Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 150 reacties
Submitter: 188785

Team Xecuter zegt erin te zijn geslaagd om de dvd-rom-drive van het nieuwe 'slim'-model van de Xbox 360 van nieuwe firmware te voorzien. Hierdoor zouden gekopieerde games op de console gespeeld kunnen worden.

In een video die door de Xbox-hackers van Team Xecuter is uitgebracht, zou te zien zijn dat een gebrande duallayer dvd-r met het spel Crackdown 2 opgestart kan worden. Hiervoor zou de interne dvd-drive van de Xbox 360 Slim zijn aangepast met nieuwe firmware. Het patchen van de interne dvd-drive van oudere modellen van Microsofts console is al langer mogelijk, maar tot nog toe nog niet bij de kleinere Xbox 360 'Slim', die in juni op de markt kwam.

Team Xecuter stelt dat het de firmware-patch voor de Philips DG-16D4S-drive heeft ontwikkeld in samenwerking met C4E en Team Jungle, twee andere hackgroepen die onder andere de Xtreme-firmwares hebben uitgebracht. Volgens de ontwikkelaars zou er nog het nodige aan de alternatieve firmware geschaafd moeten worden voordat tot een publieke release kan worden overgegaan. Het is nog niet duidelijk hoelang dat zal duren; Team Xecuter zegt alleen dat het werk 'binnenkort' gereed zal zijn. Ook is het nog onduidelijk of met de gepatchte Xbox 360 Slim-consoles nog op Xbox Live gespeeld kan worden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (150)

Je vraagt je wel af hoe hard microsoft zijn best doet om dit te voorkomen... Soms heb ik het gevoel dat dit een marketing strategie is meer Xbox 360 te verkopen, immers de enige reden waarom men een Xbox boven een PS3 zou verkiezen (buiten voor bepaalde games), is juist omdat men gekopieerde spellen op de Xbox kan spelen. Bij PS3 is dit alsnog niet mogelijk.
immers de enige reden waarom men een Xbox boven een PS3 zou verkiezen (buiten voor bepaalde games), is juist omdat men gekopieerde spellen op de Xbox kan spelen.
Harde stelling! Persoonlijk vind ik de controller van een xbox360 veel prettiger dan de verouderde ps3 controller. De vorm van de ps3 controller is immers identiek aan die van de PSX dual shock. Vooral dat je, met naar rechts strafen en naar links draaien, je duimen elkaar raken vind ik te debiel voor woorden.

En het feit dat je games moet installeren op je PS3 voordat je ze kan spelen vind ik toch wel een grote dooddoener.

Daarnaast zien de PS3 versies van veel games, nu ook weer Mafia 2, er niet beter uit vergeleken met de xbox.

Allemaal redenen, buiten het flashen om, waarom ik een xbox zou kiezen boven een ps3.
Over de controller: Never change a winning team. (en het is gewoon wat je zelf beter vindt). Ik prefereer de PS3 controller over die van de X360.

Installeren van games: Een nadeel ja. Maar als je een beetje laad-performance wilt hebben op X360 moet je ze eigenlijk op je hardeschijf installeren.

Je hebt inderdaad gelijk dat veel multi-platform games slecht met de PS3 omgaan. Mafia 2 ziet er niet slechter uit dan op de X360 (de demo, praat ik over). Maar ze zijn allebei wel een stuk slechter dan de PC versie. Daarbij moet de PS3 het echt hebben van de exclusive games hebben, die grafisch echt uit je beeld springen.

En ja, ik heb zowel een X360 als PS3 Slim.
Ach je kan altijd redenen bedenken om een bepaald type console te verkiezen. Zelf vind ik de exclusives van Playstation beter en ik vind dat ze meer vernieuwing brengen als xbox (hoewel, dat is geen mening, dat is een feit. Denk aan eyetoy, buzz, singstar,...).

Daarom en ook vanwege de goede ervaringen met Sony heb ik een PS3 gekocht (jaja, RROD is allang voorbij, maar ik heb zelf nog nooit problemen gehad met Sony apparaten en ik hoor in mn vriendenkring hetzelfde).

Dat installeren vind ik inderdaad minder, maar het duurt over t algemeen echt niet lang, dus dat vind ik niet zo'n sterk argument.

We zullen maar blij zijn dat er keuze is :)
Als je duimen elkaar raken bij het vasthouden van de Dualshock dan houd je die controller dus verkeerd vast, PERIOD. De dualshock houd je anders vast dan de 360 controller welke dus echt tegen de palm van je hand ligt, de Dualshock ligt meer in je vingers daardoor is deze constroller dus geschikt voor alle vormen en afmetingen van handen omdat je de positie van de controller in je handen laat afhnegne van de positie van je duimen op de sticks, kan je bij de sticks dan kan je ook perfect bij de overige knoppen zonder dan je duimen tegen elkaar liggen. Houd je de constroller van de Ps3 tegen de palm van je hand dan schuift je duim dus over de sticks heen en tegen elkaar aan = fout en ook niet comfortabel.

Verder geef je aan dat je alle games moet installeren op de Ps3 waarmee je aangeeft dus onder je powerbrick van je console te leven en verder niet wilt kijken. Wat jij beweert is namelijk gewoon niet waar.

Als alle multi[platform games er hetzelfde uitzien maar de PS3 exclusievs alles wegblazen op andere consoles ( zoals nu het geval is) dan geeft het je juist redenen om andersom te kiezen. Maargoed blijf lekker onder je powerbrick liggen.
Spring van die fanboytrein af joh, ik ben in het algemeen gewoon teleurgesteld in de PS3. Het heeft veel meer potentie dan de 360, maar het komt er niet uit.
Als je duimen elkaar raken bij het vasthouden van de Dualshock dan houd je die controller dus verkeerd vast, PERIOD.
Het feit dat je al zo'n gebruiksaanwijzing moet geven hoe de controller vast te houden, geeft aan dat het ontwerp niet goed is.

Ik stoor mij gigantisch aan de introductie van het 'moeten installeren van games' op een console. Ik gebruik de functie op de 360 overigens ook niet.

