Battlefield 2042-update verandert map en voegt drie wapens toe

Ontwikkelaar DICE brengt dinsdag een update uit voor Battlefield 2042. Update 2.1 bevat een nieuwe versie van de Renewal-map en voegt een nieuw vervoermiddel en drie wapens toe uit vorige Battlefield-spellen: de P90, de GOL Sniper Magnum en de M1911.

In de patchnotes schrijft DICE dat de nieuwe versie van de Renewal-map onder meer nieuwe beschutting en verbeteringen aan het terrein bevat. Daarnaast zijn er delen van Renewal verwijderd, omdat de kaart volgens de ontwikkelaar 'te groot' was. Daardoor is de afstand tussen de vlaggen korter geworden.

Naast de verbeteringen aan de Renewal-map stelt DICE een nieuw vervoermiddel beschikbaar in Battlefield 2042: de Polaris RZR. Het is een vierwielig voertuig dat ontwikkeld is door het Amerikaanse Polaris Inc, dat onder andere sneeuwscooters en quads maakt. De update voegt ook de P90, GOL Sniper Magnum en M1911 toe. De P90 kwam voor het eerst beschikbaar in Battlefield 3, dat in 2011 uitkwam. De GOL Sniper Magnum en M1911 komen voor in Battlefield: Bad Company 2 uit 2010. Verder heeft DICE tal van bugfixes uitgebracht.

Update 2.1 is onderdeel van een overkoepelende rework van Battlefield 2042. Het spel kreeg na de release eind 2021 veel kritiek, onder meer op hoe de game aanvoelde. Dit had onder meer te maken met te grote maps en het nieuwe vaardighedensysteem van Specialists, de speelbare personages in Battlefield 2042. Vorige maand kreeg Battlefield 2042 zijn eerste grote rework-update. Daarbij werd een nieuwe versie van de Kaleidoscope-map uitgebracht. Ook zijn er wijzigingen doorgevoerd voor de Specialists, waaronder nieuwe modellen.

Battlefield 2042 Update 2.1

Door Loïs Franx

Redacteur

27-09-2022 • 10:00

94

Reacties (94)

Sorteer op:

Weergave:

Wat is er fout aan BF 2042 (naar mijn mening)?
1. Framerate is dramatisch laag. Het was bij uitkomst 90 fps, inmiddels 120 op een Geforce 3080 in full HD met settings op low.
2. Er lijkt een muis input lag te zijn (ik denk om console spelers te helpen?)
3. Damage op voertuigen is nooit afgemaakt. ( part damaged melding) . In BF5 kon je de tracks en andere onderdelen beschadigen.
4. Als je meer dan 3 vrienden hebt, dan kan je niet samen spelen op dezelfde server.
5. Onvoldoende munitie om een voertuig te vernietigen.
6. Weinig team play.
7.Omdat er geen servers zijn kan je meerdere keren dezelfde map moeten spelen.
8. Te weinig maps, en te weinig cover.
BF 2042 heeft veel baat bij een snellere CPU (minstens 8 core). De low/high settings zullen niet veel invloed hebben als je CPU bound bent.
inderdaad ik ging van een 9600k naar een 9900K.

waar ik met de 9600K rond en onder de 100 zit met 9900k 120+ full hd.


Heeft hij idd een cpu probleem want ik zit maar op een 3060ti.
hier een 6800k@4Ghz met 3070 haal ik 60fps vsync met dlss op auto of performance want dlss vind ie niet leuk
Klopt dlss vind ie idd niet leuk. Krijg ik ook niet echt performance extra integendeel
Battlefield heeft altijd al CPU issues gehad. BF1 speelde ik destijds met moeite op een i5-4570 (4c/4t), met veel framedrops, lags en andere stotters zodra er meer dan 15 spelers in een map zaten, er teveel werd geschoten (ja echt) enzovoorts. Toen ik die CPU verving voor een twee generaties oudere i7-2600 (4c/8t) verdwenen die problemen als sneeuw voor de zon. BF5 daarna idem: veel gelezen over stotterende performance van mensen met een niet-HT CPU welke verdwenen na een upgrade.

