Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

Volgens een Franse bron zou Nintendo werken aan een nieuw model van de 3DS, die in 2012 zou moeten verschijnen. Het concern zou bovendien aan een tweede analoge stick werken, die aan de handheld gekoppeld kan worden.

Volgens een anonieme bron van de Franse website 01net werkt Nintendo aan een nieuwe versie van de 3DS, de handheld die het begin dit jaar op de markt bracht. Nintendo zou bij het nieuwe ontwerp minder de nadruk willen leggen op de 3d-mogelijkheden van de handheld. De nieuwe versie zou ook een ander ontwerp krijgen dan de huidige handheld en wellicht ook een andere naam krijgen. Volgens de Franse bronnen verschijnt de nieuwe versie in 2012 op de markt. De prijsverlaging die Nintendo een week geleden doorvoerde zou dienen om voorraden van de huidige versie van de 3DS weg te werken en niet vanwege de tegenvallende verkoopresultaten van de handheld, hoewel de consolebouwer eerder wel toegaf dat er minder handhelds worden verkocht dan verwacht.

Naast een nieuwe versie van de handheld zelf, werkt Nintendo volgens de geruchten ook aan een opzetstuk voor de handheld, die een tweede analoge stick aan de 3DS toevoegt. Het huidige ontwerp heeft één zogenaamde circle pad, die functioneert als analoge stick. Het opzetstuk zou voor 10 dollar aangeboden gaan worden. De consolebouwer zou al verschillende ontwikkelaars benaderd hebben met de vraag games te ontwikkelen die gebruikmaken van de tweede analoge stick.

De optie om een tweede analoge stick aan de handheld toe te voegen zou ook bij het oorspronkelijke ontwerp van de 3DS al overwogen zijn. De tweede stick zou echter uit het ontwerp geschrapt zijn om tijdwinst te behalen. Nintendo wilde de 3DS voor de Sony PS Vita op de markt brengen. Nintendo heeft nog niet op de Franse geruchten gereageerd. Volgens 01net zijn de geruchten afkomstig van een 'insider die de stilte durfde te doorbreken.'

Nintendo 3DS

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (26)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (81)

Technologie i.c.m. marketing is toch eigenlijk :

Producten gefaseert op de markt brengen en als er enige verzadiging onstaat of vernieuwing nodig is dan zorg je weer voor een nieuw model zodat mensen nieuwe producten blijven kopen.
Zo blijf je als bedrijf in leven

Dus bij de DS precies hetzelfde , model blijft bijna hetzelfde maar voeg er een stickie extra toe.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 23 augustus 2011 11:54]

Ik denk dat dit juist een grote faal is voor marketing. Alle early adopters zitten straks met een 3DS waar na een jaar al geen nieuwe games voor uitkomen. Ze moeten dan een extra stickje erbij kopen om de nieuwste games te kunnen spelen. Ik hoop dat dit er nog een beetje uit ziet en dat het werkt voor deze mensen, maar dit zullen ze niet leuk vinden. De early adopters zullen de volgende keer wel iets langer nadenken voordat ze een nieuw nintendo product kopen. Ze willen graag een product met meerdere jaren nieuwe games. Early Adopters zijn verschikkelijk belangrijk voor een bedrijf als Nintendo.

Bovendien geeft Nintendo hiermee ook toe dat 2 sticks eigenlijk toch wel heel belangrijk is op een game device.

Zaken als een groter scherm of een camera met software, een andere kleur, een kleiner fromaat, zijn wel gadgets waar marketing extra geld mee binnen kan kloppen. Daarvoor geld bovenstaande wel.
Apple doet het ook zo en Samsung ook. Oh, en er zijn er nog wel een aantal die dat ook doen. Het is echt geen faal strategie. In het geval van Nintendo vind ik het nog heel fair van ze om de voorgaande hardware nog te ondersteunen door er een extra toevoeging op te doen, zodat het ook voor de nieuwe toepassingen bruikbaar blijft. Dat kan je van vele andere fabrikanten niet zeggen.
Bij een game-console ga je ervan uit dat er meerdere jaren support is. De nieuwste NDS spellen draaiden ook nog op de eerste versie. Nu is het binnen een jaar gebeurt met deze console. De "DSI standaard" houd het ook al jaren vol.

