Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties

Consolefabrikant Microsoft heeft op de Consumer Electronics Show in Las Vegas aangekondigd dat Project Natal, het beweging-herkenningssysteem voor de Xbox, nog dit jaar op de markt komt.

Robbie Bach, president van de entertainment and devices division, kondigde tijdens de Microsoft Keynote op de Consumer Electronics Show in Las Vegas aan dat Project Natal gereed zal zijn voor lancering voor de feestdagen van 2010. Volgens Bach heeft Microsoft al diverse ontwikkelaars in staat gesteld Natal te verwerken in hun games, wat zou betekenen dat er eind 2010 ook al Natal-compatibel games van andere uitgevers dan Microsoft kunnen verschijnen. De prijs van de hardware is nog niet bekend, en of de release-indicatie voor alle delen van de wereld geldt, is eveneens nog niet duidelijk.

Eerder al gingen er geruchten dat Natal in november op de markt zou komen en minder dan vijftig pond gaat kosten. Er zou naar gestreefd worden om bij de launch veertien Natal-games beschikbaar te hebben.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

Het leuke is denk ik dat er kompleet nieuwe games kunnen komen. Ik zie niet zo snel dat bestaande games worden aangepast voor Natal. Bestaande games zijn gemaakt met de controller in gedachte. Met Natal zijn er ontzettend geinige mogelijkheden om partygames te maken. Ik merk vaak met mijn Xbox dat als je mensen over de vloer hebt het moeilijk is om een game te vinden die iedereen leuk vind. Je hebt dan een ander soort game nodig. Met Natal komen er vast allerlei wacky party games. Ik moet vooral denken aan dansgames enzo. Hardcore gamers gaan gelijk weer mekkeren dat dat maar lame is, maar ik zelf speel normaal de zogenaamde hardcore games en ik denk dat leuke partygames een leuke toevoeging zou kunnen zijn. De meeste games die ik heb zijn heel tof, maar niet echt 'gezellig'. Ik hoop dat Natal gezellige games gaat brengen.
De mogelijkheden die jij denkt dat er met Natal mogelijk zijn worden beperkt door jouw fantasie en visie. Een kleine greep uit de mogelijkheden:

-Headtracking mogelijkheden in vrijwel iedere game. Wat de illusie van echt 3D schept. En het gebruik van een controllerstick om rond te kijken volledig weg neemt. Je kunt vrij rond kijken in bijvoorbeeld een race game of in een shooter onafhankelijk van de kant waar je op loopt of rijdt.

-NPC interactie via stem en gezichts expressies.

-Interface navigatie zonder controller door middel van gebaren of stem.

-Nog een leuke. RTS games besturen door de units gewoon van een afstand aan te wijzen en vervolgens de verplaatsen door het pad voor de unit aan te wijzen. (zelfs met twee handen tegelijk) en over het veldslag heen bewegen door de map met je hand vast te grijpen en vervolgens heen en weer te schuiven. Dit zou RTS games voor het eerst echt functioneel en speelbaar maken op een console. Of eerst de unit aanwijzen en hem vervolgens met je stem vertellen wat je van de unit verwacht.

Het is in tegenstelling tot de Wiimote geen controller vervanger maar een aanvulling op de controller.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 7 januari 2010 12:06]

Vooral je eerste puntje ben ik benieuwd naar. In theorie is het volgende mogelijk met Natal:

http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw&feature=fvw

Lijkt me erg tof!!
Ik zal het je nog sterker vertellen, die gozer werkt nu bij MS aan NATAL.
Ik denk dus dat headtracking wel een zekerheidje is.
De eyetoy van de playstation ondersteunt ook al headtracking. Onder andere GT5 zal er gebruik van maken.
De ideeën die je aanbrengt zijn weliswaar leuk voor de casual gamer, maar zullen weinig bijdragen aan de spelervaring van een hardcore gamer. De interface bedienen is bijvoorbeeld toch veel makkelijker met je duim op de analoge stick van een controller, dan welke heftige beweging dan ook?

Voor headtracking heb je overigens geen Natal nodig (GT5 ondersteunt het met een gewone webcam) en RTS met voice commands hebben we al gehad in EndWar (wat uiteindelijk toch niet zo leuk bleek te zijn).

