Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 150 reacties

Volgens Ian Curran, vice-president of global publishing bij uitgever THQ, is Nintendo's 3DS veel beter tegen piraterij beveiligd dan zijn voorgangers, waardoor het voor uitgevers weer interessant wordt om in DS-games te investeren.

Tegenover website CVG liet Curran zich ontvallen dat er 'technologie in het apparaat is ingebouwd waarmee piraterij echt wordt bestreden'. Nintendo's 3DS zou daarmee veel beter zijn beveiligd dan voorgangers DSi, DS Lite en DS, die allemaal eenvoudig te kraken zijn met behulp van flashkaartjes. Nintendo heeft zich nog niet uitgelaten over de beveiliging van de 3DS en ook Curran kan geen details geven. "Ik heb Nintendo gevraagd om de technologie aan me uit te leggen en kreeg als antwoord dat dat moeilijk is, omdat het zo gecompliceerd is", aldus Curran.

De topman is echter wel blij met de betere beveiliging. Niet alleen zouden uitgevers weer in games voor Nintendo's handheld willen investeren, het wordt ook de moeite waard om de extra's uit te geven die nodig zijn om een game in 3d te ontwikkelen. De markt voor DS-games is ingestort na de opkomst van flashkaartjes als de populaire R4. Zo liet een vertegenwoordiger van een Nederlandse distributeur van computergames zich begin dit jaar nog ontvallen dat 'de markt voor Nintendo DS-games dood is, want iedereen heeft hier een R4-kaartje'. De flashkaartjes zijn ook populair in de VS en Japan. In dat laatste land is het gebruik ervan inmiddels verboden. Ook in Nederland probeerde Nintendo het gebruik van flashkaartjes langs juridische weg in te dammen.

Nintendo kondigde de 3DS in maart 2010 aan. De 3DS is een nieuwe versie van de DS die beeld in 3d kan weergeven zonder dat er een speciale bril nodig is om het effect waar te nemen. Het bedrijf hoopt de handheld uiterlijk maart 2011 op de markt te brengen. Ook Nintendo Nederland kon tegenover Tweakers.net geen details over de beveiliging van de nieuwe handheld vrijgeven.

Nintendo 3DS Nintendo 3DS Nintendo 3DS Nintendo 3DS Nintendo 3DS  Rood Nintendo 3DS  Rood Nintendo 3DS  Rood

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (33)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (150)

Snap niet waarom uitgevers geen gebruik maken van de R4 kaartjes. Snap natuurlijk dat ze bang zijn voor de illegale downloads, maar je zou ook kunnen kijken hoe je dit kan omzetten naar legale downloads.

Begin net als bijvoorbeeld de app store van Apple. Mensen downloaden en betalen dan de spellen. Gezien je niet meer distributie en productie zit, kunnen de prijzen naar beneden. Je kan de DS spellen dan bijvoorbeeld aanbieden voor €5,-/€10,- per stuk. Mogelijk gaat het werken. Op dit moment worden er toch al heel veel spellen illegaal gedownload. Elke download die op een legale manier wordt binnen gehaalt, is er dan toch eentje meer.

Zoals wel eens vaker naar voren is gekomen met muziek downloaden. Mensen willen er wel voor betalen, alleen willen wel graag een makkelijke manier hebben.
Snap niet waarom uitgevers geen gebruik maken van de R4 kaartjes
Dat zou je eerder aan Nintendo moeten vragen - die bepaalt het hoe-of-wat omtrent de games op hun platform.
Als er homebrew gemaakt kan worden, dan moeten officiele spellen ook kunnen? Je zou inderdaad geen licentie krijgen van Nintendo, maar maakt dat uit? Je zet het spel gewoon gecompiled op je site en je vraagt er een x bedrag voor.

