EA wil dat Vince Zampella Battlefield-franchise uitbreidt 'met meer ervaringen'

Vince Zampella, medeoprichter van Call of Duty-bedenker Infinity Ward, wordt de eindverantwoordelijke van de Battlefield-franchise. EA wil dat die franchise uitgebreid wordt 'met meer ervaringen'. Onder meer ex-Halo-regisseur Marcus Lehto gaat aan de franchise werken.

Zampella zegt tegen Gamespot dat EA nog steeds aan Battlefield 2042 wil werken en deze wil verbeteren, maar daarnaast de Battlefield-franchise uit wil breiden. Het gaat om 'nieuwe soorten ervaringen en bedrijfsmodellen', waarbij alle 'ervaringen' verbonden met elkaar zijn en personages en verhaallijnen gedeeld worden. Hierbij zou er ook een rol zijn weggelegd voor community, in de vorm van user generated content.

Om wat voor ervaringen het concreet gaat is niet direct duidelijk, al ligt het voor de hand dat het om extra games gaat. Naast Battlefield 2042 werkt EA-studio Industrial Toys aan Battlefield Mobile. Deze smartphonegame moet volgend jaar verschijnen. Zampella maakt verder bekend dat Marcus Lehto met zijn nieuwe studio in Seattle aan een overkoepelend Battlefield-verhaal werkt. Lehto zei eerder met zijn studio first-person games te gaan maken, het lijkt er nu op dat hij hiermee op een Battlefield-game doelde. Ripple Effect, voorheen bekend als DICE LA en verantwoordelijk voor Battlefield 2042's Portal-modus, werkt daarnaast aan een losstaande Battlefield-'ervaring'.

Naast de Battlefield-franchise blijft Zampella verantwoordelijk voor onder meer Apex Legends. De aanstelling van Zampella als verantwoordelijke voor de Battlefield-franchise, volgt na het vertrek van DICE-directeur Oskar Gabrielson. Gabrielson geeft niet aan waarom hij vertrekt, anders dan dat het 'de moeilijkste keuze' in zijn leven was. Rebecka Coutaz, voorheen studiodirecteur bij Ubisoft Annecy, wordt algemeen directeur van DICE.

Battlefield 2042 verscheen in november en kreeg veel kritiek van fans van de serie. Zo werd het spel geplaagd door bugs en zijn veel spelers ontevreden met bepaalde wijzigingen, zoals het gebrek aan klassen. DICE bracht eerder deze week een update uit voor de game met ruim honderdvijftig aanpassingen en fixes.

Battlefield 2042

Door Hayte Hugo

Redacteur

03-12-2021 • 10:28

71

Lees meer

Reacties (71)

71
68
41
5
0
17
Wijzig sortering
BF2042 lijkt nu al teveel op Call of Duty. Als deze man zich ermee gaat bemoeien zal dat alleen maar erger worden. RIP Battlefield.
Ze hoeven deze man niet meer aan te stellen, ze hebben het nu al om zeep geholpen door Battlefield 2042 te vroeg te releasen, met teveel bugs en te weinig te luisteren naar wat de community wil. En nu dus ook nog eens nieuwe ervaringen toevoegen? Zorg eerst eens voor de kwaliteit van de echte Battlefield ervaring anno 2021.

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 28 juli 2024 12:49]

Wat mij betreft toch ook een fout van de community zelf door weken/maandenlang van te voren al enorm mee te gaan in de hype en de game te preorderen. Het geld is al binnen voordat het product afgeleverd is en achteraf klagen... tja, hoe vaak gaat de community de fout nog maken vraag ik mij af?
Of het spel nou gepreordered zou worden of niet, het ontwerp stond al vast.
Jawel maar de community kan een enorm sterk signaal afgeven door het spel niet te kopen totdat de beta beschikbaar is en als deze dan tegenvalt, simpelweg niet te kopen. De developers (en natuurlijk ook alle investeerders) worden dan gedwongen om toch echt een goed product af te leveren om er nog geld mee te verdienen.