Een RTS is veel meer dan eenheden selecteren en over de map scrollen. Als hardcore RTS-speler wil ik razendsnel eenheden kunnen bouwen, ze individueel orders geven en hun positie en richting bepalen door middel van micro-management, gebouwen op 't laatste nippertje verkopen voor ze vernietigd worden enz... De enige manier waarop dit vlot kan is met muis en een toetsenbord met véél toetsen.
1). Waarom een heftige beweging? Waarom zou je er een controller bij willen pakken als je niet van plan bent te gamen?
2). Het is meer dan simpel headtracking je kunt immers om objecten heen kijken. Dat kun je bij GT5 wel vergeten.
3). RTS alleen met muis en toetsenbord snel? Sorry maar dat vindt ik gewoon een bekrompen gedachten gang. Men probeerd al jaren RTS naar consoles te porten Natal lijkt nu eindelijk de oplossing te zijn waar men op zit te wachten. De units aanwijzen met een vinger kan even snel als met een muis. Groeperen en versnelt focussen op units kan prima via je stem. Voorbeelden: zeg "ga naar de commandcenter". "groepeer de geselecteerde units onder groeps naam alpha".

Natal is een combinatie van verschillende interface technieken en dat maakt het zo bijzonder. Niet de afzonderlijk gebruikte technieken.
Goed punt!

Niemand heeft gezegd dat je Natal alleen kan gebruiken ZONDER controller
Games aanpassen kan best. Er zijn in veel games best dingen te bedenken die met Natal gedaan kunnen worden. De hoofdzaken zou je dan met een controller kunnen doen, en die kleine dingen kan Natal voor z'n rekening nemen.
Epic heeft geloof ik al aangekondig dat al hun toekomstige games Natal ondersteuning, maar dat betekend niet dat je alles met Natal moet doen. Ik zie shooters niet zo snel zonder controller gespeeld worden namelijk.
Ik denk dat Epic inderdaad zich aan zn woord kan houden. Het lijkt me niet dat ze natal zullen gebruiken als 'gimmick/omdat het kan', want zoals je zegt, een shooter zonder controller kan lastig worden. Echter, een aantal simpele gebaren om door bijvoorbeeld de chapters te bladeren/hoofdstuk van een game te selecteren, is ook goed mogelijk met Natal.

Het is dus belangrijk om Natal niet perse als gimmick te zien, maar imho meer als een nieuwe interface/mogelijkheden.

[Reactie gewijzigd door Thrace Grumble op 7 januari 2010 11:58]

of je zou natuurlijk een nep geweer in je hand kunnen nemen om het realistischer te maken. heeft mn nintendo zapper ook weer een functie
Ik merk vaak met mijn Xbox dat als je mensen over de vloer hebt het moeilijk is om een game te vinden die iedereen leuk vind.

....

De meeste games die ik heb zijn heel tof, maar niet echt 'gezellig'. Ik hoop dat Natal gezellige games gaat brengen.
Precies mijn idee. Komend weekend verzorg ik een verjaarsfeestje voor 4 gastjes van rond de 10. In dat geval plug ik gewoon de Wii in en zorg er voor dat ze lokaal met z'n 4en tegelijk kunnen Bomberman'en, Mario Karten, Mario Party'en en natuurlijk Wii Sports spelen...

Op de X-box heb je dan....? Bomberman?.....
ik zou liever zien dat ze beginnen met een next-gen xbox ipv een add-on
dit zal waarschijnlijk ook compatibel zijn met de next-gen xbox.. En voordeel is natuurlijk dat dit ook voro andere platformen kan gaan werken (pc bijv)...
Al denk ik niet dat Microsoft zomaar toestemming geeft dat Sony en Nintendo dit ook gaan gebruiken op hun consoles.
Playstation had het al op de playstation 2 met de EyeToy (natuurlijk is Natal krachtigger, maar het basis idee is hetzelfde)

Microsoft zal wel wat specifieke patenten hebben en zal er geen problemen mee hebben als Sony en Nintendo dit ook toepassen voor een passende vergoeding..
Eyetoy is dus iets totaal anders dan project Natal. Eyetoy registreerde beweging en daar bleef het bij. Of dit nou beweging van je hoofd, armen of benen was deed er niet toe. Het kwam er op neer dat je een object in het scherm kon raken door op die plek beweging te laten zien.
Project Natal gaat veel verder. Door middel van de 3D informatie (2 camera's) is het mogelijk individuele ledematen te volgen door een skelet te projecteren op je lichaam en bij te houden hoe ledematen t.o.v. elkaar bewegen. Op die manier kan je dus de beweging van ledematen gebruiken als input. Dat gaat veel verder dan het enkel registreren van beweging. In feite is een Eyetoy een iets geavanceerdere bewegingsdetector die je ook bij buiten lampen ziet. Natal is van een heel ander niveau.

