×

Gamescom Preview: Halo: Reach

Door , 52 reacties

Spartans

Halo: Reach zal voor veel Xbox 360-gamers een bijzondere game worden. Niet omdat het spel wel of geen goede game wordt, maar omdat Halo: Reach het laatste spel wordt dat Halo-ontwikkelaar Bungie voor Microsoft zal maken. De studio is overgenomen door Activision Blizzard en zal hierna projecten voor Activision gaan doen. Met Halo: Reach wordt de Halo-franchise, in elk geval zoals we die nu kennen, dus afgesloten.

Getest op: Xbox 360 (exclusieve titel)

Zoals we al eerder meldden, speelt het verhaal van Halo:Reach zich kort voor de gebeurtenissen uit de Halo-trilogie af. Het verhaal is echter niet direct gekoppeld  aan dat van de Halo-trilogie en Halo: ODST. Het spel speelt zich, ondanks zijn 'status aparte', wel af in hetzelfde universum en binnen dezelfde verhaallijn.

De speler is dit keer geen 'lone wolf', maar opereert in een team van Spartan-soldaten, dezelfde klasse waar ook de bekende Master Chief toe behoort. Ten tijde van de eerste Halo-game waren de Spartans al zo goed als uitgestorven, maar in Halo: Reach is dat dus nog niet het geval.

*Missies

De speler neemt de rol aan van Noble 6, een jonge soldaat in een team dat verder vooral bestaat uit geharde veteranen. Noble en zijn team zijn medeverantwoordelijk voor de verdediging van de planeet Reach, een leefbare planeet zoals de aarde, maar wel een van de laatste menselijke kolonies die nog niet is vernietigd tijdens de oorlog tussen het United Nations Space Command en de Covenant. Reach zal echter ook vallen, weten we al door eerdere Halo-verhalen, zowel in games als in boeken. Voorafgaand aan de massale aanval van de Covenant op Reach had het UNSC echter allerlei plannen om de Covenant aan te vallen. Vermoedelijk zal de singleplayer van Halo: Reach over deze missies gaan.

*