Rockstar gaat geen 'grote updates' meer uitbrengen voor Red Dead Online

Rockstar zegt geen grote updates meer uit te brengen voor Red Dead Online. Het bedrijf zegt in de afgelopen jaren ontwikkeltijd te hebben verschoven naar de nieuwe GTA-game, waardoor de ondersteuning voor de multiplayer van Red Dead Redemption II minder wordt.

De ontwikkelaar belooft nog wel rond bepaalde seizoenen speciale events uit te brengen 'en de ervaring te verbeteren'. Daarnaast wil het bedrijf dit jaar de bestaande gamemodi verbeteren en nieuwe Telegram-missies toevoegen. Maar gethematiseerde content van een zekere omvang hoeven spelers niet meer te verwachten, zegt Rockstar.

Dit betekent dat het spel waarschijnlijk geen nieuwe gamemodi of andere grote verbeteringen meer krijgt. Red Dead Online, de multiplayermodus van Red Dead Redemption II, verscheen in november 2018 voor de PlayStation 4 en Xbox One. Een jaar later kwam het spel beschikbaar voor pc en Stadia. De laatste grote uitbreiding voor Read Dead Online verscheen vorig jaar.

Dat Rockstar de ontwikkeling van de onlinemodus staakt, is enigszins opvallend; Grand Theft Auto Online krijgt nog wel grote verbeteringen en verscheen in 2013. Rockstar zegt ook niet de ontwikkeling van de multiplayer van GTA V te staken, al ligt het voor de hand dat ook hier het aantal grote updates minder zal worden naarmate de release van de volgende GTA-game dichterbij komt. Spelers van Red Dead Online klagen al langer over het relatief lage aantal updates die het spel heeft gekregen in vergelijking met GTA Online.

Rockstar bevestigde in februari aan een nieuwe GTA-game te werken. Verdere details zijn hier niet over bekendgemaakt.

Door Hayte Hugo

Redacteur

08-07-2022 • 13:11

50

Reacties (50)

50
50
38
2
0
6
Wijzig sortering
Wat ben ik blij dat RDR Online niet loopt zeg.. anders had je tot en met de playstation 8 met RDR moeten doen. Nu kunnen ze zich eindelijk focussen op iets nieuws.

Nu is het maar duimen dat ze nog iets gaan doen met singleplayer in GTA VI en niet even snel een kleine campaign erin meubelen en dat de focus voor de andere 95% op multiplayer en mictrotransacties ligt.
Aan de ene kant ben ik helemaal voor lang ondersteunde games die lang updates krijgen, zoals GTA Online. Aan de andere kant gaat het duidelijk ten koste van de ontwikkeling van de volgende installment in de serie.
Bij games als fifa en cod is dat alleen maar goed. De volgende installment is toch altijd weer een copypaste dan vorig jaar met minimale wijzigingen. Maar bij GTA is het ontzettend zonde, het verschil tussen elkaar opvolgende GTA games is in de regel ontzettend groot. GTA V is een heel stuk moderner dan IV is, ookal heeft IV hier en daar iets realistischere trekjes, dat is meer style dan functionaliteit. Ik mag dan ook hopen dat een potentiele GTA VI weer een enorme stap wordt, want ze hebben 9 jaar de tijd gehad ondertussen en dat wordt hoe dan ook 10

Ik weet niet hoe het voor de rest was, maar GTA V was voor mij bij launch echt de beste open world story/sandbox game ooit gemaakt. Daar maak ik natuurlijk heel veel mensen boos mee, want klassiekers. Maar in 2013 was GTA V echt een enorme heavy hitter. Het wordt 9 jaar later nog steeds actief gespeeld, online, modded en FiveM

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 24 juli 2024 14:15]

Zelfs al zou het niet meer moderner zijn.
Een nieuwe verhaallijn met andere karakters in een andere stad/setting doet maakt het de moeite waard.
Ik zou er meteen geld voor neerleggen als ze gewoon in de gta5 engine gta6 maken.