Dat probleem heb je niet meer als er al een heleboel preorders geplaatst zijn. Natuurlijk moet je daarna het spel nog levend houden om er nog meer geld mee binnen te halen, maar de eerste hap geld is in ieder geval al binnen.

Het zou mij ook totaal niet verbazen als een volgend deel opnieuw weer massaal vooraf gekocht gaat worden. Mensen zijn zo makkelijk te pleasen en plaatsen letterlijk een preoder om een filmpje met ontbrekende gameplay. Ze hebben hier gewoon een mooi filmpje neergezet met wat opzwepende muziek, maar laten uiteindelijk helemaal niet de game ervaring zien die we nu voorgeschoteld hebben gekregen.

Nu zitten we in een situatie waarin een heleboel mensen het spel al gekocht hebben en nu teleurgesteld zijn. Dan vraag ik mij af: heb je dan de beta niet gespeeld? Hoe kan je nou nog je preorder door hebben laten gaan na zo'n fail?

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 28 juli 2024 12:49]

Ik heb zelf ook de Ultimate versie pre-ordered, en wellicht inderdaad misschien een fout van mijn kant, zal die niet nogmaals maken, maar; Ik voel mij ook misleid door DICE.
Als je kijkt naar de communicatie en de trailers, de "loveletters to the community", de berichten waarin ze aangaven terug te willen naar de look & feel van BF3 & 4.

Ik heb alle BF games (inclusief Hardline) gekocht en gespeeld, nog nooit heb ik een refund aangevraagd of nodig gehad, zelfs al waren de games bij de release niet foutloos en vol met bugs, de basis was goed.
Ik dacht dat dit bij BF2042 ook zo zou zijn, een goede basis, een periode van bugfixes en daarna een solide game waar ik mij de komende 2-3-4-5 jaar mee zou kunnen vermaken.
Helaas blijkt dit niet het geval. De basis is niet goed, en de weg die zijn ingeslagen wijkt af van wat ze hebben gecommuniceerd en hebben laten zien in de trailers, en dit is niet een game zoals ik had verwacht of wil spelen.

Juist omdat alle voorgaande delen goed waren, in combinatie met de communicatie en trailers, heb ik een pre-order gedaan en de duurste versie gekocht.

Ik heb een refund aangevraagd bij Microsoft (xbox) en hoop dat deze wordt toegewezen, anders is het zonde, maar $120 'down the drain'.

Onder voorbehoud van mijn refund; De enige manier hierna voor EA/DICE om nog geld van mij te krijgen hiervoor is als ze BF Portal als stand-alone releasen en deze blijven supporten met het toevoegen van bijvoorbeeld nieuwe (oude) maps. Daar zou ik best $30-40 voor over hebben.
Wie betaalt er überhaupt 120 euro voor een game??? Ik heb exact 35 euro betaald en vermaak me alleszins prima.
Ik speel op de Xbox Series X. Er is een $59 versie maar die bevat alleen de Xbox One versie, dus dan heb je al minimaal de $69 versie nodig voor de base game.
Daarboven heb je dan de $99 Gold Editie en de $120 Ultimate editie.

Zoals ik al zei, ben fan van de franchise en BF games zijn mijn 'go-to' shooters voor meerdere jaren met elke nieuwe itteratie, dus dan koop ik graag de meest uitgebreide versie.

Prima verder dat jij 35 hebt betaald, en dat je je ermee vermaakt.
Wel vreemd, zelf vind ik de basis van 2042 wel goed. Hoe het spel speelt dan tenminste en binnen mijn friendlist is het nu al populairder dan de laatste 3 Battlefields, inclusief Hardline dan.

Elke avond en in het weekend altijd wel vrienden online die ik kan joinen. Dat was met 5 en vooral 1 toch heel anders.

