Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 79 reacties
Submitter: T-Junkie

Microsoft wil de Xbox 360 een firmware-update geven waarmee het mogelijk wordt om externe harde schijven met een opslagcapaciteit tot 2TB op de console aan te sluiten. Volgens de softwaregigant is dit een van de meest gevraagde features door bezitters van een Xbox 360.

De firmware-update met 2TB-ondersteuning komt voorlopig alleen beschikbaar in het zogeheten Preview Program. Microsoft heeft dit testprogramma nu ook voor de Xbox 360 in het leven geroepen, nadat een soortgelijke groep bètatesters al voor de Xbox One beschikbaar was.

Naast de ondersteuning van 2TB-schijven die via een usb-kabeltje aan de console gehangen kunnen worden, zegt Microsoft dat de Xbox 360-firmware geen ruimte meer zal reserveren op een aangesloten harddisk. Verder laat Microsoft weten dat sommige externe harde schijven prestatieproblemen kunnen geven of niet werken. Nadere details geeft het bedrijf echter niet. De firmware-update komt later dit jaar voor alle Xbox 360-gebruikers beschikbaar.

Xbox 360 met 2TB-schijf

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (79)

Ondanks dat ik jaren plezier heb gehad van mijn 360 vraag ik me echt af hoeveel gebruikers niet uit de voeten kunnen met de "standaard" 250GB uitvoeringen. Daar kan je grofweg 25 full-retail games op kwijt; je kan ze toch niet allemaal tegelijk spelen.

2TB is leuk (en duurder) maar ik weet nu al dat ik dat op mijn One niet eens ga volkrijgen; ik ben dan ook selectief met kopen/downloaden maar heb na anderhalf pas 300GB aan games. Je kan ze altijd herinstalleren (disc of download).
...je kan ze toch niet allemaal tegelijk spelen.
Volgens die redenatie hoeft je schijf dus maar groot genoeg te zijn om 1 spel te bevatten. Dat is natuurlijk complete onzin.

Wanneer heb je voor het laatst een spel van dvd geinstalleerd? Dat duurt een eeuwigheid en moet daarna vaak ook nog geupdate worden. Als je dus een keer iets wilt spelen wat niet op schijf staat zit je vervolgens lange tijd te wachten tot het klaar is en daar na geupdate is. Persoonlijk heb ik dan al geen zin meer om te spelen.

In de praktijk wil je denk ik dat al je spellen geinstalleerd en geupdate staan, tenzij je zeker weet dat je het echt nooit meer ga spelen.
Op zich ben ik het met je eens, maar je maakt me ook niet wijs dat het noodzakelijk is om, zeg, 40-50 titels tegelijkertijd op je HDD geïnstalleerd te hebben. Uiteraard verschilt het per persoon, maar het gaat er bij mij niet in dat gamers een dergelijk aantal games parallel spelen. Eigenlijk is ruimte-gebrek op een 250GB schijf 'first and foremost' een First World Problem (en piepen dat je 'zo veel' tijd kwijt bent om iets van DVD installeren net zo...)
Ik denk dat je er een beetje vanuit gaat dat je dan de enige speler op de xbox bent. In dat geval is het makkelijker om een ouder spel dat je "uit" hebt er af te mikken. Dat je het dan later een keer opnieuw installeert omdat je het toch nog een keer wil spelen is uiteraard geen probleem. Maar elke week spellen moeten wisselen omdat je schijf te klein is vind ik wel heel onwenselijk.

In mijn geval maken er 3 mensen in mijn gezin gebruik van de xbox (one), al dan niet om samen te spelen (boven staat er nog 1). Ik heb dus rekening te houden met de games die de kinderen willen spelen, soms ook met hun vriendjes.

Het zijn er nog geen 40 of 50, maar daar gaat het uiteindelijk wel naar toe denk ik, ja. De 500GB boven is al vol en er hangt een 1TB aan. De 1TB beneden van de CoD editie is ook bijna vol. De xbox games van de 1 zijn natuurlijk stuk groter over het algemeen maar in principe blijft het wel het zelfde denk ik.
Akkoord, meerdere gebruikers had ik geen rekening mee gehouden.

