Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 110 reacties

Afgelopen dinsdag bespraken we in de review van Halo: Reach de campagnemodus van het spel. Doordat Microsoft het spel niet van tevoren wilde versturen, waren we gebonden aan een enkele reviewmogelijkheid, waarin we net de campagnemodus konden doorspelen. Zodoende hadden we pas na de release van het spel de kans de overige spelmodi uit te proberen. Natuurlijk hebben echte Halo-fans het spel al lang en breed in huis en inmiddels de nodige uren in de multiplayer geïnvesteerd. Desondanks vind je in dit artikel, voor de volledigheid, een korte bespreking van wat Halo: Reach op dat gebied te bieden heeft.

Getest op: Xbox 360 (exclusieve titel)

Halo: Reach

In een notendop kun je stellen dat Halo: Reach de multiplayermodus van Halo 3 heeft genomen en deze op alle fronten heeft uitgebreid. De menustructuur oogt grotendeels hetzelfde. Sommige dingen werken iets anders, maar in grote lijnen zullen spelers die bekend zijn met Halo 3 hun weg razendsnel weten te vinden. Halo: Reach biedt voordat je gaat spelen een aantal handige instellingen waarmee je kunt aangeven bij welk type spelers je wil worden ingedeeld. Wij houden er niet van om te praten bij het spelen, dus gaven we in onze speelstijl aan dat we 'quiet' zijn, voor de lol spelen en er een 'lone wolf'-speelstijl op na houden. Dat zou moeten voorkomen dat je bij praatzieke Amerikanen terecht komt, hetgeen aardig lukte.

*Prima matchmaking

Na het selecteren van een spelmodus, waarvan we er op de volgende pagina een aantal bespreken, kun je nog filters toepassen. Dit is handig als je bijvoorbeeld alleen tegen spelers wil spelen die ongeveer net zo goed of slecht zijn als jijzelf. Daarna is het door naar de matchmaking en dat is altijd een lastig punt in een game. Hoe goed een shooter namelijk ook is, slechte matchmaking kan een spel volledig breken. Duizenden spelers waren teleurgesteld in Call of Duty: Modern Warfare 2 doordat zij soms bijna een uur geen spel konden vinden. Tot ons genoegen blinkt Halo: Reach tot nu toe uit in matchmaking; zowel overdag als 's avonds moesten we zelden lang wachten. Ook de hostmigratie gaat soepel. De technische kant van de multiplayermodus ziet er dus prima uit en dat is een compliment waard.


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True