Battlefield 2042 krijgt vooralsnog overwegend zeer negatieve gebruikersreviews

Battlefield 2042 is al speelbaar voor een beperkte groep spelers en zij zijn, getuige een veelheid aan negatieve recensies, niet te spreken over de game. De kritiek richt zich op allerlei elementen; van het verlaten van het systeem met classes, tot het geluid en de gunplay.

Battlefield 2042 komt pas op 19 november uit, maar spelers die een Gold- of de Ultimate Edition-versie van de shooter hebben aangeschaft of een EA Play-abonnement hebben, kunnen de game al spelen. Op de website Metacritic worden op alle platforms overwegend zeer negatieve beoordelingen gegeven door spelers. In sommige gevallen wijkt dat overigens af van een positief gemiddelde dat bijvoorbeeld de pc-versie van de game krijgt van professionele reviewers.

Spelers klagen onder meer over systeem met specialists, waarmee ontwikkelaar DICE afwijkt van het systeem met vier verschillende soldatenklassen zoals dat traditioneel in de Battlefield-games zat. Ook wordt het gebrek aan een pagina met statistieken, het gebrek aan een scorebord en aan het gebrek aan destruction genoemd. Op het vlak van de prestaties worden bugs, matige animaties, slechte optimalisatie en een niet al te overtuigende fps-nummers genoemd. Ook is men niet te spreken over de balans tussen de wapens, het registreren van schoten en de audiokwaliteit. Een bredere, veelgehoorde klacht is dat de game niet meer aanvoelt als een Battlefield-game, waar het systeem met specialists volgens veel spelers mede debet aan is.

Een deel van de problemen waren ook al aanwezig in de open bèta van Battlefield 2042, die op 8 en 9 oktober plaatsvond. Toen waren er ook al de nodige klachten, al gaf DICE toen aan dat de gebruikte build voor de bèta op dat moment al verouderd was en dat ontwikkeling van de game alweer voorbij dat punt was. Een aantal zaken uit de bèta, zoals trage animaties, zijn opgelost, maar sommige punten worden nu nog steeds aangehaald door spelers, zoals de audio. Het gaat dan bijvoorbeeld om het kunnen beoordelen van waar geluiden van gebeurtenissen uit de directe omgeving vandaan komen. Wat ook veel wordt genoemd, is het gebrek aan een in-game systeem voor stemcommunicatie met teamleden.

Vrijdag konden de spelers met vroegtijdige toegang al beginnen met Battlefield 2042. Dat openingsweekend leverde, los van de inhoudelijke beoordelingen, ook frustraties op. Spelers klaagden over crashes en serverproblemen en voor sommigen was de game gedurende hele dagdelen nauwelijks fatsoenlijk te spelen. Een auteur van Eurogamer merkt op dat het merendeel van de issues bij de Xbox-versie van de game speelde, dus de ervaringen kunnen wat verschillen tussen de verschillende platforms.

Door Joris Jansen

Redacteur

15-11-2021 • 16:46

256

Lees meer

Reacties (256)

256
254
72
7
0
165
Wijzig sortering
Verbaasd me niets.

-Geen scoreboard maakt het onmogelijk cheaters te spotten en met cheaters in de beta... (dit likt wel bij design omdat je geen cheaters kan reporten als je ze niet kan spotten).
-all chat is pleite om zogenaamd chat minder toxic te maken maar hierdoor maak je ook het spotten van cheaters lastiger en de chat is er niet minder toxic door.
-Zeer slechte CPU prestatie. Of dit door de 128 player maps komt is nog te zien maar het kan ook door slechte code of anti cheat of zelfs DRM komen.
-een groot deel van de interface werkt niet of mist features. Zo kan e kleuren niet aanpassen, is de map een fixed grootte die te klein is, zijn die paar dingen die je in kleur aan kan passen defect, is er geen fatsoenlijke fire mode indicatie, is de kleur van de ui onbruikbaar (krijg er letterlijk hoofdpijn van omdat het en een slechte kleur is en de transparantie net niet goed is) en de fix door kleurblindheid aan te zetten hebben ze gesloopt sinds de beta....
-De servers crashen continu en barsten van de lagspikes.
- de wapen balans is compleet bagger. Zo zijn er SMG's zonder recoil en snipers met 1 shot body shots.
-het totaal ontbreken van alle animaties is echt belabberd. Zo teleporteer je uit tanks en op daken omdat ze de transitie animatie maar verwijderd hebben.
-reload anomaties en target lock animaties glitchen continu.
-revives werken te vaak gewoon niet en bovendien is de animatie echt treurig. (beet je in the lucht wrijven met je shock pedals...
-bots bots bots... ze verkloten gewoon de hele balans en zijn zo goed als nutteloos en gewoon target bait. Haal ze eruit en laat ze nooit meer terug keren.
-geen persoonlijke score/progress pagina. Stel je voor dat je kan kijken of je jezelf verbeterd.
-en dan is er nog de crashes met een hardware not responding error in beeld, spawnen buiten de map, door de map vallen,vast zitten op objecten.
-je word na iedere map weer uit de server gegooid en dus kan je weer opnieuw de matchmaking in en is de kans GROOT dat je steeds deelfde map aan het spelen ben ipv dat je in een map rotatie zit... Serieus dice...

En persoonlijk heb ik niets tegen de specialists op 2 punten na. 1. health regen is een slecht idee en lijd tot snipers die ergens in de bergen liggen met eindeloos health. 2. waarom kan ik niet gewoon zelf een personage+outfit toepassen op een specialist build? Ik wil helemaal niet gelinkt zijn aan politiek correcte inclusive characters. Laat me gewoon lekker zelf kiezen.

Daarnaast geeft ook het hele early access idee me een naar gevoel. Je zit straks als level 1 speler tegen lvl 40+ spelers te spelen met de betere setups omdat ze alles al unlocked hebben en loop je dus net als in warzone altijd achter de feiten aan.


En dan hebben we het nog niet eens over alle manieren waarop het een downgrade is ten opzichte van BF1/5. Erg jammer had er zin in maar des te meer ik streamers zie spelen des te minder zin ik er in heb. Het is gewoon niet af en de zoveelste game die zijn beloftes niet na komt en door tijdsdruk van hijgende aandeelhouders de nek om gedraaid is.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 22 juli 2024 19:29]

Compleet eens met al je punten. Ik weet nog dat DICE een paar jaar geleden zei dat ze niet weten waarom Battlefield fans Bad Company 1 & 2 zo leuk vonden.

Dit komt nu maar weer tevoorschijn nu ze een game aan het maken zijn die bijna de hele formule die Battlefield zo'n succes heeft gemaakt aan het omgooien zijn. DICE lijkt compleet de weg kwijt te zijn waar ze tot en met Battlefield 4 nog een duidelijke visie hadden.

Dan komt er ook nog eens bij dat veel oorspronkelijke DICE developers zijn vertrokken omdat EA en hun op-de-nek hijgende aandeelhouders constant druk uitoefenen op hun studios. Games gaan zelden meer om plezier en de best mogelijke ervaring aanbieden. Het gaat nu alleen nog maar om zo veel mogelijk geld halen uit elke game.

Zo zijn de laatste tijd veel goede spellen alleen nog maar te vinden aan de Indie kant van games. Ze zijn lang niet allemaal even goed; maar in de meeste projecten zit wel passie en liefde.

[Reactie gewijzigd door Dark Messiah op 22 juli 2024 19:29]

BF3 en BF4 hadden bv van die "CoD" maps zoals Metro of Lockers. Heerlijk voor de afwisseling (of bepaalde wapens even snel levelen). Maar ik mis echt die grootschaligheid met oorlogsvoering en chaos die altijd bij Battlefield kwam kijken. Dat ontbreekt nu gewoon al 3 Battlefields achter elkaar (4 als je Hardline mee zou tellen).

Geforceerde chokepoints, grote open vlaktes, weinig voertuigen en het belangrijke gebrek aan chaos.

Maar ook belangrijk, het gebrek aan geklooi. Waar is de fun van C4 jeeps of met explosieven een tank of LAV ergens het dak op zien te knallen. Spelers een gebouw afduwen met de MAV. Met de jet op een gunship parkeren. Een level met de grond gelijk maken.

Jammer weer, zo'n gemisde kans om een ijzersterke BF neer te zetten.
Gelukkig wordt BF4 nog goed gespeeld en zijn er tal van servers te vinden. Hoewel veel van de excessen wel genervd zijn, is het wat mij betreft nog steeds de laatste traditionele Battlefield.
EA moet Battlefield niet op die die andere concurrent laten lijken (COD), daar gaan ze alleen voor killstreaks. Battlefield is een andere game.
Goed overzicht, wat mij betreft ontbreekt alleen nog het totale gebrek aan joystick support. Vliegen met toetsenbord en muis is voor mij echt niet te doen.
Goed dat iedereen hier kritisch over is. Hopelijk kan dit dan als brandstof gebruikt worden om alles wat krom is recht te trekken.

Zelf was ik lyrisch over BF als veteraan met duizenden uren verdeeld over de hele franchise, maar ik heb na 10 minuten Noshahr Canals TDM in de Portal mode meteen maar een refund aangevraagd. Het was niet eens nodig om de rest van het spel te proberen want als de gameplay en performance op een oude map, zo klein als de container section al zo bagger is dan is dat een hele slechte indicatie hoe de rest er uit ziet!

Ik ben geen veredelde beta tester, sterker nog, ik wil zo ver gaan om te zeggen dat we geen alpha testers zijn want het spel is in een staat om van te huilen. Dit kan je niet recht praten.

Alle professionele reviewers die er er een voldoende aan geven mogen zich diep schamen.

Ik hou onze BF draapje op GoT en social media in de gaten op verbeteringen. Misschien toch ooit weer als alles beter is en draait.

[Reactie gewijzigd door dindr op 22 juli 2024 19:29]

Het is niet alleen de staat van de game maar ook de manier van spelen, 128 man klinkt leuk maar voegt niks toe behalve random backrapes.

Mappen zijn (te) groot en er is buiten portal maar weinig keuze hoe qua gameplay. 128 man en thats it.

Ik hekel het volgende:
- content, de game aanvullen met halve maps en amper guns uit oude game is niet acceptabel zeker gezien de main game amper content heeft. Ik mis heel veel game modes.
- nieuwe maps zijn doorgaans grafisch teleurstellend, oude maps uit portal zien er vaak beter uit en hebben een betere set up.
- GUI, krijgt de afdeling geld voor wat ze geleverd hebben?
- 128 spelers, weinig toevoeging aan de BF experience.
- Performance is echt slecht
- Geweren voelen vaak als proppenschieters. Maar wellicht dat dit ligt aan de default wapens.
- Kogels van de gunners op voertuigen doen amper damage.

