Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 48 reacties

Met Kinect, voorheen bekend als 'Project Natal', kunnen gebruikers met gebaren en spraakcommando's het menu van de Xbox 360 besturen. Ook videochats zijn mogelijk en er zullen bij de launch in november vijftien titels beschikbaar zijn.

Dat kondigde Microsoft aan tijdens een persconferentie op de E3. Gebruikers kunnen zich via spraakherkenning aanmelden bij Kinect, dat 4 november op de markt verschijnt. Alle menu's kunnen via spraak worden bestuurd, maar indien gewenst kan ook gebarenherkenning worden gebruikt. Het Kinect-menu zorgt onder andere voor toegang tot sociale netwerken als Facebook en Last.fm. De Kinect-besturing werkt ook bij het bekijken van films en het beluisteren van muziek, en reageert op commando's als 'Xbox, pause' en 'Xbox, play'.

Ook ondersteunt Kinect videochats, waarbij de Kinect-camera het hoofd van de gebruiker volgt als hij of zij van positie verandert. Gebruikers kunnen samen video's bekijken en nieuws lezen. Video Kinect wordt ook beschikbaar gemaakt voor gebruikers van Windows Live Messenger; waarschijnlijk wordt daarmee bedoeld dat gebruikers van Messenger via een webcam kunnen chatten met Kinect-gebruikers.

Microsoft heeft tijdens de persconferentie vijftien games voor Kinect aangekondigd, die gelijktijdig met de Kinect-launch zullen verschijnen en waarvan de grafische stijl sterk doet denken aan de Wii Play- en Wii Sports-games van Nintendo. Spelers kunnen in Kinect Sports onder andere hardlopen, volleyballen, tafeltennissen en voetballen. Het spel wordt ontwikkeld door Rare, dat vroeger exclusief voor Nintendo ontwikkelde. Ook toonde Microsoft Joyride, een kart-game die via Kinect wordt bestuurd.

Kinect Adventures is een soort behendigheidsspel waarbij spelers over hindernissen moeten springen en powerups kunnen pakken door te bewegen. De titel Kinectimals richt zich op de allerjongsten, een 'spel' waarmee met dieren kan worden gespeeld. Zo kunnen ze worden geaaid of voeren de virtuele dieren eenvoudige opdrachten uit. Net als op de Wii kunnen spelers voor deze games een avatar aanmaken. Ubisoft kondigde een Xbox-versie aan van Your Shape, dat eerder al verscheen voor de Wii.

Microsoft maakte ook bekend dat ESPN sportuitzendingen zal gaan streamen naar Xbox Live-abonnees met een Gold-abonnement in de VS. De gui rondom de ESPN-zender kan via Kinect aangestuurd worden, terwijl ook trivia en polls getoond kunnen worden tijdens een wedstrijd. Harmonix kondigde verder een dansgame aan voor Kinect, terwijl Lucas Arts aan een Star Wars-titel werkt die met Kinect overweg kan.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (48)

Lag het aan mij of kwam dit heel scripted over. Soms liep de video zelfs voor op de bewegingen :/
Kan zijn dat ik me vergis hoor ;)

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=n_y1-xAXv4g rond de 12 sec, :?
kan nog zijn dat het niet bij alles was hoor :)

[Reactie gewijzigd door Koppelbakje op 14 juni 2010 21:29]

Die videoconvo zou scripted kunnen zijn, maar sommige games zagen er wel real-time uit. Zoals die van ubisoft en die dance game.

Die star wars was duidelijk scripted. Maar je kijkt nu naar een andere show van gisteren. We hebben het nu over wat er vandaag is laten zien.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 14 juni 2010 21:31]

Dat dans spelletje, HAHA echt goed lachmomentje, een dev'ver die het wel even laat zien hoe het moet.'Brilliant, mensen nog meer uitlachen dan bij Guitar Hero al het geval was.
Helaas negeer je dat er daarvoor een dame bezig was die heel goed kon dansen ;)

Die devver liet zien dat ook een beginner hiermee uit de voeten zou kunnen komen. Helaas zijn er mensen die op bepaalde momenten oogkleppen opdoen zodat ze later alles kunnen afzeiken.
Nee zo was het niet bedoelt, die vrouw kon inderdaad wel dansen,
maar het zag er gewoon grappig uit.
Bovendien zie je het nu van de andere kant, maar in huiskamer feestjes etc, zie je het van de achterkant dan staat iemand met een tv te dansen :').