Battlefield heeft HT/SMT nodig, óf tenminste 8 fysieke cores.

[Reactie gewijzigd door musje83 op 23 juli 2024 20:58]

BF 2042 heeft veel CPU kracht nodig.

Mijn oude PC had een i5 6400 en kan max 22 fps aan.
Bron: https://youtu.be/DcO_DEseXvA

Met 12700k kan hij meer dan 80 FPS aan (i.c.m. GTX 1660 Super).
Bron: https://youtu.be/3hGB60ZECz4
Ben het met alle punten eens, behalve de eerste.
Ik weet niet welke andere specs je hebt, maar met een 3080 speel ik op ultra op 1440p met ~110 fps.
Ja ik heb ook geen problemen met de frames.. 1440p ultra met een 3080ti op 100fps+.
Misschien komt het ook door de cpu? ik heb dan een Ryzen 5900x.
Toen het spel uitkwam was mijn framerate 90 fps, Nu na een boel updates 120 fps.
Dit op full HD met settings op low. Het is beter geworden, maar het houdt niet over, BF5 heeft op high settings 144 fps (de maximale refreshrate van mijn monitor )
Ik heb een Amd 3600, inderdaad niet de snelste CPU.
Ah, daar gaan we al. Inderdaad je processor houdt nogal wat fps tegen gezien het een bottleneck is, 3080 is nogal een krachtig kaartje en helemaal op 1080p mag je wel een snelle cpu nemen. Dan geldt IPC perf juist!
Met andere woorden kan je alle settings beginnen verhogen zonder performance impact. Want je gpu is nu gewoon aan het wachten op data van je cpu. Koop je een gpu van +1000€ om dan nadien alles op low te zetten :+
Totaal niks geks aan. Als je competitief bent ingesteld met gamen (en helemaal met een high refresh rate monitor) wil je zo min mogelijk latency en zo veel mogelijk zicht hebben, dan is het zeer logisch dat hij op low/medium gamed. Ik ben hier schuldige aan.

En natuurlijk wil je ook een slok aan fps hebben om zo dicht mogelijk bij je hz van je monitor te kunnen komen (of er overheen) want dat gamed gewoon lekkerder.(Tuurlijk, wel even v-sync in de driver aanzetten als je fps hoger is dan de hz van je monitor) dus een dikke kaart op 1080p mag wel maar om daar nou een 3600cpu tegen aan te gaan gooien is wel heel gek.

Maja, in de situatie waar hij nu zit dan heb jij zeker een punt.

[Reactie gewijzigd door Jeroentjeeuh op 23 juli 2024 20:58]

moet wel heb hier een 6800k@4ghz en 3070 krijg ik er niet veel meer uit dan 60 fps
Ik speel binnenkort met een 6800 XT...vergelijkbaar dus. Welke processor gebruik je?
Je kon in je eentje volgens mij nooit met enkel je eigen munitie een voertuig vernietigen. Je moet in teams samenwerken om een tank uit te schakelen. Een buggy is gewoon met 1 raket vaak weg.
Ja je moet idd samenwerken met je team als je RPG's gebruikt. Maar als je solo C4's erop gooit is hij in 1 keer weg :D . Helaas vaak genoeg meegemaakt.
Met C4 kon dat wel. Met mijnen en slams kon dat ook. Als je RPGs/SMAWs in de reet van een tank schoot, lukte het ook wel met je eigen munitie.
Gisteren de game nog geprobeerd maar de performance is echt om te huilen, gespeeld met een 3070 op FHD.
Met welke cpu? Ik heb een 6900XT maar die komt niet aan de 65% load met alles low behalve textures en ground quality en haal 140-180 fps op 1440p. Zelfs op 1080p kom ik op dezelfde fps uit wat betekent dat deze game een serieuze cpu bottleneck heeft ondanks dat geen enkele core boven de 75% uit komt. Maar 140-180 fps is meer als zat.

