Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties

Microsoft heeft bekendgemaakt dat het voor Project Natal gebruik heeft gemaakt van technologie van PrimeSense. Dit bedrijf heeft patent op de PrimeSensor-technologie. De sensor creŽert een driedimensionale opname van de omgeving.

PrimeSense meldt op zijn website dat Microsoft zijn motion controller Project Natal op PrimeSense-technologie heeft gebaseerd. Volgens Aviad Maizels, oprichter van het Israëlische bedrijf, heeft Microsoft zich laten leiden door het referentiemodel van de PrimeSensor. Microsoft houdt het erop dat PrimeSense een 'belangrijke component' voor de ontwikkeling van Natal heeft geleverd.

De PrimeSensor is gebaseerd op de PS1080-system-on-a-chip. Met een standaard cmos-fotosensor wordt een infraroodopname van de omgeving gemaakt, waar de PS1080 met een - uiteraard geheim - algoritme bruikbare dieptebeelden van maakt.

De PrimeSensor beschikt over een optionele module die geluid van externe bronnen kan opnemen. Eerder was al bekend dat Project Natal ook overweg kan met geluid, maar het is niet bekend of daarvoor de techniek van de PrimeSensor wordt gebruikt.

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Doordat er gedownload wordt, krijgt we nu hardware zoals dit. De gameindustrie is er slecht aan toe.

Nintendo komt met de Wii ( voor huisvrouwen en kinderen)
Daarna komt Ps3 met die rare Wii-clone controllers
Nu ook Project nathal van xbox360.

Alleen maar om geld te verdienen aan die huisvrouwtjes en kinderen.
Jammer voor de hardcore gamers, die languit in de bank willen liggen met een controller in de hand.

Leuk al die tools, maar ik moet er niks van hebben.

[Reactie gewijzigd door Pykow op 1 april 2010 16:50]

leuke technieken worden hier voor gebruikt.
ben alleen bang wat voor prijs hier aan gaat hangen, klinkt niet echt goedkoop
Project Natal zou juist verrassend goedkoop worden al ik het goed begreep. Soort add-on bij de Xbox.
50 Engelse ponden werd eerder gezegd, dus dat is 56 euro. Vind ik echt reuze meevallen. :)

[Reactie gewijzigd door iDaniel op 1 april 2010 14:52]

Het loont de moeite voor het bedrijf om vrij goedkoop met Microsoft in zee te gaan. De Xbox360 staat al overal en nergens in de huiskamers en Natal zal hier ook wel bij komen te staan. Wanneer mensen leren werken met jouw technologie zal het makkelijker zijn om deze in andere markten te introduceren en het zal ook makkelijker geaccepteerd worden. Des te meer Microsoft hiermee doet, des te beter voor PrimeSense.
waarom geen muis en toetsenbord op de xbox? dan kan je pas echt gamen, hiermee kan je toch niet lekker rustig gamen.. ( ik word al moe, als ik denk hoeveel ik moet gaan bewegen voor een game )
Dit is ook niet per definitie voor gamen, als je het filmpje bekijkt zie je dat je bv filmcollecties zo kunt doorbladeren of een (telefoon)gesprek opnemen.
Eventueel eten bestellen met een simpele beweging. etc. de mogelijkheden zijn eindeloos.

Gamen alleen hebben ze controllers voor uitgevonden zodat je lui in je stoel / bank kunt liggen (hangen)

En er staat niet bij hoe men het in de game wil gebruiken, dus dat weet je niet, miss wel gewoon zittend voor het scherm als het ware je handen als controller gebruiken (zoals de man in het filmpje z'n handen gebruikt om te typen op een virtueel keyboard)

[Reactie gewijzigd door soepah op 1 april 2010 14:47]

