Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 136 reacties

Nintendo-directeur Satoru Iwata geeft toe dat de verkoop van de 3DS tot nu toe is tegengevallen. Nintendo had eind maart 3,6 miljoen exemplaren verkocht, waar de fabrikant had gehoopt had 4 miljoen weg te zetten. Iwata wil meer reclame maken.

Nadat marktonderzoekbureau Lazard Capital Markets eerder deze maand al had vastgesteld dat de verkoop van de 3DS na een succesvolle lancering hard was teruggelopen, geeft nu Nintendo-directeur Satoru Iwata toe dat de verkoop van de handheld tegenvalt. De eerste verkoopresultaten van de 3DS waren juist zeer positief.

De nieuwe handheld van Nintendo is uitgerust met een autostereoscopisch 3d-scherm, waardoor gebruikers diepte zien zonder speciale bril. De handheld is sinds 25 maart te koop in Europa. In Japan verscheen de handheld al in februari. In de eerste week na de lancering gingen er in Japan 371.000 exemplaren over de toonbank, in de VS 400.000 en in Europa 303.000 stuks. Na die eerste week zakte de verkoop echter in, geeft Iwata toe.

Iwata had verwacht dat een handheld waarmee 3d ervaren kon worden zondat dat daarvoor een bril nodig is als vanzelf zou verkopen. Dat blijkt niet het geval en de directeur wil nu een nieuwe marketingcampagne opzetten om de 3DS aan de man te brengen. Verder denkt de directeur dat het aanbod aan software voor de 3DS nog tekortschiet. Consumenten zouden daarom nog wachten met de aanschaf van een 3DS. Dat was ook de conclusie die Tweakers.net trok bij de lancering van de handheld: "Het is nog wachten op die ene game van Nintendo die echt alle mogelijkheden van de 3DS uitbuit. Een nieuwe Zelda bijvoorbeeld, of een echt nieuwe Mario-game."

Nintendo 3DS

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (43)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (136)

1 2 3 ... 6
Een reden wat ik vermoed, en ik nog niet gelezen heb, is dat Nintendo mogelijk wil voorkomen wat ze met de Nintendo DS en de Wii hebben meegemaakt. De productie van die systemen waren niet voldoende voor de vraag. Oftewel ze hadden waarschijnlijk meer kunnen vragen voor die producten, maar een prijsverhoging een paar weken na de lancering doorvoeren zal mogelijk te veel schaden.

Nu lijken ze de prijs hoog te hebben gezet zodat ze in ieder geval het eventuele tekort kunnen beperken en bovendien meer geld kunnen verdienen. Wellicht kunnen ze nu ook een hogere prijs vragen na de succes van de NDS en de Wii. Op zich vind ik daar niets mis mee met een commercieel bedrijf, maar mijn geld ga ik er voorlopig niet aan uitgeven. Ook zouden ze nu nog een prijsverlaging doorvoeren wat naar mijn mening op minder weerstand zal leiden dan een prijsverhoging. Samen met de genoemde redenen zoals de echte goede spellen nog moeten komen, hoop ik zelf nog op een prijsverlaging om tot aanschaf over te gaan. Hoewel ik een prijsverlaging op korte termijn ook niet zo snel zie komen.

Zelf ben ik eigenlijk dus wel geïnteresseerd in de 3DS en heb ik er een beetje met de 3DS gespeeld op een demo pod in de winkel. Dat was eigenlijk meer een kleine teleurstelling, dan een doorslag om hem aan te schaffen. Hij oogde goedkoper dan ik had veracht. En ook de nadrukkelijke glimmende behuizing en schermen vond ik erg jammer. Daarnaast vond ik het 3D effect van het getoonde spel Pilotwings Resort minder dan ik had verwacht (3D slider stond op max), terwijl in de reviews: Nintendo 3DS: nader bespeeld wordt gezegd dat het 3D hier juist sterk aanwezig zou zijn. Ik wacht het nog wel even rustig af.

[Reactie gewijzigd door Regeneration op 27 april 2011 13:51]

400 duizend onder verwachting is volgens mij toch een geslaagde verkoop.

Ik weet zeker dat zodra Zelda uit is en een nieuwe Mario dat het apparaat weer als een dolle zal verkopen.

