Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties

De Amerikaanse website IGN heeft 'uit betrouwbare bron' vernomen dat er binnenkort een game in de Gears of War-serie wordt aangekondigd die gebruikmaakt van Kinect, de bewegingsgevoelige controller van Microsoft.

Volgens de anonieme bron van IGN wordt de game aangekondigd tijdens de uitreiking van de Spike TV Video Games Awards, op 11 december. Microsoft zou deze gelegenheid willen benutten om een aantal actiegames aan te kondigen, waaronder nieuwe games voor Kinect. De Gears of War-game zou de grootste aankondiging zijn. De game zou in ontwikkeling zijn bij Epic Games.

De bron wist echter niet te melden of het een geheel nieuwe game in de schietspellenserie betreft, of een bestaande game waarvan de besturing geschikt is gemaakt voor Kinect, de bewegingsgevoelige controller die Microsoft op 10 november op de markt bracht. Epics Cliff Bleszinski heeft eerder al losgelaten dat Gears of War 3, dat in 2011 op de markt verschijnt, geen ondersteuning voor Kinect krijgt. Met de aankondiging zou Microsoft de kritiek pareren dat er voor Kinect alleen casual games verschijnen en geen games die de diehard gamer aanspreken.

Project Natal

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (34)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Ja ik weet ook nog niet of het wel zoveel voordeel heeft,mischien moet het spel wel lijden onder het toevoegen van kinect?
Maar ja we zien het wel als het zover is?
Ik ben niet bepaald blij om dit te horen. Bijzonder jammer dat men core games als Gears en Forza gaat combineren met het onnauwkeurige en casual gerichte Kinect. Men zal ook ongetwijfeld een deel van de gameplay moeten automatiseren en een nog sterkere auto-aim moeten gebruiken. De zoveelste opdoffer voor de die-hard gamer deze generatie consoles.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 16 november 2010 15:25]

Ik begrijp het gemekker rond Kinect niet zo.
Er is allang bevestigd dat Gears 3 helemaal GEEN gebruik gaat maken van Kinect en deze nog aan te kondigen game wordt dus helemaal nieuw rond Kinect opgebouwd.
Ofwel, als zogenaamde 'core' gamer kom je helemaal niks te kort.
De zoveelste opdoffer voor de die-hard gamer deze generatie consoles.
Welke opdoffers dan? Wat is er deze generatie consoles allemaal gebeurd wat jou als 'core' gamer heeft beperkt in je doen en laten?
Er zijn de voorbije jaren zoveel hulpmiddeltjes ingebouwd in games dat ik niet weet waar te beginnen... Je healthbar die vanzelf weer volloopt, automatisch cover zoeken met een druk op de knop, auto-aim, een golden trail dat zegt waar je naartoe moet... zelfs een rewind-functie in racegames is tegenwoordig de nieuwe standaard geworden. Daar komt nog bij dat de AI van de meeste recente games geen enkele uitdaging meer biedt in de gevechten (AC2, Fable 3) en in multiplayer krijg je de hulp van perks waardoor je toch nog kills kan halen ook al heb je geen greintje skills. Een klein drama voor de hardcore gamer, een zegen voor de huidige generatie achievement hunters die daardoor sneller hun e-penis kunnen verlengen.
Welke opdoffers dan? Wat is er deze generatie consoles allemaal gebeurd wat jou als 'core' gamer heeft beperkt in je doen en laten?
Fable 2 :'(
Je hoeft de game toch niet te kopen?
CliffyB gaat echt het originele Gears gevoel/concept niet opofferen hoor.
Dit wordt waarschijnlijk gewoon een leuke onrail shooter met veel bloed, en zagen in een GoW sausje.

GoW 3 zal er echt niet van uitgaan dat iedereen die GOW 3 koopt ook Kinect heeft.
Ik zeg: Laat beide games maar komen!