De macht van Nintendo ligt vooral in een licentie geven voor de spellen. Zonder die licentie kan je ze niet op een DS kaart zetten en laten opstarten door de DS. Het eerste doe je niet meer en het 2de neemt de flashkaart voor zijn rekening...
Als een officieel bedrijf dat gaat uitbrengen worden ze gegarandeerd door Nintendo voor het gerecht gesleept.
Want? Je maakt een spel met homebrew spullen en je compiles het met een homebrew compiler. Wat heb je dan met Nintendo te maken? Pas als je gaat roepen dat je licentie van hebt of dat je het op de kaarten van Nintendo gaat zetten, dan kunnen ze mogelijk een punt maken...
Volgens mij is nintendo dit ook van plan.
Er gaan al een tijdje geruchten dat er voor de 3DS een store komt waar je games kunt downloaden.
Er is in de hardware in ieder geval al rekening mee gehouden aangezien hij nu intern flash geheugen heeft en sd kaartjes accepteerd.
link
ze hebben zelf namelijk ook wel door dat ze met iets anders moeten komen.
En dat ze moeten concureren met de iphone die voor 10 euro gta aanbied waar deze op de ds in de bonus nog 30 euro kost.
Dat kan op de DSi al. Die ondersteunt ook SD kaarten en heeft ook een DS Ware shop. Enige wat dan nieuw zou zijn is dat alle nieuwe titels daarop komen, in plaats van een fractie.
Nintendo gaat niet over op énkel een online winkel. Ze leren van de fout die PSP Go! heet.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 12 juli 2010 16:29]

nee, maar laten we nu even kijken naar het huidige (legale)aanbod:
DS(i):
fysieke media: volwaardige games
en download winkel: mini-games

PSP(1/2/3k):
fysieke media: volwaardige games
en download winkel: mini-games en volwaardige games

PSP go:
download winkel: volwaardige games en mini-games

wat seal64 aangeeft is dat 3DS dan de aanbod methode van de psp(1/2/3k) geruikt.
alle spellen via download winkel EN in de winkel op een spelkaartje te krijgen zijn.
Moest een spel van €60, €50 aan kosten hebben in productie en distributie zou je idd aan €10 komen. Let op de 'moest' en de 'zou' btw.

En zelfs dan kan je als uitgever niet zeggen dat je dat gaat doen want je wil de retail niet tegen je krijgen. Nog altijd veel groter publiek gaat naar de retail inkopen doen en in een winkel kan je veel makkelijker reclame krijgen dan in een store.
Bij de prijzen ga je er vanuit dat de afzet hetzelfde blijft. Op dit moment zeuren bedrijven dat de verkoop van DS spellen slecht is en dat mensen te veel downloaden.

Blijkbaar:
- Verdient een uitgever nu niet veel op DS spellen (kosten zijn er nu al).
- Haal een potentiele klant het liever van internet.
- De mogelijkheid tot online distributie zijn aanwezig.

In plaats van te gaan zeuren over de R4 kaartjes, zou je ook kunnen proberen het om te zetten in iets goeds.

Laten we zeggen dat een spel €35, kost (zie ook gallery: Tijn89). Daar gaat ongeveer €15,- vanaf voor boekje, distributie, productie. Hou je nog €20,- over. Haal daar nog eens €3,-/€5,- voor winst van de retailer. Hou je nog €17,- over om de ontwikkel kosten te dekken. Ga je het spel nu voor €10,- verkopen, dan dek je wel minder snel je ontwikkelkosten, maar het is beter dan niets.

Als er van de 100 mensen die het spel spelen:
- 25 het in de winkel hebben gekocht
- 75 het illegaal van internet hebben gehaald.

€425,- krijgt de ontwikkelaar per 100 gebruikers (€17*25).

Als je online gaat aanbieden dan zou het aantal verkochte spellen terug gaan, aangezien je een goedkoper alternatief krijgt.

- 15 mensen kopen het dan nog maar in de winkel (opa, oma's, enz)

De uitgever haalt daar dan €255,- op (€17*15). Het verschil is dan €170,-. Je weet al zeker dat je 10 verkopen hebt (dat waren de mensen die het eerst in de winkel kocht.) Daar verdien je €100,- mee (€10*10). Heb je nog €70,- verschil. Voor dit verschil hoef je alleen maar te zorgen dat er 7 van de 75 mensen het spel ook legaal aanschaffen. Gezien dat mensen wel willen betalen voor hun downloads, lijkt mij 10% niet onredelijk. Elke verkoop meer, is meer winst voor de uitgever.