Maar ik vond het wel een held (die devver), want het ging best goed.
Maarja misschien heeft die wel danslessen gehad?
Indien niet, doe mij dat spel en Kinect en dan ben ik goedkoper uit dan halfjaar danslessen.

[Reactie gewijzigd door Lothario op 14 juni 2010 21:40]

Vond ik bij die game van Ubisoft niet, of die moet extreme choreografie hebben gehad?
ligt niet aan jou.. het hele kinect moet nog ff glad gestreken worden denk ik...
Ik was niet onder de indruk van de presentatie,
zoek mensen uit die wel iets kunnen presenteren, enige die wat liet zien wat interessant was en ook wel oke, was het fitness gamepje van Ubisoft. Evolved natuurlijk!

Nou maar hopen dat die draadloze dingen voor de 'oude' xbox extreem in prijs worden verlaagd, want ik wil er wel een (maar dan heb je wel een usb poort minder voor je Kinect.)

Oprah actie van Microsoft om die dingen weg te geven. Maarja,

dus zwart is het nieuwe wit?

Ben benieuwd wat er nog meer anders is aan die nieuwe xbox behavle n wireless (dus geen b/g?) en kleiner.

Daarmee bedoel ik dus, extra USB poort lijkt mij?
geen arcade versie meer?

[Reactie gewijzigd door Lothario op 14 juni 2010 21:26]

Zwart is nooit uit geweest. Zwart is 1 van de weinige kleuren die altijd in blijft.
Ik heb gameplay gezien van GOW3, Halo 3, Metal GEar Solid: Rising, etc etc :)

Het kinetic deel duurde inderdaad te lang, maar ik moet zeggen dat Forza 3 met kinetic er goed uitzag en die dance central zag er wel grafisch mooi uitgedacht uit.

En er komt natuurlijk een star wars game gebasseerd op kintec. Dat wordt wel lachen ;)

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 14 juni 2010 21:26]

Ik ben erg benieuwd hoe je gas moet geven in de Kinect versie van Forza. Want tot nu toe alleen sturen gezien. Misschien moet je daarvoor gaan zitten en kijkt hij naar je been? Maar goed, dat is weer lastig als je achter een tafeltje zit... hmmm
Ik denk dat Forza Kinect hangt of valt daarmee.
Daar heb je wel een aantal goede punten. Daar ben ik ook benieuwd naar :)
bank-modus, lijkt me ideaal, je gaat toch niet staand rijden :')
Mij niet, mijn xbox staat op mn bureau. Moet ik er 3 meter vanaf gaan zitten ofzo :')
misschien kun je de controller wel in je hand houden. Dus dat je eigenlijk een soort 6-ax controller hebt.
Apple is nu wit (nee niet bedoelt als flame!)
Maar had het liever mat gezien dit gaat zo stoffen en smudgen,

Gameplay ook gezien maar ik reageerde puur op de nieuwe console en kinect , wat ik nog niet er in heb zitten.

Forza 3 zag er leuk uit, maar die hele demo dat je om de auto heen kon lopen sloeg nergens op dat kan nu ook en beter en nauwkeuriger met 2 anologe stickjes.

Verder kon je dingen 'bekijken', dat was alleen maar je hand op een i'tje houden waarna er een filmpje kwam dat veel te snel ging waardoor ik alsnog geen informatie had.

Er moet echt nog een 'bank' modus komen (behalve dan dat spreekherkenning, GAAF!)
want ik ben niet zo actief. :')

Star Wars game zag er trouwens LAME uit! alleen maar swift naar voren? niet rondspringen en hakken? LAME! Maargoed dat heeft nog een jaartje ontwikkeling.

