Battlefield 2042 update 1.2 voert eerste veranderingen map en Specialists door

DICE heeft de eerste grote veranderingen aan de map Kaleidoscope uitgebracht in update 1.2. Daarnaast brengt de ontwikkelaar een vernieuwd uiterlijk van de Specialists naar de game en kunnen spelers hun details en statistieken bekijken in het nieuwe profieltabblad.

Update 1.2 is de eerst grote update waarbij in dit geval de map Kaleidoscope omgegooid wordt. DICE kondigde eerder dit jaar in een reactie op kritiek van spelers de vernieuwde ontwerpfilosofie wat betreft mapdesign aan. De ontwikkelaar richt zich in de eerste plaats op de pijlers 'beschutting, intensiteit, line of sight, routes en de afstanden tussen belangrijke punten'. In Kaleidoscope zijn onder meer enkele belangrijke punten toegevoegd en zijn er open gebieden gevuld met beschutting en andere obstakels. De omgeving moet nu daarnaast meer aanvoelen alsof het om een oorlogsgebied gaat. De eerstvolgende map die herontworpen wordt is Renewal, wat in een update later deze maand moet plaatsvinden.

Verder brengt DICE nieuwe modellen voor de Specialists uit, de speelbare personages in Battlefield 2042. Sinds de release van de game is er veel kritiek op hoe ongeloofwaardig en ongepast de personages zich gedragen en eruitzien. De nieuwe ontwerpfilosofie wat betreft Specialists moet reflecteren dat de personen in de game het zwaar hebben en dit zou de toon van de game beter reflecteren. Battlefield 2042 is immers een oorlogsgame.

Ook kunnen spelers voortaan in het Profile-scherm details over hun vooruitgang zien en onder het Statistics-tabblad uiteenlopende statistieken bekijken, waaronder de k/d-ratio, accuratesse en headshots. Tot slot voert DICE uiteenlopende balanstweaks uit aan Battlefield 2042; verschillende gadgets, Specialists, wapens en voertuigen hebben nu aangepaste eigenschappen.

De betreffende update maakt onderdeel uit van een overkoepelende rework van Battlefield 2042 als geheel. Het spel kreeg na de release eind 2021 veel kritiek, onder meer op hoe de game aanvoelde. Dit werd veroorzaakt door al dan niet te grote maps en het nieuwe vaardighedensysteem van Specialists. Daarom werd eerder al de Breakthrough-modus uit de game gehaald. In deze spelmodus werden 128 spelers verdeeld over een team van aanvallers en een team verdedigers. Deze modus was volgens DICE te chaotisch.

Battlefield 2042 eerste reworkBattlefield 2042 eerste reworkBattlefield 2042 eerste rework

Door Yannick Spinner

Redacteur

01-08-2022 • 21:24

142

Reacties (142)

142
138
62
4
0
59
Wijzig sortering
Hey Dice !!!

Wellicht is het iets om een 2022 - Map-pack voor BF4 uit te brengen met een verzameling maps van de leukste uit 2042/5&1.. Converten zou peanuts moeten zijn, druk op de knop..
Pleur een zooi of 30 maps in in die pack en moet jij eens kijken..

Noem het voor mijn part: "The platinum Seasoning, Salt en Pepper Card"

Just my 2 cents,

Ps: aan alle analisten tussen de comments,,, zucht.. does lief voor elkaar..

Dag..
Geen slecht idee, bf4 engine en gameplay met enkel nieuwe maps, prima!
Ten onder gaan door je eigen arrogantie en denkt het beter te weten dan de wensen van de gebruikers zelf.
Dan ben echt wel heel ver heen hoor, maar het zal niet het eerste bedrijf zijn in deze wereld die te laat inspeelt en denkt dat ze oppermachtig zijn. Lees het verhaal van Kodak, Wang, Sinclair,
Nederland: V&D, Free Record Shop,Smiths, Kras Reizen, Spyker en noem maar op!

BF 3 en 4 zijn echt de beste van heel de reeks voor de Pro's en beginnelingen net zo spannend en uitdagend . De laatste was ik al heel snel klaar mee, lol is er totaal af...
Maar vooral niet luisteren hoor, alleen mooie graphics is niet genoeg, dat is duidelijk!
Voor hun doelgroep (de investeerders, niet de gamers uiteraard, die zijn t product bij dit soort games) zag t er anders prima uit. Microtransacties, populaire gameserie, vaste groep fanatieke gamers, het plaatje was compleet en ideaal.

Ze vergaten dat die gamers, hun product, ook nog wel een beetje tevreden gehouden moesten worden ... :s
Steamcharts laat een duidelijk beeld zien. Een neerwaartse trend met momenteel tussen 4K en 8K spelers tijdens piekuren op Steam. Op andere platformen zal er natuurlijk ook nog gespeeld worden. Maar voor een titel als Battlefield zijn deze aantallen zeer laag.

Battlefield 5 doet het wat dat betreft een stukje beter met tussen de 15k en 18K spelers tijdens piekuren. En die game is al een paar jaar oud en werd door EA als commerciële teleurstelling beschouwd.

Het zal me niet verbazen als EA ontwikkelaar DICE en/of de Battlefield reeks binnen niet al te lange tijd de nek om gaat draaien.
Anoniem: 421923 @Blorgg2 augustus 2022 06:42
Ik blijf het opmerkelijk vinden dat mensen er de steam-charts bij blijven halen.
Ten eerste zitten console gamers daar volgens mij niet op en kan je dus al niet meetellen.
Ten tweede is Origin gewoon de primaire launcher.
Mensen die BF2042 via Steam spelen (myself included) stoppen misschien met spelen (ik niet) maar vanuit Steam ga je ook gewoon via Origin.