Nintendo moet maar eens inzien dat de meeste mensen een Nintendo console kopen juist voor de Nintendo games. Zorg er dan voor dat bij de release van van een nieuwe console er in ieder geval een nieuwe Mario, Zelda of Metroid voor handen is :)

Kan eigenlijk niet wachten op een nieuwe Metroid !!
400 duizend onder verwachting is volgens mij toch een geslaagde verkoop.
Nintendo heeft 3.6 miljoen 3DS'en verkocht aan de detailhandel, maar da's niet de doorverkoop aan consumenten. Dat kan ook niet anders, want Nintendo had het bij die cijfers over de verkopen in eind maart. Ter verduidelijking: de 3DS is in Europa op 25 maart uitgekomen, in de VS op 27 maart.

Uit het artikel:
In de eerste week na de lancering gingen er in Japan 371.000 exemplaren over de toonbank, in de VS 400.000 en in Europa 303.000 stuks. Na die eerste week zakte de verkoop echter in, geeft Iwata toe.
Het probleem is dat er op dit moment zo'n 2.2 miljoen 3DSen zijn verkocht en er dus bijna anderhalf miljoen exemplaren op de schappen liggen terwijl de verkoop in elkaar kachelt na de succesvolle eerste week. De komende maanden kan Nintendo de fabrieken stil zetten. Vergelijk dat eens met de lancering van de iPad 2 die direct wereldwijd uitverkocht was.

Verder was het een fout van Nintendo om de 3DS qua naam en uiterlijk zoveel op de DS te laten lijken. Bijna niemand lijkt door te hebben dat het een "next-gen" handheld is, gebaseerd op nieuwere technologie. De meeste DS-bezitters denken dat 3D de enige vernieuwing is. De reden daarvoor is dat 3DS-games er wel beter uitzien dan de oude DS-games, maar omdat Nintendo zoals zo vaak goedkope kiest voor goedkope te produceren hardware ipv "the cutting edge" zoals Sony, is het verschil ten opzichte van moderne mobiele telefoons en de onderhand 6 jaar oude PSP niet zo groot is, ziet het er grafisch toch belegen uit.
Vreemd he voor een product dat in feite 1 kunstje meer kan dan zijn 4 voorgangers. De verschillen zijn gewoon niet groot genoeg voor vele DS bezitters om 250 Euro aan een opvolger uit te geven die niet eens echt een opvolger is..
Zowiezo is die Nintendo DS een grote melk koe steeds meer en nieuwe versie en dan steeds maar 1 klein ding veranderen. Mijn standaard DS is nog goed genoeg. Ook blijven de spellen van dezelfde kwalliteit.

[Reactie gewijzigd door Joey101 op 27 april 2011 12:53]

Dit zelfde geld toch voor elke andere console?

Ze lijken allemaal op elkaar en ze zijn allemaal verbeteringen van een lang bestaand model.

In de basis lijkt de 3ds al veel op de gameboy advance sp, maar de ps3 lijkt ook veel op de ps2. Het zelfde geld nog meer voor apple waar de verschillen ook erg klein zijn.

Het gaat om wat er geleverd wordt, als de spellen boeiend zijn dan verkoopt dat ding wel.
De eerste DS had braintraining en dr layton als aandrijvers.... de 3ds heeft dat momenteel niet.

De graphics boeien voor vele niet, de DS en de Wii hebben dat wel bewezen.
Toch snap ik niet dat Nintendo de bij de DS niet meer echt innoveert, waar het dat bij de Wii toch wel echt heeft gedaan. De Wii biedt namelijk wèl veel nieuwe mogelijkheden tegenover de Gamecube, daar waar de DS dit al een hele poos niet meer doet tegenover zijn voorgangers.

Sowieso is inzetten op 3D technologie in mijn ogen geen vernieuwing, maar slechts meelopen met de hype...
Toch snap ik niet dat Nintendo de bij de DS niet meer echt innoveert, waar het dat bij de Wii toch wel echt heeft gedaan. De Wii biedt namelijk wèl veel nieuwe mogelijkheden tegenover de Gamecube, daar waar de DS dit al een hele poos niet meer doet tegenover zijn voorgangers.
Dit is echter heel simpel te verklaren..

Nintendo maakte al lang geen winst meer op de gewone consoles en had Sony en Microsoft als langszij zien komen. Financieel gezien en zakelijk gezien ging het dus erg slecht met Nintendo als consolebouwer en als ze zo door zouden gaan dan kwam het einde vanzelf in zicht. Er moest dus iets gebeuren, er moest wat veranderen, ze moesten de markt op zijn kop zetten. En dus dus moesten ze risico nemen: de Wii.
Denk maar niet dat Sony en Microsoft ook niet allang dit soort concepten op de plank hadden liggen. Zij hadden echter niet de noodzaak om het risico te nemen.