EA zou zich sieren om het spel terug te trekken en het nog flink door te ontwikkelen.
Ze hebben al een jaar extra uitgetrokken, en extra studio's er op gezet. Denk eerlijk niet gezegd dat ze het nog gaat lukken ooit een goede battlefield game neer te zetten. Veel mensen van de goede oude titels zijn niet meer aan het werk bij dice van wat ik vernomen heb.
Dat heet balans. In RL is sniperrifle voor Recon soldaat die 60+ kg sleept 15 meter kill geen probleem en punch van een 7,62 in kop ook geen probleem. Naast dat soldaten niet door veld heen stuiteren als ADHD kindertjes zonder gear gewicht.
Pas met urban CQC heb je een nadeel dat sniperrifle je trager maakt maar nauwkeurigheid blijft.
.50 mounted gun is 1 hit voldoende dat is RL omdat daar geen balans is.
Dat maakt snipen in BF zeer moeilijk op medium range waar met 1st wapen een headshot moet maken of 2 hits. Zorgt ook dat niet hele team met overpowered sniper gaat spelen. Snipen vergt skill in game. Omdat je ADHD soldaten moet zien te raken.
Ben nog geen level 24 om 2de Sniper rifle uit te proberen die heeft iets meer punch. Maar handeling is ook minder.
Tov van CoD waar quickscope exploit een feature is. En geen bullit drop. En betere hit detectie.
Ik vind wapens ook als bb guns aanvoelen. Maar ja het is geen mil sim. En zelfs in semi game milsim is er balans nodig. In America Army waren sniperrifle ook gedown grade omdat core gameplay adhd een handicap geeft met stamina en accuracy penalty en CEM. Dat maakt combat slow pace en snipen stuk makelijker.

Naast dat realife US recon de sniper en spotter ook M4 heeft.

Nou het loopt als dikke stroop maar dat zijn wij gewent op PS3 en PS4 tov CoD.

Wat ik mij afvraag is met crossplay zit je met PS4 tussen PS5 en PC gamers.
Zo aan je zinsbouw te zien plus je warrige taalgebruik heb je zelf ADHD.(?)
Ik herken het want ik heb ADHD. ;>)
De performance op oudere machines is bij de release van Battlefield games altijd al een probleem geweest. Dat bijt ze nu echter gigantisch, gezien nieuwe videokaarten net zo zeldzaam en ontbetaalbaar als goud zijn.
Ik kan je vertellen, de performance op een 3080 is ook gewoon om te janken. 60 fps met vlagen 40fps op 1440p is niet uitgesloten, CPU en GPU maar 50-60% in gebruik dus er gaat ergens iets echt goed mis.

Sommigen halen fatsoenlijke cijfers, ik helaas niet en velen niet.

[Reactie gewijzigd door Zackito op 22 juli 2024 19:29]

Anoniem: 734539 @Zackito15 november 2021 19:09
Dit heb ik reeds in een ander topic ook aangehaald, dit heeft bij mij geholpen en nog wat andere mensen op Tweakers en op het internet.

Een tip als je last hebt van stuttering:
Ga naar Windows Security > App & Browser Control > Exploit Protection Settings > Druk op Program Settings > Add Program to Customise > Choose Exact File Path > Selecteer het .exe-bestand van Battlefield 2042

Zoek vervolgens naar Control Flow Guard (CFG) > Vink Override System Settings, vink vervolgens het andere vinkje uit en klik op Apply.

In sommige gevallen kan dit wat FPS toevoegen, maar het gaat meer om het verminderen van het stutteren, dit kan overigens ook bij andere spellen helpen.

Let op: Bij sommige spellen is het een vereiste om CFG geactiveerd te hebben zoals Valorant.
Ik zag deze opmerking inderdaad ergens anders ook staan, voelde er eerst weinig voor maar ga het toch even proberen zo.
Het verschil is niet gigantisch maar zeker weten voelbaar, het loopt net wat vloeiender eerlijk gezegd. Qua FPS valt er weinig verschil.
Ja net geprobeerd inderdaad, menu lijkt allemaal wat soepeler te lopen maar qua FPS maar weinig verschil.
Het is iets.. Alles om maar een beetje soepelere ervaring te krijgen
Anoniem: 734539 @Zackito16 november 2021 03:27
Sommigen op het internet melden dat ze in verscheidene games 'meer fps' krijgen door deze aanpassing, dus heb het erbij vermeld maar ging er sowieso al vanuit dat je hoogstens spreekt over 1-5fps verschil in positieve zin.

Het verschil was bij mij gelijk duidelijk na deze aanpassing met mijn 2080TI/i9-9900k, waar eerst het aanvoelde alsof mijn character door dikke stroom modder aan het lopen was, voelde het na de aanpassing al veel beter aan.

Iemand heeft een uitleg gegeven waarom CFG mogelijk stutters kan veroorzaken:
CFG protects against buffer overflow exploits that could override function pointers (a variable that holds a memory address that points to a certain group of instructions in memory) to malicious ones. When programs run it checks if the pointer goes to the intended function. Because games rely on time critical execution of the functions that extra validity check to execute the intended function might cause slowdowns.

Hier een aantal voorbeelden van mensen die stellen dat het problemen verholpen heeft:
"This solved my stutters in Hitman 2 DX12. Previously there would be stutters during large crowds."

"I disabled control flow guard and my HORRENDOUS stuttering in GTA V VANISHED. Its a legit thing and people need to know about it."

"Turned it off for The Ascent game I picked up from the Windows game pass. It works. Fixed the stuttering issues."

"What helped me with AC Odyssey to fix micro-stutters is to disable the Winodws 10 control flow guard."

"So far, good results. Lichdom Battlemage had a specific stutter issue (very infrequent) that I have yet to encounter with setting CFG off. Installing TW3 now for a stroll through Novigrad...

Butter smooth in TW3. Something definitely feels different and if I watch the framerate, I'm simply stuck at 120 (yes even in Novigrad, but that wasn't new) and anytime there's a minute drop, its not a wild chase through 119-117-115 FPS, but a single more pronounced one to 110 FPS - and does not exhibit stuttery behaviour. Can definitely see some minor differences in how the game handles sudden CPU load spikes. No single stutter observed... but this needs more playtime to really prove itself, TW3 ran just fine for me prior to the change. Turning CFG on again and rebooting, back into Novigrad I did encounter two minor stutters..."


Het is apart om te zien dat het voor mensen bij een groot aantal spellen problemen verhelpt met stuttering, maar het zal denk ik ook per PC build verschillen in hoeverre dit helpt.
Ik verwacht toch bij €60 donatie gemiddeld platform prijs dat het na 1 day one patch werkt… deed het vroeger ook.. in offline mode… dus nope daarom zal ik deze denk ik niet eens uit de budget bak redden. BF4 was zo’n beetje de anti climax van de laatste 3, 4(?) uitgaves.

Vind het ook niet gek dat daar nog een aardige playerbase op actief is.
Bf-4 is wmb de beste BF-4 die je nu kan spelen. Goede balans, moderne setting en ziet er ook fantastisch uit met hoge frames.
Ook dit was bij launch een slechte game hoor. NETCODE was helemaal verkloot en rubberbandy AF. Tuurlijk is het nu een goede game maar dat gaat dit deel ook wel worden.
Ik heb die CFG uitgezet (volgens mij uit een ander topic jouw post gevonden) en alles werkt nu als een trein (ik ging van 30~50 fps naar bijna 200 op low). Tuurlijk is de game nog niet helemaal af maargoed welke game is dat tegenwoordig nog wel. Ik vermaak me er wel mee.
Je kan ook de batlefield 5 user.cfg in de zelfde plek plaatsen. dit helpt ook aanzienlijk. (werkte ook in de beta).
Documents\Battlefield 2042\settings\user.cfg
PostProcess.ForceDofEnable false
PostProcess.DofMethod false
PostProcess.SpriteDofEnable false
PostProcess.SpriteDofHalfResolutionEnable false

PostProcess.DynamicAOEnabled false
PostProcess.DynamicAOMethod false

PostProcess.ScreenSpaceRaytraceEnable false
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceDeferredResolveEnable false
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceSeparateCoverageEnable false
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceFullresEnable false

RenderDevice.RenderAheadLimit 2

RenderDevice.StereoConvergenceScale false
RenderDevice.StereoSeparationScale false
RenderDevice.StereoSoldierZoomConvergenceScale false

Thread.ProcessorCount "CHANGE TO AMOUNT OF CORES (HYPERTHREADING -> 8 )"

WorldRender.FilmicEffectsEnable false

PostProcess.BlurMethod false
WorldRender.MotionBlurEnable false
WorldRender.MotionBlurForceOn false
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime false
WorldRender.MotionBlurMax false
WorldRender.MotionBlurQuality false
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount false

WorldRender.LightTileCsPathEnable false
WorldRender.LightTileCombineOutdoorLightEnable false

WorldRender.EmitterSunTransmittanceMapEnabled true
WorldRender.EmitterSunTransmittanceResolution 16

WorldRender.PlanarReflectionEnable false

WorldRender.SpotLightShadowmapEnable true
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 128
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable false

GstRender.WeaponDOF 0
GstRender.MotionBlurEnabled 0

[Reactie gewijzigd door daan9999 op 22 juli 2024 19:29]

Ik had de beta gespeeld, en heb wel hogere framerates gehad dan dat: Rond de 80 ofzo, met enorme stutters naar <10 met enige regelmaat. Dat is met een 3070 en een 3700X. CPU limited leek het te zijn, want graphics settings verlagen hielp niet veel. Ook op 1440p.

Dus voor mij was het duidelijk, niet pre-orderen, en zie wel op release of de berichten positiever zijn. Het mag geen verrassing zijn dat ik hem vooralsnog niet besteld heb.
Deze conclusie trok ik inderdaad ook uit de beta. Speelde op 1080p en ik zat vast rond de 100-110 FPS met een 3700x en een RX 6800. Het maakte niks uit of de settings op low of ultra stonden, het verschil in framerate was verwaarloosbaar. Het voelde ook lang niet altijd als een soepele 100-110 FPS, en dat was vooral het probleem.

Desondanks vond ik het voor het overgrote deel wel goed speelbaar en vermakelijk dus ik heb het (standard edition) niet gerefund aangezien het mij sterk lijkt dat de volledige game slechter is geworden dan de beta.
Ja, 80 haal ik ook afhankelijk van de map en hoe lang de game al aan staat. Hoe langer de game aan lijkt te staan hoe minder FPS zo lijkt het.
Anoniem: 392841 @Zackito15 november 2021 18:34
Klinkt als een over-time memory leak.
Probeer eens Intelligent Standby List Cleaner. Dit programma helpt de, ja het zegt het eigenlijk al zelf, standby geheugen vrij geven.

Namelijk heeft Windows 10 nogal een handje om erg veel in stand-by te zetten in het geheugen. Dit loopt gewoon doodleuk op en gewoon vol, ondanks of je nu 16, 32 of 64 GB hebt.