Een betere graadmeter is en blijft Origin. Het zegt meer iets over Steam-spelers en minder over BF2042 zelf.

BF5 was in de begindagen ook niet fantastisch. Nu wel.
Waarom zie je wel het succes van BF5 na enige tijd en geef je BF2042 die tijd niet en vermoed je dat ze de stekker uit de hele franchise gaan halen? Waarom de hele reeks? BF5 gaat toch een stuk beter?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 421923 op 23 juli 2024 04:16]

De problemen met het spel zijn niet exclusief voor de mensen die het via Steam spelen, de dataset van Steam spelers is wel groot genoeg om dat te extrapoleren naar de andere platformen, daar kun je dus best wel redelijke conclusies uit halen wat betreft gedrag van spelers. Tenzij je probeert te zeggen dat console players minder kritisch zijn wat betreft speelbaarheid (kwaliteit geleverde content, stabiliteit spel, performance etc.) in vergelijking met pc spelers en die als mensen zich zodanig anders gedragen dat ze geen goede afspiegeling zijn van de playerbase.
Zoals Tom Henderson hier aangeeft is ±20% van de playerbase Steam en de overige 80% is de rest, inclusief PS4 en Xbox [last-gen].
Het punt van BF5 is o.a. dat die natuurlijk eerst jaren exclusief via origin te koop was dus daar zit de voor dat spel de grootste playerbase op PC, maar nu die ook via Steam te koop en te spelen is zijn er daardoor nu statistieken beschikbaar en die laten zien dat ondanks de jarenlange Origin exclusiviteit BF5 op Steam een grotere playerbase heeft dan BF2042.
Omdat de datasets groot genoeg zijn kun je met een vrij hoge nauwkeurigheid het gedrag van de Steam spelers extrapoleren naar de overige platformen. De verhouding PC/console zal over het algemeen niet veel veranderd zijn maar als we met BF5 dezelfde verdeling aanhouden als voor BF2042 (20% steam, 80% origin+consoles) dan heeft BF5 gewoon 4x zoveel spelers als BF2042, de nieuwe game die nog geen jaar oud is.

Die steamcharts zijn gewoon een handig middel om trends in spelers aantallen etc. te bekijken. Nee het zijn niet de absolute harde cijfers, maar dat is met statistiek ook niet per se nodig voor een hoge nauwkeurigheid als de dataset groot genoeg is.

[Reactie gewijzigd door MonkeyJohn op 23 juli 2024 04:16]

ik zeg alleen maar dat Battlefield via Origin gaat.
Dat je het ook via Steam kan kopen wil niet zeggen dat je niet meer via Origin gaat.
Ook de console-gamers heb je niet inzichtelijk.

Als 20% van de playerbase Steam is kan je nog steeds niets over die 80% zeggen door te schermen met hoe Steam-spelers zich gedragen.
Je kan dalende Steam-aantallen proberen te extrapoleren naar die 80% maar of dat terecht is vraag ik me af.
In hoeverre Steam-spelers dubbel worden geteld (in Steam maar ook alsnog via Origin) is natuurlijk iets om af te dichten.
Maar wil jij echt beweren dat mensen via andere platformen zich zodanig anders gedragen in vergelijking met Steam dat de mensen die Steam gebruiken geen representatieve afspiegeling van de totale playerbase zijn als het gaat om wat men beschouwt of iets een speelbaar spel is?
Als je game constant crasht, zou jij dat minder vervelend vinden als dat op een console gebeurt dan op pc, a.k.a. zou jij daar anders mee omgaan vanwege het platform waarop je speelt? Ik denk het niet.
Dat BF2042 op Steam alsnog via Origin loopt is irrelevant want 20% playerbase blijft 20% playerbase (het is volgens niet mogelijk om als je het spel via Steam koopt het in Origin op te starten zonder Steam te moeten opstarten).
Het is gewoon hoe statistiek werkt, je kunt die trends qua spelers aantallen etc. dus wel gewoon extrapoleren naar de andere platformen omdat er echt niet zoveel verschil zit in mensen qua gedrag tussen pc (laat staan origin vs steam) en console.
Als je nieuwsberichten ziet met "20% van van de Nederlanders denkt dit" betekent dat niet dat ze daadwerkelijk 20% van de Nederlanders die vraag hebben gesteld. Die data komt dan meestal uit een steekproef waarbij de dataset groot genoeg is dat de foutmarge vaak op minder dan 3% zit omdat te kunnen extrapoleren (weet even zo niet vanaf welk punt in absolute aantallen, maar vanaf een bepaald punt zullen er geen significante verschillen meer ontstaan in de resultaten. Er zal bijv. geen groot verschil zitten in de resultaten van een steekproef met 100k deelnemers of 200k deelnemers.).
vriend van mij gebruikt ook Steam, maar niet voor Battlefield. Wat voor speler is hij?
Die vriend van jou valt ergens in die 80% die niet het spel via Steam heeft gekocht en speelt..
Ik ben ook pas sinds BF5 in steam bezig voor de battlefield serie.
Voorheen deed ik dat ook gewoon dedicated via Origin. Was een random keuze. Ik vind de Steam achievements wel leuk, daarom heb ik het in steam zitten.
Dat je voorheen BF games op Origin kocht was omdat je die toen überhaupt niet op Steam kon kopen, dat kon pas na 11 juni 2022. Dus zo random was die keuze niet, want er viel niets te kiezen.
Maar dat zegt niets over de volledige playerbase van BF2042. Je kunt goochelen met statistieken maar je kan gewoonweg niet de Steam-mindset toepassen op de overige 80% van de spelers waarvan je ook niet goed weet wie het zijn.
Maar dat is hoe statistiek werkt!

