X10: Fable III zegt ervaringspunten en gezondheidsbalk vaarwel

Fable III zal niet langer gebruik maken van de herkenbare gezondheidsbalk en het verzamelen van ervaringspunten. Dat is tijdens presentaties van en interviews met Fable III-ontwikkelaar Peter Molyneux op de X10 duidelijk geworden.

Peter Molyneux"De belangrijkste reden dat we niet langer gebruik maken van ervaringspunten is simpelweg dat veel mensen het niet snapten", legde Molyneux op de X10 in San Francisco uit aan Eurogamer. "Als we mensen vroegen hoe ze de rode ervaringspunten konden verzamelen, antwoordden ze dat het 'gewoon de ene keer groen, dan weer geel en dan weer rood was'", aldus Molyneux. Volgens de ontwikkelaar is het systeem van ervaringspunten verouderd, te meer omdat hij het raar vindt om in een role playing game alleen ervaringspunten te krijgen voor vechten, terwijl andere acties net zo belangrijk kunnen zijn voor een personage in het spel.

Fable III zal dus niet langer werken met het experience-systeem, maar met 'volgers'. Alles wat de speler in het spel doet, zal zijn weerklank vinden in het aantal mensen binnen het koninkrijk dat achter hem staat. Op die manier hebben andere acties naast het vechten, zoals bijvoorbeeld een trouwerij, ook direct invloed.

Naast de ervaringspunten verdwijnt ook de gezondheidsbalk. Molyneux verwacht dat van deze wijziging minder opgekeken zal worden. "We hebben de gezondheidsbalk niet helemaal weggehaald, we hebben gewoon het systeem van andere games gekopieerd. In diverse schietspellen zie je al dat de spelwereld de gezondheidsbalk weergeeft. Als de speler geraakt is, wordt de wereld om hem heen bijvoorbeeld rood of zwart-wit. Dat is ook een gezondheidsbalk, alleen zo ziet men het beter."

Behalve deze wijzigingen ten opzichte van eerdere Fable-games is er over Fable III nog weinig bekend. Wel is duidelijk dat de speler dit keer geen onbekende held speelt, maar als monarch de controle krijgt over een koninkrijk, wat nogmaals onderstreept wordt door het door Molyneux geschetste systeem met 'followers'. Microsoft maakte op de X10 verder bekend dat het spel vóór de feestdagen van dit jaar in de winkels moet liggen.

Door Jurian Ubachs

Redacteur

12-02-2010 • 11:24

74

Reacties (74)

74
74
36
0
0
10
Wijzig sortering
Anoniem: 247379 12 februari 2010 11:39
Prima, XP is een erfenis van tabletop RPG's waarbij het bittere noodzaak was om de skills naar een saaie tabel met cijfers te vertalen. Er is geen enkele reden voor een computerspel om spelers met dit soort immersion-slopende statistiekjes te confronteren. We zijn immers ook het stadium voorbij waarbij de giant rat tegenover je met een dobbelsteen gooit en het spel je vertelt of zijn aanval gelukt is omdat hij hoger dan zes heeft gegooid.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 247379 op 22 juli 2024 16:39]

Aan de andere kant voegt XP ook iets toe aan het spel waarbij je je character ziet groeien. Waar je eerst dat grote enge monster niet aan kon heb je nu genoeg skills om een bliksemschicht op hem te gooien, het heeft wel zijn charme. Goed voorbeeld hiervan zijn de Elder Scrolls-spellen, waarbij je niet alleen met vechten XP en skills krijgt, maar met practisch alle acties. Door veel te rennen/zwemmen wordt je sneller en krijg je meer uithoudingsvermogen, door veel te handelen kan je betere deals maken. Een character dat niet werkt met XP, levels of skills wordt toch een beetje oppervlakkig (tenzij ze een ander ingenieus systeem weten te bedenken hoe je kan ontwikkelen, maar dat moet ik nog maar zien). Maar misschien past dat ook wel bij hoe deze geinterviewde meneer fable het liefste ziet, een simpel spelletje met als doelgroep jongetjes van 8 jaar, net zoals ik fable I veel te gemakkelijk vond (en II scheen dat ook te zijn). Prima, dan wacht ik wel op de nieuwe Elder Scrolls :)

Als je dan per sè de cijfertjes weg wil laten, dit kan ook gewoon door de hoeveelheid XP niet meer zichtbaar te maken. Dus waar je bij de meeste spellen ziet hoeveel beestjes je moet killen voordat je level omhoog gaat, gewoon ineens "plop!", verassing, je level gaat omhoog (of als je zelfs geen levels wilt hebben, dan krijg je een nieuwe skill) doordat je genoeg beestjes hebt gesloopt. Komt op hetzelfde neer.