Over de compatibiliteit met andere systemen. Ze kunnen de software die hier voor nodig is ook laten draaien op de Xbox door deze in te bakken in een firmware update. Dan heb je niets meer aan een converter kabeltje voor andere consoles. Het lijkt mij voor MS een logischer en veiliger keuze om de software van het apparaat te scheiden, juist om dit soort praktijken te voorkomen. Andere partijen de software maar in licentie geven is ook niet erg slim. Daarmee geef je eigenlijk je unique selling point op. Het onderscheidend vermogen verdwijnt compleet op die manier. Dag innovatie...

[Reactie gewijzigd door cerielverschoor op 7 januari 2010 10:38]

Daarbij vergeet je te vermelden dat Natal je in staat stelt met spraak en gezichts expressies te communiceren met NPC's. En dat is toch wel revolutionair te noemen.
Maar voor pc waarschijnlijk wel. Net als de xbox controllers.
Ik krijg toch erg de indruk dat Microsoft vooral focussed op de Xbox en niet op de PC, kan aan mij liggen hoor, maar MS game studios lijkt heel erg de console kant op te gaan.

(logisch ook, Microsoft heeft forse verliezen geleden op de hardware van de Xbox, en dat moeten ze natuurlijk weer goed weten te maken met gameverkopen)

Dus of Natal ooit voor de PC uitkomt... ik durf 't te betwijfelen.
betwijfel of de gimmick markt zo groot is op de pc, en wat ik van natal gezien heb is het niet echt iets bijzonders
Wel eens Minority Report gezien? Dat soort dingen kun je ook doen, he. Bedenk eens hoe handig het is als je deze technologie kunt toepassen voor het ontwerpen van auto's of andere dingen? Het hoeft niet alleen maar als gimmick of spelattribuut te dienen, je kunt er ook veel technischere oplossingen voor verzinnen.
Logisch toch... Daar zitten grotere winstmarges dan voor de PC games.
Bovendien heeft MS afgelopen jaar een groot deel van zijn PC-game divisie afgestoten....
Als ik de keynote van Steve Ballmer op Technet Live goed begrepen heb gaat Natal niet alleen voor de xbox uitkomen. Wellicht dat het niet in exact dezelfde vorm is, maar MS heeft grote plannen. Er werden beelden geschetst (ja, dat kan MS erg goed :)) over implementaties van Natal in tv's, en dat soort zaken.
ach daarvoor heb je licenties en concessies :P of ze maken er (een goedbetaalde) adaptertje voor... De mogelijkheden zijn legio's en de marketingmannetjes ook ;)
ach daarvoor heb je licenties en concessies :P of ze maken er (een goedbetaalde) adaptertje voor... De mogelijkheden zijn legio's en de marketingmannetjes ook ;)
Ze zijn toch aardig van de exclusives daar bij MS volgens mij.

en toegegeven, zoiets als Natal geeft je fors onderscheidend vermogen op je platform. (hoewel ik nog steeds ernstig betwijfel dat het prettig gaat werken)

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 7 januari 2010 10:32]

Ik denk eigenlijk dat nintendo met weer iets anders komt, waant daar is het nogaltijd een beetje stil mss te stil,
Ps, gaat normaal voor de kracht, en grafix
& nintendo voor de vernieuwing
en het lijkt er op dat xbox de gulden sporenweg probeert te zoeken
Meen je dat nou??? Microsoft is echt niet zo dom hoor.
Dit klinkt wel iets groter dan een "add-on". Dit zou lijkt me ook wel gebruikt gaan worden op de volgende XBox (als het niet flopt dan).