Blijkbaar denk jij dat Steam gebruikers totaal anders reageren dan console spelers of Origin gebruikers bij het tegenkomen van exact dezelfde issues? Dus Steam gebruikers zijn fundamenteel een ander soort mensen?
Kan je zeggen 'speleraantal Steam teruggelopen. Maar wat als er speler tussen zitten die zijn gestopt met steam omdat ze issues hebben ervaren en het dedicated binnen origin zijn gaan starten qua updates etc? Hoeveel procent van die 20% steam spelers is dat? Heb je dat ook meegewogen?
Als je het spel op Steam koopt kun je het niet via Origin installeren en het zonder Steam opstarten. Willen die mensen het dedicated via Origin spelen zullen ze het spel waarschijnlijk nog een keer moeten kopen op Origin.
Daarnaast zijn de issues (van performance en stabiliteit tot aan of men de gameplay als goed/fijn ervaart) niet gerelateerd aan Steam maar zijn die aanwezig op alle platformen.
Die 20% blijft 20%, daar verandert weinig aan, die groep is groot en divers genoeg in hun reactie betreft issues met het spel dat die echt wel representatief is voor de totale playerbase waardoor je met de gegevens van die 20% echt wel kunt extrapoleren dat bijv. het aantal spelers op een vergelijkbare manier zakt of stijgt op alle platformen.
Je kan wel in de lucht blijven lullen over Origin maar zo lang we daar geen statistieken over kunnen inzien, kunnen we alleen een ruwe schatting maken aan de hand van de statistieken van Steam.
Ik snap niet dat dit zo moeilijk te begrijpen is.
Als het echt zo'n enorm probleem is en geheel onjuist dan ga je dat als bedrijf toch juist de marketing machine aanslingeren met de daadwerkelijke cijfers door ze te publiceren of beschikbaar te stellen? Laat dan zien dat je AAA titel binnen een jaar niet is afgezakt van ±500k (piek) spelers rond launch naar ±35k (piek) spelers, op alle platformen, wereldwijd omdat men alleen de onvolledige data kan gebruiken.

Kun je wel beweren dat op deze manier aan de hand van de beschikbare data conclusies trekken 'schadelijk' is voor het imago van de game maar daar lijken ze bij EA zelf dus niet zo'n probleem mee te hebben want het tegendeel bewijzen doen ze ook niet 8)7
BF5 zit veel dichter bij hoe BF hoort te zijn dan BF2142 met die grote sfeerloze maps. De voorgaande BF’s hadden ook veel meer sfeer grafisch gezien, in plaats van dat steriele nu. Je mist maps als Grand Bazaar, Rotterdam, Amiens en dat bos uit BF1. Er is bij het ontwerp van de maps enkel rekening gehouden met 128 spelers waardoor er veel ruimte moest zijn.

Er komt vast nog een volgende BF maar aangezien ik vooral TDM speel zien ze mij bij deze BF sowieso niet meer terug. Ik hou het bij CoD.
dus eigenlijk zeg je dat BF2042 dus precies is geworden wat het moest zijn: ruime maps om 128 spelers te kunnen herbergen.
By design.

Overigens hadden eerdere BF's ook maps die behoorlijk leeg oogden en voelden. Natuurlijk ook voornamelijk omdat de techniek er niet voor was waarschijnlijk maar BF2 en BF1942 had ook ruime maps. Ook BF1. Sinai bijv. Woestijnen zijn wel vaker leeg.
Strike at Karkand was ook een best grote map.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 421923 op 23 juli 2024 04:16]

Hier wordt dus meteen het grootste pijnpunt aangehaald: 128 spelers is gewoon te veel. Meer is niet altijd beter.

In een spel met 128 spelers moeten de maps te groot zijn, heb je met je squad te weinig invloed op het spelverloop, voelt alles meer random en chaotisch, etc. etc.

BF2042 is gefaald omdat het development gestart werd als een Battle Royale game, dat ergens onderweg werd teruggeschroefd naar "traditionele" battlefield game. Maar het omvormen van BR gameplay en maps naar Battlefield gameplay gaat natuurlijk niet "zomaar". En dat blijkt dus ook. Nu is men alle veranderingen aan het doorvoeren waar men tijdens ontwikkeling geen tijd (meer) voor had.
Wat mij betreft waren 16 of 32 players maps het leukste om te spelen omdat je dan inderdaad nog invloed kon hebben op een game.
Ja klopt, soms is een game mode of map met 32 spelers leuker dan 64. Met name de breakthrough mode vind ik leuker met 32, minder chaotisch.
De Bad Company's op console hadden max. 24 spelers, een aantal dat met 12 vs 12 wel écht duidelijk verschil in het spelverloop liet zien als jij met je goed op elkaar ingespeelde squadje even kwam huishouden, ja.
De maps in 2042 voelden zelfs tov BF1 en BFV (bij launch) nog aan als een belachelijk slecht uitgewerkte Alpha uitvoering.

BF4 was redelijk slecht met launch maar was na +- 6 maanden al redelijk subliem omdat ze (hoofdzakelijk) bugs moesten oplossen ipv een hele 'ruk'-game moesten aanpassen.