Snap dat je dit niet gaat doen als 80% van je klanten je spellen gewoon in de winkel koopt, maar blijkbaar is dat niet zo. Je kan dan vast houden aan je oude formule en hopen dat het goed komt, of probeert iets nieuws en je kijkt hoe het uitpakt. Als je ziet hoe apple het met de app store doet en dat daar GTA wel voor een €7,99 kan worden aangeboden (http://itunes.apple.com/n...hinatown/id344186162?mt=8), lijkt het mij geen onmogelijke optie.
Je hele tekst is waardeloos omdat je onrealistische fictieve getallen gebruikt.
Snap niet waarom uitgevers geen gebruik maken van de R4 kaartjes.
Omdat Nintendo het alvast niet goedkeurt... Dan maakt het niet uit wat je als uitgever wilt: als de eigenaar van je platform het verbiedt, heb je alvast geen mogelijkheid meer om het zo aan te bieden.
Gezien je niet meer distributie en productie zit, kunnen de prijzen naar beneden.
Integendeel, en dat zien we al op de PSP (Go), prijzen blijven gelijk aan de fysieke media. Waarom? Er is toch maar 1 aanbieder, dus er is niets om tegen te concurreren.

Bovendien nemen download-versies geen ruimte in voor de leverancier, in tegenstelling tot doosjes in de winkel, en *dat* is juist een reden om te gaan stunten met prijzen, namelijk ruimte maken voor nieuwe titels op de schappen. Er hoeft niet meer gestunt te worden om je magazijnen op te ruimen, dus de prijzen kunnen lekker hoog blijven.
Aangezien de R4 hier dus niet illegaal is, zou het mogelijk moeten zijn om spellen te verkopen die je dan op een R4 moet zetten.
Probleem is alleen dat je geen enkele garantie hebt dat het blijft werken - als Nintendo ineens een nieuwe firmware op hun DS gaan zetten (wat in principe mogelijk zou zijn), waardoor de R4 ermee kapt, dan zit je als uitgever met een niet-functioneel distributiekanaal.
Dat risico is voor homebrew wel te nemen, maar voor de grote uitgevers is dat onacceptabel. Bovendien krijgen ze dan misschien te maken met represailles van Nintendo - jij geeft je games uit op R4, dus jij krijgt de volgende keer geen devkit voor ons nieuwe systeem. Of je krijgt er wel één, maar pas een jaar nadat het betreffende systeem op de markt is.
Ik denk niet dat Nintendo het leuk vindt als softwareleveranciers datgene gaan ondersteunen wat Nintendo met wortel en tak probeert uit te roeien.
En weer een fabrikant/leverancier die niet inziet dat het niet gaat om het zo goed mogelijk beveiligen (wat uiteindelijk toch wel weer gekraakt wordt) maar om het aanbieden van content via een dusdanig lage drempel en een lage prijs dat de consument niet eens de moeite gaat nemen om het via een voor de producent nadelige manier binnen te halen. [einde van deze lange zin]
jaja.. want mensen gaan wel ineens, zegge, €5 betalen voor een spel in een winkel terwijl ze 'm ook nog steeds for €0 kunnen downloaden.

Er zullen best meer impuls aankopen zijn door mensen die even zo'n winkel binnenwippen, een spel zien, en deze voor €5 mee nemen. Maar als iemand toch al weet dat die een bepaald spel wil hebben, dan blijft de weg via downloads en R4 een stuk aantrekkelijker. Die €5 gaat dan wel weer op aan een McDonald's menuutje.
Maar ga je die moeite doen om te downloaden van een shady site?
Tuurlijk, het is goedkoper, maar als ze een nette/leuke zaak hebben, waarom niet?
Waarom kopen mensen special editions van een film of spel? Het gaat toch om de film/game?
Een andere vergelijking is een cafe of restaurant. Je kunt thuis goedkoper eten en drinken, toch gaan mensen nog steeds naar het cafe...
Blijkbaar bieden ze met het cafe/restaurant iets waar mensen (veel) geld voor over hebben.
Ja, vaak wel. Het succes van iTunes bewijst dat, als je de drempel laag genoeg maakt, mensen bereid zijn om te betalen voor spullen, terwijl je het ook gratis kan downloaden.

