Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

Microsoft brengt elk najaar een grote update uit voor Xbox Live. Met de herfstupdate van dit jaar wil Microsoft de geluidskwaliteit verbeteren van voicechat via Xbox Live. Het gaat een andere codec gebruiken, al is niet bekend welke.

Voicechat via Xbox LiveTijdens een festival in Edinburgh sprak Jerry Johnson, het hoofd van Xbox Live Studios, met website Eurogamer, waarbij de topman aangaf dat Microsoft de herfstupdate van Xbox Live wil gebruiken om de geluidskwaliteit van voicechat via de onlinedienst te verbeteren. Het voornaamste onderdeel van de update is de Kinect-software, maar Microsoft wil ook een nieuwe codec inbouwen die het geluid van voicechat reguleert.

"De codec die we tijdens de lancering gebruikten, kon alleen een lage bitrate aan, en die codec gebruiken we eigenlijk nog steeds", verklaarde Johnson. "Toen we de dienst introduceerden, zeiden we dat breedband een eis was om Xbox Live te kunnen gebruiken. We eisten een snelheid van 64k, wat de meeste mensen tegenwoordig niet eens meer als breedband zullen beschouwen, maar dat was toen de minimumeis. Het is echter tijd om verder te gaan, vooral als we willen verbreden. Een krakerige headset op je hoofd is niet wat mensen voor zich zien als ze praten over een populaire vorm van entertainment."

Voicechat is mogelijk sinds november 2002, toen Microsoft startte met Xbox Live voor de originele Xbox. Gebruikers, vooral spelers van team based multiplayer games, hebben vanaf het begin over de geluidskwaliteit van de dienst geklaagd.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Ik heb dit ook 1x getest met een vriend van mij, de geluidskwaliteit was echt belabberd.
Gelukkig dat ze er nu iets aan gaan doen.

[Reactie gewijzigd door Dakreal op 27 augustus 2010 10:18]

Wel ff goed het artikel lezen. Voice chat is al mogelijk sinds de originele Xbox

Voicechat is mogelijk sinds november 2002, toen Microsoft startte met Xbox Live voor de originele Xbox. Gebruikers, vooral spelers van team based multiplayer games, hebben vanaf het begin over de geluidskwaliteit van de dienst geklaagd.

[Reactie gewijzigd door NLRay op 27 augustus 2010 10:07]

De Xbox bestaat al sinds 2001 en de Xbox360 sinds 2005... en Xbox Live met voicechat al sinds 2002, zoals in het artikel aangegeven, dat was er dus allang voordat de 360 aangekondigd was. Dus ja, pas 8 jaar na dato doet MS wat aan de slechte kwaliteit... er wordt helemaal niets vreemds gezegd, dat staat verder helemaal los van welke versie van de xbox. Je moet het Live platform niet verwarren met de Xbox zelf ;)

(en AUB niet achteraf je reply aanpassen zodat het lijkt alsof anderen onzin aan het praten zijn, erg flauw!)

edit op aanwijzen van hieronder...

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 27 augustus 2010 18:06]

xbox 360 sinds 2005
oeps... mistyped O-)
Maar het probleem bestaat al sinds de eerste xbox, zelfde slechte kwaliteit.
Ik speel zeker vaak online op me Xbox en inderdaad is het geluid van de voicechat functie niet al te best. Ben ook erg blij dat ze hier wat aan gaan doen. Nu alleen nog die iritante schreeuwerige amerikaantjes. :)
Ik ben blij dat ze het gaan updaten, VoiceChat was inderdaad bagger. Daarentegen vind ik de schreeuwerige mensjes op Xbox live wel grappig :P

Edit: LOL @ foto :P

[Reactie gewijzigd door Psycho-18 op 27 augustus 2010 09:57]

Leuk, kunnen we de scheldpartijen nog beter verstaan :9

Maar verder goeie zaak dat ze dit doen, ik heb zelf ook vaak last gehad dat ik mensen niet goed kon verstaan maar sinds ik een turtle beach headset heb voor m'n xbox hoor ik alles sowieso beter. De kwaliteit van de officieŽle headsets van microsoft zijn verder ook niet om naar huis over te schrijven en die worden toch wel het meest gebruikt denk ik.

