'DICE is begonnen met voorproductie volgende Battlefield-game'

Ontwikkelaar DICE is begonnen met de voorproductie van de volgende Battlefield-game. Dat vertelt een anonieme bron aan insider Tom Henderson. DICE zou 'waardevolle lessen' hebben geleerd van Battlefield 2042, die slecht werd ontvangen door fans van de franchise.

DICE is vermoedelijk van plan om veel van de veranderingen die Battlefield 2042 met zich meebracht terug te draaien, vertelt een anonieme bron aan Xfire-journalist Tom Henderson. De journalist schrijft dat het nog te vroeg is om in te gaan op specifieke aspecten van de game, maar dat er mogelijk wordt gedoeld op Battlefield 2042-features die met kritiek werden ontvangen, zoals de spelmodi met 128 spelers en het klassensysteem met 'specialists'.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat Battlefield 2042 de basis zou vormen voor toekomstige games in de franchise. Een ex-DICE-ontwikkelaar vertelt aan Henderson dat de volgende Battlefield-game daarmee 'bijna een hero shooter zou worden'. De journalist claimt dat recente playtest- en feedbacksessies van DICE gericht waren op het klassensysteem in Battlefield 2042, en dat dit ertoe heeft geleid dat deze plannen zijn gewijzigd. Zo zouden klassen in de toekomst meer gekoppeld worden aan hun specifieke rol.

Verder claimt Henderson dat de volgende Battlefield-game plaatsvindt in de nabije toekomst. Het is echter nog niet bekend wat de Russische invasie van Oekraïne voor effect zal hebben op de setting. Battlefield 2042 draait om een conflict tussen de VS en Rusland, maar EA heeft Rusland in het kader van de oorlog in Oekraïne uit al zijn sportgames gehaald en de verkoop van zijn titels in Rusland en Wit-Rusland stopgezet.

Battlefield 2042 verscheen vorig jaar en werd negatief ontvangen door fans, mede vanwege slechte prestaties, maar ook door wijzigingen ten opzichte van eerdere titels die DICE doorvoerde in het spel. EA noemt Battlefield 2042 volgens Henderson intern een 'misser'. De uitgever heeft recent zijn inkomstenverwachtingen voor 2022 met 100 miljoen dollar verlaagd vanwege de slechte ontvangst van het spel. DICE heeft aangegeven verschillende aspecten van de game aan te pakken, en bracht recent al een verbeterd scorebord uit. Op de langere termijn gaat DICE onder meer het mapdesign van de game aanpakken.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

25-03-2022 • 17:05

117

Lees meer

Reacties (117)

Sorteer op:

Weergave:

Het is heel respectabel dat ze nog proberen met een map update de game aantrekkelijk te maken, maar dit zal allemaal niet baten zolang ze de gamers niet het oude battlefield gevoel terug geven.

Ik begrijp goed dat het een investering is die moet worden terugverdiend maar de Battlefield gamer zit niet te wachten op een map update.

Wanneer leest EA/DICE nu eens wat er wordt geschreven? Battlefield gamers willen de echte Battlefield terug, geen 100.000 wapen customisaties of super accurate mappen om in te spelen. Men wil de Bad Company terug of de gouden greep die Battlefield 3 was. Een paar duidelijke klassen, met een paar goede wapens, mag zelfs zonder de OP FLiR scope. En nu komt ie .... ZELF een server hosten bij een goede gamehoster waar je zelf admins hebt die meehelpen de gameplay leuk te houden en iedereen met dickmoves er af te blaffen.

Dit hadden we in de oude GoTBF3 en later BUG community helemaal perfect voor elkaar. Elke avond met meer dan 100 man op de TeamSpeak over 3 a 4 servers alleen maar leuke fragfun.

Ik heb alle Battlefields tot op heden blind gekocht vaak in de pre-order, zelfs Hardline wat eigenlijk een goede game was maar misschien niet Battlefield had moeten heten Tot en met 5 ... En 2042 heb ik godzijdank links laten liggen.

Ik vrees dat het zelf een server hosten niet rendabel is of door de aandeelhouders wordt gezien als nuttig, maar als het daar niet meer naaroe gaat dan ga ik ook de volgende Battlefield naast me laten liggen.

Dus ga weg met je microtransacties en alles gooien op grafisch geweld (wat ook niet meer te betalen is voor startende gamers) en breng een goede oude Battlefield terug met dit Battlefield gevoel van vroeger beste EA/DICE.