Uiteraard zijn er ook maar zat uitzonderingen, maar het werkt duidelijk wél.
Valve heeft al een laten weten dat de prijs een erg grote factor is bij de koop. Zij hebben dat zelf proefondervindelijk uitgevogeld. Dus als een studio denkt met een hoge prijs binnen te lopen dan blijft het dit over zich afroepen. Er zijn genoeg mensen die best voor een product willen betalen als de prijs goed is.......
Sinds ik -legaal- kan kopen via de studenten kortingen, koop ik alle normale software gewoon. Ik denk dat meer mensen voor die prijzen zouden kopen.
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens... Ik heb redelijk wat collega's bij m'n huidige en vorige werkgever met een DS (voor de kinderen), en ik heb eens rondgevraagd, maar ze vertikken het om ook maar 1 cent uit te geven aan games in de winkel.

Waarom zouden ze ook? Kinderen zijn er snel op uitgekeken, en waarom zouden ze betalen voor iets wat gratis kan. Het bezitten van een origineel exemplaar biedt voor hen geen enkele meerwaarde whatsoever. Hetzelfde geldt voor muziek en films. Een brood koop je, maar geld betalen voor entertainment, ho maar.

Met lage prijzen kom je er niet. Er moet wel iets van een drempel zijn om kopieren tegen te gaan. Consumenten hebben aangetoond (en blijven aantonen) dat ze niet met de vrijheid van nauwelijks-kopieerbeveiligen om kunnen gaan. Het is beroerd maar het is zo.
nou eh waarom zouden ze ook is een beetje kort door de bocht toch het is iets wat je moet kopen (helaas ) ik bedoel mijn kinderen willen een racebaan dus jat ik die ff uit de winkel zonder te betalen >>>>waarom zou ik ook ze zijn er na 2 dagen op uitgekeken ?
Verschil is dat je bij die racebaan een fysiek voorwerp steelt en dat is verlies voor de winkel. Een gekopieerde game voor de kids uitproberen waar na 2 dagen niet meer naar omgekeken wordt, heeft niemand last van. In veruit de meeste gevallen was die game namelijk toch nooit gekocht als kopiëren niet mogelijk was geweest. En zo is het met alle software. Een 1-op-1 vergelijking met hardware wordt vaker door moralisten aangegrepen als argument maar het is simpelweg appels en peren vergelijken.

Juridisch is kopiëren overigens geen diefstal. Diefstal is het ontvreemden van goederen of geld. Kopiëren en downloaden van materiaal waar copyright op berust valt eerder onder fraude en dat vraagt een compleet andere benadering.
Software-licentie vermijding is ook verlies voor de winkel, want die mist de marge die hij normaliter op de console-game had kunnen maken.

Laat NL eindelijk weer eens zijn fatsoen tonen en gewoon de consoles boycotten (of anders een licentie aanschaffen op die veel te dure games)
Dus als ik iets niet koop, maakt een winkel verlies?.. En als ik iets bij een andere winkel koop, maken alle winkels waar ik niet bij koop verlies?..

Als dat waar is dan doen die winkels iets fout..
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens... Ik heb redelijk wat collega's bij m'n huidige en vorige werkgever met een DS (voor de kinderen), en ik heb eens rondgevraagd, maar ze vertikken het om ook maar 1 cent uit te geven aan games in de winkel.
Als de prijzen kloppen die hier vermeld worden dan vind ik het helemaal niet vreemd. Vergelijk deze prijzen met de prijzen voor een spel voor een PC, XBox 360 en een PS3 betaald. IMO totaal van de zotte.
Waarom zouden ze ook? Kinderen zijn er snel op uitgekeken, en waarom zouden ze betalen voor iets wat gratis kan. Het bezitten van een origineel exemplaar biedt voor hen geen enkele meerwaarde whatsoever. Hetzelfde geldt voor muziek en films. Een brood koop je, maar geld betalen voor entertainment, ho maar.
Het is IMO gewoon onzin. Als de prijs klop zal een groot deel van de mensen een spel gaan kopen. Maar je kunt niet verwachten dat menden de zelfde prijs voor een spel va enkele MBytes betalen dan een spel van 1GB+ voor PC XBOX 360 of PS3.

