Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

THQ maakt bekend dat er een vervolg komt op het post-apocalyptische schietspel Metro 2033, dat als Metro 2034 op de markt zal verschijnen. Net als zijn voorganger zal Metro 2034 in 3d te spelen zijn. Wanneer het te koop zal zijn, is niet bekend.

THQ - logoDanny Bilson, bij uitgever THQ in dienst als vice-president core games, sprak op de E3 met de Engelse website CVG. Naar aanleiding van dat gesprek meldt de website nu dat THQ een opvolger van schietspel Metro 2033 in de planning heeft staan. Veel komt CVG niet over het nieuwe spel te weten; het zal als Metro 2034 op de markt verschijnen en is speelbaar in 3d, net als zijn voorganger. De game wordt volgens Bilson gemaakt in Kiev, waarmee duidelijk wordt dat ook het nieuwe spel bij het Oekraïense 4A Games in ontwikkeling is.

THQ heeft meer 3d-games in ontwikkeling. Zo liet Bilson al eerder weten dat De Blob 2: Underground in 3d te bekijken zal zijn. Hij liet alleen niet los welke edities van het spel 3d zullen ondersteunen. Het spel verschijnt voor Wii, DS, PlayStation 3 en Xbox 360. Verder brengt de uitgever Saints Row: Drive-By op de markt voor Xbox Live, Arcade en, in 3d, voor de Nintendo 3DS. Saints Row: Drive-By moet aandacht trekken voor het nieuwe Saints Row 3. Er is bovendien sprake van uitwisseling tussen beide games. Wie Saints Row: Drive-By speelt, kan nieuwe mogelijkheden in Saints Row 3 ontsluiten en omgekeerd. Het maakt daarbij niet uit of Saints Row: Drive-By op de Xbox 360 of de Nintendo 3DS wordt gespeeld.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Geweldig, ik vond de voorganger ook al goed.
Weet iemand hoe je de 3D functie van 2033 aanzet? Kan dit ook met rood/blauw brilletje?
je zult wel een scherm moeten hebben met 3d ondersteuning
…lke tv (of elk scherm, behalve een zwart-wit tv/scherm ;) ) kan met de rood/blauw brilletjes 3d-beeld weergeven.

[Reactie gewijzigd door pagani op 30 juni 2010 13:52]

het kŠn inderdaad wel, maar ik geloof nooit dat het prettig is.
buiten het feit dat je met anaglyphic 3D nooit echt mooie kleuren kan hebben, zijn de meeste schermen 60hz, aangezien het beeld voor beide ogen om de beurt moet worden laten zien, heb je dus 30 hz/fps 'per oog'.
nou is dat wanneer het beeld voor 2 ogen bestemd is wel voldoende, maar in 3D is het (in mijn ervaring) niet voldoende en lijkt het een beetje te stutteren.
met van die een gepolariseerd scherm (zoals bij Avatar) of active shutterglasses lijkt het me daarentegen wel echt heel vet om een keer 3D te gamen, en daar heb je toch echt een apart 3D scherm voor hebben (of 2 beamers met polarisatie lenzen :))
Dat is juist het voordeel van anaglyphic 3D. Doordat de brilletjes over het algemeen rood + cyaan (het complement van rood) zijn betekent dit dat je dus de beelden voor beide ogen tegelijkertijd op het scherm kunt weergeven. Je speelt dan dus gewoon op de normale refreshrate van je monitor. Je hebt wel inderdaad gelijk dat de kleurweergave niet optimaal is, echter je hersenen kunnen dit tot op zekere hoogte prima compenseren.
Een beamer met polarisatielenzen gaat niet lukken. Zodra het beeld weerkaatst op het doek is het niet gepolariseerd meer.
Dit kwam ik tegen op een ander forum, of het waar is is nog maar de vraag.
Anyways met dus een lage hz, lijkt het me niet al te prettig om 3d weer te geven.