Op de mobile gaming markt is Nintendo echter heel erg groot. De DS (en alle varianten) zijn goed verkocht en dus heeft Nintendo incrementeel wat gewijzigd, ze denken immers te weten wat verkoopt en door daar de laatste trend aan toe te voegen (3D) moet het wel een hit worden. Wat ze echter vergeten is dat de DS de behoeftes van de gebruikers van tot 5 jaar geleden heeft vervuld, die van vandaag kunnen en blijken heel anders te zijn.

De volgende mobile nintendo zal dus weer een stuk innovatiever zijn. Helaas laat Nintendo (en heel veel andere bedrijven) zich drijven door de sales figures. Innoveren om te verkopen, niet om de gebruikers te verwennen.
Dan is het tijd om de GAMEBOY terug te laten komen. Ze zeiden altijd dat de NDS als een derde pilaar zou werken, en de Gameboy ook nog ondersteund zou worden. Niet veel later werd het merk Gameboy hard gedumpt.

Tijd om de DS gedoe na de 3DS te stoppen en dan met een waardige Gameboy te komen? Merk dat ik totaal geen trek heb in een 3DS, mede door de remakes van oude games die ik al zovaak heb gespeeld steeds terugkomen. Ik houd het bij mijn DSlite.
Mischien is de 3DS iets voor een volgende generatie. Jongeren die nog niet oud genoeg zijn om al die voorgangers gehad te hebben en voor wie al deze spelletjes dus per definitie nieuw zijn.
Dat kan, maar die markt is dus een stuk kleiner! Wat Nintendo goed deed met de DS was een nieuwe markt aan boren, namelijk de ouderen. Zeker gezien dat een groeiende markt is. Op dit moment verliezen ze echter mobile gaming aan Apple en Android...
Het probleem van de DS is m.i. dat ze ondertussen al te lang meegaan...zolang alles backwards-compatible moet zijn kunnen ze niet zo veel innoveren en het is ze waarschijnlijk te riskant om die backwards-compatibility nu te laten zitten...

Ach, laten we hopen dat Nintendo door de tegenvallende verkopen inziet dat ze weer moeten innoveren met hun handheld...
De 3Ds is backwards comtaible door een vorm van emulatie, niet doordat er DS-hardware in zit. Dat kan de beperking niet zijn.
Inderdaad. De Dsi heeft een camera als extra'tje. Die wordt echter maar in 1 of 2 spellen exclusief ondersteunt. MAW heb je er niks aan. Daarnaast is die camera ook nog low-res maar dat weerhoudt Nintendo erniet van om hem voor een enorme prijs te verkopen.
Dit dus. Ik heb ook nog steeds zo'n 'Vanilla' DS (geen Lite of DSi) die zelfs nog van de launch is, 5 jaar geleden (!). Her en der een paar krasjes, maar doet het nog perfect.

Daarnaast vind ik dat hele 3D-gebeuren overhyped en ik krijg er hoofdpijn van. Leuk bedacht, dat wel, maar ik vraag met zeer af in hoeverre het echt meerwaarde heeft tijdens het gamen.

[Reactie gewijzigd door darpios op 27 april 2011 13:03]

Ik ook. Sterker nog, de D-pad van die "oude DS" is stukken beter dan die gladde van de opvolgers. Ik heb graag grip op mijn spelbesturing.
Tja, en eigenlijk was de vanilla DS wat mij betreft al weer minder goed dan de originele GBA. Dat was nog een echte gaming handheld. Tegenwoordig is 't gewoon een multimediatoestel geworden met al die camera's en weet ik 't wat.

Ik ben afgehaakt na de DS Lite (had de vanilla DS al overgeslagen).
Als ik hier zo lees dan denk ik dat Nintendo een paar fouten heeft gemaakt:
• Ze hadden het helemaal niet DS moeten noemen of een term als "next" of "advance" moeten toevoegen, dit is géén DS: sterker nog, de DS games moet hij emuleren! Het is een hele nieuwe opvolger die toch wel mooie graphics (op of net iets boven Wii niveau) weet te toveren.
• Ze hadden meer moeten benadrukken dat het 3D effect ook uit kan worden gezet en dat het zelfs zonder 3D een waardevolle upgrade is met veel mooie, nieuwe games en/of klassiekers al dan niet via een goedgevulde appstore (zeg nou zelf, wie mist er niet af en toe oude gameboy spelletjes die helaas niet meer werken op nieuwe devices? Link's awakening of Super Mario Land 2 lijkt me weer leuk!)