2042: de maps zijn ruk, 128 players modus suckt en het wil teveel op COD lijken. Ze proberen gewoon van teveel walletje tegelijk te eten ($$$$$$$$), en worden genadeloos afgestraft door de mensen die het al jaren spelen. Natuurlijk verdienen ze dat geduld niet meer nadat ze het eerst met BF1 en BFV nog harder verkloten als bij launch van BF3+4

Je hebt duidelijk niet het voorrecht gehad om zoals in BF3+4 je eigen server te huren, runnen met een clan, en te customizen dmv tools. Het beste hebben ze met BF1 en BFV al kapot gemaakt....

[Reactie gewijzigd door TiezZ_BE op 23 juli 2024 04:16]

Anoniem: 421923 @TiezZ_BE2 augustus 2022 15:37
leuke persoonlijke aanval.
Hoezo heb ik duidelijk niet dat voorrecht gehad?
Nee inderdaad, we zijn gestopt bij BF:Vietnam en BF2 volgens mij met servers huren. We gingen meer focusen op andere games met de clan. Met een hele handvol spellen en 10+ servers werd het op een gegeven moment wat te prijzig allemaal.
Mijn nederige excuses dat ik nog server admin ben geweest van een BF3/4 server in de clan waar ik in zat.

Anyway, onderaan de streep willen fans dat alles hetzelfde blijft, maar moet de spelmaker wel innoveren en nieuwe dingen proberen anders krijgen ze alsnog op hun donder dat ze niet mee gaan met de tijd.
Het is namelijk nooit goed.
Waarom blijf je dan 'zeuren' alsof BFV de hemel was/is, terwijl dat samen met BF1 juist het begin van de ondergang van de hele franchise was...? EA heeft DICE verkloot, en daardoor BF geleidelijk aan naar de knoppen geholpen. Zo simpel zit het helaas.

Je lokt het overigens zelf uit in deze thread |:( |:( |:(
Anoniem: 421923 @TiezZ_BE2 augustus 2022 16:46
uitlokken betekent niet dat men het ook daadwerkelijk moet doen.

nee BFV was in het begin ook slecht en wordt nu aangehaald als zijnde fantastisch en meer mensen spelen dat dan BF2042.
BF5 was in de begindagen ook niet fantastisch. Nu wel.
BF4 was ook niet fantastisch tijdens launch maar daarna wel, toch wordt het als beste BF game genoemd.
Anoniem: 421923 @tareqy3 augustus 2022 09:20
daarom word ik ook wel moe van het eeuwige gezeik.
Nee het hoort niet dat een triple-A game brak is tijdens launch maar geef het even de tijd.
Die 4k is overigens al wel weer hoger dan ergens rond maart, toen zakte de actieve spelers soms onder de 2k met pieken naar max 4k spelers. Als ik het goed heb onthouden heeft Tom Henderson (die regelmatig info leaked over games) ergens een keer gezegd dat de verdeling tussen spelers PS5/Xbox/Origin/Steam zo goed als gelijkmatig is. Dus het totaal aantal spelers zou je daar relatief makkelijk van kunnen extrapoleren.
En dan wat betreft BF5, die was bij launch ook nog eens exclusief te krijgen via Origin, dat die nu op Steam dus al meer spelers dan BF2042 trek zegt ook wel wat.
Als je denkt dat EA de ontzettende populaire en winstgevende Battlefield reeks na 1 tegenvallende game de nek om gaat draaien dan zit je er emotioneel echt te ver in. Het concept van de game was ontzettend veelbelovend. Maar de uitvoering blijkbaar onvoldoende. Ze trekken hier lering uit en komen over een aantal jaren gewoon met een nieuwe en betere. En die gaat ze gewoon weer bergen geld opleveren.
Het zal me niet verbazen als EA ontwikkelaar DICE en/of de Battlefield reeks binnen niet al te lange tijd de nek om gaat draaien.
En dan dat marktaandeel weg laten sijpelen naar bekende concurrentie? Om één tegenvaller? Lijkt me sterk.
Het is niet alsof ze niet weten wat verkoopt,

Volgende game gaat gewoon weer een volgens een bekend recept.
Gewoon BF zoals 3/4 maar dan met courante eye candy, map grootte's en spelersaantallen en verkoopt gewoon weer als een tierlier.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 23 juli 2024 04:16]

Om één tegenvaller?
Het rommelt al langer in de Battlefield wereld. Battlefield V was een financiële tegenvaller wat EA betreft. Battlefield 2042 is een regelrechte flop.

Gezien de geschiedenis die EA heeft met het sluiten van studio's is het niet vreemd als DICE ook wordt gesloten. Zoek maar eens op "killed by EA" of "EA sluit studio" voor een lange lijst studio's die er niet meer zijn dankzij EA.

Wat betreft marktaandeel weg laten sijpelen. Dat is dus allang gebeurd. Battlefield 2042 is op sterven na dood. De Battlefield fans spelen voornamelijk andere games of oudere Battlefield games. Het kan dus maar zo dat een andere studio de volgende Battlefield mag maken of dat er gewoon een andere Battlefield/COD-achtige shooter gemaakt gaat worden.
Ook op die bf versies werd jarenlang geklaagd en gezaagd. Bf2 was toen het van het. Wacht nog 10 jaar en dan kijk je terug a la, 2042 was toch crème de la crème.
Anoniem: 421923 @BlaDeKke2 augustus 2022 06:36
dit dus.
Was met BF5 net zo. Nu is het de hemel.
Mensen zijn nooit tevreden. Soms terecht maar het moet altijd vanaf seconde 1 perfect zijn voor iedereen. Dat kan gewoon niet, ook niet toen game developers nog wel goed waren ipv EA nu.
Alsof men niet mag klagen als een product niet aan de, in mijn ogen, normale verwachtingen voldoet. Natuurlijk hoet niet alles direct goed te werken bij launch, problemen kunnen nu eenmaal optreden, maar hele basale functies waren nu gewoon afwezig, veel bugs .. er is nogal een verschil tussen perfectie en het uitgebrachte product.
Anoniem: 421923 @Cavemen2 augustus 2022 07:47
basale functies waren nu gewoon afwezig bij design begreep ik.
Ik denk dat ze echt dachten dat we geen scoreboards meer hoefden bijvoorbeeld.