Ben zelf ook geen console-speler, maar als PC-gamer met een medium-sized SSD is het probleem mij uiteraard wel bekend. Persoonlijk probeer ik mijn schijf wel zo clean mogelijk te houden (dus alleen dat geïnstalleerd hebben wat ik daadwerkelijk speel), maar ik kan ze dan ook downloaden in plaats van te moeten installeren vanaf een DVD-drive (wat, in ieder geval gevoelsmatig, een stuk sneller gaat).

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 10 april 2015 13:22]

De "nadelen" van een console, in dit geval de Xbox 360, liggen hem ook in de vele digitale games die niet onbeperkt worden aangeboden, dus na zoveel tijd opnieuw installeren is dan geen optie.

Zo is er bijvoorbeeld ook nog steeds de actie voor Xbox Live Gold members die per maand vier gratis games (twee voor de Xbox 360 & twee voor de Xbox One) kunnen downloaden en die worden alleen digitaal en slechts tijdelijk aangeboden. Nu download ik niet alles, want veel titels heb ik al, maar er zijn ook nog redelijk veel games die nog op mijn verlanglijstje staan en daarnaast is spelen vanaf de harde schijf ook op een console een stuk prettiger.

Ik verwijder wel games die ik ook fysiek bezit van mijn harde schijf als ik het spel heb uitgespeeld, en de save games en dergelijke laat ik dan staan, zodat ik als ik ze toch nog een keer mocht willen spelen, ik niet helemaal overnieuw hoef te beginnen.
Je vergeet hier 1 ding.

De games die je download (bijv. de games die je krijgt via het Xbox Games with Gold Program), zijn en blijven van jou nadat je eenmaal hebt gekocht/gedownload. Dit is ongeacht of ze nog op je Console staan, je koopt/krijgt dan de licentie voor het downloaden van het spel.

Oftewel, je kunt gerust (ik noem maar een voorbeeld) deze maand Gears of War Judgement downloaden via Games with Gold, en die meteen weer verwijderen of zelfs de download annuleren. Het "aankoop bevestigen" van het gratis spel, betekend dat je het later zo weer kunt downloaden, ook nadat er al lang wat anders wordt aangeboden.

Het is daarom altijd verstandig zoveel mogelijk gratis games te accepteren, ook al wil je ze niet (direct) spelen. Dan kun je er later nog op terugkomen zonder kosten. :)

[Reactie gewijzigd door StarWolfer op 11 april 2015 09:44]

Dan heb je me toch niet helemaal goed begrepen, want ik heb niets vergeten. Ik weet gerust dat dit kan (sterker nog: ik heb het ook al in de praktijk gebracht door middels mijn Xbox Live abo via de website zowel de Xbox 360 als alle gratis Xbox One games te "kopen" terwijl ik de console zelf nog niet eens heb) maar dat is niet mijn bezwaar.

Dat heb ik al beschreven in de eerste zin van mijn reactie:
"De "nadelen" van een console, in dit geval de Xbox 360, liggen hem ook in de vele digitale games die niet onbeperkt worden aangeboden, dus na zoveel tijd opnieuw installeren is dan geen optie. "
En daarmee bedoel ik niet een paar maanden maar over een langere periode en het heeft dus ook helemaal niets te maken met de periode waarin een game binnen deze "Games with Gold" actie wordt aangeboden. Het gaat over alle games, dus ook over de Arcade Live en triple A games die je gewoon digitaal kan kopen en die niet onder deze actie vallen.

Sowieso loopt de support voor de 360 in de loop van 2016 volledig af dus dan kan je de games die je hebt verwijderd, of je ze nu wel of niet al eens eerder hebt gedownload, simpelweg nooit meer downloaden want dan zijn die servers er niet meer of heb je er in ieder geval geen toegang meer toe.

Daarom geef ik ook nog steeds de voorkeur aan fysieke media, want dan heb je tenminste ook nog toegang tot de game als je, net als ik, af en toe weer eens een oude console uit de kast wil trekken om even te retro gamen. En daarnaast vind ik als console- en game verzamelaar zijnde al die kleurige doosjes en displays ook wat mooier in mijn kast staan dan enkel maar kale consoles met games die alleen in een digitale lijst worden weergegeven... ;)

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 12 april 2015 23:56]

Het gaat over alle games, dus ook over de Arcade Live en triple A games die je gewoon digitaal kan kopen en die niet onder deze actie vallen.