Al in al denk ik dat ze dus moeten communiceren dat het écht een nieuw device is en daarnaast ook dat het 250 euro waard is. Zelfs zonder 3D. De games moeten helaas nog komen :/

[Reactie gewijzigd door Umbrah op 27 april 2011 13:25]

Daar sla je de spijker op den kop. Doordat Nintendo zoveel versies van de DS uitgekomen zijn denken casuals dat het gewoon een nieuwe versie van de DS is en aangezien ze al een DS hebben gaan ze niet zomaar upgraden.
Op zo'n mini schermpje en met weinig echt nieuwe games die er gebruik van maken is de hardware verbetering nog niet echt aantrekkelijk. Tel erbij op dat ie zeker 100 euro duurder is dan een DSi en je weet waarom ie niet zo geweldig loopt.

Ik ben best bereid om wat te besteden aan gadgets, maar zo'n meerprijs voor een 3D scherm begin ik niet aan. Pas als ie onder de ~180 euro komt of in een leuke bundel zal ik er een overwegen.
Ondanks alles wat je hierboven noemt, vind ik die €250 toch te veel. De net aangeschafte DSi ging nog net (wist dat de 3DS er aan kwam, maar bewust gekozen deze links te laten liggen) Daarbij zijn de spellen ook duur, helaas zie je in de lokale winkels nauwelijks nog games voor de DS-DSi, 80-90% van het aanbod hier is voor de 3DS (uiteraard tel ik dan de andere platforms, zoals PSP, Wii, PS3 niet mee) al is het totale aanbod dan inderdaad zo'n 10-15 games.

offtopic:
Die lokale winkels zijn mij dus kwijt, als wij iets willen voor dat ding, dan trekken we er een paar uur voor uit om even bij een MediaMarkt binnen te wippen. En ja, dat 'even binnen wippen' betekend dat we na 30-45 minuten weer buiten staan (laatst zelfs al na 20 minuten), de rest van die paar uur zit in de heen en terugreis.
Ben het hier eigenlijk wel mee eens. N heeft hem echt gepresenteerd als DS variant en niet als nieuwe console.

De prijs is daarnaast in verhouding erg hoog. Geen echt goede nieuwe releases (Streetfighter 3DS doet het wel goed zover ik kan nagaan, Pilotwings is meer een techdemo).

Zelf wacht ik op de release van de remake van Zelda, voor mij het geld waard maar voor velen toch gewoon een port. Spellen als Kid Icarus en Star Fox schijnen daadwerkelijk beter te gaan worden dan oorspronkelijke DS games, misschien dat ze hiermee wat mensen over de streep kunnen trekken.

De 3D slider is in mijn geval heel erg belangrijk, heb een "kleine" oogafwijking. Nooit last van totdat het geforceerde 3D in beeld komt, kan ik niet al te lang naar kijken (bios zelfde probleem maar hier houd ik het nog wel een film uit).

ps er komt een speciale versie van de Zelda versie 3DS. Weinig over bekend, ook niet of hij in de EU uit gaat komen. Wel leuk is dat er op de doos vermeld staat dat Link's Awakening erbij zit (download misschien?)

http://defaultprime.com/w...oads/2011/01/zeldabox.jpg

[Reactie gewijzigd door SonicRPR op 27 april 2011 13:37]

Starfox is ook een port, van Starfox 64.
ps er komt een speciale versie van de Zelda versie 3DS. Weinig over bekend, ook niet of hij in de EU uit gaat komen. Wel leuk is dat er op de doos vermeld staat dat Link's Awakening erbij zit (download misschien?)

http://defaultprime.com/w...oads/2011/01/zeldabox.jpg
Eerst dacht ik "HEBBEN", maar toen zocht ik verder: Er is weinig over bekend omdat het fan-art blijkt te zijn. Jammer. Ik zou hem zeker gekocht hebben :|
Niet eens, Nintendo apparaten moeten het hebben van één specifiek ding wat je doet zeggen WOW dat is gaaf. En dan later kom je erachter dat je er meer mee kan. uitleggen hoe tof een online structuur met friendcodes werkt is veel moeilijker aan een Jan met de Pet dan een schuifje omhoog drukken en alles is ineens in 3d!!?? wow dat is indrukwekkend.