Ik kan met m'n joystick naar rechts/links te bewegen of d-pad ook bladereren. Wees nu eens eerlijk, welke idioot in de ICT wil z'n armen zwaaien voor iets waar je je duim een cm voor moet verplaatsen.
ICT dient om iets sneller en praktischer te maken. Zaken als de Wiimote, Natal of de toverstok van PS3 zijn een schande voor de mensheid en een zonde van de mensheid. Maar smijt er genoeg marketing tegen en het falen van de natuurlijke selectie zal nog maar eens blijken door de verkoopcijfers die met zo'n prut gaan gehaald worden.
Een flick met je hand zou voldoende zijn voor Natal. Hoeft niet met je hele arm. Plus als je een film aan het kijken bent en je wil snel pauze, dan is bv je hand even in de lucht houden of een "timeout" teken geven veel sneller dan je afstand/controller pakken en de pauze knop indrukken.
Hier zie ik wel direct het nadeel (Bij hand in de lucht op pauze :P ) als men gaat gapen, uitrekken, juichen etc.. dat wordt stevig en goed calibreren bij 1e gebruik
O, ja, de standaard gaap-en-rek truuk om je arm om je partner te kunnen slaan valt dan wel erg snel door de mand he. ;)
Ja en daarom draait Nintendo zo goed.....beetje onzin om dit aan ICT te hangen, heeft er nml niks mee te maken.
Het is een nieuwe techniek om interactief je tv te bedien e.d. erg leuk zo te zien.
En intuÔtief voor mensen die niet goed met een controller overweg kunnen.
Zelfs mijn moeder (misschien zelfs grootmoeder) kan hiermee overweg.
Ik zie hier zeker wel een toekomst in, in plaats van een joypad met 16 knoppen.

edit:
Bijkomend voordeel, geen draden of accu's meer. En ben je zelf leeg, bestel je toch en pizza punt? :9

[Reactie gewijzigd door takkie.com op 2 april 2010 01:59]

Soms wil je iets wat makkelijker is, soms iets wat gewoon ook leuk is, of interessant / nieuw.
Ik zelf (Let wel: Mening :+ ) heb wel het idee dat dit een bepaalde groep mensen (waaronder ook ikzelf) erg aanspreekt.
Het is leuk, nieuw en interessant. Gemakkelijk weet ik niet maar erg moeilijk ziet het er ook niet uit. Voordeel is dat je niet hoeft te zoeken naar een controller / ab. geen batterijen verwisselen maar gewoon ergens in het 'gezichtsveld' van de sensor bewegingen maken.
(Voorzie natuurlijk ook dat bewegingen verkeerd worden gelezen en dat apparaten andere dingen doen dan bedoeld door de gebruiker, maar dat zijn bugs :9 )
Nu ben ik geen voorstander om alle soorten games met motion-controls te spelen, maar "schande voor de mensheid" is ook wel ERG overdreven hoor.

Een boomblox bijvoorbeeld zou denk ik onnoemelijk saai zijn met standaard controls.
Ik zie er zeker de voordelen van in.

Nooit meer de batterijen van je controller (zij het een muis/tobo/controller/oid) leeg, of last van een draadje dat eraan zit.
Ook nooit meer kwijt, ergens tussen de bankkussens of zo.

Het werkt intuÔtief en gemakkelijk (in ieder geval op het filmpje, zullen wel haken en ogen aan zitten).

Ook voor TV kijken lijkt dit me best interessant.
"Who wants to pretend their hand is a gun? What is this, third-grade? Pew. Pew. Pew."

Om het met de woorden van Kevin Butler, VP of something bij Sony, te zeggen. "In the future we have something called buttons"
Dat zegt meer over de arrogantie van sony dan over natal...
Wie dat wil? Nou als ik naar het scherm wijs, een vingerbeweging maak en de auto waar de baddies achter zitten explodeert... ik! Sony kan denigrerend doen wat ze willen, dat is gewoon cool. Domweg nintendo kopiŽren zoals sony doet is eerder lame...
Jij begrijpt het concept van ontwikkeling niet. Even los van het nut van natal.
Nu op dit moment is een d-pad/muis joystick mischien sneller dan een natal achtig besturing systeem. NU inderdaad, echter vraag je dit af: als we nou eens jou achterna lopen en lekker met het huidige blijven werken en nooit ruimdenkend denken?
Juist ja, dan waren we lekker in de oertijd gebleven. Als we dat al overleeft hadden.

Anyways kan niet wachten tot dit uitkomt, sportend gamen! joehoeee!
Als je je joystick bij de hand hebt kun je inderdaad met je d-pad wat selecteren. Heel leuk en aardig, maar dan moet je wel altijd zo'n lompe controller bij je hebben. Dit is juist een goeie ontwikkeling voor de ICT. Je raakt nooit een afstandsbediening kwijt, geen batterijen etc.
Je kan schande krijsen wat je wilt, maar uiteindelijk moet er geld verdiend worden ;)
Helaas wel. Als dat nou eens niet doel nummer 1 was dan waren we met z'n allen [ de wereld ] een stuk verder. Maar goed, iedereen is daar te egoÔstisch voor. :)
Denk het niet. Geld is namelijke een enorme drijfveer voor de innovatie. Als je voor iets te produceren of iets te verzinnen geen geld meer zou krijgen, waarvoor zou je het nog doen? Lang niet iedereen doet het omdat het leuk is of als hobby alleen. Heel erg veel word uitgevonden omdat er geld mee verdient kan worden.