Dit helpt overigens ook bij games die stutteren. Ik hebt het altijd aan staan, maar merk op dit gebied weinig verschil met deze game.
3000 series CPU's zijn niet gemaakt voor 200+ fps op nieuwere games omdat je ipc/clockspeed te laag is.
Maar boven de 10 FPS is niet teveel gevraagd toch? En welk ander spel is door een 3700X gelimit op 1440p niet low settings? Op net boven de 60 FPS? Er is een verschil tussen 70-80 FPS met enorme stutters en 200 FPS...
Nogmaals, de IPC van 3000 series is niet hoog genoeg om een hoge framerate Vast te houden.

Zelfs in Overwatch is het moeilijk om deze consistent boven de 200 te houden midfight.

Dat in combinatie met Bugfield 2042 en je hebt het recept voor een rotavond.
Dat en stutters komen 9/10 voor omdat iets niet juist ingesteld staat.

Ik heb een jaar lang met een 3600 lopen gamen en stutters waren niet iets waar ik ooit last van heb gehad.

Zelfs op een game als BF5 wat die cpu 100% bottlenecked was het resultaat eerder lagere frames en 80-90% usage dan stutters.
Trouwens, nu ik zo terug denk, op stock settings runde fortnite altijd met stutters maar dan meer als in framedrops van 200 naar 144 en terug. Maar dit had meer te maken met dat stock Ryzen vaak niet heel goed afgesteld is, want toen ik dr een simpel OC'tje naartoe gooide verdween het.
Daarom heb ik niet gepreordered. De laatste Battlefields kampen de laatse tijd altijd met problemen. Koop hem later wel voor een gereduceerde prijs. Ik betaal geen 100 Euro meer om als beta tester gebruikt te worden, ondanks dat ik alle Battlefield games heb gespeeld.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 22 juli 2024 19:29]

Ben het helemaal met je eens ondanks het feit dat ik mezelf heb laten verleiden om het toch maar te pre orderen vanwege de Portal, niet via Origin overigens, heb ik het goedgemaakt deze order direct te cancelen na een uur besteed te hebben aan de Beta (pre Alpha).
Toch is dat raar. Op mijn 3070 icm een 8700k draait het stabiel op 80 fps op 1440p alles ultra en dat is in 124 servers. Ik hoor hele verschillende resultaten.
Ja, maar sowieso 80 fps met een 3070 of 3080 is toch ook niet normaal? Raytracing staat nog niet eens aan ;(
Dit is absoluut niet raar. We spelen niet allemaal op dezelfde Dell computer die je standaard in de winkel kan kopen. Waarschijnlijk heeft iedereen hier een ander systeem en weer andere drivers etc.

Waarschijnlijk heeft DICE ook gewoon zonder problemen op een aantal systemen getest. Toch zijn er blijkbaar voor veel mensen enorme performance problemen.
Kijk eens naar de Steam Hardware Survey, dan zie je al snel dat het gemiddelde systeem helemaal niet zo high end is.
Ik heb de indruk dat al die in house testen altijd gewoon op vers geïnstalleerde clean as can be systemen gebeuren, met alle patches en alle laatste nieuwe drivers. Met enkel en alleen het spel draaiende.

Het lijkt wel alsof niemand bij Dice (of andere ontwikkelaars for that matter) ooit op het idee komt om nu eens even hun (bij wijze van spreken of zelfs letterlijk) thuis pc te gebruiken als test.

De hardware verschillen op zich zullen ze nog wel redelijk coveren, maar een typische situatie met een browser met een hoop tabjes open, een discordje erbij, nog wat achtergrond programma's die draaien etc. daar heb ik zeer sterk mijn twijfels bij .
Dat zegt niks zonder dat je je cpu vermeld. Battlefield is altijd al een cpu hog geweest.
Ryzen 5 3600, CPU staat op 60 procent te slapen. Niet de snelste processor maar zou voldoende moeten zijn.

Voor de grap SMT uitgeschakeld waardoor CPU 100% werd en ik nog lagere FPS haalde. CPU lijkt het dus niet probleem te zijn, zeker als je ook leest dat mensen met een 5800 hetzelfde ervaren.
Kijk je dan het totale cpu verbruik? Je moet per core kijken, waarschijnlijk draait er 1 op 100%. Ik heb zelf een 5800 en draai op 125avg FPS op 1440p high settings (3080ti).

Een tip is om niet de laatste Nvidia drivers te gebruiken maar een vorige versie.

Cpu verbruik is bij mij beter in 2042 dan in bf 5 en 1.
Als BF2042 er voor zorgt dat er 1 core op 100 procent staat en de rest niet dan ligt het probleem nog steeds bij BF2042.
Vrijwel elk spel leunt op een aantal cores. Evenredig gebruik van meerdere cores zie je vrijwel niet. Ook battlefield 1 en 5 tikken bij mij met 2 cores de 100% aan. Terwijl BF2042 dat niet doet.

Maar een tip, gebruik de vorige nvidia driver en zet in de config file DX12 op enabled en shadows op 0. Dat scheelt een hoop performance.
Battlefield 5 maakte ook al gebruik van maximaal 4 cores. Zou mij verbazen als 2042 dat niet kan/gaat doen.
Een 3600 is randje bottleneck voor battlefield. Zelfs op BF5 en BF1is het moeilijk die game te spelen zonder cap of je loopt tegen hoge usage en stutters aan.
Totaal niet, BF5 loopt als een zonnetje.
Mijn vorige CPU hiervoor had ik daar wel last van. Ik weet dat de 3600 niet persé de beste CPU is om op te gamen maar ik zie geen bottlenecks tijdens het spelen van BF2042.

Even ter informatie voor jou:

1. Nvidia heeft nieuwe game ready drivers uitgebracht, dit lijkt bij mij 15-20 fps boost te hebben gegeven.
2. Er zijn heel veel meer mensen met bijvoorbeeld een 5800 of een nieuwere i5/i7 die dezelfde problemen rapporteren.

Het zit echt in de game, mijn cores staan amper op 80 procent en wat opvalt is dat de SMT/hypertreading cores op 60 procent draait. Ik ben lang niet de enige die dit meld heel reddit staat er vol mee.
Je cores boven de 70% geeft al stutters of voelt minder goed, ligt ook aan wat voor scherm je hebt. Maatje van me heeft een 5800x x 3060ti (met 240hz)en hij was in principe al een klein beetje bottlenecked op onze lanparty toen we BF5 deden. Weet dat het heel azijnpisser klinkt maar ik zie dat echt heel goed of ben dr gevoelig voor.

Het zal idd grotendeels aan de game liggen, icm met dat het ook niet optimized is, maar dan ben ik nog van mening dat meer cores altijd beter zal runnen dan minder. Zelf heb ik een 5900x (icm met 240hz) die ingame op 4.9 runt, en met deze zelfde cpu sta ik ook top40 op 3dmark.

Stutters zijn iets waar ik in geen een game last van heb gehad ever since dat ik op deze pc speel.
Er zitten veel bugs in de game maar zo slecht is het vanuit mijn ervaring niet. Ik heb zelf een 3080 en 3700x en zit op 1440 met ultra settings op 80-100 fps gemiddeld denk ik.

Als de bugs uit de game zijn vind ik het tot zover een leuke game. Mooie maps ook. Ik vind alleen de scaling van de characters in de game iets te klein in vergelijking met vorige BF games maar ben daar wel overheen.
Dan heb je ergens een bottleneck denk ik. Met een RTX2080ti en Ryzen 9 5950X haal ik gemakkelijk 90-110 fps op ultra settings met DLSS op performance.
Ik weet het niet, lijkt me vreemd. Ik wacht het wel even af aangeIen heel veel mensen dit probleem rapporteren. DLSS aan of uit voegt bij mij ook geen enkele FPS toe.
Hi, driver versie 496.13 van nvidia (oudere driver) heeft mij dubbe performance gegeven, hope it helps :3
Ik heb de meest recente driver, zal eens een oudere driver proberen. Als het werkt dan is het wel vreemd vanuit nvidia.
Ik kreeg op mijn RTX 2080 TI meestal 40/50 FPS op 1440P maar met deze tip: https://www.reddit.com/r/...ip_to_increase_fps_on_pc/

Zit ik nu consistent tussen 60-80 met veel minder drops. Kan hem sterk aanraden.
Is de performance zoveel slechter dan de beta, ik speel hier op 5120x1440 met een 3080 en had hogere frame rates.

Edit: hardware unboxed laat ook 115 fps ziet op 1440p. https://youtu.be/-esZ1BYpGdc?t=402

[Reactie gewijzigd door vanthome op 22 juli 2024 19:29]

Knap, ik haal 100+ met een 2080s.
5600x, 3080, 32gb ram: ultra 1440p met ray tracing op 80+ fps, Ray tracing uit op 100+ fps.

Op high settings zit ik op 120+ fps. Ben zeker niet ontevreden, want ziet er fantastisch uit. Verder speelt het super vloeiend met snelle gameplay. Goede geluidseffecten ook en hoog arcade gehalte zoals altijd met bf games. Zeer veel bf2, bad company, bf3 gespeeld en ben zeer tevreden met de gameplay.

Echter die specialists helpen niet om een goede balans te creëren behalve als je een squad met vrienden hebt...
Interessant, ik haal met een 6800xt 1440p ultra ongeveer 100 FPS, welke cpu gebruik je? Ik gebruik een 3800x met alle cores op 4.5ghz
Toch grappig dat ik iedereen hoor over performance terwijl mijn 3600 x 970 prima 60 fps trok zonder stutters.

Ook op mn 5900x x 3070ti nergens last van, frames waren niet hoog, denk rond de 100-120 maar ik heb mn pc ook tot in dn hemel getweakt.
Nieuwe drivers zijn uit voor BF2042, lijkt op 20 FPS winst. Haal nu ongeveer 90 fps 1440p op ultra.

Al iets meer te tevreden maar moet sneller kunnen.

Wel grappig dat een 970 deze game gewoon zonder problemen draait.
Valt reuze mee. Ik heb altijd meegedaan met mid range setups van 1/2 generaties vóór de versie die ik speelde. Nu ben ik niet de meest representatieve voorbeeld daar ik altijd speel met alles op low. Niks pracht en praal, geef me performance. Het gaat mij om de gameplay.