[Reactie gewijzigd door bwerg op 22 juli 2024 16:39]

Anoniem: 247379 @bwerg12 februari 2010 12:04
Als je dan per sè de cijfertjes weg wil laten, dit kan ook gewoon door de hoeveelheid XP niet meer zichtbaar te maken. Dus waar je bij de meeste spellen ziet hoeveel beestjes je moet killen voordat je level omhoog gaat, gewoon ineens "plop!", verassing, je level gaat omhoog (of als je zelfs geen levels wilt hebben, dan krijg je een nieuwe skill) doordat je genoeg beestjes hebt gesloopt. Komt op hetzelfde neer.
Exact dit. Er is geen enkele reden om die cijfers te tonen. Erger nog, die cijfers halen je uit de speelwereld omdat je ineens weer geconfronteerd wordt met het feit dat je geen personage speelt maar een lijst met cijfertjes manipuleert. Geef mij dan maar liever een spel waar de vordering en ontwikkeling van het personage onzichtbaar voortvloeit in het spel zelf.
Maar misschien past dat ook wel bij hoe deze geinterviewde meneer fable het liefste ziet, een simpel spelletje met als doelgroep jongetjes van 8 jaar, net zoals ik fable I veel te gemakkelijk vond (en II scheen dat ook te zijn). Prima, dan wacht ik wel op de nieuwe Elder Scrolls :)
Kinderachtige reactie. Alsof een spel automatisch intelligenter of volwassener wordt door de speler met spreadsheets te confronteren. Jammer dat je je anderszins inzichtvolle reactie verziekt met zo'n opmerking.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 247379 op 22 juli 2024 16:39]

Denk dat zijn kinderachtige reactie meer gebaseerd is op zijn spel ervaring met deel 1
Ik kan niet anders zeggen dat ik het er mee eens ben... Damn wat zijn het leuke spellen maar shit hijs zo simpel dat mijn neefje van 8 hem ook zo 123 kan uitspelen en das is gewoon jammer!
Kinderachtige reactie. Alsof een spel automatisch intelligenter of volwassener wordt door de speler met spreadsheets te confronteren. Jammer dat je je anderszins inzichtvolle reactie verziekt met zo'n opmerking.
Toch denk ik dat het wel klopt, Fable I was voor een gamer met een beetje RPG-ervaring gewoon veel te gemakkelijk, en als de ontwikkelaar van het spel aangeeft dat de doelgroep het relatief simpele XP-systeem niet begrijpt wilt dat wat zeggen. Dus ik beweer niet dat er spreadsheets nodig zijn, maar wel dat er een beetje inhoud in moet zitten en dat het geen spel moet worden die voor een kleuter begrijpelijk is. Althans, dat mag wel, maar zeg dan dat het daar ook op gericht is en dat een fanatieke RPG-gamer het waarschijnlijk te simpel gaat vinden. Is nu natuurlijk nog niet te zeggen of dat zo gaat zijn maar gezien de moeilijkheidsgraad van Fable I en de reacties op fable II (zelf nooit gespeeld) is het te verwachten.

Ik vind het prima als de spreadsheets geschrapt worden, als er aangegeven wordt dat dat de spelervaring verbeterd of omdat ze een fijner systeem hebben bedacht. Maar dat de reden is dat dit simpele systeem te moeilijk is voor de doelgroep, daarbij denk ik echt "wtf" dan zal een mooie vecht-combo of het belonen van gebruik van taktiek o.i.d. ook wel te hoog gegrepen zijn. Vandaar mijn kreet "dan wacht ik wel op de nieuwe Elder Scrolls", liever spreadsheets met inhoud dan goede sfeer op het niveau van een internetspelletje.

[Reactie gewijzigd door bwerg op 22 juli 2024 16:39]

Dat is jouw mening inderdaad, ik zie liever hoeveel experience ik nog moet halen alvorens mijn character levelt en ik vervolgens een stap kan nemen welke ik eerst niet kon doen. Zet het desnoods onder een extra knop of wat dan ook, maar alles is beter dan gewoon niet weten hoe ver je character gevorderd is.

Als je je er zo aan ergert kun je toch ook de keuze maken om er gewoon niet naar te kijken i.p.v. voor iedereen te beslissen dat zij het gewoon niet MOGEN zien....