Ik denk dat he gewoon echt een goede cpu nodig heb voor deze game. Verder speel je competitie games nooit op max setttings omdat hogere fps minder latency betekent.
Ik speel met een i7 9700K in combinatie met een RTX MSI 3070. Op een FHD resolutie met ultra settings haal ik 70/80 fps, met veel gestutter. Het is geen fijne ervaring.
Cpu is dus duidelijk een bottelneck met maar 8 threads en op ultra is 70 a 80 idd wel wat je kan verwachten. Als je iets tweaaked mot je makkelijk naar de 120+ fps moeten kunnen komen.
De stotters zijn of cpu gerelateerd of een bepaalde setting creëert een gpu bottleneck. Als je gpu 100+ load is is dit zeer waarschijnlijk het geval.

Je moet ook bij iedere grote update even je shader cache verwijderen. Te vinden in : C:\Users\%userprofile%\Documents\Battlefield 2042\cache

Als ze de textures updaten of een map aanpassen zijn deze niet meer correct en dat geeft absurde stotter issues. Daarna heb je nog een minuut of 5 stotters als je door de mappen loopt. dit is het re cachen van de mappen en assets.
Een auto cache verwijder took voor deze game is dan ook een slecht idee omdat je dan constante caching heb en dus stutters. Na een update verwijderen en daarna niet meer aan zitten.

Hoop dat dat je helpt ;)
Thanks. Met wat andere settings krijg ik ook wel hogere frames maar de game draait gewoonweg niet soepel. CPU en GPU load komen niet aan de 100% zowel bij ultra als getweakte settings. De game is totaal niet geoptimaliseerd. Ga vanavond eens kijken wat de nieuwe patch doet.

[Reactie gewijzigd door Rickpm1 op 23 juli 2024 20:58]

Dat de cpu niet aan de 100% komt zegt helaas niets meer tegenwoordig. Zelfs als geen enkele core aan de 100% komt kan je nog een cpu bottleneck hebben.
Dat zal ook zeker wel aangezien ik op 1080p speel maar je verwacht met deze hardware een betere ervaring. De slechte performance is ongetwijfeld een van de redenen dat deze game zo weinig gespeeld wordt.
Na de nieuwe patch wat andere instellingen geprobeerd en op een mix van ultra/high settings draait de game perfect (110 - 130 fps). DLSS en ray tracing beide uitgeschakeld.
Muis input latency is ook aan gewerkt in deze update, zie patchnotes:
"Improvements have been made to reduce instances of mouse input latency".

Hopelijk lost dit probleem 2. voor je op.
Ik zie het, dank je wel, ik ga het vanmiddag eens testen.
Damage op voertuigen klopt niet helemaal, ik zie beste vaak als ik op een tank schiet met een RPG dat ik dan de melding krijg part disabled, zoals de draaikop (geen idee hoe dit heet maar het gedeelte met het kanon) en als je bijv op de achterkant schiet dat hij dan niet kan rijden voor een aantal seconden.
FPS is idd nog niet helemaal goed, ik heb een 3070ti en draai alles op Low en krijg net 100fps
@timmiefmedia zoals de draaikop (geen idee hoe dit heet maar het gedeelte met het kanon) = toren ;-)
Turret of in het Nederlands; geschutskoepel.
5. Onvoldoende munitie om een voertuig te vernietigen.
Dit snap ik wel. Dit stimuleer wat meet samenwerking tussen spelers om een tank te vernietigen.
Dit maakt tanks ook wat enger om mee te dealen.

De rest van de punten, zeker mee eens.

[Reactie gewijzigd door Milanobrotchen op 23 juli 2024 20:58]

2. Er lijkt een muis input lag te zijn (ik denk om console spelers te helpen?)
Is dat niet een beetje far fetched? (De aanname om console players te helpen dan, input lag geloof ik natuurlijk.
5. Onvoldoende munitie om een voertuig te vernietigen.
Dit is vrij goed gebalanced heb ik het idee. Je bent in een voertuig zeker niet oppermachtig, in je eentje een tank uitschakelen met een rocket launcher is lastig. Maar dat zou het ook moeten zijn. Maar dit punt sluit daarmee goed aan bij jouw punt 6..
1. Geen last van ik haal gewoon 180 fps en ben cpu bottlenecked met mijn 9900k. Maarja je kan dan ook geen 1440p ultra 180 fps verwachten. Fps is lager als bf5 maar de game is dan ook beter qua texturen.
2. Geen enkele last van dus ergens staat iets niet goed bij je.
3. Dit is bij 2042 niet helemaal hetzelfde maar je kan wel degelijk delen uitschakelen.
4. Ik heb geen vrienden :'( dus geen idee haha.
5. Afhankelijk van je gadgets kan je wel degelijk solo een tank enz. vernietigen.
6.helemaal gelijk ik maarja dat was in de vorige 2 bf games ook al.
7.de map rotatie is iid broken. Je joined nu niet eens meer automatisch een volgende game waardoor je idd vaak dezelfde map krijgt. Ook het joinen van een map die 30 sec later afgelopen is is bloedje irritant.
8.maps heb ik heen probleem mee ik vind die clutter maps juist minder leuk.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 23 juli 2024 20:58]

Ben bang dat je cpu-bound bent, ik draai op 1440p vrijwel continue 144fps met een rtx3070oc.

Heb daarintegen wel een 12600k met overclock naar 4.7 all p-cores.

Battlefield games zijn erg cpu hungry willen graag hoge clocks met hoge ipc en dan ook nog eens 8 cores.
Ergens had ik stille hoop dat de game intussen een beetje opgedroogd zou zijn, helaas blijkt dat niet het geval.

Had er echt zin in, weer een moderne Battlefield... terugdenkend aan de BF3 en BF4 dagen
https://www.youtube.com/watch?v=7rEZ58Kv2WE&t=61s

deze video heeft mij geholpen de input lag te verwijderen.
Als reactie op punt 8.
Er had een map extra kunnen komen, maar ik vind elke map heel erg gaaf. Over de nieuwe map heb ik echt helemaal niks te klagen. En als we veel cover gaan plaatsen op alle maps dan halen we ook een groot deel van de fun met voertuigen weg, dan rijd je overal tegenaan en kunnen mensen stukken moeilijker doodgaan door voertuigen.
Hmm, dit zijn vooral kleine dingen. Ik denk niet dat dit echt ingaat op de kern van waarom men de game laat liggen. Framerate, input lag, een paar kleine ergernissen... Als het verder een topgame was geweest zou dat weinig afbreuk doen.

Ik denk dat het puur een probleem van map design is. Dit soort games vallen of staan op level design. Dat is lastig te kwantificeren, maar is doorslaggevend in de uiteindelijke spelervaring.
kort door de bocht mening van mij? Helemaal eens met al je stellingen, BF20142 is tot op de dag van vandaag een half afgemaakt spel en EA/DICE denkt daar gewoon mee weg te komen!

Mijn eerstvolgende BF shooter is er een die 100% af is, BF2042 pak ik ook niet meer op elke x als ik daar aan denk voel ik de pijn van de niet waargemaakte hype. I know, dat is mijn fout maar geen zin om daar weer aan herinnerd te worden.
1. Framerate is dramatisch laag. Het was bij uitkomst 90 fps, inmiddels 120 op een Geforce 3080 in full HD met settings op low.
Hoe lager je de settings zet hoe meer CPU-bottleneck je creëert, al is dit wel in combinatie met de resolutie die je speelt. Helaas is er geen degelijke upscaler aanwezig, zoals in voorgaande delen om bijvoorbeeld naar 4K te scalen met 3440x1440p. Vreemd genoeg speelt BF1 en 5 upscaled en mixed settings beter dan BF2042. Opvallend is dat de bottleneck ook duidelijk aanwezig is bij hogere resolutie en mijn GPU (usage) wat ligt te slapen.
6. Weinig team play.
Niet dat dit echt aanwezig was in voorgaande delen, maar in 2042 is wel echt erg. Jammer genoeg proberen merendeels ook niet en geven liever 2042 redenen (, zoals de map, de tickets, "hackers", platoons enzovoorts, maar met >75% in de base blijven hangen tijdens rush.) om niet aan teamplay mee te doen en staan maar wat kills te farmen. Of met ze alle in een lijn staan, waarbij niemand een headset schijnt te dragen, niet op de minimap kijkt of eens om zich heen kijkt (het is geen 2D game) en vervolgens tig keer geflanked worden.

Ik moet wel zeggen dit is per communityserver heel divers, merendeels is zoals bovenstaande, maar je komt soms pareltjes tegen zoals Squid-G rush-server.
P90 _/-\o_

Er wordt echt teveel gehaat op dit spel. Het is niet perfect en er zijn rare keuzes gemaakt, maar er wordt nu gewoon gehaat om het haten. Het is nog steeds niet de klassieke dagen van Battlefield 3 of 4, maar ik vind het alsnog lekker wegspelen voor een moderne Battlefield titel.
Hier ben ik het mee eens, mensen haten omdat het begin slecht was, wat ook zeker waar is.
Maar de game is nu gewoon goed te spelen, ja de lobby's zijn niet super vol maar als je dan in een game komt is het erg leuk.
mensen haten omdat het begin slecht was,
Mensen haten het spel omdat het totaal niet af was en de developers de 'community' totaal negeerden. De reactie op de grote teleurstelling van EA was daarna ook nog eens lachwekkend door gewoon keihard te stellen dat dingen als een scorebord 'legacy features' zijn die je niet nodig hebt. Na veel commentaar, en uiteraard veel belangrijker, teleurstellende verkopen, kwamen ze daar op terug.

Het enige wat ik uit de reacties hierboven haal is dat EA het kunstje gerust nog een keer kan flikken. Genoeg mensen met een kort geheugen en een te grote portemonnee... :+
Ik ben het met je eens dat EA het allemaal niet boeide in het begin, maar ik vind dat de game nu best prima is. Niet op niveau van andere Battlefield games maar niet slecht meer. Al denk ik wel dat de developers ze niet negeerden, eerder de mensen hogerop in EA die negeerden en dachten dat het anders kon. Maar idd naar slechte verkoop kunnen ze niet anders dan dingen aanpassen, als je nu ook kijkt naar de huidige prijs...
Ja, niets tegen jouw mening hoor.
Ik denk alleen niet dat het verstandig is om te zeggen dat 'er wordt nu gewoon gehaat om het haten'. Battlefield heeft een grote lijst van 'legacy features' die nog steeds niet geadresseerd zijn (en nooit zullen worden):
https://www.reddit.com/r/...attlefield_2042_and_what/

Voor een spel dat nog voor een hoge prijs te koop staat + 'battlepasses' van 40,- per jaar, vind ik het nog steeds best wel oplichting..
Ik denk dat mensen gewoon teveel verwachten van feedback. Als de game eenmaal aangekondigt is dan is het eigenlijk te laat om nog significante aanpassingen te doen, en kan dat hooguit als post launch support gebeuren, wat nu dus plaatsvind.

Uiteindelijk zijn er gewoon fouten gemaakt. Qua game design en qua planning, en er is veel tijd nodig om dat nog op te lossen.
De ontvangst heeft in ieder geval duidelijk gemaakt dat je niet zomaar een game de markt op moet gooien als je planningsproblemen hebt. Ik denk dat de tegenvallende verkopen van BF2042 de voornaamste reden is dat bijna iedere game nu word uitgesteld. Beter laat dan dit.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 23 juli 2024 20:58]

Mwa, ik heb hem in de sale gehaald voor 30 euro en heb die 30 euro er inmiddels wel uit aan uurtjes. EA blijft verder EA, en de kritiek die ze krijgen is absoluut terecht. Maar dat neemt niet weg dat ik me wel goed kan vermaken met Battlefield 2042 met alle verbeteringen die ze inmiddels hebben doorgevoerd.
Bijzonder dat jullie in het hoofd van een ander kunnen kijken. Ik haat niet op de game omdat 'ie in het begin slecht was. Ik haat op de game omdat:

- Het een veredelde beta was tijdens release
- Het spel teveel afwijkt van de echte BF formule
- Er maar een handjevol content was en is (en de content die er wel is is van zeer matige kwaliteit)
- Er totaal niet werd geluisterd naar de community (al ik moet toegeven dat ze dat nu wel doen)
- Het spel grafisch teleurstellend en qua physics 3 stappen terug op voorgangers is
- Het spel nog steeds gewoon niet goed is (bugs, balancing).

Ja, het spel is enorm verbeterd sinds de release en ik start 'm elke paar weken wel weer even op, om er vervolgens achter te komen dat dit gewoon geen BF meer is. Na de dramatische releases van BF3 en 4 en matige releases van 1 en V ben ik altijd trouw gebleven aan de franchise. Alle voorgenoemde battlefields hadden 1 ding gemeen en dat is dat ze nooit hebben afgeweken van de succesvolle formule. Zelfs BF V met het handjevol content en belabberde balans in de eerste maanden was vermakelijk omdat het BF was. BF2042 is dat gewoon niet.

Uiteindelijk is deze game gewoon een gefaalde poging van EA om een game veel te snel te releasen om te kunnen cashen met een live service model. Ze willen meeliften op het succes dat bijvoorbeeld CoD goed doet, maar daar is BF gewoon niet de game voor.

[Reactie gewijzigd door geeMc op 23 juli 2024 20:58]

Deze mening deel ik ook. Mensen hebben deze game van in het begin afgekraakt en blijven dezelfde mening hebben ook al zijn er al dingen in de positieve zin aangepast.
Is toch ook niet heel gek, de eerste impressie is verdomde belangrijk. Dit is gewoon wat je krijgt als je een game in zo'n staat uitbrengt, en het is echt niet de eerste game die daar last van heeft, het is voorbeeld nummer tig. Als EA er nou daadwerkelijk iets van zou leren en zorgen dat de volgende BF niet dezelfde problemen heeft maar ... je kan er haast gewoon vanuit gaan dat de eerstvolgende game precies opdezelfde manier gaat.

Dus de haat is gewoon terecht totdat ze daadwerkelijk aantonen geleerd te hebben van deze fouten. Achteraf de game enigszins goed maken is niet iets waarvoor je ze de hemel in zou moeten prijzen, dat is het absoluut minimale wat je mag verwachten en zelfs dat duurt gewoon te lang.

Ik zie hier meerdere reacties van "eens in de zoveel weken start ik hem op om te kijken of het beter is geworden", dan stop je er al een stuk meer moeite in dan de meeste gamers. De meeste zullen hun ervaring hebben van de release en houden (volledig terecht) die mening vast. Wilt EA deze ellende voorkomen? Breng je games dan eens een keer in een fatsoenlijke staat uit!
Geef ons gewoon bad company 3, dit is niet meer te redden

[Reactie gewijzigd door eragonsrune op 23 juli 2024 20:58]

Het is en blijft best een leuk spel, ik heb alleen altijd het gevoel dat het nog niet af is. En ik ben bang dat dat nooit meer zal veranderen....
Ik moet eerlijk toegeven dat ik me best vermaak met 2042. Dit is niet Battlefield zoals ik gewoon ben, en ik zou graag terug gaan naar wat Battlefield Battlefield maakt, maar ik denk wel dat dit te redden valt. Of EA hiermee akkoord zal gaan in the long run ben ik minder zeker van...
Liever Battlefield 3 versie 3 (waar BF4 een BF3 v2 was), maar dan met de destruction van Bad Company.
Bold of you to assume dat DICE weet hoe ze een goed vervolg op Bad Company 2 moeten maken. Battlefield 2042 zou Battlefield ook weer terugbrengen naar de hoogtijdagen. Ik denk dat bijna iedereen Battlefield 3 / 4 in een modern jasje had verwacht maar dat is hem ook niet geworden. Alhoewel... Battlefield 4 was natuurlijk ook vrij buggy at launch.

[Reactie gewijzigd door raiders op 23 juli 2024 20:58]

Ik wil Battlefield Heroes terug! :'(
Helaas, dit is Battlefield Specialists & shipping containers
Wel de versie van de eerste maanden. Waar het nog echt free to play was en je met een uurtje per dag verglijkbare wapens had als betalende spelers. Na een tijdje was het onmogelijk met minder dan 3 uur per dag te spelen om je sterkere wapens te behouden voor een langere periode zonder te betalen.
De update voegt ook de P90, GOL Sniper Magnum en M1911 toe
Die overigens al in het spel zaten, via Battlefield Portal. Dus die hebben ze nu ook toegevoegd aan de standaard 2042 content. Lekker minimum effort om meer wapens toe te voegen en zo te doen alsof ze weer iets substantieels gedaan hebben.
Sinds seizoen twee vind ik het spel weer echt leuk worden. Alleen de huidige nog niet veranderde release maps zijn nog tegenvallers. Maar dat is er na vandaag dus eentje minden. Maar bijvoorbeeld met Exodus Conquest (64 player mode) krijg je er ook nog de portal maps bij (van oudere battlefields) en dan heb je behoorlijk veel maps die wel degelijk leuk spelen.
Klinkt goed, misschien toch nog maar een keer aanslingeren
Ben benieuwd. De update is al beschikbaar via Origin.

Het spel geeft mij nog niet het plezier dat ik van BF4 heb gehad, maar het wordt wel steeds beter.
De 128 player modus mag er wat mij betreft wel uit, die zorgt juist minder voor het total warfare effect, maar geeft eerder het gevoel van deathmatch. Bij 64 player exodus is het spel veel gebalanceerder. Om de balance bij 128 players te verbeteren is het aantal vehicles en de spawnrate gelimiteerd, zodat er niet teveel tanks op een kluitje zitten terwijl BF4 daar minder last van had, doordat de spelers beter verspreid zaten over de map.
Ik heb deze game meteen gekocht zodra het kon destijds.
Buiten de bugs of prestatie, voelde het voor mij aan als
een betonnen blokkendoos zonder details.
De maps waren buiten dat ze ook nog eens te groot waren, vooral heel erg kaal...
Huizen en gebouwen hadden amper 'vulling' (tafels, stoelen, gordijnen etc..)
Ik heb er 4 speeluren inzitten.

Ben terug gegaan naar Battlefield V, de omgeving (vind ik) een stuk 'gezelliger' aanvoelen.
Ik ben benieuwd wat er straks met COD MW2 gaat gebeuren, buiten de dingen die ze nu doen aan maps en kleine QOL zaken, de combat zelf is geen 'battlefield'. Snipers met nagenoeg geen bulletdrop, de semi-quickscope kills, de gameplay leunt zoveel meer tegen COD aan dan BF. Maar bij COD weet je dit, daar weet je dat het een 'arcade' game is, waar BF de snipers weten dat je hoogte/afstand moest tracken om een goeie shot te krijgen.

En dat is mijn haat/liefde met deze game, ik wil het leuk vinden, ik ben fan van BF, ik wil deze spelen, maar het is ... te anders. Natuurlijk zit er een grote horde qua gadgets, het is geen BF1 of V, maar gelijktijdig ook geen BF3/4. En ergens is dat prima, het moet zijn eigen identiteit hebben als game in de franchise, maar waarom voelt het dan geen onderdeel van?

En ja, Zampella gaf het toe, ze waren wat 'overenthousiast' in de features van de game:
In an interview with Barrons, Zampella remarked that he thinks the devs "just strayed a little too far from what Battlefield is. They tried to do a couple of things that were maybe ambitious: grow the player count etc." For Zampella, it was not "inherently a bad idea. The way they were set up and the way they executed just didn’t allow them to find the best thing possible."

Maar kan je dan ooit nog terug naar je roots? De game heeft per saldo wel een flinke zak geld opgeleverd, dat daar meer dan genoeg 'budget' in vrij gekomen is om met een (relatief) klein team alsnog de nodige wijzigingen te doen om de game wat acceptabeler te maken. Maar ik blijf het idee krijgen dat het gewoon damage control blijft, voorkomen van gezichtsverlies voor een mogelijk volgende deel in de series en natuurlijk in 'de strijd' tegen hun eeuwige rivaal.. COD.
Ben benieuwd naar de vernieuwde map,sinds de aanpassing van Kaleidoscope is het een stuk beter en leuker geworden om te spelen dus zin in vanavond!

Input lag reduce puntje is ook wel een ding, hopelijk wel beter geworden.
Zelf nu door dll file te hebben verwijderd van Origin geen overlays meer waardoor de mouse polling weer op 1000Hz gezet kon worden. Misschien nu weer mogelijk met overlay.

Iedereen zijn eigen mening maar ik denk dat dit zeker nog wel te redden is!
Of het na de 4 seizoenen ook nog verder gaat is wel wat ik mij afvraag na de ontwikkelingen van de afgelopen tijd met de nieuwe studio's en aanstellingen van de juiste mensen op de juiste plekken.
Wat ik zelf het meest irritante vind aan bf2042 is dat je werkelijk van alle kanten beschoten kan worden.

Vorige battlefields hadden meer een soort van chokepoints met 1 of 2 flanks nu is het meer een soort van all open map waarbij je veel ziet dat mensen ergens op een dakje gaan zitten om een paar kills te maken.

Ptfo is daardoor ver te zoeken en hierdoor voelt het meer als een deathmatch game dan objective based game.

Daarnaast is de hitreg super beroerd al meerdere malen insta deaths gehad van gigantische afstanden met een lmg zonder enige indicatie dat je onder vuur bent genomen.

Enige voordeel is dat er eindelijk een betere anticheat draait ben zelf pas 1 cheater tegen gekomen vergeleken met voorgaande battlefields is dat een unicum.
Helemaal mee eens.

Nog een ander irritatie punt voor mij is dat er nog steeds geen server browser aanwezig is.
Het feit dat je na elke match (nadat je eerst 3 minuten hebt zitten kijken naar match overzichten en season pass updates) terug wordt geknikkerd naar het hoofdmenu en van daar uit weer opnieuw een server gevuld moet worden is echt belachelijk.
Het duurt letterlijk 5 minuten voordat je aan een nieuwe match kunt beginnen en als je pech hebt is het ook nog eens dezelfde map die je zojuist gehad hebt.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat ze niet gewoon het vetrouwde systeem van een lobby met map-rotatie hebben genomen of een serverbrowser waarbij je gewoon de map kunt kiezen die je wilt spelen.

[Reactie gewijzigd door paul99 op 23 juli 2024 20:58]

In de portal modus kan je wel degelijk naar servers browsen.
Dat weet ik maar niet in de base game
Wat is het concrete verschil dan?
Ook is wat je zegt flagrant onwaar. Je kan wel degelijk op dezelfde server blijven tussen matches in. Gewoon op 'continue' klikken in plaats van 'return to menu'.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.