Ik denk dat als er nooit geld was uitgevonden (lees niet nodig was) dan waren we misschien nog wel een paar eeuwen terug met innovatie. Er vanuit gaan dat wij mensen nog steeds het zelfde zijn, hebberige wezens.
Ja, en als je met je vinger in je neus zit, krijg je een reclame voor tissues. :)
En welke beweging voor porno :o

Zal best geinig voor spellen zijn, maar tijdens een film of erger een voetbal wedstrijd? Wat moet die Natal wel niet denken als heel Nederland op springt als Nederland weer eens verliest (laten we realistisch blijven).
Je heoft helemaal niet veel te bewegen. Het mooie aan natal is dat je kunt doen alsof je een controller hebt of kunt doen alsof je een denkbeeldige stuur hebt. Tevens kun je met je stem besturen of commandos geven of bijvoorbeeld toegang krijgen tot de xbox zelf.

De mogelijkheden zijn enorm en ik weet bijna zeker dat er voor Natal ook speciaal games worden gemaakt.
Klopt ja, alleen moet je je armen de hele tijd in de lucht houden, je kan ze niet lekker op dat virtuele stuur laten rusten. En probeer jij maar eens een half uurtje je armen op die manier te houden..
Krijg je idd een gorilla arm van.
Nauwkeurig zal dit systeem (in het begin) ook zeker niet zijn, serieus gamen zul je voorlopig nog met controller/keyboard/muis doen. Maar gelukkig is gamen niet altijd serieus ;)
er zijn anders genoeg console gamers (xbox,ps,wii, en de andere inport namaak uit china) zelf game ik op beiden (xbox,pc) een race spel is lekkerder gamen op een console naar mijn smaak. maar een shooter wil ik op de pc ivm de tobo. ik ben/vind de besturing dan gewoon k*t. ieder zijn toepassingen en oplossingen voor hun gemak probleem(mensen willen graag luxe vandaag de dag). met project natal kan je een voetbal wedstrijd oefenen nu met alle elementen die je op het veld ook hebt,is project natal geen mooie apparatuur dan? nog goed koop ook
xbox €150
natal € 50(http://tweakers.net/nieuw...r-dan-50-pond-kosten.html)

goedkope vorm van trainen.
en met een beetje geluk kan je met een natal geweer ook shooters spelen(zou leuk zijn :) )

de naukeurigheid zou nu nog goed zijn en zijn ze nog aan het verbeteren. en microsoft kan zich niet de blunder met de xbox veroorloven(rrod). dus ik ga er van uit dat mircosoft het wel eerst goed test en dan pasde verkoop starten
Natal zal niet zo precies zijn dat je kan doen alsof je een controller vast hebt. Bovendien is het heel erg raar want je hebt die feedback nodig. Natal gaat leuk zijn voor de games die ze hebben gedemonstreerd. Natal zal ook leuk zijn om de store te navigeren etc of een film te pauzeren enzo. Maar no way dat het leuk gaat zijn voor hardcore games.

Sony en Nintenzo zijn al jaren bezig met motion controllers. ja, Sony ook met hun eyetoy .. ze hebben een hele divisie die al sinds 10 jaar met die technologie bezig is). En beide bedrijven hebben vriendelijk needankje gezegd tegen PrimeSense. PrimeSense wou dus eerder dat Nintendo en Sony met hun techniek gingen werken ipv MS.

No way dat Natal minder als 50€ gaat kosten. Het is de duurste technologie. Ok, microsoft kan verkopen met verlies zoals altijd in het begin. Maar dan nog zal het meer als 50€ zijn.

Bovendien zeggen de meeste developers ook dat Natal wel leuk is en potentieel heeft. Maar dat het niet toepasbaar is voor hun 'hardcore' games.

Tot slot kan de eyetoy ook al erg veel wat Natal kan. Enkel minder goed. Maar vermoedelijk wel met minder lag en met veel minder resources.

Relief2009 ... ik denk dat jij waarschijnlijk ook dacht dat de Wii het einde was en dat je met 100% precisie zou kunnen zwaardvechten en dat dit gewoon het van het ging zijn en dat het nog maar het begin was etc. Zelfde met de Natal ... je gaat ook bedrogen uitkomen eenmaal je merkt hoeveel lag er is, dat de games er allemaal minder mooi uitzien en dat het gewoon niet simpel en precies genoeg werkt ... zeker niet zoals je je het ingebeeld had.