Natal klínkt goed, ik denk dat het veel gemakkelijker _kan_ worden, ook voor gewone gebruikers (bijv op een PC door een bibliotheek van muziek bladeren, verschillende documenten schuiven etc)

Of het voor spellen handig is betwijfel ik dan wel weer; tuurlijk wel voor die Wii-minigames, maar een spel als CoD4 of een vechtspel als Dead or Alive of Tekken? Lijkt me dat de meeste gamers daar niet lenig genoeg voor zijn, laat staan genoeg speelruimte voor hebben. Tenslotte staan voor de meeste gamers de console op hun slaapkamer, lijkt me dan.
Plus dat als je met COD achterom wil kijk je het beeldscherm niet meer ziet. Niet echt handig dus.

Rondkijken is dan wel weer handig vind het namelijk irritant met een stickie ( niet omdraaien dus)

Natuurlijk is natal wel perfect als je een beeldschermbril hebt.

[Reactie gewijzigd door luukholleman op 7 januari 2010 09:58]

Plus dat als je met COD achterom wil kijk je het beeldscherm niet meer ziet
Logischer is dus ook een alternatief.
Bijvoorbeeld dat als je een klein beetje draait dat dan je karakter op het scherm roteert en dat als je weer rechtvooruit gaat staan dat je karakter stopt met roteren.
Maar het kan natuurlijk ook door handbewegingen/gestures of iets dergelijk
Dat rondkijken is het probleem niet.. maar hoe wil je schieten ?
Door PANG PANG te roepen... of RRRRRRRRRT als je een salvo wilt afvuren :+
Dat heb ik met een 'eye-toy' game op de MAC, gaat nergens over, zit je in een vliegtuigje en moet je 'taggetaggatagge' (op zn engels zeg maar ) roepen, en dan schiet ie. :')
Ja, ik zie het al voor me.
1. Beelschermbril op
2. Cod4 opstarten
3. Beginnen met gamen
4. Je huisgenoot komt binnen om te vragen hoe het gaat
5. Jij hoort wat achter je dus draait je snel om en slaat je huisgenoot omver :+ . Realtime gaming FTW :)
Je weet dat de gemiddelde XBOX gamer toch rond de 30 schijnt te zijn..hehe..die hebben hem meestal toch wel in de woonkamer staan zou ik zo zeggen ;)
Oe jee, nog weer iets betere graphics ipv een totaal andere gameplay... imho lijkt dit me een veel leukere add-on dan wat een nieuwe xbox (zonder natal) zou gaan bieden.
Je zou het filmpje even moeten zien, dit is niet zomaar een add-on... Dit is heel wat anders dan button mashen... De techniek die gebruikt wordt is wii **2. En je reactie is zo'n typische first-post reactie.
Ben ik het niet mee eens. Het is beter om het nu eerst voor de XBox 360 uit te brengen en uiteindelijk door te ontwikkelen voor de next-gen.

Ik blijf het een mooi ding vinden en hoop dat het ook voor de PC komt!
Microsoft overhyped het wel extreem. Ze doen alsof dit de eerste keer is dat bewegingen worden gebruikt om een computer aan te sturen. Dit was er 5 jaar geleden al op de PS2 (Eyetoy). Tuurlijk is het nu allemaal verbeterd en ziet het er mooier uit. Maar ik zou het zelf niet zo snel kopen. Als ik het leuk vond om te bewegen voor m'n TV, dan had ik wel een Wii gekocht ipv een Xbox 360.

Eigenlijk is dit het antwoord van Microsoft op de Wii en ze hopen hiermee een stukje marktsegment van Nintendo weg te snoepen. Ik ben heel benieuwd of ze dat gaan lukken.
Eigenlijk is dit het antwoord van Microsoft op de Wii en ze hopen hiermee een stukje marktsegment van Nintendo weg te snoepen. Ik ben heel benieuwd of ze dat gaan lukken.
Ik vraag me af of dit wel echt een antwoord is op het Wii gebeuren. Ik zelf heb al tijden een Wii en nu uiteindelijk ook een X-Box (voor zo nu en dan een FPS en Forza 3 wel handig). Ik verbaas me over het huidige spel aanbod voor de X-Box. Ze hebben welliswaar geen zwaai zwaai controler maar wanneer ik kijk naar spellen die ik samen kan doen met mijn zoon van 9 is het aanbod bedroevend.

Je heb Viva Piñata, Banjo Kazooie en vervolgens een hoop (ook op andere consoles verkrijgbare) cross platform zooi zoals de Lego games, EA sport titles en movie tie ins. Het aanbod op de Wii is veel gevarieerder dan dat.