De hardware van de PS3 moeten zorgen dat games er mooier uitzien, maar kijk naar de demo van Mafia 2:
X360: http://i38.tinypic.com/2d2bvch.jpg
PS3: http://i34.tinypic.com/ibidk6.jpg
(dank aan dennisvdweg op het gamer forum)

Ik ben in het bezit van beide, maar kies bij multiplatformgames eigenlijk altijd de 360.
ik snap niet echt wat je nou niet snapt aan die controller, zo moeilijk is het ding niet. En dat installeren heb ik ook nooit gemerkt. Ik duw een cd-tje erin en het spel start op. Alleen bij MGS4 moet ie telkens zo'n act installeren. De xbox heeft een betere videokaart dan de ps3, bij exclusives gebruiken ze echter vaak die speciale units van de Cell cpu om berekeningen uit te voeren op de grafische zooi.
Ach in de tijd van de ps was de N64 controller ook vele keren beter in de handen. En daarna kwam de beste controller aller tijden, GC controller.
Ms heeft dat gelukkig goed afgekeken bij N en niet bij Sony om nu de prettigste controller te hebben voor mensen met europese handen. Grappig genoeg is het N die zo goede controllers had en nu de zwakste leerling geworden met een afstandbediening ipv comfortabele controller.
Maar als de controller echt zo slecht is waarom zijn de Playstation's dan zo vaak verkocht? Men nam de controller voor lief zeker?
Laat me niet lachen! :O
De standaard lag toen gewoon lager. De 8bit NES was in zijn tijd ook veel verkocht, je kan niet zeggen dat die controller nu nog steeds goed zou zijn.

De PSX controller was goed, totdat de N64 kwam met een joystick in de controller. Toen heeft Sony gereageerd met een, naar mijn mening tussenoplossing, controller met 2 sticks. Alleen is het ergonomische ontwerp nog steeds practisch hetzelfde als de PSX. Dus ja, wat dat betreft nam iedereen dat voor lief.
[...]Dus ja, wat dat betreft nam iedereen dat voor lief.
Zou jij niet voor mij willen spreken aangezien je claimed "iedereen"?
Ik vind persoonlijk de Playstationcontrollers verreweg het beste.
In het vervolg is het waarschijnlijk beter om jouw mening niet als feit te zien.
Meningen verschillen, maar respecteer op z'n minst die van een ander mits goed onderbouwd. :)
Ben het helemaal met je eens. Heb zelf dezelfde afweging gemaakt toen der tijd Ps3/xbox De keuze heb ik gemaakt voor een xbox omdat deze om te bouwen was en op basis van Try before buy spellen te kunnen bekijken. Had ik dit niet gedaan had ik al aardig wat spellen in me kast liggen die ik betaald had en niet had gespeeld

Verder weer een mooie ontwikkeling in games land. Mischien wel een reden voor mensen om hun oude "stroomslurpende" xboxen weg te doen en over te gaan naar deze nieuwe versie.
Kunnen ze lekker met een zelfingenomen tevreden blik gamen, eraan denkend hoe zij het milieu hebben gered door een nieuwe console vol plastic en metaal aan te schaffen voor een paar watt verbruik minder 8)7
Er zijn mensen die alleen maar aan hun stroom rekening denken en aan hun eigen portemonee zonder erover na te denken dat een nieuwe console meer vervuild dan dat ze terug kunnen verdienen met die aantal watts dus ja ze zullen met die zelfingenomen tevreden blik gamen en geen gehoorbescherming meer nodig hebben ;).
Zoveel winst op die consoles zelf wordt er niet gemaakt.
Het echte geld zit hem in game licenties.
Dus ik denk dat Microsoft daar best wel van wakker ligt.
Goed gedaan. Daarentegen is het "in simpele woorden" hetzelfde trucje als bij de vorige drives. Ook heeft Microsoft op geen enkel moment aangekondigd dat de Slim beter bestand zou zijn tegen hacking/patching.

En zoals gewoonlijk; over 2 of 5 maanden, haalt Microsoft weer de grote ban-hammer over XBL en veel 360's die gehackt online zijn geweest, zullen zeeer waarschijnlijk never nooit meer online functioneren.
Of de xbox users die niet online willen passen deze patch gewoon toe.

Ikzelf heb een PS3 waarmee ik nog nooit online ben gegaan. Waarom? Wel ik woon in Spanje, en internetvoorziening is hier niet de normaalste zaak van de wereld zoals dat wel is in geciviliseerde landen.
Voor velen kan het dus een uitkomst bieden. Niet dat ik het aanmoedig, maar je moet heus niet denken dat iedereen met een xbox of ps3 online gaat.
Waarom? voor de game ervaring? De fun factor? Ik speel nooit meer singleplayer games - tenzijn PSN down is:X

interactie met echte spelers is altijd beter dan met bots. De AI kan wel goed zijn, maar een echte speler denkt toch altijd anders. Als bots 'beter' worden, schieten ze veelal nauwkeuriger. Niet dat 't denk patroon is aangepast.
interactie met echte spelers is altijd beter dan met bots.
Bots hebben vele voordelen boven echte spelers. Ze houden zich aan vooraf gestelde limieten, dus je kan er een campaign met verhaal mee maken. Dit wordt nogal moeilijk met echte spelers. Ook is het mogelijk een moeilijkheidsgraad in te bouwen waar de speler superieur is aan de bots.(Bijvoorbeeld om tegen heel veel bots te spelen.) Echte spelers waarderen dit natuurlijk niet aangezien zij een gelijke kans willen hebben om te winnen. Ook hebben sommige echte spelers de vervelende gewoonte om de game-mechanics uit te buiten of zelfs te cheaten.

Echte spelers zijn dus lang niet altijd beter dan bots.

Overigens kan je ook interactie met echte spelers hebben in co-op tegen bots.
Hangt een beetje af van het type game waar je van houdt, niet? Multiplayer games staan zelden bekend om hun goede verhaal. Bovendien zijn het vooral shooters.
Hangt een beetje af van het type game waar je van houdt, niet? Multiplayer games staan zelden bekend om hun goede verhaal. Bovendien zijn het vooral shooters.
Kan me niet echt aan de indruk onttrekken dat je niet geheel thuis bent in de huidige games op de grote 3 consoles met internet- en multiplayer-functionaliteit.