En ik vrees dat veel fanboys aan hetzelfde syndroom lijden.
Boehoe... tis wat, bewegen. Je kan altijd nog de controller pakken, of een ander spel ofzo.
Je hoeft het niet te kopen.... Ik zie er veel leuke toepassingen in en veel multimedia toepassingen voor de 360. Hopen dat je dashboard ook kan bedienen met Natal.
Omdat dat niet lekker gamed vanaf de bank. Waar 95% van de gamers zitten bij het spelen op een gameconsole. Dan is een controller in combinatie met natal veel practischer.
waarom geen muis en toetsenbord op de xbox? dan kan je pas echt gamen, hiermee kan je toch niet lekker rustig gamen.. ( ik word al moe, als ik denk hoeveel ik moet gaan bewegen voor een game )
Er zijn al een aantal oplossingen om toetsenbord en muis aan te kunnen sluiten op de xbox 360.
XFRAG 360
XIM 360
XFPS

Het is mij een raadsel waar en hoe deze dingen te verkrijgen zijn, maar ze zijn er wel degelijk.
Ik vind het toch wel erg onbegrijpelijk waarom bv. bij het telefoon gesprek alleen die kerel zichtbaar is. Hoe gaan ze dat filteren? Hoe gaat hij mensen herkennen? Kan je niet beter een wacom like dingetje gebruiken om snel te browsen? Lijkt mij veel makkelijker.
Volgens mij gaat dit hele nieuws bericht nou juist over de techniek die gebruikt wordt om personen te herkennen...
Het is met Natal verschrikkelijk eenvoudig te filteren.

Je moet je realiseren dat Natal twee verschillende soorten van camera's gebruikt. Eťn camera is een normale camera, zoals een webcam. De andere camera is een time-of-flight camera, die diepte kan zien. (op vergelijkbare wijze als sonar dat doet) Door beide beelden te combineren, heb je verschrikkelijk veel informatie, hetgeen hele geavanceerde filtering toelaat.

Tegenwoordig doen foto camera's al aan gezichtsherkenning, evenals foto archiverings applicaties. Dat is dus geen enkel probleem. Wanneer je het gezicht gevonden hebt, kun je daarna heel simpel alles wegfilteren wat zich meer als 30 cm's achter het gezicht bevindt, door naar je diepte beeld te kijken.
Ik zou het niet specifiek weten, maar mijn gok is dat gedaan omdat die kerel opnam (hij nam op door op het "knopje" te drukken, ook al was dat in het luchtledige). Dus als jij opneemt, dan focust de camera op jou en niet op de rest van de omgeving.
Toch heel erg jammer dat er vanuit Microsoft nog geen geluiden zijn om deze techniek breder toe te passen dan enkel op haar verouderde X360 platform. Je probeert je als product dan te distantiŽren van de concurrentie door toevoeging van diepte binnen je product, maar met Natal probeert men eigenlijk voorsprong te behouden op Sony door interactiviteit te jatten die bij de Wii als normaal beschouwd wordt.

Jammer :( Ik denk dat het flopt, al is het alleen al dat een camera te wensen over zal laten op gebied van motion/gesture/facial recognition. Wat dat betreft heeft Sony de betere oplossing (combinatie bewegingsgevoelige controller + cameradetectie door middel van een vast object wat makkelijk uit de omgeving valt te isoleren door de software/hardware.)

Och... We zullen zien :Y)
Oh ja? Uit verschillende previews kwam naar voren dat Natal net zo nauwkeurig is als wii plus en dat alles naar behoren werkte. Er was nog klein beetje lag, maar dat zou nog verholpen worden.

Ik denk dat Natal juist wel een succes zal zijn als Microsoft het voortaan standaard meelevert met elke xbox 360.