Een beetje zoals ik gta-SA veel beter vond dan 3 gewoon omdat de sfeer daar beter in neergezet werd.
Anoniem: 454358 @heuveltje8 juli 2022 16:59
Sa was dan ook een stuk moderner dan 3, helemaal dezelfde "engine" was het natuurlijk niet.
Engines hebben ook een ontzettend lange levensduur. Meestal worden de frituren die ze nodig hebben aangebouwd in de engine en nieuwe pracht en praal ingebouwd. Het is zelden dat er een hele nieuwe engine word geschreven (uiteraard is het op een gegeven moment wel nodig)
Uiteindelijk was RenderWare ook maar een betrekkelijk klein deel van San Andreas: het systeem voor missiescripts en collisions kwam van Rockstar zelf.
Net zo als RDR (ik weet niet op welke engine dit draait) maar ik hoef niet verder polishing. Geef me een gelijke game kwa graphics en geef me een nieuw verhaal / wereld om te exploreren en ik koop het spel meteen.
GTA 3, San Andreas en Vice City gebruikten wel dezelfde engine, dus dat gaat niet helemaal op ;)
Dat maakt me niet zoveel uit. SA was een veel uitgebreidere game dan III. Modernere game wil niet zeggen nieuwe engine. Sommige engines worden super oud, het is ten slotte maar een verschrikkelijk uitgekleed framework waar je de game in maakt, dat hoeft absoluut geen beperking te zijn
Alle 3 deze games gebruiken inderdaad dezelfde engine, maar dat is bij een FIFA en een COD vaak ook zo. Toch zijn het andere spellen met een ander verhaal.
Ik weet niet hoe het voor de rest was, maar GTA V was voor mij bij launch echt de beste open world story/sandbox game ooit gemaakt.
Idem dito hier. Ik geniet nu nog steeds van GTAV/O en de oude missios? Old but still gold. Original heists zijn nog steeds leuk en horen helemaal goed bij in GTAO en MC missies zijn ook superleuk. Persoonlijk zijn GTAV en GTA Sand Andreas de beste GTA's ooit.
Ik heb RDR gekocht speciaal voor het online gedeelte. Vanaf launch gespeeld met mijn vriendin en wat viel het tegen zeg! En dan heb ik het nog niet eens over de bugs die het onmogelijk maakten om een kamp te plaatsen en elke keer jouw kamp die op een andere random plek op de map kwam. Paar weekjes gespeeld en nooit meer aangeraakt. Er zat zoveel potentie in |:(
Je moet ook alleen met je vriendin spelen... ;) ;) ;)
Bij launch was het inderdaad veel voorkomend dat je kamp verplaatst werd. Zelf toen ook het spel zeker een jaar niet meer aan geraakt.

Heb het echter vorig jaar weer de kans gegeven en het werkt nu wel allemaal veel beter, en als je nu nog moet beginnen is er voor jou nog behoorlijk wat te doen. Heb vorig jaar behoorlijk wat uurtjes er in gestopt tot het moment dat ik alles had gedaan wat er te doen was.
Het is allemaal goed haalbaar zonder er echt geld in te hoeven stoppen, alleen is er hierdoor wel een wat stroeve start. Je hebt namelijk gold nodig om bepaalde roles te kopen Bounty hunter, Moonshiner, Natrualist enz. En in het begin en afhankelijk van welke role je als eerste koopt komt dit niet snel binnen. Het makkelijkste is om elke dag een aantal daily objectives te doen, hoe meer dagen je dit aan een stuk doet des te hoger de reward per objective word. Met uit eindelijk 0.5 gold per objective en je hebt 10 nodig per role.

Als je echt van de Western vibe houdt zou ik zeggen geef het nu nog een keer de kans, vooral als je iemand hebt om samen mee te spelen is het zeer vermakelijk. De community is super chill, nagenoeg iedereen die speelt is vriendelijk dus ook bij public missies hoef je niet echt te vrezen dat andere mensen het voor je komen verpesten, een fijne afwisseling ten op zicht van bijvoorbeeld gta waarbij letterlijk elke andere speler je direct doodschiet op zicht.
Ik vind/vond Red Dead Online echt geweldig. Veel uren met vrienden vermaakt.
Op 1 ding na...
De Micro Transacties waren zo schofterig "in your face" that elke vorm van geld verdienen een enorme hoeveelheid tijd kostte. Daarbij was het ook totaal niet historisch accuraat. Iets wat ze in de Singleplayer/Campaign wel een beetje probeerden te evenaren.
Wil je vervolgens "meer" dan de standaard soort missies doen, dan moest jij, of 1 van je vrienden, van die "expansions" (Bijv Moonshine expansion) kopen. Ergens begrijpelijk, ergens voelde het als luiheid.

Laat RD:O maar doodbloeden denk ik dan. Als de volgende Red Dead en GTA VI daar mee gestart kunnen worden, dan juich ik dat alleen maar toe.

[Reactie gewijzigd door LongTimeAgo op 24 juli 2024 14:15]

Helemaal mee eens. Zelfs dingen die standaard zijn in de story kan niet in Online. Zelf paarden vangen en verkopen, kan niet (voor zover ik weet). Er rijden alleen maar goederentreinen, geen passagiers treinen en dus ook niet te overvallen. Je zit eigenlijk alleen maar de (vaak kinderachtige) challenges te doen om wat goud bij elkaar te harken.
De vergunningen voor b.v. Moonshine zijn dan ook nog eens 25 “goud” per stuk (een challenge levert 0,10 tot max 0,25 op).