Ja, ben het eens dat vooral shooters in de top-3 lijstjes terugkomen maar er zijn ook veel andere games zoals een GT5, Forza3, Grand Theft Auto, WipeOut en dergelijke die voor sommige mensen een enorme diepgang hebben.

Was het ook niet zo dat op de PC al jaren "The Sims" achterlijk hoge verkoopcijfers realiseert met elke uitgave? Of dat WoW het grootst aantal online leden heeft?

Denk dat ik met even wat tijd zo nog wel 10 of 15 games kan noemen die de afgelopen 3 jaar hoge ogen hebben gegooid, ongeacht op welk platform, die voornamelijk geen shooter zijn maar wel een goede verhaallijn of sterke gameplay hebben.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 16 augustus 2010 12:54]

mtsr doelt meer op een ander genre games, niet FPS of race-games. En je voorbeelden als GT5, Forza3, GTA, etc. zijn goede, onderhoudende games ja, maar "enorme diepgang" is imho wel vrij ver gezocht.

En WoW is zo'n typisch voorbeeld van "alles of niets"; de game komt het best tot z'n recht als je fanatiek in een clan meedoet, inclusief bijbehorende verplichtingen. De meeste mensen zitten daar helemaal niet op te wachten, die willen gewoon een uurtje spelen wanneer het ze uitkomt, zonder verplichtingen.

En welke multiplayer games hebben nu een echt goed - multiplayer- verhaal ? Iets in de trend van MGS, Max Payne ?

Verkoopcijfers zijn al helemaal irrelevant; de Telegraaf is de populairste krant, maar is het ook de meest kwalitatieve krant ? Het gaat er niet om een multiplayer-games af te kraken, maar er zijn nog steeds een boel gamers - zoals ik ook - die er amper in geinteresseerd zijn; simpelweg een andere doelgroep.

Op de PC vind je gelukkig nog relatief veel games die ook zonder multiplayer erg leuk zijn, terwijl consoles zich veel meer op multiplayer richten; dat was al zo voordat alles met het internet-verbonden was; een console staat - even generaliseren - in de woonkamer onder de tv, zodat je met je vrienden vanaf de bank kunt gamen.

Ja, ik vind een potje Killzone of GTA online hardstikke leuk, maar ik vermaak me ook prima met de single-player GTA, StarCraft of HoMM. Pauseren wanneer ik wil, stoppen wanneer ik wil en geen verplichtingen, etc. En er zijn maar weinig games die op termijn boeiend genoeg blijven om online te blijven spelen (b.v. StarCraft, Worms, Battlefield wel, maar C&C, CoD weer absoluut niet) ...
wat dacht je van sport spellen de AI daarvan is ook niet echt super plus een andere gamer kan fouten maken of juist een hele goede dag hebben wat een game juist een extra impuls geeft en bij mij althans meer strijdlust opwekt. Gevoelsmatig is het ook zo dat ik het leuker vind om een andere speler te verslaan ipv AI.

Ik vind gamen met online elementen (indien het soort game er geschikt voor is) toch wel een must en niet meer weg te denken uit de huidige games.

[Reactie gewijzigd door CanoCookie op 16 augustus 2010 13:48]

Nog nooit online geweest met mijn xbox360 behalve voor patches, heb die al van paar maanden na de launch, hoe lang is dat, zeker meer dan 4 jaar (weet het niet zo goed). Multiplayer interesseert mij echt niet. Een menselijke tegenstander is beter dan een bot, maar ik heb lang genoeg multiplayer games gespeeld om te zien dat menselijke tegenstanders ook hun nadelen hebben. Vind jij bunny-hoppen soms bevorderlijk voor de sfeer in een spel? Laatste shooter die ik multiplayer gespeeld heb was Battlefield 2 en daar gingen sommigen springen-liggen-rechtstaan-... in ieder geval niet op dezelfde plaats blijven zoals elke normale soldaat wel zou doen (ik bedoel dus dekking zoeken want ik verwacht natuurlijk van een ander niet dat ze blijven stilstaan met een groot doelwit op hun hoofd :) ). Menselijke tegenstanders gedragen zich gewoon nůg onnozeler dan eender welke bot soms.

En bovendien speel ik eigenlijk vooral graag spellen voor de sfeer en het verhaal. Eigenlijk interesseer zou co-op me wel interesseren, moest ik gamende vrienden hebben en moest Xbox Live gratis zijn.

[Reactie gewijzigd door MacPoedel op 16 augustus 2010 16:24]

Niet online gaan omdat de internetvoorziening niet de normaalste zaak is. Maar wel mogelijkheid om zelf games te downloaden met een 56k modem O-)
Helaas woont niet iedereen in spanje en moeten we toch wat doen om de tijd door te komen op regenachtige avonden
Helaas woont niet iedereen in spanje en moeten we toch wat doen om de tijd door te komen op regenachtige avonden
:? Alsof je daarvoor een gehackte console nodig hebt... En enigszins off-topic reageert ten opzichte van Fangta555 aangezien die juist aangeeft niet standaard over een internet-connectie te beschikken terwijl jij dat, zeer waarschijnlijk wel hebt. Moet er dan wel weer bij vermelden dat Fangta555 alsnog geen reden heeft om zijn 360 te hacken; als je toch al niet online speelt, kan je ook gewoon je games kopen en offline spelen.

Nederland is trouwens al jarenlang te vinden in de top-10 landen met het aantal internetverbindingen per 1000 inwoners alsmede de gemeten gemiddelde snelheden (volgens laatste meting gemiddeld 20Mbit per aansluiting). Samen met een aantal andere "Westerse" landen zal dit ongetwijfeld hebben bijgedragen aan de opkomst van online-gaming via "relatief eenvoudige" consoles/protocollen.
Die kans is juist wat kleiner geworden omdat nu bekend is hoe de security van de laatste WAVE edities in elkaar zit. Bepaalde data moet op een specifieke laag zitten en de laatste firmware's geven altijd het gewenste antwoord als de firmware dit controleert.

Tot MS weer met een nieuwe Wave release komt ben je waarschijnlijk veilig online, zeker met de oudere spellen.
Mja, weet je wat het is. Mijn zwager heeft dit ook gedaan, maarja.. online gamen moet je ook niet meer doen. De kans dat je gebanned gaat worden is praktisch gegarandeerd.