Maar goed, nog een hele stapel verbeterpuntjes. Die had BF4 ook bij launch, werd ook met wat oppoetswerk (1 van de) de meest populaire BF.
Je hoeft je echt niet te verdedigen. Idiote vraag "Wie betaalt er überhaupt 120 euro voor een game???"
Gewoon doen als je het leuk vindt. Een ander geeft weer veel geld aan iets anders uit. Snap niet dat iemand meent dat te moeten veroordelen.
Ik doe ook absoluut niet meer mee aan pre-orders. De influencers die elkaar eindeloos napraten, waarvan er maar een enkeling daadwerkelijk zelf heeft gespeeld en die is zo gehersenspoeld (of gesponsord...) dat die prachtig met de salespitch mee doet. Ik ben zelf in Humankind ingetrapt. Zelfs nadat ik de open beta had gespeeld en het eigenlijk had gezien hoe saai en slecht het spel eigenlijk was, ik bleef er (dom dom dom) toch in vertrouwen dat de uiteindelijke versie heel veel beter zou zijn.

Humankind == saai. Zaad spel. Zonde van het geld. Ook nu na een paar updates, nee het is nog steeds niet in de verste verte in de buurt van Civilization.

De influencers c.q. reviewers blijven maar herhalen dat het een Civilization-killer is en ze praten elkaar allemaal na. Nee, het spel is saai en de balans was initieel helemaal om te huilen - nu pas na meerdere updates is het niet-iets-minder-dramatisch. Maar nog steeds niet meer dan teleurstellend.

Oh ja, ontopic: Ik heb letterlijk jaren Battlefield V gespeeld en op zich er wel lange tijd plezier aan beleefd. Uiteindelijk is het spel vermoord door de eindeloze lijst aan cheaters waar Dice helemaal NIETS tegen doet. Je kon geen 60 minuten spelen zonder dat er wel minimaal 1 figuur op de server joinde die een eindeloze series aan headshots maakte. Daarom voor mij ook eingelijk geen Dice games meer, hoewel ik Battlefield al sinds de allereerste originele BF wel heel leuk vind(vond) om te spelen.
Boycotten werkt niet. Er is maar een heel klein percentage dat werkelijk door heeft hoe slecht triple A games op de markt gezet worden. De meerderheid weet niet beter en koopt rommel nog steeds. Nee dit is 100% de uitgever hun fout, of die 0.01% nou niet meer preordered of niet.
Boycotten werkt heel goed voor mijn portemonnee :P

Bf is dood voor mij.
Oh ja ik speel het niet hoor. Altijd eerst kijken of het waard is. Maar het blijft jammer want de Battlefield Rush mode blijft koning, alleen bestaat dat al heel lang niet meer :'(
Toch zullen ze het voelen als te weinig mensen extra dingen kopen met microtransactions.
De reveal trailer is ook niet gemaakt door DICE zelf, maar door Electronic Arts Marcom Cinematics group.
Bron: https://postperspective.c...battlefield-2042-trailer/

Ik was zelf ook hyped sinds de reveal trailer, maar ik heb het spel niet gekocht voordat ik het ook echt zelf kon spelen. Tijdens de beta was ik erg enthousiast, ondanks de bugs die erin zaten. Ik heb toch de Gold Edition gekocht en zeker geen spijt van gehad. De game is dan wel minder in kwaliteit vergeleken met de vorige Battlefield games, maar hij speelt wel weer heerlijk weg, wat ik juist miste bij de vorige Battlefield games.
hoeveel preorders zijn er geweest in battlefield 2042 om je claim bij te stellen? gezien de playerbase van huidige dagen die enorm laag is verwacht ik niet dat er heel veel preorders zijn geweest eigenlijk.
https://www.pcgamesinside...s-dominate-steam-top-ten/

Gewoon op Steam terug te zien. De playerbase van de huidige dagen is inderdaad gedaald, maar dat betekent toch niet dat een spel dan niet gepreordered was? Ik las pas nog (heb er nu geen URL voor, maar dat kun je vast zelf wel terug lezen) dat BF2042 op de launch 100.000 spelers had. Ik ga ervan uit dat een aardig deel daarvan het spel van te voren gekocht had.