En oh ja ik wist niet dat je met de Move ook facial + voice recognition hebt. Right loL!
Facial is puur software, en dat heeft zelfs de eerste Eye Toy al. Voice recognition zit er al standaard in. De PlayStation Eye heeft meerdere mic's.
The PlayStation Eye features a built-in four-capsule[1] microphone array, with which the PlayStation 3 can employ[10] technologies for multi-directional voice location tracking, echo cancellation, and background noise suppression. This allows the peripheral to be used for speech recognition and audio chat in noisy environments without the use of a headset.[1] The PlayStation Eye microphone array operates with each channel processing 16-bit samples at a sampling rate of 48 kilohertz, and a signal-to-noise ratio of 90 decibels.[1]
Like its predecessor, the EyeToy, the PlayStation Eye enables natural user interface and mixed reality video game applications through the use of computer vision (CV) and gesture recognition technologies implemented in the software. Though initial PlayStation Eye software has mostly been based on the same general techniques as the EyeToy (e.g. simple edge detection and color tracking, Digimask face mapping),[fn 1] since the announcement of the camera-based PlayStation Move and Project Natal control systems at the 2009 Electronic Entertainment Expo,[11][12] Sony has been promoting a number of other technologies available for the PlayStation Eye,[13] such as advanced facial recognition and analysis, and CV-based head tracking.[12] According to Sony; the facial technology can identify features such as eyes, mouth, eyebrows, nose, and eyeglasses; read the shape of the mouth and detect a smile;[13][fn 2] determine the position and orientation of the subject's head; and estimate the age and gender of the face.[11]
In addition to gaming-oriented uses, Sony has stated that the PlayStation Eye will also feature applications for tasks such as interactive communication and content creation (e.g. movie-making and video blogging). An AV Chat feature allows for audio-visual chat with anyone on a user's PlayStation Network friends list (up to six at once[14]). Additional free content and activities are planned for release via the PlayStation Network.[7]
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Eye

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 1 april 2010 15:26]

Er is facial recognition en facial recognition. Herkennen dat iets -een- gezicht is, en waar vervolgens de ogen, neus etc. van dat gezicht zich bevinden is ťťn ding, en dat kan inderdaad inmiddels iedere applicatie die bij een webcam gebundeld wordt. Maar facial recognition kan ook betekenen dat het apparaat kan herkennen van wie een gezicht is. Voor zover ik heb begrepen kan Natal dat, zodat je hem bijvoorbeeld automatisch in kan laten loggen in je XBox Live account zodra Natal ziet dat je ervoor staat. Voor zover ik weet is dat (nog) niet mogelijk met de PS Eye.

Maar je hebt gelijk, het blijft software. Er is geen reden om aan te nemen dat ze dit later niet toe kunnen voegen.
Ja, het herkent ook wie het is (de Playstation Eye). En het is idd vooral software. Bovendien kan je waarschijnlijk gewoon een foto nemen, op een dummy hoofd plakken en ziezo. Access granted lol.

Maja ... zou het wel gebruiken als ze het toelieten.
Zet je fanboy-mode uit en verplaats je eens in Sony's schoenen, die met de Eye dit allang hebben gedaan en PS Move gaan gebruiken in combinatie met de huidige tech die ze voorhanden hebben ;)

Ik trek hierin geen partij, maar constateer gewoon eventjes glashard dat Sony hier Microsoft duidelijk een stapje voor is. Facial en voice zitten er nu al in, het controllergedeelte wordt er simpelweg aan toegevoegd, en voila, Natal on a budget op een technisch superieure console.

Dat Natal standaard mee geleverd gaat worden bij elke X360 zou ik maar onder een dikke voorbehoud plaatsen, Microsoft is juist van de accessoires en uitgebreidere X360-pakketjes - of moet ik nog even aanhalen dat je tot voor kort voor 70-80 euro wifi op je X360 kon plakken? Technologie die je voor een euro of 5 in een dongle kon verwerken en die standaard in de Wii en PS3 zaten?
Natal zou juist heel sterk moeten zijn qua face detenction. 1 van de dingen die MS voor ogen had is dat jouw eigen instellingen geladen worden als je voor de camera komt.
Face detection is ook nog altijd onderhevig aan de ondersteuning hiervan vanuit de titels en ook de omgeving waarin je het doet. Die demo is leuk en aardig, maar ik moet het nog toegepast zien worden. Ik hoop er dan ook vurig op dat de prestaties in de demo zo goed mogelijk benaderd worden, ook in een normaal/iets minder verlichte kamer, want het is Microsoft gegund dat ze met Sony's inhaalslag vlak op hun hielen nu grond kunnen winnen met Natal.

Maarrrrr, zoals gezegd in mijn eerdere post - ik trek er twijfels bij. De concurrentie is hevig, de toegevoegde waarde valt te betwisten en de demo, is helaas maar een demo (van de hypekoning Molyneux himself, no less... :+ )
Heeft niks met titels te maken. Het is gewoon iets wat standaard ingebouwd wordt in je xbox 360. Facial recognition werkt los van games.

