DICE wil al zijn tijd besteden aan Battlefield en niet aan nieuwe projecten

Gamemaker DICE blijft zich in de komende jaren vooral richten op de Battlefield-serie en specifiek Battlefield 2042. De nieuwe baas van de studio zegt dat er daardoor geen tijd is voor nieuwe projecten, zoals een nieuwe Mirror's Edge-game.

Dat zegt Rebecka Coutaz in een interview met Gamesindustry.biz. Coutaz staat sinds een halfjaar aan het roer van DICE, dat in november Battlefield 2042 uitbracht. Op die game komt de focus in zeker de komende drie jaar te liggen, zegt ze. "We richten ons alleen op Battlefield 2042. Er is geen tijd voor iets anders en dit is wat we willen doen", antwoordt ze op de vraag of er nieuwe projecten aankomen, zoals een nieuwe Mirror's Edge-game. "Binnen drie jaar willen we de firstpersonshooter-powerhouse zijn die DICE zou moeten zijn." Coutaz hoopt dat DICE in Europa en wereldwijd een voorloper wordt op het gebied van firstpersonshooters.

Coutaz geeft in het interview toe dat Battlefield 2042 niet goed was. "De release van de game was niet zoals verwacht", zegt ze. "Onze spelers en community waren teleurgesteld, maar ons ontwikkelaarsteam ook." Sindsdien heeft de studio zich gericht op bugfixes en nieuwe features, en is er volgens het bedrijf genoeg verbeterd aan de game om te gaan werken aan dlc's en seizoensuitbreidingen.

Door Tijs Hofmans

Redacteur

22-06-2022 • 11:02

110 Linkedin

Reacties (110)

Wijzig sortering
Coutaz geeft in het interview toe dat Battlefield 2042 niet goed was. "De release van de game was niet zoals verwacht", zegt ze. "Onze spelers en community waren teleurgesteld, maar ons ontwikkelaarsteam ook."
Dat krijg je ervan als je meegaat in EA-leugensleur, compleet afwijkt van de core en vervolgens ook de ballen hebben door een community valse trailers voorschotelen ("verbergen" van specialist en totaal andere vibe geven) en vervolgens met slecht optimaliseerde game aan komt kakken. "We gaan ons volledig inzetten in nieuwe game" + meerdere studios aangetrokken hebben na BFV. Sure thuiswerken kan belemmerend factor zijn, maar geloof niet dat dit hoofdreden is.

Ik ben bewust dat ik dit niet moest preorderen, had dit na BFV gedoe dit mijlenver kunnen aanzien komen, maar mijn mening staat nog steeds vast, desondanks herinstallaties, na november: december, januari en deze week. Wat een bagger game. 3x de nieuwe map gespeeld, sorry wat is nou leuk aan breakthrough als je niet is kan doorbreken en vervolgens in Operation Locker flashback-mode terecht komt, waarbij je volledig belemmerd wordt door snipers vanuit de base aan je (attacker)team team zijkant en vervolgens volledig vol-gespammed wordt met granaten.

Zo mogen dan ook alles op alles zetten om überhaupt mensen opnieuw aan te trekken, maar geloof dat dat schip na BFV en na dit gezonken is. EA/DICE moeten zo blijven doorgaan zou zeggen, maarja ieder jaar verkoopt FIFA en ander halve games ook goed. Misschien eens meer transparant zijn, gezien er diverse aanwijzingen dat dit een BR-game zou worden en hoe kan een hele game-dev inclusief andere studios goed gevoel hebben bij specialist en hun cringe lines (wat nu verwijderd is).

Deze video geeft goede argumenten waarom de game (onbewust) totaal niet een Battlefield is:

Battlefield has CHANGED

[Reactie gewijzigd door m.z op 22 juni 2022 12:09]

Elke Battlefield is een stukje minder Battlefield dan de vorige. Bij BF1 ben ik definitief afgehaakt. Er worden elke keer concessies gedaan om een breder publiek aan te trekken (lees publiek wat de vorige versie 'te ingewikkeld vond'.

3d spotting, auto regen/repair, upgrades/perks, clowneske skins en wearables, rare classes, TTK, besturing, onrealisme, meer arcade, geschiedenisvervalsing etc etc.