Verder is het toch ook niet een publiek geheim of zo. Letterlijk in elke gaming community zie je mensen posten dat ze de game gepreordered hadden. Denk aan Reddit, hier op Tweakers, Twitter etc?
Aangezien de meerderheid van de BF-spelers op Origin speelt lijkt het me enorm vreemd om met Steam-stats te lopen zwaaien, eerlijk gezegd.
En je wilt dus zeggen dat je niet gelooft dat veel mensen het spel hebben gepreordered? Dat is vooral mijn punt en ik kan wel een heleboel linkjes gaan posten, maar zou eigenlijk dan wel graag eens een keer het tegendeel bewezen willen zien: dat er echt maar een minimaal aantal preorders was en het te verwaarlozen is.
Ik doelde vooral op je uitspraak dat de playerbase danig gedaald is in aantallen, iets dat je op geen enkele wijze effectief kan aantonen.
Nou Steam is zeker wel één indicatie. Daarnaast de vele klachten en slechte feedback zijn dat ook. Uiteraard zou het theoretisch kunnen zijn dat verder iedereen op Origin blijft spelen, maar zelf denk ik dat dat onzin is.
ja via je link kom ik niet op de aantallen, verder staat ook in het artikel dat het waarschijnlijk om een fout gaat omdat BF 2e 3e en 4e is in preorders. En sure preorders zullen er altijd wel blijven, maar het ging mij meer om of spelers nu minder preorderen dan zeg 2-5 jaar geleden. daar je toen zag dat bijna iedereen geprordered en de eerste dagen miljoenen delen verkocht werden zie je bij Battlefield juist maar erg weinig spelers online. ergo waarschijnlijk ook niet veel gepreordered is....
voorbeeld hiervan is bijv
https://www.reddit.com/r/...ing_has_gone_down_over_a/
daar zie je dat tenopzichte van BF3 er in 2016 al veeeeel minder preorderes waren. ik vraag me af of die trend niet gewoon doorgezet is

(zit nu op mn werk dus kan de data niet te voorschijn toveren vandaar de vraag )

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 28 juli 2024 12:49]

FWIW, indien correct, zijn er een hoop verkocht
https://twitter.com/_Tom_...tatus/1466730863182426115

maar ook een hoop ontevreden klanten:
https://twitter.com/_Tom_...tatus/1466387072516829185

[Reactie gewijzigd door Help!!!! op 28 juli 2024 12:49]

Dat BF2042 een slechte game is komt door de community omdat ze hoop hadden op een goede game?
Dat het hun eigen risico is dat ze een game pre orderen ben ik eens, maar om nou te zeggen dat het daardoor komt dat de game slecht is is onzin.
Dat is de "nieuwe" mode tegenwoordig in games..., de bugfest en te vroeg uitgebracht "mode", luisteren doet bijna geen niemand meer.
Ik ben geen echte battlefield speler. Maar COD werd voor mij te eentonig dat ik was overgestapt naar BF3. Ik speelde vooral Rush in Metro omdat je niets te maken had met voertuigen. Het zelfde geld voor BF4, Rush/conquest in locker en verder alleen squad deathmatch. bij BF1 en BF5 heb ik wel de voertuigen een beetje leren waarderen maar speel het nog steeds voor de mechanics van battlefield. Ik vind het jammer dat een spel verpest wordt door die ene tank vanaf de spawn of vliegtuigen met een k/d van 61-1.

Dus een beetje call of duty invloed vind ik niet erg.
Als ik Call of Duty invloeden zou willen zou ik wel Call of Duty spelen. Battlefield is geen Call of Duty en dat moet ook zo blijven. Helaas is BF2042 al verpest en is de serie onherstelbaar beschadigd.
Same here!