Natuurlijk mag men klagen maar het is niet alsof de wereld eindigt oid :P
Ja. Dit heb ik ook vernomen. En dat is ook de reden dat ik geen 2042 bezit. Ik wacht wel tot die op de gamepass komt.

@Cavemen mijn reactie komt inderdaad over alsof men niet mag klagen en zagen. Zo bedoelde ik het niet, ik wou gewoon perspectief geven.

De versies waar we nu positief naar terugkijken hadden niet de pareltjes geweest zonder klagen.
Ik heb bf5 vanaf dag 1 gespeeld en ik speel het nog steeds quasi dagelijks. Ondertussen de duizend uur ingame gepasseerd. De bedoeling was om met mijn game vrienden de overstap naar bf6 te maken toen die uitkwam, allen hebben we bf6 aangeschaft. Onze verwachtingen waren ongeveer dezelfde als toen bf5 uit kwam en we die begonnen te spelen. Bf6 was gewoon in een veel slechtere staat dan bf5 toen het uit kwam. Bijvoorbeeld de ontbrekende server browser maakte het quasi onmogelijk om met meer dan 4 spelers samen te spelen. Maar zelfs een vriend joinen tijdens een game bleek een moeilijke onderneming. De mappen waren veel te open en kaal. Het is niet dat we niet geprobeerd hebben maar uiteindelijk besloten om op bf 5 te blijven en daar zijn we nu nog steeds.

Bf5 heeft allerlei problemen gehad om tot de huidige staat te komen maar die huidige staat is niet slecht afgenomen van de vele cheaters en het balance probleem.

Bf6 is gewoon minstens één jaar te vroeg uitgebracht. Ik verwacht niet dat mensen dit debacle gaan vergeten eens bf7 wordt uitgebracht, het zal minstens één paar jaar duren voordat bf dit te boven komt. Ik ga heus niet volgende bf game opnieuw op het begin kopen. Zeker ook gezien reviews blijkbaar totaal onbetrouwbaar zijn tegenwoordig. Dank u wel daarvoor tweakers trouwens, remember de review hier...
Anoniem: 421923 @Goztow2 augustus 2022 10:05
reviews kunnen ook subjectief zijn, wat die van Tweakers dan ook gewoon was.
Niet iedereen hoeft het met de review eens te zijn ;-)
Nope, want er is geen mod support. Die maakten BF1 en BF2 zo bijzonder op de lange termijn. Project Reality is nog steeds leuk.
En al die bedrijven die niet luisteren naar hun klanten, omdat klanten vaak niet weten wat ze willen, niet kunnen omschrijven wat ze willen, of niet weten wat goed voor ze is?
De waarheid ligt in het midden en diverse klantgroepen willen tegengestelde dingen.

Ford, faster horses, etc ;)
Vlieger gaat niet op omdat men hierop Tweakers het ook vaak beter weet, zonder enige (goede) bronnen, argumentatie of wat dan ook.
Laat ik nu de graphics zwaar knudde vinden, in ieder geval de mappen sfeerloos in elkaar geflanst.
Ik vraag me wel af of Spyker in dit lijstje hoort? :-p
Kijkshop, eigenlijk de voorloper van het internet winkelen en toch compleet de boot gemist.
Dat leek bijna offline webpagina. Scrollen langs de ramen met artikelen met altijd wel een uitverkoop. Het bonnetje wat je op dat gekke kleine rode tafeltje invulde was gewoon je virtuele winkelmandje. En je artikelen werden bezorgd via een soort lift of luikje, niet de volgende dag maar meteen.
Anoniem: 316512 @thepeet2 augustus 2022 08:38
Totaal niet mee eens dat BF3 en BF4 de beste delen waren (1942 was zovéél beter, BF2 ook), maar verder wel!
Ja inderdaad! Daarna is het een commerciele drol geworden (opgepoetst of niet). Waar ik mij persoonlijk het meest aan heb geergerd is dat om-de-hoek doodgaan, toen ze van client-side naar server-side hitdetection (of hybride uitvoeringen daarvan) gingen. Het "echte schieten" is daarna nooit meer zo goed terug gekomen. :(
Vergelijk je nou nederlandse retailers met een game ontwikkelaar?
Dan snap je er volgens mij echt helemaal niks van, sorry dat ik het zeg.
@MichaelG1984 , doe is gewoon lief joh :)
Ik bedoelde de algemene arrogantie in de business die je ten onder kan brengen.
Hmm, volgens mij had ik het toch aardig verwoord, Ik begrijp dat de Computerspelindustrie een miljarden industrie is! Maar het kan ook heel hard en snel voor je vallen als je in je eigen starre arrogantie blijft geloven en vasthouden.. Dat is het punt....
Gevalletje appels en peren vergelijken in mijn ogen. Ik kan heel lief zijn tenzij er hele rare dingen geroepen worden dan is het heel snel over met mijn lievigheid ;)

[Reactie gewijzigd door MichaelG1984 op 23 juli 2024 04:16]

