Video: Tweakers.net E3 - Microsoft-highlights

In de eerste Tweakers.net-reportage vanaf de E3 2010 in Los Angeles staat Microsoft centraal, met hoofdrollen voor Gears of War 3, Halo Reach en natuurlijk aandacht voor Kinect en de maandag aangekondigde Xbox 360 Slim.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Redactie Tweakers

15-06-2010 • 16:58

51 Linkedin

Lees meer

Microsoft pakt zit-probleem Kinect aan Nieuws van 18 oktober 2010
Halo: Reach Video van 18 oktober 2010
Halo Reach Video van 20 september 2010
Halo Reach Video van 20 september 2010
Halo: Reach Video van 9 september 2010
Kinect Joy Ride Video van 8 september 2010
Halo: Reach Video van 26 augustus 2010
Gamescom: Nieuwe beelden van Halo: Reach Nieuws van 17 augustus 2010
Kinect Joyride Video van 12 augustus 2010
Video: Tweakers.net E3: onze Top 5 Nieuws van 29 juni 2010
Kinect duikt op in Microsoft Store Nieuws van 22 juni 2010

Reacties (51)

Wijzig sortering
Die nieuwe Xbox360 ziet er gelikt uit. Ik ben nooit fan van de Xbox360 geweest i.v.m. de herrie die de console maakt, maar als het waar is dat deze minder herrie maakt, dan is het wel een overweging waard om deze aan te schaffen, er komen namelijk genoeg leuke games uit op de console. Heb momenteel alleen de PS3.
Gewoon al die spellen op je HDD dumpen. Met 250GB heb je daarvoor sowieso genoeg schijfruimte voor. :)

O trouwens, als je al een PS3 hebt en de Xbox alleen niet kocht vanwege de herrie weet ik niet of dit wel zo'n verstandige aankoop zal zijn. Lijkt mij dat je zo'n apparaat toch voornamelijk voor de spellen koopt en als je al fun hebt met je PS3, waarom dan nog een apparaat er bij?
Ik vind het jammer dat er bij de Xbox 360 slim niet even wat dieper wordt ingegaan op de specs... Als mij die een beetje bevallen, is het voor mij misschien het geld wel waard om die slim aan te schaffen.
tja tis geen pc.. ingebouwde wifi en 250 gb HD die in de kast zit ipv er buiten. De rest doet er toch niet echt toe lijkt me.
Specs? Het is geen PC, maar die zijn niet veel anders dan van de originele xbox 360. Enige wat er dus anders is, is de look, de wifi en ingebouwde schijf. Daarnaast zal ie wel wat stiller zijn.
Het is echter geen opvolger van de 360 dus dat verschilt maar weinig
+1Anoniem: 340973
15 juni 2010 19:02
Lol, Gears of War 3 ziet er echt vet uit.
Toen ze het over Crytek had, dacht ik echt direct aan Crysis 2, maar het ging over Kingdoms.
Ik vind die nieuwe xBox wel mooi eigenlijk.
Kinect lijkt me eigenlijk niet zo veelbelovend, maar ook nooit een Wii fan geweest, dan is het logisch dat ik dit ook niet zo zie zitten. Het enige voordeel lijkt me dat je geen afstandsbediening hoeft te gebruiken.
Crysis 2 komt ook voor de Xbox (en PS3) uit dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. :)
Qua Kinect ben ik het trouwens volledig met je eens en daarbij, hoe veel moeite kost het om menu's met een controller te bedienen??
Nice filmpje T.NET er mag vaker van dit soort coverage komen.
Microsoft conference was zwaar teleurstellend vergeleken met die van Nintendo

[Reactie gewijzigd door Aethertyd op 15 juni 2010 20:46]

0Anoniem: 304216
15 juni 2010 17:04
die screens @ 1:49, dat is echt a la de mii's van nintendo, eigenlijk het hele principe.. maar goed zoals gebruikelijk is nintendo voorop met dit soort innovatie, dus zullen ze wel alweer iets nieuwers in ontwikkeling hebben.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 304216 op 15 juni 2010 17:42]

idd,
Heb heel veel dingen terug gezien gisteren die je wel aan Nintendo kunt linken

wii-sport
mario and sonic at the olympic games
wii-fit
...

