Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties

Peter Molyneux, de man achter games als Black & White en Fable, was een dagje in Nederland. Op het Picnic '09-multimedia-evenement, dat eind september in Amsterdam plaatsvond, gaf hij een lezing over motion sensing in games. Uiteraard mondde de toespraak uit in een verhaal over Natal, de bewegingssensor die Microsoft in 2010 op de markt hoopt te brengen. Molyneux is immers tegenwoordig in dienst bij Microsoft, als creative director van de Microsoft Games Studio Europe, de club die vroeger bekend stond als Lionhead Studios.

Het bleef echter bij een verhaal: Molyneux had geen prototype van de nieuwe controller onder de arm. Die had Kudo Tsunoda bij zich, die de techniek toonde op de Tokyo Game Show. Waar Tsunoda weer stond te springen voor een beeldscherm, concentreerde Molyneux zich op zijn eigen Natal-project: het jongetje Milo. Molyneux kon alleen een  video laten zien, dezelfde die hij eerder dit jaar toonde in Los Angeles, toen Natal aangekondigd werd.

Na afloop kon Molyneux wat dieper ingaan op Milo. Zo blijkt het team dat aan deze demo werkt een flinke voorsprong gekregen te hebben. "Vanaf het moment dat ik voor het eerst van Natal hoorde, zijn we aan Milo gaan werken, wat wil zeggen dat we een half jaar voorsprong hadden op andere ontwikkelaars. We hadden de techniek toen nog niet in huis, maar zijn alvast wel het concept uit gaan werken. Sterker nog, we kregen de techniek pas een paar weken voor de E3 binnen."

Peter Molyneux
Peter Molyneux

Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (32)


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True