Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 42 reacties

Hoge verwachtingen wekken, dat kun je aan Peter Molyneux wel overlaten. Toch begint hij opvallend terughoudend aan de presentatie van Fable III. Géén grote beloftes dit keer over de emotionele beleving die het spel gaat bieden. Nee, Molyneux legt uit dat Fable III geïnspireerd is op het Victoriaanse Engeland en dat het zich een halve eeuw later afspeelt dan Fable II. Dat is duidelijk te zien als het spel wordt opgestart. Je begint in dezelfde stad als Fable II, met hetzelfde kasteel op de achtergrond, maar het uitzicht is toch drastisch veranderd.

We zitten nu middenin de industriële revolutie en dat is duidelijk te zien. De stad is grauw van de rook en overal zie je de gloed van vuur. De huizen zien er niet meer zo lieflijk uit als voorheen en lijken enkel gebouwd voor productie. Woonhuizen zijn pakhuizen geworden en werkplaatsen fabrieken. De industriële revolutie heeft ook onrechtvaardigheid en uitbuiting gebracht. De arbeiders zijn slaven, en erger nog, overal zie je kinderen fabriekswerk verrichten.

Fable III

* Logan

Albion wordt geregeerd door Logan, de koning die het land als een tiran bestuurt, en het is aan jou om Logan van de troon te stoten en de macht over te nemen. Je mag dan wel de zoon zijn van de held uit Fable II, veel status geeft je dat niet. Alleen je hond is je trouw en verder heb je eigenlijk niemand. Terwijl dat toch juist het nieuwe doel is van Fable III: mensen om je heen verzamelen. Je gaat dus werken aan het krijgen van volgelingen, want alleen met een schare mensen die in je geloven en aan jouw kant staan, kun je de koning uit zijn kasteel verjagen.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True