Bij I-pruttel (pad/pod/phone) ga je er vanuit dat er na een jaar een nieuwe met betere features is. Dat is immers al sinds het begin bekend.
Ik was ook koper van het eerste uur, maar ze stellen mij zwaar teleur.

Ik ben normaal niet van het 'gelijk kopen als het uit is', want je weet dat het binnen no-time goedkoper wordt. Maar een half jaar verder en nog geen extra spel te bedenken.

Een upgrade met een internetbrowser die driewerf ruk is, en met maar 4 filmpjes die je een week lang kunt bekijken. En die oude spelletjes kan ik wel op de DS lite met een R4 kaartje spelen, die ga ik niet extra kopen voor een 3DS.

De volgende keer wacht ik wel op reviews die mij vertellen dat het kut is zodat ik er zelf geen 250 euro voor hoef uit te geven wat na een maand al geen waarde meer heeft.

pre-reactie: Niet komen met het non-excuus 'Console is net uit'. Ze konden met de release blijkbaar ook 10 games maken, dus had ik er nu ook wel 10 meer verwacht.
Bullshit. 01net heeft trouwens ook vaak zat rotzooi verspreid. De halvering van het werkgeheugen van de Vita is daar een van.

Ten eerste, het belangrijkste: waarom wil Nintendo een tweede analoge stick? Hoeveel gamers hebben de 3DS nu laten liggen vanwege het gebrek aan een tweede stick? Weinig. Dus wat levert dit Nintendo op? Boze early adaptors, meer niet.
Je zou kunnen zeggen dat ontwikkelaars de stick missen, maar volgens het artikel staan ontwikkelaars zelfs in de rij, nu die analoge stick er nog niet is.

Waarom zou Nintendo het 3D verminderen? Verminderen, hoe willen ze dat doen dan? Dat is net zoiets als het geluid verminderen: gaan ze er een begrenzer op zetten ofzo? Het weghalen zou raar zijn, hoe doen ze dat met bestaande en toekomstige games? Ontwikkelaars (zoals die van Cubic Ninja) kunnen het er zelf ook gewoon uitlaten. Prijs zou een argument zijn, maar weegt niet op tegen wat hiervoor stond. Sowieso daalt de prijs van 3d displays enorm de komende tijd omdat in steeds meer apparaten zit, en worden ze ook steeds beter met energieverbruik en dergelijke. Wat Nintendo wel zou kunnen doen met 3D is de marketing er minder op richten (en dat doet Nintendo al).
En hoe zou Nintendo een accessoire uit moeten brengen? Op welke poort: ik kan alleen het SD cardslot verzinnen, en die zit aan de andere kant. Hoe weet de website uberhaupt dat het accessoire ongeveer 10 dollar gaat kosten, maar nog niet hoe het eruit gaat zien? Volgens mij maak je eerst een ontwerp, bekijk je de kosten en dan pas kan je zeggen hoe duur hij wordt.

Verder gaat het helemaal niet zo slecht dat Nintendo zich zorgen hoeft te maken. Het gaat nog altijd beter dan destijds met de PSP in de eerste maanden. De laatste pricedrop heeft de verkopen al een stuk hoger getilt.
Sowieso is Nintendo zich bewust van het laatste probleem: de games, Mario Kart en Mario Land komen eind dit jaar. Ik weet zeker dat Nintendo daar eerst eens op gaat wachten voordat ze dit soort dingen gaan doen. Volgens het artikel zouden de ingenieurs echter 'slapeloze nachten' hebben.

Nee, ik geloof hier helemaal niks van.

[Reactie gewijzigd door Richh op 23 augustus 2011 12:26]

Met het ram zaten ze mis.. Met de komst van Vita en Wiiu waren zij echter als eerste met correcte info. Daarnaast doet de 3DS het slecht en heeft aantoonbare hardwareproblemen.
Verder komt sinds 2 jaar terug elk jaar een nieuwe DS uit dus zo vergezocht is het niet.
Niet alleen met de Vita zaten ze mis hoor. Ook over de 3DS hebben ze een aantal dingen geplaatst, als je wilt zoek ik ze voor je op.

De 3DS doet het minder dan verwacht, niet slecht. De reden daarvoor is vooralsnog eerst de games. En anders lijkt mij de batterij een groter probleem dan een analoge stick. Denk jij dat Nintendo denkt ( :+ ) dat de 3DS beter gaat verkopen zonder 3D maar met tweede analoge stick?