Dit is dus alleen leuk als je niet of niet meer online wil spelen.
Ben heel eerlijk heb er twee geflasht staan hier werken top online nog geen ban gehad in een jaar, maar de lol is der wel af kan nu alle games spelen voor nopes maar weet ook meteen niet meer wat ik wil spelen dus speel lkr op me ps3 orginele games daar heb ik er maar een paar van die egt speel

maar ontopic wel een beetje simpel dit het is gewoon jungle flasher met waarschijnlijk nog lt touch firmware er op.
Ok je kan dan back ups spelen maar geband worden is nog groots helmaal om dat je nog niet zeker kan zijn of microsoft iets heeft veranderd in de beveiliging
Het valt mee met de bans.
Echter zijn er ook gewoon idioten op het live kanaal.
Een voorbeeld 5 dagen voor de release van Call of Duty MW2 waren er al bijna 1M gebruikers hem online aan het spelen
Sorry hoor maar dan vraag je gewoon om een ban.
Wat ook gebeurt is op de dag van de launch toen er een flink grote wipe overheen gegaan is.
Ook heeft Microsoft op geen enkel moment aangekondigd dat de Slim beter bestand zou zijn tegen hacking/patching.
Nee, maar je zou het toch verwachten... Het gaat immers om geld in dat geval dat ze volgens hun zouden "verliezen" door piraterij. (En niet zo zeer om cheaters, want die kom ik echt niet tegen....)
de playstation 3 is next ? :-)
If only...

Wat ik hierover tot nu toe heb gelezen, is dat een hacker dacht redelijk dicht te zijn gekomen tot het unlocken van de GPU ( wat nodig is voor de beveiliging te omzeilen), en Sony heeft toen doodleuk gezegd dat ze wel verwachtte dat iemand zo ver ging geraken en er nog tal van andere beveiligingen ingebouwd zijn.
leuk om weten ! het viel me wel al op dat playstation 3 hack nieuwsberichten hier in mindere mate aanwezig waren op de tweakers website dan tov xbox.

sony: nieuws: Hacker claimt PS3 te hebben gekraakt

xbox: nieuws: Nieuwe Xbox 360-hack omzeilt Microsoft-ban

Heel lang geleden had ik een PSX Modchip op men playstation 1 gezet en dat leek toch goed te werken O-)

edit: spelling

[Reactie gewijzigd door Rigs op 16 augustus 2010 11:06]

leuk om weten ! het viel me wel al op dat playstation 3 hack nieuwsberichten hier in mindere mate aanwezig waren op de tweakers website dan tov xbox.
Een succesvolle hack is wellicht waardevoller nieuws dan een mislukte poging?
Dus zo onlogisch is het niet.
Elke maand een ander bericht dat het weer niet gelukt is is ook niet bepaald nieuwswaardig of wel soms?
ben benieuwd of die hele beveiliging Sony niet meer heeft gekost dan opgeleverd. Degenen die de games willen piraten kopen dan gewoon een Xbox 360 ipv een PS3, want het overgrote deel van de games zijn toch hetzelfde.
Er zijn altijd PS3 exclusive games geweest, naast dat je ook binnen je vriendenkring moet kijken wat zij spelen. Daarnaast zit je vaak met online games wat je met gekopieerde games al niet kan spelen, naast het probleem dat ook blueray niet echt 'makkelijk toegankelijk' is qua branden. (schijfjes en brander zijn niet bepaald goedkoop).
Ja, inderdaad, vriendenkring is bij mij ook de doorbraak geweest, maar als je hem zou kunnen kraken en daardoor niet meer op PSN/XBL kunnen, is dat imho een compleet non-argument.

Ik denk dat MS er zich niet zo aan moet storen, er zullen volgens mij al meer mensen met een XBL Gold account zijn als zonder, waardoor de doelgroep om de X360 te kraken ook veel kleiner wordt.
Bij de x360 heb je gewoon mensen die eentje kopen om te kraken en een tweede om online te spelen.
Als je gaat kijken naar xbox exclusives en ps3 exclusives wint de xbox het.
xbox:
pgr
forza
halo
gears of war
mass effect
viva pinjata
perfect dark

ps3:
ratchet and clank
jack and dexter
gt

voor bijde zijn er nog wel een stuk meer, zeker als je ook psn en xbla erbij gaat halen maar die kan ik ff niet bedenken.
Grappig,

Als ik de bronnen van Wiki moet geloven, dan kom ik toch op iets anders uit.

Xbox360
(exclusive: 117; multiplatform: 120; console exclusive: 75)

PS3
(exclusive: 116; multi-platform: 482; console exclusive: 116)

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games
en http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_games

Ontopic:

Zo zie je maar dat bijna alles te kraken is.
Ben benieuwd wanneer PS3 aan de beurt is.
Je vergeet gemakshalve even Killzone & MGS voor de PS3? Dat zijn toch wel noemenswaardige exclusives.
killzone 2 is best suf en MGS4 was voornamelijk een flinke trollgame van Kojima. Op beide consoles is er gewoon niet veel kwaliteit te verkrijgen. Behalve littlebigplanet dan, maar dat heeft ook zijn gebreken.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 16 augustus 2010 12:01]

@tehsojiro: Tja, dat is JOUW mening..
dat lijkt mij voor zich spreken, ik ga toch niet van iemand anders de mening zitten posten op internet 8)7
Sorry, deze was voor sharkwouter.

Je vergeet een aantal woorden, namelijk: 'vind ik'.

Alles leuk en aardig, maar je exclusives-lijstje is compleet uit balans. Ik heb beide consoles staan, en neig zelf meer naar de 360, maar om perfect dark of viva pinata nou als system-sellers neer te zetten... In ieder geval niet voor de grote markt.

Voor de PS3 vergeet je ook een aantal spellen die echt wel de moeite waard zijn: Uncharted 1 en 2, Afrika, MGS, Killzone 2 en dadelijk 3, het hele 3D-games en -films-verhaal.

Ik was het 100% met je eens geweest als je dit anderhalf jaar geleden had gezegd, maar de PS3 begint echt op stoom te raken, en schiet mijn inziens de 360 dit jaar al voorbij...

... vind ik.

[Reactie gewijzigd door HellFury op 16 augustus 2010 14:19]

MGS komt ook naar Xbox... God of War daarentegen :o
Ik heb alleen de games genoemd die me iets intresseren, Japanse games zijn toch niet mijn ding. Wipeout was is overigens wel vergeten.
Niet dat ik zo'n Sony/Playstation fan ben (ik heb alleen een PC en Wii), maar PS3 exclusives (die allemaal >8 scoren in reviews) die jij nog vergeten bent:
Uncharted
God of War
Metal Gear Solid
Wipeout HD
Killzone
Resistance
Little Big Planet

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 16 augustus 2010 12:01]

Het is maar wat je 'exclusive' noemt:
Gears of War: ook voor PC
Mass Effect: PC
Halo 2: PC

En omdat jij alleen maar meer 'exclusives' kunt bedenken voor de XBox, 'wint' de XBox het ???

En dan de uitsmijter:
... voor beide zijn er nog wel een stuk meer
Behoorlijk veel meer (voor beide).
Hangt puur af van je smaak, Metal Gear Solid 4, Valkyria Chronicles en Killzone 2 zijn bijvoorbeeld PS3 exclusive voor zover ik weet. Tegenwoordig is het verschil tussen de 2 zo klein dat er geen betere is, graphics zijn veelal vergelijkbaar dus je kan je keuze het beste baseren op welke exclusives je zelf graag zou spelen.
Als je 90% van de exclusieve ps3-toppers zoals Uncharted, God of War, LBP, MGS en Heavy Rain achterwege laat dan wint de xbox inderdaad ja.
tuurlijk loont dat voor hen. Sony heeft zeer lang verlies geleden aan de verkoop van PS3, maar maakte wel winst op de verkop van games. Zouden de mensen de PS3 alleen kopen om gekopieerde spellen te spelen hebben ze dubbel verlies. Met deze beveiliging houden ze deze mensen en het bijkomende verlies weg.
Ach het aantal verkochte spellen per console is voor de Xbox360 nog altijd hoger als de PS3. Dus hier zie je niet echt direct terug dat het kunnen hacken van een spelconsole altijd minder games verkopen oplevert.
Ach het aantal verkochte spellen per console is voor de Xbox360 nog altijd hoger als de PS3. Dus hier zie je niet echt direct terug dat het kunnen hacken van een spelconsole altijd minder games verkopen oplevert.
De PS3 zit qua softwareverkopen in 2010 op 62% (56,6 miljoen) vergeleken met (heel) 2009.
De 360 zit qua softwareverkopen in 2010 op 47% (52,7 miljoen) vergeleken met (heel) 2009.
Het aantal verkochte games per console was in 2009:
X360: 8,51 (+1,02 t.o.v. 2008)
PS3: 6,52 (+0,55 t.o.v. 2008)
Verschil: 1,99
Het aantal verkochte games per console is nu (2010);
X360: 8,76 (+0,25 t.o.v. 2009)
PS3: 7,08 (+0,56 t.o.v. 2009)
Verschil: 1,68
Dan moet er ook nog rekening mee gehouden worden dat er veel mensen zijn die nu nog de overstap gaan maken naar de nieuwere versie van de 360 waardoor het aantal verder zal afnemen (dit verklaard ook de kleinere groei van de PS3 in 2009 --> PS3Slim) en er behoorlijk wat meer 360's gestorven zijn dan PS3's.

[Reactie gewijzigd door OPSLAGHOND op 16 augustus 2010 12:12]

Geen eerlijke vergelijking, de Xbox360 is al veel langer uit, en mensen kopen meer games over langer verloop van tijd. Als dat ding 3 jaar uit is en de PS3 pas 2 jaar hebben mensen die 1 game per jaar kopen dus an sich al een spel extra.

Uiteindelijk is het koopgedrag van bijna iedere gamer redelijk stabiel, zeker op langere termijn. Ik kwam laatst tot die realisatie toen ik mezelf vergeleek met een voormalig collega, hij haalt eens in de 2 maanden weer 2-3 nieuwe spellen terwijl ik er misschien iedere 3-4 maanden ťťntje koop.
Als je als console-fabrikant bang bent om piraten af te schrikken ben je m.i. verkeerd bezig.
M.a.w., nee. Beter minder spellen verkopen dan piraten hun gang laten gaan. Kijk maar eens naar de DS. Nintendo kan misschien wel in hun handjes klappen om de 'console'-verkopen, qua aantallen van de games is het brullen.
beetje jammer alleen dat de consols vaak nu niet erg winstgevend zijn,
en dat er geen spellen meer worden ontwikkeld voor DS juist omdat er te veel gepirate wordt...
beetje jammer alleen dat de consols vaak nu niet erg winstgevend zijn,
en dat er geen spellen meer worden ontwikkeld voor DS juist omdat er te veel gepirate wordt...omdat die spellen in de first place veel te duur zijn en dus weinig verkocht worden
Als mensen die het te duur vonden gewoon helemaal links lieten liggen als boycot was er niets aan de hand. Dan gingen de prijzen wel gewoon omlaag. Maar in plaats daarvan koopt iedereen zo'n kaartje en moet men gaan concurreren met 0 euro, dat is gewoon niet haalbaar.
Als de prijzen in de eerste plaats niet zo duur waren voor shovelware, hadden mensen nooit zo massaal gaan piraten en was het piraten bij de bende elitairen gebleven. Zie het verleden van hun eigen line-up, ik kan zo al pirateermogelijkheden bedenken voor de NES en GameBoy Advance (en andere consoles zullen ook nog wel mogelijk zijn neem ik aan), maar toch gebeurde het niet in dergelijk grote getale omdat het proces niet zo ver was doorgedrongen tot de mainstream en daarom onbekend was.