maar bij playstation zal het ongeveer ook hetzelfde zijn
, die dingetjes die op mario kaart lijkt :)

en het beste van al. :)
http://cache.g4tv.com/ImageDb3/205342_S/Why-PlayStation-Move-Being-Wii-HD-Wouldnt-Necessarily-Be-A-Bad-Thing-.jpg
Die gasten komen met een hele reeks 'bewegingssensorgames' en jij hebt het over de avatars die zogenaamd innovatie zijn. Dat is gewoon een poppetje gelinkt aan je profiel (en tevens een manier om stevig te verdienen aan allerlei kansloze accessoires). Dat is toch geen innovatie. :P

Qua dat hele beweeg gebeuren vind ik wel dat MS en Sony veel hebben gejat maar goed, blijkbaar verkoopt het en dat is het enige waar grote bedrijven ooit aan zullen denken. Mij zal je in ieder geval niet als een idioot in de huiskamer zien hordelopen.
___

De nieuwe Xbox vind ik er wel OK uitzien. Triest alleen dat ze die power supply nog steeds in een apart kastje moeten proppen. Nieuwe Halo, COD en uiteraard Gears 3 zijn ook wel vet maar kom op zeg, er is toch nog wel wat meer mooi spul te showen in plaats van een leeuwtje dat je kan aaien (???) of films kijken met je vrienden via het internet (waar gaat het heen...)?
Nu gaan klagen over de Xbox Avatars is wel erg overdreven. Die zitten er al 1,5 jaar in.

Tuurlijk, ze kijken een hoop af, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet innoveren
In het filmpje wordt gezegd dat de prijs van kinect nog niet gekend is. Nu dus wel: 149.99$
bron: http://www.fudzilla.com/content/view/19177/1/

edit: Nu zie ik het ook ja. (http://tweakers.net/nieuws/67585/project-natal-gaat-wave-heten-en-149-dollar-kosten.html) Had het niet gelezen (of al vergeten). Mijn fout :)

[Reactie gewijzigd door EotT op 15 juni 2010 18:03]

Met het 'gaat Wave heten' zaten ze er naast en misschien dus ook met de prijs, zolang Microsoft die niet bekend maakt is het enkel speculatie.
Bol.com heeft hem ook al op de site gezet voor 150 euro, maar die wisten er ook nog niets van.

Laten we wachten met het noemen van mogelijke prijzen en netjes wachten tot we bevestiging hebben van microsoft?
ja, maar ook dat wisten we al ;)
Magere presentatie van microsoft. Ik heb niets nieuws gezien en al zeker niet voor de hardcore gamer. Tis nog even afwachten wat er te zien is op de Sony presentatie, maar ik zie het somber in voor MS.

BTW ontzettend lelijk die nieuwe versie van de xbox.. Het ziet er uit als zo'n overdreven gamepc, en dan moet dit ook nog in de huiskamer staan. blegh.
Niet voor de hardcore gamer?
Halo Reach, Gears of War, COD Black ops, Metal Gear Rising, Fable 3. Dat zijn toch niet bepaald casual games.

Ik ben het met je eens dat er weinig nieuwe dingen zijn besproken, maar hetgeen wat getoond werd, was wel vet. En het was wel te verwachten dat ze meer de casual kant op gingen, maar het ziet er wel goed uit
0Anoniem: 342175
15 juni 2010 16:59
Is dit Tess van TMF? $

Btw; die naam van Nathal!
Volgens mij is het het mokkel van Gamerush.
Ze ziet er leuk uit, maar ze leest het wel voor, en dat mag je nou net niet horen...
Verder waren wat korte interviews wel leuk geweest. :) Verder wel leuk om naar te kijken die video. Mag Tweakers.net vaker doen. :D
0Anoniem: 315307
@martijnsch16 juni 2010 03:15
Irritante stem en ze heeft de ballen verstand van games..
Van ballen :P