Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

Volgens de doorgaans goed ingevoerde blogsite Surfer Girl zal Microsoft op de E3 een pakket aankondigen waarin een nieuwe, kleinere Xbox 360 en Natal gebundeld zullen zijn. Ook zou Metal Gear Solid op de Xbox 360 Natal-ondersteuning krijgen.

Xbox 360 EliteSurfer Girl schrijft op haar website dat het nieuwe model Xbox 360 niet alleen kleiner zal zijn, maar ook een net iets ander logo zal krijgen. Bovendien zou de console zwart zijn, omdat veel mensen een zwarte televisie zouden hebben en de Xbox 360 er zo mooier bij zou passen. Microsoft zou de bundel op een van zijn E3-persconferenties aankondigen; de uitgever houdt op 13 en 14 juni in Los Angeles persconferenties voor respectievelijk de wereldpremière van Natal en de rest van de Xbox 360 line-up.

De site hint verder naar een van de grotere titels die van Natal gebruik zouden gaan maken. Onder aan de blogposting wordt de afkorting MGS genoemd, die normaal gesproken voor Metal Gear Solid zou staan. Zoals gebruikelijk meldt Surfer Girl niet hoe het aan de informatie komt. In het verleden wist de blog vaker geruchten te melden die achteraf bewaarheid werden, wat Surfer Girl een goede reputatie heeft opgeleverd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Ben eerder benieuwd of er een andere GPU in zit.
Verder leuk dat het ook met Natal komt en stuk kleiner is!
Afwachten hoe grote HDD aanwezig is..
Mischien wel een SSD! :)
Dat laatste lijkt me erg sterk, een SSD is compleet overbodig in een console. Dat gezegd hebbende, als deze meer grafische kracht heeft en minder verbruikt is het altijd mooi meegenomen :)

Ook zie ik uit naar Natal, lijkt me een erg mooi systeem

@Neko Koneko
Ik snap je opmerking niet. Bedoel je dat door meer grafische kracht het systeem niet meer backwards compatible is?

[Reactie gewijzigd door HotFix op 26 april 2010 18:04]

Lijkt me stug, ding moet natuurlijk wel backwards compatible blijven.
Zolang de nieuwe gpu met dezelfde instructieset overweg kan is er niets aan de hand.

In een PC kan je bijvoorbeeld ook je videokaart vervangen met een sneller exemplaar, maar dit werkt ook nog steeds.

Nu zit het natuurlijk iets anders met de drivers enzo, maar in principe is het goed vergelijkbaar.


Toch vraag ik me af of er een nieuwe GPU inzit - Omdat de oude xdoosjes ook de nieuwe titels moeten kunnen draaien, wordt de extra performance waarschijnlijk niet gebruikt.

Een SSD lijkt me ook sterk (duur!).
Ik denk dat het gewoon (zo goed als) dezelfde hardware in een kleiner jasje is.
Toch vraag ik me af of er een nieuwe GPU inzit - Omdat de oude xdoosjes ook de nieuwe titels moeten kunnen draaien, wordt de extra performance waarschijnlijk niet gebruikt.
Dat zou kunnen door extra grafische features aan te zetten zodra de nieuwere gpu wordt gedetecteerd... zo werkt het iig ook met pc videokaarten. Maar goed, dat zie ik niet snel gebeuren. Als er een betere GPU in geplaatst zou worden, dan zal dit voornamelijk zijn omdat de GPU minder hard hoeft te werken en dus minder warm wordt. Ook zou een betere GPU een energiebesparing op kunnen leveren.
Maar zoiets zal je niet in dank worden afgenomen door xbox360 bezitters... Ik zou me in iedergeval zwaar genaaid voelen als de graphix op een nieuwere revisie er beter uit zouden zien dan op mijn eigen 360 (ik heb er zelf werkelijk geen, ik heb die andere troep, de PS3)..
En toch gaat dat niet gebeuren. Hij blijft hetzelfde buiten kosten besparingen zodat MS ze goedkoper kan produceren. Het kan zijn dat voor Kosten ze er een GPU inzetten die meer shaders heeft, maar dan worden die extra shaders waarschijnlijk uitgeschakeld. Dat is nu al zo met de Xbox, 64 shaders waarvan er 16 zijn uitgeschakeld voor hogere yields. Dat was al zo sinds de eerste modellen. Maar buiten dat soort trucjes gaan ze er echt niks meer inzetten dan het minimum nodig.
De nieuwe systemen wel, maar de oude zal dan de nieuwere spellen niet meer aankunnen.. (Forwards compatible.. 8))
blijft m'n Jasper dan superieur aan de Xenons & Falcons en meer compatible dus?
andere GPU lijkt me sterk. Kost de devs meer moeite en zoveel zal het dan toch niet uitmaken.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 26 april 2010 17:53]