BF 3, 4 en ook 5 waren trash het eerste jaar maar daar hoor je nu niemand meer over omdat mensen echt het geheugen van een goudvis hebben. Bij de volgende BF zal get weer hetzelfde gaan. Zeiken zeiken zeieken en de oudere games waren beter. Het is een trend die al 10 jaar bezig is.
Mensen kunnennniet meee gewoon een spel spelen en eevan genieten en moeten wat vinden om te zeuren.
FRS en Kodak horen niet in dit rijtje thuis maargoed verder heb je wel gelijk. Beter luisteren ze eens naar hun publiek. Bedrijven die dat niet doen gaan allemaal omvallen let maar op. Het maakt niet uit hoe groot je bent. Vergeet niet dat de consument je kan maken maar ook kan breken, zelfs Amazon, MS, Apple, Google en noem maar op. En die zijn wel een stukje groter dan Dice.
Mee eens, mensen zijn allemaal kledders, zodra ze door iets nieuws gevoelsmatig worden gekieteld ben je zo vergeten, of je nu uiteindelijk oprecht beter bent of niet. Dat doet totaal niet ter zaken.
Mensen kiezen, en het zijn massaal allemaal schapen. Een multifunctionele hoeder is genoeg ;-)
Het doel heiligt de middelen, de grote vraag is en blijft, voor hoelang!
Mosterd na de maaltijd ben ik bang. De meeste mensen zijn alweer overgestapt naar de volgende shooter.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 23 juli 2024 04:16]

Anoniem: 421923 @EnigmaNL2 augustus 2022 06:48
is 3042 al uit dan?
welke shooter bedoel je precies?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 421923 op 23 juli 2024 04:16]

Elke andere shooter. Iedereen uit mijn friends list die BF2042 speelde speelt nu bijvoorbeeld Squad, Hell Let Loose, Battlefield 5, Apex en ga zo maar door. Vrijwel alles is leuker om te spelen dan BF2042 omdat die zo enorm tegenvalt.
Anoniem: 421923 @EnigmaNL2 augustus 2022 11:35
ah, op die manier de volgende shooter. Bij 'volgende' denk ik aan nieuwere release.
Dat lukt niet met BF5 :P

Een andere dus.
Welke volgende shooter?

Ik heb BF2042 net gekregen voor mn verjaardag. Het is een tweedehandse van GM want als je het na 2 weken spelen niks vind mag je gewoon terug. Ideaal en wilde wat variatie tov Call of Duty.
Het probleem is vooral dat DICE / EA zich lang de arrogantie hebben kunnen permitteren om niet te luisteren naar hun spelers. De games werden toch wel verkocht.

Ik vind dat het nog lang geduurd heeft voordat het misliep. En dan nu luisteren ze nog steeds niet. Er is vooral behoefte aan een server browser en de mogelijkheid om meerdere rondes op dezelfde server te spelen.

Het duurt nu van ronde tot ronde zo lang voor je weer kunt spelen en dan word je ook met regelmaat neergezet in een lege server waar je soms 10 minuten wacht voor je kunt starten en dan zit je ook nog eens in een veld met talloze AI spelers.

En dan de netcode, hoe vaak ik alle kogels van de tegenpartij in een keer voor mijn sodemieter krijg. Je hoort schieten en dan hoor / zie / voel je 1 impact en het is meteen voorbij. Terwijl andersom je soms eindeloos gericht aan het schieten bent met piepschuim. En nee, ik ben echt geen topspeler, maar ik heb genoeg ervaring met alle Battlefield games om te weten dat het nóg meer verkeerd zit dan in vorige versies.
Vreemd, die ervaring heb ik totaal niet. Wel dat af en toe een hit niet geregistreerd wordt maar ik ga nooit zomaar echt in 1 keer dood dat heb ik juist bij COD.

In eerste instantie zou ik zeggen dat er iets met je verbinding is maar het is tweakers dus dat zou dan een verkeerde reactie zijn.

Mijn grootste ergenis is dat als je achter gehit word en je zoekt cover door achter een muur of steen te verschuilen je een seconde nadat je achter je cover zit opeens alsnog dood gaat. Bij BF4 was dit ook een groot probleem, dit is opgelost door 30hz polling te verhogen naar 60 of zelfs hoger afhankelijk van de server. Heel raar om te zien dat dit nu weer terug is.
Ik heb glasvezel van KPN en mijn PC zit rechtstreeks aangesloten. Ping naar de BF servers van 9 tot 12ms en ik denk dat het probleem zit in de lag compensation die in de netcode zit. De specs van mijn PC zijn high end (i7 12e generatie + rtx 3070ti + 144 hz Alienware) dus daar kan het ook niet aan liggen. In BF5 gaat het een stuk beter, maar daar wordt er weer teveel gecheat.

Maar ik weet dat niet iedereen het heeft, de hitreg bij andere spelers is soms gewoon goed. Het gaat altijd hand in hand, als ik een rondje heb waar mijn hit reg goed is, dan heb ik in dat rondje ook niet dat ik in 1 keer dood ben. Dan hoor je gewoon, zoals het hoort en afhankelijk van het wapen van je tegenstander, de kogels na elkaar je raken.

[Reactie gewijzigd door GuiltyNL op 23 juli 2024 04:16]

Ik heb een vergelijkbare situatie, kpn glasvezel met fritzbox en een lenovo legion pc met rtx3070. Het loopt bij mij echt als een tierelier. Heb je ook via Nvidia de game optimalisatie toegepast?
Zeker, die is ook toegepast!
Dan zou het moeten werken. Ik denk dat het dan toch de game zelf is die om wat voor reden dan ook niet lekker loopt of wat Zackito aangeeft de lag van de server. Succes!