Ik speel ook battefield vanwege de mechanics (gewoon een betere engine die veel beter geupdate wordt), maar verlang juist naar competatieve player vs player combat. Niet dat je ineens tegenover een tank staat met niets meer dan een assault rifle. BF BC2 was wat dat betreft perfect: voor het eerst SQDM in de serie, geweldige destruction wat de gameplay echt meerwaarde gaf, en maps met leuke centrale gedeeltes voor infantry combat.
Die hoge TTK zal nooit toegestaan worden. Battlefield 2042 kan nog altijd 64 speler modi krijgen met snellere map development die de old glory players kan overtuigen. (portal) Zelf vind ik 2042 met een goede portie skill leuk.
Battlefield blijft beter dan COD
In welk opzicht dan? De maps zijn vele malen groter en de voertuigen zie ik in CoD ook niet zo snel terug?
Liever geen CoD kloon inderdaad. Maar ik kijk wel uit naar een combi van BF en Titanfall. Kom maar op!
Titanfall 3 zit ik echt op te wachten maar die gaat er niet komen denk ik, ze zetten helaas volledig in op Apex Legends...
Titanfall (1) is voor mij nog altijd de beste EA game. Man wat een lol, en ondanks dat je persoon vs robot speelt, super goed in balans
Titanfall 1 is inderdaad erg vet maar heb je Titanfall 2 wel geprobeerd dan? De multiplayer daarvan is in praktisch elk opzicht beter dan die van 1.
jah - maar die 'kan ik niet spelen' (gemiddelde queueu tijd van 20min. ... dat is 20min. minder effectieve game tijd!)
Ik snap niet dat je hier +2 krijgt, het gaat hier om Battlefield, en niet om Titanfall.
Blijkbaar weten ze zelfs zonder Vince Zampella Battlefield al "uit te breiden met meer ervaringen" zoals een Santa skin. Tot grote (terechte) onvrede onder de Battlefield community https://www.eurogamer.net...-skin-and-players-hate-it

Ik heb het gevoel dat alle grote franchises vol inzetten op de nieuwe generatie welke gewend is aan betalen voor skins, battlepasses en extra features. De oudere generatie (1997 en ouder) die zijn opgegroeid met games als GTA SA, Battlefield 2 en COD: MW 2 moeten zich maar aanpassen aan dit nieuwe model en anders hebben ze pech. Er wordt zoveel geld verdiend onder de jeugd dat hier geen aandacht meer voor is.

Net als dat games standaard 70 euro kosten bij release (op de ps5 in ieder geval), onafhankelijk van hoe goed ze zijn en of er nog in game payments nodig zijn. RDR2 betaal ik graag 70 euro voor maar een jaarlijkse refresh van FIFA kost hetzelfde...

[Reactie gewijzigd door snellie123 op 28 juli 2024 12:49]

Ja maar, prioriteiten, laten we onze fouten verbergen en mensen afleiden met een Santa Skin :z
vind battlefield geweldig; maar :r EA - must resist en koop er he-le-maal niets meer van. DIe 'haat' ontstont nadat EA besloot diverse gameservers offline te halen van spellen die nog gewoon in de schappen lagen; RootGamer: we worden WEER geneukt door EA games (lijst updated) (inmiddels alweer 10jr geleden)

enige 'voice' die je als gamer hebt is met je portemonnee
Ze hebben dan ook een decennia lang hun best gedaan die generatie zo op te voeden. Nu kunnen ze oogsten wat ze gezaaid hebben. En wij kunnen er alleen maar naar staan kijken.
Het lijkt me logisch dat men zich richt op de groep die het meest vertegenwoordigd is.
Rek is er wel een beetje uit bij de BF series. Doe maar gewoon een remaster van BF2 dan.
Blijft wat zijn tijd betreft voor mij de beste, met daarna BF3.
Vooral de kwaliteit van de mappen.

