Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties

Ontwikkelaar Outerlight maakt voor uitgever Ubisoft de shooter Bloody Good Time op basis van de Source-engine. De multiplayergame speelt zich af op de set van een Hollywood-filmstudio en spelers kunnen diverse soorten wapens gebruiken.

Ubisoft brengt dit najaar Bloody Good Time op de markt, een multiplayer-schietspel dat verschijnt voor de Xbox 360 en de pc. Beide versies zijn alleen te downloaden; de pc-game wordt verspreid via Steam, die voor de Xbox 360 via Xbox Live Arcade. Wat de games gaan kosten is nog niet bekend.

Bloody Good Times speelt zich af in een grote Hollywood-filmstudio, wat de makers de gelegenheid geeft om totaal verschillende omgevingen te kiezen voor het spel. Zo zijn in de studio onder andere een zonovergoten strandhuis en een griezelig hotel uit Las Vegas nagebouwd. Aan het spel kunnen maximaal acht spelers tegelijk deelnemen. Die kunnen kiezen uit diverse wapens, waaronder standaardvuurwapens, maar ook een koekenpan of een op afstand bestuurbare, exploderende rat. Spelers kunnen het uiterlijk aannemen van sterren uit een b-film, zoals een bikini-babe of een afschrikwekkende clown.

De game wordt gemaakt door het onbekende Outerlight, dat alleen schietspel The Ship uit 2006 op zijn naam heeft staan. The Ship had een vergelijkbare grafische stijl en werd gemaakt op basis van dezelfde engine, Valves Source-engine.

Bloody Good TimeBloody Good TimeBloody Good TimeBloody Good TimeBloody Good Time

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

TF2 maar dan anders :)
Lijkt me ook een worp van Ubisoft naar het succes TF2. Alleen zal je van Ubisoft nooit de support krijgen die je van Valve krijgt. Vroeger n van m'n favoriete devs, maar sinds ze zo groot geworden zijn en multiplatform beginnen ontwikkelen zijn, trekken hun spellen op niet veel meer.
Ubisoft is dan ook geen developer, maar een uitgever. ;)
Fout. Ubisoft heeft eigen studios, zoals onder andere Ubisoft Montreal, maar geeft ook spellen uit van anderen.
In dit geval speelt ubisoft dus wel de uitgever-rol, maar bij bijvoorbeeld Splinter Cell en Prince of Persia is het ook de ontwikkelaar.
Mij leek het meer een soort Postal. het het eens iemand zien spelen, en het was uitzonderlijk vreemd. De meeste maffe wapens zag ik en de meest maffe gebeurtenissen.
Wel weer erg mooi dat cell-shaded blijft leuk om te zien idd en daarentegen clown neer maaien is altijd leuk

[Reactie gewijzigd door 373697 op 3 september 2010 15:24]

Waar zie jij cell-shading dan ?
Hij verwart het toony uiterlijk met toony shaders.
Het lijkt op een mengvorm... volgens mij zit er wel wat cell-shading in bij sommige voorwerpen.

Toen ik de tekst las hoopte ik eigenlijk op een sfeervolle game. Leuk dat je door heel verschillende sets kan wandelen, maar als het er allemaal uitziet als een cartoon vind ik dat toch zonde van het concept. Maak dan ook echt de sfeer na zoals ze die in hollywood sets proberen neer te zetten...maak een 'griezelig' hotel dan ook echt griezelig, en pak bijvoorbeeld sets uit verschillende tijden met bijbehorende kleurenfilters en lichteffecten... science fiction, western, zwart-wit, maffiafilms, romcoms voor mijn part... had me 100x leuker geleken. :S
Waarom zou dit niet op de playstation verschijnen, is de compabiliteit niet goed met de playstation?
daar kan source niet zo goed mee overweg *kuche*
Ziet er wel geinig uit, maar lijkt mij niet echt een kaskraker, weinig vernieuwing oid. Doet me gek genoeg nog het meest aan Timesplitters denken, dat natuurlijk wel een enorme hit was.
Volgensmij zitten ^^^ niet te wachten op dit spel: het lijkt bedoeld om er camic-achtig uit te zien en vooral hilarisch en onrealistisch.
Ik vraag me wel af wat dat slaap/wc/eet symbooltje betekenen, mag je om de zoveel tijd het toilet gaan bezoeken ofzo? :)
Ja dit is, cod meets the sims.
Ik dacht dat ze net het nieuws de deur uit hadden gedaan dat ze geen nieuwe franchises meer gingen uitgeven?

http://www.nu.nl/games/23...-leveren-nog-geld-op.html
Dit is dan ook geen grote franchise zoals Battlefield, Medal of Honor, Call of Duty, Need for Speed. Het soort spellen waar een vervolgen op blijven kunnen komen. Dit is gewoon 'n eenmalig spelletje.

Persoonlijk vind ik de video maar ' :O ', maar goed. Of het wat wordt, misschien, maar dan zullen ze me toch nog moeten overtuigen (ok met de prijs).

[Reactie gewijzigd door PixelShooter op 4 september 2010 14:46]

Had nog niet van t spel gehoord en ben er ook niet echt heel enthousiast over geworden. Grafisch gezien ziet t er iets beter uit dat t gemiddelde arcade spel op de 360 maar veel minder dan een serieus spel (mafia 2:) )...op zich klinkt hel wel humor dat je wat aparte wapens heb en als een mokkeltje rond kunt huppelen maar denk niet dat dit een heel groot succes gaat worden.
Het eerste wat in m'n gedachten schoot toen ik de screenshots zag was Team Fortress 2 :)
Ben erg benieuwd :*)
Dit is geen kopie van Team Fortress 2 qua stijl. Mensen die the Ship hebben gespeeld (vorig spel van ontwikkelaar Outerlight) weten dat die ook zo'n stijl had, en the Ship kwam eerder uit dan TF2.

Deze game lijkt me wederom weer vet! :)
Ohhh, heerlijk spel The Ship :D
The Ship is geen schietspel. Het is nog eerder een first person strategy game.

Plot is kortweg dat je op een cruiseschip zit en n van je mede passagiers moet omleggen. Echter, alle passagiers hebben die missie dus jij bent ook iemands target.
Je moet je tegelijkertijd verbergen, bijv. door regelmatig van kleding te wisselen, en je eigen target vinden en vermoorden. Dat vermoorden kan dan weer op allerlei komische methoden.
Tevens moet je regelmatig eten, pissen en slapen.

Ik herken veel uit The Ship terug in de omschrijving en de screenshots van dit spel. Lijkt me dus dat de ontwikkelaar gewoon die engine weer uit de kast trekt en er nieuwe textures overheen gooit.

[Reactie gewijzigd door frickY op 3 september 2010 18:26]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True