Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Ubisoft heeft de ontwikkeling van de 3DS-game Assassin's Creed: Lost Legacy stopgezet. Het verhaal voor de handheld-game vormt echter de basis voor Assassin's Creed: Revelations, dat eind dit jaar voor de PS3 en de Xbox 360 uitkomt.

Halverwege 2010, tijdens de persconferentie waarin Nintendo de 3DS aankondigde, liet Ubisoft los dat het voor deze handheld aan Assassin's Creed: Lost Legacy werkte. Het werk aan de 3d-game is echter stopgezet, heeft Darby McDevitt aan Joystick laten weten. Het verhaal dat schrijver McDevitt voor Lost Legacy verzonnen had, zal echter toch worden gebruikt: het is de basis voor Assassin's Creed: Revelations, dat in november verschijnt voor de Xbox 360 en de PlayStation 3.

Het oorspronkelijke idee van McDevitt was om de verhaallijnen van Lost Legacy en Revelations parallel te laten lopen. Volgens de schrijver zijn ze echter gedurende het ontwikkelproces samengevoegd. In Lost Legacy zou hoofdpersoon Ezio op zoek gaan naar een kasteel van de Assassins-orde in Masyaf, een stad in het Midden-Oosten. Hij zou daar meer te weten komen over Altaïr, de hoofdpersoon van eerdere delen uit de serie. In Revelations gaat Ezio naar Constantinopel, waar hij op zoek gaat naar de sleutel van een kasteel van de Assassins-orde. Ook dat kasteel zou aanwijzingen over Altaïr moeten bevatten. Ondanks het schrappen van Lost Legacy is de continuïteit van de serie daarmee gewaarborgd, stelt McDevitt: de verhaallijn die alle games in de serie met elkaar verbindt, krijgt met Revelations een passend vervolg.

Assassin's Creed: Lost Legacy

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

maar waarom dan geschrapt? we hebben meer serieuze games nodig op de 3ds :0)
Waarschijnlijk omdat het ding voor geen meter verkoopt en dus de tot nu toe geinvesteerde developmentkosten er niet uit kan halen. Volgens VGChartz zijn er 3mln 3DS-en in omloop, 150mln DS-en en de PS3 and 360 hebben samen een totaal van ongeveer 100mln consoles. Kortom, de afzetmarkt is ongeveer 3% of minder dan van de andere platformen.

Daarbij is met de huidige trend van mobile gaming (waarbij de games tussen de $0 en $10 kosten) op de iPhone (75mln stuks) en Android phones haast niemand meer bereid om de volle mep voor een handheld game te betalen.


http://www.vgchartz.com/h...tal&start=32621&end=40727

http://en.wikipedia.org/w...one_sales_per_quarter.svg

[Reactie gewijzigd door PrisonerOfPain op 15 juli 2011 14:15]

De 3DS verkoopt voor geen meter omdat er geen noemenswaardige games voor zijn. Naast een hoop shovelware zijn het vooral ports en recyclage van bestaande consolegames. Door potentiële games als deze te schrappen zal het er niet beter op worden. Ik zie de 3DS dan ook pas beter verkopen als er een volledig nieuwe Mario, Zelda, Metroid of Donkey Kong voor uitkomt.
Die zullen er ongetwijfeld ook komen; het is immers dé manier waarop Nintendo z'n hardware aan de man brengt. Echter is het tot die tijd voor Ubisoft waarschijnlijk een te groot risico om te nemen. Daarbij is haast niemand meer over te halen om 35-40 euro voor een handheld game te betalen sinds de iPhone 'revolutie'.
Nintendo is de enige die zelf niet meer investeert in degelijke launchgames, die volgens mij toch wel nodig zijn om het verlies tijdens het eerste levensjaar te beperken. Kijk maar wat Microsoft bereikt heeft met Halo op de XBox, of Nintendo vroeger met Super Mario Bros op de NES en Tetris op de Gameboy.

Verder denk ik dat de core gamer nog zeker wil betalen voor degelijke handheld games. De prijs van mobile games ligt weliswaar een pak lager, maar de kwaliteit is er ook naar.
Ik weet niet hoor, maar er komt een nieuwe Mario en Mario kart. Daarbovenop komt er zelfs een nieuwe Kid Icarus. Is toch allang bekend?
PoP ik heb nog nooit zoveel onzin achter elkaar gezien in een reactie. Het heeft niets te maken met verkoop cijfers.