Maar dit verslaat alles, full-hd, Ryzen 5 3600 icm 5700 xt, alle grafische settings op 0,0 en alsnog framedrops.
Absoluut mee eens dat dit niet eens alpha genoemd zou moeten worden.. echt te triest voor woorden. Wat mij opvalt hoeveel zeer positieve reviews van “professionele reviewers” heeft gekregen. Je kan gelijk zien wie er voor betaald krijgt om een positieve review achter te laten. 8.2 geven ze het gemiddeld.. terwijl er 2.8 van spelers gegeven wordt… zegt genoeg. Al die positieve reviews zijn wel goed voor een ding - weten wie er betaald krijgt om dat te posten. Als je mij vraagt zou dit niet eens review score moeten krijgen .. het is niet af!
Wat spelers geven zegt vaak maar heel weinig, omdat die gewoon massaal een 0 gaan geven, terwijl reviewers de game een echte review geven. Sommigen zullen daarin doorslaan en een veel te hoog cijfer geven, terwijl anderen wel een eerlijke review schrijven en een vijfje of zesje geven.

Een 0 (of misschien is 1 wel het laagst?) is nooit realistisch en daarom is die 2,8 helemaal niet representatief en zegt daarom helemaal niet genoeg.
In dit geval zijn de spelers gewoon spot-on.
Ik heb om al die redenen daarom ook mijn pre-order teruggetrokken.
De game zelf voelde zeer unbalanced aan, laat staan de overheersende mate van bugs die aanwezig waren.

IMO verdiend deze game niet eens in de buurt een 5. Enige reden om hier nog een twee voor te geven.
1- de game start op.
2- het is enigzins "speelbaar".

En daar hield het ook op.
Ik ben überhaupt gestopt met preorders. In de tijd van pure digitale releases is er geen enkele reden meer om een preorder te plaatsen.
Ik geef het 6 uit 10.
Zou 8 kunnen zijn
GUI is niet inititief. -1
Fps voor online shooter is te laag. Op PS4 / PSN -1
Met waarschuwing buggy op release -1 dus 5/10
Gui is wat is en verwacht daar geen verbetering in misschien uitbreiding omdat veel gamers wat dingen missen.
FPS op console hoort bij scope van combat daarom die 30fps target.
Een reden om PS5 te hebben. Voor op zijn minst 60fps

Gameplay gerelateerde destructie voor online kan gewoon niet uitgebreid gezien deze gesync moet worden met alle gamers. Daarom beperkt. Is meer iets voor SFP+ LAN. Of Singleplayer. Dan kan je allout gaan.

Die Solo Co-op mode met bot is geweldig.
Gister avond van level 21 naar 24 gegaan
Met drieën coop.
Wij hebben fun met deze game.
1 keer crash in al onze 5 game dagen en soms dat 8x scope maar 1,5x was bug.
Tja zou kunnen.. denk dat die uitschieters toch wel uitgesmeerd worden door massa reviews terwijl er veel minder professionele reviews zijn (logisch). Wat zou je geven voor iets wat niet af is / bijna onspeelbaar is? Een 5? Een 4? Denk dat je dan ook geen score mag geven anders dan een 0(kan trouwens niet) … waar beoordeel je het dan? Op grond van wat het zou kunnen zijn? Veel van die negatieve reviews hebben het ook niet kunnen spelen door bugs.
Heeft platform er meer last van? zoals PC
En zijn er gamers met sloot minder problemen en ander waar het compleet faalt.
Op release was er drukte en kreeg error online. Maar solo-coop ging wel.

Wat mij opvalt online met crossplay is dat je ziet enemy en meteen ben je KIA lijkt mij dat die andere platformen mogelijk betere latency hebben of wij hier meer lag hebben samen met lage fps het onderspit moeten delven. COD draait met mini maps stuk smoother op die ouwe PS4.
Een 0 (of misschien is 1 wel het laagst?) is nooit realistisch en daarom is die 2,8 helemaal niet representatief en zegt daarom helemaal niet genoeg.
Een 8.2 is net zo min representatief want een 10 is volgens je eigen argument een evengrote afwijking van het gemiddelde (uitgaande van 1-10 en niet 0-10, anders wordt het alleen maar erger).

Dat spelers iets 'massaal doen' is niet zoals je suggereert vooropgezet, want het zijn allen individuen. Dan moet je een gemeenschappelijke oorzaak vinden (die is er: de kwaliteit van het spel). Dat geldt ook voor reviewers. Daar zie ik twee gemeenschappelijk oorzaken voor hoge cijfers: de kwaliteit of betaalde vooringenomenheid.
Lol de reviewers geven de game een echte review. Heb je het over de mensen die de game n paar uur spelen, vooral kijken naar graphics, en dan een 8.2 erop kwakken omdat ze tegen t einde van hun dienst aanlopen?

Of hebben de mensen die die game zitten te grinden als junkies en er echt naar uitkijken, geen echte mening over de game en is dat allemaal onzin?

Echt, t wordt allemaal steeds gekker met al die games.

Wat een joke
Ja sorry maar dit is exact de reden waarom ik nooit user reviews vertrouw. Het is een fenomeen geworden dat als het spel je niet bevalt, meteen super negatieve score te geven om een statement te maken. Dat jouw reactie +2 krijgt is een teken dat de gehele gaming community super toxic is geworden. Je bericht heeft 0 inhoud. Je beoordeeld een spel zonder alle aspecten te hebben gespeeld. Nee, na een potje weet je wel hoe het zit. Noem tegenwoordig een game die bij launch perfect is op alle vlakken. Daarmee bedoel ik:
- Geen connectivity issues heeft (elke cod release heeft hier last van).
- Volledig goed is geoptimaliseerd (ja, cod gebruikt 10 jaar dezelfde engine. Mensen vergeten dat een 3070/3080 zeer weinig videogeheugen hebben. Het klopt dat processor belasting beter geoptimaliseerd kon worden maar mensen maken gewoon verkeerde vergelijkingen. Een 64vs64 met voertuigen match vraagt iets anders van je hardware dan 6vs6 tdm. Zo kan ik world of warcraft met 300fps draaien maar deze daalt dramatisch op moment dat 200 mensen in mijn beeld gaan springen en spells casten).
- Daarnaast kunnen mensen niet tegen verandering. Bepaalde designkeuzes worden gemaakt niet om de gamer te pesten maar juist om game play voor de gros te verbeteren. Mensen kunnen niet tegen dat ze met hun kills bovenaan de scoreboard belanden. BF is een spel dat je gezamenlijk objectieven moet veroveren. Wanneer iedereen druk is met zijn kd ratio, gaan mensen minder moeite doen voor de objectives.

Nee, inhoudelijk feedback aan dice ontbreekt maar oh wat is het leuk om samen met andere negatief te doen over een game. Niet eens de moeite nemen om zelf een gebalanceerd beeld te schetsen over de game.

Echt persoonlijk vind ik de gaming cultuur zo toxic, dat als ik een game developer was, gisteren al ontslag had genomen. Zo ondankbaar.

Ik daag je uit: welke game is pre-release perfect geweest? Ik garandeer je dat ik ieder game compleet kan afzeiken, zeker hoe jij het doet, door 0 argumenten te benoemen.
Dit slaat eerlijk gezegd nergens op, heb jij het spel gespeeld?
Zo nee is er in dit geval geen reden om te spreken want het is daadwerkelijk zo slecht als mensen zeggen.

Dit is geen Battlefield, dit is een FPS met een identiteitscrisis die nou niet weet of het een Battlefield, COD of Apex Legends moet zijn en daar wijst de gameplay onwijs op.
1 potje is alles wat nodig is om te weten dat dit spel gewoon niet goed is dus ik snap hem wel.

Daarentenge voeg ik even toe dat na het spelen van een aantal matches ik enigzins plezier kreeg maar in alle eerlijkheid ging dat ook weer vlot achteruit door de slechte gunplay, audio, FPS en misschien wel een van de belangrijkste, hit registration. (Ja er is bloom, dat weet ik)

Gamers kunnen prima tegen verandering, in dit geval daarentegen niet omdat het een core mechanic wat de Battlefield series definieert veranderd, classes horen bij Battlefield period. Assault, Support, Recon en Engineer niet McKay en de rest.

Er is geen enkele reden om dankbaar te zijn voor dit spel omdat ze het hebben verkloot, het is niet af. Voelt niet als een Battlefield en zit vast in iets wat het niet hoort te zijn.
De community verwachtte de Battlefield terug als Battlefield 3 / 4 en we krijgen vervolgens een spel dat niet af is en niet eens lijkt op zijn voorgangers. Reden zat om te zeuren in mijn ogen en dat gebeurt er ook genoeg, ook door mij. Daarentegen niet 123 hier op tweakers.
Ja je benoemd Battlefield 4, die werd in het begin door mensen net zoals jouw kapot gereviewd. Het zou slecht zijn, niet in balans, rubber-banding issues etc. Mensen gingen wel terug naar battlefield 3. Jij vindt het een game met een identiteitscrisis, waarom? Omdat het niet past in jouw visie wat battlefield moet zijn. Daarmee zeg je meteen ook, dat je tegen verandering bent. Want als het spel aanpassen, dan verliest het identiteit. Maar goed, stel ik geef je gelijk. Laten we dan naar call of duty kijken.

Call of Duty krijgt ieder jaar ook gezeik over zich heen. Het ziet er ouderwets uit, weinig grafische voortuigang, server issues (host die de game verlaat en daarmee de match eindigt). Er wordt bij call of duty geklaagd dat er weinig vernieuwing in zit. Daarmee houdt call of duty wel zijn identiteit.

Wat ik ermee probeer te zeggen is dat tegenwoordig ze nooit goed kunnen doen. Review bombing is niet oke. Je vind het nu terecht en mooi maar moet ik je ook laten weten hoe dat is gegaan met The Last of Us 2? Ook compleet compleet gereview bombed omdat een van de hoofdpersonages doodgaat. Nee, dat kon echt niet.

Voor mij is dit een oeroude en oersterke battlefield game. Het enige voordeel is wel, dat nu alle toxic mensen de spel links laten liggen en terug gaan naar call of duty. Blijft de BF2042 community lekker zuiver met de echte fans.

Ik speel elke Battlefield sinds release van BF1942. Ook BF2042 voor meer dan 20 uur gespeeld. En ja, BF2042 is de meest gruwelijk en choatische battlefield dat ik heb gespeeld. Ja, het heeft oneffenheden die gladgestreken moeten worden... maar dat zijn minor inconviniences. Lekker breakthrough spelen en vervolgens moeite hebben om een basis te veroveren... komt een dikke storm/tornado welke vervolgens mogelijk maakt om de basis in te nemen en de match te winnen. Heerlijk die dynamische weer omstandigheden.
Ik snap je punten absoluut. (+1 als ik dat kon)

Ook ik speel sinds 1942, begonnen op mijn vaders playstation 3 destijds tot ik mijn eigen had.
Ik heb niet de meeste uren in alle Battlefield series, zo heb ik 1 weinig gespeeld maar BFV wel vaker.

Echter wil ik je even verbeteren, classes definieren de Battlefield series al sinds dag 1. Net als Call of Duty met hun class systeem.
Met een grote verandering als dit haal je dus in principe een deel van het Battlefield fundament weg, samen met dat is er nog een zoot aan andere features die missen. Ik ga ze niet opnoemen want 1x BFV opstarten en je ziet het direct.