Sowieso loopt de support voor de 360 in de loop van 2016 volledig af dus dan kan je de games die je hebt verwijderd, of je ze nu wel of niet al eens eerder hebt gedownload, simpelweg nooit meer downloaden want dan zijn die servers er niet meer of heb je er in ieder geval geen toegang meer toe.
Ik zou graag willen dat je een paar voorbeelden aangeeft. Ik heb gisteravond is even door mijn lijst gebladerd van verwijderde/volledige games (ook los van Games with Gold) en er was er geen 1 die ik niet opnieuw kan downloaden.

Ook over het support gedeelte in 2016 staat nog niets beschreven, of ik kan het niet vinden. Er staat nergens wat er dan exact gaat gebeuren, en of de servers op 'zwart' gaan. Eerlijk gezegd geloof ik daar niks van: ik denk dat nieuwe problemen niet meer worden gefixed worden en er geen nieuwe features meer worden uitgebracht, zoals vele websites denken. Ik bedoel het was nou ook niet zo dat WindowsXP ineens niet meer werkte, nadat de Support stopte. Wel waren er geen updates meer.

Oftwel, onderbouw eens iets ?
Ik zou graag willen dat je een paar voorbeelden aangeeft. Ik heb gisteravond is even door mijn lijst gebladerd van verwijderde/volledige games (ook los van Games with Gold) en er was er geen 1 die ik niet opnieuw kan downloaden.
Nogmaals: het gaat niet om nu of binnen enkele maanden, maar om later. Misschien denk ik als verzamelaar/retro gamer wel met een andere pet op dan jij, maar ik hoopte eigenlijk dat mijn vorige uitleg dat al een beetje aangaf.

Toegegeven, het was wat beknopt, maar als je een voorbeeld wil hebben, denk dan maar eens aan de oude originele Xbox: geen enkel online onderdeel werkt meer. Als dit na 2016 ook met de Xbox 360 gaat gebeuren, dan kan je dus de games die je eerder verwijderd had nooit meer downloaden. Dat zal gerust niet direct gebeuren, maar na 2016 zal er waarschijnlijk wel een uitfasering van de Xbox 360 services starten en wellicht komt er dan een Xbox One Slim...

Sowieso mag je er dus (helaas) redelijkerwijs wel vanuit gaan dat al die games die wel in jouw lijst staan, maar niet meer op je harde schijf zelf, in de loop van 2017/2018 ècht niet meer te downloaden zijn, of je ze nu gratis gedownload hebt via Games with Gold of gewoon digitaal gekocht hebt. Die laatste zou ik sowieso nooit meer wissen; zonde van het geld. Microsoft zal zich, net als met de overstap van de original Xbox naar de Xbox 360, enkel nog maar focussen op de Xbox One en misschien zijn opvolger.

Als dat niet zo zou zijn, dan zou als ik even jouw reacties in het achterhoofd houd, de original Xbox ook nog ondersteund worden, maar dat is natuurlijk niet zo. En de 360 wacht hetzelfde lot over enkele jaren. Het lijkt ver weg: 2017/2018, maar twee keer knipperen en we zijn er.
En alles wat je dan over hebt is een lijst van ooit gedownloade games, maar de games zelf niet meer. En dan ga ik er nog even van uit dat die lijst lokaal op je Xbox 360 staat opgeslagen, want volgens mij checkt Xbox Live deze lijst ook via een online service, dus als die er niet meer is, dan verdwijnt die lijst misschien ook nog. (zo heb ik zelf in die lijst een aantal gedownloade demo's staan die nu niet meer beschikbaar zijn en daar staat nu "unknown title" en/of een vraagteken, dus die namen zijn al uit de lijst)

En daarom ook mijn voorkeur voor fysieke media: dan heb je, ook als de online support wegvalt, in ieder geval de game zelf nog wel, en als daar een goede offline campaign- of single player modus in zit, dan is dat nog steeds de moeite van het hebben waard.

Hier is overigens wat aanvullende info over het wegvallen van de support:
http://gamerant.com/microsoft-xbox-360-lifecycle-support/
En hier nog een aantal interessante forum discussies daarover:
http://forums.xbox.com/xb...ion/f/2176/t/1354474.aspx
http://forums.xbox.com/xb...ion/f/2176/t/1900773.aspx
http://forums.xbox.com/xb...upport/f/7/t/1909514.aspx
http://www.reddit.com/r/x...ually_be_discontinued_in/

De waarheid ligt, zoals gewoonlijk, in het midden.