Want waarom ga je voor de PS3 en xbox360 ploeteren kan je beter het voor de Wii maken.

Het zal waarschijnlijk meer een technische achtergrond hebben ....
Ik vind zijn stelling anders erg aannemelijk. Ik zelf ben dol op 3d gaming maar een 3ds komt er hier voorlopig niet in huis juist door bovengenoemde redenen; nog geen goeie games op dat ding. Technisch lijkt me juist in geen enkel opzicht een probleem te zijn, dat doet dat ding zelf, net als mijn tridef software op mijn PC om alles 3d te maken.
Nintendo moet echt iets doen met third parties. Zonder games verkoopt de 3DS niet, en zonder verkochte 3DS'en komen er geen games.

Eerst was het tijdens de persconferentie van "ja, deze keer krijgen we wel third party support" maar uiteindelijk komt er nu dus weer niets van.

Daarnaast is het zo dat je bij andere platforms een game kan porten, PS3, PC en 360, maar op de handhelds is dat veel moeilijker, of je moet een game met halfbakken graphics leveren op sommige devices.
De 3DS is namelijk nog niet half zo krachtig als de iPhones.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 15 juli 2011 14:27]

Ik heb jarenlang voor een bekende Nintendo-site geschreven en heb de launch van de GameCube, GBA, DS, Wii, 3DS en straks de Wii U op de voet gevolgd en élke E3 waarbij een nieuwe console/handheld aangekondigd schreeuwde Nintendo weer van de daken: "er komt meer Third Party support naar de [vul nieuw systeem in]". Echt élk jaar kwam Iwata/Yamauchi weer met dit verhaal en begon na de N64 omdat dit de bottleneck van dat systeem was.

Ik geloof er geen zak meer van.
Dat komt omdat Nintendo keer op keer (sorry fanboys) met enorm ondermaatse hardware aan komt zetten. Dat is misschien leuk vanuit een gamedesign persepectief maar staat compleet niet in verband met waar de grote studios zich mee bezig houden. Die zijn bezig met het onderste uit de kan van de huidige generatie consoles te halen zodat hun games nog enigssinds fatsoenlijk draaien, niet met features schrappen omdat de console zo traag is. Als de de geruchten over de WiiU mag geloven word het ook weer een ondermaats wanproduct waar geen developer in geinteresseerd is omdat ze aan hardware van jaren geleden zitten. Om te innoveren kijken gamedevs naar te toekomst, niet naar het verleden.
Mwoah, innoveren is natuurlijk belangrijk voor een kunstenaar maar het blijven natuurlijk commerciële bedrijven die winst willen maken. Deze winst is prima te behalen door geweldige games neer te zetten en dat kan ook op een wat verouderde console als die Nintendo steeds lanceert. Ik denk dat het grootste probleem van Nintendo is... Nintendo zélf. Je ziet het in elk verkooplijstje voorbij komen; alleen Nintendo titels verkopen op een Nintendo console. Third parties krijgen er bijna geen voeten aan de grond omdat Nintendo-bezitters deze console vaak puur kopen voor Nintendo's eigen titels.

Nintendo plant releases nu zelfs van haar eigen grote games om die van third party releases, maar het mag niet baten.
Ik denk dat je het verkeerd om hebt; voor een studio is het enorm riskant en duur om nieuwe IP te lanceren omdat de eerste release lang niet zo goed verkoopt als een vervolg op een populaire reeks. Met innoveren doelde ik op technische innovatie, ergo het klaarstomen van de huidige generatie engines (Crytek, Frostbite 2, UE3, IdTech) naar de platformen van de komende paar jaar. De dingen die nu op een ultra highend PC mogelijk zijn, zitten over 2-3 jaar in de consoles. Het probleem van Nintendo is dan ook dat zodra ze met een console aankomen die al slechter is dan de min-spec van een hoop titels niemand zin heeft om dat te downscalen.
Wie heeft het over een nieuwe IP? Dat noem ik nergens.

Je denkt te veel als Tweaker denk ik; de gemiddelde gamer kan het niks roesten of de hardware 1 of 2 jaar oud is, zolang het maar een beetje mee kan komen. En een developer leest de markt, niet andersom.

Als er geld te verdienen valt op een verouderde console dan wordt dat gat opgevuld, dit heeft echt niks te maken met hardware.
Het is misschien te flauw voor woorden maar de grote studios kijken maar naar 1 ding dat is hoeveel geld ze kunnen verdienen.


Kijk maar naar je Xbox 360 en PS3 , uitbrengen patchen en dan maar hopen dat je genoeg verkocht hebt.

Console hardware is per definitie programeren met een handicap. De hardware is altijd "oud" en vaak zit er haken en ogen aan waar je maar moet hopen als developer dat je een degelijke development kit krijgt met ruime documentatie, dit zie je vaak als er een sequel wordt uitgebracht omdat het meestal soepeler loopt dan het 1ste deel.

En over de WiiU , dat zal waarschijnlijk de 1ste console worden die wel 1080p aan kan zonder ge-upscalde graphics, het gene wat je nu van Sony en MS krijgt
Ik weet niet wat de cijfers zijn , maar misschien valt de verkoop en de attach rate van de 3ds tegen?
Misschien juist wel vanwege de, toch wat tegenvallende verkoop van de 3ds (vziw)? Of ze hadden gebrek aan inspiratie en besloten dan maar te cashen op de consoles die immers een veel grotere userbase hebben.
Ik heb die nieuwe Mario beelden gezien, maar volgens mij zal die ook niet veel gaan helpen bij een hogere verkoop van de 3DS...
Nintendo kan / is misschien drukker bezig met die nieuwe Wii-u
Ik denk dat het een topper wordt. Heb je al de trailer op de 3DS zélf gezien?
HAHA... ik las: "Assassin's Creed: Lost Latency". Ze hebben zoveel lag op de DRM servers dat zelfs een 3DS niet meer gemaakt kan worden :D

OnTopic: dus het verhaal dat in AC:LL zou komen wordt nu verwerkt in AC:R, omdat er anders geen aansluiting meer zou zijn op de vorige delen... Als ik dat zo lees dan lijkt het bijna alsof ze niet verwachten dat mensen LL gaan kopen op de 3DS om het verhaal compleet te maken (= geen vertrouwen hebben in Nintendo).
Die DRM viel wel mee bij Brotherhood, was alleen nodig voor een paar speciale features.
Dat was een mooie zet van Ubisoft, want eerst was het zo dat de piraten de betere game kregen (want die beveiliging was zo gekraakt) maar bij Brotherhood kregen de kopers een betere game.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 15 juli 2011 14:29]

De Launch van de 3DS is NIET ANDERS dan de originele launch van de DS. Het duurde bij de originele DS ook een hele tijd voordat er echt veel goede games kwamen.

Sterker nog, de 3DS gaat daarin zelfs beter.

Zelda OoT 3D was op één na best verkochte game in Juni in de VS:
http://3ds.nintendolife.c...best_selling_game_of_june

Zelda, SSF4, RE:M, Dead or Alive zijn zeer goede games.

Dat dit spel gecanceld is, is gewoon bezuiniging van Ubisoft. Daarbij zijn de door Ubisoft uitgebrachte 3DS games zwaar brak.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 15 juli 2011 17:31]

3DS is niks man.

Iedereen heeft al een ds, en de library van de DS is gewoon vele malen groter. De handheld cost nog is een stuk minder ook dan die 3DS.

Het schermpje is gewoon te klein als je dat naast mijn mobiel neerzet, de games zijn te simplistisch wat ik ook op mijn mobiel kan krijgen voor vele malen goedkoper.

Ik zou niet weten waarom ik een 3DS moet kopen als ik een DS heb en mobiel.

Het leuke ervan zou wel zijn als ik console games zoals die vita krijgt onderweg verder kan spelen op een groot scherm met goede controls.

Dat is ook zo'n puntje, waar is die 2e stick, en waarom kan ik niet op het 3D schermpje een kat aanraken? en waarom zo'n rot pencil dingetje nog?

allemaal vragen waar ik mee zit

Daar komt nog is de vriendcode troep bij, daar komt is een halve gare service die ze op de handheld gooien waar je jaren op moet gaan zitten wachten en vervolgens niks voorstelt ( allemaal minimalistische telefoon oplossingen die gewoon niet meer kunnen tegenwoordig ).

Ik kan buiten wat games erop spelen echt totaal niks met het apparaat, ik kan geen 3D youtube filmpjes kijken etc. jammer.