Ik heb het idee dat van BF2042 de kwaliteit van de mappen ook achteruit is gegaan.
Er wordt maar hap snap snel wat geplaatst in hun 3D-applicaties van Dice.
Hap snap is wel wat overdreven: DICE: It Takes 6-12 Months to Create a New Battlefield Map

Een aantal mappen van Battlefield 2042 zijn gewoon goed, maar bij andere mappen mis ik meer dichtheid.
Remaster BF2 en BF1942 graag. Die games snap ik tenminste nog. Bij BF3 was ik het al kwijt met al die perks en unlockables.
Blijf eeuwig zonde dat deze serie naar de klote gaat.
Helaas is het niet anders dan bittere waarheid en dus gewoon iets anders gaan game.
Blijf eeuwig zonde dat deze serie naar de klote gaat.
Groot fan van Battlefield 1942, 2 en 3 maar toen Battlefield Hardline uitkwam had ik de moed al opgegeven. Dice is in 2006 overgenomen door EA en een paar jaar later zag je het al gebeuren: Battlefield Heroes.... Battlefield Online....Battlefield Play4Free....

Deze serie is al net zo dood als COD. Grappig dat Zampella er dan ook nu op zit.
Ik zeg niet dat BF of COD slechte games zijn maar voor mij geven ze al heel lang niet meer het gevoel kwaliteit te zijn. Mijn smaak in games is ook veranderd en gelukkig zijn er ook wel alternatieven die uitkomen om het gat te vullen.
Het hele verhaal van 'user generated content' is ook eigenlijk verkapte luiheid: We willen zelf geen geld uitgeven aan content, dus laten we iedereen zelf een skin maken maar we eisen wel de rechten ervan op via de algemene voorwaarden.

Een goeie game kenmerkt zich aan de replay-value en aan het feit dat het spel in de basis simpel blijft. Dus geen toeters en bellen om elk jaar weer iets nieuws 'cools' op de markt te brengen, maar juist een solide basis. En support voor dingen als dedicated servers en mods, die vooral voor de 'power users' van veel meerwaarde zijn.
Maar zijn mods dan ook niet een verkapte vorm van luiheid?
Nee, omdat een developer zelf geen geld verdient aan mods. De mods worden niet met het spel mee verkocht, de 'user generated content' wordt onderdeel van het intellectueel eigendom van EA, wat ze dus weer kunnen doorverkopen aan andere spelers.
User generated content is wel altijd een groot ding geweest in de Battlefield serie. Hoeveel mods waren er niet die allemaal hun eigen ding deden? Forgotten Hope, Desert Combat (en DC2), Eve of Destruction, Point of Existence, en nog zoveel meer. Ik snap dat je het als luiheid ziet, maar ik zie liever mogelijkheden.

Helaas is dit ook het enige in deze aankondigingen waarin ik mogelijkheden zie.
Ik zie 'user generated content' ook los van mods. Mods zijn stukken software die je los van het spel installeert en die niet aan de voorwaarden van de uitgever zijn gebonden, EA kan een mod dus niet opeisen als je een mod installeert of maakt.

Met user-generated content is dat anders, dat is vanaf het begin in het spel ingebakken (zoals een map editor) en dan kan de uitgever zeggen dat alle content die jij maakt eigendom wordt van EA en je er zelf niks meer mee mag, behalve het spel of de content kopen die je zelf gemaakt hebt. Je bent dan dus eigenlijk een gratis artist in dienst van EA.

Een mod kunnen ze niks tegen doen in de EULA behalve het onmogelijk te maken om mods te draaien, op user-generated content kunnen ze geld verdienen zonder dat ze daar zelf één uur aan werk in hoeven steken.
Battlefield Heroes....
Ik heb me met battlefield heroes prima vermaakt! Ja het was nogal een cashgrab van EA maar zonder te betalen voor van allerlei wapens etc was dit een prima spel. Jammer dat ze dit offline hebben gehaald
Dat snap ik zeker (ik heb het ook uitgeprobeerd) en ik wil niet zeggen dat het slechte games zijn. Enkel dat dit het moment was dat ik de franchise heb opgegeven.
dit is het, precies dit, het is ook niet meer te repareren inderdaad.
Ik ben het er zeker mee eens dat de huidige BF 2024 3x niks is. Echter zijn er 2 kampen waarom EA het (bijna) nooit goed kan doen. het ene kamp wil graag veranderingen en zal bij enkel een nieuwe versie van de vorige game roepen. MELKKOE het is precies hetzelfde als BF hiervoor, met enkel betere graphics (kijk maar naar Fifa). Het andere kamp wat juist (vaak vanuit nostalgie) graag gewoon een moderne versie wil van een oudere game. Maar hiermee krijgt EA dus geen, of minder nieuwe aanwas om hun game te spelen.