Ik baal een beetje van de overvloed aan FPS, Race en RPG spellen. Komt nog bij dat het meeste flink 'stoer' gemaakt is met graphics die je meteen een 16+ of hoger label bezorgen. Ik vind het overgrote aanbod op de X-Box nogal puber gericht. Wanneer je marktsegment van Nintendo weg wilt snoepen moet je allereerst met een gevarieerder games aanbod komen. Casual games zijn niet eens zo afhankelijk van een revolutionare bewegings controller. Gewoon een goede game maken is veel belangrijker.
Is puur een marketing-beslissing, in dit geval van Nintendo; die zagen 'n gat in de markt (zijn relatief maar weinig casual games voor de andere consoles), en zijn ingesprongen op dat gat.

"Volwassen" games zie je 'n stuk minder op de Wii, en spelen ook niet zo lekker als op 'n console (of zoals bij GTA) of pc (totaal persoonlijke mening)

Dus nu merken MS en Sony dat ze achter de feiten aanlopen, en proberen er iets op te vinden; Natal en die zwaaistok van Sony zijn hun antwoorden. Daar horen wel goede games bij, en dat wordt dus afwachten of dat komt.
Sorry hoor, maar dat had je ruim van tevoren kunnen weten.
Het aanbod van Nintendo is vooral familie en/of kind gericht, terwijl de games op de XBOX zich voornamelijk meer richten op een ouder publiek en de wat meer hardcore gamers.

Vlak na de intro van de Wii hebben wij er ook eentje gekocht, vooral vanwege de innovatieve controllers, maar ik moet zeggen dat ik er persoonlijk spijt van heb. Het aanbod van games is mij te eenzijdig en de Wii mist zaken zoals HD en Dolby Digital (te zwak) en het aanbod van multiplayer games is echt bedroevend. Daarom heb ik er ook een 360 bij gekocht vorig jaar en ik moet zeggen dat ik altijd daarop game.
Mijn vrouw is de enige die heeeel af en toe een spelletje op de Wii doet. Zij vindt mijn games op de 360 over het algemeen niet zo leuk (FPS, racers), op Lips na dan :P
Sorry hoor, maar dat had je ruim van tevoren kunnen weten.
Het aanbod van Nintendo is vooral familie en/of kind gericht, terwijl de games op de XBOX zich voornamelijk meer richten op een ouder publiek en de wat meer hardcore gamers.
Ik heb daar ook geen probleem mee maar mijn punt is wanneer je stelt dat Microsoft met Natal achter de casual gamer aan gaat dat:

A. Ze daar rijkelijk laat mee zijn
B. Het niet nodig is om te wachten op 1 bepaalde input methode, casual / familie / kind gericht is een type game. Wanneer je goede games in dat genre maakt maakt het niet uit wat voor controler je gebruikt de controller is slecht een gimmick de kwaliteit van het spel bepaald of iets een succes is.

De Wii mist geen HD en Dolby Digital, beide zaken zijn bewust geen onderdeel van het Wii concept. De (online) FPS / racegame fanaat gaat toch wel voor de X-Box en sluit dat ding goed aan met een HDMI kabel op een Full HD tv. De casual Wii doelgroep zou ook een X-Box gewoon aansluiten met het bijgeleverde composiet kabeltje.
Ik heb met een soortgelijke systeem gespeeld in Disney Flordia. Was echt geweldige. Het eerste keer is inderdaad vreemd, maar echt leuk.

Veel leuker dan de Wii en als de grafix beter zijn, is het helemaal geweldig.

Nadeel is wel dat het vermoeiend kan zijn.
krijg je tenminste je lichaamsbeweging ipv maar erbij te zitten. boksen op de wii (bij 'n maat van me) is best leuk (en vermoeiend als je 'n peux fanatiek bent).

maar ik moet niks zeggen met m'n 20+ kilo's....
De lichaamsbeweging is juist goed! Vooral voor de dikke amerikaan en de Nederlandse mc Donalds junk.
Dit is natuurlijk ook heel erg interresant om afstandsbedieningen te vervangen.
Ik zie het al voor me: Natal herkend je gezicht en als jij zegt dat de radio aan moet gaat die automatisch op jefavoriete zender, en hetzelfde voor de andere gezinsleden.
Zodra deze techniek buiten de console wereld toegepast gaat worden zullen er waarschijnlijk heel veel mensen zijn die andere ideeen bedenken en implementeren hiervoor. Ik ben erg benieuwd wat dit allemaal gaat brengen.
Wat jij nu schetst is ook wat MS zo'n beetje voor ogen heeft. In de toekomst die MS voor zich ziet word Natal geimplementeerd in TV's etc. Op die manier kan bij binnenkomst direct je favo zender aangezet worden, of je favo muziek (in het geval van mediacenters etc).