En toch heb ik heel wat uren verbrand aan RDR online haha, vind het jagen wel leuk.
Ja het 'jagen', vervolgens die huiden in een karretje pleuren en verkopen aan de andere kant van de map, met de kans om de kar te verliezen aan andere spelers (en helaas hackers) was echt onwijs gaaf. We hebben ons hier echt mee vermaakt. Aan beide kanten.
Heel veel dingen hebben ze écht goed aangepakt. Andere dingen is sinds de release nog erg karig.
Ik vond de Micro transacties totaal niet in your face.. Daarom laten ze het nu waarschijnlijk ook doodbloeden omdat er niet genoeg in game gold met echt geld gekocht wordt.

Het is namelijk zeer goed te verdienen door gewoon te spelen.
Het enige wat je hoefde te doen is gewoon elke dag even een paar daily objectives completen, zelfs al deed je er maar 1 wat je binnen 10 minuten gedaan had dan behield je de multiplier waardoor je uit eindelijk 0.5 gold per objective kan verdienen. Dus zelfs als ik ff geen zin of tijd had deed ik toch ff 1 daily.
En Als je dan een keer gunstige daily's had harkte je zo 3+ gold bars naar binnen met een uurtje spelen.
Elke 10 levels ofzo kreeg je ook een treasure map die ook 1 / 1,5 gold bars gaven.
Vond het geen vervelende hoeveelheid grinden voor een currency die je ook met echt geld kan aanschaffen. Het verdienmodel in gta online is echt 10x slechter.

Gewoon geld verdienen stelde ook vrij weinig voor, tuurlijk was het een beetje een grind maar als je een bepaald wapen of paard wou dan duurde dit met een beetje slim spelen max 2 dagen en dan kon je het kopen.

Ik vind het jammer dat ze zo weinig aandacht hebben besteed aan RDR online, het had echt nog veel meer potentie en de community die speelt verdient ook veel meer liefde dan het hele toxic zooitje die GTA online speelt.
Je maakt goede punten, echter was mijn "in your face" meer de bizar hoge en belachelijke prijzen die je moest betalen voor triviale dingen als zijnde voedsel, ammunitie of (basis) wapens en dat je je gedwongen voelde of om dus te grinden ipv te spelen (substantieel verschil) of om geld er tegen aan te gooien. Uiteraard viel het gelukkig in sommige gevallen mee en kon het nog erger. Maar op sommige vlakken (bepaalde kledingstukken of accessoires, hoe basis ook) ook totaal niet.
Tevens voelde het helemaal krom dat als jij voedsel verkocht je maar een paar cent terugkreeg (an sich realistisch gezien de tijd) en vervolgens voor 150x duurder aan je terug kon worden verkocht. (Totaal onrealistisch)

Zoals ik al zei, ik heb mij er enorm mee vermaakt, maar de economie liet zich heel wat te wensen over. Vooral omdat je al 60 euro neerlegde voor t spel en tegen een (grind) muur aan bijna onhaalbare zooi op liep in de multiplayer.
Economie had wel wat beter gekund, maar het was in het begin ook veel erger. Toen kreeg je bij missies 5$ reward terwijl je voor 4$ aan munitie had opgeschoten en een nieuwe revolver koste 600$.
Na een hoop geklaag hebben ze toen de prijzen veranderd naar zoiets als 20$ reward 2$ aan munitie en 160$ voor een nieuwe revolver.
De economie is alsmaar beter geworden in red dead online, nu heb je ook survival missies waarbij je als je het haalt gelijk 8 a 900$ krijgt geloof ik. Wat behoorlijk veel is aangezien de aller duurste items in de game max 999 zijn.

In GTA online is het alleen maar slechter geworden waarbij de reward van missies nog steeds hetzelfde is als in het begin, maar een simpele nieuwe auto nu begint vanaf 2 mil. Ik hoop echt dat de in game economie van GTA6 beter doorgedacht is want anders ga ik wel echt balen.
Ik was van plan binnenkort weer even terug te keren. Klinkt positief!
Hopelijk heb je gelijk :)
Ik heb me nooit verdiept in RDO, maar ik heb altijd gedacht dat de vorm van online play nooit goed uitgedacht was. Met zo een massive open wereld zou het leuk zijn om DayZ-achtige elementen te bevatten, gecombineerd met een iets meer uitgebreide manier van kampopbouw. Het heeft me in de huidige staat nooit kunnen boeien.
klopt daarom spelen de meeste mensen nu ook RedM wat op dit moment echt groot is.
Aangezien Rockstar nooit echt grote updates uitgebracht heeft. Wel jammer voor de speler base.
Het niet kunnen hebben van eigen huis/stal/bedrijven etc heeft er voor gezorgd dat ik het nooit zo leuk vond. RedM heb ik, maar nog niet echt goed in begonnen :)
Ik had juist verwacht dat Rockstart wel eerder in het Roleplaying idee zou stappen met GTA of RDO. Als je ziet hoe immens populair dit is missen ze juist een flinke inkomstenbron.
Ik niet, want rpg elementen verminderen vaak toegankelijkheid, zeker met gare grindaspecten. Juist de arcade speelstijl is sprekend voor Rockstar games. Lekker houden zo.
Ik heb me meer vermaakt in RDO met een paar vrienden dan in RDR2 SP

Het PVP element is erg leuk
Anoniem: 1664360 8 juli 2022 13:58
Ik hoop nog steeds op n remake voor rdr2

Voor next gen consoles


En t is best saai in rdr2 na 10 minuten verveel ik me al
Een remake? Waarom? Het spel ziet er nog steeds bizar goed uit. Een remake gaat echt niets toevoegen. En de gameplay verandert dan sowieso niet.
Hij bedoelt wellicht een remaster
Dat is precies waar ik nog steeds op hoop. Al is het maar enkel een 60fps modus, meer is niet nodig...

Edit: van mij hoeft een remake ook absoluut niet. Als we maar van die 30fps cap af kunnen op de huidige consoles.

[Reactie gewijzigd door Rossi46 op 24 juli 2024 14:15]

Een remake is niet nodig, een goede next-gen patch zou al heel wat zijn.
En in een remake ga je je niet vervelen? :P
" Spelers van Red Dead Online klagen al langer over het relatief lage aantal updates die het spel heeft gekregen in vergelijking met GTA Online."
Heeft denk ik ook te maken met de userbase aantallen, ik ken niemand die RDR2 echt online speelt maar zie geregelt in me vriendelijst nog mensen GTA online opstarten. ook de charts laten zien afgelopen 30 dagen RDO piek 33K mensen en GTA online 133K mensen. En dat is alleen al op steam
Wel blij dat Rockstar eindelijk de aandacht naar GTA VI schuift.
GTA V is ook nog steeds 1 van de meest populaire games, zeker als je hoeveel streamers/kijkers het trekt. Dit komt voornamelijk door FiveM (ofwel community servers met volledige customization vrijheid), ook steeds meer mensen gaan die kant op voor RDR2
Ik heb nooit RDR online gespeeld, omdat er geen pacifist modus aanwezig was in het spel.

Hierdoor werd ik om de haverklap afgeschoten door een andere, veel hogere speler. En daarmee is het spelplezier snel voorbij. Installatie verwijderd en niet meer naar omgekeken. Wat bij betreft schiet je jezelf als ontwikkelaar ontzettend in de voet als je geen pacifist modus in je online spel brengt. Niet iedereen kickt op PVP.
Volgens mij zat die er wel in ondertussen. Als mensen allerlei exploitaties misbruiken om je te respawn campen vanuit hun veilige kamp en je de hele map achterna te zitten dan kan je die gewoon gebruiken. Ik weet alleen niet meer hoe je hem aan zet, volgens mij vanuit menu of het wordt aangeboden als ze je een paar keer neerknallen
Grote updates zijn er nooit geweest. Je kunt er niet eens een bank overvallen. Vergeleken met GTA online heeft RDR niet een 5% content
Ik heb de content van RDR Online altijd mager gevonden, blij dat ze ontwikkeltijd in de vervolger van GTA gaan stoppen.
Logisch ook, want waar ze bij GTA Online de futuristische gekte op kunnen is dat bij RDR veel beperkter.
Een 120hz vrr patch mogen ze wel uitbrengen voor de PS5, t zit verder grafisch goed in elkaar.
Ikzelf vind Rdr2 een geweldig spel , 1000x beter dan GTA5 , vooral het verhaal was het 2de beste game verhaal wat ik ooit heb gespeeld ;)

maargoed ik ben dan ook een mens die gta3 vice city , san adreas , en IV vele malen heeft gespeeld , en voor mij is V gewoon de same old same old :O verhaal en de gameplay.

De online versies kunnen me niet zoveel schelen :)

[Reactie gewijzigd door Metallize op 24 juli 2024 14:15]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.