With LCD shutter glasses operating at 60Hz, you are flashing bright lights alternately into each eye at 30Hz, and doing that in the 10Hz to 30Hz range causes nausea, giddiness and even seizures. It may be possible to do what you want, but the puking and migraines won't be worth it.

dus wat je al zei, mischien is de 60hz niet voldoende.
Nee, Hitachi heeft al een beamer die in zijn eentje 3d kan weergeven. Op de ISE stond die op de stand en het werkte goed, de bril blijft wel nodig.
Je kunt natuurlijk ook de resolutie halveren (een lijntje rood, een lijntje groen, etc). Anaglyph 3D is dus inderdaad prima te doen op elk kleuren scherm, hoewel je of de helf resolutie of de helf refreshrate inlevert.
Wanneer je kleur gebruikt om onderscheid te maken tussen je linker oog en rechter oog heb je altijd het effect dat het beeld (dat je dus ziet) zwart-wit wordt. Zowel de resolutie als de refreshrate blijven hetzelfde.
Als je een nvidia kaart hebt kun je dit ergens in je nvidia controlpanel simpelweg gewoon aanzetten. Vink daar aan dat je een anaglyphic brilletje hebt en je krijgt dan een wizard om de exacte kleuren van je brilletje te bepalen.

PS. het is wel enigszins een aanslag op je framerate en kijk uit voor hoofdpijn
Weet niet of dat dit gewoon "aanzetten" is? Denk eerder dat ze het hele spel "echt" 3d gaan maken.

Bron Wiki : Sequel

In June 2010 4A Games announced Metro 2034 along with plans for a 3D version of Metro 2033[23].

23 ^ Computer and Videogames, Metro 2033 and Metro 2034

Met de lijst met spellen die 3D ondersteunt worden door NVIDIA:
http://www.nvidia.com/object/3d-vision-3d-games.html
Net als zijn voorganger zal Metro 2034 in 3d te spelen zijn.
Is deze, net als zijn voorganger (geen ervaring daarmee) ook in 3D te spelen met een ATI videokaart?
Naar wat ik mij kan herinneren stond Metro 2033 stijf van de Nvidia-"sponsoring".
Was het niet juist van de ATI, omdat het een van de eerste spellen was die met dx11 omging?
Nee, Metro 2033 zat vol met Nvidia sponsoring.
En toch liep het spel niet echt goed met m'n SLI 9600GT... :?
Veel DirectX- en drivercrashes, maar goed.

Toch positief dat ze een vervolg willen maken. Ze hadden evengoed weeral het 'PC = piracy' verhaaltje kunnen oprakelen en alle PC-plannen cancellen... :X
Hopelijk krijg je nu wat meer vrijheid en word het niet weer zo een "lineair" corridor fest. Want het idee was heel erg leuk, maar na twee uur begon het toch te vervelen.
inderdaad, zeker enkele zeer vervelende "bugs" als je in een intense shootout zit kun je niet eens tussen 2 buizen door schieten. Invisiblewalls zijn niet echt meer van deze tijd, zeker niet op zulke plekken en zeker niet met een physX game
Goed nieuws, maar ik heb weinig van Nvidia sponsoring gemerkt, of ik skipte alles
Ik merkte vooral veel Metro 2033 boeken op de grond 8)7
Metro 2033 is echt een van m'n favoriete sp shooters van het moment, vond hem echt heel leuk, dus is 2034 welkom.
Dit is fenomenaal nieuws! Het eerste deel had zoveel sfeer en was echt een avontuurlijke shooter. Het feit dat deze ontwikkelstudio de kans krijgt weer zo'n sfeervolle game te maken kan ik alleen maar toejuichen.

Door de hele ambiance en het survivalkarakter van de game ging ik echt meeleven met de maincharacter en ik ben echt benieuwd hoe het verhaal verder gaat!
Gelukkig is het verhaal weer gewoon door dezelfde schrijver neem ik aan, het boek Metro2034 bestaat inmiddels namelijk.
Jammer dat ie niet voor de pc uit komt.

