Rockstar-veteraan Mike Unsworth verlaat studio na zestien jaar

Mike Unsworth, de vice president of writing bij Rockstar Games, heeft de studio verlaten. Dat blijkt uit zijn LinkedIn-profiel. Unsworth werkte sinds 2007 bij Rockstar en werkte onder andere mee aan meerdere GTA-games en de Red Dead Redemption-games.

Op het LinkedIn-profiel van Michael Unsworth staat dat hij Rockstar dit jaar heeft verlaten, merkte GTAForums-gebruiker Rucke op. "Mike is een ervaren schrijver die meer dan 16 jaar voor Rockstar Games heeft gewerkt als creatief leider", luidt zijn profiel nu. De schrijver noemt geen reden voor zijn vertrek, schrijft ook GameSpot. Het is ook niet bekend wat Unsworth na zijn vertrek gaat doen.

Unsworth begon in 2007 als senior creative writer bij Rockstar Games. In 2019 werd hij writing director en in 2021 werd hij vice president of writing. Unsworth werkte mee aan verschillende Rockstar-titels, waaronder GTA 4, 5 en Chinatown Wars. Hij schreef ook mee aan LA Noire, Max Payne 3 en Red Dead Redemption. Zijn recentste project was Red Dead Redemption 2 uit 2019, waar hij in de credits wordt genoemd als een van de drie schrijvers, samen met onder meer Dan Houser, die eerder al vertrok bij Rockstar. Het is niet bekend of Unsworth in de tussentijd heeft meegewerkt aan GTA 6.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

28-08-2023 • 09:57

66

Lees meer

GTA V is tien jaar oud
GTA V is tien jaar oud .Geek van 18 september 2023

Reacties (66)

Sorteer op:

Weergave:

Eeuwig aan dlc voor gta5 werken lijkt mij ook dodelijk saai. Op een gegeven moment wil je toch wat anders.

benieuwd of ik gta 6 nog ga meemaken, misschien mijn kleinkinderen.
Strauss Zelnick (CEO Take-Two) heeft vaagjes gehint op een potentiele release in 2024 of 2025. Ik ken je omstandigheden niet, maar een potentiele release (of announcement trailer) lijkt dus aardig dichtbij.

Ik hoop alleen dat de verhaallijn evengoed is als dat van GTA V. Ik denk dat GTA V 1 van de weinige games is waarbij ik de verhaallijn compleet heb uitgespeeld, laat staan op diverse platformen, en meer dan 5x doorlopen.

[Reactie gewijzigd door Lt.Kraken op 23 juli 2024 09:44]

25 zal met wat uitstellen wel 2026, toch bizar voor een beursgenoteerd bedrijf?
leuk dat een oud spel nog zo veel geld oplevert, maar misschien was dit met een nieuwe versie wel nog veel meer geweest.
Ik ben ook benieuwd naar 6, maar ik ben bang dat een hoop dingen tegenwoordig niet meer 'kunnen', maar hopelijk zit ik ernaast.

edit, het zal wel uitkomen, als de ps5 op zn eind zit, dan kunnen ze 2 jaar later weer een opgepoetste versie voor de ps6 verkopen

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 09:44]

Jij denkt dat die 2000+ medewerkers op hun handen gezeten hebben al die jaren?