Je noemt het zelf al, de Battlefield 4 launch was ook een ramp, zeker waar. Echter misten daar niet de dingen die een Battlefield een Battlefield maakten. Genoeg wapens, maps, een class systeem etc. Ja je kan het argument gebruiken er is meer tijd nodig voor meer wapens en maps dus vandaar het seasons systeem. Dit is daarentegen een kutexcuus, als dat zo is moesten ze het delayen want de content die we nu hebben gekregen is ver, ver onder gemiddeld.
En ja, een botched launch hoort zo'n beetje ook wel bij Battlefield maar dat is elke AAA release destijds he CDPR?

Ik ben het ermee eens dat tegenwoordig niks goed is, absoluut. The last of us 2 was geweldig maar werd geplaagd door "Woke-culture" en dat was voor een aantal mensen storend als het je gezicht ingeboord wordt. (Zelf geen last van, uitmuntend spel)

In mijn ogen is dit vast een oersterke Battlefield, maar absoluut niet de "Love-letter to Battlefield fans" die ze beloofd hebben.
Dit is daarentegen geen oeroude Battlefield, het mist de features die de series maakten en daarmee laten ze de echte Battlefield fans links liggen.

Dit is mijn ogen ver van de meest chaotische Battlefield, de maps zijn vlak, personaliteitloos en te groot waardoor je "sectoren" krijgt waar gevochten wordt. Ook voelt het alsof de designs gemaakt zijn voor tanks en auto's, niet infanterie zoals je in BFV veelal zag.
De enige manier waarop ik deze Battlefield zie als chaos is de UI, de gameplay en de talloze bugs die er nog zijn. Je hebt vast vaak zat Reload in je beeld gehad nadat je dat al hebt gedaan.

In deze reactie kaart ik vaak BFV aan, dit is wellicht irritant. Maar wel belangrijk omdat het een uitstekend voorbeeld geeft van waarom deze Battlefield een daadwerkelijke stap terug is.
Je voelt je geen soldaat die meevecht in een oorlog, je voelt je meer een held die andere helden doodschiet met wat bots erdoorheen. (Mijn mening)

Ook is er 0 reden om als een squad iets te doen, je krijgt er niks meer voor terug zoals een V1 rocket.
Blijft de bf 2042 community zuiver met echte fans zeetie.

Gast BF2042 is geen battlefield. Kan je hoog springen laag springen maar vertel mij, waar de zijn mn 4 classes heen waar die game al 20 jaar om bekend staat?

Ik zou mezelf een diehard vet noemen met meer als 10000 uur vanaf BF3 (met n klein beetje bfbc2) en ik heb na 6 potjes de game gerefund.

Iedereen en zn moeder lopen ophypen over hoe ik die game zou gaan domineren, eindstand kom ik niet eens de game in door een of andere gare error.

Los van alle bugs die ik in die 6 uur ben tegengekomen, en de 200+ kills die ik gemaakt heb.

Je kan niet zo zijn en als je wel zo bent, ben je geen fan van Battlefield zoals het zou moeten zijn.
"minor inconviniences."

Sure, hier ben ik het 100% mee oneens, heb je de reddit van 2042 eens bekeken wat voor "gamebreaking" bugs er zijn en jij noemt dit "minor inconviniences."

Ik categoriseer je bij de gamers die in hun bubbel zitten waar alles wat DICE uitpoept als zoete koek geslikt word.

Ik ben inmiddels gestopt met spelen omdat het simpel weg niet te doen is. Om te beginnen met de FPS, ik krijg op geen enkele manier stabiele FPS rond de 60.

Ik ga over de rest niet eens beginnen wat er mis is want ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.
Laat ik er toch even een aantal noemen. (lol)

Bullitspread, hitboxes, hitreg. letterlijk op vihicles tot persons.
En dan Features die gewoon missen als je het rechtstreeks vergelijkt met wat BF3 bijv. aan features had. Dan verliest 2042 gewoon "by far"

Ik laat dit achter voor als je geïnteresseerd bent op wat andere spelers meemaken.

https://www.reddit.com/r/battlefield2042/

EDIT:aanvulling wat er mist.

[Reactie gewijzigd door meller14 op 22 juli 2024 19:29]

Ik ben al weken lid van de BF2042 op reddit. Ik heb geen enkele performance problemen (5900x + 3090). Gewoon smooth 140 fps. Je kan de bulletspread ook zien als vleugje realisme. Nee, ik slik niet alles als zoete koek maar ik heb enorm veel plezier in het spel. Dat jij een ander ervaring hebt, is prima. Maar jouw of mijn ervaring is niet beter dan de ander. We kunnen ook klagen over de bulletspread van CS:GO. Tis maar met wat je vergelijkt. Nogmaals als je type 'spray and pray' bent aka COD speler, dan ga je veel moeite ervaren met BF2042.
ik ben BF veteraan, heb +3000 uur in de franchise zitten. Wanneer je ergens op richt en de trekker overhaalt en 80% mist of word niet geregistreerd is dat behoorlijk "gamebreaking" heeft helemaal niets met COD te maken.

oh hier wat bewijs, voorbeelden all over the place, sterker nog heb zelf clips, maar toen ik ze op reddit al zag ga ik geen moeite doen om ze zelf nog te uploaden.

https://www.reddit.com/r/...ts/qsxead/this_sht_again/

https://www.reddit.com/r/...pread_absolutely_satanic/

Wil niet naar doen ofzo, ik heb bij vlagen veel plezier met mn maten in BF2042 maar het kan en mag gewoon niet zijn dat we accepteren dat een game half gebakken gereleased word.
Van mij krijgt de game dan op alle mogelijke platforms een dikke 1. Gewoon als statement.
Mijn post was ook geschreven met 0 inhoud, dat alle Tweakerts er een cijfer aan hangen kan ik niets aan doen hé :). Geef het een naam, toxic of niet, maar BF2042 is gewoon een flop in vergelijking met eerdere releases.

Om op je post in te gaan, geen enkele game is bij release perfect geweest echter heb ik nog nooit, maar dan ook nooit problemen van bf2042 ervaren op dag 1.

Performance: Leuk dat je 64 vs 64 matches aanhaalt met vehicles op land en in lucht. Dat het daar even wat zwaarder loopt vind ik best, dat mag best wel wat performance vragen van je hardware. Maar hoe verkoop je slechte performance op een TDM map met 32 spelers zonder vehicles? En dan nog op de laagste grafische settings? Alles op low op 1080p? Mag ik verwachten dat dit gewoon soepel loopt op decent hardware zonder op Google en Reddit te gaan zoeken naar fixes?

Audio: Goede audio is misschien wel het belangrijkste in een FPS, vooral voetstapjes. Je moet iets van duiding hebben om het spel te kunnen spelen. Het lijkt wel alsof je in een stalen tank onderwater speelt en voetstappen hoor je op 50 meter verder. Dit is iets wat er bij mij niet in gaat. Hebben ze dit echt niet kunnen testen? Er zit hier helemaal geen balans in. TDM was voor mij onspeelbaar. Ik kon helemaal niet bepalen waar mensen liepen omdat je letterlijk alles in een straal van 50 meter om je heen hoort.

UI: Voor mij de eerste keer dat ik tijd nodig had om uit te vogelen hoe ik een set-up moest aanpassen. Tot op heden heb ik nooit google erbij moeten halen om iets voor elkaar te krijgen in squads, class en wapen set-ups. Call me stupid maar als een simpele ziel zoals ik er niet uit kom (en het lukt me altijd) dan is niet intuïtief en voor mij dus bagger.

Server issues: Tsjah, het regent berichten dat de servers niet goed werken, dit zou ook gelden voor de vorige releases. Ik heb hier nooit wat van meegekregen. De twee potjes in BF2042 kwam ik moeiteloos binnen en ook de vorige edities had ik geen issues. Hier ga ik niets over zeggen.

Al het overige, specialists, game modes etc.. Krijg ik helemaal niets van mee. Hier kom ik niet voor. Ik kom om hersenloos te knallen in TDM of conquest small, met een sterke voorkeur voor infantry only. Over de scoreboard ga ik niet eens wat zeggen. Het is iets wat in het DNA zit van shooters, je moet niet goed in je hoofd zijn om dit eruit te halen.

Ik heb met duizenden uren in allerlei FPS spellen echt wel een bepaalde gevoel gekregen om een spel af te rekenen op speelbaarheid en kwaliteit.

Nogmaals geen enkele spel is perfect bij release maar bovenstaande is genoeg voor mij om BF2042 de grond in te boren want zulke issues heb ik nog nooit gehad in BF, COD, CS, R6 en in een Apex Legends.

Ik ben niet de enige, in mijn community heeft IEDEREEN zijn kopie geretourneerd en trust me, dit zijn geen zeikerts, toxic gamers maar gewoon liefhebbers van deze mooie genre die al 20 jaar actief zijn :)
als je niet weet wat je moet missen mis je het ook niet. Geld voor de hele game, dus al die noobs hoor je echt niet hoor. Behalve over de bugs of slechte server issues
Nu zijn Battlefield games vaker buggy bij release en worden ze beter na een een maand of twee. Jammer, maar er zijn genoeg andere games momenteel en over twee maanden is BF vast goedkoper geworden :)
Ik vind het een geweldig spel, zit allemaal prima in elkaar. Ja er zijn wat bugs, maar voor mij verpesten die absoluut de fun niet.

Ieder zo zijn mening.
Ik heb m gekocht en er stevig spijt van.
Hoe kun je een refund aanvragen?
Steam support! (Vanuitgaande dat het via steam is)

Bij Origin moet je rammen rammen en nog eens rammen om je refund te krijgen heb ik van bekende gehoord. (Zelf geen idee waar dit moet, sorry!)
Bij origin gaat het er ook om hoe lang je de game hebt gespeeld voor refund geloof ik.

"You can make a refund request:

Within 24 hours after you first launch the game.
Within 14 days from the day you bought it, if you have not launched the game.
Within 14 days from the release date if you pre-ordered the game, if you haven't launched it yet.
Whichever comes first."

"HOW DO I GET A REFUND?
Request a refund right here on EA Help. You’ll be able to see if your games are eligible for the Great Game Guarantee. If you have games that qualify for a refund, you can complete and submit the refund request form.

Check the status of your return in your Order History on the order summary page.

Go to your EA Account and Billing Settings.
Click on the Order History tab.
If your refund doesn’t appear in My Cases, and the processing time for your payment method has passed, contact us so we can help you out.

When you contact us for help, we may need your Client_log file to verify your eligibility for the refund. Here’s how you can find it:

PC

Hold the Windows key + R.
In the command box that opens, type %AppData% then click OK.
Click on AppData in the address bar.
Open the Local folder, then the Origin folder, then open Logs. You should see the Client_log file in this folder."