Benieuwd naar hoe klein dat er precies gegaan wordt,
De console is op dit moment nog wel aan de lompe kant.

Edit @ hierboven: Heb je enig idee wat de afmetingen van deze plank zijn?
dat zou nog best eens een redelijke schatting op kunnen leveren.

[Reactie gewijzigd door Xantios op 26 april 2010 17:45]

Xbox 360 lomp??? Heb je de PS-3, de originele, wel eens bekeken? Of de Xbox?

Goed, het is geen Wii, maar om nou te zeggen lomp. PS3 en 360 ontlopen elkaar niet gek veel in omvang.
Ik geef toe dat ik de ps3 (eerste) absoluut lomper vind dan de xbox 360 qua design, maar de xbox 360 heeft een externe voeding en de ps3 een interne. Zet je de voeding direct naast de xbox 360 dan is hij een stuk forser.
Niet compleet waar, de nieuwe 360 heeft namelijk een veel kleinere voeding. Ik denk dat ie nog maar ongeveer 60% is van de grootte van de PUS van de allereerste lading xboxen.(Xenon & zephyr dacht ik?)
Met of zonder PSu ? ;)
Het bordje was ongeveer 20 bij 20cm geloof ik.
Zou deze dat nieuwe moederbord bevatten? Want er doken laatst ook plaatjes op van een nieuw Xbox 360 moederbord waar de GPU en de CPU met dezelfde heatsink werden gekoeld.
Dat is toch zo sinds de Falcon serie? Nieuwste is voor zover ik weet nog steeds de Jasper.
Leuk geshopt denk ik toch. Altijd fijn om verschillende Jpeg compressies te zien in 1 plaatje.
Daarbij zijn de chips links geheugenchips, en 3x zo veel als op de normale xbox. Die zijn op de normale xbox niet eens gekoeld, en hier krijgen ze hun eigen heatsink?
Daarbij staat er nog eens met mooie marker op je moederbord gekladderd, wat meestal aangeeft dat de xbox minstens 1x gerepareerd is.

Onzin totdat het tegendeel bewezen is ;)
Dat is een heel slecht gephotoshopte afbeelding.
Ik heb zelf een falcon hier, en die had 1 platte heatsink voor de GPU en 1 rechtopstaande voor de CPU. Een nieuwere xbox heeft een extra heatsinkje die met een heatpipe aan de GPU sink vast zit. Welke chipset dat is weet ik dan weer niet.
Hier zo nog zo'n plaatje: http://uk.xbox360.ign.com/articles/107/1078172p1.html

Kleiner moederbord, heeft vreemdgenoeg wel een fan van CoolerMaster :? Ik zou zeggen dat ze wel hun eigen fans erop zouden zetten. En IGN is toch best wel een betrouwbare website toch?
krijg je dan nog wel die mooie rode lampjes aan de voorkant? :+
Daar mag je blauwe van maken :+

Maar alle gekheid op een stockje, ze zouden beter werken om de boel stiller te maken ipv kleiner. Dat is veel belangrijker voor velen dan de kleur waar hij in is.
meestal worden kleinere varianten al stiller.. tenzij er goedkope rotfans in gaan...