Het pirateereffect bij dergelijke zaken is daarom als een virus. Een string van kennis die zichzelf verspreid van de meest duistere krochten van veelal homebrewhackers die zich uitbreidt naar de eerste crackers om werkelijk illegaal games te kopiŽren, naar de zeer ervaren gebruikers, naar iets minder ervaren gebruikers, naar de industriŽle bedrijven die het proces versimpelen (een r4 ontwikkelen ipv een firmware flash door de DS open te schroeven en met koperen draadjes aan de pootjes te solderen te gaan tweaken), naar de mainstream. Met exorbitante prijzen voor weinig kwaliteit gaan de categoriŽn steeds verder opschuiven omdat men steeds zoekt naar andere wegen. Wanneer met eenmaal aan het punt is gekomen van de mainstream, is het hek van de dam en is de console simpelweg verloren.

Met deze Xbox360 is men aan hetzelfde verhaal. Men zit nu in de categorie van minder ervaren gebruikers die hun eigen hardware nog flashen. Maar die kennis is nu langzaamaan ook aan het verspreiden met vriendjes en neefjes die het voor de mainstream kunnen doen. Nog even en de industrie pikt een manier op door met een simpel iets die firmware als het ware automatisch te wijzigen.
Dat zeg ik toch ook!? Mijn voorbeeld was de DS omdat het daar juist de verkeerde kant op gaat. Veel consoles, weinig games, in verkopen gezien.
Dit is met de consoles niet mogelijk, omdat ze inderdaad verlies draaien op de consoles.
Dit is ook de reden waarom ik zei dat je - als consoleboer zijnde - niet tactisch bezig bent als je de beveiliging laten 'vieren' om ervoor te zorgen dat ze niet overstappen naar de concurrent.
In dat oogpunt gezien zeggen we precies hetzelfde.
Als je dan de andere kant bekijkt, Nintendo met de DS, daar heeft piraterij voor een deel de markt gewoon kapot gemaakt.

En wat ga je doen als geen enkele console te kraken zou zijn? Geen console meer kopen? Daarnaast heeft de PS3 nog altijd enkele troeven over de 360 zoals de mogelijkheid om BluRay te spelen.
Ook omdat bij de DS de hardware geen rare toeren vergt (gewoon een kaartje insteken en klaar) en er op deze manier geen functionaliteit verloren gaat (zoals onine gamen e.d.). Hierdoor was/is het te gemakkelijk om voor de DS "gratis" je spelletjes te spelen.

En ja, sindsdien is er niet veel soeps meer gekomen op de DS...

Sony doet het wat dat betreft slimmer, laat ze maar wat verzinnen om homebrew te draaien maar zorg dat er daarna nog specifieke hacks nodig zijn om ilegale kopien te draaien. Hacken voor homebrew valt nog te rechtvaardigen, elke verdere stap zorgt voor jailtime!

Zo zie ik het bij Apple ook nog eens mis gaan, jailbreakn mag sinds kort (voor homebrew) maar je hebt dan ook niks meer nodig om apps "gratis" te installeren.
Dat gaat nog wel even duren, verwacht ik.
ik geloof dat ze met jungleflasher wel de bluray drive van de ps3 konden zien. dus nu nog wachten tot de drive firmware gelezen kan worden en hopen dat het iets oplevert.
dat zal niet gebeuren..
de hypervisor is gehackt maar de games draaien onder een ander deel van de console en men is niet van plan deze te ontrafelen. het gaat puur en alleen om homebrew draaien.
Dat weet ik wel zeker. Blu-Ray schijfjes en branders zijn nog niet er populair, dus het kraken van de PS3 zal niet erg zinvol zijn.
Ik denk dat het dan ook eerder zou lonen om de hdd te gebruiken voor de games dat kan die ps ook, je kan toch ook hele games downen via ps store
Wederom kwestie van Vraag en Aanbod.

Stom gezegd; er komen steeds meer BD-images online en als mensen die in grote getale willen branden, gaan de marktprijzen voor schijfjes en branders vanzelf omlaag.
Er is een aantal maanden geleden al 'n exploit verschenen;

Playstation 3 hacked

Maar 't is nog steeds "work in progress"...
En inmiddels nog geen steek verder, het uitbrengen van de exploit heeft wel tot het gevolg gehad dat Sony OtherOS heeft verwijderd (of ze gebruikte dat in iedergeval als smoesje), waardoor we dus weer goed genaaid zijn.
Blijft verbazen hoe snel en bijna professioneel die hack teams te werk gaan! Ik begrijp niet waarom MS geen "offer you cannot refuse" maakt richting Commodore4eva (C4E), als er iemand is die hen kan helpen in het verbeteren van hun security dan is hij het wel.

over C4E: Als ik met niet vergis heeft C4E een bepaalde sleutel weten te verkrijgen waardoor hij sneller bepaalde hacks kan vinden. Ik vermoed dat dit de reden is waarom alle FW releases tot nu toe van hem komen. (correct me if I'm wrong)

Off topic @ Rigs: De PS3 is min of meer gehacked door George 'Geohotz', de hack heeft ons echter nog steeds geen full access gegeven.
meer zelfs: die hack geeft je amper access tot het systeem. Sure je kan 1 klein deeltje beÔnvloeden, maar het laat je nog altijd niet toe om zelfs maar een stuk software op te starten.
idd roepen dat de XBOX als geheel gekraakt is, is onjuist. De DVD drive is de zwakste schakel en dŪe is nu gekraakt.
ik had het over de PS3 "hack"...
Ik denk dat de meeste van deze hackers meer uit prestige dan uit monetaire overwegingen werken.

Meestal doen ze dit ook na hun uren, waarschijnlijk hebben ze wel ergens een vet betaalde job en doen ze dit ernaast.
Tja, het blijft toch altijd een strijd tussen fabrikant en hacker.

En toch zou je ergens verwachten dat als piraterij zoveel kost als dat een Brein ons wil doen geloven, dat spellen op de PS3 enkele tientallen euro's goedkoper zouden moeten zijn dan dezelfde spellen op de al lang en breed gekraakte XBox of Wii...
Goed punt, vooral de games die zowel voor XBOX als PS3 verschijnen zouden op de PS3 goedkoper moeten zijn als er geen verliezen uit piraterij hoeven te worden gecompenseerd maar ze kosten meestal op z'n minst hetzelfde.
Die logica snap ik niet helemaal? Vanuit het winstdenken ga je heus niet lager dan dat het publiek slikt. Pas als er niks meer verkocht wordt op de PS3 zullen de prijzen omlaag gaan. Dat er niet gecompenseerd hoeft te worden met piraterij is een meevaller voor Sony zelf. Het is geen liefdadigheidsbedrijf.
Bekijk eens het gehele plaatje van uit jou "winst denken".