Dit is via Origin/EA zelf.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 22 juli 2024 19:29]

Vergeten te vermelden, het betreft een Xbox aankoop.
Het is me gelukt, heb aanvraag via Microsoft gedaan, binnen 5 minuten een mail dat mijn geld terug gestort wordt. Goed, en snel geregeld!
Nope, binnen 24uur kan je refunden en ik had m'n geld 2 dagen na 'release' al terug
Ik heb de game gespeeld en was aardig lost door de nieuwe levels en vervolgens vond ik de gameplay minder en dat komt ook door hoe de game aanvoelt, maar ook doordat de game enorm goed eruit ziet dan er veel snipers zijn die gewoon zitten te wachten. De gebouwen en van binnen zijn wel oer lelijk soms. De game kan nog niet mee in Battlefield 1 en Battlefield 5

De geluiden waren ook raar soms en veel glichtes qua kleur of opeens spectrum van kleuren en denk dat men de game beter kan uitstellen, maar de sint en kerst komt eraan en dat zullen ze wellicht niet willen missen.

Wat wel weer grappig is dat je automatisch machines kan neerzetten zoals een machinegeweer turret of drones etc. Voor de rest koop ik deze keer geen BF en wacht op de volgende dit keer die hopenlijk de fouten en issues van deze game eruit halen.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 22 juli 2024 19:29]

Kan me het goed voorstellen. Ik heb het gespeeld op mijn Xbox series s geprobeerd, maar ik werd echt depri. Verschrikkelijk traag, heel erg lelijk, het lijkt wel een PS2 game en inderdaad niks kwa explosies. Ik heb nog maar net mijn Xbox maar zelf battlefield 4 zag er beter uit..
Een review na 10 min spelen en rest van het spel geeneens spelen. Laat me niet lachen.
Klopt dat idd eerst in het begin liep het niet zo
En er zijn verbeteringen nodig. Maar loopt bij mij nu prima.
Ik heb gisteren voor het eerst kunnen spelen en ook na één potje Breakthrough het spel afgesloten en een refund aangevraagd. Het is ongelofelijk hoe bizar slecht de balancing is. Als verdedigend team wordt je gewoon volledig overlopen door alle voertuigen die het aanvallend team heeft.

Ook stoor ik me eraan dat ik als beginner nu al merk dat de mensen die al een paar dagen spelen een voordeel hebben omdat ik nog geen enkele attachment kan plaatsen op mn wapens. (wat in de beta wel kon dus ik dacht dat het eindelijk afgeschaft was.) Dus van dichtbij kun je niet fatsoenlijk in full auto schieten omdat je geen grip kan monteren, en van veraf kun je niet fatsoenlijk snipen omdat je scope geen rangefinder heeft.. Jou time to kill is dus langer dan die van de rest dus head to head combat verlies je bijna elke keer.

Conquest vond ik tijdens de beta al ruk want blijkbaar wilt tegenwoordig iedereen alleen nog maar bij een chokepoint zijn en is de rest van de map volledig verlaten.

Dan blijft Portal nog over, een door de comunitie gemaakte playlist. Nee dat is mij die gold edition niet waard.

De delay van de release heeft bij mij ook zeker niet meegeholpen. Was die vorige maand gewoon uitgekomen had ik het waarschijnlijk langer de kans gegeven, maar op dit moment zijn er nu ook andere games net uit en ga ik liever die spelen dan dat ik gefrustreerd probeer te levelen om attachments vrij te spelen.
Ik vind het spel echt weer fantastisch. Geweldig!! Hoe ze toch elke keer weer wat nieuws proberen. Tja en soms is de ene versie leuker dan voor de ander en dit is erg persoonlijk. Ik speel battlefield al vanaf de eerste versie. Ik vind bf4 het beste en bf1 het slechts maar ook daarin verschillen de meningen ontzettend binnen de community. Hoedan ook ik ben ontzettend blij dat ze elke keer weer nieuwe dingen proberen en de beste dingen daaruit weer meenemen naar een nieuwere battlefield.
Jammer genoeg het verhaal van BF sinds BF4 release? ONdertussen 8 jaar geleden.

Mensen die pre-orderen zijn beta-testers . Simpel.

Ik houd de game id gaten en zal hem wellicht weer kopen nadat alles gefixed is voor mij en hij flink in afslag is. Als dat 12-18 maanden duurt, so be it.

BF4 voor 7 euro gekocht enkele jaren na release, supergame gebleken.
Beta zou ook prima zijn, in principe zeg je met beta dat je als software ontwikkelaar vertrouwen hebt in je product en het klaar is om te laten zien aan de klant. Je gaat op basis van feedback nog wat laatste veranderingen doorbrengen die doorgaans de meeste spelers niet zouden opvallen. Schijnbaar is dit niet het geval. Je kan duidelijk merken dat er druk door EA wordt gevoerd om hun aandeel houders tevreden te houden. Iets met het einde van het jaar belofte en geld.

Je zou op basis van slechte reviews het spel niet eens moeten opstarten maar direct refunden. ;) Money talks.

Veel betere oplossing dan niet preorderen dat doen mensen toch wel en is nu eenmaal onderdeel van het verdienmodel
Het mooiste aan al dit is nog wel.... ik had BF4 gekocht toen deze compleet onspeelbaar was, en mezelf voorgenomen nooit meer te pre-orderen.

Maar deze versie heb ik (nadat wat maten me verteld hadden geen issues te hebben) binnengehaald en gister zonder issues op dezelfde PC als toen lekker zitten knallen.

Het is wel een andere game, en dingen als niet weten waar vandaan je beschoten wordt (iig niet door geluid), slechte starter wapens, en slechte/geen damage van vehicle guns kan ik me wel in vinden overigens.
Dat is niet waar.
Alleen met het volgende:

De duurdere edities pre-orderen (Nu kopen)
EA Play (paar euro per maand maar het gaat om het principe)
GamePass

Dat is lang niet iedereen.
Ik heb er nu 20 uur in zitten en je zou het oprecht bugfield kunnen noemen.

-Mensen in je team die als enemy gerendered worden
-Andersom: enemies die als friedly gerendered worden, waardoor een "friendly" je ineens dood schiet
-Respawn timer die op 0 blijft hangen, geen mogelijkheid om terug naar deployment scherm te gaan
-Hit detection is compleet out of whack : Ik schoot gisteren op 150 meter afstand met het vizier uitgelijnd op de tegenstander's hoofd 2 magazijnen leeg (met een sniper rifle), en het was alsof er gewoon geen hitbox was. Projectiel ging dwars door de nek van de tegenstaner maar deed niks.
-Vaak kun je mensen die een revive willen niet reviven, vooral als ze in de buurt van een muur of obstakel liggen
-Geen voice chat
-Geen discord integratie
-Hopeloos squad scherm
-Soort memory leak : des te meer games ik speel des te minder de performance wordt
-Weapon modification menu is hopeloos ( het menu waarmee je de attachments kiest die je daarna ingame met dat kruis via de T toets kan kiezen).
-Er zijn maar een paar specialists die echt iets toevoegen
-Er is een wallhack specialist die je unlockt @ level 25.
-Geforceerde deployment in het begin van de game, en als je geen vervoer hebt ben je minuten doelloos aan het lopen
-Slechte indicatie waar je staat op de map
-Geen zoom mogelijkheid op de map
-Geen tag mogelijkheid op de map

DICE moet met hoog tempo dingen gaan fixen anders loopt de hele playerbase weg.

[Reactie gewijzigd door ongewoongewoon op 22 juli 2024 19:29]

Is dit niet standaard bij de release van een nieuwe Battlefield? Van de afgelopen Battlefield releases kan ik me geen positieve release bedenken. Er waren altijd wel problemen.
Dat niet alleen. Er is een groep die wil dat het meer als COD is en een groep die het teveel op COD vindt lijken en beiden lopen altijd op vanalles te zeuren
BF hoeft gewoon geen COD te zijn. Nu komt het steeds meer als een soort van compromistitel zonder het goede van een van beiden te hebben.
Het is ook geen COD en dat is imo positief, maar je hebt tegenwoordig zoveel van die gasten die een TTK van 0,00001ms willen dat je altijd veel klagers hebt. Ongeacht of dat dus terecht is.

Ze zullen altijd een groep teleurstellen en tegenwoordig hoef je maar wat hard te schreeuwen en ze gaan dingen aanpassen...
Je negeert dat het nu noch BF2/3/4/BC/BC2, noch COD. Juist door het midden te kiezen stoten ze oudere fans weg en nieuwe fans valt het middelmatige op.

BF1/V waren in dat opzicht al veel meer COD dan een tactische shooter.
Battlefield games zijn altijd hopeloos bij launch, bf2042 heeft wel potentie, maar er is wel een hoop mis mee. Je hebt niet eens een scoreboard om te zien hoe je het doet tov. de rest van de server, iedere "specialist" kan ieder wapen gebruiken in de game, er is totaal geen onderscheid tussen classes en het geluid is zeer matig voor een battlefield game. Er is ook een hoop mis met de hele interface, er missen tal van settings die in iedere voorgaande battlefield game zaten en die je gewoon verwacht te hebben en er zijn heel veel prestatieproblemen waarbij zelfs high end systemen met 3090 kaarten matige prestaties leveren. De game is verre van af, en dat is standaard voor battlefield games. Mijn advies: wacht een paar patches af voordat je de game koopt. EA heeft zowat iedere youtuber met meer dan 50K subscribers gesponsored om positieve reviews naar buiten te trappen maar de werkelijkheid is uiteraard een stuk minder rooskleurig. Ik heb wel hoop voor de game want in de basis zit het goed in elkaar, er moet alleen nog een hoop aan worden getweaked.
Dat iedere wapen gebruiken is alleen met de basis wapens. Er zijn ook wapens per klasse te unlocken per rank/ aantal kills, evenals de toevoegingen"roos" onder de "T"-knop.
Wat mij mede ook stoort is dat ik het idee heb dat er al cheats gebruikt worden (of de hitboxes nog niet helemaal optimaal werken). Schoot eergisteren van dichtbij met een shotgun 5x op het torso van iemand, en die ging niet dood, maar de hoek om bij een ander met 1 shot op het torso wel direct dood.
Wat ik ook niet snap is de rare besturing van het vliegend gespuis zoals heli's. De pitch/yaw/roll zijn onrealistisch. Als je dat vergelijkt hoe het in Arma werkt, een game vooral ook geënt op de poppetjes vooral, is dat veel beter geregeld.
en ze zijn afgestapt van de wapens bij hun echte naam noemen. super irritant.