Allemaal om meer mensen naar de game te trekken en dus meer te verdienen. Dit heel vaak ten kosten van de mensen die het spel leuk vonden zoals het was in een vorige versie.
3D spotting is er al niet meer (goede beslissing) en auto regen is er tot op zekere hoogte. Wil je helemaal weer 100, dan heb je hulp van een medic of medic station nodig.

Ik snap de tegenstand tegen clowneske skins -- ik persoonlijk ga helemaal los -- maar wat ik wel beter vindt is dat je IETS kunt aanpassen ipv een vast karakter bij een vaste rol.
Ze wilden gewoon meer op de concurrent lijken; Call Of Duty...Slechte beslissing.
En de reden dat ze steeds meer spelers moeten aanspreken, is omdat ze elk jaar met een nieuwe release op de propppen willen komen om aandeelhouders tevreden te houden. Dezelfde verziekende strategy die UBISOFT hanteert. TakeTwo lijkt daar ook op af te stevenen sinds één van de originele founders is opgestapt.

Die hard fans, kunnen zich jarenlang met hetzelfde spel vermaken (CS, DOTA etc.) En die geven wel een paar euro per jaar uit aan microtransacties, maar ieder jaar 100,- pre-order cashen is natuurlijk wel lekker. En zo lang de markt méér blijft betalen voor een spel dat niet af is, wordt de markt alleen maar meer verziekt. Groot fan van early access prijzen, ookal krijg je niet altijd waar je voor hebt betaald *kuch dayz kuch*
Helemaal met je comment eens. Ik ben groots BF fan en ben zelfs na de lugubere BF4 launch en BFV trouw gebleven aan de fanchise. BF4 is uitgegroeid tot een geweldige game omdat de basis BF was. BFV was zeker niet geweldig, maar had nog steeds dezelfde BF basis wat het nog steeds een vermakelijke game maakte nadat er eindelijk extra content uitkwam.

BF2042 is geen BF meer. Mapstructuren wijken teveel van de core gameplay af en specialists zijn een wanhopige poging om een nieuwe doelgroep aan te trekken die geld uitgeeft aan microtransactions a la CoD. De content van BF2042 was bij release met een handjevol slechte maps, ~25 wapens en een handjevol gadgets echt bizar te noemen. We zijn zo'n 30 jaar in de toekomst verder dan bij BF4, maar ineens zijn er schijnbaar geen wapens en gadgets meer op de wereld te vinden.

Het verbaast me dan ook echt dat ze met deze basis door willen gaan in plaats van hun verlies te nemen en te werken aan een nieuwe titel. DICE was heer en meester in het ontwikkelen op de Frostbite engine, maar vrijwel het hele ervaren development team is inmiddels weg en de engine heeft schijnbaar een te hoge learning curve om er nog iets van te maken. Een nieuw deel op UE5 lijkt me veel toepasselijker.

Al met al hoop ik vooral op een BF-like game van de studio waar de meeste DICE developers naartoe zijn gegaan, Embark.
Dat krijg je ervan als je meegaat in EA-leugensleur
DICE is tegenwoordig de tradename, de eigenlijke naar is EA Digital Illusions CE AB, een heel passende naam... ;-)

DICE is ook al sinds 2006 van EA, dus absoluut niet verbazing wekkend dat na 15+ jaar de EA cultuur daar aardig is binnengedrongen.
Daar ben ik inderdaad wel bewust van. Laten we zeggen EA heeft ook geregeld slechte invloed op zijn studio.

Beetje ironisch, maar vergelijk dit met een (oud EA) studio die dit ook gebeurde: Slightly Mad studio, die een project cars 3 markt brengt, maar totaal geen project cars is en dus ook alleen een brand name.
Die video laat goed zien wat een ontzettende grote faal 2042 is. Ik verwacht dat DICE dit ook niet meer te boven komt.
Ik speel echt iedere avond nog BFV. Er zijn minder DLC's gekomen dan BF4 maar de gameplay is echt wel een upgrade - zeker als je weer terug gaat naar BF4. Vantevoren hekelde ik het geplande attrition systeem maar in de praktijk werkt het erg goed. Zo ook player movenent (en persoonlijk like het sliden).