[Reactie gewijzigd door ManReadyForWar op 23 juli 2024 04:16]

Klinkt meer als een server met lag, die heb ik wel vaker mee gemaakt en is irritant. Gewoon quiten en een andere joinen.

Dit heb ik nog weleens bij BF4, lage ping met hoge hertz server maar dan lijkt het alsnog te laggen waardoor hits later geregistreerd worden.
Jep. Ik heb hetzelfde. Sinds update 1.4 is het steeds slechter geworden helaas. Daarvoor speelde het heerlijk.
De spelers die het toen slecht vonden spelen zeggen dat het beter geworden is maar de spelers die al nergens last van hadden ervaren het nadelig.
Juist, bij mij ook, sinds de 1.4 update ging het mis, daarvoor was het zeker ook niet altijd super, BF5 is bijvoorbeeld een stuk beter. Maar in 1.4 hebben ze die 'fix' toegepast en sindsdien is het mis.De vraag is, wat hebben ze in 1.4 gestopt waardoor sommige spelers zoals jij en ik er zoveel last van hebben?
Het probleem is vooral dat DICE / EA zich lang de arrogantie hebben kunnen permitteren om niet te luisteren naar hun spelers. De games werden toch wel verkocht.
Of... het probleem ligt bij ons. De game werd toch wel gekocht, omdat het de BF reeks was. Quick-lauch en daarna bug-fixen. Dit werd keer op keer door de markt getolereerd geconsumeerd als zoete broodjes.
Ja, zo kan je het ook zien, maar uiteindelijk moet je als ontwikkelaar dat pad niet inslaan, zoals je ziet verlies je het op een gegeven moment alsnog.
Iedereen zeikt op Dice maar grote kans dat het door de uitgever is opgelegd dus dan moet je daar wezen. Een goede dev bepaald zelf dus dat ze daarin mee gaan valt me erg tegen.
Waarom deze game nog niet in het EA Play gamma of zelfs free-to-play is vraag ik mij echt af
Dat zal wel gaan gebeuren in september als het spel 1 jaar oud is.
Ondanks dat ik er €100 heb betaald en nog geen dag er van genoten heb.
Ik heb ooit bf3 of 4 gekocht.
Tijdje niet kunnen spelen en opeens was er dlc. Daarna wel tijd maar geen dlc. Dat resulteerde in lege 'normale' servers en dus weggegooid geld.

Hiernaast zitten er teveel opgeschoten tiener en toxic gastjes bij waar ik vreselijk niet tegen kan.

Last but not least is alles te snel geworden. Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik heb het gevoel dat alles CoD stijl shooter moet zijn ipv een tactische shooter/oorlog simulatie/shooter. Beetje snelheid is goed, maar niet dit.

Nooit meer Battlefield voor mij.
Snel?
Speel de oude quake eens op steam, dat is pas snel 😉
Of de huidige quakeworld. Gratis op steam.

Oldskool fraggen!
Bij BF4 (op de PC) had zo'n beetje elke actieve speler wel premium. Ik kan op 1 hand tellen hoe vaak ik gebruik heb kunnen maken van de premium queue.
Ik heb via de gamepass 10 uur kunnen spelen als soort promotie en me goed vermaakt. De game had wel gamebreaking bugs toendertijd waarvan ik uitga dat de meeste wel opgelost zijn,

Afgezien van het afleveren van een product dat nog niet klaar was waar de kritiek terecht is snap ik niet dat mensen zeggen dat de game heel slecht is of geen plezier bied. Het is gewoon Battlefield. Nieuwe maps, graphics en wat zooi en ongeveer hetzelfde als altijd nu zonder singeplayer.

Als de bugs verholpen zijn dan is het gewoon een potje knallen. Leuk als je van dit soort games houd, alleen of met vrienden. Als de hypetrain die in dit geval negatief is, verliezen veel mensen in mijn ogen voor zover mogelijke objectieve kijk op wat de game goed en fout doet en is het één groot drama geworden.
Herkenbaar. Ook in de valkuil gestapt en van de hype-train genoten. Nog niet 1x het spel normaal kunnen spelen. Mijn i7-8700K is de bottleneck aldus het spel. Dat ik er een AMD 6900XT naast heb schijnt het spel niet te boeien. Moet mijn cpu upgraden om te kunnen genieten.
omdat ik er 90 euro voor heb betaald.
Neeee. Als het salaris nu minimaal 16 euro per uur was, had ik je 45 gecompenseerd. Daarna niet weer doen :P
Ja, ik kan mijzelf wel voor de kop slaan. De beta vond ik kut en toch kopen 8)7 Leer moment.
Ik voel je pijn :'(

Al moet zeggen dat game nu stabieler is, iets beter aanvoelt, maar wordt wel beetje moe dat slecht communicatie/squad/teamplay (al was dat al erg ver te zoeken in voorgaande delen)
Afgelopen weekend nog even gespeeld met mijn vaste Battlefield maat. De framerate was om te janken zo slecht geworden. Die was tijdens launch gewoon stabiel 60fps met alles op ~medium (ryzen 1700x, RX580). Nu echt alleen maar framedrops en nauwelijks hoger dan 40-50fps.