Hardware revisies van Nintendo zijn inderdaad ongeveer na 2 jaar en dus niet na 1 jaar. Belangrijker nog: nieuwe hardware valt daar vrijwel niet onder. GBA-GBA SP-GBA Micro heeft niks aan nieuwe knoppen oid gekregen waardoor games op alle versies speelbaar bleven. De DSi kreeg een iets sterkere processor en ondersteuning voor hogere ecriptie van Wifi, maar games die je in de winkel kocht kregen altijd extra opties voor de DSi, en bleven altijd op de oude DS speelbaar.
Er werd dus geen hardware uitgebracht zonder wie een game onspeelbaar was.

De Wii Motionplus is een uitzondering daarop. De Wiimote had niet voor niks een uitbreidingspoort.

Reden waarom ik dit bericht wantrouw: slecht uitvoerbaar idee, onnozele argumenten.
Hardware revisies van Nintendo zijn inderdaad ongeveer na 2 jaar en dus niet na 1 jaar.
Dsi: 2009
DsiXL: 2010
3DS : 2011

Alle 3 hardwarerevisies met signifikante voordelen tov de voorgangers. En ja, de compatibiliteit is redelijk hoog tussen de platformen maar dat neemt niet weg dat op deze manier het consumentenvertrouwen afneemt doordat de waarde van het product snel afneemt.
In japan:
DS: 2004
DS Lite: 2006
DSi: 2008
DSi XL: 2009 maar die voegt niks toe op de DSi, heb zelfs liever het kleinere scherm van de DSi als die van de DSi XL.

DS > DS Lite - kleiner, ligt lekkerder in de hand, betere backlight met verschillende standen
DS Lite > DSi - Camera, WPA internet, sommige games meer processorkracht, DSi Store, geen GBA slot
DSi > DSi XL - Groter scherm, groter formaat.

3DS is een totaal ander apparaat, met veel betere grapics en hardware, control pad, scherper scherm, widescreen scherm, gyroscoop, 3D scherm en 3D camera - en bovenal nieuwe games. De PS Vita is toch ook geen PSP? Waar DS(i) games wel in de DS(i) passen, en DS(i) games wel in de 3DS passen, passen 3DS games niet in de DS(i).

Onder de casual gamer is er nog geen sprake van consumentenvertrouwen. Die zijn nog gewoon tevreden met de DS(i) en hoeven nog helemaal geen 3DS. De games die daarvoor nu beschikbaar zijn, zijn de aanschaf ook nog niet waard.

En hoe zit het met het consumentenvertrouwen van de PSP volgens jou?
Leuk dat je het over de DS standaard hebt maar ik kijk naar de recente jaren en dan brengt Nintendo elk jaar een nieuwe versie uit.
Aangezien Nintendo de 3DS onder de DS naam uitbrengt is het een nieuw exemplaar in de DS-reeks.

Onder de casual gamer is er nog geen sprake van consumentenvertrouwen.
Dat bedoel ik juist ja. Dan zijn we het daar over eens.

En hoe zit het met het consumentenvertrouwen van de PSP volgens jou?.
Ik volg de PSP niet echt maar de Go was idd een behoorlijjke misser, nog erger dan de DS revisies.
Leuk dat je het over de DS standaard hebt maar ik kijk naar de recente jaren en dan brengt Nintendo elk jaar een nieuwe versie uit.
De DS behoort tot de recente jaren toch? Hoeveel recenter wil je het hebben? Oh wacht, de Wii misschien. Die heeft praktisch gezien helemaal geen revisies gehad, hooguit zou je een ander kleurtje of de Motionplus kunnen meetellen.
Aangezien Nintendo de 3DS onder de DS naam uitbrengt is het een nieuw exemplaar in de DS-reeks.
Geld ditzelfde voor de Gameboy (-colour -advance (met haar eigen revisies)? Is een Playstation 1 ook hetzelfde als een Playstation 3, want het is allebei een Playstation? Wat een belachelijk argument. Bijvoorbeeld Dell gebruikt ook al jaren de merken Latitude, Studio, XPS... eigenlijk elk merk. De eerste iPod vergeleken met de iPod touch? Totaal anders.
Natuurlijk bieden bovenstaande apparaten gelijkenissen (de 3DS heeft ook Dual Screens) maar als je daar het verschil niet tussen begrijpt snap ik niet waarom je zo loopt te bashen zonder verstand van zaken.
Onder de casual gamer is er nog geen sprake van consumentenvertrouwen.
Dat bedoel ik juist ja. Dan zijn we het daar over eens.
Dat bedoel ik in de zin: onder de consumenten is er nog geen consumentenvertrouwen geschaad. Had ik duidelijker moeten omschrijven, excuses daarvoor.
En hoe zit het met het consumentenvertrouwen van de PSP volgens jou?.
Ik volg de PSP niet echt maar de Go was idd een behoorlijjke misser, nog erger dan de DS revisies.
En dat heeft het 'consumentenvertrouwen' in de PSP geschaad? Sinds de Go zijn de oudere Slim&lite modellen (PSP3000) wel beter gaan verkopen. Vanwege andere oorzaken. En niet vanwege 'afnemend consumentenvertrouwen'.