Ik hoop dat je me nu beter begrijpt, maar mocht het niet zo zijn, of heb je nog een specifieke vraag, dan hoor ik het wel weer. :)

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 13 april 2015 18:02]

Voordeel van een SSD in een PC is dat een game in luttele seconden is geïnstalleerd. Ik heb een 128GB SSD en ben niet van plan deze snel te vervangen. Dat is helaas bij een console wel anders.
Ik heb sinds 2008 een Xbox 360, en er staan inmiddels 106 full games op de HDD. Nog een paar enkele GB's zijn vrij, maar over 2 weken staan die ook vol met de volgende gratis Gold Game.

Die 250GB zie ik als érg krap om eerlijk te zijn.
Gratis gold game? Als je XBL gold hebt krijg je eens in de zoveel tijd ineens een gratis spel?

-edit-
Holy crap, je mag ze ook houden... voor 38e per jaar dus iig 12 echte spellen en 12 XBLA spellen. Dat tikt idd snel aan. Awesome! Ondanks ik niet meer online speel is het wel een idee om weer te nemen voor de spellen.

Bedankt voor d elink arthur-m

[Reactie gewijzigd door RadioKies op 10 april 2015 15:41]

Als je Xbox Live (XBLA is Xbox Live Arcade) Gold hebt krijg je iedere maand 2 gratis games, om te houden. Over het algemeen betreft het dan een Retail en een Arcade game. Dat tikt al hard aan ;)

Tevens krijg je er iedere maand een voor de Xbox One. Hoewel ik nog geen Xbox One heb koppel ik wel alvast de games aan mijn account via xbox.com. Zodra er een keer een Xbox One in huis komt heb ik direct al een stuk of 10 spellen erbij :)
Je mag ze houden totdat je je abbo opzegt. Dan draait het niet meer afaik.
@Nightfox: Really? In 7 jaar tijd zit je HDD vol, dus hij is erg krap? Ik vind het allemaal wel mee vallen. Gelukkig kan men uitbreiden :)

@ Kies: Haha, dat jij dat niet wist! Snel gold halen :+
Laat Microsoft voor mijn Fat 360 Elite nu geen losse 250GB disks verkopen. Echt triest hoe gebruikers van de oudere 360 consoles zo in de kou gezet worden.
Die losse 250GB disks zijn er gewoon geweest:

http://tweakers.net/price...ive-250-gb/specificaties/

Tenzij je specifiek een zwarte wilde; die was naar mijn weten alleen verkrijgbaar met de "super elite"-bundels (zoals bijvoorbeeld mijn Forza 3-bundel).
Ik heb jaren geleden een originele 250GB HDD voor mijn Fat Elite gekocht, dus die zijn er wel degelijk en bij mijn weten zijn de casings allemaal dezelfde kleur, of je nu een zwarte of een witte had ;)
Wat als je de xbox360 niet meer als een gaming console gebruikt maar als een media box? Het kan prima Full HD filmpjes afspelen, muziek afspelen en het heeft een netflix app. Als je dan je externe HDD erin wilt pluggen die je ook gebruikt voor je PC is het wel handig dat het werkt..
speelte de 360 dan MKV's met subs af? AC3 en dergelijke?
http://support.xbox.com/n...stem/audio-video-playback

Tegenwoordig kun je ook Plex gebruiken op je xbox 360 en xbox one en dat ondersteund praktisch alles. Zie https://plex.tv/xbox

[Reactie gewijzigd door engessa op 10 april 2015 12:58]

Houd wel rekening dat je een aardig zware PC moet hebben staan wil je niets merken van het transcoden. In feite doet Plex niet veel meer dan on the fly je video's omzetten naar een ander formaat wat de Xbox wél afspeelt.
Nope. De 360 moet het stellen zonder ondersteuning voor MKV. Ook lijkt er geen enkele ondersteuning voor soft subs te zijn. Zie engessa's link.
Klopt, maar als je samen met anderen de 360 (en de games) deelt wordt het wat lastiger om te managen. De laatste keer dat ik een game van een ander wegdonderde... oef.
Volgens de softwaregigant is dit een van de meest gevraagde features door bezitters van een Xbox 360.
Ze verzinnen het kennelijk zelf niet. Dit is een gevraagde feature van de gebruikers. Ik vind het juist super dat ze hier dan ook nog eens gehoor aan geven.

https://xbox.uservoice.co...s/category/82072-xbox-360
Omdat er, zo ver ik weet, best veel mensen zijn met een 20-gig xbox 360, waaronder ik :) Ik kijk al tijden uit naar deze update, omdat ik nu telkens één spel moet verwijderen om een andere Games with Gold game te kunnen spelen.

