Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Microsoft heeft de eerste uitbreiding voor de rpg Fable III aangekondigd. De dlc draagt de titel Understone Quest Pack en staat vanaf 23 november op Xbox Live. De uitbreiding bevat in totaal drie nieuwe queesten en kost 400 Microsoft Points.

De drie nieuwe quests in het Understone Quest Pack spelen zich af in een nieuw gebied. Onder de stad Bowerstone heeft zich een nieuwe stad gevormd. Het belangrijkste element van de uitbreiding is The Voice. In de main quest moet de speler de ondergrondse stad verkennen op zoek naar de oorsprong van de stem die de bewoners van Understone in zijn macht heeft.

Naast de zoektocht in de stad die door de maffe uitvinder Montague Hummes is gebouwd, biedt Microsoft nog twee quests aan. Deze twee onderdelen zijn te bestempelen als kleine verzamelingen minigames. In Shooting Range kunnen middels drie kleine spelletjes extra geld of attributen worden verkregen. Ook The Wheel of Misfortune biedt drie kleine spelletjes om prijzen te verdienen.

The Understone Quest Pack is de eerste uitbreiding voor Fable III. De door Lionhead ontwikkelde rpg verscheen op 26 oktober voor de Xbox 360. De eerste downloadable content is vanaf 23 november beschikbaar op Xbox Live en kent een prijskaartje van 400 Microsoft Points. Dat komt neer op ongeveer vijf euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Ik ben steeds meer een fan van DLC's aan het worden. Mits ze niet in de weg staan van een complete game, kan het zo ongelovelijk de meerwaarde, herspeelbaarheid en lengte van een spel verhogen.
Helemaal mee eens! Mits er niet een deel uit het orginele spel gehaald wordt en de dlc gekocht moet worden om de verhaallijn compleet te maken. Fallout III is een goed voorbeeld van een game waarin dlc op een goede manier geïmplementeerd is: De dlc doet geen afbreuk aan het spel, maar zorgt voor zeker een paar uur aan extra replaywaarde!
Spijtig genoeg zijn de goede DLC's maar een minderheid. Goed in de zin van extra speeltijd vs het bedrag.
Had ik toch liever expansions waar meer werk in kroop ook al was die hun prijs hoger dan DLC.

Edit: Mafia 2 spant de kroon voor zover ik me games+DLC van de laatste jaren herinner.
Waar ik het bijvoorbeeld wel vind werken is een game zoals Trainworks zodat je echt volledig je spel kan volkopen enkel met de treinen die je wil. Maar daar heb je weer het probleem dat er tientallen onderdelen zijn en ze kosten allemaal vrij hoge bedragen voor een treintje. Op Steam ben je €700 voor Trainworks2 en 64DLC kwijt 8)7

[Reactie gewijzigd door Rizon op 16 november 2010 23:02]

Helemaal niet mee eens. Er is geen enkele reden waarom die drie quests niet gewoon de op de retail disc staan.
Ik ga er maar van uit dat die quest nog sub-quests hebben? Anders ga ik er echt geen moeite voor doen! Verkoop ik hem nu nog liever voor ~40 euro (handig vrienden met een xbox) :)

Vond Fable 3 wel snel uitgespeeld deze keer (naja heb hem nog niet helemaal uitgespeeld maar ben al koning en moet nog wat dwergen zoeken en mis nog wat boeken in de bibliotheek :D)

Wel heel vet spel hoor, alleen heel weinig vijanden dat vond ik erg jammer. Liever achter elke boom een beest dat me aanvalt.

En het gouden sliertje was af en toe verdwenen of stuurde me terug (draai je je om en draait die sliert weer terug moet je je weer omdraaien :P)

Nog een laatste puntje was dat jaar dat je als koning geld moet sparen, had ik 1 miljoen te kort aan het einde (naja het was van 100 naar 0 dagen in 1 minuut gegaan), maar er was niks aan de hand :P
hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? ik had op de eerste dag van dat jaar al 10mil in de staatskas zitten :D

overigens snap ik wat je bedoelt met dat gouden sliertje... ben zo wel een aantal keer ergens heen gelopen terwijl ik volledig de andere kant op moest.

[Reactie gewijzigd door Janao op 16 november 2010 09:25]

zeker goed gespeeld (deed ik ook de eerste keer) ik ben nu evil had ik 10miljoen teveel dat kwam ook omdat ik nu naast de story spelen ook vooral huizen ging kopen en handelen tussen kraampjes in bowerstone
is de handel nog steeds zo verpestend als in het eerste deel?
onbeperkt geld hebben maakte het wel erg saai.
het is nu wel ietsje lastiger omdat je geen menu meer heb om in te handelen nu is het een kwestie van de juiste mensen tevreden houden paar keer naar je nest gaan tussen het kopen en verkopen... :P.... in fable 2 was het trouwens ook erg makkelijk om miljoenen te verdienen gewoon oldbowerstone tegen je hebben dat ze daar de prijzen omhoog gooien en market place te vriend houden zodat daar alles omlaag gaan ff heen en weer rennen en maar wapens kopen/verkopen

of sommige gebruikten nutuurlijk die tijd bug ff je xbox tijd veranderen

[Reactie gewijzigd door Kaizokured op 16 november 2010 14:07]

Als je hier wat kraampjes en huisjes koopt in fable3 dan kom je een heel eind.
Op einde van het spel voor geld van mezelf overgepompt naar de staatskas en vervolgens het spel uitgespeeld met nog 3 mln in de staatskas en iets van 8 in de persoonlijke kas.