ik hoor bij mijn xbox voornamelijk de dvd speler die een hoop herrie maakt..
(en hoor alleen de fans als ik vergeet het deurtje van de kast open te zetten :) )
Wat ik op de foto's zag heeft de 'slim' versie sowieso maar 1 ventilator ipv. de 2 die er nu in zitten. Dat maakt dan hopelijk ook minder geluid.
Niet als deze sneller moet draaien..
Wat je op foto's ziet van een apparaat dat niet officieel is aangekondigd en die niet eens HOEFT te bestaan, zegt natuurlijk niets over het apparaat in kwestie.
Installeer je games op de Hd en dan hoor je die ook niet meer :)
Grootste probleem bij de Xbox is de DVD drive die op hoge toeren draait. De fans vallen best mee. Als ik spellen vanaf de HD speel op de Xbox dan is hij stiller dan mijn PS3.
ik heb een PS3 60gb (ps2 compat) en een slim, en ook nog een falcon360 en die maakt inderdaad altijd meer geluid als beide PS3's samen (met NXE)
het is ook van dat hoge irritante gepiep, als je PS3 meer geluid maakt moet je hem eens schoon maken :+

[Reactie gewijzigd door stewie op 26 april 2010 21:52]

ik heb een PS3 60gb (ps2 compat) en een slim, en ook nog een falcon360 en die maakt inderdaad altijd meer geluid als beide PS3's samen (met NXE)
het is ook van dat hoge irritante gepiep, als je PS3 meer geluid maakt moet je hem eens schoon maken :+
Wat hij zegt klopt gewoon, als je ze op HDD instaleert dan is de 360 vaak stiller dan de SLIM. Het is de DVD drive die veel geluid produceert. Niet dat ik me er veel aanstoor, zolang het op een niveau blijft dat zich onder dat van mijn geluid bevindt en niet erdoorheen brult vindt ik het best.
met NXE bedoel ik op de HDD geinstaleert.
het is geen rustig gezoem zoals de PS3 en PS3 slim, en bij iedereen die ik ken maakt de xbox360 van dat asynchrone gepiep.

[Reactie gewijzigd door stewie op 27 april 2010 15:50]

die moederbord waren toch een grap?
Hopelijk krijgen we met al die motion spullen voor de 360 en ps3 niet straks het wii-effect, dat je bij elke game als een idioot verplicht moet gaan zwaaien en doen. Af en toe gewoon ff onderuitgezakt op de bank op knopjes drukken is zo slecht nog niet, ik heb helemaal geen behoefte om te gaan zwaaien als ik gewoon ff gta4 wil spelen bv...
ik denk dat het vooral gebruikt gaat worden voor de gimmicky games. Voor FPS nummer 29897865 ga je echt het niet nodig hebben.
Niet? Een van de demonstraties gaf aan dat het ophouden van je hand alsof je een pistool vasthebt en de trekker overhaalt, door Natal uitstekend werd opgepikt en dus verwerkt in de game.

Ook autobesturing ging via Natal prima. Met of zonder stuur, en remmen etc werd prima opgepikt.

Het KAN allemaal prima, maar het is niet VERPLICHT :D
Ben benieuwd hoe deze er uit gaat zien en of het warmte probleem dan ook niet erger wordt, dat overheerst in het algemeen nog wel bij de oude modellen van nu.

Als je het kleiner gaat maken zit ik te denken aan een soort PS2 Slim variant. Zou deze dan nog over een hardeschijf beschikken?? :/
hoop dat het geluid ook wat vermindert wordt dan.
???

