Tez2: Rockstar brengt ook geen next-gen release van Red Dead Redemption 2 uit

Rockstar zou naast een remake voor de originele Red Dead Redemption ook zijn gestopt met het ontwikkelen van een next-gen versie van Red Dead Redemption 2. Het bedrijf wil vooral inzetten op GTA VI en werkt daarom niet meer aan een RDR-versie voor de PS5 of de Xbox S en X.

De plannen voor een next-gen release van Red Dead Redemption 2 zijn een tijd geleden al stopgezet, zegt de bekende Rockstar-leaker Tez2. Hij reageert op een vraag van iemand die wil weten hoe het zit met een release voor de PlayStation 5 of de Xbox Series S of X voor Red Dead Redemption 2. Tez2 zegt dat hij 'een tijd geleden' al heeft gehoord dat een dergelijke release er nooit zal komen. "Hetzelfde geldt voor hun plannen voor een Enhanced Rockstar Editor", zegt hij.

Tez2 en Kotaku zeiden vorige week al dat Rockstar geen remasters zou maken van de originele Red Dead Redemption of GTA IV. Toen diende de vraag al aan of er dan een remake van RDR 2 zou komen. Die game kwam in 2018 uit. Onlangs maakte Rockstar al bekend dat het 'geen grote updates' meer uit zou brengen voor Red Dead Online. In plaats daarvan zou Rockstar zich volledig willen richten op de aankomende GTA VI-game, al is daar nog niets over bekend en is er nog geen enkele indicatie wanneer die zou moeten uitkomen.

Tez2 RDR 2 remake

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

12-07-2022 • 09:55

100

Reacties (100)

100
99
43
2
0
44
Wijzig sortering
Nu hopen dat GTA VI weer een goede Single Player heeft en er dit keer wel wat uitbreidingen komen zoals voor GTA IV The Ballad Of Gay Tony en The Lost And Damned. Die uitbreidingen heb ik wel gemist in GTA V. Bij GTA V lag de focus toch wel enorm op GTA Online en Shark Cards verkopen.

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 23 juli 2024 04:33]

Je kan uiteraard altijd hopen, maar alles wijst erop dat het niet gaat gebeuren. GTA V is mede door Online zo lang ondersteund, waardoor Rockstar uiteraard weer daarin volop gaat inzetten. Je kan boos worden op de ontwikkelaar, maar het zijn de gamers die massaal GTA Online spelen en er geld aan uitgeven.

Er is een logische reden waarom RDR2 geen updates meer krijgt en de next-gen update nu is geannuleerd. Het levert lang niet zoveel op op lange termijn. Online wordt niet zoveel gespeeld en mensen steken er geen geld in. Dus dan is het logisch om je resources in GTA VI te stoppen, die weer records gaat verkopen en op Online gebied weer razend populair zal worden. GTA Online heeft nog steeds een gigantische playerbase aan terugkerende spelers (wat zeker bijzonder is voor zo'n oude game). Een groot deel is blijkbaar wel tevreden en speelt het graag. Die zal je ook in GTA Online zien bij GTA VI.
Dat is wel een redelijk grote aanname. Het spel is groot geworden door de singleplayer maar heeft verdiend aan de multiplayer. Ik denk dat je een zeer grote userbase afstoot door alleen online te gaan. Wat erg onlogisch lijkt als je toch al een spelwereld hebt gemaakt die zowel online als offline gebruikt kan worden.
Dat zijn de feiten, geen aannames. Het spel was altijd al populair, maar dat het nog steeds zoveel verkocht en gespeeld wordt heeft te maken met de populariteit van GTA Online. GTA IV had ook een Online mode, maar die was erg basaal vergeleken met GTA Online en kreeg geen updates. Hoe lang denk je dat GTA IV werd gespeeld door mensen? Je speelt de story uit en zo nu en dan rommel je wat aan in freeroam en Online modes en na een tijd raak je het nooit meer aan. GTA V word vandaag nog steeds gespeeld, waar een zeer grote meerderheid puur GTA Online speelt.

