).

Hoe ga je bij de move je teamleden achter je aangegeven dat ze tijdelijk moeten stoppen?? Tja.. de hele controller maar omhoog bewegen en een knop indrukken..
bij Kinect? hand omhoog in een vuist.. net als in het echt ;)

Maar laten we afwachten voordat we gif spuwen....
Kinect kan met 1 apparaat 4 personen tegelijk aan en daarnaast nog meerdere personen van die 4 registreren (alleen er niets mee doen).
"Up to four Move controllers can be used at once[8] (four Move motion controllers,[9] or two Move motion controllers and two Move navigation controllers[10])."
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Move
[1]Hoe ga je bij de move je teamleden achter je aangegeven dat ze tijdelijk moeten stoppen?? Tja.. de hele controller maar omhoog bewegen en een knop indrukken..
[2]bij Kinect? hand omhoog in een vuist.. net als in het echt ;)
[1]Door een druk op slechts één knop.
[2]Hoe ga je je teammates cover geven zonder iets in je handen? Tja ... je hand samenknijpen als een pistool en "piew piew piew" schreeuwen ...
Bij Move? Met een druk op de knop van de controller (inc. gunattachment) die meer op een geweer lijkt dan een hand. Net als in het echt.

[Reactie gewijzigd door OPSLAGHOND op 18 oktober 2010 22:03]

Poeh Poeh dat gezeur telkens over dat iedereen elkaar nept..

Trilfunctie in een controller? Analoge stick? Triggers? Deze dingen zijn allemaal bedacht door een bedrijf en overgenomen door een ander, dit heet innovatie. Als je deze innovatie niet volgt dan ga je achter de feiten aan lopen. :/
Juist... Volgens mij was de Eyetoy er toch eerder...

/ontopic
Raar dat dit niet in de testprocedure is getest. Goed dat ze dit op tijd oplossen.
De stoomboot was er ook eerder en heeft er even weinig mee te maken. :+

[Reactie gewijzigd door Neverwinterx op 18 oktober 2010 14:01]

Nee, de eyetoy was namelijk ook een camera die het lichaam waarnam en daaruit de bewegingen kon afleiden. Kinect is eigenlijk een geavanceerde, verbeterde Eyetoy zoals de Playstation Move een geavanceerde, verbeterde Wii remote is.

De eyetoy heeft er dus wel veel mee te maken.
Stiekem was de move er ook al eerder dan de wii remote.

't volgende filmpje is een techdemo van ergens in 2003 - 2004 en laat zien hoe de eyetoy een bolletje op een stokje volgt:

http://www.youtube.com/watch?v=isHJAyCICw4
Nee, de eyetoy was namelijk ook een camera die het lichaam waarnam en daaruit de bewegingen kon afleiden. Kinect is eigenlijk een geavanceerde, verbeterde Eyetoy zoals de Playstation Move een geavanceerde, verbeterde Wii remote is.

De eyetoy heeft er dus wel veel mee te maken.
Kinect is niet geavanceerd.
Het is slechts een opgepoetste versie van SEGA Activator: http://www.youtube.com/watch?v=780bIG6TXFk
Ik vind dat opslaghond wel een punt heeft.
Niks is nieuws in game land.
Duckhunt had je ook al met een "licht pistool" 20 jaar voor de Wiimote.

Duhus ...
Mee eens. Niet dat kinect niet geavanceerd is en ook niet dat het slechts een opgepoetste versie van SEGA Activator is, maar wel dat... ehm... nouja, dat ding pobeert ook het hele lichaam te gebruiken... vond het eigenlijk vooral een cool filmpje van een 'vergelijkbaar' product waar ik het bestaan niet vanaf wist :)
De eyetoy is een geavanceerdere verbeterde stoomboot.
lekker bijdehand :P, jongen we weten allemaal dat dit op elkaar lijkt of wat dan ook en Kinect kan bij andere minder in de smaak vallen dan bijvoorbeeld de wii ?
Kinect is bruut revolutionair. Er is geen enkel ander bedrijf dat zoiets heeft.

Als ze dit in een mobiele telefoon weten te stoppen..... Multitouch? NoTouch, zul je bedoelen.
Kinect is bruut revolutionair. Er is geen enkel ander bedrijf dat zoiets heeft.