misschien heeft u een 2006 modelletje? Mijn 2008-2009 model is zo stil als wat, stiller dan mijn ps3 die uncharted 2 moet draaien ( kan dit ondersteunen met een videofragment als je wilt ), en als die op HDD staat ge´nstalleerd is het muis stil
Mijn 2008-2009 model is zo stil als wat, stiller dan mijn ps3 die uncharted 2 moet draaien
Misschien heb jij een 2006 modelletje PS3?
De Slim is minstens zo stil als de 360 vanaf HDD.
Vergelijken mag, maar geen appels met peren. ;)
Lol je mag geen appels en peren vergelijken maar jij vergelijkt de oude Xbox 360 met de nieuwe PS3 Slim? Beetje vreemd imo
mijn 2009 model maakt ook gewoon een takke herrie...
Same here, ik heb een elite maar vind de herrie eigenlijk niet acceptabel
Ik heb 2009 versie van de Xbox 360 en de 60 GB versie van de PS3,
En die Dvd speler maakt een pleuris van de Xbox.
Als het spel op de HDD wordt ge´nstalleerd is hij overigens wel heerlijk stil :)
Vanaf HD hoor je een vrij irri zoem. Maar de dvd drive is helemaal achterlijk inderdaad. Ook recent model en vorige had een rrod. Ik bedoel, vroeger maakten ze toch ook high end stille consoles. Daar moest je niet aankomen met ventilators, laadtijden en kabaal. NES, SNES, Mega Drive, ... . Spelen vanaf cartridge kunnen best wel eens een comeback maken met de zakkende prijzen voor geheugen. Of het wordt allemaal download naar SSD :)

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 26 april 2010 21:41]

De blogpost na deze 'reveal' suggereert alweer dat het misschien een fake is (of probeert er mensen over te doen nadenken).

Link: http://newsoftrockhallelu...king-candy-from-baby.html
Haha en deze blog moet ik serieus hemen? Ik lees alleen maar een troll :)
Zo klein als een Mac Mini zal hij niet worden denk ik. Het zou wel een sprong voorwaards zijn als er een Slim versie komt. Misschien ook Blu-ray ondersteuning?
Het valt me tegen dat Tweakers.net dit soort geruchten publiceert en ze zo een semi-officieel tintje geeft. De Surfergirl blog heeft maar een paar berichten gepubliceerd de afgelopen paar jaar maar volgens de Tweakers redactie is dit blijkbaar net zo'n serieuze bron als het ANP-nieuws...

Het voorspellend gehalte is trouwens gering want het is wel heeeeeel erg voor de hand liggend dat MS met een 360 Slim gaat komen. Het was al bekend dat de 360 met Natal geherintroduceerd wordt. Daarbij is het voor de hand liggend dat het vijf jaar oude design van de 360 ververst wordt .

[Reactie gewijzigd door ymmv op 26 april 2010 19:19]

Wat wil je nou? Eerst noem je het geruchten en reken je de Tweakers.net redacteur daar op af, maar in je tweede alinea noem je het eigenlijk al alsof iedereen dit kon weten en het min of meer al een feit is.
Mijn punt is dat dit gerucht over een Xbox 360 Slim zowel speculatie als nogal voor de hand liggend is. Iedere willekeurige blogger kan op deze manier "nieuws" bedenken. Een site als Tweakers.net zou zich verre moeten houden van fake-nieuws. Ik kan me er nog iets bij voorstellen als grote sites als Gizmodo, Engadget, etc met geruchten komen (vind ik persoonlijk ook al twijfelachtig maar vooruit...) maar SurferGirl??
Gevoelig voor het geluid ....kan me er wel wat bij voorstellen hoor.

Ik voel me bijna opgelucht als ik mijn Xbox 360 (elite) van 2008 uitzet.
Dat ding maakt 10 keer zoveel herrie dan mijn volgestampte Xeon systeem incl 4 HD's.

Ik ben ook van mening dat dit de eerste aanpassing die men moet maken: dat ding stiller krijgen: dat is in die 4 /5 jaar nog niet gelukt.

Ik was ook van plan om die Lian-Li kast aan te schaffen, maar deze is toch erg lomp en rechthoekig, dat had mooier gekunt.

Maar eigelijk zijn we al weer toe aan een nieuwe console: ik ben klaar met de XBox 360 welke al sinds 2005 / 2006 op de markt is.
Er zullen voorlopig de komende 2/3 jaar ook geen nieuwe consoles komen.

En voor de rest kun je ook een grote hardeschijf kopen (250 gb) en daar je spellen opzetten. Hoef je ook niet meer naar herrie te luisteren.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 26 april 2010 20:02]

Minder geluid zou een prioriteit moeten zijn als je in de huiskamer wilt staan, wat dat betreft is de PS3 veel beter. Ben benieuwd