Gezamenlijk duizenden uren in de battlefield series zitten en binnen 15minuten deden we beide alt+f4 en gaven het maar weer op. En we hebben honderden uren gespeeld in het eerste jaar van BF4, wat ook 1 instabiele bugfest was.
Eigenlijk wel gek hoe afwisselend dit issue is. Bij mij draait nu stabieler, nog niet 100% optimaal, maar had juist de problemen vanaf lauch. Heb enkele keren geprobeerd tot zero hour. Nu is heel ander verhaal.
Toegeven is de eerste stap van genezing.
Ik was superblij met de demo (t was geen beta, geen mogelijkheid tot input waarmee ze t eindproduct verbeteren) . Die heeft voorkomen dat ik t spel gekocht heb :)
Anoniem: 421923 @Arfman2 augustus 2022 06:46
ik heb er zelfs een nieuwe game-pc voor gebouwd (die nu ook prima geschikt is voor Star Citizen, daar niet van :P).
Voel me geen sukkel. Ben de pijn van de nieuwe videokaart al vergeten en de luxe edition van BF2042 verdampt toch in dat licht.
Dit voelt toch een beetje alsof je een terminale patient, tegen beter weten in, langer in leven probeert te houden.
Klink meer als het minimale doen met een klein team om iedereen die het nog niet helemaal gehad heeft een beetje zoet te houden. Het is te weinig en te laat.
Mogelijk ook om te zorgen dat ze geen rechtszaken aan de broek krijgen met gedane beloftes zoals x tijd updates en toegang tot content gekoppeld aan de 'super mega cool pre-order edition' etc.
Hahahahaha. Mooi gezegd maar daar komt het wel op neer helaas
Ondanks dat ik mega BF fanboy ben heb ik nog nooit een nieuwe game zo kort gespeeld. De graphics op de PS4 Pro waren zo belabberd, echt ongekend. Ik snap dat ze zich richten op next gen maar breng het dan uberhaupt niet uit, dit sloeg nergens op.
En de pc versie ziet eruit als PS4-versie :D

En zelfst nextgen systemen, zelfst highend systemen met 3080-90/6800-6900 hadden maanden moeite om stabiel te draaien. Het gaat nu ietsjes beter, maar soms is nog onstabiele momenten. Zoals 2 tellen later pas in je scope kijkt.
Anoniem: 421923 @m.z2 augustus 2022 06:47
is volgens mij ook gewoon roulette hoeveel je van bugs merkt.
Ik had in de beginmaanden nauwelijks last van bugs, die kreeg ik pas later en dat was een paar dagen en toen was het ook weer over.
Best wel gek, naast onstabiel FPS, had ik meer last van bugs, zoals hitreg, framedrop achtige scopen, crashes, stilstaande character na ze zijn gekilled en niet kunnen reviven. Scopen gebeurde in 2-3 uur 1x en 2x goede aim, maar geen hitreg. Opvallend was dat iemand op de zelfde server veel meer last had en dat in chat melde.
Anoniem: 421923 @m.z2 augustus 2022 09:32
die character freezes na death zijn wel irritant ja, die heb ik soms nog steeds. Heb je je halve clip al leeg voordat je doorhebt dat het een spook is.
Best wel geestig toch, vooral als iemand er naast opeens kikaboe doet :D

Moet wel zeggen dat no-tag probleem ook niet meer ben tegengekomen. Hopelijk blijft het ook weg, maarja in BFV kwamen ook vaak bugs terug en zitten nog bugs in die ik tijdens release zag (ongeacht later opgelost), zoals doorzichtige characters, ook geestige characters en no nametags, maar wel minimaal.
Grappig, ik was toevallig vanmiddag aan het kijken. "Is er al een nieuwe update voor dat spel dat ik al lang niet meer speel"? Tegelijkertijd vraag je je dan af of er überhaupt nog niet-AI spelers inzitten.

Is het niet trekken aan een dood paard? Alles om de eer van het ontwikkelteam te redden?
Welke eer? Duidelijk niet die van de community, want ze luisteren niet.

Nee, er is geen eer te behalen als je eigenwijs gaat doen met oogkleppen op.

[Reactie gewijzigd door Cybergamer op 23 juli 2024 04:16]

De eer richting hun klant. De investeerders. Gamers zijn t product, niet de klant.
Ik heb nu 2 keer gehad dat ik AI in de game had. 1x was na een update en 1x was volgens mij om 2 uur in de middag doordeweeks. Maar dat is een tijd waar veel onlit games het moeilijk hebben met servers vullen.
Na 12en snachts speel ik niet meer dus dat weet ik niet.
Nog 3 mappen (1 map per resterend season) en dan is het wellicht einde oefening helaas.

Mijn enige serieuze kritiek op het spel is momenteel nog de map-design. De map-reworks hadden al in januari 2022 moeten zijn uitgevoerd. De graphics en gameplay zijn na de updates leuk naar mijn mening. Omdat er maar 1 goede map is (die nieuwste), speel ik het alleen nauwelijks meer.
Samen met mapdesign hangt natuurlijk ook de hoge snelheid waarop de personages zich kunnen bewegen. Dat vliegen en die grappling hook zorgt ervoor dat je echt overal gepakt kan worden. Dat maakt het imo ook een stuk minder leuk. Je hebt daarvoor eigenlijk meer cover nodig maar dat ziet er weer minder mooi uit en maakt de systeemeisen zwaarder, dus dat wilden ze niet. Het resulteert in minder controle, wat ook weer gekopieerd wordt uit COD e.d. Alles moet maar sneller en sneller want oh wee als de Twitch streamer geen multikill meer kan maken omdat ie anders neergeschoten wordt. Tuurlijk, TTK hoeft niet van niveau Halo te zijn, maar er is vast een middenweg te vinden die BF eigenlijk altijd wel bewandeld heeft.
Ik was hyped voor de release. Teleurgesteld na een week. Na een maand helemaal gestopt. Kat in de zak gekocht, uit principe uninstall & bye bye.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.