Mensen kijken vooral door een nostalgische bril naar oude GTA delen. Ik heb GTA San Andreas en Vice City ook grijs gespeeld. Maar als ik terug kijk, was dat zeker niet jaren lang zoals mensen nu GTA Online spelen. En dit levert Rockstar/Take2 ook nog eens maandelijks geld op. Dus er is geen enkele reden om van dit formule af te stappen. Sterker nog, het feit dat ze met GTA+ zijn gekomen is een bevestiging dat ze dit doorzetten.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 23 juli 2024 04:33]

Ik denk dat een groot deel van de trouwe fans en daar schaar ik mij ook onder afhaken als de focus meer ligt bij het online gedeelte dat heeft mij nooit echt kunnen bekoren. Heb ondertussen door de jaren heen heel veel mensen gesproken die hetzelfde denken omdat het spel zijn kracht had in het offline gedeelte.
Wat is je punt?

De offline-fans van GTA (V) zou zelfs 60%-70% kunnen zijn. Dan nog zal Rockstar zich richten op online. Online-spelers zullen namelijk ook het volledige spel moeten kopen, en zullen daarna met z'n allen een bak meer geld uitgeven in het online deel dan de offline spelers ooit uit zullen geven aan een uitbreiding. (Althans zo zal de prognose op dit moment zijn.)

https://www.sportskeeda.c...-money-game-made-till-now
800 miljoen per jaar wordt er aan Shark Cards verdiend.

Heel GTA 6 offline zal een front zijn voor het online deel is daarom ieders gok. Iedereen die een beetje snapt hoe uitgevers denken.
Exact mijn punt en precies ook wat ik bedoel. Mensen bekijken het vanuit een nostalgische bril en denken dat de single player versie van GTA de game maakt of breekt. Ze vergeten dat er ook een hele nieuwe generatie gamers is die helemaal niks had met GTA voordat GTA Online er was. Ter vergelijking: iemand die op zn 14e begon met gamen en GTA V / Online speelde, kent wellicht GTA SA en IV alleen door de memes (of op jongere leeftijd meegekeken met oudere familieleden) en heeft GTA nooit echt meegemaakt, behalve nu met V / Online. Nu is diegene 22 jaar en kent GTA niet anders dan de Online game, waar ook een single player bij zit.

Rockstar denkt nu aan 1 ding: wat levert zoveel mogelijk geld op. Als dat met Online kan dan doen ze dat. Het feit dat ze RDR2 gestaakt hebben bewijst dit al (levert te weinig op) en brengen doorgaans nooit een gratis next-gen patch uit. Ook het uitbrengen van GTA Online standalone en GTA+ zijn genoeg bevestigingen waar de focus op gaat zitten.
Toch enorm knap hoe een random tweaker-met-de-pet-op inzage heeft in het interne reilen en zeilen van Rockstar.
Dankje O+ (maar sommige Tweakers hebben misschien zelf wat jaren marketing ervaring binnen de gaming en entertainment industrie en hebben toch iets meer inzicht dan je denkt )

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 23 juli 2024 04:33]

Mijn punt is dat er veel mensen vraagtekens hebben of ze het volgende deel willen aanschaffen omdat de nadruk te veel bij het online gedeelte ligt.
Beter een kleine fanbase die elke maand geld blijft smijten voor kleine updates dan een fanbase die eenmalig geld geeft en zaagt over te dure dlc. Dat is het verschil tussen de twee modussen voor rockstar. Ik zou ook wel weten waar ik mijn resources op zou zetten als ze optimaal rendabel moeten zijn.
Precies dit, bedrijven gaan waar het geld is en helaas blijft single-player en dlcs daarvoor een eenmalige aankoop.

Tegenover inderdaad een groep mensen die elke keer een beetje uitgeeft en dat vaker doen
spelen mensen het wel jaren? Dat is natuurlijk ook weer een aanname?
Zou het niet gewoon de nieuwe aanwas zijn die zorgt dat het blijft draaien? Het wordt nog steeds redelijk verkocht, en die spelen het dan een jaar.

GTA 6 zal ook echt wel een leuke SP krijgen, er zijn miljoenen spelers die daar de game al voor kopen, die zullen ze echt niet links laten liggen. Maar de nadruk zal -helaas- wel op online liggen, daar is het grote geld te verdienen.