Maar goed, ik droom wel vaker ....
Stemmen met je portemonnee. Dan krijg je wat je wil. Dit gelul in de marge met de community en oh oh wat luisteren we goed naar klanten is gewoon de nieuwe klachtafhandeling. Het geld is al verdiend toch? Wie hou je voor de gek, jezelf?!

De volgende gewoon niet kopen dus. Eens kijken hoeveel mensen die discipline kunnen opbrengen ;) jij en ik weten het antwoord volgens mij al... dus ik tel af naar de volgende shitstorm ;) best vermakelijk

Feit is namelijk dat we allang wisten dat DICE weinig talentvol spul heeft zitten dus je had dit al 2-3 delen geleden kunnen doen. Dat gebeurt niet, dus krijg je waar je geld aan blijft spenderen: troep die allang uitontwikkeld is, maar toch moet blijven verkopen.

Ik zal er ook straks weer zijn om de naieve fans een spiegel voor te houden.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 juli 2024 20:45]

Wel grappig dat je BF3 een gouden greep vind. Voor mij was dat de titel die ik links liet liggen omdat ik het Battlefield gevoel mistte. BF2 was mijn favoriet, BF2142 was al wat minder maar hield nog wel veel van het gevoel. BF3 voelde voor mij heel anders juist, iets dat veel recentere Battlefield gamers nu dus met 2042 hebben.
en zo zie je maar weer dat het niet tastbaar is wat 'het Battlefield-gevoel' nu eigenlijk echt is, is het gewoon afhankelijk van het gevoel van mensen, het humeur en wat ze wel of niet leuk vinden. En niet of het 'echt Battlefield' is of niet.

Het is allemaal erg subjectief.

Een 'hero-shooter'. Maakt het mensen echt wat uit? Als Battlefield vanaf het begin een hero shooter was geweest was dat het battlefield-gevoel geweest. Maar omdat mensen hero shooters blijkbaar haten, is het ook stom als het in Battlefield komt. Of vinden ze hero shooters stom omdat het geen Battlefield is, en is het automatisch stom als het ook in Battlefield komt.

De een vindt de ene versie van Battlefield de slechtste ooit, de ander weer niet.
Bij veel releases riep men ook kommer en kwel, bij de volgende release prijzen ze weer de vorige Battlefield die ze destijds maar slecht vonden.

In de tussentijd zijn er genoeg mensen die gewoon lekker zitten te spelen, of het nou BF1, BF3 of BF2042 is.

OT: een Ukraine-release? Nah dat zal het te vers maken qua geheugen en ook niet echt leuk. Je ziet geen civilians in Battlefield games. Wat zou dat moeten betekenen? Vechten in Mariupol? Maar waarom dan?
Vechten rond Kiev?
En wat voor opties heb je dan? De ene partij heeft alle tanks en vliegtuigen, de andere partij alleen anti-tank en anti-air?
Ik zie het nog niet gebeuren.
Bad Company 2 was geweldig. Daar hadden ze de gameplay zo gestroomlijnd dat het echt lekker schieten was zonder allerlei geneuzel.

Dat hele lompe was er gewoon niet.
Geweldige herinneringen aan BF:BC(2)?

Recentelijk nog discussie over gehad tussen vrienden; alle redelijk met elkaar eens dat deze serie de “beste” was.

Echter komen we er niet uit waarom… :+ in theorie doet die game alles hetzelfde als vergelijkbare BF-games uit die periode; edoch was BC serie “beter”. We hebben nog niet uitgevonden waarom dat zo was. Wat deze anders deed; ik denk goede balans tussen guns, relatief kleine map/teams, minder realisme / meer Arcade, maar met een goeie balans in skill en fun.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 22 juli 2024 20:45]

Echter komen we er niet uit waarom… :+ in theorie doet die game alles hetzelfde als vergelijkbare BF-games uit die periode; edoch was BC serie “beter”. We hebben nog niet uitgevonden waarom dat zo was.
Bad Company (2) was juist anders dan de eerdere Battlefield spellen. Het was behapbaarder voor casual spelers zonder op lol in te leveren. Er werden voldoende nieuwe zaken geïntroduceerd om het fris te houden. Speelvelden waren ook niet supergroot. Gecombineerd met de destructie (die sinds die tijd niet meer toegepast is op die schaal) was het een geweldige chaos. :)

De single player campaigns waren ook wel vermakelijk.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 20:45]

Bad Company (2) was juist anders dan de eerdere Battlefield spellen. Het was behapbaarder voor casual spelers zonder op lol in te leveren.
Maar wat maakte deze “behapbaarder”(?) dan de andere titels uit deze serie. De grote van map, en aantal spelers; maar werd geen cod game. Ik kan er mijn vinger niet op leggen wat “het” precies is :+
Maar wat maakte deze “behapbaarder”(?) dan de andere titels uit deze serie.
Controller ondersteuning, gebrek aan zaken zoals de commander en straaljagers, zeer makkelijk/vlot om de vijand te vinden, noobtube...

