Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

Ubisoft heeft op de Gamescom Fighters Uncaged aangekondigd. Het is de eerste vechtgame voor de Xbox 360 die gebruik maakt van Kinect. Het spel, dat wordt onwikkeld door het Belgische AMA Studios, ligt vanaf november in de winkels.

Onervaren gamers kunnen zich in dit vechtspel niet meer redden met een potje buttonbashen: voor het spelen van Fighters Uncaged moet de gamer, dankzij de ondersteuning voor de Kinect-bewegingsdetectie, fysiek aan de bak.

Met zeventig verschillende vechtbewegingen kan de speler het leven van de tegenstander zuur maken. Om deze bewegingen onder de knie te krijgen, krijgt Fighters Uncaged een trainingssysteem. De voortgang kan bekeken worden op een leaderboard.

De gevechten tegen de twaalf tegenstanders vinden plaats op twintig verschillende locaties die variëren van regenachtige daken tot donkere steegjes. De sfeer zal deels ook door de Fighters Uncaged-speler zelf worden gecreëerd: bepaalde moves kunnen pas gemaakt worden als ze met de stem geactiveerd zijn.

De game lijkt de Xbox-tegenhanger te worden van de PlayStation 3-game The Fight: Lights Out. In The Fight kan de gamer net een virtueel karakter boksen, waarbij de bewegingen geregistreerd worden met het concurrerende PlayStation Move-systeem.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

Ik heb nog steeds mijn bedenkingen bij de respons van dat toestel. Het idee is zeker niet slecht, maar ik wil het eerst nog wel eens zien. Het blijft toch een kostelijk gadgetje ...
Tof, het ziet er uit als een soort Wii Fit maar dan in een jasje dat mij wel interessant lijkt :P Ik ben benieuwd hoeveel tv's, tafels en ledematen er stuk gaan tijdens het spelen. Als je echt zo moet schaduwboksen in je kamer ben ik bang dat er nog wel eens wat wil sneuvelen.
Dit lijkt me toch vreselijk vermoeiend 2 potjes en ik ben er klaar mee. Hele avonden spelen net als tekken of doa lekker op de bank met een controller zit er niet in.
Dan doe je die er toch na die twee potjes in.
Krijgen we straks allemaal gamers met sixpack en afgetraind lichaam.
en gamers die mee gaan doen aan de K1, net zoals online pokeraars aan echte poker toernooien mee doen :+
lol wat een grappige reactie, je logica klopt niet ... Gamers vergelijken met k1, die gamers kunnen er niets van. Maar online pokeraars die echte poker toernooien doen zijn gemiddeld veel beter als mensen die enkel 'echte' toernooien doen :P
ik denk dat je over het sarcasm tag gelezen hebt? :o :p
dat zou toch een mooie vooruitgang zijn

het lijkt me een erg leuke gadget. maar ben zelf geen console gamer. dus ik wacht nog een beetje af tot iemand dat ding op een windows pc kan aansluiten en leuke/nuttige dingen er mee kan doen.
Op zich Ziet het er wel leuk uit alleen vraag ik me toch wat af: vanaf welke leeftijd groep mag dit gespeeld worden :P

Het lijkt mij ook wel erg vermoeiend maar hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat toch!
Dit is wellicht wel de toekomst van gamen, het moet uiteindelijk eigenlijk zo zijn dat je voor je TV staat, en je character niet gelimiteerd is aan bepaalde moves, maar exact al jouw bewegingen kopieert...Dus iemand die jarenlang karate heeft getraind ook echt zijn eigen ''kicks'' etc ingame terugziet, dat lijkt me wel ontzettend gaaf, maar zo ver zijn we nog lang niet.
A. waarom dan niet in het echt.
B. fysiek gevaar voor m'n tegenstander en ikzelf ook dat ik echt klop krijg.
C. B legt A uit ;)
Moet je je dat toch eens indenken, maar dan tezamen met een goed werkend holografische "TV" :D

....AWESOME:P

OT: Ik denk dat het over 10 jaar er allemaal al wel is. Holografisch beeld weet ik niet zeker, maar een goed uitgewerkt 3D scherm in ieder geval zeker wel.

En dan kunnen we allemaal gaan lachen over hoe simpel de wii was, net zoals we nu tegen pong, tetris en pacman aankijken.