De beste optie lijkt voor mij vooralsnog om niet te veel te veranderen aan de basegame, terug naar Bf2 a 3 maar Wel Portal toevoegen zodat de gamers hun eigen 'veranderingen' kunnen doen en de game toch interessant houden voor de spelers die minder van de originele BF zijn.
Ik ben het er zeker mee eens dat de huidige BF 2024 3x niks is. Echter zijn er 2 kampen waarom EA het (bijna) nooit goed kan doen. het ene kamp wil graag veranderingen en zal bij enkel een nieuwe versie van de vorige game roepen. MELKKOE het is precies hetzelfde als BF hiervoor, met enkel betere graphics (kijk maar naar Fifa). Het andere kamp wat juist (vaak vanuit nostalgie) graag gewoon een moderne versie wil van een oudere game. Maar hiermee krijgt EA dus geen, of minder nieuwe aanwas om hun game te spelen.

De beste optie lijkt voor mij vooralsnog om niet te veel te veranderen aan de basegame, terug naar Bf2 a 3 maar Wel Portal toevoegen zodat de gamers hun eigen 'veranderingen' kunnen doen en de game toch interessant houden voor de spelers die minder van de originele BF zijn.
Het probleem is natuurlijk dat als je een spel 'XYZ 2' noemt, dat ik er als speler van XYZ vanuit ga dat mij een zelfde soort ervaring staat te wachten. Is dat niet zo, prima, maar noem het dan gewoon 'ABC'.
Meer ervaringen?

Ik dacht dat hovercrafts die op gebouwen klimmen al een ervaring was? /s

maak eerst een goed werkende game zonder bugs en zonder day-one patches die noodzakelijk zijn maar meestal niks fixen bij EA

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 28 juli 2024 12:49]

misschien eerst de basisgame degelijk maken voordat je tijd en energie gaat steken in allerlei sideshows?
Zomaar een idee.
Een model als Fortnite misschien? Waarbij je 1 game op allerlei platformen kunt spelen? Ik kan mij voorstellen dat als je BF naar mobile kunnen porten (al dan niet met wat afgezwakte graphics) dat dit ten goeden zal komen voor de omzet. Kijk bijvoorbeeld naar deze statistieken, het zou commercieel slim zijn om daar wat meer op in te spelen.

Desalniettemin denk ik dat ze er slim aan zouden doen om de huidige BF game wat te verbeteren voordat ze meer "ervaringen" (lees: inkomstenbronnen) gaan toevoegen. Vergelijk dat bijvoorbeeld met de introductie van Warzone 2 jaar geleden, dat was gewoon een goed spel. En dat heeft veel spelers niet alleen veel geld doen uitgeven in-game, maar ook veel nieuwe spelers naar de franchise gelokt. Op de lange termijn is dat natuurlijk een stuk slimmer.

Edit: tweede alinea toegevoegd

[Reactie gewijzigd door HijskraanBaas op 28 juli 2024 12:49]

Yeey skiiins :) .. Battlefield R.I.P.
Battlefield in de middeleeuwen. Dat lijkt mij wel wat. :)
Elkaar te lijf gaan met zwaarden, dolken, speren, lansen, pijl en boog, kruisbogen of klim op een paard of kies voor zwaarder geschut zoals katapulten, ballista's etc..

[Reactie gewijzigd door Zeror op 28 juli 2024 12:49]

en met kerstman skins er tussen door, want we willen venieuwen ;)
Kan je best een Chivalry ofzo bekijken
naar schijnt zou de 1 wel beter zijn,
heb zelf de 2 gespeeld maar ligt me niet zo ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.