Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

John Simons en Joel Griffin Dodd hebben KinEmote ontwikkeld, software waarmee de menu's van Boxee en XBMC kunnen worden bediend. De software is gebaseerd op de opensourcedrivers van PrimeSense en is gratis te downloaden.

Naast de vele interessante experimenten die met Kinect worden gedaan, wilden John Simons en Joel Griffin Dodd vooral een nuttige toepassing ontwikkelen voor Microsofts bewegingsgevoelige Xbox 360-controller Kinect en dus bedachten ze KinEmote, een gratis programma dat kan worden gebruikt om de menu's van pc-multimediasoftware als Boxee en XBMC te bedienen. De twee baseerden KinEmote op de opensourcedrivers die zijn verspreid door PrimeSense, de leverancier van de camera's die het hart van Kinect vormen.

Simons en Dodd wilden vooral een programma maken dat eenvoudig te bedienen is. Zo moest het programma kunnen worden bediend vanuit een zittende positie, zonder dat er een 'reference position' moet worden ingenomen om het programma te calibreren. In games die vanuit een staande positie met Kinect worden gespeeld is dat wel het geval. Verder zochten de makers naar een eenvoudige manier om Kinect te gebruiken om door een uitgebreide mediabibliotheek te navigeren. Bij games als Kinect Adventures, dat gratis wordt meegeleverd bij de controller en in het Zune-multimediakanaal op Xbox Live, is steeds een beperkt aantal keuzeopties in beeld, in de vorm van grote iconen. De makers wilden door een lange lijst kunnen scrollen en keken de besturing van KinEmote daarom af van de game Dance Central. Vervolgens zochten de makers naar een reeks eenvoudige gebaren waarmee de diverse opties in het menu kunnen worden bediend.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (42)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Kinect is populair, maar niet op de manier zoals Microsoft het liever zag. Kinect zal vast goed verkopen, maar de games niet!
Ik denk dat je dat heel erg onderschat. De markt van casual gamers is enorm, zie populariteit van de Wii.
Ik denk dat juist dit soort projecten goede reclame is voor microsoft. Het is geen competitie voor hun eigen software, want het is geen spel en komt niet op de 360.

Als ze echt competitie hadden gevoeld vanuit de pc wereld dan hadden ze of een beveiliging op gezet zodat het minder makkelijk te hacken was. OF hadden ze zelf een pc sdk en hardware uitgebracht tegen 3x de prijs, en daar geld aan verdiend.
De 360 als Media Center Extender een rechtstreekse concurrent van mediaspelers met XBMC/Boxee dus dat valt nog wel te bezien. Maar MS zal ws pas in actie komen als ze echt omzet beginnen mis te lopen.
De wii is neergezet als een casual game platform. De xbox360 absoluut niet en probeert zich nu te profileren als een platform waar je ook casual games op kan spelen. Lijkt me een wereld van verschil.

Waar de meeste wii spelers casual gamers zijn, zijn de meeste xbox spelers hardcore gamers.
Ik denk dat je dat heel erg onderschat. De markt van casual gamers is enorm, zie populariteit van de Wii.
Vandaar dat de attachement rate van de Wii de laagste is van de 3. Mensen hebben een Wii gekocht, er 3 spelletjes voor gekocht en daarna nooit meer aangeraakt. Geldt voor mij en het grootste deel van de mensen die ik ken. Dat ding is een gigantische miskoop geweest voor veel mensen!
Zolang Microsoft de Kinect met winst kan verkopen, zal het hun een worst wezen dat PC gebruikers er mee in de weer zijn. Een ander verhaal is als Sony of Nintendo de Kinect geschikt maken voor hun console.

En je krijgt er door dit soort projecten toch een soort van Halo-effect van. De Kinect is namelijk constant in het nieuws op deze manier en dat is gratis reclame voor Microsoft.

Zit zelf ook aan een Kinect te denken voor besturing van MediaPortal, en begon me al af te vragen of ik dan ook maar meteen voor de XBox360 4GB Kinect bundel moest gaan, aangezien ik nog geen console bezit. De kwaliteit van Kinect spelletjes zullen alleen maar zal verbeteren en voornamelijk voor de XBox360 uitkomen (al zijn er al beginselen voor PC games).