[Reactie gewijzigd door Richh op 23 augustus 2011 15:06]

De DS behoort tot de recente jaren toch? Hoeveel recenter wil je het hebben? Oh wacht, de Wii misschien. Die heeft praktisch gezien helemaal geen revisies gehad, hooguit zou je een ander kleurtje of de Motionplus kunnen meetellen.
Ik heb het over de DS, niet de Wii. Dat zijn 2 afzonderlijke zaken en dus ga ik daar niet eens op in.
Geld ditzelfde voor de Gameboy (-colour -advance (met haar eigen revisies)? Is een Playstation 1 ook hetzelfde als een Playstation 3, want het is allebei een Playstation? Wat een belachelijk argument. Bijvoorbeeld Dell gebruikt ook al jaren de merken Latitude, Studio, XPS... eigenlijk elk merk. De eerste iPod vergeleken met de iPod touch? Totaal anders.
Natuurlijk bieden bovenstaande apparaten gelijkenissen (de 3DS heeft ook Dual Screens) maar als je daar het verschil niet tussen begrijpt snap ik niet waarom je zo loopt te bashen zonder verstand van zaken.
Je snapt mijn punt niet.. Bij Nintendo handhelds is het de laatste jaren zo dat binnen een jaar de hardware alweer vervangen is door een technisch betere versie die meer mogelijkheden biedt.
Ja, de 3DS is een grote technische stap die meer kan maar dat neemt niet weg dat het sneaky is om deze aan te kondigen vlak nadat veel mensen het vorige model hebben aangeschafd, de XL.
En dat heeft het 'consumentenvertrouwen' in de PSP geschaad? Sinds de Go zijn de oudere Slim&lite modellen (PSP3000) wel beter gaan verkopen. Vanwege andere oorzaken. En niet vanwege 'afnemend consumentenvertrouwen'.
Ik heb niks gezegd over consumentenvertrouwen. Ik zei alleen dat de PSP Go een behoorlijke misser was. Dat jij er dingen bij gaat verzinnen over wat ik over consumentenvertrouwen denk is jouw zaak en zegt meer over jouw vorm van argumentering.
Getback jij bent echt zuur he over de 3DS?
Aangezien Nintendo de 3DS onder de DS naam uitbrengt is het een nieuw exemplaar in de DS-reeks.
Dat is natuurlijk gewoon onzin, ja het is een nieuw examplaar uit de DS reeks, maar niet in de zin van DS -> DSlite -> DSi
Het zou juist vreemd zijn als ze het een compleet andere naam hadden gegeven, na het succes van de DS
Dat is natuurlijk gewoon onzin, ja het is een nieuw examplaar uit de DS reeks, maar niet in de zin van DS -> DSlite -> DSi
I rest my case.
Leuke copy-paste van je IG reactie, maar in dit tweaker artikel staat het gewoon correct:
Nintendo zou bij het nieuwe ontwerp minder de nadruk willen leggen op de 3d-mogelijkheden van de handheld. De nieuwe versie zou ook een ander ontwerp krijgen dan de huidige handheld en wellicht ook een andere naam krijgen.
Minder nadruk leggen =/= 3D weghalen of verminderen.
Ze blijven maar met nieuwe producten komen bij Nintendo.

3DS
3DSi
3DSXL
3DSiXL
je vergeet de 3DS lite :)

leuk man, een nintendo handheld kopen, weet je zeker dat je binnen no-time verouderde shit hebt.
Met de DS Lite heb ik jaren gespeeld. Een jaar geleden een DSi gekocht om verder te kunnen spelen. Ik heb eigenlijk nog nooit zoveel plezier gehad voor mijn geld, dat was een uistekende koop.