SA en VC heb ik trouwens pas nog weer gespeeld, en dat blijft (met een roze bril) toch wel leuk. Die humor maakt een GTA, hopelijk zal de nieuwe niet teveel woke zijn.
De nadruk ligt vooral op online dat is dus een argument om hem links te laten liggen en het viel mij op dat veel mensen uit mijn netwerk hetzelfde zeggen. En natuurlijk zijn er heleboel mensen die online willen spelen prima maar ik denk dat de mensen die het spel des tijds kochten voor de verhalen afhaken.
Op dit moment is het puur speculeren. Ik denk dat we het iets genuanceerder mogen zien. Ookal ligt de nadruk op online, wie zegt dat het offline gedeelte hier 'merkbaar' onder moet leiden? Beetje hetzelfde als geen stokbrood bij een bakker kopen, omdat deze voornamelijk de nadruk legt op de verkoop van krent-producten. Als mn stokbrood te veel naar krenten smaakt zal ik inderdaad afvragen of ik daar genoegen mee neem. Nu nog eventjes benefit of the doubt.
ik denk dat single player en multiplayer niet los van elkaar kan zien. Mensen kopen de game voor de single player maar blijven hangen door de multiplayer. Zonder goede single player zal de userbase veel kleiner zijn. Ze kunnen ook prima naast elkaar bestaan want beide zijn succesvol doordat het zo'n gedetailleerde wereld is met zo ontzettend veel om te ontdekken. Een deel van die ontdekking kan gewoon online verder gaan
GTA V werd bovendien gratis weggegeven in de hoop de online userbase uit te breiden. En dat is volgens mij prima gelukt. Mensen spaarden hun geld uit met de 'gratis' aankoop en spendeerden dat vervolgens aan shark cards. Niet allemaal, maar toch zeker een deel.
Gta 5 heeft tot nu ongeveer 6 miljard binnen gehaald. Dit komt enkel en alleen door het online gebeuren.
https://www.google.com/am...-money-game-made-till-now

Zelfs als 90 % van de. Bevolking het zou willen dan nog komt er geen klassieke uitgebreide singel player meer terug. Rs heeft, net als elk bedrijf, liever 10 klanten die een miljoen per persoon uitgeven dan 100.000 klanten die 50 euro pp uit geven.

[Reactie gewijzigd door Praetextatus op 23 juli 2024 04:33]

Terwijl dat absoluut waar is, het is gewoon idioot dat een miljarden bedrijf als R* niet de ballen heeft om tegen de investeerders te zeggen: "Wij brengen jullie al zakken vol geld op, nu ga we er toch effe eentje uitduwen voor de gamers."

Als GTAVI even hard op online zal gefocused zijn als dat GTAV uiteindelijk geworden is, zal het voor een niet non-significant deel van de gamers toch over-and-out zijn, vrees ik voor hen. En tegen GTAVII (hallo 2040) is GTA een schim van wat het ooit was en betekende.
Het is idioot dat een miljardenbedrijf graag miljarden wil verdienen?? Dat is een vrij naïeve instelling... "voor de gamers" wordt helemaal niets gedaan. Alleen voor de klanten die betalen.
Een miljardenbedrijf wordt een miljardenbedrijf omdat het niet alleen aan de shareholders denkt. Goodwill moet je verdienen, dat is geen given. En hoe meer rommel ze uitduwen en hun eindklanten negeren, hoe minder goodwill ze hebben, en hoe minder inkomsten ze krijgen, en hey, dan zijn de shareholders weer niet blij!
Ik kon al in gta5 ook niks kopen geen huizen en andere objecten omdat je het geld waarmee je verdient in de game gewoon veel te weinig is. Dat vind ik echt vreemd omdat je bij voorgaande gta games wel heel goed kon verdienen. waren truukjes om miljoenen$ te maken bijvoorbeeld. In gta5 is dat gewoon uitgeschakeld. Jammer dat rockstar dan zoooo commercieel geworden is en zie ik de fun ervan af en zal ik dan geen games van hun kopen meer. Maar ja liggen zij natuurlijk niet wakker van lol
In de single player kun je ook in aandelen handelen, zo krijg je snel geld binnen.
precies dit.
Afgelopen weekend mijn aller eerste GTA5 story mode afgerond.
Ik had +/- 150 miljoen p karakter, maar als je die stock exchange goed uitrolt kun je er nog veel meer mee verdienen.
Eigenlijk moet je dan volledig story uitspelen en dan die 20/25 miljoen maximaal inzetten op je stocks, waarvan in ieder geval 1 keer je 300% kunt pakken.