Grootste fout: je kunt als community geen servers meer runnen. Echt killing.
"We richten ons alleen op Battlefield 2042. Er is geen tijd voor iets anders en dit is wat we willen doen"
Dat is echt dom. Draag dat dode paard waar je aan loopt te trekken te grave en keer terug naar je BF core met een nieuwe game.

[Reactie gewijzigd door MASiR op 22 juni 2022 18:03]

Jouw negatieve uitlatingen over de nieuwe map heeft niks te maken met de map maar met de breakthrough game mode. Nooit fan van geweest ondanks dat het soms wel leuk is.

Operation Locker als iets negatiefs gebruiken vindt ik ook bijzonder, is een van de meest gespeelde maps op BF4 en vermakelijk door close combat.

EA had naar de launch de game moeten terug leggen en pas opnieuw uitgeven als er nog 4 van deze maps zijn en meer wapen content.
Als battlefield dan van het eerste uur ben ik blij dit te horen. In tegenstelling tot veel anderen heb ik al echt genoten van 2042. Season 1 stelde weinig voor maar meer nieuwe content is welkom! Het is voor mij niet nodig om 2042 in de prullenbak te gooien en opnieuw te beginnen. De basis is gewoon goed en de patches hebben al veel verbetering gebracht. Het voelt steeds meer als een echte bf game. Nu hopen dat het aantal actieve gebruikers weer wat aangroeid.
Op basis van steam charts, lijkt het alsof er groei in zit. Ging van 2K naar 5K spelers stabiel. Steam reviews zijn echter nog steeds niet positief, zeker recente reviews :'(

Ik ga hem zeker proberen als hij voor 20-25 euro te koop wordt geboden, anders absoluut niet.
Is nu in de aanbieding voor 29,99. Twijfel ook nog, maar vind persoonlijk dit alsnog te duur.
Ik vermaak me er prima mee voor 30 euro. Enige irritatiepuntjes die ik nog heb zijn helicopters die veel te sterk zijn, en dat elk potje zo'n domme en lange intro moet hebben waar niemand op zit te wachten. Kost gewoon ruim twee minuten voor je eens kan spelen.

Release was uiteraard verschrikkelijk, maar ik vind dat ze goed naar de kritiek luisteren en daarop het spel aanpassen.
2 minuten intro per potje? Thanks voor de heads-up. Ik twijfelde nog om toch weer met FPS te beginnen. Nu weet ik het zeker; laat maar... :O
Slokje drinken
Haar goed doen
Koptelefoon op
Drankje pakken
Hapje eten
Weapons check
En go!
Gewoon spelen , er zijn mensen nodig 😀
Release was uiteraard verschrikkelijk, maar ik vind dat ze goed naar de kritiek luisteren en daarop het spel aanpassen.
Vindt je? Dit zou EA/DICE ook hebben gedaan met BF1 en BFV, om nu te zeggen dat dat grote successen zijn geweest.... Games die binnen een half jaar of zo al dood waren BF2042 doet het in dat op zicht wat beter, dat was binnen een maand of 3 eigenlijk al zo dood als een pier... Dat zal vast zijn omdat de devs zo goed geluisterd hebben naar 'de community'? ;)
deze op steam of EA in de aanbieding?
Je kan ook gewoon eenmalig EA play of EA Play pro nemen, en dan even proberen.
Ik heb heb hem zelf niet gekocht, maar speel m omdat ik EA Play pro heb, scheelt je namelijk dikke bak met geld uit geven voor een game waar je bv aan vast zit.

Zit je ook niet vast aan de rare refund regeltjes |:( 8)7
Heb hem via steam sale voor 30 gekocht maar zit nog binnen de 14 dagen en onder de 2 uur speeltijd maar ondanks dat ik voor zo weinig dit spel gekocht heb en eigenlijk vindt dat ik elke BF toch zou moeten hebben heb ik binnen die tijd besloten dat ik hier geen tijd gehad in ga steken. Speel nog wat BF1 en wat minder 5 maar had bij deze meteen het gevoel van dat ik geen zin heb om deze zo kale goedkoop aanvoelende game geen tijd aan ga besteden.