Als je prijzen omlaag gaan zijn meer mensen geintreseerd in het kopen van jou product. De prijsbepaling van de huidige games is gebaseerd op zo veel mogelijk games met een zo groot mogelijk winstmarge verkopen. 1.000.000x25 is meer dan 300.000x50!
Als jij morgen €100 opslag krijgt, ga je dan elke maand €100 aan goede doelen geven of ga je die €100 in jezelf investeren door extra zaken te kopen of meer te sparen?
Een bedrijf gaat extra winst meestal grotendeels gebruiken om z'n kapitaal en investeringen te vergroten zodat het samen met de concurrenten kan groeien.
Nou... ze mogen er trots op zijn... wat bezielen die lui? Snappen ze dan echt niet dat de game industrie zo kapot gaat?
nee, en ik denk niet dat er veel te snappen valt aan zo'n onwaarheid. De games industrie doet het beter dan ooit, de massa slikt de crappy console games en hun sequels die blijven uitkomen als zoete koek.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 16 augustus 2010 10:52]

Inderdaad en gevolg is dat steeds meer games voor die mensen worden gemaakt. Dus piraterij maakt inderdaad de hobby kapot.
Inderdaad. De doelgroep blijft de schijtgames kopen, dus fabrikanten zouden gek zijn om geen berg aan makkelijk te maken games te blijven maken. Uiteindelijk draait het allemaal om de centjes en de aantallen, niet om de cijfers die gamesbladen uitdelen... Jammer genoeg...
en hoe is dat anders dan vroeger? Juist tegenwoordig maken de makers van de kleine indie-games als World of Goo of Machinarium een grotere kans dan vroeger. Rijk verwacht niemand om ermee te worden, maar dankzij het internet en digitale distributie kunnen zij een veel groter publiek bereiken dan vroeger. Uiteindelijk zijn het de succesvollle massagames die het hardst gepiraat worden.
Dat vraag ik me af. World of Goo kostte 20 euro en iedereen die ik kende had hem illegaal. Volgens mij zijn ze al een keer over de kop gegaan. Uiteindelijk heb ik het spel gekocht toen je zelf de prijs mocht bepalen.
En weer een tweakers die een reactie uit z'n verband rukt.

Ik zeg nergens dat het anders is dan vroeger. De doelgroep 'gamers' wordt alleen verder en verder opgerekt, daarmee ook het aantal potentiŽle kopers, en - nog erger - de mensen die games kopen omdat het hoesje er leuk uit ziet.
En wat is er dan zo 'schijt' aan al die games, wat er 'vroeger' niet 'schijt' aan was?
Ik snap niet zo goed waar het idee vandaan komt dat er alleen maar crappy games gemaakt worden. Volgens mij zijn games tegenwoordig groter en duurder om te maken dan ooit, en komt er simpelweg veel en veel meer op de markt dan vroeger (dus ook crapgames).

Dat zo'n DVD hack de games industrie kapot maakt is in ieder geval nonsens, tegenwoordig zijn online functies van consoles zo belangrijk dat maar een klein percentage het risico op een XBL ban neemt. De 360 is gehackt en de PS3 niet, en toch worden er per xbox meer spellen verkocht dan per PS3.
En wat denk je dat er dan met de offline games gebeurd...

Neem even Starcraft 2 dat we moeten boycotten omdat ze een nutteloze online vereiste hebben voor een single player.
Of GTA4 waar ze een zwakke multiplayer inproppen terwijl je GTA voor de single player speelt en blijft spelen.
Of Ubisoft die niet direct vond hoe ze al hun single player games een online functie konden geven, dus maakten ze maar een extra laagje dat constant naar huis moet kunnen bellen of je single player spel wordt gebruikt.

Zo maken die rotte piraten de hobby dus kapot.
Dat starcraft verhaal volg ik niet helemaal, maar GTA is juist een mooi voorbeeld van wat ik bedoel: op de PC heeft het spel ontzettend slecht verkocht, terwijl het op de 360 een groot succes geweest is, ondanks de ontwikkel kosten van rond de 120 miljoen als ik me goed herinner. Dus hoezo piracy op de 360 maakt de games industrie kapot, of er komen alleen maar crappy games op de markt.

Ik begrijp ook je opmerking over de multiplayer van GTA IV niet, ik vind het ook niet echt een nuttige toevoeging voor een typisch single-player spel, maar wil je nu zeggen dat de multiplayer ten koste van de singleplayer is gegaan ofzo? In de singleplayer van GTA IV zit zo 50 uur gameplay of meer en het spel is gewoon supergoed. Echt totaal geen goed voorbeeld om je punt te maken, wat het ook wezen mag want mij is het niet helemaal duidelijk.
GTA op de pc was bijna onspeelbaar tenzij je een pc had die Crysis op 100fps kan draaien. Misschien daarom.

En uiteraard gaat er iets ten koste van een multiplayer implementeren. Jullie werken blijkbaar gratis maar Rockstar niet.
Was het niet Rockstar (of Take2) waar ze hun werknemers doodleuk onbetaald uren lieten overwerken? 8)7
geef de piraten maar weer de schuld ipv de gare smaak van de massa en de geldzucht van Activision en co. |:( blijkbaar kun je de vraag van andere mensen vergroten door data te kopieren 8)7

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 16 augustus 2010 11:52]

Inmiddels is het gat in verkochte games per console gekrompen tot iets meer dan twee spelen per console. Voor een console welke meer dan een jaar langer op de markt is dan de PS3 vind ik dit geen noemenswaardig argument. Het gat in consoleverkopen tussen de 360 en de Ps3 is inmiddels ook gekrompen naar "slechts" 3,6 miljoen stuks waarvan enkel in de VS de 360 dik voor ligt en in alle andere regionen achter met dito spelverkopen.