Het is me enkele keren opgevallen dat Wii spellen ondanks hun belabberde kwaliteit absurd duur blijven.
Met lage prijzen kom je er niet. Er moet wel iets van een drempel zijn om kopieren tegen te gaan. Consumenten hebben aangetoond (en blijven aantonen) dat ze niet met de vrijheid van nauwelijks-kopieerbeveiligen om kunnen gaan. Het is beroerd maar het is zo.
Als jouw mening zou kloppen zou er geen markt zijn voor de PS3 en in iets mindere mate de Xbox 360.
Een heel groot deel van de mensen heeft geen enkele moeite met betalen.
Stroeve bedrijven zoals Nindendo hebben IMO de huidige situatie aan zich zelf te danken, door bijvoorbeeld homebrew te weren.
En weer een consument die niet doorheeft dat je als fabrikant niet tegen gratis kan concurreren bij een publiek die steelt zonder er een probleem in te zien.
Piraterij is (ondanks hoe hard Brein ook schreeuwt) geen diefstal. Piraterij is namelijk piraterij. Bij diefstal wordt er een fysiek object weggenomen en heeft iemand er direct schade door.
Stop eens met jezelf zo te beliegen. Piraterij is diefstal en ontneemt inkomsten van vele eerlijke werkende mensen. Er is niets cool aan en er is geen enkele reden bedenkelijk die het goed praat.
"Ik heb Nintendo gevraagd om de technologie aan me uit te leggen en kreeg als antwoord dat dat moeilijk is, omdat het zo gecompliceerd is",

dus omdat het niet uit te leggen is en hij het niet zal snappen is het niet te kraken :?
Security through obscurity, anyone?
Waarschijnlijk wel - in ieder geval gedeeltelijk. De beveiliging zal echt wel beter zijn, maar hoe langer je de specs überhaupt geheim weet te houden, hoe later de crackers kunnen beginnen met hem afbreken.
Nintendo weet echt wel dat de boel gekraakt kan worden, maar als ze dat eens een jaar of twee weten te rekken, dan levert dat alweer heel wat vertrouwen bij developers op. En tegen die tijd komt er wel weer een 3DS Lite (of juist 3DS XL) met weer betere beveiliging.
is het niet te kraken
Dat zegt ie toch echt niet. Hij zegt alleen dat het beter beveiligd is.
De waarheid lijkt me eerder dat Nintendo gewoon niets kwijt wil over de nieuwe beveiliging.
Het is een kwestie van tijd, dan hebben we wel weer een nieuwe dstt/r4 kaartje die het mogelijk gaat maken de roms af te spelen.
Dat zeiden ze bij de Sony PS3 ook: nu bijna vier jaar later nog steeds niet gekraakt.

Dus perfecte beveiliging kŕn wel blijkbaar ...
Maar de PS3 is lang niet het succes wat ze dachten dat het zou worden. Komt dat doordat gebruikers geen gekopieerde spellen kunnen spelen of zitten gamers echt niet te wachten op _nog_ meer power?
De DSi is ook nog altijd niet gekraakt. Ja je kunt er DS kopietjes op spelen, maar die draaien in DS-modus en niet als DSi game.

En daar wordt echt wel hard aan gewerkt, maar het is tot op de dag van vandaag nog niemand gelukt...
Wij hebben een R4 en een R4i. Toch hebben we in de laatste twee jaar meer dan 40 DS spellen gekocht, juist dankzij die kaartjes. Meneer Nintendo: dat is meer dan 1600 euro omzet voor je dankzij de R4.

Beetje kort door de bocht dus om de R4 en aanverwanten de schuld te geven. Als ik spellen niet meer uit kan proberen dan koop in en de spellen niet meer en die hele 3DS niet.