Ik zie hier nog wel een leuke toekomst voor :)
50 pond lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Ik zou verwachten dat een dergelijk add-on 99-149 euro zou kosten en dan wel gebundeld wordt met 1 of 2 games (waarvan 1 sport/fitness achtige game)
De prijs hoort volgens het artikel ook bij het gerucht. Ik ben wel benieuwd. Maar als de Natal echt 50 e kost en het echt zoveel mogelijkheden biedt, dan koop ik ook wel een X-box.

Goed voor de lichaamsbeweging en heel leuk als interactie. Ik kan niet wachten op de eerste shooter. Misschien krijgen we wel een situatie die op de film: gamer, lijkt. Daar wordt ook een game gespeeld met enkel bewegingen.
Het zou een interssante vraag zijn of MS dan kiest voor bestaande games die 'eigenlijk' voor de traditionele consolebesturing ontwikkeld zijn, dan ook opens 'natal-compatible' te gaan noemen (met voor je het weet ook weer van die stickers met 'Plays-for-Sure-on-Natal' als 'keurmerk') .

Of dat ze ook een aantal studio's inhuren om zo snel mogelijk en heel specifiek voor Natal ontwikkelde game te kunnen introduceren, die ook enkel en alleen voor Natal ontwikkeld is en bedoeld is om juist dé allerbeste n unieke kanten te laten zien en alle mogelijkheden eruit te halen...

Ik hoop op dat laatst en vermoed dat dat veel beter zou zijn (denk bv aan Wii Sports en Wii Fit, die zonder de wii-besturing gewoon waardeloos zijn, maar verkocht 'samen' direkt gebruikers de kans geven de sterk kanten van die console te ontdekken ).

Echter, ik vermoed en vrees echter het eerste en dat zou wel eens een misser kunnen zijn (imho).
Ook dat ze recentelijk die demo van halflife 2 lieten zien kan erop wijzen: Als demo is dat natuurlijk wel imposant ... maar ik durf er best wel wat geld op te gaan zetten dat niemand dat natal-pakket gaat aanschaffen om er vervolgens een game van twee zes jaar terug op te gaan spelen, of zelfs eentje die misschien wel nieuw is, maar achteraf de natal-besturing er een beetje aan is 'toegevoegd'.

[Reactie gewijzigd door RM-rf op 7 januari 2010 11:03]

De mogelijkheden met de dit stukje hardware icm met het stukje software zijn eindeloos ik denk ook dat dit zeker wel icm komt met de nieuw xbox.
Hoelang zou het duren voordat iemand zijn flatscreen van de muur af trapt? Of zijn medespeler een dreun verkoopt? Knock out virtueel en realtime tegelijkertijd.

Bij de Wii krijg je nu van die siliconen hoezen voor de controllers. Hoe wil je dit bij Natal oplossen?

Toch wel erg gaaf. Vind het nu al een wannahave.
Hoe wil je dit bij Natal oplossen?
Op z'n amerikaans, tig waarschuwingsstickers op de doos, en nog eens een handjevol bij het opstarten van een spel :+
Wil je misschien waarschuwingsklevertjes meeleveren om op je eigen handen en voeten te plakken?

Of je nu iemand een dreun verkoopt met of zonder wii mote in je handen. Voor de ontvanger zal het niet veel uitmaken denk ik.

Tenzij we allemaal spontaan onze handen afscheiden zodat ze weg vliegen zitten we veilig denkik.
je kunt ook gewoon op een afstandje gaan staan als je dan toch een flatscreen hebt van 3 meter....

En waarom zou je jezelf willen voorzien van een siliconenhoes? Je hoeft helemaal niks in je handen te houden, dus er is geen controller die kapot gegooid kan worden, tegen je flatscreen van 3 meter.
ik denk dat Natal ook wel compactibel is met de PC alleen de games moeten nog worden gemaakt

je kan namelijk ook gewoon je toetsenboord aan je Xbox koppelen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True