Games kunnen waarschijnlijk wel met een api face recognition toepassen in een game. Stel je voor je eigen gezicht in Mass Effect 3 als Shepard lol!
Heeft alles met titels te maken!

Leuk dat mijn X360 mij gaat vertellen hoe ik me voel, maar in die eerdere demo van Molyneux was het juist zo dat het erom ging dat de titel die ze showcaseten (spelling? :o ) op zijn eigen manier reageerde op de stemming van de speler.

Het zou compleet nutteloos zijn van Microsoft om zoveel aandacht te besteden aan facial recognition om dat vervolgens alleen beschikbaar te maken voor je X360-dashboard-opties en niet in zekere mate toepassen in hun games of beschikbaar stellen voor developers om hun eigen draai eraan te geven.

Stel - het zou werken zoals in de demo - hoe gaaf zou het dan zijn dat een horrorgame betere schrikmomenten gaat toepassen als jij zichtbaar onbewogen bent of juist je rikketik van voortijdig overloaden bespaart als de game registreert dat jij naar adem happend in je bank in een hartstilstand aan het glijden bent.

Hulde if they pull it off, en dat zal vallen of staan met de titels _/-\o_
Had begrepen dat ze dit ok voor de pc gaan uitbrengen?
Lijkt me ideaal voor een mediacenter.
zonder fysieke ab films uitzoeken enz.

Bron:
http://technologizer.com/...appear-in-other-products/
Jammer Ik denk dat het flopt, al is het alleen al dat een camera te wensen over zal laten op gebied van motion/gesture/facial recognition. Wat dat betreft heeft Sony de betere oplossing (combinatie bewegingsgevoelige controller + cameradetectie
Dus omdat de camera van Sony de bol op de controller makkelijk uit de omgeving kan isoleren is hij ook beter geschikt voor facial recognition? Eh, juist.
Toch zie ik nog wel een paar praktische problemen... Neem je even een kopje koffie aan en ineens springt de film een hoofdstuk vooruit.
Ik zie alleen maar praktische oplossingen. Zorgen dat je een film a.h.w. kunt vergrendelen met een speciale beweging en dat deze dan niet reageert op allerlei bewegingen, behalve een zogenaamde "ontgrendelbeweging".

[Reactie gewijzigd door Tjeerd op 1 april 2010 15:09]

Maar dan schiet het toch al snel zijn doel voorbij?

- Ontgrendelen
- Even stukje terug
- Vergrendelen
- Ontgrendelen
- Volume wat harder
- Vergrendelen
- Etc.

Dit in tegenstelling tot:
- knopje indrukken
- knopje indrukken

Ik snap je punt, maar dit is iets dat heel goed uitgewerkt moet zijn en vooral ook in 1x moet werken anders wordt het enorm snel irritant. Voor spellen zie ik wel logische toepassingen natuurlijk, maar in sommige gevallen zou dit wel eens een stap terug kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door Fridge op 2 april 2010 08:41]

Leuk hoor, alleen ben ik heeeeel benieuwd hoe precies dit nu in de praktijk is. Ik zag zelfs on-screen toetsenborden voorbijkomen. Als dat zo makkelijk kan is het wel indrukwekkend, of je ook de hele tijd met je armen wilt zwaaien, lijkt me nogal vermoeiend.
Valt wel mee denk ik. Bij de wii beweeg je ook continue, alleen dan met wat andere games...
Dit gaat nooit goed werken, iig niet de eerste 20 jaar. Of ben ik nu te pessimistisch?
Kan je achter je bank schuilen met shooters en je hand als pistool gebruiken. Met Fifa moet je penalty's stoppen door de duiken. Aan de ene kant heb ik een bed (zachte landing) en aan de andere kant een raam (iets minder zachte landing in de voor tuin).

Ik zie het allemaal wel met motion controllers. Ik sta altijd open voor nieuwe dingen. Misschien blijkt het heel tof te zijn!
Ik weet het niet hoor... Die bewegingen lijken behoorlijk op lichaamstaal. Dat demofilmpje is veel te strak in elkaar gezet. Ben benieuwd of het ook werkelijk zo zou gaan.

Maar goed, nu nog transparant HDtv panelen die uit een tafel steken en je hebt al een paar science-fiction films/series waarheid gemaakt icm met PrimeSense technologie.

Ik ben in ieder geval benieuwd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True