[Reactie gewijzigd door Marcbr op 23 juni 2022 16:22]

De basis was inderdaad best sterk, hopelijk pakken ze het goed aan. Ik blijf vinden dat de specialists en dode voertuigloze maps niet goed passen.
Het ligt eraan wat je als basis ziet. Juist de punten die je aanhaalt als de Specialists en Maps zijn zaken die voor mij de basis vormen van de game. Zoals het nu gemaakt is voelt het totaal niet als een BF-game.

I.m.o. moeten de volgende zaken sowieso aangepakt worden:
1. Bestaande mappen of helemaal schrappen, of dusdanig reworken dat er een behoorlijke set aan mappen ligt die dynamisch, gevarieerd en zinvol gevuld zijn met (logische) elementen (bossen, bebouwing, heuvels, wegen, bruggen, rivieren/zeeën etc.). Nu hebben ze gewoon een of andere AI losgelaten en zelf hier en daar wat toegevoegd. Het is alsof ik in dezelfde lege woestijnen rijdt als bij Mass Effect Andromeda.
Ik wil steden zoals die ook in BF1, 2, 3, 4 en V zaten.
2. Operators volledig verwijderen en teruggaan naar het oude systeem. Als EA geld wil verdienen bedenken ze maar iets anders, maar volledig te customizen Operators is waarschijnlijk het allerslechtste idee ooit geweest. Iedereen loopt rond met AT/AA.... Laat staan die specials van die operators... Ik vind het te veel Call of Duty en te weinig Battlefield (door muren de vijand tracken, jumpsuits, doelzoekende granaten...)
3. Inkoppertje: Meer wapens, meer voertuigen
4. Vehicle drops, toegegeven, ik zie de meerwaarde. Maar vooralsnog kan ik er niet aan wennen.
5. 128 players.. More is less?? Wellicht zit hier zelfs de root of all evil in. BF=chaos, maar i.c.m. de huidige maplist zit er totaal geen rode draad meer in een match. Iedereen doet maar wat. Je hebt als individuele player/squad nauwelijks invloed op het verloop van de game. Voertuigen (met name heli's) kunnen te makkelijk iemand killen terwijl de speler in kwestie nauwelijks de kans krijgt om naar een volgend spawnpoint te reizen. Wellicht cappen op 80 players max? BF is net als CoD veel run-and-gun, maar met 128 man is er echt geen lol aan.
6. Verwijder die domme tornado's... Wat heeft dit nu in vredesnaam met BF te maken? Zorg voor een dynamisch weersysteem en pas de gameplay daar op aan. De ene keer speel je op map A overdag in het zonnetje, de volgende keer speel je op map A midden in de nacht tijdens een zware onweersbui met minder zicht. Volgens mij zat zoiets redelijk goed ingebakken bij BF1.

[Reactie gewijzigd door Celeritas op 22 juni 2022 12:34]

Ik mis vooral spelers en game modes in bf. Ik blijf van mening dat BF3 heer en meester was waarbij er voor ieder wat wils was. Ik speelde namelijk graag tdm en squaddm met een klein team zonder voertuigen. Mensen die wel graag in vliegtuigen wilde kruipen konden dat in andere game modes. Zo was er voor iedereen wel een gametyp te vinden. Sinds BF3 is het hard achteruit gegaan met hoe goed mappen in elkaar zaten en hoe de game types zich ontwikkelde. De map metro in BF3 bijvoorbeeld... Wat een geweldig map was dat! Een gigantisch lange map waarbij er zoveel diversiteit was tussen buiten binnen en zelfs huizen waar je in kon op het einde. Deze mappen heb ik sinds BF3 nooit meer in bf gezien. Alles lijkt afgeraffeld te zijn. Ik moet zeggen dat ik alle bf's na BF3 gekocht heb maar in geen enkele heb ik meer dan 50 uur zitten omdat de games me gewoon niet meer boeien. BF3 daarentegen heb ik ruim 1700 uur inzitten ter vergelijking
@sygys ik ben het volkomen met je eens dat BF3 de leukste mappen had. Voor mijn gevoel is het verval van de kwaliteit van mappen ingetreden sinds BF4 (basegame). Pas nadat er DLC voor BF4 kwam ging de kwaliteit van de mappen ook weer omhoog.