De vraag is wat je er allemaal mee gaat kopen, want die golf course is het duurste denk ik en zit op 150 miljoen.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 04:33]

Oh zo? Ik zit er nog midden in de story mode en zit ook in de aandelen volg die tutorials ervoor maar het is net of ze vastblijven haken aan die bedragen die zij uitkeren. Maar goed even uitspelen dan 😇
Nou.. laat ik het iets specifieker maken.
Als ik het heb over stock market, dan wel specifiek over die missies (assassinations) van Franklin.
Waarbij je dus de stock market manipuleert. Daar kan je een paar grote klappers mee maken.

En eigenlijk is dat dus het beste einde storymode te doen omdat je dan veel kapitaal hebt om mee te spelen, maar dat wist ik op dat moment niet. Ik hen het wat meer parallel aan de story gedaan.

Maar behalve die golf course kan ik ook niet echt nog dingen kopen, dus.... ja ik weet ook niet precies wat ik met dat geld moet doen.
Bij de "assassination missions" van Lester, moet je bepaalde aandelen kopen en verkopen. Daarmee kan je veel geld verdienen.
Whatever lies ahead for the inevitable sixth entry in the iconic series, Hamad is conclusive when we ask if Rockstar will continue to tell single-player stories, even as Online goes from strength to strength: “Absolutely.”
https://www.gq-magazine.c...-online-cayo-perico-heist
Er is een logische reden waarom RDR2 geen updates meer krijgt en de next-gen update nu is geannuleerd. Het levert lang niet zoveel op op lange termijn.
Ja gek he? Omdat ze er op de korte termijn geen kloot meer aan doen. Gigantisch veel bugs die niet worden gefixed, problemen met griefing en harassment waar je geen maatregelen tegen kunt treffen, geen invite only lobbies.

En nu dus het officiële einde van de ondersteuning. Erg jammer. Ik heb dit spel januari dit jaar gekocht omdat ik vorig jaar tijdens corona via twitch in de RDR2/RDO community ben “gevallen” en vind het nog steeds een fantastisch spel, maar man man man wat maakt R* een puinhoop van zijn communicatie. Bergen beloven, maar als puntje bij paaltje komt “ohnee toch niet.”, matige content die heel leuk is voor nieuwe spelers, maar voor de high levels na twee keer al niet meer.
[...]


Ja gek he? Omdat ze er op de korte termijn geen kloot meer aan doen. Gigantisch veel bugs die niet worden gefixed, problemen met griefing en harassment waar je geen maatregelen tegen kunt treffen, geen invite only lobbies.
Maar dat is met GTA5 niet anders. Er zitten gaten in de map die er al vanaf release zijn. Er is in online een verplichting om in public lobbies te spelen, anders mag je de over grote bulk van de dingen niet doen. En in public lobbies is het niets dan gezeik met hackers die met hun "mod menus" de hele sessie verkloten voor iedereen en als die er niet zijn dan zijn er wel griefers met Opressor Mk2s die het je onmogelijk maken om op een normale manier te spelen.
Er zijn geen opties om een invite-only lobby te hebben waarbij het spel het toestaat dat je daadwerkelijk het spel kan spelen. Het kan wel, maar dan moet je een tool als Session Sweeper gebruiken.
Al biedt zelfs dat geen 100% garanties, want als je random missies doet, dan gooit R* je aan het eind van een missie gewoon in een random sessie en niet terug in de sessie waar je met je vrienden uit kwam.

Het enige waar R* een beetje tegen optreedt is als iemand met zijn "mod menu" geld spawnt en op zo'n manier dus hun Sharkcards bedreigt. En zelfs dan is er een goede kans dat ze iedereen die bij die cheater in de sessie zat een ban geven. Of je er nou wat mee te maken had of niet, doet er niet toe.

R* luistert zo extreem slecht naar de community en zo goed naar de aandeelhouders dat ik persoonlijk GTA6 en RDR3 links zal laten liggen. Omdat het nu al te verwachten is dat het geen verbetering zal geven.
Op de consoles heb je wel een truukje, waarbij je de MTU aanpast bij je netwerkinstellingen (ik gebruik MTU 800). Feitelijk pas je de packetsize aan van een default 1500 naar 800. Het effect is een scheiding op server niveau van normale en MTU 800 spelers. Meestal zit ik dan in een lege lobby of met 1-2 andere spelers die ook aan het verkopen zijn.