Het grootste probleem is dat er zoveel bagger uitgegeven wordt. Koop je een spel voor 40 euro, ben je er dezelfde dag nog klaar mee. Als je dat twee keer gebeurt dan hou je snel op met kopen.
demo functie zou idd een hele mooie zijn om in te voeren voor de ds toch ff van te voren weten wat je eigenlijk koopt
Als je een Wii hebt kan je via het Nintendo Kanaal DS demo's naar een DS/DSi downloaden ;)
ahh kijk dat wist ik nog ff niet en ga ik gelijk ff bekijken
zie dat bedoel ik promoot dat wat meer en laat mensen lekker demo's spelen
hmmm ook weer een wii nodig dan dus hahaha blijft een goeie die nintendo
Dan moet je wel een Wii hebben. Als je dat niet hebt is er vrijwel geen manier om een demo te d/len.
En dan is dat nog altijd geen reden om een illegale versie te gaan stelen.
Dat geldt niet voor iedereen. Ik heb een r4 gekocht omdat ik het zat was die games mee te nemen. Sindsdien heb ik geen spel meer gekocht ... Overigens haalde ik de spellen wel in het buitenland, want hier zijn ze krankzinnig duur. Ik ben daar vast niet de enige in, dus meneer de importeur mag eerst wel eens naar zijn prijsmodel kijken voor hij de r4 de schuld geeft.
OF ! Nintendo doet slim en gaat spellen zelf online verkoop baar maken met een soort steam systeem en zoals we weten worden steam spellen niet gekraakt en of misbruikt,
hierdoor kunnen mensen demo's downloaden en als het spel bevalt het orgineel aanschaffen. heb je ook geen vervelend doosje erbij minder vervuiling
dus al met al een erg groene oplossing met winst in het oog voor nintendo. sorry wizzard voor jou zit in deze optie helaas geen winst maar ik zie niet echt een andere manier om het anders zo legaal mogelijk te houden.

ik denk zoeizo dat de gemiddelde game winkel een beetje aan het uitsterven is helaas.
misschien is dat ook de reden waarom game winkels steeds meer gadgets verkopen ipv daadwerkelijke games.

of mischien dat je de game roms moet halen in de winkel. voor de mensen *lees kinderen* zonder creditcard is dit zeker een optie daarnaast zou serials verwerken of geregistreerde
games voor ds ook goeie invloed hebben.

de enige manier hoe je dan nog illegaal kan ds'en is met emulators op je computer of met een gehackte ds. nou dat gaat een beetje ver niet?
tja, steam zonder online.
ain't gonna happen, nintendo is een retail-fanboy vooral sinds de gamecube flop (waar de retail in Europa nintendo zwaar heeft tegen gewerkt)

[Reactie gewijzigd door stewie op 12 juli 2010 15:48]

sanderev66
je leest verkeerd (selectief), niemand zegt dat de 3ds geen online heeft.
ik vind het anders een redelijk idee. denk zelfs dat ik er geld mee kan gaan verdienen kom is met een goed argument waarom dit niet zou werken. of steun zou krijgen van de overheid :-)

er zitten hier alleen maar voordelen aan
edit: rofl zonder online? en jij beschuldigt andere van selectief lees gedrag

[Reactie gewijzigd door Esxca op 12 juli 2010 21:23]

95% van de wereld is niet online of vertrouwt het internet niet (en nog eens 4% wilt schijfjes/media), komt er ook nog eens bij dat nintendo de grootste groep digibeten aantrekt.

dan heb je misschien 1% van de wereld die het wilt gebruiken, en nintendo heeft al problemen met internet.
en steam kan ook niet concurreren met Retail/schijfjes, aangezien schijfjes toch vaak goedkoper zijn.

[Reactie gewijzigd door stewie op 12 juli 2010 16:41]

nog al armoedige argumenten, wat er op duid dat je het beginsel niet heb begrepen.
in principe is het NIET online maar je gaat naar de vinkel stopt je stekker er in en laat de medewerker je console *whatever* registreren en je kiest je spel uit en je betaald aan de kassa en je krijgt je data.

dan betaal je ipv 30 euro voor een game misschien nog maar 15 euro waarvan de producent er nog minder aan hoeft uit te geven vanwege dat er geen achterlijke houdertjes/hoesjes hoeven gemaakt te worden dus minder plastic hoeft geproduceerd te worden. wat dus betekend dat je er minder belasting over gaat betalen.

je heb geen medium wat je kan kwijt raken want na aankoop is het spel voor eewig van jou en op elk wenselijk moment weer te downloaden/ophalen

95% van de wereld is niet online? ik moet eerlijk zeggen dat ik nog maar weinig producten op normale boodschappen uit de winkel haal. ik denk ook dat dit een feit gaat worden rond 2030 . winkels sterven uit dit worden show rooms, je gaat naar de showrooms puur om te kijken hoe het product er uit ziet en om er een professionele *winkelbediende* uitleg over kan krijgen.
leuk dat jij dat doet, maar jij bent niet 95% van de wereld.