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 20:45]

Ik weet wel waarom, je karakter voelde niet alsof het door "molasses" ging. Je kon vlot lopen en springen zonder allerlei "realistische" animaties die alleen maar in de weg zitten.

Plus het schieten was ook gewoon lekker, zelfs als "wookie" was het leuk met een Saiga en de motion trackers en C4.
Ja dat mis ik ook. Dat alles maar moeten vrijspelen is gewoon klote. Speel je 2 maanden even niet loop je achter en wordt ge genadeloos afgeschoten door dat ene nieuwe wapen.
BF3 was een goede richting.
BF4 was best wel tof, maar uiteindelijk maakte de bugs en vaak de onhandelbare controls het er niet beter op. BF2 ook kapot gespeeld vroeger, en BF Vietnam was ook heel tof.
BF2042 kwam bij mij over als een probeerseltje, of een geld machine, dat helaas niet helemaal goed in elkaar gezet was.
Ik heb nog goede herinneringen aan BF1942. Ik vond die écht zoooo goed. Daarna heb ik lange tijd BF2 BC gespeeld, die was ook erg leuk en daarna afgehaakt.
Ieder zijn eigen mening, maar dat is de eerste keer dat ik dit hoor. Voor het gros van de battlefield spelers was bf3 zo een beetje de piek.
Ik kan me ook nog perfect amuseren met BF1 omdat dit veel meer basic is, eenvoudige gameplay zonder spotten enzoverder. Ook de behemoth en de supersterke pickups vond ik wel leuk. Begonnen met de allereerste BF 1942. BF5 en BF 2042 links laten liggen omdat er gewoon teveel vernieuwingen in zitten ten opzichte van de vorige battlefield games en dat maakt het minder leuk. Ik speel de beta's, als die me niet kunnen bekoren, haak ik al af. Vanaf BF5 hebben ze toch echt iets mis gedaan in mijn ogen.

Daarnaast zit ik trouwens niet te wachten op een remake van 2042, iets futuristisch zou ook nog eens tof zijn.
Zelf heel tevreden met BF 1, moeilijk te zeggen waar om.
na BF 5 afgehaakt, BF5 was op zichzelf niet eens zo slecht kwa wapen maps en gameplay, maar het was elke keer alsof je tegen een groep cheaters aanspeelde,
De kant die altijd won had op dat moment het voordeel van de latency leek het.
En naar een X aantal rondes draaide het om, dan had je zelf het voordeel van de latency.
Hier sluit ik me bij aan. Herkenbaar inderdaad. Goed dat je benoemd want wist niet meer precies waarom ik BF5 altijd maar paar uurtjes leuk vind. Terwijl ik uren en uren en uren van bc 2, 3 en 4 heb genoten.
Wat EA betreft gaat puur om de game verkopen, en een game verkopen is voor het over grote deel een marketing onderneming, en hangt nauwelijks af van hoe goed of slecht de game daadwerkelijk is.

Daarnaast geeft EA weinig om BF omdat het volgen EA zelf, slechts 10% van hun inkomsten genereert
Dice moet wel 100% controle over alles hebben, zodat ze zo min mogelijk tegen valsspelers kunnen doen. Je moet er toch niet aan denken dat jij de mogelijkheid zou hebben om zelf te doen, wat zij niet willen doen?

En verder, zoveel mogelijk wapens heeft natuurlijk tot doel micro transacties c.q in-game aankopen te triggeren. Gotta catch em all, alle wapens verzamelen die er zijn.
Als er niet heel veel wapens zijn en onzinnige uitrusting is, hoe kunnen ze jou als speler dan uitmelken?

BF V heb ik serieus veel gespeeld. Maar met al die cheaters met 100% headshot ratings die dagen na massaal gerapporteerd te zijn, nog steeds kunnen spelen, nutteloos om daar nog energie in te steken in de hoop een beetje plezier te hebben.
Civ VI dan maar weer.
Ze luisteren naar de community. Jammer dat ze daar na de launch van BF1 mee opgehouden zijn. Dice/EA denkt kennelijk dat 'fans' van de franchise mensen zijn met roze geverfd haar, die genderneutraliteit en politiek correctheid belangrijker vinden dan een game die speelbaar is en leuk is om te spelen. Gooi daarbij wat developers bij elkaar die 0 ervaring hebben met de franchise en de fantastische game engine en je krijgt de cluster f#ck die 2042 was.
Maak een remaster van Battlefield Bad Company ( 1 of 2 ) met alle toeters en bellen van de huidige generatie consoles en ze zijn klaar
Je bedoelt Battlefield portal?
Portal is een serverbrowser op z'n best, geen full scale dedicated game. Je ziet daar een handvol servers continue vol, de rest is eenzaam en leeg. FiveM deed het nog beter met hun GTA-mod portal.
Portal is veel te uitgekleed, een paar wapens van die, een paar wapens van de ander. Pak een paar maps van verschillende battlefield en haal destruction weg en je hebt portal.

Je merkt aan de maps uit voorgaande battlefields dat daar veel meer fun in zit. Ze kunnen battlefield 2042 gewoon nog redden vindt ik maar de snelheid waarmee het gaat is veel te langzaam.

Simpele manier om meer fun in bf2042 toe te voegen:

1. 64 man conquest op alle maps en die van portal toevoegen in main game mode.
2. Skins verwijderen en per kant herkenbare skins (hoeveel werk kan het zijn?)
3. Rush beter uitwerken, het is fun.
4. Iets van small conquest/domination toevoegen.

Dit lijkt mij maximaal 1-2 weken werk voor een AAA developer team toch?

EA heeft nu eigenlijk 3 halve game modes opgeleverd, heel jammer.

[Reactie gewijzigd door Zackito op 22 juli 2024 20:45]

Inderdaad! Bad company 2 was GEWELDIG! Maanden aan tijd heb ik daar ingestoken!
De BC2 servers zijn nog steeds geregeld goed gevuld.
Mjah ik heb er niet echt vertrouwen in dat het huidige DICE daar wat van gaat bakken. Volgens hebben ze zelf ook wel eens gezegd dat ze niet eens weten waarom die games zo goed ontvangen zijn.
Bad Company 2 was zeker een goede game. Ik ben alleen bang dat DICE het sfeertje van de game niet goed kan overbrengen in een eventuele remaster.
Remaster? Waarom zou je een niet-zo-oude game opnieuw willen spelen voor een bedrag van minimaal 60 euro? Ik ben echt helemaal klaar met die remastergeneratie. Laat ze dan hun best maar doen op Bad Company 3 en met een beetje mazzel krijg je content uit BC 2 erbij inbegrepen.

EA heeft het gigantisch verkloot met 2042 en ik hoop dat Battlefield ooit weer in de buurt kan komen van Bad Company of deel 4.

Weinig vertrouwen though.
Dit.

Doe mij een Bad Company 3 mét goede single player campaign, met coop, en 2022-gen destruction erin en ik schuif DICE graag weer wat euro's toe. Voor de rest ben ik na BF4 afgehaakt.
Battle Field company was goed en kan zo in een modern jasje in Turkije, Syria en wellicht gecombineerd worden met landschappen uit Battle field 3 als het gaat om de landschappen en dan Oost Europa , Nato etc.
Ik heb ook een waardevolle les geleerd.
Never pre-order
Pre-orders bieden ook totaal geen meerwaarde meer. Een levering tekort kan er niet komen want de games worden digitaal verspreid en van een werkelijke "bonus" is ook al een paar jaar geen sprake meer. Hoewel, zo'n icoontje of banner wat je dan ktijgt kost gewoonlijk al snel 9 euro dus als dat je ding is.... lol.

Preordering is idd niet meer van deze tijd voor AAA kwaliteit games (let wel, dat is dus de laagste kwaliteit). Indies steun je er daadwerkwlijk mee tijdens development, en dat is ook vaak van hogere kwaliteit. Op het moment dat zij release bereiken is de game meestal ook werkelijk af :)
Het enige wat pre-ordering het enigszins waard zou kunnen maken voor mij is een simpele korting. En dan nog zou ik uitkijken.

Of Early-Access, maar dan moet de staat waarin de Early-Access zich bevindt de prijs het voor mij sowieso al waard zijn (Bijvoorbeeld een game als Factorio was het tijdens de lange Early Access periode al dubbel en dwars waard).

[Reactie gewijzigd door ZinloosGeweldig op 22 juli 2024 20:45]

Bij een early access zou je het nog als een support kunnen zien naar de developers. De prijs is dan vaak ook lager. Maar sommige AAA titels gaan tegenwoordig ook al de early access is voor de volle mep. Pre orders doe ik al jaren niet meer aan en early access doe ik alleen bij indie devs.

[Reactie gewijzigd door Cowamundo op 22 juli 2024 20:45]

Met Early-Access zou ik wel willen toevoegen dat de prijs dan wel het product op dat moment moet weerspiegelen, en niet wat het zou kunnen zijn zonder zekerheid daar van.

Minecraft en Kerbal space program zijn daar een goed voorbeeld van.
Waarom moet pre-orderen het waard zijn? Niet per-orderen en eerst checken of de game in een goede staat is gelanceerd, dat is iets waard.
Laten we ze ajb niet motiveren om pre-orderen meer te belonen. ;)
Voor die simpele korting hoef je ook weer niet te pre-orderen. Gewoon op een keystore (google zelf aub) had ik dag 1 BF 2042 voor 38 euro te pakken. Veel beter als de 60 waar het voor ging (ik kon ook al een 10 euro korting krijgen omdat ik EA play had via Games pass PC maar dan nog was dat duurder als een cd keyshop)

Ik doe bijna alles via key stores, behalve indies.
Ik pre order nooit maar koop het gewoon op de dag zelf, een leuke skin als pre order boeit me echt niks.

Via de grijze websites krijg je vaak alsnog de preorder “bonus” weken na release.

Wat maakt het uit of je het pre orderd of bij launch koopt?
Zo daar ben je vroeg bij anno 2022 Jan
ben laatste tijd wel beetje klaar met die AAA series. allemaal zo verkloot. allemaal meer en meer manieren verzinnen om geld te verdienen aan een game en de speler de dupe te laten worden. Heb 2042 helaas ook niet gekocht.
Veel indies zijn gamers die games maken, in plaats van wallstreet handelaren die bedrijfswaarde proberen te verhogen. Indie staat voor "diamonds in the rough" , AAA staat voor megatransactions, greed en belabberde games

[Reactie gewijzigd door fre0n op 22 juli 2024 20:45]

inderdaad, ik volg nu zo'n game project genaamd "operation: harsh doorstop". lijkt mij in ieder geval veel interessanter dan zo'n battlefield game
Ziet er idd goed uit. Krijg er een beetje het gevoel bij als de Deltaforce serie van vroeger.
Die ga ik ff checken. Tnx voor de tip
"in the rough" mag je wel weglaten tegenwoordig. De meeste indie games zijn ontzettend goed afgewerkt.
Ik heb Battlefield 1 maanden na release gekocht voor 20 euro, en 2 jaar geleden de premium pas voor 10 euro, voor dat geld een fanatische game. Mensen moeten eens stoppen met pre orders of games kopen die sowieso niet goed zijn.
Daar ben ik mee eens, ik had 1 - 1,5 jaar na release gekocht voor 7,50 inclusief premium op PS4.
Er is 1 game die ik destijds met de volle mep had betaald: FIFA 16. Sindsdien lekker paar maanden wachten en goedkoop inkopen.
BF1 is nog steeds geweldig!
Kom lekker OldSchool RuneScape spelen :)
Volgende titel? Ik snap dat je daar jaren voorafgaand aan moet beginnen, maar dit valt wel zuur op het dak van mensen die bf2042 hebben gekocht. Ik heb hem gepreorderd, in december even gespeeld, vervolgens 2 weken terug gespeeld, en niet meer aangeraakt. Het spel is waardeloos en niet af. Ik heb het volle bedrag betaald (ik heb geen moeite met pre orderen als ik een spel en bedrijf steun), maar werkelijk de meest waardeloze ervaring ooit gehad met een spel. Onspeelbaar, foeilelijk, bugs die er al maanden zitten en met updates niet worden aangepakt. Weinig keuze in maps, de voertuigen zijn veel te overkill in de lege ruimtes. Alsof het een projectje was van een stagiair wat op spele.nl komt. En nul compensatie vanuit DICE. Er is niks next gen aan, en ik heb me er al bij neergelegd het niet meer te spelen. Met bf1 heb ik nog steeds veel plezier, en het ziet er 10 keer beter uit dan bf2042. Ik hoop dat de volgende battlefield wat wordt, ik pre order iig niet meer, maar ze hebben veel werk te verrichten om hun naam te zuiveren
Dat is heel normaal hoor dat als een game uitgebracht is van een franchise dat ze aan de volgende gaan beginnen. Aan CoD wordt continu gewerkt.
Waarom zou je een mega bedrijf als ea in vredesnaam moeten steunen door te pre-orderen? :?