De 3DS is natuurlijk een ander verhaal. Maar je kan toch niet stellen dat je met een Nintendo handheld een miskoop doet.
  • Te weinig goede games
  • Waarde product zakt in paar maanden met 80 euro
  • Model wellicht snel verouderd
Klinkt toch als een miskoop.
Het is alleen een miskoop als je dat zelf vind.
•Te weinig goede games
Dat is inderdaad nu jammer, maar geen reden om het als miskoop te bestempelen.
jij snapt vast ook wel dat er nog meer games voor gaan uitkomen
•Waarde product zakt in paar maanden met 80 euro
Dat de waarde van me product zakt, kan me echt geen bal intresseren, je bent toch niet van plan geld te gaan verdienen met je 3DS
•Model wellicht snel verouderd
Was jammer geweest al had de eerste 3DS er uitgezien als de eerste DS, maar nu is het gewoon een compact apparaatje wat voor mij prima werkt
Een waarde drop van 80 euro, betekend dat veel mensen 80 euro te veel betaald hebben.

Dit heeft idd geen grote gevolgen op het product, maar wel op de Psychologie van de mensen dat de toestellen kochten.

Mensen hebben over het algemeen niet graag, dat wanneer ze een product kopen, dat dit een paar maanden later al 1/3de in prijs zakt. Want dan voelen ze zich "gepakt".

En het early adopter argument is niet van toepassing, wanneer zoals in dit geval, de mensen de reŽle verwachting hadden dat de prijs/waarde van hun toestel dezelfde zou blijven.

En dan heb je ook het nadeel, dat mensen die hun 3DS willen verkopen, grondig geld verliezen, omdat de markt waarde veel lager is, waardoor ook de 2de hands verkoop waarde inzakt.

Nu komt met uit met een 2de analoog stick. Dan krijg je 2 markten, en zijn alle mensen die nu een 3DS gekocht hebben, weeral gepakt. Hun product verliest weer waarde omdat dit niet standaard de 2de analoog stick heeft. En dan nog het probleem met de game markten dat gesplitst worden.

Een 3DS met een "uitbreiding" aka 2de analoog stick toegevoegd via een attachment, heeft minder waarde, en is ook meer bulky ( en mogelijk meer beschadigt, omdat zo een uitbreiding niet geÔntegreerd is ).

Deze 2de analoog stick lijkt een late reactie op Sony's Vita.
Onzin, producten worden nu eenmaal goedkoper, het is alleen maar sneu als je vlak van voor een prijs drop, het had gekocht. Niks aan te doen. Het common fenomeen in commercie. Move on.
Om daar lang bij stil te staan is vooral slecht voor het hart.
Als ik iets koop kijk ik naar de prijs op dat moment. Een maal gekocht dan kijk ik niet meer wat het gaat kosten in de toekomst.
Ik heb dus totaal geen benul hoeveel mijn FHD 42" TV in prijs is gezakt. Want je heb aan dat gegeven niks aan.
Wil je vrij waren voor prijs val dan kan je amper wat kopen.

Mij vader is zo'n krent die nieuwe prijzen vergelijkt met zijn gekochte zooi.
Ik niet.
Dat de waarde van me product zakt, kan me echt geen bal intresseren, je bent toch niet van plan geld te gaan verdienen met je 3DS
Wat een onzin. Het komt er op neer dat Nintendo jou bewust 80 euro meer heeft laten betalen dan nodig is en dat voelt nooit goed.
Nee, het enige wat ik je kan mee kan geven is dat de prijs drop aanzienlijk is. En dat doet extra pijn.
maar feit blijft dat producten goedkoper worden. Niks aan te doen. Is normale gang van commercie.