70% van de wereld leeft onder de armoede grens, kom maar terug als dat niet meer zo is.
de VVD heeft nederland aardig gebrainwasht (nederland kent geen armoede, mijn broer is leraar en ziet constant kinderen van 1 werkende ouder waar de kinderen gewoon echt uitgehongerd zijn zoals in africa.)

mooi land hoor nederland waar kinderen en ouders gewoon mogen uithongeren maar wel met een full-time baan onder bijstand niveau hebben (leuk ZZP'er zijn, zelfstandige zonder poen).
ja maar die 70% koopt dus ook geen r4 kaart laat staan een nintendo DS al helemaal geen game winkel bezoekjes dus je verhaal is compleet irrelevant

we hebben het hier over nintendo DS game verkopen en toebheoren de vvd heeft daar weinig mee te doen. in dit artikel

ps: wil je voortaan geen percentages meer gebruiken tot dat je met harde feiten kan komen en dan bedoel ik studies+documantaires

[Reactie gewijzigd door Esxca op 12 juli 2010 20:05]

de PSP doet het heel goed in china, vooral dankzij piraterij :+
zal ook online met een winkel gebeuren bij nintendo, sterker nog piraterij is juist de reden waarom de 3DS al volgend jaar uit komt.

70% van de wereld bevolking is niet of nauwelijks ontwikkeld, daar heb je geen studies of een documentaire voor nodig (en als je netwerk gemist hebt, is dat jou eigen probleem)
vvd/wilders stemmers geloven feiten en wetten niet (vandaar ook de lange lijst veroordeelde VVD criminelen), zelfs Mark Rutte die in New York de honderdduizend dak en thuislozen gewoon over het hoofd zag :Y) (terwijl ze recht voor hem stonden, ach het is toch niet zo erg...)

leuke vent die Rutte, mag van mij direct naar Amerika gedeporteerd worden _/-\o_ (niet gelovig bidden)

[Reactie gewijzigd door stewie op 12 juli 2010 20:42]

Dan heb jij steam nog nooit gebruikt. verdiep je is wat meer in iets voor dat je niettus roept en een paar emoticons neer zet. 8)7

Zoek jij voor mij een spel dat alleen via steam draait en gekraakt is :-) goodluck.

70% van de wereld we wonen hier in nederland. waar gemiddelde gezien een faltscreen tv en 4 consoles heeft.

Ga een mensenrechten forum joinen maat |:( misschien dat dat meer van jou soort mensen betreft die over armoede gaan lullen als het over nintendo games verkoop gaat,

Ik heb echt geen idee hoe groot jou duim is want jou feitjes vind ik nog al wat simpel.
99% zeker dat jou zogenoemde percentages puur voor de show zijn om iets wat intelligent te lijken bij deze sluit ik deze nutteloze en vruchteloze discussie af. Omdat het duidelijk mag zijn u niet erg innovatiefs opbouwens of goed beargumenteerds kan "IN'brengen , http://funny.picturepie.c...ing_internet_retarded.jpg

Edit:
"niet alles is een conspiracy" als je dat denkt moet je zeker weten professionele hulp hebben

[Reactie gewijzigd door Esxca op 12 juli 2010 21:14]

steam, ja word gebruikt door 250,000 mensen...
Half Life 2 is gekraakt en alle andere spellen kun je ook gewoon illegaal downloaden zonder steam (steam is geen beveiliging tegen piraterij, je moet het ook niet beveiligen (want dat werk je juist piraterij in de hand)

het is aantrekkelijk om iets te kraken wat zogenaamd niet te kraken valt, en daarom zullen games met DRM vaker illegaal gedownload worden dan games zonder DRM (zie ook onderzoeken online)

iTunes is 100% DRM-Vrij en muziekpiraterij is ook echt nog een probleem :+

[Reactie gewijzigd door stewie op 12 juli 2010 21:19]

wijzig je altijd alles achteraf? als je jezelf naleest en er achter komt dat je domme dingen zegt?

en die 70% zijn volgens jou feiten "was een quote van jou"

half life 2 kan je dan ook multiplayere?

je moet gewoon zorgen dat je zonder registratie het spel niet kan spelen. +inloggen
en updates moeten toegelaten worden. als je het mensen moeilijker maakt dan zullen ze altijd proberen maar het word wel steeds onaantrekkelijker.

maar ik geloof dat we de discussie beëindigd hadden dus alles wat je nu nog zegt word als dom achteraf gelul beschouwt .