Ow en de AR games zijn ook erg indrukwekkend als je het laat zien aan een "non tweaker" persoon...
Nou noem je ook iets. Die friendcodes doen mij nogal denken aan het online pc gamen van 15 jaar terug. Mag ik jou IP adres, dan krijg jij de mijne, dat soort meuk. Op alle moderne consoles en verschillende pc programma's en games kun je gewoon een friends listje aan houden. Bij Nintendo mag je codes gaan kloppen, erg apart.
Nou noem je ook iets. Die friendcodes doen mij nogal denken aan het online pc gamen van 15 jaar terug. Mag ik jou IP adres, dan krijg jij de mijne, dat soort meuk. Op alle moderne consoles en verschillende pc programma's en games kun je gewoon een friends listje aan houden. Bij Nintendo mag je codes gaan kloppen, erg apart.
Bij nintendo kun je ook een friendlijstje bijhouden, alleen zit er een extra barriere op, om te zorgen dat kinderen de persoon echt kennen (dat is de theorie), en niet zomaar met wildvreemden (pedo's) gaan praten.

Niet dat je kan praten/chatten met de 3DS, althans, geen idee hoe :)
Het is wel echt een opvolger ten opzichte van de originele DS (Phat), in tegenstelling tot de DS Lite, DSi en DSi XL. Dit zit hem namelijk in het feit dat de 3DS een stuk betere specificaties heeft dan eerdergenoemden. Bekijk maar screenshots van de aankomende 3D remake van Ocarina of Time. :) Om te stellen dat de 3DS 'in feite 1 kunstje meer kan dan zijn 4 voorgangers' vind ik onterecht.

Desalniettemin is het games-aanbod tot op heden ook in mijn optiek op zijn zachtst gezegd ietwat karig. Ik vind de 3DS zeker een interessant apparaat, maar wacht ook liever tot er (voor mij) leukere games beschikbaar zijn. Bovendien vind ik 250 euro wat aan de dure kant. :)
Betere specs zijn nodig om dat 1e kunstje te kunnen.
90% van de DS bezitters willen graag een R4 gebruiken om gratis honderden games te spelen, dit werkt niet op de 3DS dus erg aantrekkelijk is het niet. Pas als een systeem gekraakt wordt en interessant genoeg is voor software piraten zal het een groot success worden ben ik bang..
Waarom bieden ze hier het kaartje al aan met software?

http://www.r4wood.com/

Of werkt het nog niet (heb nog geen 3ds dus weet er niks van af op dit moment)?

[Reactie gewijzigd door Subversa op 27 april 2011 13:12]

Daar kun je alleen gewone DS spellen mee spelen. Kun je net zo goed een DS Lite kopen, gaat ook nog eens veel langer mee op een batterijlading.

DS Lite was een goede upgrade van de oorspronkelijke DS (kleiner, handzamer en beter scherm). De enige zinnige upgrade na DSL was de DSi XL met groter scherm. 3DS kan pas wat worden met goede games, maar door de repressieve acties op R4 achtige kaartjes denk ik dat die nooit het succes van de originele DS zal kunnen evenaren.

De R4 schaad misschien game makers, feit is wel dat ondanks een R4 ik voor de DS veel, veel meer spellen heb gekocht dan voor de GBA en Gameboy of enige andere voorganger. Beetje het Wordperfect effect; iedereen kopieerde dat maar daardoor werd Wordperfect wel de defacto standaard tekstverwerker en leverde een goede winst op. Zo ook met mp3 muziek en YouTube; daardoor heb ik artiesten ontdekt die ik anders nooit ontdekt zou hebben en heb daar later ook CDs en DVDs van gekocht. Dit soort dingen stimuleren de markt enorm, eigenlijk snapt alleen Brein dit niet.

Ik denk niet dat dit met de 3DS nog eens gaat gebeuren, het is vaak erg moeilijk om een eerder succes te overtreffen).
DS-Mode is gehackt, 3DS-Mode is de verwachting dat het mogelijk nog een jaar kan duren voordat men de encryptie heeft gekraakt en dumps kan poduceren die te gebruiken zijn.
Het is ook erg overrated; de graphics zijn niet veel beter dan PSP nu (laat staan NGP) en er is tot nu toe alleen maar troep en belabberde ports voor uit.
Het is idd technologie van 10 jaar geleden, met 3d bonus waarvan bijna iedereen hoofdpijn krijgt en batterij van 2 uur en half. Dat allemaal voor maar 250 euro. Heel vreemd dat het geen superhit is.
Ook leuke AR games, streetpass, spotpass, Mii's en een redelijk goed werkend online potentieel, Faceraiders en een vrij compleet pakket voor 250 euro.

En Nintendo fans zijn bekend met 10 jaar oude tech die kopen ze namelijk altijd. DS was ook al 7 jaar oude tech toen het uitkwam en de Wii ook dus ach dat is niet zo erg.

Het gebrek aan goede killer apps, en het gebrek van de online shop heeft ook niet veel mensen blij gemaakt. Er is geen enkel spel op de 3DS die niet al eens eerder uitgekomen is. Behalve Rabbits 3D de rest zijn heruitgaves van games die we al eerder hebben gezien. Dus geen wonder dat mensen er niet warm voor lopen. En ik persoonlijk zou heel tevreden zijn als ik binnen 2 maanden 3,6 miljoen apparaatjes wist weg te zetten over de hele wereld...
inderdaad, goed werkend online potentieel.

De 3DS is halfbakken afgeleverd; sommige functionaliteiten zoals de Shop komen pas 2 maanden na lancering uit. Dat is triest.
Ik denk dat het gros van de Nintendo kopers nog steeds heel traditioneel hun games bij de Bart Smit e.d. haalt i.p.v. online. Die merken helegaar niets van de Shop.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 27 april 2011 18:08]

Opzich zijn dat voornamelijk persoonlijke redenen denk ik. Het enige waar ik als bezitter tegenaanloop is het beperkte spel aanbod wat mij aanspreekt. Ik denk dat veel mensen en voornamelijk nintendo fans afwachten totdat er een paar echte 'nintendo games' uitkomen en dan de 3DS pas kopen.
Voor mij is het een samenhang.
De spellen die tot nu toe uit zijn kunnen mij niet echt vrolijk maken..
En idd, techniek die al zo oud is en 150 euro winst per apparaat doet bij mij helemaal de das om.
Nintendo loopt weer achter de feiten aan en hoopt dat er nog genoeg mensen gek genoeg zijn om iets te kopen.
Mijn redenen:
1) te duur
2) te korte accuduur voor een handheld
3) te weinig goede games
4) games zijn te duur
5) geen flashcard om shovelware van pareltjes te scheiden

Enige games op de DS die ik kocht waren Metroid Prime Hunters en Disgaea. Waarvan ik alleen de laatste regelmatig speel en me 300+ uren al heeft kunnen entertainen.
Case in point; ikzelf. Totdat MGS3 en/of LoZ: Ocarina of Time uitkomen koop ik geen 3DS. Ik heb op de 3DS van een vriend gespeeld en ik vind dat ding geweldig, maar zolang er geen leuke spellen zijn trek ik mijn portomonnee niet.
De 3DS vliegt de winkels uit op het moment dat er een R5 kaartje in past. gierige consumenten willen nog geen duppie meer uitgeven voor een game.

Daarnaast kun je tegenwoordig de vetste games en emulators gewoon op je android telefoon spelen. waarom dan nog een extra DS in je zak proppen? omdat het 3d is? ik zie de meer waarde niet van 3D op tv en spelcomputers
het is geen ipad2 qua performance, en ze sluiten iphone/ipad ontwikkelaars uit.
Graphics zijn ook overrated..
Kijk maar naar het succes van de DS in tegenstelling tot de PSP (echt is dit zo moeilijk te begrijpen?)

En spellen is natuurlijk persoonlijk, ik vind SFIV en Ghost recon gewoon vette spellen waar ik me lang mee kan vermaken. en er staan nog genoeg toppers in het verschiet.
Ik denk dat er nog meer redenen zullen zijn waarom het geen storm meer loopt. Zelf ervaar ik het spelen op de N3DS als erg vervelend. Ik krijg na 2 minuten al enorme hoofdpijn en begin dan ook last van mijn ogen te krijgen. Hierdoor zal ik dit apparaat niet aanschaffen en ik kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik heb hem een minuut of 5 vastgehad en had naderhand koppijn, voelde hetzelfde als wanneer je wagenziek wordt. Als ik wil gamen wil ik dat relaxed doen en een uur vol kunnen houden, dat zie ik met de 3DS nog niet gebeuren. Tenzij je de 3D uitzet, maar dan kun je net zo goed op een normale DS spelen. Ik zou nu dus eerder een tweede DS kopen ivm de prijsverlaging zodat ik kan mp-en met mijn vrouw, dan dat ik een 3DS aanschaf.
ik play bijna altijd met 3D stand op uit, ik wist al dat ik dit ging doen voor ik de 3DS kocht
ik vind het ook flink dom van mensen om de 3DS te kopen puur voor het 3D gedeelte

Ik weet nog wel dat ik baalde dat er 3D op de nieuwe ds kwam, ik wou gewoon een DS met betere specs... en dat heb ik nu
Het verschilt per persoon. Ik kan 2 uur achter elkaar spelen zonder ergens last van te hebben.