Als je dus eenmaal een Kinect in huis haalt voor XBMC of MediaPortal, en je bezit geen console, dan kan een goede ervaring je toch snel aanzetten om een XBox360 te kopen om bijvoorbeeld Dance Central te spelen.
Zolang Microsoft de Kinect met winst kan verkopen, zal het hun een worst wezen dat PC gebruikers er mee in de weer zijn.
Niet helemaal... Een groot deel van de winst komt uit de verkoop van games, dus ze hebben er wel degelijk baat bij dat je braaf je Kinect op een Xbox aansluit, zodat je ook games ervoor aan wilt schaffen.
Een ander verhaal is als Sony of Nintendo de Kinect geschikt maken voor hun console.
Kan je garanderen dat dat nooit gaat gebeuren... Ten eerste halen ze daarmee een juridische procedure van MS aan hun broek, ten tweede hebben ze beide hun eigen motion controllers, dus als ze dit zouden doen, zouden ze het signaal geven dat de concurrent een beter product heeft dan zij zelf. Not done. Het zijn concurrenten.
Niet helemaal... Een groot deel van de winst komt uit de verkoop van games, dus ze hebben er wel degelijk baat bij dat je braaf je Kinect op een Xbox aansluit, zodat je ook games ervoor aan wilt schaffen.
Nog steeds is Windows hun grootste winst makker, en als de kinect een nieuwe manier word om PCs aan te sturen is dat natuurlijk ook interessant voor MS, dat miljoenen steekt in de bediening van de UI, en al dit zijn gratis ideen voor meer manieren om Windows aan te sturen.

Het enige waar ze zeer waarschijnlijk niet op te wachten zitten is een Linux support, daar het een MS apparaat is.

[Reactie gewijzigd door player-x op 26 december 2010 06:29]

De Office Suite is hun grootste winst maker. Niet Windows.
tuurlijk wel dit hoopte microsoft ook stiekem!
anders hadden ze wel met een rechtzaak gedreigd oid tegen de makers van die drivers...

moet je kijken hoe vaak het apparaat nu los verkocht wordt en wat een extra reclame ze krijgen ;)

het zou mij persoonlijk ook niets verbazen als microsoft straks met een ultimate kinect experience komt voor de pc of meer functionaliteit inbrengt bij bepaalde onderdelen...

als de homebrew community eerst op gang is volgt de rest van zelf en weet zeker dat ze hier ook een graantje van mee willen pikken...
Bij de Wii verkopen de games niet goed nee, bij Kinect wel. Kinect Adventures is leuk als openingsgame, maar leaves you wanting more :)...
Kinect is gewoon sony's ++eyetoy en iedereen weet wat voor games daaruit zijn voortgekomen. Waarschijnlijk de reden dat sony nu de Move zit te pushen omdat die eyetoy niet echt denderende games had.
Hm, Minority Report is niet zo ver weg meer! :D

Mooi stukje techniek, lijkt me geweldig om nooit meer m'n afstandbediening kwijt te raken.
Minority report is al voorbijgestreefd, dat was met een handschoen did zonder.

Enkele jaren geleden al iemand gedaan trouwens dacht zels dat die als basis diende voor de film.
Wordt hier getoond. Op 5:30 wordt Minority Report genoemd en erna een demo.
Die manier van besturen op een glasplaat is er in ieder geval al voor DJ's, zie dit filmpje maar. Deadmau5 schijnt er al shows mee te hebben gegeven.
Wat nou als je moet niezen? Gaat je film ineens op pauze... Hoewel dat ook wel handig is, want je ogen kan je dan toch niet open houden :)
Het is mij anders vaak zat gelukt om m'n ogen open te houden tijdens het niezen :P
Onmogelijk:

Er loopt een klein buisjes van je ogen naar je neus. Dit zijn de zogenaamde traanbuisjes. Gewoonlijk wordt traan hierdoor afgevoerd naar je neus (daar merk je niks van).
Als je niest, wordt er een enorme luchtdruk opgebouwd in je neusholte. Je knijpt dan je ogen dicht, maar tegelijkertijd ook je traanbuisjes. Zo voorkom je dat de luchtdruk je traanbuisjes of je ogen beschadigt.
Daarom heb je een bepaald type gesture die een bepaalde type actie uitvoert. Zonder die gesture gebeurt er niks.
Slaapdetectie, als je hoofd naar beneden zakt gaat de film op pauze zodat je niks hoeft te missen. :+
Onbedoelde acties zijn in de 10dagen x 8 uur dat 't gemiddeld aan heeft gestaan bij mij nog nooit gebeurt. De source wordt later vrijgegeven, die wordt nog een beetje opgepoetst.

Wat ook veel beweerd wordt is dat je zou moeten staan om dit te kunnen bedienen, dat is niet het geval. Ik test zelf het grootste gedeelte liggend op de bank :)
Maar heb je hem daar dan niet op ingesteld? Oftewel, als het op de bank werkt, werkt het dan ook staand?

Werkt het uberhaubt vanaf verschillende hoeken en afstanden?
Om het tracken te starten geef je een "click" gesture. Dit calibreert ook meteen het 0 punt van de virtuele "vakken", waardoor je in elke mogelijke positie kunt gaan staan/zitten/liggen. Ook afstand is hierdoor geen probleem, zo lang de Kinect je ziet (max 3,5 meter, hardwarebeperking) werkt de hand tracking ook. Onder een grote hoek bedienen werkt overigens niet, de assen wordt recht op de camera van de Kinect geplaatst.
Eigenlijk zouden ze de assen loodrecht op je lichaamspositie moeten zetten. Handherkenning is er al dus een "lichaamshoekherkenning" moet ook kunnen.
"Ze" (ik ben een van de ontwikkelaars) kunnen dit niet. Om te beginnen is het onzettend moeilijk om een zittend persoon volledig te tracken, laat staan zonder (full-body) kalibratie. Daarnaast zijn we beperkt tot de mogelijkheden die het OpenNI framework en de NITE middleware ons bieden.
Wel heel erg stoer!! Maar... niet nuttig en gebruiksvriendelijk vind ik. Nog niet tenminste.
Geef het 2-5 ontwikkeltijd en "Minority Report" is hier
Het is erg gave hardware en de PC community valt over elkaar heen om de kelwste app er voor te maken. Goede reclame voor MS maar de software verkoop zal er niet erg hard van gaan. Daarnaast verkopen ze de kinect met verlies dus dit was niet onderdeel van het business-plan.

Net als Apple heeft Microsoft goud in handen met innovatieve hardeware.
Ze verkopen kinect niet met verlies, dat stond een hele tijd geleden al op tweakers, maar uiteraard willen ze ook games verkopen.
aarnaast verkopen ze de kinect met verlies dus dit was niet onderdeel van het business-plan. <<<< bronnen??? of is dat gewoon jouw hersenspinsel onder het mom van ze verkochten vroeger wel vaker consoles met verlies om het later met games dubbel terug te verdienen.

nu dan even mijn onderbuik gevoel, de xboxen en ps3 zijn in het begin altijd erg duur om te maken, dat heeft onderandere te maken met kleine vraag hoge R&D lasten, en lage yuilds van bijv de gebuikte chips.

naarmate de tijd vorderd gaan productie processen efficienter, krijg je voor je chips hogere yields en kleinere die's (dus aanzienlijk goedkopere cpu's, denk aan x86 cpu's die eerst honderden euro's kosten en later nog geen 75 (sommige quad cores op dit moment). bovendien worden de financieringen na verloop van tijd goedkoper omdat ze deels zijn afbetaald en dus de rente daald ... kortom aan alle kanten worden ze goedkoper...

maar nu het grootste punt: ik denk dat je je aanzienlijk vergist hebt, voor zover ik weet waren het bij veel apparaten behalve games ook JUIST de assesoires die veel winst moesten opleveren.

dat zie je bijv ook bij nokia waar een 16gb sd kaartje bijna 5x duurder is voor je gsm dan dat deze los in de winkel kosten

maar dit is allemaal speculaas-tie - ik heb er nog geen cijfers van gezien, maar ga er vanuit dat de kinect zeker NIET met verlies wordt verkocht.
Nu nog voor Mediaportal zoiets ontwikkelen!
Dat bestaat al: MPSense.

Video met demonstratie: http://www.youtube.com/watch?v=hbwqEArOQcw

Plugin downloaden op: http://code.google.com/p/mpsense/
Ziet er tof uit, maar werkt niet soepel genoeg, zeker niet met browsen !
Tsja, ik vind het een leuke ontwikkeling, maar als je nou je drinken van tafel pakt? Zelfde beweging als selecteren, dus verkloot je de film waarnaar je zit te kijken. Idee is wel heel nice, vond zelf de toepassing van kinect voor schermen met rotgenfoto's erg slim. Wel kunnen kijken naar rotgenfoto's en zoomen etc. maar geen muis te hoeven vastpakken in een operatiekamer.

edit: Ik zie trouwens dat ze dit met een beamer hebben gedaan die bijna in de webcam kijkt, die kalibratie, is een een prestatie op zich. Beamers geven echt te veel IR licht af. Waarschijnlijk is het minder nauwkeurig in de bovenregio van het zicht van de webcam. Gezien de stand ervan.

[Reactie gewijzigd door Biersteker op 24 december 2010 21:33]

Je zal niet zomaar perongeluk wat uitvoeren. Je moet echt ff met je hand ervoor staan, voordat ie het oppakt. Als ie je eenmaal gevonden heeft kun je de funties met je hand makkelijk achter elkaar uitvoeren. Maar als je dus ff gaat zitten ofzo en daarna wat pakt zal ie dat niet uitvoeren. En sowieso werkt het met 3 lagen. Hand naar voren - midden - hand naar achter zijn verschillende uitvoerlagen. Dat werkt verassend goed moet ik zeggen :-)
Of er komt gewoon een Optie op het scherm om Kinect te " locken", de film speelt gewoon en je kan bewegen wat je wilt =')
Als dit echt werkt dan heb ik bijna geen afstandsbediening meer nodig, dat is de aanschaf van de kinect me wel waard.

In de link staat een video - ik ben onder de indruk!
Heel leuk, maar als je in een uitbundig gesprek met vrienden zit wisselt je PC steeds van muziek.... :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True