[Reactie gewijzigd door Deadslim77 op 22 juli 2024 19:29]

dan nog zie je niet aan een poppetje wat voor wapen hij heeft aan de hand van zijn klasse. Wat betreft vliegtuigen, dat is zo gedaan zodat je met je muis kan spelen, arma richt zich op gebruikers met een joystick, iets dat ik van battlefield ook graag terug zou zien, maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren. Een simpele joystick wordt niet eens meer ondersteund.
Ik vlieg heli in Arma met muis en toetsenbord en dat gaat net zo makkelijk als met een joystick. Alleen, kan je meer met een joystick.
Het is ook niet onmogelijk, maar het is veel makkelijker met een joystick, je kan ingewikkeldere manoeuvres uithalen etc. In voorgaande battlefield games was het voor mij een sport om zo veel mogelijk roadkills te halen met een littlebird, iets dat met muis veel ingewikkelder is. Overigens gebruik ik de joystick niet op de reguliere manier, ik gebruik de WSAD toetsen van het keyboard voor omhoog en omlaag en de pedalen en de joystick enkel voor de pitch en de overige functies zoals flares en wapens, dit doe ik al sinds 1942 en de desert combat mod daarvoor.
Kan kloppen dat elke bf game issues tijdens launch had… maar dit is wel om te huilen. Heb elke bf game sinds bf2142 gekocht bij launch.. Allemaal hadden ze iets.. en is ook te verwachten bij zoiets complex…. maar nooit.. echt nooit is het zo slecht geweest als dit. Zelfs Cyberpunk2077 was af vergeleken met dit.
Tsja, het is maar net wat je verwachtingen zijn. Ik heb ook iedere battlefield game gespeeld en kennelijk vergeten mensen negatieve dingen sneller maar zowel battlefield 3 als 4 waren bijna onspeelbaar bij launch, hardline was helemaal een grap, one was wellicht nog de minst dramatische uit de lijst en battlefield 5 was ook hopeloos. En als we terug gaan naar battlefield 2, het eerste half jaar was het een en al n00btubefest omdat de wapenbalans volkomen belachelijk was en er niets aan werd gedaan. Mijn verwachtingen van Dice en EA zijn al een aantal jaar zo laag dat een grasmaaier het zou missen dus dan valt alles mee. Maargoed, marketinggeld naar youtubers sturen werkt heel goed want de gemiddelde gamer heeft het idee dat de game geweldig is.
Server problemen zijn regulier bij Battlefield releases, maar ik denk hier dat design keuzes zoals de specialists en het missen van scoreboards, squads wisselen niet goed bevallen bij de fans.
Toch waren ze van verschillende inhoud, kan me herinneren van BF3 op de PS3 dat het maanden heeft geduurd voordat uberhaubt de servers werkten, dat is natuurlijk een ander caliber als (zoals inhoud van veel reviews) 'absolute bagger'.
Mja er zijn veel "het draait geen 60fps op mijn <grafische kaart>, 1/10". Ongeacht of dat komt omdat ie gebottlenecked wordt door de CPU of whatever.
Op mijn Xbox series s, ben ik blij als ik 30 fps heb daarbij lijkt het alsof het spel 15 jaar te laat is uitgekomen.
Als ik denk aan BF4: absoluut niet. Daar waren zeker technische issues, maar het spel was vanaf het begin al best goed. De maps waren in orde, wapens en voertuigen waren oké - het leek gewoon meer op de voorgaande versies wat slim was. BF was een enorm goed concept.

Nu probeert DICE een heel soort ander spel aan de markt te brengen waar veel mensen niet op zitten te wachten. Ik zou de performance problemen voor lief nemen als het qua gameplay en bepaalde keuzes goed zat.

En dan laat ik het weglaten van bijvoorbeeld het scoreboard nog even buiten beschouwing. Een hele rare keuze die ook veel mensen niet kunnen waarderen.
Stop.....Met.....Pre-orderen!

Men stinkt er telkens maar weer in, en zolang men erin stinkt gaat er niets verbeteren

[Reactie gewijzigd door LZ86 op 22 juli 2024 19:29]

De game had ik gepre-ordered, omdat de recensies goed waren. Reviewers zijn hier dus mede schuldig aan. Ik herken zo'n beetje alle klachten uit het artikel en in de comments, alleen de zeer lage framerates ervaar ik niet zo.
Het geluid kraakt wel continu, maar ook de nieuwe maps zijn "kaal". Vaak heel erg rechttoe rechtaan en leeg, alsof een kind iets in Minecraft heeft gebouwd.

Ik had vrijdag ook al bij EA geklaagd. Konden ze geen refund geven, omdat ik de code elders heb gekocht. Ik niet per se m'n geld terug, maar ik voel me wel genaaid dat ik de Gold versie heb gekocht. EA verzin dan wat anders om het goed te maken! |:(
Je zou anno 2021 toch echt wel mogen weten dat reviewers waardeloos zijn.

Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.

Hoeveel spellen ken jij die minder dan een 7 scoren?
Pre-order is tegenwoordig meer een soort marketing term geworden i.m.o.
Vroeger had het nog nut om een pre-order te doen zodat je zeker wist dat je de game (fysiek) in huis had op de dag van de release. Nu alles toch al volledig via de digitale distributie gaat hoef je dus ook niet meer bang te zijn dat iets is uitverkocht op de dag van release.
Er zijn dingen die ik preorder, maar dan heb je het meer over Brandon Sanderson boeken. Die heeft ondertussen zich gewoon bewezen. Games, nee. Zelfs de beste studio's hebben enorme floppen. En van de Battlefield serie zijn launch problemen al helemaal een bekend fenomeen.
Ik dagdroom nog weleens dat ze een game adaptatie maken van z'n Mistborn serie. Volgens mij zitten er genoeg elementen in om een goede game te maken.
Een Mistborn game zou wel gaaf zijn. Helaas moeten we het doen met Kelsier in Fortnite en verder niets. Sowieso is de hele Cosmere serie erg gaaf, maar de andere boeken in de serie lenen zich denk ik minder goed voor een spel dan bij Mistborn.

En er is een hele oude Wheel of Time shooter, maar dat is van voordat Brandon Sanderson de laatste 3 boeken schreef (en is niet Cosmere, in tegenstelling tot Mistborn). Robert Jordan was toen nog in leven.
Helemaal mee eens, de reden dat ik gestopt ben met pre-ordenen was het hele BF4 fiasco. De game was de eerste maanden gewoon onspeelbaar en het was een drama om een refund te krijgen. De game daarna een jaar niet aangeraakt en daarna opnieuw geprobeerd en deze was gewoon toen echt goed.

Sindsdien geen enkele game meer gekocht met een pre-order. Ook al moet ik bekennen dat ik dat voorheen ook niet vaak deed, maar sindsdien helemaal niet meer.
Heb bij Battlefield v niet meer gedaan. Heb ik voor 26 euro kunnen kopen en heb er nu nog plezier van. Ik ga geen 100 euro meer uitgeven voor een beta game.

Zal mij benieuwen nu 2042 uit is hoeveel nog Battlefield v blijven spelen.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 22 juli 2024 19:29]

Voor één keer in mijn leven had ik dat bij BF V gedaan. 3 weken later was die voor 20€ te koop :+

Maar heb ondanks kleine problemen (Zoals TTK en loze beloftes), wel veel plezier gehad aan deze game.

[Reactie gewijzigd door Mayonaise op 22 juli 2024 19:29]

Als de keus is tussen niet spelen of spelen wat er geserveerd wordt, speel ik toch graag. Ook al is het heel even en niet optimaal. Ik weet uit ervaring dat het na een halfjaar zeker veel beter speelbaar is, en dan heb ik toch mooi alles al een keer gezien
Anoniem: 623295 @Tweak3D17 november 2021 01:52
Gereserveerd wordt? Waar heb je het over? :p
Ik heb niks gekocht, ik mag hem eerst 10 uur proberen met Game Pass Ultimate
Ik snap nooit zo wat pre-orderen te maken heeft met het feit dat het spel anders is als verwacht. Leg mij even die link uit.
Stop.....Met.....Pre-orderen!

Men stinkt er telkens maar weer in, en zolang men erin stinkt gaat er niets verbeteren
Precies, zolang miljoenen blijven Pre-orderen, en miljoenen blijven spellen kopen die half af zijn als ze uitkomen, zullen steeds meer bedrijven dit doen, Cyberpunk 2077 van CD PROJEKT RED is ook een goede voorbeeld, en was ook niet af toen hij te koop was, en duurde maanden tot de meeste grote problemen waren opgelost.
Ligt ook een beetje aan de game.

Ik heb zelf Pokemon Brilliant Diamond & Pokemon Shining Pearl Dual Pack en Pokémon Legends: Arceus pre-ordered. Games waarvan ik gewoon weet dat die de moeite waard zijn!

Toegegeven, het is geen Cyberpunk of Battlefield. Maar ik wil gewoon plezier in mijn games, en niet dat geklooi met crashes ed. Mijn Switch is de laatste tijd toch wel voldoende gezien het slappe aanbod op PC.

Daarbij, als ik zou moeten kiezen voor een shooter op PC zou het eerder Hell Let Loose worden denk ik...
Ben ik niet mee eens, want Cyberpunk 2077 is een goede voorbeeld van dat, iedereen vertrouwde op CD PROJEKT RED dat ze een afgemaakte spel uitbrachten, die niet al die problemen had toen hij uit kwam, en toch was de spel heel slecht toen hij uit kwam, en dat bewijst dat zelfs als je ze 100% vertrouwt je geen pre-order moet doen.

Van mij mag je het doen, het is jou geld, maar ik zal het niet meer doen.

En welke slappe aanbod op PC, er zijn vele duizenden goede spellen op de PC, je kan me niet wijsmaken dat je ze allemaal gespeeld heb, ik speel alles door elkaar heen, nieuwere en oudere spellen, heb laatst nog Tomb Raider uit 2013, die nu al weer 8 jaar oud is, en het was een erg goed spel, nee er is zelfs te veel aanbod op de PC met goede spellen, maar liever te veel geode spellen dan maar zo veel als sorry de Nintedo Switch.

[Reactie gewijzigd door BamiJamJam op 22 juli 2024 19:29]

Ik ben jarenlang een PC gamer geweest met veel plezier (ook enorm vermaakt met alle Tomb Raiders!).

Het aanbod van het afgelopen 2 jaar is om te huilen, daarom de Switch. Misschien dat ik nog een PS4 of PS5 ga kopen.

Tuurlijk, er zijn games op de PC die goed zijn. Persoonlijk vermaakt ik me met Beat Saber en Rocket League, maar veel meer is er op het moment niet echt. Te veel hyped, teveel cheaters online, teveel toxic communities, teveel games die bij launch bagger zijn, punt.

Misschien een enkel spel dat wel voldoet, maar het grootste deel is bagger.
Ik ben jarenlang een PC gamer geweest met veel plezier (ook enorm vermaakt met alle Tomb Raiders!).