[Reactie gewijzigd door nexhil op 16 november 2010 15:25]

Men zal ook ongetwijfeld een deel van de gameplay moeten automatiseren en een nog sterkere auto-aim moeten gebruiken. De zoveelste opdoffer voor de die-hard gamer deze generatie consoles.
Niets te nadele van kinect en casual gaming, maar een console is in de kern juist voor casual gaming...
wat ik mij meer afvraag, is een persoon die straks "gears of war - kinect edition" met een normale controller speelt in het voordeel ja of nee?

uitgaande van de standaard vertraging bij kinect zou ik zeggen van wel...
On topic
Lijkt me wel erg leuk om eens te proberen maar vraag me af hoe se de interface koppelen aan je lichaam structuur moet je ook daadwerkelijk je benen gaan bewegen om te lopen of moet je letterlijk alle bewegingen nadoen die je op het scherm wil zien verschijnen

Off topic wat nou als iemand toevallig een scheve heup heb ziet de kinect dat en zal hij dat zelf corrigeren of vertaalt hij dat naar een beweging zoals schuin staan met bijv. je hand op je huib of iets dergelijke. |:(
Off topic wat nou als iemand toevallig een scheve heup heb ziet de kinect dat en zal hij dat zelf corrigeren of vertaalt hij dat naar een beweging zoals schuin staan met bijv. je hand op je huib of iets dergelijke.
Weet je, dat is eigenlijk een hele goede.

Er zijn genoeg mensen met opvallende beenlengteverschillen, zelf heb ik een beenlengteverschil van 14mm als gevolg van de meest recente operatie aan mijn linkerheup. Nou is 14mm niet of nauwelijks opvallend te noemen, maar, er zijn zondermeer mensen bij wie het verschil veel groter is en dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat het een probleem gaat geven met Kinect.

Al moet je je wel gaan afvragen:

- Hoeveel mensen met zo'n opvallend verschil daadwerkelijk Kinect hebben.
- Of die mensen überhaupt wel op die manier een game kunnen spelen, het lijkt mij namelijk wel extreem oncomfortabel. Als ik het weer even op mijzelf betrek - ik kan geen lange afstanden lopen zonder corrigerend zooltje in mijn rechterschoen. Dan gaat mijn rug namelijk echt pijn doen. Gewoon door het beenlengteverschil.
Dus dan sta je de heletijd met je rug in een dekking houding naar je tv gericht?

Moet je een spiegel aan de andere kant van de kamer ophangen zodat je kan zien op je tv of het op dat moment veilig is om uit je dekking te komen?

En als je wilt schieten moet je heel hard RETETEKEKEKTEKET roepen terwijl je met je armen een beweging maakt van een schietend geweer?

Hoe moet dit gaan werken?
Wat dacht je van lopen/rennen, steeds op de zelfde plaats huppelen?!
Misschien door de terugslag te bewegen?

Dat lijkt me nog eenigzins haalbaar, misschien wel lastig te detecteren.

[Reactie gewijzigd door AltWouss op 16 november 2010 15:20]

RETETEKEKEKTEKET
Grappig als dat zou zijn werk de voice module officieel nog niet tot in die mate hier in Nederland, dus, nee, lijkt mij niet. ;)
wat zou het toch cool zijn als ze de Kinect combineren met de Move.
op die manier zou je dus een een move achtige controller in je hand kunnen hebben met eventueel een Gear of War look wapen omhulsel er omheen.
en eventueel je bestaande meubels kunnen gebruiken als dekking.
lijkt mij erg gaaf.
Kinect kan dat helemaal opzichzelf. Gezien de review van Tweakers is het grootste probleem dat de handen niet goed worden waargenomen. Dat is opzichzelf heel simpel op te lossen. Geeft Kinect gebruikers een plastic wapen in handen, en vertel de software dat de speler een extra gewricht heeft. (namelijk het wapen). Dat kan kan perfect door Kinect waargenomen worden, in alle mogelijke standen die je je kan bedenken. Enige voorwaarde is dat het groot genoeg is om waargenomen te worden.
Ja en kinect kan ook perfect waarnemen wanneer jij de trekker overhaalt?

Ik geloof niet in een toekomst voor kinect icm shooters, ik wil gewoon een trekker over kunnen halen om te schieten. Begrijp me goed voor andere soort games zie ik zeker "wel" toekomst voor kinect zoals: boks, snowboarden tennis etc..

Echter shooters nee, dan prefereer ik toch echt de Move van de PS
een infrarood pistool zou moeten kunnen, mits microsoft aan zoiets gedacht heeft en dat in de software geplaatst heeft...

als de kinect infraroodpulsen van zo'n pistool kan herkennen dan ben je al een heel eind op weg.

(ikzelf zie er btw niet veel heil in, geef mij maar een controller)
Inderdaad, shooters als Gears of War zijn niet echt praktisch op de Kinect (Hoe ziet Kinect waar je exact op mikt? Hoe ziet Kinect of je schiet? Hoe weet Kinect welke kant je wil oplopen? Hoe weet kinect in welke richting je wilt kijken?...)

Zo'n extra infrarood pistool (zoals bij Time Crisis bv.) zou dan ideaal zijn! Het shooten zou dan exact kunnen werken, het herladen werkt dan ook via het wapen en het rondkijken/"looprichting bepalen" kan door een kleine joystick op het wapen!
granaten wisselen of wapens wisselen kan door middel van een paar knopjes op het wapen zelf.

Dán is de besturing wél compleet. Het lopen zelf, springen, granaat gooien, bukken,... kan Kinect vervolgens oppikken. Dán hebben shooters wel potentie door middel van kinect! :)
lightsaber all the way :)
gewoon een stok vastnemen
Als je telkens als je moet dekking zoeken in Gears achter een meubel zou moeten duiken, breng je best op tijd je kinesist op de hoogte vrees ik. :p

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 16 november 2010 15:28]

Dat klinkt niet on aardig, ik zie de mensen al voor dat ding staan, wild om zich heen slaand, lang leve de chainsaw :P

Goeie move, die naar alle waarschijnlijkheid de Kinect lineup zeerzeker zal versterken!
Hoe kan dit nou leuk klinken? Je moest eens weten hoeveel heisa er wel niet om de Wii was bij de eerste games. Want motion controls werken niet, werd er toen gezegd. En natuurlijk wil iedereen op de bank blijven zitten.
En dan is Kinect ook nog eens minder naukeurig als de Wii (zoals bijvoorbeeld draaiing van iets wat iemand vasthoud).
ik ben het niet eens met de nauwkeurigheid, heb nu al meerdere games in huis en moet zeggen dat de kinect vele malen beter is als de wii motion of de PS move.

ik ben er in ieder geval erg content mee
Kerb stomp :) Anyway, ik geloof dat ik dat helemaal voor mij zie; bukken voor muurtjes, idd rossen met de kettingzaag... Nog wel wat beter dan het hupsen met Dance Central ;P
naar rechts leunen of bukken lijkt me eigenlijk wel vet,
zolang ik maar kan blijven zitten, en de rest bestuur met een controller,
dat lijkt me best vet :)
Kinect lijkt me allemaal leuk en aardig, maar heb het gevoel dat dit een tijdelijke hype wordt.
tijdelijke hype
Dit in tegenstelling tot een permanente hype ;)

Ik denk dat het net zo min weg gaat als de Wii. Het is gewoon de volgende stap in de evolutie van dat principe. De naam zal vast wel een keer verdwijnen/veranderen, het technische principe zal wellicht veranderen, maar het basis idee van een besturing met jijzelf als controller zal echt niet verdwijnen.

Dat bijvoorbeeld de iPod hype ondertussen wel voorbij is (is nu gewoon een (of wellicht "de") mp3 speler); maar dat wil niet zeggen dat iPods niet meer verkocht of verder ontwikkeld wordt.
Men heeft het over een game in het universum van gears niet gears of war 3... zou wel leuk zijn om steeds te huppen en dekking te zoeken maar dat ben je na 10 minuten toch echt wel zat hoor! Daarnaast geven alle reviews al aan dat Kinect gewoon niet geschikt is voor andere games naats dans en sport games. Hoe ga je in godesnaam schieten? of uberhaupt je character bewegen? Wederom een mooi poging van MS de kritiek te pareren en dat terwijl men nog steeds niks heeft laten zien.
Ik zie het al voor me, net als in die family games, dat je moet gaan "joggen op je plek" om vooruit te rennen. Maar hoe zit het dan nog met het draaien en schieten inderdaad. Kinect is zo nauwkeurig nog niet dat het je vinger een imaginaire trigger ziet indrukken.
Ik denk dat dit inderdaad het begin is van een hoop nieuwe mogelijkheden, misschien is het nu nog niet super nauwkeurig, maar dat kan in de toekomst allemaal beter gemaakt worden, waardoor handen en voeten ook gedetecteerd worden, maar dat is nu gewoon nog te duur die techniek, want ik denk wel al dat dat mogelijk is.
Dit is inderdaad al mogelijk.
Het originele ontwerp van Kinect kon dat ook.
Maar Microsoft heeft voor een goedkopere camera gekozen, om het nog enigzins betaalbaar te houden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True