[Reactie gewijzigd door Esxca op 12 juli 2010 22:00]

en nee ik verander alleen maar typo's, zal het er volgende keer wel achter zetten

*edit* typo
Elk source game is illegaal te downloaden en je kan met iedereen multiplayer spelen die ook de gedownloade versie heeft.

Dus je spreekt onzin en 't is verwonderlijk waarom stewie blijft proberen je iets bij te brengen. Mss heeft hij ook dat leraargen ergens in z'n dna.
70% is show :+ feit.
de app-store bij apple word ook gekraakt omdat de apps niet DRM-vrij zijn, geen DRM geen hacks.
Alles valt te kraken...
Maar aan de andere kant is dit goed nieuws, nu worden de spellen misschien wat beter, zodat je geen 50 euro neer legt voor een spel dat je toch weer na 10 minuten weg legt.
Er zijn ook goede spellen voor de DS, maar deze zijn schaars...
PS3 is nog steeds niet gekraakt en daar komt ook nog steeds 60-euro bagger op de markt, ik dat echt niet anders gaan bij de DS.
PS3 niet gekraakt? Ik zie anders genoeg PS3 games staan op Usenet...
Alsof dat een argument is om te zeggen dat het gekraakt is. Zie jij die spellen op Usenet maar op jouw PS3 af te spelen. Geen enkel persoon hier in Nederland die je daar mee kan helpen denk ik.
Usenet is de bakermat van illigale content. Net of ze PS3 games van 50GB gaan uploaden met de wetenschap dat niemand ze af kan spelen en dus ook niet gaat downloaden.

Ik ga hier niet uitleggen hoe je het kunt doen want dat is niet de bedoeling.
De PS3 is nog steeds niet gekraakt voor afspelen van backup games. Misschien dat er een private hack around is, maar zeker niet voor grote publiek. En de mensen die het gekraakt hebben, die gebruiken waarschijnlijk geen Usenet.
Als je bijdrage dusdanig is dan is niets een probleem heb ik zelf al ondervonden.
betekend dat ook dat je die spellen kan afspelen?
PS3 is wel gekraakt maar is gewoon niet public.. groot verschil.
geef maar is links dan waar is je bewijs ?
Naja, het kan in ieder geval niet slechter :p
zeker als een grote speler zoals THQ weer mee doet :)
Goed kan hij het nog leuker maken voor de hackers om even te laten zien hoe goed ze zijn door het ding zo snel mogelijk te kraken?

Ik geef het ding niet meer dan ander half jaar maximaal voor het gekraakt is, met dit soort pers misschien nog wel eerder. Het is een beetje als de uitdaging van Sony aan de PS3 hackers, hoe harder Sony roept dat het niet te kraken is hoe meer mensen zich er op storten om het ding toch echt te kraken. En uiteindelijk zal dat ook gewoon gebeuren het is gewoon een kwestie van tijd niets meer en niets minder.
Als het moeilijk valt te kraken, en je bepaalde risico's neemt door het te doen gaan veel minder mensen het doen. Bij de DS hoef je enkel een schroefje te draaien een een r4 te kopen. Bij de huidige generatie consoles is het ingewikkelder en loop je nog eens de kans dat je van hun online netwerk gekicked word. Dan ga je toch wel twee keer nadenken voor je het doet.

Het probleem is dus niet of het gekraakt kan worden, maar hoe moeilijk het is en welke risico's je neemt.
"Ik heb Nintendo gevraagd om de technologie aan me uit te leggen en kreeg als antwoord dat dat moeilijk is, omdat het zo gecompliceerd is", aldus Curran.

Ik denk dat als Curran aan zijn programmeurs vraagt om uit te leggen hoe ze die mooie spellen maken dat hij dan hetzelfde antwoord krijgt :)
Als niet al te gehaast bent dan kun je de spellen 2e hands kopen of in de aanbieding bij een speelgoedzaak.

Ik hoop wel dat het mogelijk is om demo's van een spel te proberen zodat je je geld niet over de balk smijt.

[Reactie gewijzigd door cc12 op 12 juli 2010 15:02]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True