RDR2 kwam in 2018 uit. 2026 is dus 8 jaar ontwikkeltijd. Dat is lang, maar de standaard van tegenwoordig is 6 jaar en Rockstar games zijn extreem groot. Het duurt nou eenmaal steeds langer om games te ontwikkelen omdat de eisen steeds hoger worden.
Het gaat mij helemaal niet om rdr of welke andere game ze maken of dat de devs op een bankje zitten. Het gaat mij om dat gta 5 uitkwam in 2013, dat is 10 jaar geleden. Dat is voor een succesvolle franchise gewoon bizar lang,
Ach, het kan altijd erger. Je zou maar aan het wachten zijn op een vervolg op Skyrim (2011) of Half Life 2 (2004, of 2006, als je Episode 2 pakt).
Ach, Duke Nukem 2 was ook het wachten waard :+ :+
Ik denk dat je het over Duke Nukem Forever hebt, maar dat was de 4e game in de main franchise.
Was dat een game te noemen?
Je hebt helemaal gelijk!
GTA 5 is nog steeds een prima spel. Als je dat spel nu had uitgebracht was iedereen er over te spreken.
Als je er vanuit gaat dat deze game nog steeds heel veel gespeeld wordt en (heel veel) omzet genereert lijkt het me ook logisch dat het ontwikkelen van deze games nou eenmaal wat langer duurt.
RDR 2 is in de tussentijd ook gereleased.
en vergeet de community servers en zo niet, FiveM/RAGE/LSPDFR
Ik denk dat uitstel naar 2026 nog best wel eens mogelijk is. Ook omdat ze recent de maker van FiveM hebben overgenomen. Ik ga er vanuit dat ze daarmee gaan proberen de roleplay community tegemoet te komen met GTA 6.

GTA op zichzelf ziet er nogsteeds prima uit qua graphics. GTA Online is aardig uitgemolken, maar de komst van GTA roleplay heeft zeker een nieuwe sleur gegeven aan omzet uit GTA V. Het feit dat het zo lang duurt voor een sequel is dus jammer, maar zeker niet onlogisch, waarom zou je een winnend paard in 't been schieten.
Tja, dat is de huidige realiteit van de gameindustrie. De grote innovatieve studios (hoe weinig daar nog van zijn) doen er allemaal zo lang over.

Rockstar is een ontwikkelaar die de grootste games ter wereld maakt en juist daar hun succes uithaalt. Dat doe je niet door iedere paar jaar een sequel uit te brengen.
Je moet wel beseffen dat RDR ook van hetzelfed kaliber is als GTA.
Na GTA5 is Rockstar gaan werken aan RDR2 die bijna 2x zoveel heeft gekost als GTA5 om te ontwikkelen, dus dat kan je ook niet bepaald een hobby projectje noemen.
Dus in de laatste 10 jaar hebben ze naast GTA5, ook aan de 2 grootste games ooit gewerkt (RDR2 en GTA6).
Dus dat het zo lang moet duren voor GTA6 is eigenlijk heel redelijk.
Toch is het wellicht beter dan elk jaar een nieuwe game eruit willen persen.. daarom was ik persoonlijk al snel klaar met COD om een voorbeeld te nemen.

Toegegeven: iets er tussenin zou wel heel erg leuk geweest zijn :)
Dit is kapitalisme, bedrijven gaan voor zekerheid en GTA Online is een melkkoe. Logische keuze, ook al wordt het niet in dank afgenomen door het gros van de fans.

Ook ik verwacht dat deel 6 heel matig zal zijn doordat iedereen en zijn moeder nu een stem op het internet heeft en kan doen alsof een hele grote groep iets heel erg vind, terwijl het in de praktijk gaat om slechts een zeer klein gedeelte van de populatie.
Laten we stellen dat het bij Beursnotatie en aandeelhouders enkel en alleen om geld draait*, hoe meer Rockstar kan verdienen door 'zero-effort' door te ontwikkelen op GTA V Online des te gelukkiger worden de aandeelhouders die hun dividend alleen maar zien oplopen..


*Uitzonderingen soms daargelaten zoals een activistische aandeelhouder (maar die zal niet snel bij Rockstar te vinden zijn)
Wat? GTA V had een ontzettend belabberd verhaal en er was nagenoeg geen karakterontwikkeling. Ieder hoofdpersonage was gedurende de gehele game alleen maar aan het janken en ranten over het verleden en de huidige situatie waarin ze zaten.

Fatsoenlijke motieven ontbraken volledig hij het trio, het was geforceerd en onnodig.

En dan had je nog dat eeuwige FIB geneuzel, klus na klus zonder een cent te verdienen.

Een tenniscoach moest alles in gang zetten, het voelde zo simpel en makkelijk.
Ik heb GTA V nooit online gespeeld maar vond de story mode op zich best grappig..
Heb het verder altijd zonde gevonden dat die hele spelwereld daarna wel heel erg dood is.
Maar ik blijf het idee houden dat deze game zijn populariteit voornamelijk te danken heeft aan het feit dat het allemaal redelijk grof is, je op iedereen kan schieten en er wat tieten in zitten.
Net zoals er wat enorm gehypete 'komische' films zijn waar enorm veel in gevloekt en gescholden wordt en een fap-momentje hebben voor de pubers, maar die verder qua verhaal of werkelijke humor totaal niets voorstellen.

Die games voor 'volwassenen' zijn sowieso over het algemeen teleurstellend en de Amerikaanse hypocrisie en politieke correctheid overheerst zo'n beetje de hele industrie. Ik heb daarom ook helemaal geen positieve verwachtingen van GTA 6.
ben ik het niet mee eens. ja de base game wel, maar je hebt een hoop verschillende mods en communities, zoals LSPDFR, waarbij jij een roleplay scanrio hebt waarbij jij de politie bent. of Fivem community servers, waarin roleplay het punt is. cops vs robbers, maar dan met meer structuur als je de juiste spelers en server hebt tenminste
Waar ben je het precies niet mee eens dan?
Er zullen online best dingen in zitten en te doen zijn die interessant genoeg zijn voor velen want Rockstar verdient er nog steeds kapitalen mee.
Maar dat heeft weinig te maken met 'het verhaal' dat genoemd wordt, of de elementen waar de game zijn initiële populariteit aan te danken had.
De enorme controverse over het geweld en de prostituees/stripclub hebben er een enorme hype van gemaakt en hebben alleen maar voor meer verkopen gezorgd. En omdat het 18+ was werd het alleen maar een statusverhogende uitdaging voor jongeren om het te spelen.

Degene waarop gereageerd wordt zegt dat GTA V één van de weinige games is waarvan diegene de verhaallijn compleet heeft uitgespeeld. En naar mijn idee zegt dat meer over die persoon zelf, over de games die die persoon gespeeld heeft, hoe GTA V speelt en oogt dan specifiek over de verhaallijn van GTA V.
Geen verhaal, wil ik eigenlijk zeggen. Het is een serie van losstaande events die echt zeer weinig met elkaar te maken hebben. In vergelijking met San Andreas en GTA 4 die beide een ijzersterk geschreven progressie hadden met een waardevol einde, best wel een devolutie. Men heeft het minimale gedaan om je maar in zoveel mogelijk shootouts en heists te krijgen, alsof de main game een tutorial is voor GTA Online.
Daar moet ik je in gelijk geven, ookal vond ik de mogelijkheid om tussen karakters te switchen en ook het samenvloeien van hun verhalen best wel goed gevonden. Het was toch een frisse wind door de franchise. Dat maakte echter dat de verhaallijnen flinter dun waren, maar de humor maakte veel goed. Ook daar was er hier en daar al wat rekening gehouden met het politiek correcte gezeik en ik verwacht niet dat het erop zal beteren.
Mijn oudste kleinkind is ondertussen 17, ik wacht nog altijd 😂
En dan is het niet eens full-fletched DLC zoals eerst het plan was maar alleen uitgeklede side-missions om nog grote money-sinks te maken
DLC's voor GTA 5? Welke dan? Wat GTA-online content ja, maar ik heb nog geen DLC gezien...
Er waren al gameplay beelden uitgelekt dus ik denk dat ze er al aardig mee bezig zijn.
Als ik zo lees, is hij niet de 1e grote man die vertrekt bij Rockstar. Ik vrees het ergste.
Het begon bij mij al een beetje met het vertrek van Jeffrey Crawford "Lazlow" Jones, hij speelde sinds GTA III de radio-DJ Lazlow en ook een in-game acteursrol in GTA V/Online. Maar bovendien schreef hij (samen met Dan Houser) een groot deel van alle mediacontent zoals je dat hoort op de radiozenders (talk shows, reclame e.d.). Dat is voor mij oprecht een groot deel van het plezier dat ik uit GTA haal en als dat tegen gaat vallen heeft dat voor mij dus invloed.

Natuurlijk kan er zomaar een nog veel leuker persoon voor in de plaats komen, dat weet je nooit.

[Reactie gewijzigd door DrBackBeat op 23 juli 2024 09:44]

Ja wie weet, het is voor nu nog afwachten.
Ik vraag me altijd af hoe goed schrijvers zijn als het om games gaat. Zijn dit specifiek schrijvers die goed voor games kunnen schrijven of zouden ze bijv ook voor een goede film of serie kunnen schrijven?

En hadden ze in eerste instantie de ambitie om te schrijven voor films en/of series en was schrijven voor games slechts iets dat op een later plan kwam?

We hebben geweldige avonturen kunnen beleven in games maat die verhalen werken in films niet perse even goed. En in het verhaal van bijv MK en C&C moet een bepaalde campy-ness in zitten, die in een film ontzettend 'B' over zou komen.
Voor (open wereld) games schrijven is over het algemeen veel moeilijker, omdat je de spanningsboog vast moet weten te houden zonder dat je vast kan houden aan de gebruikelijke lineaire vertelstijl of timing.
Ik weet niet of dit perse waar is. Sowieso werkt die spanningsbopg anders voor verschillende typen content. Ik voel bijv vaak dat ik geen zin heb ik een lange film te kijken, maar binch wel makkelijk 3 of 4 afleveringen van een goede serie, waar dus meer tijd in gaat zitten.

Verder is het vrij lastig om in een korte tijd alles te vertellen wat je wil vertellen. Waarschijnlijk wordt een hoop van deze zaken sowieso al weggesneden. Zeker voor televisie dat ook aan traditionele zenders verkocht moet worden is dat een ding omdat die aan vaste tijden vast zitten. En ondertussen moet je ervoor zorgen dat het verhaal niet te gehaast lijkt en karakters zich goed ontwinkelen.

Juist in games heb je alle tijd en kun je ook verschillende verhalen door elkaar vertellen. En een campy of heel simpel vertellen van een verhaal is veel minder een probleem omdat de speler het plezier uit de gameplay haalt. Misschien is dat juist positief omdat de spelregels op deze manier beter het verhaal in zijn hoofd haalt.

Het is dus een andere toepassing. Sowieso heb je schrijvers en schrijvers. De eerste die een verhaal verzinnen, de ander die moeten verdenken hoe je dit invult met dialogen en specifieke gebeurtenissen om dat verhaal te vertellen.

Misschien is mijn vraag wel of je goede schrijvers hebt voor specifieke media, of dat een goede schrijver juist per definitie weet te herkennen wat een medium nodig heeft en daar dus op een juiste manier het verhaal voor weet te vertellen.

Of misschien verschilt het, zoals in het voetbal waar je van die fysieke rouwdouwerspitsen hebt die voor kleine clubs altijd goed kunnen zijn en veel scoren, maar bij grote clubs gewoon niet in staat zijn mee te gaan met de snelheid en op tijd kunnen anticiperen op strakke voorzetten en steekballen.
Zijn recentste project was Red Dead Redemption 2 uit 2019, waar hij in de credits wordt genoemd als een van de drie schrijvers, samen met onder meer Dan Houser, die eerder al vertrok bij Rockstar.
Donderwolken boven rockstar of hoe moet ik dit interpreteren?
Moah, kan zijn dat mensen na x jaar eens wat anders willen.
Kan zijn dat ze het niet eens zijn met de sfeer
Kan zijn dat de koffie niet meer wat het geweest is.
kan zijn dat zijn prive leven meer aandacht moet hebben.
Kan zijn dat Mars niet in het juiste ascendant schijnt.
Je bedoelt het sarcastisch maar een geweldige koffiemachine vervangen door een contract met een andere firma waar ze ook nog eens slechter smakende maar zogenaamd fair-trade koffiebonen leverden heeft een hoop gezeik opgeleverd waar ik in dienst was.
Hehe ja, zit niet aan de koffie!
Dat bepaald voor velen toch een groot deel van het werkplezier.
Dat is wel erg triest, dat je afhankelijk bent van het type koffie om het naar je zin op je werk te hebben. Ik als niet koffiedrinker vind dit bijna absurdistisch.

Ik kan me voorstellen dat het na 16 jaar werken wel wat eentonig wordt, zeker als de innovatie weg is zoals iedereen dat bij Rockstar kende. Want kom op, GTA V kwam 10 jaar geleden uit... Iedereens leven was compleet anders toen nog.

EDIT: Lol, koffiedrinkers downvoting fest

[Reactie gewijzigd door MontyPython op 23 juli 2024 09:44]

Ik ben ook geen koffiedrinker, dus mij boeit dat niet.

Maar voor velen is het toch iets wat ze de hele dag door drinken en als dat niet te zuipen is, vind ik niet gek dat het mee gaat tellen. Wat is dan het alternatief? Zelf je koffie meebrengen? Elke pauze langs een beter-dan-starbucks tent gaan? Wordt snel een dure en tijdrovende activiteit. Hoe vaak gaan mensen dan niet met "ik wou dat de koffie beter was". Het is wellicht maar een klein ding, maar ik denk wel een belangrijk quality of life ding.

En als je als werkgever niet eens fatsoenlijke koffie voor je werknemers kan/wil leveren, getuigd dat toch ook wel van een negatieve houding. Doorgaans is dat dezelfde koffie die je aan bezoekers/klanten voert. En daar wordt toch altijd negatief achter rug om over geluld als zoiets gewoon slecht is. Zou stom zijn als het lot van een opdracht daar afhankelijk van zou zijn, maar toch gaat zo'n mening in men hun achterhoofd zitten.

Ik vind de obsessie met koffie en hoe belangrijk dat voor velen is ook zeker overtrokken. Maar zelf als werkgever zijnde begrijp ik wel dat het een vrij simpel maar belangrijk aspect is om tevreden werknemers te hebben / houden.

// allemaal vreselijk opfftopic, lijkt mij stug dat iemand die 16 jaar bij Rockstar werkt zoiets als reden zou hebben om op te stappen. Lijkt mij ook het soort werkniveau dat koffie compleet ondergeschikt is, heeft vast wel een of andere stagiar die altijd koffie kan gaan halen, of iets dergelijks, of heeft zijn eigen koffiemachine op zijn kantoor.
// point being, dit werd neergezet als een sarcastische grap, maar ik kan mij zeker wel voorstellen dat dit echt een ding kan zijn.
Ik heb zelf een nespresso machientje in mn kamer staan, beter dan die automaat koffie hier :+
Persoonlijk heb ik via een detacheerder bij Fujitsu gewerkt in house bij een klant, daar was de koffie echt heerlijk, enkele jaren heb ik daar met plezier gewerkt op die locatie in Haarlem tot ze plots besloten dat externen ook extern moesten gaan werken. Heb in totaal 4 jaar gewerkt bij deze werkgever, waarvan een maand op de nieuwe locatie.

Een aantal veranderingen:
Reistijd:
Van thuislocatie naar Haarlem was de reis 20 minuten.
Van thuislocatie naar Fujitsu pand in Maarssen was 60-90 minuten.
Reistijd ging dus met minimaal 40 minuten per rit omhoog.

Koffie:
Haarlem: In het pand bij de klant hadden ze denk ik wel zo'n beetje de beste bonenkoffiemachine met allerlei verschillende keuzes.

Maarssen: In het pand bij Fujitsu te Maarssen had je op de benedenverdieping een degelijk koffieapparaat, kwam je echter op de 12e verdieping waar wij zaten stond er een metalen blok zonder naam waar dan 'koffie' uit kwam (beetje een apparaat die je in een Amerikaanse fabriek verwacht), dit was letterlijk slootwater. Dit was niet enkel gewenning aan goede koffie maar letterlijk de slechtste koffie die ik ooit heb gedronken, na één slok heb ik het ook weggegooid. Andere collega's die wat meer ervan dronken kregen last van darmproblemen en hebben hierdoor ook veelvuldig voor op het toilet gezeten. Het mooie van het apparaat beneden was dat de mensen bij de receptie je daar wegstuurde omdat dit koffie was voor bezoekers.

De werkruimte:
Haarlem: Eigen ruimte, geen last van andere afdelingen, ronde cubicles met schotten ertussen zodat je nog je eigen plek had en een rustige maar gezellige sfeer.

Maarssen: Meerdere groepen mensen die voor verschillende klanten werkten, denk iets van 60+ man in totaal, dus constant rumoerig en gemekker op elkaar of het even wat rustiger kan. Platte kleine tafels naast elkaar met net genoeg ruimte voor 2 beeldschermen plus een toetsenbord, geen privacy en een vervelende sfeer.

Pauzes:
Haarlem: Winkels dicht in de buurt, kantine met goed eten/drinken, was met een minuut buiten dus kon lekker een wandeling maken tijdens de pauzes.

Maarssen: Tijdens de pauzetijden draaide de liften overuren, dus tegen de tijd dat je beneden was 10 minuten van je half uur pauze al voorbij. In de kantine had je geen uitgebreide selectie en het was ook om eerlijk te zijn niet te vreten. Als je naar de winkel wilde dan moest je nog 10 minuten heen/terug lopen, kortom alles gehaast en simpelweg niet fijn.

Toiletten:
Haarlem: Zo goed als altijd schoon, altijd WC-papier beschikbaar gehad en de ruimte was netjes en ruim.

Maarssen: Smerige toiletten, heel vaak plas op de bril, één keer zelfs poep op de bril gesmeerd, meermaals geen WC-papier beschikbaar en lampen die knipperde of simpelweg helemaal niet werkte.

Het resultaat: Voordat we overgingen naar de nieuwe locatie, zijn er al 4 van de 16 man vertrokken, persoonlijk zag ik mijzelf niet gauw vertrekken omdat ik veel plezier had tijdens mijn werk. Dat plezier was binnen een maand voor een hoop collega's inclusief mijzelf verdwenen.

Binnen een half jaar was het hele oude team behalve één persoon vertrokken daar (de assistent teamleider).

Hiermee wil ik niet stellen dat slechte koffie de enige reden is waarom mijn oud-collega's en ik daar zijn vertrokken, maar het was een optelsom van slechte omstandigheden. Maar als je zelfs oploskoffie moet halen bij een winkel om nog een beetje redelijke koffie te hebben tijdens het werk is het gewoon triest gesteld met de faciliteiten.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat er mensen zijn die zo'n verandering van omstandigheden accepteert en/of lang volhoudt.

Nu zal dit 'denk ik' niet de reden zijn dat mensen bij Rockstar vertrekken, maar ben wel benieuwd of de beweegreden inderdaad is of ze simpelweg wat anders zoeken of dat ze creatief gezien niet op één lijn zitten en daarom een vertrek verkiezen.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 09:44]

Bij mij op het werk lopen alle devs ook naar ons eigen koffie machinetje. Iedereen blijft met zijn fikken van dat ding af. Koffie is een serieuze zaak.

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 23 juli 2024 09:44]

Bij mijn vorige werkgever was er ook heel wat te doen na het overschakelen naar een andere firma. Misschien hebben we het wel over dezelfde werkgever, nl. KPN. Er is na evaluatie besloten om toch niet over te schakelen ondanks de meerkost omdat het nogal wat reacties teweeg bracht.
Hij werkt er al 16 jaar, vrij normaal toch om eens wat anders te willen?
Je kunt het interpreteren zoals je wilt natuurlijk, maar het is op zich niet abnormaal dat iemand na 16 jaar een andere werkgever zoekt.

Tussen het vertrek van Mike Unsworth en Dan Houser zit inmiddels een jaar of drie, dus het is ook niet alsof ze allemaal ineens vertrekken.
Heb je een bron dat dit een factor was?
Gta is altijd a "woke" geweest.
Je mag gewoon mannen en vrouwen slaan, schieten, omver rijden.
Je had soms niet eens de tijd om het gender te bepalen voor je ze ombracht.
Technisch was je dus al gender neutraal bezig.
Non binair kan een NPC eigenlijk niet zijn gezien het op een computer draait.
Achja, genoeg andere schrijvers die het over kunnen nemen.
Mja zo begon t bij Blizzard Entertainment ook ooit, waar de originele oprichters en schrijvers op den duur weg gingen, maargoed de kwaliteit van de games zijn hetzelfde gebleven :+

Ik ben er iig bang voor , als we straks GTA6 en RDR3 krijgen waar de schrijf/acteer stijl gewoon helemaal anders is, en de game totaal anders aan voelt.

R* games zijn tot en met RDR2 altijd een soort Cult games geweest, een soort Quintin tarantino van de game-wereld _/-\o_ ik hoop niet dat dat veranderd

[Reactie gewijzigd door Metallize op 23 juli 2024 09:44]

RDR2 is dan ook een oersaai rotspel waarbij je vooral eindeloos paardje rijden doet. Slechte besturing ook.
dat is jouw mening , ik vindt GTAV juist oersaai..., en dat t sinds Vice City berg afwaards is gegaan ;)
Die besturing ben ik het idd mee eens. Sommige acties hebben bijna een halve seconde input lag. Leuk die vloeiende animaties maar als daardoor de besturing stroperig aanvoelt heb ik dat liever niet.
Schrijver voor welke game(s) dan? Er is sinds RDR2 niets meer uitgekomen, en dat was 1 game sinds GTAV.
Dat er niks is uitgekomen betekend niet dat ze nergens mee bezig zijn. GTA6 is in volle ontwikkeling.
Kijk dat snap ik, sinds GTA V uit 2013 bedoelde ik.
Ben wel benieuwd wat het gaat geven, ga ik toch spelen wat de reviews ook zeggen. Het jammere vind ik gewoon steeds die afwisseling Liberty City, San Andreas, Vice City. Ik dacht dat we in 10 jaar toch verder geëvolueerd waren dat ze meer dan één stad met wat verlaten buurten errond kunnen doen. Hoop toch op een grotere map dan in GTA V.

Ik hoop, maar zal wel ijdele hoop zijn, dat ze alle platformen tegelijk uitbrengen en niet dat PC gamers weer een jaar of meer moeten wachten omdat ze Playstation en Xbox belangrijker vinden of exclusieve contracten hebben afgesloten. GTA heeft een verleden als PC game maar het is de PC die altijd wordt genegeerd.
Gaat lekker jongens, hoeveel mensen van het OG team zijn inmiddels al weg? Noemt geen reden voor vertrek. Wat dacht je van, al die mensen wilden met GTA6 beginnen maar dat mocht niet, ze worden gedwongen door te werken aan content voor GTA5. Bemoeienis van aandeelhouders of directie, ik roep maar wat.

Maar goed, al die core members weg... ik vraag me af of GTA6 nog wat wordt. Het kan zomaar de eerste tegenvallende game in de franchise worden. Ik zie de talloze youtube filmpjes al voor me. Of is de franchise te groot om te vallen?

Stay tuned folks...
Beeld je in hoe oud je bent wanneer GTA X in de winkelrekken ligt... :*)
Al 10 jaar GTA V Online en nog altijd is PC het ondergeschoven platform. De HSW update is nu al ruim een jaar alleen beschikbaar op PS5 / Xbox. Ik ben een beetje klaar met Rockstar :(
Mag inderdaad tijd worden dat het ook op pc komt, maar GTA+ op pc hoeft niet van mij. XD
Koop een PS5 / Xbox en je kan lekker spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.