Spellen moeten steeds simpeler en laagdrempeliger worden tot in den saaie toe...
Ze waren gewoon tever doorgedraaid in XP verhaal, genoeg games die werken met een vrij simpele XP systeem wat ook perfect had gewerkt ipv dat quad-XP-systeem. Neem nu recent MAG, werkt ook met XP en levels, doodje simpel. Na elke match kriig je XP op basis van je prestaties, dat telt op en je ziet hoeveel je nog moet tot volgende lvl. Levelup is 1 punt, welke je kan spenderen in een talent.
Helaas eindigen veel games alsnog in een sterkere items is meer stats is een hogere dobbelsteen. Waarbij het min/maxen van damage een gemilimeter en gegoochel met nummertjes is en blijft.
Dat is ook een gezondheidsbalk, alleen zo ziet men het beter."
dus wazig beeld is beter zichbaar dan een balk/bol met iets wat meer/minder wordt?
8)7
Ik denk het wel. Als het hele beeld verandert, lijkt me dat je meteen door hebt dat er iets goed verkeerd gaat. Een health bar wil je nog wel eens uit het oog verliezen...
Als je geraakt wordt neem ik aan dat je door hebt dat je health e.d. achteruit gaat....
Als je gehele scherm rood of zwart moet worden is niet alleen irritant in een RPG, maar het maakt het juist ook steeds moeilijker om iets te kunnen doen. Een levensbalk is duidelijk en zit je niet verder in de weg. Daarnaast kun je zelf goed inschatten wanneer je gewoon echt weg moet wezen, of een health elixer in moet nemen.

Ik vind de aanpassingen welke hij wil doorvoeren alleen maar achteruitgang van het spel... Het wordt zoals hierboven ook al een aantal malen genoemd steeds kinderlijker en eenvoudiger. Erg jammer
als zijn publiek het xp-systeem van fable 2 al niet snapt dan moet je idd zorgen dat ze hun health aan de hand van het hele scherm af kunnen lezen ipv zo'n ingewikkeld balkje 8)7
Of misschien moet Molyneux gewoon Fable: the movie maken. Dan hoeven de 'spelers' helemaal niets meer te snappen en alleen naar de bewegende plaatjes te kijken. :p
ja, kijk naar Mass Effect 2. Daar heb je ook niet meer echt een duidelijk balk. Echter, als je bijna dood gaat veranderd het beeld in een tunnelview met 'bloeddoorlopen' aders aan de zijkanten en hoor je duidelijk hardkloppingen.
je hebt onderin gewoon een blauwe balk voor je schilden die overloopt in een rode als je schild leeg is.
Anoniem: 247379 @mschol12 februari 2010 11:41
Ja. Wat is daar niet aan te snappen? :S
Beter zichtbaar ja, maar duidelijker is het niet. Net als in de Call of Duty reeks is het een beetje gissen wanneer je het lootje legt.
Exact, en juist daarom is het een goed systeem. Over het algemeen zijn RPG's zeer numeriek. Tot op zekere hoogte zijn alle computerspellen dat natuurlijk, maar bij role playing games bevinden alle statistieken, kansen, algoritmes etc. zich het dichtst bij de speler. Gezien de oorsprong van het genre is dat niet verwonderlijk, maar de noodzaak is al lang verdwenen.

In-game merkt je personage misschien dat zijn zwaard bot wordt, maar niet dat het wapen op precies 21% van zijn life-span zit. Hij merkt dat hij blauwe plekken en snijwonden oploopt, maar weet niet dat hem nog maar 129 van de 408 hit point resteren, en dat hij derhalve vijf vuistslagen nog net kan overleven, maar dat zes te bont is, tenzij hij binnen drie beurten dit magische drankje nuttigt. Of dat hij nog precies drie vuurbeestjes moet verslaan voordat hij dusdanig ervaren is dat zijn maximale HP spontaan omhoog schiet. Hij merkt dat zijn nieuwe vest hem lekker warm houdt, ook al hangt er geen labeltje +7% Frost Resistance aan.

