×

Halo: Reach multiplayer

Door , 110 reacties

Technisch piekfijn

Afgelopen dinsdag bespraken we in de review van Halo: Reach de campagnemodus van het spel. Doordat Microsoft het spel niet van tevoren wilde versturen, waren we gebonden aan een enkele reviewmogelijkheid, waarin we net de campagnemodus konden doorspelen. Zodoende hadden we pas na de release van het spel de kans de overige spelmodi uit te proberen. Natuurlijk hebben echte Halo-fans het spel al lang en breed in huis en inmiddels de nodige uren in de multiplayer geïnvesteerd. Desondanks vind je in dit artikel, voor de volledigheid, een korte bespreking van wat Halo: Reach op dat gebied te bieden heeft.

Getest op: Xbox 360 (exclusieve titel)

In een notendop kun je stellen dat Halo: Reach de multiplayermodus van Halo 3 heeft genomen en deze op alle fronten heeft uitgebreid. De menustructuur oogt grotendeels hetzelfde. Sommige dingen werken iets anders, maar in grote lijnen zullen spelers die bekend zijn met Halo 3 hun weg razendsnel weten te vinden. Halo: Reach biedt voordat je gaat spelen een aantal handige instellingen waarmee je kunt aangeven bij welk type spelers je wil worden ingedeeld. Wij houden er niet van om te praten bij het spelen, dus gaven we in onze speelstijl aan dat we 'quiet' zijn, voor de lol spelen en er een 'lone wolf'-speelstijl op na houden. Dat zou moeten voorkomen dat je bij praatzieke Amerikanen terecht komt, hetgeen aardig lukte.

*Prima matchmaking

Na het selecteren van een spelmodus, waarvan we er op de volgende pagina een aantal bespreken, kun je nog filters toepassen. Dit is handig als je bijvoorbeeld alleen tegen spelers wil spelen die ongeveer net zo goed of slecht zijn als jijzelf. Daarna is het door naar de matchmaking en dat is altijd een lastig punt in een game. Hoe goed een shooter namelijk ook is, slechte matchmaking kan een spel volledig breken. Duizenden spelers waren teleurgesteld in Call of Duty: Modern Warfare 2 doordat zij soms bijna een uur geen spel konden vinden. Tot ons genoegen blinkt Halo: Reach tot nu toe uit in matchmaking; zowel overdag als 's avonds moesten we zelden lang wachten. Ook de hostmigratie gaat soepel. De technische kant van de multiplayermodus ziet er dus prima uit en dat is een compliment waard.

*