Of een gekraakte Ps3 of 360 echt veel te brokkelen heeft op de totale cijfers is m,aar de vraag maar voor de kwalitiet van je diensten naar je consument is een ongekraakte console altijd beter. Ik las gisteren dat er een club onderweg was het trophiesysteem van de Ps3 te hacken waardoor je alle trophies kan unlocken en het systeem zijn charme kan verliezen.
Ach wel nee, wellicht 1% van de kopers 'kraken' hun Xbox, de rest koopt netjes de spelletjes.
Valt best wel mee hoor, zijn genoeg mensen die het risico niet willen nemen om gebanned te worden en dan maar af en toe games kopen (waaronder ik :P).

Vooral na vorige banwaves zijn mensen echt wel voorzichtiger.

[Reactie gewijzigd door Bld- op 16 augustus 2010 10:52]

Hoe zoeter de vrucht, hoe beter ze smaakt. Het mag dan niet goed te praten zijn, ik zou het ook doen mocht ik over de kennis bezitten, omdat het een leuke uitdaging is.
Dat valt in mijn ogen reuze mee. Heb mijn xbox 1 omgebouwd met als simpel doel voor ogen:
1) Beetje linux testen (weekje gedaan, grappig, meer niet)
2) Custom / homebrew code draaien (tot op de dag van vandaag, doom 1 spelen ofzo is fun)
3) Emulatoren draaien (is niet legit, maarja, moet ik dan 3 consoles fulltime op m'n TV aangesloten hebben? Heb ze wel liggen in de kast met spellen)
4) Xbox Media Center !!! (by far de grootste reden en het meest gebruikt!)

Ik zie niet echt gekopieerde spellen in mijn lijst voorbij komen. Punt 3 dan wel ja, maar m'n oude cartridges passen niet echt in de xbox.

En dan nog, heb nu de nieuwe X360 Slim en een spel of 9 origineel liggen. Red Dead Redemption nog niet aangeschaft omdat er een absurde prijs voor word gevraagd, maar zal zeker wel voordat het in de classic tijdperk gaat komen aanschaffen voor een schappelijke prijs.[hr]Neemt idd niet weg dat deze jongens het puur doen voor de winst die erin zit. Maar vraag me af hoe groot de groep gebruikers is die hem ombouwen, zeker met XBLive ban gevaar.

[Reactie gewijzigd door LinuX-TUX op 16 augustus 2010 11:01]

Mediacenter was voor mij toentertijd ook de hoofdreden om de Xbox te modden (wat overigens vrij makkelijk ging) & idd. is 't erg leuk om emu's te spelen :-)

Het voordeel bij de mods van toentertijd was dat ik bijvoorbeeld DOA (jaja, originele schijf!) in HD resolutie kon spelen!
hoop dat de ps3 ongehacked blijft! vindt het een erg goeie console! ik koop netjes mijn ps3 en pc games maar die gare xbox ga ik geen geld voor uit geven.
wel ben ik van mening dat als de games niet zo duur waren meer mensen sneller zouden kopen ipv downloaden...
Dat betwijfel ik, kijk maar naar cd's en dvd's en dergelijke. Hoeveel mensen zullen er wel niet zijn die nooit meer een cd kopen, maar gewoon al hun muziek downloaden. Je kan toch niet zeggen dat cd's tegenwoordig zo duur zijn, zeker niet als je het online koopt.
Spellen goedkoper maken??? Dat is voor sony een heel vies woord je hebt het wel over winst he mannetje ;) en sony heeft aandeelhouders die tevreden gehouden moeten worden.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn xbox aan heb gehad en eigenlijk durf ik het niet zo goed omdat ik bang ben dat ik al gebanned ben. Maarja als je met vuur wil spelen moet je de blaren voor lief nemen.
Vergeet ook niet dat de kosten van het ontwikkelen van een spel niet mis zijn - zeker met de dure assets van tegenwoordig. 2 jaar ontwikkeling met teams van 50+ man, kosten tussen 5 - 20 miljoen is 'niets'.

En vergeet ook niet dat van een spel dat in de winkel ligt voor 50 euro, maar slechts een klein deel (zeg 15-20 euro) naar de game-developers gaat.

Als je kijkt hoeveel game-developers en in het laatste jaar in USA en Duitsland failliet zijn gegaan is dat niet mis. En da's zeer zeker niet omdat het zo leuk is, of omdat ze "belachelijke winst" willen maken.

Als dat zo doorgaat, maak je dan maar klaar voor de geweldige diversiteit zoals aangeboden door de 'grote jongens', zoals EA: fifa 2010, 2011, 2012, 2013, ...

Als de xbox niet zo 'gemakkelijk' te programmeren was ( vanwege dichtbij dx/windows) - en de PS3 zo 'moeilijk' zou het best eens anders kunnen uitzien.
Als ik een game moest ontwikkelen, zou ik voor de PS3 gaan vanwege de beveiliging. Gebruikers merken niets van de beveiliging en als het niet tot meer verkopen leidt, dan zeker ook niet tot minder.

[Reactie gewijzigd door rboerdijk op 16 augustus 2010 12:30]

Vreemd, dus je mod je xbox, om hem daarna niet meer te gebruiken omdat je bang bent om gebanned te worden? 8)7

[Reactie gewijzigd door mklcf op 17 augustus 2010 12:12]

foutje

[Reactie gewijzigd door mklcf op 17 augustus 2010 12:12]

Ondanks dat je dus gratis games hierop kunt spelen, blijkt uit cijfers dat xbox 360 eigenaren gemiddeld meer games kopen dan eigenaren van andere consoles. Deels kan je dat ook toewijzen aan de bans op xbox live :p

Maar het geeft ook aan, dat het piraten van een console niet per se de doodsteek kan zijn voor de fabrikant.
Tip:
koop een extra xbox voor online gaming en de spellen die je gekocht hebt.
de andere xbox gebruiken voor gedownloade spellen ;)

Kosten heb je er snel uit. Ga elk spel maar eens kopen, dan kun je een paar mooie xboxjes kopen hoor ;)
Gratis games spelen is geen recht hoor..

Vind het vreemd dat dit soort 'tips' hier gedoogd worden.
Tip:

Als je er toch geen geld voor hebt, ga lekker een andere hobby doen. Zoals voetballen of zo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True