Waar heb je trouwens gespeeld? Toch niet op die gruwelijke demo-pods he? Het valt me namelijk op dat die zijn afgestemd op mensen met een bepaalde lengte, en dat werkt niet zo geweldig met een 3DS. Als je te lang of te kort bent dan werkt de 3D totaal niet.
Ik heb hem gewoon zittend gespeeld op goede hoogte naar mijn weten. Tevens geprobeerd om hem wat van mij af te houden of zelfs dichter bij en gekanteld. Niets mocht baten, het is niet voor mij weggelegd.
Ik en een vriend van me zagen bij de Mediamarkt dat er zelfs een onderling verschil was tussen de kwaliteit. Degene op de linker pod was wel gewoon te doen met 3D redelijk hoog, terwijl je bij de 3DS op de rechter pod echt hartstikke schil ging kijken.
Het zelfde geld voor mensen met een dominant oog. dan valt het hele 3d effect weg.
ik ga standaard niet naar 3d films, ik zie het gewoon niet.

tevens is de line-up echt heel slecht te noemen. En zijn ouders niet te overtuigen dat het echt iets toevoegt door kinderen.

en is de DSi xl nog niet zo heel lang uit.

Nee Nintendo zal hun kunstje niet kunnen herhalen.
De DSI is inderdaad nog niet lang uit en daarna is er zelfs nog een DS met groter scherm uitgekomen (DSI XL).

Persoonlijk vond ik het 3D effect wel leuk en kreeg er ook geen hoofdpijn van. Ik wou dan ook best een 3DS kopen op vakantie (US) maar de regio-lock heeft me daar van doen afzien.
Je zegt dat je 3d niet ziet. Heb je het al eens geprobeerd op een 3D tv, met een shutter bril?
Mijn vriendin en ik hebben ook wat ook problemen, en zien in de cinema ook alleen maar wazig beeld.
Maar op onze samsung 3D tv, met actieve shutter brillen, zie we toch heel goed 3D. We vinden het echt een meerwaarde!
Heel mooi!!!
Als ze meer reclame willen maken, moeten ze wel met een betere campagne komen dan die ze nu hebben. Man, zelden zulke slechte reclame's gezien als die van de 3D.
Die waren inderdaad triest. Ze lieten geen enkele gamesbeelden zien, alleen mensen die naar een 3DS keken. Om de graphics te zien moet je dus 250 betalen. Denk niet dat veel mensen die gok willen wagen.

De paar plaatsen waar je de 3DS kon testen zijn ook te verwaarlozen. Nintendo's marketing is na de N64 pure troep geworden, in ieder geval in Nederland.
Abstracte reclames, het afwezig zijn van roadshows zoals daarvoor etc....
Het is natuurlijk ook erg lastig om in reclames 3D ingame beelden te laten zien als de reclames op '2D' tv's worden uitgezonden. Maar je hebt gelijk dat ze in ieder geval meer hadden kunnen doen dan de reclames die tot nu toe zijn uitgezonden...

Misschien kunnen ze iets doen met een kijkdoos effect ofzo, aangezien de graphics daar erg aan doen denken...
Bekijk de Amerikaanse commercials dan maar eens, met name die van Steel Diver en SF4 weten goed de gamebeelden in de commercial te verwerken. Zelfs al laad je het in 2d zien, dan laat je tenminste nog iets zien.
Bij de 3DS twijfelden ze erg erover en lieten ze omdat een 2D TV niks aan 3D kan laten zien geen beelden zien. Misschien achteraf geen goede beslissing want ingame 3DS beelden zijn zonder 3D nog steeds erg leuk. Laat ze een spotje maken met Faceraiders, Pilotwings en Street Fighter in één, en noem het "Now your playing with POWER" en ik denk... KASSA!
Ik was even in de war door de mensen die zeggen dat de 3DS als enige nieuwe feature een 3D scherm heeft. Ik dacht dat de grafische kracht veel groter was. Dat zou je in ieder geval wel verwachten als je deze beelden ziet van Resident Evil - Revelations.

http://www.youtube.com/wa...ture=youtube_gdata_player
Inderdaad grafisch is hij een goed stuk voorbij de PSP (en zelfs de Wii)

De games die nu uit zijn, zijn erg leuk maar geen console-sellers. (Zoals Mario, Zelda) Ook is de eStore nog niet open (eind mei).