[Reactie gewijzigd door Lothario op 14 juni 2010 21:30]

Ik was niet onder de indruk van de presentatie,
Je was niet de enige
dus zwart is het nieuwe wit?
Persoonlijk vind ik zwart mooier dan wit, maarja, das een mening, kan best zijn dat sommigen daar anders over denken.
Ben benieuwd wat er nog meer anders is aan die nieuwe xbox behavle n wireless (dus geen b/g?) en kleiner.
Een deuk in de voorkant :+

Bij het zien van die lijst met games vraag ik me af waarom je niet gewoon een Wii zou kopen. Leuk, sportgames, fitness games, nintendogs kloon... mja, maar om daar nou een xbox voor te halen... Bij de Wii zat het er al in vanaf de launch, bij de xbox is het later toegevoegd.
Volgens mij heeft MS het niet zo goed begrepen. Ze gaan steeds meer de Wii kant op. Maar degenen die een Wii wilden, zouden gewoon een Wii kopen lijkt mij. Ze kunnen zich beter blijven focussen op de doelgroep die nu al een xbox heeft, die hebben voor de xbox gekozen, en die moet je vasthouden.

Ik denk niet dat veel mensen overtuigd zullen zijn van het nut van een kinect omdat er videochat en spraakbesturing in zit. Been there done that.
En de nieuwe xbox 360 natuurlijk :)
Geduld, die komt zo ;)

[Reactie gewijzigd door Joost op 14 juni 2010 21:17]

die is er hoor: http://gizmodo.com/556315...lacker-but-the-same-price

foto: http://cache.gawkerassets.../500x_xbox360event119.jpg

Zelfde hardware, maar betere koeling in kleinere case, blijkt ook stiller te zijn

[Reactie gewijzigd door starfight op 14 juni 2010 21:19]

Al iets bekent over de release date?
4 november 2010 volgens de presentatie.
Fout begrepen, de nieuwe Xbox wordt nu geleverd en zal vanaf volgende week in de VS te koop zijn.

Kinect wordt overigens gebundeld met zes spellen, waaronder Kinectimals, Kinect Sports, Kinect Joy Ride en Kinect Adventures. Over de overige twee spellen werd niets gezegd.

En enkel de launchgames hebben kinderlijke graphics. Wat Harmonix en Ubisoft toonden, respectievelijk een dance- en fitnessgame, had "gewone" graphics.

[Reactie gewijzigd door Alfredo op 14 juni 2010 21:29]

Ik bedoelde eigenlijk de nieuwe XBOX of wordt die tegelijk gereleased?
Die nieuwe Xbox gaan ze vandaag uitleveren naar winkels in Amerika zegt Alfredo toch?
Hij heeft hem na mijn bericht ge-edit...
In ieder geval bedankt, Alfredo!
Word vanaf morgen naar de winkels gestuurd :)
Wel grappig, ze lijken op elkaar, maar toch totaal niet 8)7 Ik vind het zeker wel een verbetering qua style, heb de oude altijd al een lelijk apparaat gevonden (niet dat de oude ps3 zijn goed ogende console is, een mooi design console heb ik nog niet gezien) Ingebouwd wireless is leuk, maar vind ik persoonlijk niet interessant; ik game altijd op een vast lijntje, als is het maar om net dat beetje lag te voorkomen. Heb een tijdje alles wireless aangesloten gehad hier, maar kreeg het gevoel dat ik tot wat vaker het loodje legde tijdens een potje gamen, daarom altijd op een vaste lijn (al is het maar voor mijn gevoel) Stiller is overigens wel een echte verbetering imao, want het blijft een irritante zoemer die xdoos.
Screenshot met alle 15 launchtitles; http://img689.imageshack....80/launchtitleskinect.jpg
(gecaptured van livestream, kwaliteit is dus niet fantastisch)
Forza 3 zag er leuk uit, maar die hele demo dat je om de auto heen kon lopen sloeg nergens op dat kan nu ook en beter en nauwkeuriger met 2 anologe stickjes.