Op computers bestaat de MTU waarde ook (netwerksdriver settings), maar of dit ook op dezelfde manier werkt met GTA en lobby's weet ik niet.

[Reactie gewijzigd door Silencer1981 op 23 juli 2024 04:33]

Door bepaalde geruchten ben ik ook lichtjes huiverig geworden voor 6. Het zou een "always evolving online world ala Fortnite" gaan worden en weet ik veel allemaal.

Doe gewoon aub een standaard, maar super sterke singleplayer story mode van de kwaliteit van een RDR2 en ik ben tevreden. Laat Online, Online blijven en laat singleplayer met rust.
Ik denk als ze een always evolving online world willen maken dat dit dan ook puur voor online is en in offline niks veranderd.

Het zou best leuk kunnen zijn, in gta V heb je ook een aantal gebouwen die onder construction zijn en als ze die dan over het verloop van jaren een keer aanpassen naar een gebouw die af is houd je toch een beetje vernieuwing. Ze hebben dat in 4 wel een keer gedaan, toen ze het casino gingen maken is er een poosje daarvoor de map iets aangepast dat het onder construction was. Opzich heeft dat wel iets.
een always online wereld kan best de moeite waard zijn, en wat je zegt als de wereld continue evolueert en veranderd is dat een mooie stap.
Alle gebouwen kunnen betreden
elke winkel/restaurant kunnen overvallen
een voor de mensen die ingame activiteiten leuker vinden dan deze in real-life te doen... ook meer mogelijkheden tot sport, bios, tv etc...

Zelf zou ik het inderdaad ook zeker leuk vinden als je een stad ziet ontwikkelen, en dat het hebben van bedrijven ook echt leuk wordt. (nu blijft het grinden of geld besteden, iets wat ik als fulltime werkende en vader van 2 kinderen niet meer als leuk beschouw)
GTA online is echt een zooitje geworden. In het begin was het nog leuk maar nu zie je overal vliegende motoren en auto's met raketwerpers er op. De laatste dagen dat ik heb gespeeld kon ik niet eens meer fatsoenlijk uit mijn safehouse komen zonder direct kapot geschoten te worden.

Baal er best van nu ze officieel hebben bevestigd dat ze red dead online dood laten bloeden. Die community is echt iets wat ik in geen enkele andere game mee maak, nagenoeg iedereen is vriendelijk, gewoon lekker bezig met zn eigen ding of komt je helpen als je bezig bent met een public missie.

Als je in gta een levering wilt maken van je bedrijf moet je eerst gaan server hoppen tot je in een vrij lege lobby komt, anders kun je wel vergeten dat je busje niet wordt opgeblazen door zn kind met een vliegende motor en je weer een paar uur voor niks hebt zitten spelen...
Liever een game die je x of xx jaar later nog kunt spelen als de servers down zijn. Mogelijk met mods.
Wordt steeds lastiger met online only, discversies met downloads, logins etc.
Dat is waar. In principe is RDR2 ook een beetje always evolving met van die huizen die echt gebouwd worden. Eerst zie je mensen bezig met planken, later zie je echt dat het een gebouw begint te worden en uiteindelijk is het echt af.

Nee, ik bedoelde meer dat ze Online en singleplayer gaan mergen. Dan Houser en Leslie Benzies zijn wel weg, twee hele grote namen en vooral Houser was groot voorstander van singleplayer. Het komt ook vast wel goed, maar toch.
Het zou een "always evolving online world ala Fortnite" gaan worden en weet ik veel allemaal.
Is GTA V Online al niet soort van zoiets? Ik geloof dat ze bijv. gebouwen vervangen hebben aan de hand van in-game events; het is wel logisch dat dat doorgezet wordt in online.

En natuurlijk, online heeft ze miljarden opgeleverd (en nog steeds), de singleplayer is leuk en ik geloof zo dat ze weer een top singleplayer ervaring toevoegen aan VI, maar de multiplayer is de echte inkomstenbron.

Het zou heel controversieel zijn en waarschijnlijk veel negatieve reacties krijgen, maar het zou me ook niks verbazen als GTA VI alleen online zal zijn. Dwz, je speelt met je eigen karakter en de online aspecten worden naadloos in het spel zelf gevouwen.