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 27 april 2011 13:33]

De start titels komen nauwelijks voorbij de PSP en daarnaast is de PSP een stuk hardware uit 2005 :') ! Dat is ZES jaar terug. Dan mag je wel verwachten dat een nieuwe concurrent betere beelden heeft ja. Niet echt een knappe prestatie.

Daarnaast zijn graphics beter dan de Wii ook niet echt noemenswaardig aangezien het een opgesoepte Gamecube is die ook alweer uit 2001 stamt. Geen opzienbarende prestaties voor hardware uit 2011..

[Reactie gewijzigd door GetBack op 27 april 2011 14:31]

De start titels komen nauwelijks voorbij de PSP en daarnaast is de PSP een stuk hardware uit 2005 ! Dat is ZES jaar terug. Dan mag je wel verwachten dat een nieuwe concurrent betere beelden heeft ja. Niet echt een knappe prestatie.
Ridge Racer ziet er anders VEEL en veel beter uit dan de PSP-versie. De graphics van de 3DS zijn echt wel beter dan die van de PSP. Textures en scherpte zijn toch wel een generatie beter.
Textures en scherpte zijn een generatie beter vergeleken met de originele DS. De 3DS is ook beter dan de PSP, maar uiteindelijk ook weer niet zo groot. De PSP zat qua graphics onder de PS2, de 3DS zit onder die van een Wii. Voor portable graphics die duidelijk een generatie beter zijn kom je toch op de NGP (PSP 2) uit, die zit qua kracht in de buurt van de PS3.De NGP kan Unreal Engine 3 draaien, dat kan je vergeten op de 3DS. Da's toch weer een Nintendo console die qua hardware jaren achter loopt - en dan heeft die ook nog niet eens het voordeel van een lage prijs of zuinig batterijgebruik.
.De NGP kan Unreal Engine 3 draaien, dat kan je vergeten op de 3DS
Street fighter IV op de 3DS is gebouwd op de Unreal Engine.....
Idd, een iPhone 3GS kan zelfs de Unreal engine draaien en voor zover ik weet de iPhone 3G ook. Die engine is zeer schaalbaar. Al heb ik op de Unreal Engine nog nooit zulke mooie beelden gezien als in dat Resident Evil filmpje.
Ja, Unreal Engine 2. Zie dit en dit artikel. Maar dat is niet dezelfde engine waar PS3/360/PC-games op draaien, want die lopen op Unreal Engine 3. UE2 is gemaakt voor de vorige consolegeneratie.
Nee, niet de Unreal Engine 2. De NGP zal iig van dezelfde mobiele versie van de egine gebruik maken. Dus hoe je het wilt noemen doet er niet toe.
kijk het filmpje eens waar ik naar link? Dat red je echt niet op een Wii.
JA. De start titels laten ook altijd echt zien waar een systeem toe in staat was :') Grafisch het mooiste GameCube spel was Legend of Zelda TP.

En dat is het laatste GameCube spel die ik gekocht heb.

Daarbij is SSF4 100% lagvrij (zowel single player als multiplayer, iets wat je in SSBB kan vergeten) en ziet er heel goed en vloeiend uit. Het is helaas, wel de beste titel van de launch.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 27 april 2011 23:54]

Maar JIJ vergelijkt het zelf met de PSP. Aangezien de NGP binnen een jaar uitkomt en de 3DS grafisch wegblaast hoeven we die vergelijking niet lang te maken maar van wat er nu uit is is het niet veel beter dan de PSP. Om te zeggen dat Nintendo grafisch flink voorloopt op Sony is onzin. Ze lopen tijdelijk iets voor maar als de NGP er is zal het wel weer duidelijk zijn bij welk kamp je moet zijn voor de mooie games.
Ik denk dat een groot deel van de casual gamers ook al tevreden genoeg is met hun huidige DS qua graphics ed. Als je kijkt naar welke games het beste verkopen op de DS zijn dat niet de grafisch zware games. Die mensen hoeven niet perse 3D-beelden te hebben en al helemaal niet voor 250 euro.
Ja, games als Professor Layton, Ghost Trick Phantom Detective en Time Hollow zijn niet de hardwarepushers, maar zijn artistiek en mooi genoeg om zodoende te voldoen aan de term: mooie graphics.

Het komt erop neer dat mensen de 3D meer als een gimmick zien, zoals in de bioscoop: film met 3D kijken, of voor 3 euro minder de film kijken zonder 3D. Zo zien ze de 3DS ook.

'Het is gewoon een DS met 3D beelden' en dat is het probleem wat er nu is, plus het feit dat ie 250 euro kost, wat niet meehelpt.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True