Nu streven om de gouden sleutels te vinden en die 2 gouden deuren nog open te krijgen.
3 quests?? als quest pack??!! vind ik wel een beetje karig?
Waarvan 1 er een "Main Quest" is. Oftewel een quest die heel lang is, net zoals de storyline van Fable 3 zelf zeg maar. Het zal geen standaard " 5 minuten" quest zijn ;)
Zo dat is best snel na de release al! Natuurlijk fijn voor de mensen die er alweer mee klaar zijn, zo behoud je toch de replaywaarde!

Als je trouwens je Microsoft Points via eBay koopt zijn 400 Points ineens geen 5 euro meer maar ongeveer 3,50, scheelt toch! Ik koop zelf meestal 4200 punten tegelijk voor ongeveer 38 euro :)
Nee dankje, dankzij dit soort DLC acties koop ik niet snel meer een xbox / ps3 game net na launch, koop de opgepimte goty na 1 a 1,5 jaar wel als deze uitkomt, heb de fable 2 goty versie zo voor 20 euro op kunnen pikken bij de frs 1,5 na launch.

Gaat nu ook weer gebeuren.
zo kan het ook maar je heb wel meer kans als al je vrienden de game ook spelen je na een jaar moeite moet doen om ze ook weer online te krijgen als je een Achievement nut bent en je heb dan ook meer kans op spoilers als je vrienden hun muil niet kunnen houden :P
"als je een Achievement nut bent"
Daar ga je al, het scheelt dat achievements mij vrij weinig doen, zeker die online gehaald moeten worden. Komt bij dat ik sinds de launch van de 360 hooguit 10 15 keer online ben geweest, weiger te betalen voor live... principe kwestie.

Speel ook veel liever system link, daar kan geen live chat tegenop ;)
en je heb dan ook meer kans op spoilers als je vrienden hun muil niet kunnen houden
Dat is dan wel weer waar, maar, ach, had je bij het begin van fable II al niet een vage hint hoe het ging eindigen... Spoilers verklappen is ook echt lame
Voor als mensen dit gaan verdedigen. De DLC was op de 26ste gelekt http://lionhead.com/forums/t/293159.aspx . Aangezien DLC ook door Microsoft gecertificeerd moet worden, is het duidelijk dat dit wel afbreuk heeft gedaan aan de retail versie.
Beetje jammer; PC versie is nog niet eens op de markt en de eerste DLC komt al uit.
Geeft al aan dat de DLC's al klaar zijn voordat een spel al op de markt komt en dus gewoonweg een bron van extra inkomsten zijn. (zie linkje PrismSub7)
Altijd weer het gedoe om de DLC's. Het is toch geen probleem om een DLC te kopen om extra gametime/plezier te hebben? Het zou wel een probleem zijn als de standaard gameplay enorm verkort is. Maar de games met DLC hebben meestal een normale speeltijd. Dat geldt zeker voor Fable III. Ik heb hem nu uitgespeelt en zal de DLC zeker downloaden via XBOX Live. Heb ik voor een paar euro toch weer een aantal uren gameplay van een game die ik leuk vind. Geen probleem toch?
DLC is niet evil, alleen sommige grote in de markt (EA/Activision/Ubisoft/etc) zetten dit middel in om je nog meer uit te melken. Tegenwoordig komt DLC al dezelfde maand uit en hoe je het wendt of keert zou dit natuurlijk gewoon bij de game moeten zitten al moeten ze een release hiervoor uitstellen. Maarja het werkt voor ze, de casual consumer vind het al lang best dat er nog net wat meer gameplay uit de meestal toch al karige games te halen valt.

Het kan natuurlijk anders zoals Bohemia bv doet met de ArmA 2 series. Hiervoor komen ook betaalde addons voor uit. Maar deze worden gemaakt in samenspraak met hun community waardoor de acceptatie en stuk hoger ligt.
Spel is net uit en ze beginnen nu al met uitmelken dmv. die dlc's.
nie zo zeuren gewoon blij zijn dat je weer verder kan heb hem nu 2 keer al uit ben blij dat ik nu weer verder kan
Ja, want zodra er één uitbreiding voor een spel komt dan is het gelijk uitgemolken.
Snap wel dat er veel spellen zijn die uitgemolken worden *Kuch* Sims *kuch*
Maar denk dat je het nu beetje overdrijft.
Iets wat je steeds vaker zal zien. In de toekomst zie ik het best voor me dat ze een schil/GU gratisI aanbieden en dan vervolgens alles DLC aanbieden in strijd tegen Piracy.
DLC komt ook op internet uit om "gratis" te downloaden het is alleen een kwestie van aan de praat krijgen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True