Verder kon je dingen 'bekijken', dat was alleen maar je hand op een i'tje houden waarna er een filmpje kwam dat veel te snel ging waardoor ik alsnog geen informatie had.

Er moet echt nog een 'bank' modus komen (behalve dan dat spreekherkenning, GAAF!)
want ik ben niet zo actief.

Star Wars game zag er trouwens LAME uit! alleen maar swift naar voren? niet rondspringen en hakken? LAME! Maargoed dat heeft nog een jaartje ontwikkeling.
Inderdaad, die starwars verkrachting vond ik ook erg sneu. hopelijk maken ze het nog zo dat het aan te zien is. Trouwens, het niet-bestaande applaus zei genoeg :P
Bij Forza zie ik vooral een kans voor de head tracking. Gewoon gamen met de controller maar je kunt wat natuurlijker kijken met de bochten en op je dash.

Star Wars was mega LAME. Een gemiddeld zwaardspel op de Wii bied nog meer dan dat.

Zowel bij het jedi zwaard als bij het virtuele stuur gaan je handen er naar verlangen iets tastbaars in handen te hebben.

Wordt waarschijnlijk een mega handel in waardeloze plastic add-ons.
Mensen gaan een beetje voorbij aan de innovatie die dit product kan veroorzaken!

- Hardware besturing op basis van stem herkenning en handgebaren is iets waar we de komende jaren aan mogen wennen. Dit is de toekomst kan niet wachten om mijn hele stereo bende zonder remote te bedienen!

- Implementatie van ESPN nu al! 2 logge bedrijven die het voor elkaar krijgen om nu al een sportzender te lanceren (HD) en nog met een overlay die te besturen is met je handen. Dit is waanzinnig vet! Zowel uit het oogpunt dat het grootste sportsbedrijf ter wereld dit even doet en Microsoft die de hardware klaar heeft.

De games mogen er nog niet naar zijn maar zeg zelf welke release games van een console waren nu eigenlijk zo vet?
Mensen gaan een beetje voorbij aan de innovatie die dit product kan veroorzaken!

- Hardware besturing op basis van stem herkenning en handgebaren is iets waar we de komende jaren aan mogen wennen. Dit is de toekomst kan niet wachten om mijn hele stereo bende zonder remote te bedienen!
Mwa in plaats van de afstand bediening moet je voor je natal Kinect camera gaan staan om te zwaaien (altijd je TV aan omdat je anders geen knoppen ziet!) of je moet dwars door je muziek heenschreeuwen X-BOX, IETS ZACHTER!!
- Implementatie van ESPN nu al! 2 logge bedrijven die het voor elkaar krijgen om nu al een sportzender te lanceren (HD) en nog met een overlay die te besturen is met je handen. Dit is waanzinnig vet! Zowel uit het oogpunt dat het grootste sportsbedrijf ter wereld dit even doet en Microsoft die de hardware klaar heeft.
Net als met de andere content, leuk voor in de VS maar dat gaan we hier niet krijgen. Zou wel leuk zijn als we het wel zouden krijgen. Lekker een aantal hier minder belichte sporten kijken maar dream on. Its US only!
De games mogen er nog niet naar zijn maar zeg zelf welke release games van een console waren nu eigenlijk zo vet?
Die hele Kinect game line laat dingen zien die al lang bij de Wii of de PS2 eyetoy geweest zijn. Zelfs als het beter stuurt en full HD is dat maakt niet echt het verschil. Spelletjes maken is een kunst, zeker wanneer het om bewegings spelletjes gaat. Nintendo heeft daar een mega gok mee genomen en is er destijds vol voor gegaan. Ik twijfel sterk of de Kinect games de speel baarheid van een Wii sports en een Wii Sports Resort weten te evenaren laat staan te overtreffen. Nintendo heeft bakken geld uitgegeven aan die games en het meeste daarvan is besteed aan iets dat je niet direct ziet. De game balans. De Nintendospellen zijn perfect getuned om je een leuke spel ervaring te geven. De computer cheat dan ook vaak mega in jouw voordeel om het leuk te houden (en de imperfectie van de bewegings controller te verdoezelen).