Nu heb ik dus weer een reden om mijn 360 aan te sluiten en alle GwG te downloaden en installeren ^^
Nou ik heb een 20Gb model met een 32Gb USB stick, dus dit lijkt mij een zeer welkome feature.
Ik heb een Xbox 360 Arcade, en die heeft geen harde schijf. Externe hardeschijven kunnen maximaal 32gb gebruiken (ook als je partities opzet, dan herkent de Xbox maar 1 partitie per HDD) dus het is geen ideale opzet. Gemiddeld spel op Games with Gold is 4-6gb. Ik moet meestal een spel verwijderen voor ik iets nieuws kan downloaden. Ik zie dus ook erg uit naar deze update :P

Gelukkig kan je spellen die je eenmaal gedownload hebt (ook Games with Gold aanbiedingen) eindeloos opnieuw downloaden (zonder nieuwe kosten!). Dus ik download meestal de spellen van de maand, gooi een ouder spel eraf zodat alles past. Zo gauw deze 2TB update komt, ga ik alles mooi opnieuw downloaden.

[Reactie gewijzigd door anargeek op 10 april 2015 11:34]

Op de externe schijf kun je sowieso geen games installeren, alleen media. Dus persoonlijk zie ik het nut ook niet zo.
Op een enkele uitzondering na, kun je games gewoon op een externe schijf of usb-stick installeren. Als deze schijf/stick de maximum USB2-transfersnelheid van 25/30 MB/s benadert, kun je de meeste games prima spelen (de 12x dvd-drive van de originele 360 haalt immers maximaal 16 MB/s).

een aantal uitzonderingen:
- de disc-versie van bijvoorbeeld Minecraft kun je niet installeren,
- sommige games waren geoptimaliseerd om van dvd gespeeld te worden (Halo 3?),
- Test Drive Unlimited 2 kan ik niet spelen vanaf een externe hdd; xbox 360 loopt vast bij het laden van het spel.

[Reactie gewijzigd door MartijnS72 op 10 april 2015 13:37]

Dat is gewoonweg niet waar. Ik installeer alles op een externe harde schijf omdat mijn Arcade versie geen ingebouwde schijf heeft
Oh, dan is mijn info achterhaald. Oorspronkelijk kon dat niet. Ik heb dus mijn 60GB schijf gewoon vervangen door een 250GB versie.
Heck, ik kan ruimschoots uit de voeten met 128GB.
offtopic:
bijna 500 steam games, maar meer als 5 speel ik er toch nooit tegelijk.
Op mijn SteamOS console heb ik mijn hardeschijf van 3TB al vol, heb er een hekel aan als ik moet wachten op het ophalen van games ;).
Dat is zéér goed nieuws en helemaal niet lachwekkend. Ik vind het vooral zéér fijn dat MS de moeite doet om verder te blijven investeren in het 360 platform.

Kortom het is erg fijn om binnenkort ook een 2tb HDD aan de 360 te kunnen hangen.
Klopt, dit is echt een fijne toevoeging.
Heb naast mijn Xbox One ook nog 2 xbox 360 consoles, zat altijd te frotten met geinstalleerde games.

Zeer fijn dat ik nu gewoon een usb disk kan aansluiten ipv die 32Gb usb sticks.
Helemaal mee eens, ik heb een oude 360 HDD van 300GB die bijna vol stond toen mijn disc reader het begaf. Nu heb ik een 2e 360, daarvan heb ik redelijk was over gezet en deze zit nu op de 200/250GB.
Ik denk nu dat ik gewoon in een 1TB externe schijf investeer, dat is voor mij meer dan voldoende (In totaal heb ik dan 1250GB).
Waarom worden niet direct ook schijven van groter dan 2TB ondersteunt? Lijkt mij dat dit softwarematig niet heel veel verschil moet zijn.
Wel dat ligt eraan. 3TB schijven gebruiken een GPT partitietabel , bij 2tb of minder heb je nog te keuze tot het oude en vertrouwde MBR .

Dat kan de reden zijn.
Omdat Xbox360 harddiscs FAT32 moeten zijn en dat kan max 2TB aan
maare ondersteund de xbox 360 nu ook usb 3.0?
Ja want backward compatible, maar niet de snelheid.
Fout ;).
Een USB 3.0 schijf ondersteund USB 2.0 van de Xbox vanwege backward compatible. Xbox 360 zal nooit USB 3.0 ondersteunen, dan zou het forward compatible moeten zijn. ;)
k bedoelde of hij uberhaupt hem kan lezen, zo ver ik probeerde met een film op een usb 3.0 16gb werkt het niet... hij vindt hem totaal niet
Dat heeft misschien met een ander probleem te maken. Steeds meer sticks melden zich niet aan als removable media maar als een ander soort disk. En dat herkent Xbox denk ik niet. Ik heb het ook gezien met Linux installaties. Dan moet je handmatig de USB stick als schijf mounten.
Dit staat dus los van USB 2 of 3. En helaas voor de gebruiker is het niet meestal niet duidelijk voor de consument als war voor device de stick zich aanmeld.
Zijn er nog steeds mensen die de 360 gebruiken? Verbaas me er altijd over dat mensen zolang tevreden blijven met een verouderde console :)
Ik heb een 360 en een One, maar op de 360 zijn nog verschillende games die ik niet heb gespeeld/uitgespeeld. Ook heb ik nog vrienden die nog geen One hebben.
Erger je je niet aan de graphics op de 360? Vond ze zelf altijd prima, maar als je dan zolang met de ONE gespeeld hebt...
Niet echt, alleen bij games zoals Destiny waarbij je het met de next gen versie goed kan vergelijken.
Heb ze hier allebei zowel de 360 als de One aanstaan, misschien is dat voor jou raar maar misschien heeft niet iedereen meteen knaken om een nieuwe console te kopen als die maar uitkomt.
Ja, misschien is dat ook wel zo. Ik had het "geluk" dat m'n 360 kapot ging op 't moment dat de ONE hier uitkwam. Was een no-brainer :)
Xbox360 spellen zijn tegenwoordig erg goedkoop en er komen ook nog nieuwe spellen voor uit. Dus voor mensen met een beperkt budget is het juist nu ideaal om xbox360 spellen te kopen.
Er zijn ook nog zat mensen die op een PS3 spelen, dus waarom niet?
Er zit in de firmware een maximum aan de grote van de externe hdd (of USB stick) van 32GB, dit ligt aan de aparte FAT die geldt voor extern aangesloten geheugen bij de XBOX360. Nu stappen ze daarvoor over op FAT32 (of iets wat er op lijkt) wat een maximum geheugen ondertsteund van 2TB.

[Reactie gewijzigd door ODF op 10 april 2015 10:50]

Nee, Xbox360 ondersteunt nu ook al FAT32 maar heeft wel de limiet van 32GB. Als je een normale externe schijf wil gebruiken op je xbox (zoals ik doe) moet je een 32GB partitie in FAT32 aanmaken. Anders wordt de schijf in geheel niet herkent
Zeker geen verkeerde beslissing. Ikzelf bezit een 250GB schijf en die is ten tijde van de release van 2+ A-titels i.c.m. mijn standaard assortiment aan games echt te weinig. Natuurlijk kan ik ook updaten, maar als je een 2Tb schijf zo hebt liggen is plug'n'play natuurlijk 't fijnste. Hier maken ze weer vriendjes mee! ;)
Er wordt geen ruimte meer gereserveerd op de harddisk. Betekent dit dat xbox dus geen image meer wegschrijft naar de schijf? Want dat vond ik zo'n onhandig systeem van XBox.
Betekent dit dat je een externe HDD van max, 2 TB kan gebruiken?
Of heb ik het verkeerd begrepen?
Leuk dat ze er aan denken, maar voor mij persoonlijk niet echt een feature waar ik op zat te wachten, omdat ik de mediaspeler van de xbox 360 gewoon niks vind. Had deze MKV en ISO ondersteuning gehad was dat een ander verhaal. Dat had ik liever gezien. En ohjah, vergeet de 1080P netflix niet. 720P is het gewoon niet...

Ik heb zelf het idee ingelegd, dus als er tweakers zijn die dit idee met mij delen, zoek hem even op en vote hem omhoog aub!

[Reactie gewijzigd door CycloneCleaver op 10 april 2015 14:40]