Ziet er verder wel leuk uit :D .
hoe kom je daar nou bij, deze game gaat waarschijnlijk gewoon komen voor de PC, als je goed leest zie je dat die andere games die THQ op stapel heeft staan niet voor de PC komen.

Vind metro wel een vet spel hoor, ziet er mooi uit en een spannend verhaal en dikke actie, wat wil je nogmeer? Ok, wat meer vrijheid mag ook, maar daar was het niet om te doen.

Wel leuk dat het ook in 3d te spelen is, maar ben wel benieuwd wie dat kan tegenwoordig.
Mijn gtx480 en 5870 redde het niet op 1680x1050 alle eyecandy aan, laat staan in 3d met halvering van je fps.. Hopelijk pakken ze de engine aan, zodat ie wat vloeiender loopt op hoge reso's op een highend pc? Zeg nou zelf, als je met een zwaar oc'de i7920@ 4,4 met een gtx480 @850MHZ nog niet voluit kan gamen heb je toch iets niet helemaal goed gedaan..
ik heb een core i7920 op stock speed en een 295GTX, en ik kon het vlot draaien met alles maxed out (hoewel ik moet toegeven dat als je in een market binnenkwam met tientallen dynamic lights, mijn pc ook wat begon te sputteren :)
Voor de rest kan ik niet wachten op het vervolg, het eerste spel had wat last van kleine foutjes en inderdaad rechtlijnigheid, maar qua sfeer zat het spel wel echt erg goed. Het is geleden van pakweg half life dat ik me nog is zo heb ingeleefd (en opgejaagd) in een spel.
goed speelbaar bedoel ik: Alle opties aan inclusief DX11 natuurlijk en dan nog een gemiddelde framerate van 30+. Dat ga je met je gtx295 ook niet redden hoor. Maat van mij heeft een 285sli opstelling en moet al terug naar 1680x1050 ipv 1920x1080. En die draait dan net zoals jij geen dx11...
nou, op DX10 was het spel perfect speelbaar op 1920x1080 met een 295GTX. Ik ga niet beloven dat echt Šlle opties aanstonden (want dat weet ik immers niet meer) maar ik weet toch dat het spel er heel erg goed uitzag :p
Waarschijnlijk heb je ergens iets verkeerd ingesteld staan, of trekt de game de ATI Nvidia kaart opstelling bij jou niet helemaal.
Ik draai hem namelijk max-settings op een GTX260 (XFX Blackedition) en 9500GT (voor physX only) met een Core2Duo 3GHz op 1920x1080 zonder problemen, heb nergens framedrops of gekke vervormingen in de textures.

OT: Cool hoop dat die weer net zo goed wordt als het vorige deel, Heb er erg van genoten. Dit ondanks dat het een straight forward game is, eigenlijk gaf dat naar mijn smaak wel een goede invulling voor het verhaal. Vaak merk je bij free-room games dat het echte verhaal wat verdwijnt of dat je acties niet echt het verhaal beÔnvloeden.

Kijk nu al uit om verder te kunnen met het verhaal, Ben benieuwd naar hoe ze het denken te kunnen vervolgen.

Edit: moest even checken hoe me settings stonden ;)

[Reactie gewijzigd door A.Broere op 30 juni 2010 14:07]