Wat ik trouwens wel hoop met online is dat ze niet meer zo'n free-for-all "lobby" modus hebben, dat je niet continu over je schouder zit te kijken. Of dat ze je tenminste wat opties geven, dat je PvE kunt doen en dergelijke. En natuurlijk veeel betere anti-cheat software.

[Reactie gewijzigd door YopY op 23 juli 2024 04:33]

Hoeft voor mij echt niet. Laat de SP gewoon de SP blijven en GTA Online gewoon dat. Zelf heb ik echt helemaal niets met GTAO.

Tenzij ze het zo kunnen maken dat de SP gewoon nog 100% is zoals het is in GTA V en RDR2, maar dan op een of andere manier online? Dan zien we wel allemaal andere spelers lopen enzo? Het hoeft voor mij echt absoluut niet. We gaan het zien. De geruchten bedoelde de always evolving world voor de SP trouwens, van wat ik begreep.
Nu hopen dat GTA VI weer een goede Single Player heeft en er dit keer wel wat uitbreidingen komen zoals voor GTA IV The Ballad Of Gay Tony en The Lost And Damned. Die uitbreidingen heb ik wel gemist in GTA V. Bij GTA V lag de focus toch wel enorm op GTA Online en Shark Cards verkopen.
Dit lees je online veel terug, ik vond de GTA4 DLC ook fijn maar die DLC was meer een uitzondering op de regel dan een gegeven voor de toekomst toch? Als in GTA3, ViceCity en San Andreas hadden toch ook geen DLC?
Er waren ook uitbreidingen voor GTA 3 en Vice City: Liberty City stories en Vice City stories. Toen bestond de term DLC alleen nog niet.
Dat waren geen uitbreidingen, dat waren PSP games. Die later ook naar de ps2 geport zijn.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 04:33]

Aah dat wist ik niet, ik heb ze alleen op de PS2 gespeeld. Weet het niet exact meer, maar dat waren toch ook op zichzelfstaande verhalen zoals de GTA4 DLC?
Het was een opzichzelfstaande game. Het is speciaal voor de psp ontwikkeld, het is eigenlijk een versimpelde GTA om hem draaiend te krijgen op een PSP. Maar het is zeker geen DLC. Vice city stories is een prequel op vice city.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 04:33]

Idd , en niet zo bagger als in deel 5 . dat geswitch tussen meerdere hoofdpersonages vond ik persoonlijk een drama, haalde me echt elke keer uit het verhaal. Graag weer een goede singleplayer met 1 hoofdpersonage dus.
Ik heb me toch goed vermaakt met de single player in GTA V :)
Hou ook niet zo van dat online gedoe ;)
Die tijd is voorbij.
Ik denk dat dit alleen maar goed is, er zit een grens aan wat men accepteert aan uitmelkpraktijken. Kom maar eens met iets nieuws in plaats van oude zut recycelen. RDR2 draait prima op nieuwe consoles, er is echt geen update nodig. Ik heb veel liever GTA VI.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn:
Kom maar eens met iets nieuws in plaats van oude zut recycelen.
Maar dan begin je over:
Ik heb veel liever GTA VI.
Hoeveel meer uitgemelkt dan GTA is er tegenwoordig?
GTA V wordt uitgemolken, GTA VI is nog niet uit. Een nieuwe GTA game na 10 jaar wachten noem ik geen uitmelken.
Kennelijk is iedereen alweer het 'Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition' debacle vergeten...

Als er na 10 jaar een Fortnite 2 zou komen, dan zou dat ook gewoon 'ouwe zut' recyclen zijn. Net als in Fortnite is GTA V ook helemaal uitgemolken met ingame transacties en specifiek een hele ingame 'Shark' cash cultuur via RL geld transacties...
Kennelijk is iedereen vergeten dat GTA V bij release een hele goede single player game was en dat er een groep mensen is die uitkijkt naar een nieuwe goede single player GTA game.

Ik koop ook die remake rommel niet, ik speel geen gta online, koop geen shark cash onzin, ik wil gewoon een goede single player game.
Ben ik volledig met je eens, een lekkere single player game die goed wegspeelt, speel ik liever.