[Reactie gewijzigd door Strykeforce op 27 augustus 2010 09:52]

Gisteravond voor het eerst op de 360 geprobeerd, maar de geluidskwaliteit viel inderdaad erg tegen. Was al bang dat het aan mijn headset lag, die in die 2 jaar nog nooit was gebruikt. Blij dat ik nu dit lees, is echt voor verbetering vatbaar!
ik vind al die voicechat mogelijkheden ook niet zo lagfree als ze beloven. maarja, wel nice dat ze eindelijk eens wat gaan doen aan die lage bitrate voicechannels.

die foto is wel erg gepast :D
Weet je wat hij zegt?

This is SPARTAAA!!
Vind de kwaliteit tot nu toe eigenlijk best ok? Ok, welliswaar zelden met meerdere mensen, maar 1-op-1 gaat het eigenlijk altijd best. Maar goed, beter mag natuurlijk altijd :)
Ik heb nooit echt problemen gehad met de kwaliteit (en toch zeker honderden uren op Live geweest). Het is inderdaad geen HD 5.1 super helder geluid, maar ik heb het nooit als storend ervaren. Als je gewoon een stabiele connectie hebt en je speelt met vrienden zijn er niet echt problemen.

Maar altijd ruimte voor verbetering, dus wel fijn dat ze de kwaliteit omhoog schroeven.
Ik durf te wedden dat deze update ergens in november gaat komen net als vorig jaar.
Toen spraken ze ook over een een grote update. (Facebook implementatie etc).
Vorig jaar zat er in deze update tevens een hash-check waarmee uitgelezen kon worden of je firmware legitiem was je of de nee. Vlak na deze update werden miljoenen mensen gebanned.

Ben benieuwd of er in deze grote update ook een hash-check zit om de nieuwe generatie mensen die met de lite-on firmware spelen te bannen ^^
Jeetje jij denkt echt dat je weet waar je over praat of niet? Een hash-check waarmee uitgelezen kon worden of je firmware legitiem was? Grappig dat als het een keer over een console gaat, alle zogenaamde insiders weer precies weten hoe het zit.

De vorige firmware deed volgens C4E gewoon teveel werk, en was daardoor te dececteren door de checks die Microsoft online doet, als jij er een DVD instopt. Als ze een hash konden checken dan hadden ze dat wel vanaf dag 1 gedaan. Vertel jij me anders eens hoe het mogelijk is dat iedereen nu alweer zo'n 10 maand online speelt?
Dat kan ook komen doordat Microsoft slechts 1 grote update per jaar doet. Het zou best kunnen dat ze zelf de illegale firmwares downloaden om dan te testen hoe ze deze kunnen detecteren. Vervolgens steken ze deze detectie in deze grote update...

Nuja, dat is maar een veronderstelling, want ik zou dus niet weten hoe ze het doen. Koop gewoon je games en je hebt daar geen last van.
Ik doe me helemaal niet voor als insider, alles behalve. Ik ben enkel een persoon die vorig jaar ook online speelde met een gemodde xbox en gepakt is na deze herfst update.

Ik speel nu gewoon netjes legitiem online met originele games. Het feit dat je precies weet hoe c4evah te werk ging met zn vorige firmware maakt jou ook een insider dan?

En het is precies wat MClaeys zegt. Zo een grote update is meestal maar 1x per jaar, in dit geval rond november. En Microsoft is ook niet dom. Die plannen deze update netjes in november, banned rond die periode een hoop xboxen en raad eens welke maand hierna komt? Juist... december, de maand wanneer de kerstman en sinterklaas weer langskomen. Microsoft kan dan weer flink cashen omdat men dan weer massaal nieuwe xboxes aanschaft. En als Microsoft elke week zou checken mbv deze hash-check en wekelijks ging bannen, zou niemand het risico meer nemen om zijn/haar xbox te modden en tevens online te gaan spelen.
This check was begun when the update was to "prepare for the last.fm facebook and twitter" this in fact was the code sent out to begin checks on ALL Xboxs.

These checks would send us information on the firmware written to the drive not the exact kind but we did an extensive form of hash check on the drive and could actually find out if it was modified in any way.

Bron:
http://www.team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=51518
nu jij weer :)

(Dit is dus een reactie op "NotSoSteady" en niet "MClaeys".)

[Reactie gewijzigd door FREAKJAM op 27 augustus 2010 16:11]

Ik heb nochtans nooit hoeven klagen over de geluidskwaliteit hoor. Op maximaal volume hoor je door de headset wel lichte ruis, maar het klinkt nog steeds pakken beter dan over de telefoon of GSM (waar niemand over klaagt).
Je betaald zo'n 5 euro per maand voor Xbox Live, dus vind het een goede zaak dat ze dan ook eens de kwaliteit ervan verbeteren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True