Welke release games waren vet? Wii sports uiteraard. Die game staat aan de basis van het succes van de Wii en heeft er nu voor gezorgt dat Microsoft met de Kinect komt.
Dit is nu precies wat ik bedoel jouw reactie, tuurlijk kan ik 10 dingen verzinnen waarom dit nog niet het ideale systeem is het gaat erom dat MS dit nu maakt, Kees met een betere versie komt een Karel met de ultieme oplossing. Want ja ik wil geen afstandsbediening meer ik wil gewoon met een swipe van m'n hand naar het volgende kanaal zappen en tijdens mijn Eredivisie wedstrijd alle stats van Suarez naar noven toveren via een vette layer.
Geniale Wii-ripoff. Gefeliciteerd microsoft, in 1 avond Wii fit en dance dance revolution uitgevonden! Wat een dieptepunt was die presentatie zeg.
Niet te spreken over de forza en star-wars verkrachtingen |:(

[Reactie gewijzigd door zakkenjongen op 14 juni 2010 21:26]

Rip-off? Je bedoelt dat dit mogelijkheden heeft laten zien die de Wii niet heeft.

En wat is er mis met een nieuwe manier bedenken op ddr? Dit zag er tenminste er grafisch x keer beter uit dan wat ddr ooit zou kunnen laten zien.
laat me toch niet lachen, dat dansen en fitnessen kon 20 jaar geleden op die nadoe-bandjes :+ ik lachte me een deuk. Mogelijkheden? Wauw, Nintendogs zag ik,, mario kart en wii-fit, allemaal 4 jaar geleden door nintendo al bedacht. het kiezen van films met bewegingen was ook zooo intuitief en makkelijk he! Not.

Oh, Fable 2.1 en Modern Warfare 3.. Ik bedoel Fable 3 en Black Ops waren ook innovatief!

[Reactie gewijzigd door zakkenjongen op 14 juni 2010 21:33]

Ik wist niet dat jij aan de hand van beelden kunt zien of het wel of niet intuitief werkt. En ja nadoe-bandjes, maar ik wist niet dat je direct feedback kon krijgen tijden shet bekijken van die filmpjes. Het enige wat je deed was jezelf goedkeuren terwijl je er niks van bakte ;)

Ja je kon fitnessen op een bord en op 1 plek en dan de hele tijd dezelfde bewegingen uitvoeren. LOL! Daar kan je zeker heel veel mee inderdaad.
Ik durf te beweren dat je met kinetic voor het eerst serieus kan fitnessen i.p.v een 1-dimensionaal bord en jezelf voorhouden dat je werkelijk aan het sporten bent.

En waar blijft die voice-controlled besturen? Ik wist niet dat dat al kon? En kun je op de wi ook met next-gen graphics wii'en? Oh shit nee he :)

Het zou me niet verbazen als first-person-shooters in 2011 speciaal voor kinetic voice-controlled opties zullen inbouwen.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 14 juni 2010 21:35]

Ik zag het aan het feit dat zelfs de presentator er moeite mee had:P die direct feedback doet me denken aan de instructeurs op de bandjes die ook steeds riepen 'allright, go on! :D '
Als je serieus wilt fitnessen ga je naar de sportschool btw, of wil je tegenwoordig alles voor je fantastische xbox doen?
Voice controlled, nou ik zag alleen 'xbox play', dat kan mijn iMac G5 ook, en die vertelt ook grapjes..
En ik weet niet waar jij next-gen graphics zag, maar het was vrij basic allemaal.

PS. ik vind het leuk dat de nieuwe xbox op de ps3 is gestiliseerd, ziet er meteen een stuk beter uit :P

[Reactie gewijzigd door zakkenjongen op 14 juni 2010 21:40]