Een positieve uitschieter vond ik trouwens de meeste mappen van BF1. Die zaten ook netjes in elkaar en boden veel variatie in de game.
Ik ben, ook als fan vanaf BF 1942, afgehaakt na de beta & trial, mijn voornaamste redenen bij conquest:

- Als competitieve speler voelde ik dat ik te weinig invloed kon hebben op een spel met 127 andere spelers, terwijl je bij de voorgaande bf's wel merkbaar invloed had.

- De maps zijn zo groot dat het gewoon saai is als voetsoldaat. Je moet je bijna wel op 1 punt focussen en daar blijven (= rest overlaten aan de 63 anderen en hopen dat het goedkomt, mijn punt één).
Inderdaad, deze punten van kritiek kan ik me bij aansluiten. De maps zijn te groot, er zijn te veel spelers, en je bent te lang bezig met doelloos rondlopen. Het lijkt of 90% van de map gewoon geen spelers heeft, en alle spelers concentreren zich op een aantal punten die complete chaos zijn.

Dat, en de irritante "specialists" of zeg maar heroes.

En gewoon lege, slechte maps die er zelfs niet mooi/indrukwekkend uitzien.

[Reactie gewijzigd door lazershark op 22 juni 2022 11:53]

Ik heb gisteravond voor het eerst gespeeld, en dat viel niet tegen (was gestopt sinds december al, ben zo'n sukkel die de GOLD-edition kocht ;)). Scorebord is leuk, de nieuwe map werkt goed, balans met voertuigen is verbeterd. De hitreg was ik nog niet kapot van.
BF2042 is niet meer te redden.

Beter beginnen ze nu vast met een schone lei aan BF:Bad Company 3. Volgens mij zitten daar meer mensen op te wachten dan nóg een game die het net niet is.

Ik wil méér destructie, "best of" maps van de afgelopen jaren maar dan met een grafisch opknappertje en gewoon weer 64 spelers. Bad Company 2 was echt het hoogtepunt voor Battlefield naar mijn mening in de afgelopen jaren. BF3 en BF4 waren ook nog redelijk, en daarna ging het keihard downhill.
Met de one hit kill sniper die iedereen gebruikte? Of de drone chopper die niet te stoppen was?
Begrijp mij niet verkeerd, Bad company was kwa vibe, destruction en rush gewoon goed. Maar kwa balance toch een van de slechtste. Naar mijn idee heeft iedereen een favo bf, maar dat is de bf die ze het meest speelde in hun jeugd of met de meeste vrienden. Want dat maakt echt veel uit naar mijn idee. Ikzelf speel ook sinds dag 1 bf, en elke bf vond ik leuk. Zeker slechte releases, maar de sandbox dat bf is, dat is het nog steeds. Zoveel games proberen het, maar niemand komt in de buurt. Neem niet weg dat er slechte bfs waren. Bf1 vond iedereen ook slecht. Las het overal. "Niet mijn ding ww1". Terwijl kwa infantry gameplay, in de trenches zo absurd oorlog was. BfV zelfde; "niet mijn ding want vrouwen"... Terwijk de tickrate, the movement. Allemaal vooruitgang weer. 2042 geen voip, scoreboars etc is gewoon heel slecht. Maar 128 spelers en geen invloed hebben...ik lees het vaak, maar totaal niet mee eens. Kijk jackfrags, en vooral stodeh of hun groepje samen. Zie je daar geen invloed? Die spelen precies zoals mijn groep altijd gedaan heeft. Dat er soms een shitload aan spelers zich vastbijten op 1 vlag geeft juist aan dat andere vlaggen makkelijker te pakken zijn. En als je bf speelt weet je hoe dom andere spelers zijn. Want jij staat leuk een vlag te pakken, maar niemand van de vijand spawnt er. Dat bf 2042 slecht is kwa open gebied, bugs, specialists en dingen die er standaard hadden moeten inzitten totaal mee eens. Maar de bf sandbox zelf is nog steeds goed. Balance is ook echt een ding, en dat heeft heel veel invloed over wat iemand van die match vindt.