Die fighter games, zijn al volop op mobiel land aanwezig en mijn ds heeft er ook zat. geen nut om hier nogmaals een handheld voor aan te schaffen.
Eerst werd Saints Row voor de 3DS geschrapt en nu Assassin's Creed, het gaat erop lijken dat er alleen maar games voor kleine kinderen wordt uitgegeven door westerse ontwikkelaars. Daarom ga ik toch maar wachten met het aanschaffen van de 3DS, met de hoop dat ik toch ongelijk heb.
Ik zie dat ding geen succes meer worden, 3D is geen meerwaarde meer tov handigheid van tablets/telefoons en Sony staat klaar met zijn nieuwe 'sterkere' handheld.
Resident Evil Mercanaries is echt voor kleine kinderen van 18+.

Daarbij zijn meeste 3DS games 12+ en enkele 16+. Nintendo heeft juist een probleem om de jongere jeugd aan de 3DS te krijgen. Maar Mario gaat dat probleem oplossen.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 15 juli 2011 17:34]

Ik neem aan dat er toch genoeg ontwikkelaars ja hebben gezegd bij het concept van de 3DS en niet alleen Nintendo zelf,

Jammer maar geef ze groot gelijk, je kan beter je geld in de desktop omgeving spenderen dan een handheld. :)
Dit wordt stilaan een zwakheid voor de 3DS. Het beperkte aanbod van grote titels. Ik heb een beetje het PSP gevoel.

Wat mij opviel, is dat Nintendo de fout zit te maken, dat Sony origineel maakte met de PSP. Namelijk te weinig aanbod van grote titels. En dit heeft zijn gevolgen op de verkoop.

Ook het feit dat de grootste nieuwigheid beperkt is tot de 3D effect, en dat mensen die al een DSi/DSiXL, enz hebben, weinig nut zien om deze nieuw versie te kopen.

Daartegen, als je ziet hoeveel titels Sony aan het klaarstomen is voor de NGP/Vita, merk je dat ze toch geleerd hebben voor een deel uit de PSP's fouten. Het feit dat men het systeem zo opbouwde, dat men PS3 ontwikkelde titels kan snel omvormen, naar de Vita, geeft hun een vrij grotere mogelijk "instant" titel basis.

Ik vrees dat in de 3DS vs NGP, dat als Nintendo niet uit hun schelp komt, en heel wat ontwikkelaars overtuigt om voor de 3DS te ontwikkelen, dat men later een probleem zal hebben. Vooral nu dat de lancering van de NGP dichter & dichter komt, en een game ontwikkelen kost een lange tijd. Als men nu de support al kwijt raakt van grotere titels...
Er is in totaal 1x een Assassin's Creed voor een Nintendo systeem gekomen. Dus echt "groot" wil ik het niet noemen.
Ehm, Revelations komt in november toch ook uit op de PC? Toch? :(
Ga daar maar niet van uit, eerder maart 2012 gok ik (gezien de eerdere uitstel bij de vorige delen voor specifiek de PC).
Laten we het hopen..

Ik weet nog dat ik vorig jaar de PC versie van Brotherhood had gepreorderd, alleen om er later achter te komen dat die werd uitgesteld tot maart. Waarschijnlijk zal ik uit voorzorg dus maar weer de 360 versie bestellen..
Yep. Tegelijk met de PS3 en Xbox 360 versies, op 15 november.
Dat was ook de bedoeling bij Brotherhood ja :X
*Knip* Mod even weg aub.

[Reactie gewijzigd door chaozz op 15 juli 2011 15:32]

Jammer. De 3DS heeft zo veel potentie, ik heb er zelf één, maar de games zijn bagger. Ik zit er aan te denken hem te verkopen omdat er toch niks interessants voor uitkomt... Als Nintendo nou die hele DS uit de verkoop haalt, dan kopen veel meer mensen de 3DS. Ik zie nu nog mensen de DSi XL kopen, terwijl ze beter de 3DS kunnen kopen.
haha ja, maar ik bepaal zelf wel wat ik beter kan kopen. Als de 3Ds dan net zo duur wordt, met net zo'n groot scherm OK.

ik heb een DSiXL, en die 3DS word ik ziek van, dus heb liever de i...
Ik zou als developer niks voor de 3DS of Vita willen ontwikkelen. Die markt gaat waarschijnlijk volledig instorten. Niet dat de smartphone markt voor developers nou per se geweldig is. Zelf had ik een DS en ga nooit een 3DS kopen. Veel mensen die ik ken idem dito.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True