Vind het gewoon jammer dat er bijna geen full single-player games meer uitkomen.
Uitmelken is geld persen uit een koe die je al bezit. Geen nieuwe koe kopen.
Ik zie een nieuwe gta game als een nieuwe koe, iedere nieuwe gta game tot nu toe is een hit geweest en is het geld waard geweest. Die zelfde game keer op keer opnieuw uitbrengen, oude gta games opnieuw uitbrengen etc. is uitmelken, een nieuwe gta game naar mijn mening niet.
Heb je gelijk in, maar als je bijvoorbeeld naar Star Wars kijkt, sinds Disney get overgenomen heeft kun je ook spreken van uitmelken van de franchise. Steeds nieuwe koeien maar toch het ras uitmelken :Y)

[Reactie gewijzigd door Bulls op 23 juli 2024 04:33]

Klopt, maar kwakken er matige films en series uit in een zeer rap tempo. Rockstar doet er 10 jaar over voor ze met de volgende gta game komen en in tegenstelling tot recente star wars films zijn gta games gewoon prima te pruimen.
Bijna alle games van EA en Activision? Fifa is natuurlijk het beste voorbeeld; altijd de volle mep, maar nooit echt baanbrekend anders.

Je kan je natuurlijk bij alle game reeksen wel afvragen wat er nog nieuw en anders kan. Feit is natuurlijk wel dat je game gegarandeerd beter verkoopt met de titel GTA VI dan met welke titel dan ook.

Ik vind GTA niet een voorbeeld van uitmelken omdat er altijd wel heel veel zorg in elk nieuw deel gaat. Deel 6 gaat zich natuurlijk opnieuw moeten bewijzen en er is zoveel hype omheen dat de lat ook echt enorm hoog ligt inmiddels.

Dat GTA V is uitgemelkt, daar zal iedereen het over eens zijn. Echter hebben de gamers die her elke dag spelen daar natuurlijk een groot aandeel in.
RDR2 draait prima op nieuwe consoles
Was dat maar zo. Op de PS5 speel je helaas gewoon de PS4 (Pro) versie en zit je vast aan 30fps; wat met de al erg trage gameplay (de input lag is groot) het voor mij persoonlijk geen pretje maakt. Ik was aan het wachten op minimaal een 60fps patch maar dat lijkt er dus niet meer in te zitten. Ik geloof dat het op de XSX ook nog vast zit aan 30fps maar wel een hogere resolutie heeft.

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 23 juli 2024 04:33]

Yep. Helaas heeft XSX ook de 30fps lock, maar wel native 4K. Ik moet zeggen dat ik Rockstar's implementatie van 30fps mogelijk de beste in een game vindt.

Ik switch super gemakkelijk van een 60fps game terug naar RDR2. Het is even wennen, maar na een minuutje is het weer prima. AC Valhalla bijvoorbeeld is dan echt weer een ramp, dat stottert als een idioot in quality mode.
oh mee eens; als het een strakke 30fps zonder drops of framepacing-issues is het prima te doen (ongeacht de game als het puur om de framerate gaat); maar Rockstar's engine heeft van nature een vrij hoge inputlag wat bij 30fps merkbaarder is dan bij 60fps. Dit maakt het heus niet onspeelbaar ofzo, maar het zit net bij mij in de irritatiezone.

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 23 juli 2024 04:33]