Dit zijn allemaal zaken die de computer moet weten, maar je personage weet ze niet en derhalve is het ook niet nodig dat de speler ze weet. Het scheelt dat die informatie makkelijk te verhullen is, want dat nalaten kan afbreuk doen aan de 'suspension of disbelief'. Vanuit een basaler gameplayperspectief is 'ik heb nog twee beurten om op Flee te drukken' ook gewoon minder spannend dan te denken: oei, ik word stevig ineen gebeukt, ik hoop dat ik nog tijdig weg kan komen.
Daarom speel ik COD ook alleen op Veteran. Dan ben je bij de 1e kogel meteen al dood, en hoef je niet te gissen. :+
Kortom een experience system op basis van acties, ook niet vernieuwend want dat werd reeds gebruikt in bijvoorbeeld Planescape Torment. Echter dit keer verpakt in een naam als "volgers" in plaats van "experience".

Als dit alle informatie is die hij kan vrijgeven, dan denk ik dat dit weer zo'n mooie hype game gaat worden (waar ze heel goed in zijn) maar enorm teleur zal stellen.
Inderdaad, niet echt nieuw dit.
Bij pen & paper RPGs (de basis van veel computer-RPGs) is het heel gebruikelijk om niet alleen voor het doden van monsters XP te geven.
En bijvoorbeeld Mass Effect 2 geeft ook geen XP voor kills, alleen het voltooien van missies geeft XP, voor zover ik heb kunnen zien. En 'goede' en 'slechte' keuzes worden beloond met paragon/renegade punten.

Als het systeem van Fable te moeilijk is, dan ligt dat niet aan het spel... het volgers-systeem dat Molyneux nu voorstelt, is eigenlijk gewoon een andere weergave van de hoogte van je XP. :)
En 'goede' en 'slechte' keuzes worden beloond met paragon/renegade punten.
Niet helemaal omdat paragon en renegade niet mappen naar goed of slecht. Dat blijkt ook uit het feit dat je zowel paragon en renegade punten tegelijk krijgt, het zijn niet elkaars tegenpolen.
paragon = braverikje
renegade = macho
"De belangrijkste reden dat we niet langer gebruik maken van ervaringspunten is simpelweg dat veel mensen het niet snapten", legde Molyneux op de X10 in San Francisco uit aan Eurogamer. "Als we mensen vroegen hoe ze de rode ervaringspunten konden verzamelen, antwoordden ze dat het 'gewoon de ene keer groen, dan weer geel en dan weer rood was'"
Zo moeilijk vond ik dit anders niet, maar goed :/

Groen = Algemene xp
Rood = Melee
Geel = Ranged
Blauw = Magic

Vond het een uitstekend systeem, zo kon je zelf kiezen waar je je op wou focussen doormiddel van die aanvals techniek veel uit te voeren.
Lees nou eens goed... de vraag is niet WAT ze betekenen, maar HOE je ze kon verzamelen.

Je had niet een eenduidige actie waarmee je een bepaalde kleur kon verzamelen.
tuurlijk wel:

door ranged attacks te doen krijg je ranged xp
door melee attacks te doen krijg je melee xp
door magic spells te doen krijg je magic xp

als bonus krijg je vaak groene algemene xp.

dat heb je door na 1x iemand met ranged en 1x iemand met melee aan te vallen....

of het boekje te lezen.

[Reactie gewijzigd door Crysania op 22 juli 2024 16:39]

Groen = Algemene xp
Rood = Melee
Geel = Ranged
Blauw = Magic

Zo verzamel je een specifieke kleur

It's not so hard I guess!
Groen = algemeen
Rood = Will (magic)
Blauw = Strength (melee)
Geel = Skill (ranged)

Wel de kleurtjes goed doen he :P
Hehe ... heeft die Molyneux toch nog gelijk :)
Mellow Jack heeft het ook goed. Dat waren namelijk de kleuren in Fable I. In Fable II hebben ze de kleuren volledig omgegooid (zodat ze overeenkwamen met de kleuren van de bijbehorende buttons op je X360 controller). Dat maakt het geheel wel enigszins verwarrend, dat geef ik toe ;)
Anoniem: 317813 12 februari 2010 11:30
Had ik me juist gespecialiseerd in het verzamelen van de verschillende kleuren, kunnen we er weer vanaf stappen.

maar goed, wie weet werkt dit systeem wel weer leuker. Ik ben benieuwd.

Als er mensen in m'n woonkamer achter me gaan staan, ziet natal dat ook als volgers?
Als er mensen in m'n woonkamer achter me gaan staan, ziet natal dat ook als volgers?
:)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80466 op 22 juli 2024 16:39]

Bart ® Moderator Spielerij 12 februari 2010 12:11
Ze schrappen features die zogenaamd te moeilijk zijn, maar eigenlijk te simpel voor woorden zijn, omdat mensen te lui zijn om een regeltje in de handleiding te lezen, of erger nog, de tips die tijdens de laadschermen in beeld komen? Zonde :{
Ze schrappen die features gewoon voor de niet-gamers, die nu eenmaal veel groter in aantal zijn dan de gamers. It's all about the money :)
Microsoft maakte op de X10 verder bekend dat het spel vóór de feestdagen van dit jaar in de winkels moet liggen.
Ik hoop maar dat ze geleerd hebben van hun eerdere fouten en dat dit niet betekend dat het spel op het laatst afgeraffeld wordt om nog zoveel mogelijk sales te halen tijdens de kerst.
Hopelijk komt er weer eens een pc versie. Met deel 2 hebben ze de pc gamers in de kou laten staan. Tot nu toe is The Lost Chapters het enige pc spel. Verder mag ik hopen dat de support eens wat beter wordt. Voor TLC is geen enkele patch ontwikkeld en dat terwijl het spel toch nog wat onvolkomenheden bevat (zoals stotterende muziek)
Molyneus neem ik sowieso al niet meer serieus sinds Black en White.

"De belangrijkste reden dat we niet langer gebruik maken van ervaringspunten is simpelweg dat veel mensen het niet snapten", legde Molyneux op de X10 in San Francisco uit aan Eurogamer. "Als we mensen vroegen hoe ze de rode ervaringspunten konden verzamelen, antwoordden ze dat het 'gewoon de ene keer groen, dan weer geel en dan weer rood was'", aldus Molyneux.


bwahahahaha, is het xp-systeem al zo moeilijk te vatten voor veel console gamerts? 8)7 de een kreeg je voor fysieke aanvallen, de ander voor magie en de ander voor ranged aanvallen. Volgens mij kun je het een chimpansee nog aanleren.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 22 juli 2024 16:39]

Heb je wel Fable II gespeeld?

Het XP-systeem in dit spel is niet zo cut and dried als in andere (mmo)rpg's.

Verder maakt hij briljante spellen, dus ik snap je afkeer van hem eigenlijk helemaal niet.
Het zijn niet zijn "briljante" games maar eerder de manier hoe hij ze aan de man verkoopt. M'n nekharen gaan iedere keer weer overeind staan als hij weer een revolutie verkondigd tijdens een press conference.

Fable II heb ik niet erg ver gespeeld omdat ik het echt te kinderlijk eenvoudig vond. Ik vraag me af welke doelgroep hij nu voor ogen heeft? Onderontwikkelde huisvrouwen die voor het eerst met een gamepad in aanraking komen?
Ik vermoed van wel :)

Volgens mij zal Fable 3 eerder een interactieve tekenfilm zijn dan een game. Fable 2 kende al nauwelijks uitdaging, afwisseling of diepgang.
Het was voor mij vooral de uitdaging... Je kon niet kapot gaan (kon wel maar je ging gewoon verder) en je had niet echt een bos fight aan het end van het spel. Vond ik persoonlijk heel erg jammer denk dat als het spel alleen maar wat meer uitdaging had dat ik het veel leuker had gevonden (niet dat ik het nu niet leuk vond hoor maar het kon beter)
ja ik heb het gespeeld. Was trouwens zo'n beetje wat Fable 1 had moeten zijn. De reden dat ik zo'n afkeer van die kerel heb is omdat hij keer op keer het hardst loopt te schreeuwen over de features die in zijn games komen om dan vervolgens met een zeer mediocre titel te komen waar die features helemaal niet terug te vinden zijn.


Molyneux = Obama van de games.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 22 juli 2024 16:39]

True hij maakt super leuke games maar zijn praatjes kan hij beter voor zichzelf houden ;)
Molyneux is eerder perfect te vergelijken met Steve Jobs in z'n manier van doen.
En kapsel, en kleding keuze.
Achter 2 uur fable heb je best wel gezien dat er even veel diepgang in zit als in een pindanoot.
Armors die 0 effect hebben, Wapens zonder stats..
Mobs die geen loot droppen etc.
Jij hebt teveel WoW gespeeld? Je wil zien dat een wapen + 129837123 dmg doet?
Het is _GEEN_ RPG maar een Adventure.. Het gaat om het verhaal en hoe je het speelt, niet om de damage die je doet...

* FireDrunk is verliefd op Fable ;)
Jammer dat het verhaal dan nog zo slecht is. Een adventure zonder interessante quest is haast nooit interessant en dat vond ik ook het probleem met Fable II. Elke quest bestaat uit hetzelfde idee, ga ergens heen en vermoord de monsters, piraten of bandieten.