DX 11 jongens... daar zit het hem in dat zelfs een GTX 480 het niet kan op max.
Op me HD 5870 lukt het op DX 10 wel op max en 1920x1200 maar zodra dx 11 aan gaat moet ik terug naar 1680x1050 en stuk minder details of ik moet hem op 1440x900 zetten en dat met een 4,4ghz i7 en graka op 1.2ghz
Ik heb geen ATI/Nvidia opstelling hoor, ik had eerst een 5870 en na het testen en slopen meteen een gtx480 gehaald. (garantie). Maar op beide kaarten kan/kon ik in ieder geval geen DX11 draaien op 1920x1080.
Niet voor de pc? Waar haal je dat vandaan? 2033 kwam ook uit voor de pc en daarin kon je met behulp van Nvidia ook 3d spelen.
In het bovenstaand artikel staat:
spel verschijnt voor Wii, DS, PlayStation 3 en Xbox 360.
en dus geen vermelding van PC.
Zo liet Bilson al eerder weten dat De Blob 2: Underground in 3d te bekijken zal zijn. Hij liet alleen niet los welke edities van het spel 3d zullen ondersteunen. Het spel verschijnt voor Wii, DS, PlayStation 3 en Xbox 360.
Wel, dan verschijnt Metro voor geen enkel platform he.
Als het "onbekend" zou zijn, dan mag dat er wel eens bijstaan he. Was dat nu echt nodig om daar een vaag lijntje tekst over 'The Blob 2' tussen te zetten??
Zo liet Bilson al eerder weten dat De Blob 2: Underground in 3d te bekijken zal zijn. Hij liet alleen niet los welke edities van het spel 3d zullen ondersteunen. Het spel verschijnt voor Wii, DS, PlayStation 3 en Xbox 360
Dat gaat dus over De Blob 2, niet over Metro 2034
Ik ben een grote SR fan en dit nieuws is leuk om the horen. :9~
Het is natuurlijk ook leuk voor alle metro fans (niet mijn ding)
Waar haal je dat vandaan?
hoe kom je daar nou bij
Dat staat, al dan niet foutief, in bovenstaand artikel.

edit: blijkbaar staat er ook nog iets over The Blob 2 tussen, waardoor niet helemaal duidelijk is over wat het juist gaat.

[Reactie gewijzigd door T-CM11 op 30 juni 2010 13:53]

jij kan ook al niet lezen zie ik? Komt gewoon uit voor de pc!
Wat kan ik niet lezen? Onzichtbare woorden?
Hier een quote van het volledige artikel:
THQ kondigt 3d-game Metro 2034 aan

Door Paul Hulsebosch, woensdag 30 juni 2010 13:16, views: 2.186

THQ maakt bekend dat er een vervolg komt op het post-apocalyptische schietspel Metro 2033, dat als Metro 2034 op de markt zal verschijnen. Net als zijn voorganger zal Metro 2034 in 3d te spelen zijn. Wanneer het te koop zal zijn, is niet bekend.

THQ - logoDanny Bilson, bij uitgever THQ in dienst als vice-president core games, sprak op de E3 met de Engelse website CVG. Naar aanleiding van dat gesprek meldt de website nu dat THQ een opvolger van schietspel Metro 2033 in de planning heeft staan. Veel komt CVG niet over het nieuwe spel te weten; het zal als Metro 2034 op de markt verschijnen en is speelbaar in 3d, net als zijn voorganger. De game wordt volgens Bilson gemaakt in Kiev, waarmee duidelijk wordt dat ook het nieuwe spel bij het OekraÔense 4A Games in ontwikkeling is.

THQ heeft meer 3d-games in ontwikkeling. Zo liet Bilson al eerder weten dat De Blob 2: Underground in 3d te bekijken zal zijn. Hij liet alleen niet los welke edities van het spel 3d zullen ondersteunen. Het spel verschijnt voor Wii, DS, PlayStation 3 en Xbox 360. Verder brengt de uitgever Saints Row: Drive-By op de markt voor Xbox Live, Arcade en, in 3d, voor de Nintendo 3DS. Saints Row: Drive-By moet aandacht trekken voor het nieuwe Saints Row 3. Er is bovendien sprake van uitwisseling tussen beide games. Wie Saints Row: Drive-By speelt, kan nieuwe mogelijkheden in Saints Row 3 ontsluiten en omgekeerd. Het maakt daarbij niet uit of Saints Row: Drive-By op de Xbox 360 of de Nintendo 3DS wordt gespeeld.
Dit is welkom nieuws, ik sluit mij aan bij Flupje_01, geweldige game. De leukste die ik dit jaar heb gespeeld. Dat het 3D is laat me echter koud. Wel jammer echter dat het spel in de reviews underated was. De speel ervaring was echt super!

Op naar het vervolg dus!
Vond het een origineel spel, wel kort, de wapens karig en het einde was waardeloos ...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True