Je zou denken dat ze tenminste die FPS lock uit zouden zetten, dat zou echt niet zoveel aandacht van GTA VI afnemen. Sterker nog, heeft de PC versie een FPS lock?
RDR1 is alleen speelbaar op Xbox 360 en PS3. Deze game porten naar PC of iets dergelijks is alles behalve "uitmelkpraktijken".
Klopt, en dat komt omdat de game het destijds helemaal niet zo goed deed, pas met de aankondiging van RDR2 kreeg het meer bekendheid en zijn ze kennelijk aan een remake begonnen, de wereld zit al bijna helemaal in RDR2 ingebakken, dus het was absoluut het plan. Maar waarschijnlijk is er gewoon te weinig interesse om het de moeite waard te maken. Rockstar melkt graag dingen uit maar wil daar zo min mogelijk moeite voor doen. De gta 3, vice en san andreas remakes zijn een goed voorbeeld. Minimal effort. Ik hoop gewoon dat ze van GTA VI een goede single player game kunnen maken.
Persoonlijk zat ik wel te wachten op een upgrade voor RDR2 op de nieuwe consoles. Al was het maar op 60fps ipv de 30fps wat het nu doet.
Lijkt me toch niet zo'n enorme klus voor de ontwikkelaars om dit voor elkaar te krijgen op de nieuwe consoles, of heb ik dat mis?
Helaas idd, ik zat hier eigenlijk een keer op te wachten en dan het spel echt te gaan spelen, helaas….
Naja zet alleen ff 60fps aan, iedereen blij.
Hoe jammer het ook is, ik snap de keuze opzich wel. Liever dat GTA VI de kwaliteit krijgt welke bij de serie hoort, dan een game die gewoon niet af voelt.
Ik snap de keuze niet want hoewel het wel werk kost waren ze er vast al mee begonnen.
Je zal het zo zien over een paar jaar dat ze een enhanced editie gaan verkopen, want daar hadden ze wel de tijd voor.
Dit zou echt wel heel zonde zijn als Red Dead Redemption 2 geen 60FPS gaat krijgen, want dit is een van hun beste games ooit.
Je kan hem e.v.t. nog op PC spelen in silky smooth 100+ fps ;)
Dat is waar! Alleen heb ik er niet de PC voor :P
Is er al een oplossing voor de blurry looks? op 1440p is het niet leuk spelen vind ik
Ik zie af en toe een ultra resolutie video van RDR2 op YouTube. Is dat dan een mod?
Alleen een next-gen patch was al welkom geweest, want RDR2 is nog wel een relevante game die echt nog geen remaster nodig heeft.
Zeker, maar dat levert ze geen geld op. Of ze verkopen een next-gen versie los voor 59,99 of ze doen niks. Helaas is dat de realiteit met Rockstar games.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 23 juli 2024 04:33]

Laat ze inderdaad maar focussen op GTA VI. Want daar moeten we dan waarschijnlijk dan 20 jaar mee doen voordat er een nieuwe uitkomt.
Misschien ook maar beter na het fiasco van de GTA Trilogy Definitive Editions. Dat was gewoon erg slecht gedaan. Maar RDRII heeft ook niet per se een XSX/PS5 versie nodig. De game ziet er nog altijd zeer goed uit. Steek dan al je tijd in een RDRIII voor de laatste gens.
Een simpele 6,0 FPS was wel prettig geweest hoor. En kost niet heel veel moeite.
Dat was idd slecht, maar ze zijn niet de enige; ik geloof dat er een serie aan bedrijven in Azië gestart worden die zich volledig richten op remasters. Big business. En oude games zijn echt niet slecht, d'r is nog een enorme markt aan het openen in de vorm van mensen die voor het eerst toegang krijgen tot consoles en / of smartphones; als je een backlog hebt waar het creatieve werk al in geinvesteerd is, kan het heel lucratief zijn om die naar moderne systemen te porten.
Zeer jammer, dit had in mijn ogen met redelijk weinig effort voor elkaar gekregen kunnen worden.
(Hierbij rekening houdend dat veel van de mogelijkheden al in de Engine zitten en er al ervaring is met GTA-V. Ook zijn veel assets al beschikbaar in de pc versie)

Zeker een 60fps boost had in mijn ogen makkelijk kunnen worden uitgebracht, waarbij er genoeg mensen €5 voor betaald zouden hebben. (Ik weet dat het afzetterij is, maar ik ben realistisch als het om deze uitgever gaat)
En aangezien het Rockstar is kunnen we een gewone simpele 60 fps patch ook wel vergeten op die platformen, aangezien ze daar geen geld voor kunnen vragen. Ze maken goede games hoor dat Rockstar, maar er zijn weinig developers (of publishers, als het 2K is die de beslissing maakt) die zo greedy zijn.
Heel jammer, maar ook wel begrijpelijk. Een vrij simpele oplossing zou zijn: maak een 60fps patch. Dat hoeft niet veel tijd te kosten lijkt mij, maar ze zouden wel wat upgrade geld kunnen vragen (het blijft Rockstar). Ik zou het nog kopen ook, ik wil RDR2 al langer opnieuw spelen, maar op een PS5 accepteer ik geen 30fps meer om eerlijk te zijn, ook niet voor oudere games.
Gaan ze nooit doen, een simpele 60 FPS patch zou gratis moeten zijn (dat is de standaard in de industrie op het moment) en Rockstar doet nooit wat gratis.
Precies mijn punt, doe het dan voor €2 of zo, dan verdienen ze er nog altijd genoeg aan :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.