De quests bij bijvoorbeeld Oblivion waren stukken interessanter, en iig stukken gevarieerder.
In Oblivion waren ze inderdaad wat spannender, maar wat WoW en Fable betreft... Daar zijn de quests allemaal; ga hierheen kill 10 mobs, loop terug =/= XP. Ga daarheen pak dat lever in.

Meer is het niet... Ik zou ook graag wat meer variatie zien in RPG games
Fable is nooit een adventure geweest. Je zou het misschien een action/adventure kunnen noemen aangezien ze van dat genre een clusterfuck gemaakt hebben. i.e. elk actie spel met een duidelijk verhaal werd action/adventure genoemd. Terwijl een zeer belangrijk element van action/adventures toch echt wel echte puzzles zijn.
Als je bij de zuivere definities van de genres wilt blijven is Fable gewoon een RPG. Zelfs met de veranderingen in Fable 3 blijft het een RPG.
bwahahahaha, is het xp-systeem al zo moeilijk te vatten voor veel console gamerts?
Ja, stel je voor! Straks worden games nog "toegankelijk"! Straks gaat iedereen nog games spelen! Dat willen we niet, het moet obscuur, moeilijk en ontoegankelijk blijven!
RPG's en RTSen zijn nou niet bepaald makkelijk, maar een xp systeem moeilijk noemen?

Damn, ik ben een kind van 16 die dat nog snapt, wie snapt dat niet trouwens?

Je doet dingen die goed zijn, en daardoor krijg je ervaring (jeej) en met die ervaring kan je weer van alles doen :o

Zo, xp uitgelegd (A)

Het is trouwens niet alleen in RPG's waar xp voorkomt, ook in Shooters, RTSen, Strategy, browser games zelfs :o
Een systeem die zelfs 8 year olds lijken te begrijpen (zie: WoW-spelers).
moeilijk he je hersentjes gebruiken 8)7 nee tegenwoordig moet zelfs een RTS afgesteld worden op het niveau van een gorilla met een controller, en dan het liefst met flinke grote glimmende lichteffecten op de plekken waar je een actie kunt uitvoeren zodat er geen verwarring kan ontstaan. Extra dosis herhalende gameplay erbij en 75% van je budget naar marketing en je hebt een hit!!

En als we toch bezig zijn, gelijk een Wii versie uitbrengen 8)7

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 22 juli 2024 16:39]

Nou nou nou. Gorilla met een controller. Ik vind dat ZEER beledigend. Gorilla's zijn uiterst intelligente en sociale dieren. Wil je ze alsjeblieft NIET vergelijken met console gamers? O-)
ja daar zat ik ook al mee, maar apen zijn de enige beesten die ik ken met handen en 10 vingers 8)7 ik denk dat als je 90% van de xbox livers vervangt met apen dat MW2 dan nog best leuk kan zijn.
Ik heb een keer een blog gewijd aan Ridder Molyneux (hij is echt een ridder, google it).
Zonder ernaar te linken, zal ik iets verklappen over de titel: molyneux, gevolgd door "stfu".

Begrijp me niet verkeerd, de fable games zijn zeker leuk..

Maar als je hoort hoe Molyneux ze van tevoren ophemelt, dan vallen de uiteindelijke games vaak zwaar tegen, terwijl ze op zichzelf nog steeds prima games zijn.

Moeilijk om uit te leggen, maar de mensen die een beetje game nieuws volgen, en die zich de hype rondom "project ego" kunnen herinneren, die weten wel waar ik het over heb.

Overigens zou fable 3 de natal ondersteunen maar dat 'feest' gaat dus niet door?
Anoniem: 247379 @Faust12 februari 2010 11:44
Overigens zou fable 3 de natal ondersteunen maar dat 'feest' gaat dus niet door?
Waar baseer je dit op?
Anoniem: 247379 @Qreed12 februari 2010 12:14
Daar staat juist dat het wel doorgaat.
Ja ... maaaaar je mot ook ff de Molyneux factor erbij nemen; waarschijnlijk.
big surprise there 8)7
Ik heb een keer een blog gewijd aan Ridder Molyneux (hij is echt een ridder, google it).
Zonder ernaar te linken, zal ik iets verklappen over de titel: molyneux, gevolgd door "stfu".
Zet in plaats van molyneux je eigen naam in die titel.
Doe de rest hier even een lol; hef je account op en ga terug je hok in.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.