Als ze dit in een mobiele telefoon weten te stoppen..... Multitouch? NoTouch, zul je bedoelen.
Revolutionair of slechts een update?
SEGA Activator uit 1993: http://www.youtube.com/wa...0bIG6TXFk&feature=related
oh kom op man, dat kan je toch nog niet eens vergelijken met de technologie van nu (wel vet hoor had het destijds wel willen hebben), als je kijkt hoe die gasten bewogen, was net alsof ze aan het jumpen waren man.

@gamebuster, kan zijn maar er komen de laatste tijd minder systemen uit van nintendo, de ds heeft nu al tich versies en de wii ook... misschien tijd voor iets nieuws / verbeterd :D de nintendo move ^_^
Wat een fanboy ben je eigenlijk, je hebt dit filmpje nou al 3 keer gepost in dit topic.
een activator lijkt geenszins op Kinect.
Wat is er gebeurt met Eye Toy voor PS2?

Ik zelf denk dat Kinect nog steeds te zwaar is voor de huidige systemen om goed te kunnen werken.
Zouden ze ook nog leuke spelletjes uit gaan brengen hiervoor? Een combi met een gewone controller dat bijvoorbeeld het slagveld met je meedraait als je zelf omkijkt, of dat je kunt richten door ergens naar te kijken? Dit zijn toch wel een beetje kinderspelletjes. Leuk, maar niet voldoende om de critical mass te behalen om het winstgevend te maken.
Als je omkijkt zie je de TV niet meer O-)
Als je je hoofd draait kun je minder goed op het scherm kijken dus dat lijkt me erg vervelend :D .
Hangt er een beetje vanaf hoe subtiel je het instelt. Je kunt er een multiplier voor inzetten: 1 graad draaien met hoofd = 10 graden in het spel ofzo. Aja, ik bedenk maar iets he, ben geen game-ontwikkelaar.
dan moet je je hoofd stilhouden tijdens bijv schietgames, anders "draait" het beeld waardoor je dan weer mis schiet XD
Dat bestaat al voor racegames en flightsims, precies zoals jij het nu beschrijft:
http://www.naturalpoint.com/trackir/
Het is een beetje duur dus ik heb er geen, maar in racegames lijkt het me erg handig om in de bocht te kijken of even snel rond te kijken waar je tegenstanders zitten, dat lukt me toch nooit echt goed met een analoge stick of met knopjes of zo.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet naar voren is gekomen tijdens tests... Denken ze nou echt dat spelers continue staan als ze spelen?
Er was nooit echt een probleem, zoals ook al in het artikel staat, er is goed om heen te programmeren. Het enige wat Microsoft heeft gedaan is de software zo aangepast dat Kinekt "out of the box" beter zittende mensen kan tracken.
Het ding is nog niet uit, ze hebben het al gefixt, en NOG zeur je dat ze dit niet eerder gefixt hadden? Natuurlijk is dit wel naar voren gekomen tijdens tests, anders had het nog niet bekend geweest en waren mensen er pas over gevallen als het spul al op de markt was.
Meeste gamers zitten toch als ze eenmaal bezig zijn. slecht dat dit niet 1 van de eerste dingen was die ze oploste.. Bij de wii zitten de meeste mensen toch ook ipv van helemaal serieus de bowl beweging nadoen tijdens een avondje wii sports
En dat is nou net waarom de wii niet werkt. Het is veel te makkelijk om te "cheaten" en gewoon een beetje met je pols te draaien, dan is alle lol er zo vanaf.
als ik met de familie bezig ben met wii sports, staan we gewoon voor de TV, ben je niet aan de buurt, zit je

als je te lui bent om geen ene fuck te doen moet je geen wii kopen
Misschien stomme vraag,

maar werkt het dan ook bij spelers met een boerka?
Binnenshuis mag de boerka gewoon af.

Maar misschien dat er problemen kunnen onstaan bij andere 'alternatief' geklede mensen.
Denk and gothics, mensen met tatoeages, make up. Twilight moms, etc.
Misschien niet de doelgroep voor de Kinect, maar toch.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True