Persoonlijk zou de favo bf gewoon bf3/bad company zijn, maar dan in de huidige techniek. Hitreg, tickrate en movement system van bf5, de vele voertuigen variatie van 2042+portal.
En de absurd goede dlc van bf3/bf4. En natuurlijk die vibe ook. Moderne tijd, begin 2000. En idd wat golden best maps uit de serie.
64 spelers rush en conquest. En 128 spelers breaktrough. Voor ieder wat wils. Als er maar een voertuig training mode in zit. Want iedereen die bf speelt kent de horror spawns wel helaas.
Just my two cents
Want vrouwen? Heb ik echt niemand horen zeggen, ooit, behalve de woke community manager bij EA dice, die ook riep dat als mensen de game niet goed vonden, ze hem beter niet konden kopen. Daar heeft ie z'n zin in gehad, en hij mocht later ook een andere baan zoeken. Oh, en diverse woke media outlets berichten ook dat gamers het spel links lieten liggen 'want vrouwen'. Nee. Gamers lieten de game links liggen want shitgame zonder content. En een trailer die een vrouw met een bionische arm laat zien, een kerel met felblauwe gezichtsverf in BFV deed wat af aan het authenticiteitsgevoel en de immersie. Kritiek die EA/DICE ook kreeg na launch BF1 overigens, en ook besloot te negeren. EA stond in die tijd bekend als zoekend naar de eerstvolgende cashgrab (zie o.a. de loot box ellende van Battlefront 2) waardoor gamers snel het idee hadden dat EA met niet realistische cosmetics het waarsch. een pay to win feestje zou proberen te maken. Dat is BFV uiteindelijk niet geworden, gewoon een game die niet zo vermakelijk was als voorgaande delen en waar vanwege tegenvallende inkomsten vroeg de stekker uit getrokken is qua content. Kleine misrekening van EA die zich waarschm al rijk had gerekend met skin verkoop . Niets bah-vrouwen. Slecht excuus voor een slechte release met middelmatige content.
Dingen die ik als speler vanaf 1942 mis:
-Servers.
-Mapdesign
-Hitreg die voorspelbaarder is dan nu, dus wellicht netcode/servers
-speelsnelheid ligt te hoog in een poging om te appeleren aan COD spelers in plaats van pseudo tactisch zoals BF2/3/4 waren.

Technisch enorm knap wat het spel kan, maar ik hoopte op meer/beter.
Wat ik mis van 1942: bestuurbare carriers en duikboten.

Ja dat was slome gameplay, maar oh zo leuk als je de vijandelijke carrier tot zinken wist te brengen.

Verder mis ik het niet hebben van unlockables. Gewoon iedereen dezelfde kansen met dezelfde uitrusting.

[Reactie gewijzigd door pirke op 22 juni 2022 18:08]

Een beetje unlockable? prima. Maar dan zoals BC2, BF3/4 was gewoon prima. Haalbare kaart, geen absurd voordeel, en relatief eerlijk.
Als het puur optisch is heb ik er geen moeite mee, maar wapens en attachments vrij moeten spelen is voor mij gewoon grinden. Een basis wapen speelt slecht, pas na allerlei upgrades speelt ie lekker. Betere scope/dot, minder recoil, groter magazijn, allemaal factoren die een voordeel geven. Dat mogen ze van mij direct schrappen. Zo ook met voertuigen.

Maar goed, dat zal de leeftijd zijn...
Ik ben 38, dus leeftijd is niet het ergste. Hoewel het grinden kan zijn, vind ik het wel prettig gaan in BC2, BF3/4. Met een iron sight kwam je een heel eind en binnen een paar kills per wapens begin je al aan verfijning. Het is geen grote uitdaging en je maakt als noob nog steeds prima een kans.
Dat vind ik bij BF2042 wel een stuk minder uitgewerkt... Maar heel die game slaat gewoon nergens op.
Is er inmiddels al een scoreboard? :P
ja die is er, paar updates terug is die toegevoegd.
Goed dat ze dit doen, is ook wel nodig om ervoor te zorgen dat de franchise niet dood gaat. Ik speelde al sinds 1942, alle uitbreidingen, Vietnam en zo'n beetje alle games daarna. Maar na Battlefield 4 vond ik het toch wel bergafwaarts gaan. Battlefield 5 heb ik weinig gespeeld en 2042 niet aangeraakt vanwege de recensies.
Wat mij betreft is de franchise al een tijdje dood. De laatste games zijn zó anders dan de oudere games. Ik ben het ook helemaal met je eens dat het na deel 4 echt hard achteruit gegaan is.

