Gerucht: volgende Battlefield-game krijgt gratis battleroyalemodus

De volgende Battlefield-game van EA krijgt mogelijk een gratis battleroyalemodus, net als Call of Duty. Dat melden bronnen aan betrouwbare insider Tom Henderson. De studio zou mikken op een release in oktober 2025.

De volgende game moet 'terug naar de roots' van de Battlefield-franchise gaan, meldt Henderson van Insider Gaming. De game moet multiplayermatches met maximaal 64 spelers krijgen, teruggaan naar een systeem met vier klassen, en ook de vernietigingssystemen gaan op de schop. De game speelt zich volgens bronnen van Henderson af in de moderne tijd, ergens tussen 2025 en 2030. Het Battlefield-spel moet ook een 'sterke verhaalgedreven nadruk' leggen op moderne technologie die wordt gebruikt in oorlogen.

De battleroyalemodus wordt ontwikkeld door Ripple Effect, het voormalige DICE LA. EA wil deze modus volgens Henderson free-to-play maken en daarmee een soortgelijke strategie volgen als Activision met Call of Duty: Warzone. De game heeft momenteel twee battleroyalemodi, waaronder een klassieke battleroyalemodus en een modus genaamd Gauntlet. Daarin nemen teams van spelers het tegen elkaar op in op objectives gebaseerde doelen. Het team met de laagste score wordt aan het einde van iedere 'missie' uit de spelronde geschopt.

EA heeft eerder bevestigd dat de volgende Battlefield-game niet voor 2025 verschijnt. Er zijn momenteel verschillende studio's die werken aan Battlefield-'ervaringen'. Nieuwe studio Ridgeline Games werkt bijvoorbeeld aan singleplayercampagnes voor de serie. De recentste game in de serie, Battlefield 2042, verscheen in 2022 en werd overwegend negatief ontvangen.

Battlefield 2042
Battlefield 2042, de recentste game in de Battlefield-franchise.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

28-02-2024 • 19:45

83

Lees meer

Reacties (83)

83
83
34
3
0
43
Wijzig sortering
Ik ben een Battlefield speler van het eerste uur, met:
  • Battlefield 1942 (met alle expansions en de Desert Combat modificatie)
  • Vietnam
  • Battlefield 2
  • Battlefield 2: Modern Combat (Xbox)
  • Battlefield 2142
  • Battlefield Bad Company 2 (en Vietnam DLC)
  • Battlefield 3 (wel premium met alle DLC, enkel back to Karkand gespeeld)
  • Battlefield 4 (Premium en ik meen alle DLC al speelde ik enkel het basisspel)
  • Battlefield 1
  • Battlefield 5
En tja... Battlefield 2042? Toen bekend werd dat ze het roer compleet gingen omgooien en er allerlei problemen waren heb ik niet eens meer nagedacht om het spel te kopen dan wel te volgen. Battlefield V was goed maar voelde ook al een klein beetje als een middelvinger als je het spel en een fysieke winkel pre-ordered en gewoon een digitale key in een lege doos krijgt.

De echte Battlefield ervaring was mijn inziens 2 en 2142, natuurlijk 1942 ook wel maar het was wat primitiever. Er is sindsdien geen commander systeem meer, geen episch grote slagvelden waar je elkaar niet perse elke seconde voor de voeten loopt, geen leuke game modes zoals de Titan game mode in 2142, de intro muziekjes van de maps zijn weinig inspirerend, het squad-systeem is tegenwoordig maar slecht uitgevoerd en voelt niet alsof je nog echt een team bent zoals in 2 of 2142, oh en waar is de battlerecorder gebleven?

Battlefield Bad Company 2 was dan wel anders dan anders, maar het had een leuke vibe, het spel liep uitermate goed, je had veel destructie en echt een gevoel in een groot slagveld te zitten, enorm goed geluid met de War Tapes en vehicle combat was tenminste leuk zonder al die honderden add-ons voor wapens zoals je dat sinds Battlefield 3 zag waar je door de bomen het bos niet meer zag. Het was simpeler en leuker van opzet i.p.v. 24/7 lopen campen in een map zoals Metro.

Des al niettemin waren 3, 4, 1 en 5 wel leuk om te spelen, maar het was niet meer het gevoel dat je had bij de oudere 2 en 2142 spellen.

Ik hoop nog steeds op een fatsoenlijk vervolg van Battlefield 2142, dat was iets speciaals, de futurische vibe had iets episch dat ik bij geen enkel ander spel heb ervaren, zeker in de Titan game mode, en uiteraard Bad Company 3 met de volledige glorie aan destructie.

Wees nu eerlijk, was dit niet episch? Zo maken ze de spellen niet meer...
Zelfs de DICE intro van toen was gewoon zoveel beter.
https://www.youtube.com/watch?v=Mk4wEAO07hM

En de intro muziekjes van toen, je wordt er gewoon nostalgisch van:
https://www.youtube.com/watch?v=Xa7k0p8ZaO8
https://www.youtube.com/watch?v=J6m0_2-OuJU
https://www.youtube.com/watch?v=zRFX8dxkutw
https://www.youtube.com/watch?v=gwRVmtClrCo
https://www.youtube.com/watch?v=cBYK53w5E4I
https://www.youtube.com/watch?v=mw8uxeT2aEs
https://www.youtube.com/watch?v=S0aXAm0jqd0

Maar als ze op dezelfde voet verder gaan als 2042, of vooral focussen op Battleroyale, dan hoeft het voor mij niet meer, single player is voor mij betreft niet perse nodig, heeft het spel mijn inziens onnodig ge-COD-ificeerd om daar proberen de spelers weg te kapen, zeker sinds Battlefield 3 leek die focus daar meer op te liggen.

Ik denk dat EA er verstandig aan doet Battlefield weer eens grondig te herzien en waarom veel oude spelers er negatief over zijn.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 22 juli 2024 20:34]

Mee eens. Ik heb ook alle Battlefields gespeeld (ook Heroes) en 2142 blijft toch mijn favoriet. Je had nog het slappe aftreksel in in Battlefield 4 van de Titan gamemode met de aircraft carriers maar ook dat was "meh". En dan druk ik het nog zacht uit. Ik zou ook wel een 2143 willen zien, alleen heb ik 0,0 vertrouwen in EA/DICE dat dit nog een goede game zou worden.
De echte Battlefield ervaring was mijn inziens 2
imo ook een van de betere game genres is ontstaat uit een mod van battlefield 2 volgens mij, spel genaamd Project Reality. en daar uit is Squad weer ontstaan. 2 super goede games

[Reactie gewijzigd door Milanobrotchen op 22 juli 2024 20:34]

Battlefield 2142 is echt een "trip down memory lane".
Onwijs veel plezier mee gehad vroeger!
Hetzelfde na BF Bad Company 2 heb ik er niet meer naar om gekeken.
BF2 and BF2142 waren mijn favoriet.
Op zich ben ik het met je eens al voel ik geen liefde voor 2142. Ik heb de toekomstige setting nooit echt interessant gevonden. BF3 was al een soort van breuk. Ik heb letterlijk meer dan 5000 uur aan bf2 gespeeld en het was lang wachten op de opvolger. Hoewel het achteraf nog niet zo slecht was, voelde bf3 al als een enorme inperking op het spel zoals ik het kende. Alles wat wij wilden was bf2 maar met updated graphics. Toch konden we (de we hier slaat op de speelgroep waarmee ik het speelde) uiteindelijk deels onze weg wel vinden. BF4 was nog een stap verder ervandaan en de groep viel uit elkaar. Sindsdien speel ik het alleen nog solo (en vind een singleplayer optie dus nog wel interessant, COD was te snel een gimmick van zichzelf geworden) en ook ik heb 2042 links laten liggen bij het horen van hoever het is afgedwaald van de core game. BF2 speel ik daarentegen nog wel af en toe, puur om het nostalgische karakter. Tuurlijk de bots stellen niet zoveel voor en het spel draaide vooral om de teamplay, maar puur de sounds en graphics maken mij blij. En die intro. Die heerlijke intro
BF2 en 2142 heb ik echt zot veel gespeeld. De commander mode is echt een gemis. Het was enorm leuk om de teams te proberen te sturen. Natuurlijk konden ze het negeren maar toch, het feit dat het er gewoon was was leuk.
Oeh nostalgie, ontzettend veel BF gespeeld. Ik ben teleurgesteld sinds BF Hardline, altijd alle BF's ge-pre-ordert, na BF Hardline niet meer. Wel alle, behalve futuristische BF's (niet mijn ding), gespeeld.
Mijn toppers waren: BF1942 DC (joystick + blackbird == massacre), BF BC2 (Lange afstand snipen, dat kon daar erg goed), BF4 (vooral team death match op een kleine map).

Wat ik merk, en waarom ik het wel zie zitten om een BR in BF te krijgen, is dat ik minder tijd heb dan vroegah. Dus dan zijn kortere potjes, waarbij je niet eerst 5 minuten op zoek moet naar de vijand, juist prima (maar misschien kijk ik er verkeerd naar en ben ik direct dood en wacht ik 20 minuten tot de volgende ronde).

Dat vond ik ook het toffe aan BF4 team death match op de map Silk Road, heel klein, snel en makkelijk in te stappen.

Misschien komt het ook wel doordat de vliegtuigen / heli's tegenwoordig goed met een muis zijn te besturen, in de oudere BF's moest je echt wel een joystick hebben om het onderste uit de kan te halen; of ligt dat aan mij? :+
Ik vermaak me echt prima met 2042 tegenwoordig. Eens dat de launch bagger was.
Eens, helaas te laat maar het voelt weer zoals een BF hoort te zijn.
Ik heb ook alle BF’s veel gespeeld. Battlefield is en blijft wat mij betreft een ww2 shooter. Ik ben bij BF1 echt afgehaakt. De gameplay was te arcade, te veel hulpjes om je vijand sneller te vinden en te doden. Dat was bij de oude games nou juist zo leuk, dat je echt moeite moest doen. Ik hoopte bij bf5 op een revival van dit geval, maar helaas. Voelde meer als CoD in grotere maps. BF4 heb ik nog veel op classic mode gespeeld. Daarbij werden een hoop features die het makkelijker maakte uitgeschakeld.
Ik kijk de volgende BF pas weer aan als dat het weer een ww2 shooter wordt…zo te lezen weer een versie langer wachten 😊
Ik mis Codename Eagle in je opsomming.
In principe is toch veilig genoeg te zeggen dat battle royale niet thuishoort in Battlefield?
Typisch gedachtegang van aandeelhouders... kijk onze concurrenten lukt het wel, dus gaan wij het inzetten. Want gratis game met veel DLC tegen betalling = Kaching!!! Terwijl EA al een goede battle royale game hebben (Apex).
Dit terwijl de community jaar en dag aan het schreeuwen is voor een authtentieke battlefield game. Deze sla ik dus over.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @FireBladeX28 februari 2024 21:14
In principe is toch veilig genoeg te zeggen dat battle royale niet thuishoort in Battlefield?
Waarom niet? Battle Royale kan prima in een game als Battlefield wat mij betreft zo lang het maar een extra mode is. Er is nog steeds veel vraag naar Battle Royale. Diverse populaire implementaties bewijzen dit.
Ik heb een beetje dubbele gevoelens bij wat je zegt. Aan de ene kant ben ik het met je eens om hoe en wat battlefield vorm geeft, maar anderzins vind ik ook weer dat de engine zich perfect leent voor een wat andere vorm van battle royale. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Warzone, dan had je in het begin misschien dezelfde conclusie kunnen trekken omdat CoD zich al zich dag en jaar focust op close quarter combat. Is uiteindelijk ook een groot succes gebleken ondanks dat het flink van de formule van CoD afwijkt.

Battlefield heeft zich altijd al gefocust op grotere maps en full scale warfare met voertuigen in de spotlight. Daarom zou het m.i. ook een verfrissende vorm van BR kunnen worden. Ik denk niet dat je een game moet afschrijven omdat er misschien een mode in komt die je minder aan staat, maar dat is misschien ook wel de Battlefield-fan in mij die praat.

Zolang ze de base game weer terugbrengen naar de authenticiteit van BF ben ik allang blij. Als er dan een BR komt die ook nog eens leuk en verfrissend is, dan is dat voor mij welkom, maar niks meer dan een leuke afwisseling op de main game. Als de BR modus werkelijk alle glorie gaat nemen en we daarom moeten inleveren op kwaliteit op de main game dan helpen ze de franchise wel compleet om zeep, vooral met de reputatie die ze afgebroken hebben met BF2042.
Vroegah zaten er unieke verschillen tussen COD en BF, maar als ik dit zo lees dan groeien alle shooters naar elkaar toe...
Nou, nee hoor. In CoD heb je bijvoorbeeld nog steeds geen vehicles, in ieder geval geen Battlefield kaliber.
Heb je cod de laatste 5 jaar wel aangeraakt voor je dit als comment zet? Groundwar zit er al in sinds 2019

[Reactie gewijzigd door djoenee op 22 juli 2024 20:34]

Ja, maar single player. Volgens mij zijn dat enkel wat auto's/buggies. Geen jets, helicopters, jetski's, vervoersvliegtuigen, tanks, etc.
CoD gebruikt nog steeds voornamelijk hitscan, Battlefield gebruikt exclusief ballistics. Dit maakt dat de twee franchises nog steeds heel verschillend aanvoelen.
CoD gebruikt nog steeds voornamelijk hitscan
COD heeft geen enkel hitscan wapen?
De meerderheid van wapens wel. Specifieke projectielen zoals RPG's niet. Waarom denk je dat in de meeste CoD's sniper instant kill is van eenderwelke afstand met geen drop-off?
COD-wapens hebben allemaal zowel bullet drop als bullet velocity.

Het enige is dat de bullet velocity vrij hoog is en dus kan het lijken alsof ze hitscan zijn (zeker op kortere afstand), maar dat zijn ze dus niet.

Misschien dat er hier en daar een uitzondering op is (ik zag een of andere ray gun?) maar in de basis is alles gewoon projectile.
sinds modern warfare 2019 niet meer, daardoor ben ik ook aan COD begonnen. Realistischere wapens, ballsitics en animaties.
Call of Duty doet volgens mij nogsteeds niet echt iets wat lijkt op conquest zoals toegepast in Battlefield, en waar je vooral Battlefield om speelt dus dat valt wel mee denk ik.

Battle Royale modi is alleen iets wat je overal terug ziet.

Ik vind het niet zo nodig want ze gaan het ongetwijfeld niet bizar veel beter doen dan wat er al is,maar er zal een publiek voor zijn.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 22 juli 2024 20:34]

Call of Duty heeft Ground War. Is dan met 32v32 niet zo uitgebreid als Battlefield, maar is verder hetzelfde idee. Ook met tanks e.d.
Vroeger was Call of Duty ook nog een realistischere game als je naar de allereerste delen kijkt, dat is er sinds de Modern Warfare tijd erg af gegaan.
Dit gebeurde eigenlijk al langzamerhand na Battlefield 4. Maar vanaf 2042 is het volledig zowat dezelfde game als CoD. Er zit een verschil in kwa levels maar in alles dat om de core gameplay heen zit, is hetzelfde als een CoD game:

Operators, skins, micro-transactions, snelle gameplay (snelle movement en TTK veel minder), gebrek aan communicatie, geen squads, geen teamplay, meer gericht op een casual audience.
Terug naar de roots? Oh wat verlang ik naar een remaster van Battlefield 2. Qua gameplezier is er nooit meer een Battlefield uitgekomen die het plezier die ik van die game heb gehad heeft kunnen evenaren.
Eens, Battlefield Vietnam & 1942 was ook heerlijk trouwens. De laatste paar heb ik niet eens meer gespeeld, ookal waren er gratis periodes. Noem mij maar oud.
Alleen voor de muziek al van Battlefield Vietnam wereld game
Vergeet het maar, BF2 gameplay, dat ga je van je leven nooit meer zien van een AAA game studio.
Tegenwoordig koop je een microtransactie winkel met een gare beta game erom gebouwd, daarnaast moet de gameplay zo makkelijk zijn voor casual gamers dat de player base zo groot mogelijk blijft.

[Reactie gewijzigd door Realtec op 22 juli 2024 20:34]

Ook eens! Eindeloos heb ik Wake Island gespeeld. Wat een geweldig spel.
Amen! Mijn eerste BF en hij was perfect! Zat in de auto naar huis al te bedenken hoe ik zou gaan spelen. Lekker met de clan op Teamspeak.

Ben pas laat ingestapt na jaren niet meer gespeeld te hebben. Was wennen maar ik vermaak me wel. Geen bf2 vibes natuurlijk.
Kijk voor de aardigheid eens naar Battlebit Remastered op Steam. Erg toffe Battlefield-achtige game.

[Reactie gewijzigd door Htbaa op 22 juli 2024 20:34]

Deze kende ik nog niet, die gaan we dit weekend even proberen :)

Zal de GTX1650 leuker vinden ;)

[Reactie gewijzigd door Falcon op 22 juli 2024 20:34]

Mee eens, erg leuk om te doen en iedereen schreeuwt soms door de mic, geeft me wel beetje dat BF2 gevoel, graphics niet de mooiste maar met de gameplay zeker lachen en kost haast niks
Een van de grappigste dingen vind ik nog wel dat ze in Battlebit Remastered de feature hebben dat je een gewonde teammate naar veiligheid kan slepen om veilig te kunnen reviven. Iets wat Dice nooit voor elkaar kon krijgen in BFV terwijl dat al vanaf de launch trailer als een feature werd getoond :-). Dice zal wel zijn vastgelopen op de animaties die erbij horen. Door de stijl van Battlebit maakt het niet uit dat het 'r wat houterig uit ziet of zo.
Ze zouden de hele game gratis moeten aanbieden, want no way in hell dat ik ooit nog een Battlefield game ga kopen.

BF 1 was wennen, BF V was incompleet bij launch en BF 2042 was echt een grote middelvinger naar de fanbase. Of het inmiddels nou een betere game is, I don't know but I really don't care. Dat spel had nooit, maar dan ook nooit in die staat uitgebracht mogen worden. En dan heb ik het niet over een rough launch of eerste week met server problemen.

Groot fan sinds Battlefield Vietnam, alles tot en met Battlefield 4 met groot plezier gespeeld, daarna ging het berg afwaarts. Doodzonde, maar ja... the EA effect I guess.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @Discodave199028 februari 2024 19:52
Aan BF 2042 is echt heel erg veel gespijkerd waardoor het inmiddels (imho) een prima game is. Vrijwel elke BF game heeft zijn issues in het begin. Het is jammer maar als doorgewinterde BF speler weet je dat. Het komt uiteindelijk vrijwel altijd goed.
Moet zeggen dat ik er nooit echt grote problemen mee gehad heb. Alleen de maps die er bij de launch in zaten waren bar slecht.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @Wolfos28 februari 2024 21:10
In het begin waren er veel bugs, waren de maps inderdaad vrij slecht maar had het spel ook last van review bombers waardoor het veel dramatischer leek dan het was. Ik had verwacht dat men de stekker er uit ging trekken maar niets is minder waar. Er is veel geïnvesteerd om er toch een prima game van te maken.
En het vroeg om best een krachtige machine. Indien b.b. was het ook bij launch m
I. prima om te spelen ondanks de issues/smaakkwestie.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @ReyHyper29 februari 2024 09:38
Dat is waar. Het spel is / wat behoorlijk zwaarder dan zijn voorgangers. Daar hebben nieuwere games bij launch vaker last van. Ik vermoed dat er ook veel mensen zijn geweest met klachten waar de hardware het simpelweg niet trok met een slechte spelervaring als gevolg.
Het probleem is dat we dat van een grote studio gewoon niet pikken. PUBG is nog steeds verre van perfect, maar was destijds kleine studio, eerste release en pre-release, vernieuwend concept en daardoor nieuwe game ervaring. Dan vergeven we veel.

EA kan een pre-release al niet permitteren. Dat pikken we niet. Dus dat Bf2042 nu beter is geworden is leuk, maar dat is te laat. PUBG wordt 7 jaar na launch nog volop gespeeld, BF2042 zijn we al weer vergeten. Dus EA moet nu wel met een gratis BR komen om marktaandeel terug te proberen te winnen.
2042 is nu ongeveer op het niveau waar op het uit had moeten komen.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @Burning28 februari 2024 21:19
Er zijn al een tijdje geen heel grote wijzigingen meer doorgevoerd dus het zit al een tijdje op of boven het niveau waarop het had moeten uitkomen. Had dat eerder gemoeten? Liefst wel maar zo dramatisch als sommige het hier doen voorkomen is en was het echt niet imho.
En hoe zit het met destruction? Of is die nog steeds zo goed als afwezig?
Gaan ze serieus Firestorm weer uit de digitale prullenbak halen?

Battlefield Firestorm >>> https://www.youtube.com/watch?v=0gC6WxjXGW0

[Reactie gewijzigd door MeneerGroot op 22 juli 2024 20:34]

Daar lijkt het dus wel op. Dat was ook zo’n populaire modus 🙄.

Waarom nou niet gewoon een normale Battlefield waarbij er ook weer ‘s iets stuk kan?

Hoe dan ook ik koop geen BF meer op launch. Paar maanden geleden 2042 op de Series X gekocht en hoewel vermakelijk is dat echt maar op een paar maps. De meeste maps werken voor geen meter.
En die is opgenomen in de Game Pass na korte periode. Battlefield 2042 is wel oke-ish. Ik mis, je verwacht het niet, toch wel een Campaign modus zoals die in V en Bad Company.
Ik mis de campaign totaal niet. Die van BF3 en BF4 waren wel leuk. Maar BF1 en BFV hadden weinig inhoud, vooral heel veel stealth wat niet goed werkte. Die van BF1 vond ik net wat leuker, maar absoluut geen campaigns om nog eens te willen spelen helaas.

BF2042 zit trouwens alleen in Game Pass Ultimate als ik me niet vergis. De gunplay vind ik wel erg goed. De voertuigen zijn maar meh. Output damage is beroerd en ze richten niet lekker of zo. Had ik bij BF1 en BFV totaal geen last van. Misschien omdat daar de wapens op de voertuigen wat tragere projectielen hadden :-).
Moet zeggen dat ik Battlefield 2042 uiteindelijk toch een leuke Battlefield game vind. Heel lang vanwege de slechte performance en slechte launch afgehouden, maar 1 jaar geleden voor een tientje gekocht en speel het nu als 'vervanger' voor Battlefield 4. Is een stuk leuker dan ik dacht en de performance en bugs worden ook hard weggewerkt. Er komt minstens 1 patch per maand uit.

De tussenliggende Battlefields vond ik niks, behalve de campaigns. Hopelijk krijgt de nieuwe Battlefield ook daadwerkelijk een campaign. :)

[Reactie gewijzigd door Anonymoussaurus op 22 juli 2024 20:34]

Het past ook beter in de tijdsgeest, zo’n ‘gratis game’. Helaas wil ik er nog aan toevoegen. Alles is gericht op impulsaankopen tegenwoordig. Microkrediet is daar een goed voorbeeld van. Ze doen er alles aan om je te verleiden tot kleine aankopen. Ze normaliseren het ook. Dus jonge gamers groeien hiermee. Voor hen is dit ook normaal.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @Placid_K28 februari 2024 19:58
Het gaat om een gratis mode, niet om een gratis spel. Vermoedelijk is de mode om je over te halen om het hele spel te kopen.
Vraag het me af. Volgens mij is warzone ondertussen populairder dan de hoofdgame van cod.

Het zijn eigenlijk bijna gescheiden games.
Gelukkig kunnen die ingame transacties niet in Nederland. Tenminste niet in PUBG, kan geen season pass kopen of cases openen waar je een betaalde sleutel voor nodig hebt. Zelfs al heb ik die sleutels al ooit gratis gekregen tijdens een event, dat is dan wel rot, zit soms best waardevol spul in.

[Reactie gewijzigd door JDx op 22 juli 2024 20:34]

"Terug naar de roots" En dan wordt Battle Royale genoemd..... |:(

Ik heb er een hard hoofd in.
Wat een tijden waren dat avondjes Battlefield (2, Bad Company 2, 3, 4 en 1), heerlijk van genoten. Nu is het vooral Battle Royale, COD Warzone en Fortnite wat ik gespeeld zie worden. Het kan mij niet trekken. Wellicht een generatie dingetje. Ook dus spijtig om te horen dat ze hier nu ook inzetten op een Battle Royale Mode (Zat eigenlijk ook al in V).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.