Overigens, lijkt het boxen mij in de lucht niet zo leuk. Dat zal voor mij pas echt leuk zijn als je ook echt feedback krijgt in de handen of benen. (misschien soort van vibratie-armbanden en ook voor je been, en om het helemaal af te maken voor je buik en voorhoofd?)
Heb toch mijn bedenkingen bij dit systeem, als je alleen naar de game kijkt dan staan die 2 vechters toch maar 'stil' tegenover elkaar naar elkaar te staren, totdat jij je beweging hebt afgemaakt. En het lijkt me niet alsof de bewegingen 'real-time' zijn, de camera herkend een beweging en voert de bijbehorende animatie dan uit. Tevens de vermoeidheidsfactor lijkt me een probleem...

Wanneer ze je bewegingen helemaal real-time tracken met een mooie hitbox detection dan kan me dit nog boeien, zo is het weinig spectaculair imho.
ben toch bang dat het te traag gaat allemaal. drukken op een knopje van een controler gebeurt sneller waardoor je bijvoorbeeld sneller een aanval kan blokken.
Een camera moet eerst herkennen dat de gebruiker een hoek maakt, waarna de hoek pas gegeven wordt in het spel. Zal vast en zeker gaan irriteren, aangezien mensen zich al enorm gaan irriteren als een multiplayer een klein beetje last heeft van lags.

er gaan sowieso dingen sneuvelen, sooooowieso, dus krijg je weer van die foto's van mensen met een blauw oog, gebroken been of gekneusde arm.

Ben benieuwd, wel tof dat Ubisoft direct al begint met het gebruiken van de "nieuwe" techniek, oftewel het nieuwe stukje speelgoed.
ja maar bij een controller is vervangen door de camera en zo veel verschil in snelheid zal het wel niet zijn.

Controller
Gebruiker drukt knop in -> controller zet knop om in singnaal -> controller zend het singaal door naar de xdoos -> xdoos herkent het singaal en zet dit om tot een actie/animatie

Camera.
Gebruiker maakt beweging -> Camera zet beweging om in singaal -> camera zend singaal door naar de xdoos -> xdoos herkent het singaal en zit dit om tot een actie/animatie

oke de controller zal wel sneller gaan als de camera maar dit zal om ms verschil gaan. zo snel dat je het nauwlijks merkt tot dat je waarschijnlijk tegen iemand speelt met een controller maar als ik de game zo zie is het met controller niet mogelijk.

[Reactie gewijzigd door firefly112 op 19 augustus 2010 15:57]

Ik ben normaal geen spelling- / grammatica zeikerd, maar tot 5x toe "signaal" verkeerd schrijven, vind ik wel een beetje jammer.
jah.. en daardoor snap je ook helemaal niks van zijn reactie..

zoek de mieren toch op :p
ms zijn toch best belangrijk bij dit soort games... bij vechtsport is timing nogal belangrijk, dus als je het een beetje realistisch en natuurlijk wilt houden... Het lijkt me nogal irritant als je een beweging in principe snel genoeg maakt, maar het systeem dat niet als zodanig herkent. Ik heb wel zin om dit te spelen, ben geen console liefhebber en kan om een of andere reden ook nauwelijks uit de voeten met controllers, dus voor mij is dit sowieso een flinke verbetering :D

En mocht het niet helemaal werken zoals we het het liefst zouden zien, hoop ik iig dat ze het door blijven ontwikkelen totdat het wel perfect werkt...
Ik begrijp dat ze geen martial arts guru laten zien, want die slagen van die gast hahahaha moest ff lachen.. Als kinect zo snel kan reageren als sommige kunnen slaan, dan kan het wel wat worden. En zeker als je een combo kunt maken als Jab-cross-hoek-middenhoogtrap.
En die voicecommands.. Eens kijken als 2 man hetzelfde roepen of iets wat op elkaar lijkt...

Verder wel een super concept. Mits de moeilijkheidsgraad hoog genoeg is.

Dat de gamers een wat maar beweging krijgen, ben ik alleen maar voor hahahaha dan is het niet meer alleen maar buttonbashing.
Dit is best vermoeiend, maar stel dan je springende moves hebt (zoals een flying kick, of als in streetfighter de hurricane kick) hoe voer je die uit? Moet je dan echt gaan springen? Het lijkt me verdomd lastig om dit snel te kunnen spelen..
Zo als in de tekst staat moet je bij sommige moves eerst iets zeggen dat zal met van doe moeilijkere dingen zijn zo als jij noemt

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True