Het steeds weer proberen nieuwe dingen toe te voegen en allerlei oude elementen uit de game halen is wat mij betreft de voornaamste oorzaak dat de BF games steeds minder zijn geworden. Vernieuwing is prima, maar dat kan ook door gewoon ijzersterke maps uit te brengen, wat nieuwe wapens en een nieuwe setting. Niet door het scoreboard te verwijderen en (wat voor mij het grootste hekelpunt is) modsupport te verwijderen.
Soms voelt het alsof jullie al bejaard zijn, met het 'vroeger was alles beter' denken. Het zal de franchise ook niet verder helpen om geen verandering toe te passen want dan krijg je de CoD of Fifa perikelen met een makkelijke cash grab. Je kunt DICE in ieder geval geen gebrek aan ambitie kwalijk nemen.
Hmm tot op zekere hoogte misschien, dit was gewoon het verkeerde type verandering. Als je letterlijk de core gameplay van je game veranderd, die gameplay waardoor Battlefield zich definieerde als zijn eigen unieke game, dan moet je niet gaan janken dat mensen het kut vinden en vervolgens hun heil ergens anders gaan zoeken.

Je gaat bijvoorbeeld in het voetbal toch ook niet ineens 8v8 met drie ballen op het veld en rugbytackle toegestaan.
Daarin verschillen we blijkbaar van mening, want voor mij is de core altijd gebleven; in (relatief) grote maps met infanterie en voertuigen conquest of rush spelen. De afwijkingen die met ieder nieuw spel worden toegevoegd werken dan misschien niet altijd even goed, maar in basis heb ik altijd kunnen genieten van de voor mij 'core' gameplay. Overigens heb ik bij BF2042 een paar maanden pauze genomen in de hoop dat ze het weer recht trekken zoals ze destijds ook bij BF4 hebben gedaan en ben met de laatste update weer volop aan het genieten :-)
Besef wel dat de oudere set aan games (BF:Vietnam, BF2, BF3, BF4 en nog een aantal anderen) wel meer bij de basis bleven en stuk voor stuk nieuwe elementen brachten en elke keer een succes waren.

Goed, BF4 had een dramatische start maar dat is helemaal goed gekomen. Dat kwam echter vooral doordat onder andere door de netcode issues groot waren. Dat is totaal niet het geval met 2042.

De basis is er niet meer in 2042. Je hebt alleen de naam nog en daar houdt het wel bij op.

Het ligt echt aan dezze game want er zijn zat nieuwe delen van games die ik prima vind. Maar jouw mindset is wel waarom Battlefield is zoals het nu is. Veel mensen vinden elk nieuw dingetje prima. Waarschijnlijk vind jij het ook geen issue dat er geen scoreboard in de game zat en vind je het prima dat je als infantry speler nu totaal geen rol meer speelt op een schaalgrootte van 128 man. En dat jij dat vindt, is natuurlijk ook prima. Ik kan niet bepalen voor jou wat je leuk vindt en dat wil ik ook totaal niet.

Maar Battlefield heeft wel een enorme fanbase opgebouwd vroeger en als je ziet hoeveel mensen daarvan er nu nog 2042 spelen, dan kun je wat mij betreft alleen concluderen dat het beter luisteren naar de fans en het blijven bij de 'root', een betere keuze was geweest.
De netcode issues niet groot bij 2042?? Nou, wel voor spelers met een (heel) lage ping. Met BFV is dat ook soms het geval, maar na de 1.0.0 patch voor 2042 is het voor mij niet meer te doen.

Ik schiet hele magazijnen leeg soms op tegenstanders van dichtbij en dan kan je echt meetellen: 1,2,3 seconden en als het meezit heb je een kill. Als dit zich voordoet, dan ben ik andersom instant dood. Je hoort één tik van een kogelinslag en ik lig op de grond, het maakt daarbij niet uit welk wapen de tegenstander heeft. En als ik met deze issue speel, dan zijn er ook timingsissues met kogels die de hoek om gaan enzovoort.