Als net vlak voor prijs drop zo'n ding gekocht had, ja neu, het erg, maar get over it.
Als je op release van 3DS zo'n ding gekocht had. Wel Niet zeuren krent. Anders had je met je koop tot na de prijs drop moeten wachten.
En prijs drops is altijd een gok.
Bij 3DS is wachten blijkbaar achter af wel goede gok. Zelf wel geinterreseerd, maar te weinig games en geen game interseerd mij. Dus nee geen 3DS zelfs nu niet.
Wii wel had je heel lang kunnen wachten op prijs drop, achterafgezien.
Was te verwachten. De 3DS heeft teveel fouten in het huidige design:
  • Batterijverbruik ver beneden peil
  • Schermen worden beschadigd wanneer de 3DS dicht is geklapt.
Er zijn idd veel "fouten" bij deze eerste 3DS, zowel hardwarematig als softwarematig als qua design:
-Batterijverbruik en Schermen dichtklappen idd.
-Veel bugs in eerste versies van het OS (bijv.: nieuws: 3DS-gebruikers melden Black Screen of Death-problemen )
-Stylus op redelijk onhandige plaats ivm DSLite/DSi(XL)
-Dat bij blauwe 3DS omringing van bovenste scherm aan binnenkant zwart is ipv blauw, zorgt ervoor dat het er minder uitziet als 1 geheel. Hetzelfde geldt voor 3D-slider, dat zilveren schuifje valt op op een verkeerde manier.
-Bovenkant die beetje los zit tov de onderkant of wiebelt
-Het 3-dubbele sandwich uiterlijk als 3DS is dichtgeklapt.

Het zijn natuurlijk niet allemaal echte fouten, maar eerder zaken waar sommige mensen opmerkingen of klachten over hebben. Wat ik probeer te zeggen is dat er genoeg verbeteringen aangebracht kunnen worden en dat een upgrade van 3DS niet alleen heel waarschijnlijk is, maar ook redelijk snel (1 of 2 jaar) kan verschijnen.
ik persoonlijk hoop niet dat de plaats van de stylus veranderd word aangezien deze plaats juist handiger is als links handige.
2 analoge sticks? Autsj, de PSVita is ze daar in het verkeerde keelgat gestoken. Zie zien de PSVita daar volgensmij dan toch als een serieuze concurrent die wel eens wwat zou kunnen afsnoepen van Nintendo's marktaandeel...
Dat is Sony nog nooit gelukt en het gaat ze nooit lukken ook, tenzij ze prachtige games neerzetten voor een heel klein prijsje. Dan pakken ze de hele markt wel.
De dedicated gaming handhelds moeten het opnemen tegen de goedkope games op iOS en Android. Die games haal je gratis of voor een knaak. De kwaliteit van de game en de speelbaarheid wordt dan snel voor lief genomen.
Sony wed op 2 paarden waaronder ook mobile games... . Xperia play is daar overduidelijk een aanzet toe.
Ik ben ervan overtuigd dat Nintendo aan een 3DSLite werkt. Vandaar dat ik de huidige 3DS ook niet zal kopen. Echter, dit gerucht klinkt heel onwaarschijnlijk. Hoe dan ook, dat dacht iedereen ook toen opvolger van Wii "een controller met scherm en sticks zou krijgen", dus ik kan dit ook niet uitsluiten. Nintendo werkt gegarandeerd aan een 3DS-upgrade, en dat die binnen 1 of 2 jaar zal verschijnen, is ook geen verassing (kijk naar DS-family), dus release van 2012 kan kloppen.


Kortom, een typisch gerucht: Niet te bevestigen of te ontkrachten (vooralsnog).
Mee eens, maar ik verwacht niet dat de "nieuwe" 3DS iets anders zal zijn als een redesign, misschien met wat betere camera's en een groter schermpje, een krachtiger accu, dat soort werk. Een tweede stick zou echter meteen de oude hardware overbodig maken en dat verwacht ik niet, niet zo snel al. De DSi deed dat ook maar op dat moment was de DS al veel langer uit, en had zelf ook al een redesign gehad.
Nou de mensen die als eerste de 3DS hebben aangeschaft zijn lekker mooi af. natuurlijk kun je nieuwere en verbeterde versies verwachten, maar zo snel. en dan van die goedmakertjes. moeten de gebruikers straks gaan klooien met een externe stick. lekker handig voor een portable...
Nintendo is raar en vaag bezig. Elke keer is er wel weer iets, dan met de hardware en dan met de software.
Ik word er ondertussen een beetje moe van.
Het lijkt er op alsof Nintendo even zoek is. Ze lijken niet meer te weten wat hun doelgroep wil en wat hun eigen identiteit is. Ze hebben sterk ingezet op 3D en nu blijkt dat een vergissing te zijn geweest. Ik hoop van harte dat Nintendo het weer beter op de rails krijgt na de Wii U.
Tip: zet "Gerucht" in koeienletters in het kopje van deze artikel. Want meer is het niet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True