Die kunnen de ontwikkeling van een game echt zelf wel financieren hoor, het is geen Indië ontwikkelaar zonder aandeelhouders of winsten uit andere titels.

En het is ook niet alsof die game in een grote serie er niet komt als er geen pre-orders geplaatst worden.

Echt zonde om daar een pre-order voor te plaatsen (zoals je helaas nu hebt ervaren).
Ah dus 2042 is nu gescrapped en we hoeven niet meer te verwachten dat ze die game gaan herstellen tot wat het had moeten zijn voor een re-release of some sorts? Nee, EA doet alsof hun neus bloed en laat iedereen over 1,5 jaar weer 70 euro lappen voor een volgende baggergame. Ik hoop dat iedereen zijn les heeft geleerd en de game alsnog links laten liggen.
Nee, 2042 is niet gesrapped. Daar wordt ook aan gewerkt maar zo heel erg vreemd is het niet dat ze al aan de volgende BF werken aangezien ze meestal elke twee a drie jaar een nieuwe BF uitbrengen. Aan CoD wordt continu gewerkt.
Ze hebben een verplichting richting de mensen die een seasonpass hebben gekocht om een jaar lang content uit te brengen. Ik gok dat ze het miminaal noodzakelijke doen en de community een dikke vinger geven. Er is tenslotte toch bijna niemand die de game nog speelt en het is voor ea totaal niet de moeite waard om er geld in te steken vanuit een investeerders perspectief. Dat ze de community daarmee tegen zich in het harnas werken en niet inzien dat de volgende game net zo hard kritiek zal ontvangen zien ze waarschijnlijk niet aankomen, want dat zien ze nu nog niet in hun portemonnee terug.
Ik weet nog met battlefield V (wat ik tevens wel een leuk spel vond/vind)
Dat ze beloofden dat er nog veel content aan zat te komen. Kon niet wachten totdat ze de soviets toe zouden voegen.... en dat is dus nooit gebeurd. doodzonde
* Fluit het Battlefield Heroes deuntje *
Voor de liefhebber:

Rising Hub heeft Battlefield Heroes "gerevived".
https://risinghub.net/games
Oei!
Die ga ik maar een even proberen. Thanks voor het delen. :)
Dit zou een droom zijn die uitkomt. Battlefield Heroes was ver voor zijn tijd en zou perfect in de huidige markt passen.
-Gratis
-Goeie leuke gameplay
-Toen destijds al lage specs nodig
-Cosmetics
-Cartoon graphics

Ik durf bijna te wedden dat ze dit bij EA ook inzien en in een manier bezig zijn om iets soort gelijks uit te brengen. Ze weten dat Free to play games werken, kijk naar een Apex Legends.
Edit: Zelfde geldt voor Battlefield Play4Free. Ook ver voor zijn tijd en zou het ook in deze markt goed doen.

[Reactie gewijzigd door Poephouder op 22 juli 2024 20:45]

De game was alleen gigantisch pay to win.
Die gasten gaan het niet leren, die gaan gewoon poging 2 om een BG-style arcade shooter neer te zetten om die microtransacties erbij te halen, dit is het nieuwe game-ontwikkelen.. jij maakt een game die hopelijk plakt, in plaats van een game te maken waar mensen echt op wachten.
Ik denk dat de combinatie EA/aandeelhouders met hun eisen en devs die de studio hebben verlaten gewoon killing was voor de game (en engine). We hebben er genoeg over gelezen rondom 2042.
Zou graag Battlefield Vietnam willen zien. Kostelijk mee vermaakt
Vietnam was fan-tas-tisch.

Rond vliegen in je heli met Creedence Clearwater Revival uit je speakers, onvergetelijk.
Of een tank die ergens 20 bomen omver aan het rijden is met Surfin' Bird op.

Een tijd die al heel lang voorbij is, maar nog altijd gekoesterd wordt door veel BF fans I'm sure.
Helemaal mee eens, een van mijn favoriete delen uit de serie. De setting leent zich ook heel goed voor een nieuw deel op recente hardware met raytracing en dicht groen. Ik zie het wel voor me.
Met het nieiwe DICE team wil ik geen 1 battlefield meer zien.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.