Het valt dus samen. 3 van de 4 rondjes hebben op dit moment dit probleem en dan plots is het opeens weer helemaal goed. Bij BFV heb ik het ook hoor, maar daar is het 1 of 2 van de 4 rondjes. Het zal te maken hebben met de spelers in het veld.
Respect dat ze dit willen doen. Ben benieuwd of er nog iets van te maken is, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een slechte game omgedraaid wordt in een goede game. Heb er dus wel vertrouwen in.

[Reactie gewijzigd door SHiNeye op 22 juni 2022 11:08]

Battlefield 4 werd van brakke game naar een geniale master piece omgetoverd.

Helaas voelt hier de basis al helemaal verkeerd aan. Mechanics, graphics, geen classes, mappen zonder cover, het geluid is niet "battlefields" etc.

Zaken zoals een missende server browser zijn toe te voegen aangezien dit in Portal al aanwezig is. Maar al het andere...

Ik heb er een hard hoofd in helaas.

[Reactie gewijzigd door Adel_F16 op 22 juni 2022 11:20]

Kapitein gaat ten onder met zijn schip?

Dit spel word nooit meer wat, ookal krijgen ze hem technisch en gameplay op een goed niceau dan nog zullen er legio BF fans zijn die zich genaaid voelen en hem uit principe niet meer spelen. Nieuwe spelers zullen ze waarschijnlijk ook niet veel aantrekken door alle slechte reclame.
Ik ben zo nu en dan weer aan het spelen, wel in solo modus. Dat wordt langzaam aan ook beter. Nu word je in ieder geval met bots in een groep gepropt en sta je niet meer in je uppie. Nog even de bots leren met een vliegtuig om te gaan en ik ben tevreden (al zou 127 bots + speler me ook wel leuk lijken).
Dat kan gewoon, het heet niet voor niks solo en co-op. Snap overigens niet hoe je het leuk vindt, bots zijn erg matig en makkelijk te verslaan. Tot nu toe alleen gebruikt om wapens te unlocken wat eigenlijk verkeerd voelt.
Wat kan gewoon? 127 bots + speler? Dat kan namelijk niet, met één speler wordt de hoeveelheid beperkt tot 63.
De bots zijn niet altijd even goed of spannend, maar het hangt er maar vanaf hoe goed je bent. Voor iemand die minder vaak speelt is multiplayer een drama. Ten tijden van BF3 en 4 ging het mij nog goed af maar zoveel tijd heb ik tegenwoordig niet meer. Elke 20 seconden het "respawn" scherm te zien krijgen, daar is ook niks aan.
Ik heb het na maanden ook weer eens opgepakt. Ik vond de solo al leuk, gewoon omdat ik niet veel speel en het als newby altijd zwaar blijf afleggen in multiplayer. Maar de AI is echt heel veel beter geworden. Ze raken me nu gewoon :)
De nieuwe map van Battlefield 2042 is in ieder geval erg goed. Ze zijn de juiste richting ingeslagen. Ik was al bang dat ze de stekker uit de hele franchise zouden trekken maar gelukkig is dat niet aan de orde.
Ik vind die BF3 velden die je nu ook in 2042 tegenkomt heel fijn. Bizar is dat, ik werd in zo'n veld neergezet en ik wist meteen de weg, terwijl het 10 jaar geleden is dat ik die velden voor het laatst gespeeld heb, haha.
Klinkt veelbelovend en correct. Maar mijn geld krijgen ze pas als er zaken gerealiseerd zijn. Het vertrouwen is echt *compleet* weg namelijk :D
Had zelf de beta gespeeld en dacht no way dat ze het zo uit brengen, en toch deden ze het.
Beweren dat de game nu goed genoeg is om te focussen op dlc en seizoens uitbreidingen terwijl de game met een voet in het graf staat. Klinkt in mijn oren alsof ze er het laatste beetje geld uit willen knijpen.
Dus wat ze eigenlijk toegeven is dat de game minstens nog 3 jaar ontwikkeling nodig had voordat ze het uitbrachten op de markt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee