GTA-veteraan Lazlow Jones vertrekt bij Rockstar Games na negentien jaar

Lazlow Jones, een schrijver, producent en radio-dj voor Rockstar Games, heeft de studio na negentien jaar verlaten. Jones zou in april al vertrokken zijn bij het bedrijf. Hij werkte onder andere aan de GTA-serie, Red Dead Redemption, Bully en Max Payne.

Jones heeft de studio in april van dit jaar al verlaten. Dat blijkt uit zijn LinkedIn-profiel, die Jones recentelijk heeft geüpdatet. Deze wijziging werd onder andere opgemerkt door YouTube-gebruiker GTAMen. Jones en Rockstar geven vooralsnog geen concrete reden voor zijn vertrek. Momenteel werkt Jones naar eigen zeggen aan series voor Disney en Netflix. Tegelijkertijd heeft hij een 'raadgevende' functie bij een gamebedrijf.

Lazlow Jones is onder andere bekend voor zijn rol als het gelijknamige personage uit Grand Theft Auto, die werkt als in-game talkshowhost en radio-dj. Jones nam deze rol op zich in acht verschillende GTA-games. Hij werkte echter ook als schrijver, producent en director voor de GTA-serie en andere Rockstar-games als Red Dead Redemption, Bully en Max Payne.

In maart verliet ook Rockstar-medeoprichter Dan Houser het bedrijf, hoewel hij al sinds 2019 met 'verlengd verlof' was. Jones en Houser werkten samen bij het schrijven voor Rockstar-games.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

15-08-2020 • 17:22

95

Submitter: Kecin

Reacties (95)

95
87
46
2
1
19
Wijzig sortering
Op zijn Instagram verteld hij dat hij persoonlijke problemen heeft, wellicht dat dit ook het reden is dat hij stopt.

https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet
Writing this week in a heartfelt Instagram post, Jones revealed the reason for his departure - the sudden diagnosis of his sister with terminal cancer. Jones has been acting as primary care giver since early this year, something only made tougher by the impact of the global pandemic.

Voor de mensen die geen zin hebben om door te klikken 😉
Luister nog af en toe met genot naar Rise FM, daar ken ik hem voornamelijk van:

https://www.youtube.com/watch?v=Mn7ku4_zOWg
Zat Lazlow daar ook in? Ik ken hem alleen van V-Rock
V-Rock! For those who wear trash bags to work!
Lazlow was te horen op zenders Chatterbox, V-Rock, WCTR, wederom Chatterbox en V-Rock, Integrity 2.0 en wederom WCTR.

Op Rise FM hoor je eigenlijk alleen Trance met soms Andre the Accelerator als MC er tussendoor.
chatterbox was zo grappig. Na San Andreas was er wat scherpte van af echter.
In Chatterbox was hij ook een heel andere persoonlijkheid, inderdaad wel heel humoristisch. Daarna werd het een beetje overdreven typetje van een washed up celebrity. Nog steeds grappig imo.
Muziek smaak on point! ;)
Anoniem: 574346 15 augustus 2020 17:24
Ik heb het vermoeden dat hij wordt vervangen voor Joe Rogan in de komende GTA games.
ik heb liever Lazlow dan Rogan..
eens, alhoewel beide vooral flauwekul vertellen ;)
eens, alhoewel beide vooral flauwekul vertellen ;)
Maar Lazlow weet dat het bullshit is.
V Rock till you drop. God, I never get tired of that one.

Alright, we got some more rock lined up for ya. But wait, one moment! I think you rather listen to me talk for a while first. That's what you get on V Rock: rock and roll and me. I'm not sure which I prefer.

The Vulture is our mascot, which we need because those idiots, the retards, the guys that wear the suits in marketing think I can't carry this station on my own. Well they're wrong! I hope I die before I get old! I'm sure I will thanks to this life of excess I lead.

This is the 100% official home of rebellion with me Lazlow. The rebel rouser, hell raiser in chief! That's right! I am the master of darkness! That's why my name's Lazlow.

I'll tell ya, I must be having a bad hair day today. I mean I live that life of a rock 'n roll DJ 24/7! So sometime I'm not looking all that great and wake up in weird places but I always look moody. So anyway today check this out, I got turn down for a date by a waitress! Can you believe that! I mean who would turn down me for a date? You're a waitress, baby! Not a megastar! Bring me some ketchup honey! Some people just don't know talent when they see it or hear it!

We're gonna take a break and then hit the phones... really hard with our heads! Oh yeah! And remember if your request is on our playlist, I might just play it if you call in.

You know if one more mom calls complaining, "My son listened to your station then he flunked out of school wah, wah, wah!" Well how you gonna learn to party at school, mom?!
Who's the mascot from Iron Maiden?

It's a puppy!
Leuk om zijn qoutes te lezen, thanks.

Tweakers die je oftopic of zelfs -1 geven hebben nooit GTA gespeeld en gewaardeerd.
ik ben sinds gisteren alles van lazlow weer aan het luisteren, blijft gewoon hilarisch
Nog beter, Reyn Ouwehand of Jeroen Tel.
Miami zie ik nog wel met een Latino beroemdheid gaan. Eventueel als extra station.
Gewoon Sky Radio man, nog vetter!!11 hue hue hue hue. De hele dag lekker naar Zoutelande op auto-repeat luisteren!

Als er wel iets is wat ik NIET wil horen, is het wel Nederlandsche radio.
Anoniem: 435630 @Zodiac15 augustus 2020 23:34
Mee eens
Wat een rariteitenkabinet zijn de reacties onder artikelen tegenwoordig op tweakers.

Joe Rogan heeft het niet zo meer op videogames, en noemt het tijdsverspilling en een verslaving. Hoe kom je erbij?
Volgens mij doelde hij daarmee vooral op zichzelf. En ergens snap ik 'm wel. Games zijn ook vrij zinloos, of achievements in games. Je bereikt er letterlijk niks mee. Als je voor ieder uur dat je gamet in de sportschool zit, een cursus volgt of wat dan ook leert wat daadwerkelijk nuttig is dan bereik je daar veel meer mee. Je hebt er meer aan. Dus ja, games zijn in dat opzicht een tijdsverspilling en voor sommigen kan het ook een zeer vervelende verslaving zijn.

Wil dat zeggen dat ik games niks vindt? In tegendeel. Niet alles in het leven hoeft een serieus doel te hebben. Soms wil je je ook gewoon even verliezen in een andere wereld, ook al haal je daar in de echte wereld niet direct wat uit. Maar goed, hetzelfde kun je zeggen van het luisteren van een podcast (gaat vaak ook niet perse ergens over), het kijken van tv, naar de bios gaan, het strand, het terras, noem maar op. Niet alles hoeft nuttig te zijn. Dingen doen 'just for the fun of it' is helemaal niks mis mee.

Overigens denk ik niet dat Rogan nee zou zeggen tegen Rockstar als die een aanzienlijk bedrag voor z'n neus houden :+ Dan mag hij zelf dan niet perse wat met games hebben, maar geld krijgen én een miljoenenpubliek aanspreken? O-)

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 23 juli 2024 23:00]

Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens, naast het plezier: games helpen je (logisch) nadenken, verbreden je analytisch vermogen, helpen je oog hand coördinatie, zijn verhalend (dus als een goed boek?!), hebben een sociaal aspect (die ook positief kan zijn!), en kunnen informatief zijn (recenter bv AC: Odyssee ed.)

Dat zijn zaken die een cursus of sportschool je ook kunnen geven. Ligt er dus vooral aan welke games je speelt? En hoe?

p.s. en zeker, ook gewoon super leuk! Net zoals een cursus bloemschikken hilarisch kan zijn ;)
Uiteindelijk kan je over alles afvragen of het nuttig is. Dat verschilt gewoon per persoon en per situatie. Je zegt dat een cursus doen nuttig is maar als je niets met die informatie doet dan is het ook tijdverspilling geweest. Ik kan een cursus website bouwen doen maar daar ligt mijn interesse niet dus zal ik die informatie niet (veel) gebruiken.

Als je sporten haat dan is sporten slecht voor je mentale gezondheid. Ik zou echt gaan balen (of erger) als ik wekelijks naar de sportschool zou moeten.

Ik kan op tweakers.net lezen dat Lazlow Jones vertrekt bij Rockstar Games maar met die informatie kan ik ook niets in me dagelijks leven.

Ik kan het nieuws op tv kijken maar daar kan ik ook meestal niet veel mee. Hooguit een keer een dagje een gesprek erover hebben maar de meeste dingen kan je niet veranderen of is maar kort belangrijk dat het eigenlijk ook geen zin heeft om te weten.

Dus ja dan kan gamen misschien niet nuttig zijn maar dan doe ik toch liever leuk gamen dan andere nuttige dingen die ik waarschijnlijk niet leuk vind.
Ben het ook zeker niet met hem eens. In zijn podcast knetterstoned uren discussiëren of een grizzly of gorilla zou winnen in een gevecht, uiterst zinvolle tijdsbesteding :P .

Maar Lazlow deed véél meer dan de radio, schreef mee aan verhalen/dialogen en dergelijke maar ook aan de technische kant zoals aangegeven.

Joe Rogan op de radio is leuk, maar uiteraard geen vervanging voor Lazlow Jones.

Loopt wel leeg zo. Hopelijk heeft Dan Houser en consorten het verhaal en wat dialoog voor GTA 6 al geschreven, idem voor Lazlow, zo niet dan heb ik weinig hoop voor deel 6.
Ben het hier ook niet helemaal mee eens.

Als ik terug kijk naar mezelf en het gamen vanaf mijn jeugd heeft het mij wel degelijk geholpen met o.a. probleem oplossend vermogen en de Engelse taal.
Speel al games vanaf mijn 10e levensjaar en vroeger kon je niet even een walkthrough opzoeken om een puzzel op te lossen plus ik had nog totaal geen verstand van wat er in het Engels werd verteld of uitgelegd. Dus ging je van alles proberen en logisch nadenken hoe je verder kwam in een game en dat zijn in mijn ogen toch echt wel dingen die bijdragen aan je eigen ontwikkeling.
Huh sportschool is eigenlijk ook verspilling net zoals gamen.
De energie, die je spendeert om je conditie te verbeteren, had je ook kunnen spenderen, door allerlei vrijwilligers klussen te doen, waar je ook de handen uit de mouwen moet steken en dus tegelijk conditie op bouwt :D
Uiteindelijk kun je alleen zelf bepalen of iets nuttig is. Het is je eigen geloof- en waardensysteem dat ergens nut aan toekent. Is vrijwilligerswerk nuttig dan? Hangt er allemaal vanaf welke waarde jij daar aan toekent.
Ja het helpt andere mensen en veel mensen kennen daar inderdaad waarde aan toe, maar dat is geen universele waarheid. Uiteindelijk als je ver genoeg uitzoomt maakt niks echt uit. Wat toch belangrijk is voor jou moet je zelf bepalen. Games kunnen dus net zo belangrijk zijn als wat dan ook, dat is helemaal aan jezelf en wat jou helpt om niet al te hard naar de nutteloosheid van het bestaan te kijken :+
Ja want bouwvakkers zijn allemaal magere sprieten.
Komende GTA games?
Voorlopig komt er helemaal nieuwe GTA.
Ik ben bang dat Gta 5 de laatste echte goede game wordt in GTA serie. Dat hele online melkkoe heeft het spel verkracht.

GTA 6 online
Te hard rijden boete geen geld(sharkcard)? 1 week ban.

Brandstof afrekenen met in game credits
Gelukkig is het niet overdreven lastig jezelf wat te 'helpen' qua geld
Ben er ook bang voor ja. Ze blijven maar updates pushen voor GTA5 online in plaats van een opvolger te lanceren. Erg jammer, maar ze hebben al vaker at random opeens een trailer laten zien van een GTA game, dus wat dat betreft....

Verwacht eigenlijk een beetje dat ze een nieuwe versie gaan lanceren bij de nieuwe consoles.
  • 2001 - GTA III
  • 2008 - GTA IV
  • 2013 - GTA V
Lijkt er toch echt op dat we 5 tot 7 jaar tussen de grote releases kunnen verwachten want ook wel enig sinds logisch is men kan moeilijk ieder jaar een nieuwe game maken. De verbeteringen die men in een engine kan maken in zo'n korte tijd de hoeveelheid content die nodig is voor zo'n game en de dus de hoeveelheid game testing die men moet doen is veel te groot om zo vaak een nieuwe game uit te brengen.

We zijn nu 7 jaar verder en er is nog geen teken van leven voor een nieuwe GTA toch? Nou niet helemaal waar GTA 6 is al aangekondigd tijdens de RDR2 release. Gebaseerd op goorgaande releases zouden we zo'n 22 maanden moeten wachten dus dat zou dan Augustus 2020 zijn... nou nee dus dat gaat niet meer lukken maar er zijn wel andere aanwijzingen die aangeven dat men er druk aan werkt. Om te beginnen zijn er een aantal mensen die claimen te werken aan een nieuwe games zijn er hier en daar wat geruchten die ons een soort van richting lijken te tonen over waar de game zich afspeelt (een aantal verschillende steden in verschillende landen lijkt het thema te worden). Ook zijn er als je naar de financiële huishouding kijkt bij Rockstar games aanwijzingen dat men druk bezig is met een grote titel die niet GTA V online is.
Al met al zijn er zeker wel tekenen van leven voor de nieuwe GTA 6 en als Rockstar 10 jaar nodig heeft om het project af te ronden dan is dat zo, en dan zou ik dat veel liever zien dan de zoveelste FIFA, Assassins creed of een van die vele andere rinse and repeat games die ieder haar met exact de zelfde content en game play uitkomen.

Dat ze een nieuwe GTA zullen maken kun je vergif op in nemen de inkomsten uit zo'n project zijn wat het bedrijf draaiende zal houden maar dat men geen haast heeft dankzij de voortdurende inkomsten uit GTA Online is logisch. Ze hoeven niet, er is geen echte concurrentie en ze hebben daarnaast ook nog inkomen uit de RDR 2 en RDR Online games die ook niet onverdienstelijk zijn wat inkomsten betreft.
Ik vind GTA 5 online al een afgang. De Single player was erg leuk. Online vind ik rommelig.
Maar GTA 4 online was veel overzichtelijker, niet al dat geld, gewoon gamen.
Ook mooi dat je geen voorsprong kan behalen door een hoger niveau (meer geld, of in andere games, hoger level) te hebben. Dat is inmiddels in alle games verleden tijd lijkt het.
Volgens mij is er aan "Komende GTA games" geen tijdlimiet gekoppeld.
The Joe Rogan?
Dat zou wel heel vet zijn trouwens.
Heb sinds Vice City geen GTA meer gespeeld maar is de radio nog steeds even epic?

Btw, volledig offtopic maare, hulde aan tweakers dat ze het upload limit van de foto's bij V&A drastisch hebben verhoogd. Ik zit dagelijks op t.net maar deze aanpassing is mij volledig ontgaan!

[Reactie gewijzigd door adje123 op 23 juli 2024 23:00]

Jazeker. De radio blijft een hoogtepunt van GTA vind ik, al vind ik zelf San Andreas nog wel de beste radio hebben.
Zelf vond ik Vice City net wat beter (maar dat komt voornamelijk doordat ik best wel fan ben van 80's metal, wat daar op V-Rock gespeeld wordt (en de rest van de muziek op die zender is ook goed)). In GTA V vond ik de radio niet geweldig, dus daar ben ik vrij snel over gegaan op eigen muziek.
Hoezo niet meer gespeeld geen tijd meer voor, of vond je niet leuk meer ?.
Ik vond geen gta leuk sinds vice city, de laatste viel wel nog mee
Dan heb je geluk want volgens de geruchten: GTA6 is weer in Vice City (dus Miami van 18 jaar geleden). Ook speelt het weer in de 80s. Er zijn allemaal licenties gekocht voor verschillende synth pop nummers uit de 80s voor GTA6 dat laatste is geen gerucht.
Laten we het hopen 😎
Dat zou wel heel tof zijn... heb erg genoten van GTA V maar jammer dat ik er voor de PC zo lang op moest wachten. Dus ALS GTA VI eerst uitkomt voor een console ga ik die misschien wel speciaal aanschaffen!
Dat is precies de bedoeling. Is voor mij al een paar keer de doorslaggevende factor geweest
Ik vind GTA geweldig maar ik weiger om aan dat soort fratsen geld te geven. Ik wacht wel lekker op PC, mochten ze hun PC playerbase weer naaien door een jaar later pas te releasen.
Maar toch er meer dan enkel de locatie waardoor ik het wat minder vindt. De verscheidenheid van missies is wat weg, het realisme is wat te hoog enzo ook is het begin altijd te langdradig. Duurt lang eer je leuke missies hebt. Zeker in gta4.
ook is het begin altijd te langdradig. Duurt lang eer je leuke missies hebt.
Mee eens. Het begin is toch vaak vrijwel alleen heen en weer rijden en misschien een keer een paar mensen neerschieten met een pistool. Het kan leuk zijn, maar vaak is het eerste deel van een GTA game toch best saai.
Heb je een bron? Want volgens mij is het nog niet eens duidelijk of ze überhaupt wel werken aan een GTA6.
Heeft GTA 6 niet inmiddels bijna de status van Half-Life 3?
Maar zou fijn zijn, ik heb GTA5 twee keer rond gespeeld op de PS3, en op de PC nog redelijk wat gespeeld, maar ben niet zo'n fan van de online modus, dus daarmee redelijk snel op GTA online uitgekeken.

Ik vond juist de missies en verhaallijn leuk, en zou daar graag gewoon een verse versie van zien, met gewoon zo'n 60 - 80 uur gameplay aan missies en sidequests.
De jaren 80 setting inclusief oude bakken, kapsels, geen mobieltjes, daar zit het hem echt voor mij!
Gta vice city had zeker wat unieks, Miami in jaren 80 met die muziek en omgeving was geweldig, maar heb verder op hun eigen manier van elk deel genoten erna.

Maar het was zeker geen sweet
All right, Liberty City, this is your talk radio show Chatterbox, where your opinion matters. Let's go to the phones. Hello caller, you're on Chatterbox!
GTA V is uit 2013 en maar blijven uitmelken deze game.
Blijkbaar hebben ze iets goeds neergezet.

Er zal vast een nieuwe GTA komen. Ik zou niet weten waarom niet, want genoeg markt daarvoor.
Zeker, maar waar Kimbo72 op zal doelen is de schandalige uitmelking van het online gedeelte. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er allang een nieuwe GTA was als daardoor de kassa niet dagelijks enorm doorrinkelde.
Je zou toch maar stom zijn als je nog dagelijks bakken geld verdiend aan een game van 7j oud om dan een nieuwe game op de markt te brengen. Waarom zouden ze dat doen? Eenmaal de inkomsten zakken zal er wel een nieuwe gta uitkomen.
Ik vraag me eigenlijk af of ze nog zo veel geld verdienen.

GTA bestaat uit verschillende soort community's omdat GTA eigen van alles heeft. Je hebt de PvP'ers (ook wel tryhards genoemd), grinders, pilots, roleplayers, griefers, carguys en sandboxers.

Menig GTA player weet dat freemode een grote grap is. Iedereen zit op een Oppressor MK2 waarbij je 0 skills nodig hebt en de meeste mensen hebben niks meer nodig dan een Oppressor. Als je een MK2 wil verslaan moet je of heel goed zijn in een jet/heli, of lucky zijn met de Autometizer/explosive sniper. Of in een Insugent zitten.

Met andere woorden, de meeste tryhards en griefers, kopen niks anders dan een Oppressor MK2, MK2 wapens zoals de explosive sniper, en Orbital cannon. Verder hebben deze players niks nodig. Heel misschien kopen ze nog een Kanjali of Hydra. But that's it.

Grinders zullen never-nooit-niet een Sharkcard kopen.

Roleplayers hebben vaak hun eigen discords met closed sessions en helpen elkaar. Vaak worden ze ook geholpen door een modder waardoor zij ook niet heel veel kopen.

Dus dan blijven de pilots, carguys en sandboxers over die eventueel een Sharkcard willen kopen. Hoewel de sandboxers een vrij grote groep is zijn de pilots en carguys heel erg klein vergeleken met de andere community's op GTA.
Ja de pc versie heeft veel modders ja. Maar kijk je naar ps4 dan heeft echt niet iedereen een mk2.

Maar je vergeet de belangrijkste.
De WHALES. Die alles kopen wat er te kopen valt. En meer geld als water hebben.
Vorig jaar nog 500 miljoen euro aan gta V. Denk niet dat ze vorig jaar veel kosten of investeringen hebben gedaan in GTAV. Dus waarom zouden ze nu al GTA6 uitbrengen als je met een game van 7j oud binnenhaalt waar andere uitgevers maar van kunnen dromen.

https://newsmonkey.be/game-industrie-recordomzet-2019/
Waar heb je het in vredesnaam over, ik wil gewoon rond lopen en alles overhoop knallen,
Vrij rond racen en overal tegenaan botsen.
Dat hele online gedoe boeit 90% van de spelers helemaal niets, en de game was beter zonder dat gedoe
Helemaal mee eens. Scheuren, schieten en beuken. Klaar
Helaas voor jou levert die "10%" 90% van het geld op. Ik vermaak me prima met GTA Online, hoewel ik ook graag een GTA 6 zou hebben hoor.
Precies dit! Oppressors en al die fantasie rotzooi hebben dit spel zwaar verkloot. Dit moest een crimegame voorstellen maar het is dat piepkleine percentage bagger dat de rest van dit spel verneukt, jammer, want 99.99% van het spel is gewoon top...

Heb een een fysieke brief naar R* gestuurd, 3 kantjes. hoop dat ze het serieus nemen maar ben bang dat ze gewoon doorgaan met de spelers een kuttijd te geven, ik speel dit voor de lol, niet om mijn controller door te tv te smijten!
Mag toch aannemen dat ze daar al een jaar of 5 mee bezig zijn.
Ik speel het nog steeds wekelijks. En het wordt ook nog steeds gratis geüpdate met meer content en missies. Wat nou melkkoe
De nieuwe content is alleen zo duur, dat alleen mensen die het veel spelen het kunnen betalen en de rest dus of niks met die content kunnen, of geld moet betalen zodat ze wel bij die content kunnen. Ik weet nog wel toen ik het nog speelde ik een paar weken bezig was om voor een auto (destijds een van de besten) te sparen (iets van 750.000 toen). Nu kosten de nieuwe supercars dubbel (of meer) dat, terwijl ze meestal niet heel veel beter zijn (om het nog maar niet te hebben over de andere zaken, zoals de vliegende motoren met raketten). De enige mensen die wel gratis bij al die content kunnen, zijn de mensen die heel veel spelen.

Dus ja, melkkoe (anders hadden ze ook al lang geen gratis updates meer uitgebracht).
De kwaliteit van singleplayer is nog steeds geweldig. Ik heb het 3x uitgespeeld, op de PS3, de PC en de PS4. Die begin missies, zeker waar je die boot volgt, de SP heist missies... de graphics zijn echt nog zeer goed vergeleken wat men vandaag de dag durft te presenteren (HALO Infinite)

Het online gedeelte kan amusant zijn maar meestal laat ik m'n verbinding even klapperen en zit ik vervolgens solo in een online omgeving om ff mn ding te doen met mn 'handeltjes'.

Een aantal online missies, soms ook de user-content, zitten hele vermakelijke dingen tussen (THE-HOLE bijvoorbeeld) voor ieder wel wat leuks.

Ik hoop dat ze ook bij de volgende releases weer een serieuze SP campagne neerzetten... Anders wordt de franchise gedegradeerd tot soort van free-to-play meuk .
En straks komt vriendin V2, ga je overstappen of niet? Dat is iets wat veel gamers waarschijnlijk wel zullen doen.
De vraag is wie eerder overstapt z'n vriendin of hij.
Je kan toch straks gewoon GTA 6 spelen, en afentoe op een vrijdagavond samen met een paar maten ook nog GTA 5 doen? Da's zelfs bij games een heel stuk makkelijker dan bij partners!

Serieuzer, zie CIV 5 en CIV 6, ik speel beide nog steeds, en ben verre van de enige.
Jammer dat hij weggaat! Ik speel het spel zelf niet. Maar verder denk ik wel dat veel mensen hem leuk vonden in het spel. Hij wordt denk ik inderdaad vervangen door Joe Rogan zoals @Anoniem: 574346 Al zei.
Huh? Ja, want bij Blizzard is het ook zo goed gegaan sinds de grondleggers zijn opgestapt.
Vele miljoenen spelen nog steeds WoW bfa (zeer binnenkort Shadowlands) en hun andere games worden ook zeer goed bespeeld en verkocht. En ze hadden dit jaar weer een record in omzet, dus tja.

https://investor.activisi...ecord-second-quarter-2020

Mijn punt was wat is het nieuwswaarde dat er iemand weggaat bij een bedrijf?
Er spelen steeds minder mensen WoW en/of Diablo en ook Hearthstone/Overwatch. Blizzard is de magic kwijt omdat alle originele gasten zijn opgestapt. De totaalfaal Warcraft 3 reforged, de ALLER LAAGSTE score op metacritic, zegt genoeg over hoe het gaat met Blizzard nu alle grondleggers zijn opgestapt. En zo zal het ook gaan met Rockstar.
Dat is die Activision invloed voor je...
Dat is wel waar. Activision heeft de QA bij Blizzard eruit getrapt en waarschijnlijk ook besloten om de ontwikkeling van Reforged uit te besteden. Ja joh, laat de software van een studio die de lat het allerhoogst legde even ontwikkelen door een of ander lagelonenteam. What could POSSIBLY go wrong?
Ik heb het idee dat hun inkomsten nauwelijks van Blizzard games wegkomen maar meer bij Activision en King...
Mwa. Nauwelijks is wat overdreven, maar door de nieuwe COD ziet het er bij Blizzard zeker slechter uit.

In het laatste kwartaal:
Activision: 993MIL
Blizzard: 461MIL
King: 553MIL
Van beursgenoteerde bedrijven is het zeker nieuwswaarde als ervaren en bepalende mensen weggaan.
Beetje het zelfde als: in de nieuwe guardians of the galaxies wordt Chris pratt vervangen door iemand anders.

Daarnaast iemand die vanaf de eerste gta,red dead en bully aandeze spellen gewerkt heeft op toch wel bijzonder belangrijke afdelingen doet je afvragen of het ooit nog zo goed wordt als met de laatste paar games, zeker gecombineerd met het vertrek van dan houser, min of meer de uitvinder van heel de stijl van deze games.
De nieuwswaarde is dat het om een medewerker gaat van het heilige en goddelijke Rockstar. Nouja, goddelijk aldus de fans, zal mij eveneens een worst wezen, maar voor veel mensen komt dit ongetwijfeld als donderslag bij heldere hemel.

Nogmaals, het is niet zomaar iemand die weggaat bij een bedrijf, het is iemand van... ROCKSTARRRRR!!!!!

Ja ik heb het ook niet zo met die lui, ik ben van de Saints Row kant.
Je weet dondersgoed wat hij bedoeld. Ondertussen wordt het wel tijd voor een GTA6, al zal dat nog minimaal 2 jaar duren.
Ik begrijp werkelijk niets van het feit dat er door consumenten eisen worden gesteld aan bedrijven of dienstverleners omdat ze menen te vinden dat het voor hun nodig is.
Je ziet dit soort 'toxic fandom' ook bij films (m.n. bij Star Wars The Last Jedi enkele jaren terug). Of het nu komt doordat er enkele jaren geen nieuwe content is uitgebracht, of omdat de gekozen verhaallijn iod de fans niet aan stond iod, maakt niet uit, de 'afnemers' menen er recht op te hebben.

Erg bijzonder allemaal, maar ik ben blij met wat WEL beschikbaar is, niet wat niet beschikbaar is en waarbij ik dan het gevoel zou moeten ontwikkelen dat me iets ontnomen wordt...

[Reactie gewijzigd door denonman1 op 23 juli 2024 23:00]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.