Het aanbod van het afgelopen 2 jaar is om te huilen, daarom de Switch. Misschien dat ik nog een PS4 of PS5 ga kopen.

Tuurlijk, er zijn games op de PC die goed zijn. Persoonlijk vermaakt ik me met Beat Saber en Rocket League, maar veel meer is er op het moment niet echt. Te veel hyped, teveel cheaters online, teveel toxic communities, teveel games die bij launch bagger zijn, punt.

Misschien een enkel spel dat wel voldoet, maar het grootste deel is bagger.
Daarom is gelukkig de aanbod zo groot op de PC, en dat je alle spellen van de laatste 20+ jaar kan spellen, en ik weet zeker dat jij nog geen eens 1% van de aanbod gespeeld heb van de laatste 10 jaar alleen al, ja er zijn veel slechte nieuwe spellen, maar ga dan voor oudere spellen.
Ik heb de pc alleen nog voor Battlefield en de Company of heroes series en Red Alert.

Door de schaarste van videokaarten zie ik om mij heen wel steeds meer mensen overstappen op de ps5.
Na het V debacle en nu deze ongein, zouden ze bij EA toch eens moeten nadenken over de franchise. Maar zolang "influencers" als Westie geen woord (mogen / willen) zeggen over de slechte staat van het spel en maar blijven doen alsof er niks aan de hand is ben ik bang dat de game goed blijft verkopen.
V begon slecht maar viel later wel goed in de smaak bij de fanbase. Is uiteindelijk een zeer degelijk spel geworden. De performance zelf was ook goed.
Andersom voor mij. V was in de beta goed genoeg dat het mijn interesse weer eens pakte naar meerdere in mijn ogen saaie Battlefields. Dus ik ga spelen, lijkt dat de beta versie grotendeels de launch versie is. Content is er weinig, nieuwe gamemodes die oude gamemodes hadden vervangen waren bij lange na niet zo leuk, en niet al te lang daarna kwam de TTK verandering, en toen was ik klaar. Als je drie kwart van je magazine nodig hebt om 1 persoon neer te leggen dan word creativiteit in het flanken hard afgestraft, en op 1 hoopje zitten zonder vooruitgang blijft er dan over. DICE leek toen als een kip zonder kop dingen te proberen die in de interne testfase geprobeerd had moeten worden, maar zoals je wel vaker ziet in moderne triple A games, de klant is de tester en de game word over een jaar na launch opgepoetst tot iets retail-waardigs.

Het verbaast me dus niks dat ook deze Battlefield negatief in het nieuws komt. En ook verbaast het me niets dat professionele reviewers over het algemeen weer een duimpje omhoog geeft, want een negatieve review van een mega-publisher dat doen we niet meer in 2021.
Qua maps was het bij de launch van BFV wel karig. Maar wat er daarna kwam was zeer nice. De TTK veranderingen waren wel controversieel. Maar je ziet nu wel een hoop spelers positief spreken over BFV uiteindelijk. Zelf ook van genoten een aantal jaar.
Ik heb voorkeur voor een kortere TTK, vanwege een wat hoger niveau. Dat is ook de hele reden waarom de TTK initieel langer werd, omdat nieuwe spelers dan niet zo snel neergemaaid worden, en dat houd ze actief over een langere periode. Als het aan mij lag dan brachten we normal/hardcore servers weer uit, maar je kon niet eens servers hosten en dus ook niet adminnen en dus ook geen aimbotters kicken etc.

Gelukkig geven ze de community dit keer weer wat controle terug, want dat maakt de game echt vele malen beter. Nu nog het servers starten omzetten in permanent servers laten huren die altijd online blijven en dan gaat dat deel van de Battlefield serie weer de goede kant op.
Nou de problemen zijn in mijn ogen totaal niet te vergelijken met de releases van BF4 1 en 5.
Dit is een van de fijnste releases van Dice, alleen ff fine-tunen tussen wapens etc

Ook ben ik te spreken over de setting, de variatie in gameplay (grappling hook/wingsuit/drones) en kan niet wachten tot verdere uitbreiding van het spel.
Met een Geforce 3080RTX en een Ryzen 5800X heb ik zelfs op 4K res maar een GPU usage van 65%. Rond de 75fps maar het voelt niet smooth aan. Alleen al qua optimalisatie is de game zeer slecht (op PC). Maar een hoop gameplay zaken zijn ook niet denderend. BF4 had issues maar was game technisch wel sterk bij launch.
BF4 had issues maar was game technisch wel sterk bij launch.
Welk platform?

Ik had op PC toch wel echt issues.
Voordat ik in Battlefield 4 voorspelbaar een 64 player conquest match kon uitdraaien zonder crashes of disconnects was je toch wel een week of 3 verder.
Het is een van de weinige games waar ik daadwerkelijk een refund voor heb proberen te krijgen omdat ik me oprecht in het ootje genomen voelde voor de prijs van game + premium @ launch.
PC heb ik alleen gespeeld. Ik had alleen op 1 van die city maps steady crashes. Ging toen op servers spelen waar die map niet in voor kwam. Verder relatief smooth launch gehad. De game zelf was tenminste goed, en de performance zelf was ook goed te doen. In tegenstelling tot deze BF waarbij je met top end specs niet eens een steady framerate hebt.
Ik vind het ook een zeer matig spel. Geen scoreboard, geen onderscheid tussen RU en USA (soldaten zien er hetzelfde uit), bots in multiplayer matches zodat het lijkt alsof het 64vs64 spelers is en nog veel meer. Het belangrijkste is inderdaad dat het amper nog aanvoelt als Battlefield.

In de Portal mode kun je onder andere een soort BF1942 spelen maar zelfs dat verhelpt niet al deze problemen want ook daar zit je gewoon op servers die voor de helft gevuld zijn met bots.

Ik heb hem gelukkig 10 uur mogen proberen via Game Pass en weet nu dat ik hem niet moet kopen.
Ik had de game in augustus in de pre-order staan op de XBox. Ik heb BF5 meer dan 1000 uur gespeeld en dat geldt ook voor BF4 en BF3.

De hype dit jaar was er compleet niet bij mij, waar dat in voorgaande jaren voor de release er wel altijd was. Ik heb de pre-order derhalve ook geannuleerd en ga via GamePass (EA Access) eerst de 10 uur wel proberen alvorens 75 euro te besteden aan een game die met niet trekt.

Ze hadden het voor consoles ook gewoon op 32vs32 moeten houden. Dat vond ik in BF5 echt prima.

Verder nog onderstaande:
In sommige gevallen wijkt dat overigens af van een positief gemiddelde dat bijvoorbeeld de pc-versie van de game krijgt van professionele reviewers.
In hoeverre moet je de zogenaamde professionele reviewers nog geloven ? Zijn dat niet de JackFrags en kornuiten die jaarlijks keer op keer worden uitgenodigd voor was speel sessies zonder daar ook maar 1 cent voor hoeven uit te geven qua kosten ? Dan weet je de uitkomst vaak wel van zo'n review. Te negatief en je wordt niet meer uitgenodigd. En dat soort gasten verdient hun geld met de views van hun review video's, dus dan weet je wel hoe kritisch ze zijn.
nee, dit gaat veel verder dan server problemen, check metacritic, alles NA Battlefield 1 gaat hopeloos fout.
ik kan er niet bij, hoe kan het dat je een succesformule wat Battefield (met name ook 1) is, zo naar de vernieling kunt helpen, HEEL veel elementen zijn gewoon niet geimplementeerd, niet grappig bedoeld, maar heeft CD Projekt RED deze release gedaan ofzo?

https://www.metacritic.com/game/pc/battlefield-2042
een 2.6 scoren met een miljoenen budget, ik vind dit bijzonder knap.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf\
deze lijst is spot on.
3 jaar aan gewerkt door 4 studio's totaal en dit is het resultaat :+
Jeetje, gesproken over gesponsorde reviews. Tenenkrommend, bizar en niet uit te leggen.

Ik moest er bijna van kotsen toen ik alle ‘CoNtEnT CrEAtoRs’ op dag 1 niet verder zag komen dan:

Its awesome
Nostalgia is kicking in
Great

Voor mij duidelijk waar alle FIFA inkomsten op geboekt zijn dit jaar!
Ja ik kan me er wel in vinden, het voelt als een generiek spel. De Battlefield ziel is er uit. Wel speelt het vele malen beter dan de bèta, maar veel is gewoon vaag, hoe zaken werken wordt nauwelijks uitgelegd en het is niet intuïtief.
"het voelt aan als een generiek spel" Kan je me aub vertellen welk andere FPS game je met 128 man (of meer) kan spelen in 1 map met combined arms ? (dus vehicles)

Ik noem er alvast 1, Planetside 2. En dat speelt niet zo lekker als BF2042 kwa mechanics. Beetje clunky. En dat zeg ik als iemand die 4 jaar in PS2 heb zitten en ook 3 jaar in PS1 destijds.

Dus generiek? Kan je ook niet zeggen wat er zijn simpelweg geen, of althans niet veel andere ervaringen zoals dit op de markt.
pfoe. rustig zeg. Het gaat niet alleen om spelersantallen, er is gewoon niet zoveel anders dan de meeste fps's. ik kan mij wel vinden in @hrichard zijn mening.
Battle royale games stoppen vaak bij 100 man (ook aardig wat spelers).

Voorgaande battlefields konden toch ook 128 man?
Voorgaande battlefields konden toch ook 128 man?
Dit is de eerste Battlefield game die officieel 128 spelers ondersteund.

[Reactie gewijzigd door Luuk2015 op 22 juli 2024 19:29]

je hebt gelijk ;) Dacht dat bf5 dat ook al had maar dat was het dus niet :+
"het voelt aan als een generiek spel" Kan je me aub vertellen welk andere FPS game je met 128 man (of meer) kan spelen in 1 map met combined arms ? (dus vehicles)
Tribes 2, dat in 2001 uitkwam. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet. Het spel heeft zelfs dedicated servers die de community zelf kan hosten, wat het sowieso al beter maakt dan het gesloten prutje van Battlefield.

Verder heb je niets aan een hoog maximum spelersaantal als het spel brak is.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 19:29]

Kan je mij a.u.b. vertellen wie er zoal op een 128 man BF game zit te wachten? Ik ken maar zeer weinig mensen die dát nou de meest belangrijke feature vonden. De 128 man is trouwens ook maar afwachten. Op de beta speelde ik in een server met vrijwel alleen maar bots. Daar schijnen ze wel wat aan gedaan te hebben, maar het feit dat dit automatisch wordt aangevuld zegt mij wel genoeg.

Een spel wat gewoon de goede elementen van de voorgaande games bevat, goede maps, lekkere gameplay, niet teveel nieuwe truukjes in 1 keer... dáár zitten de meeste mensen die Battlefield leuk vinden op te wachten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.