Rockstar Games brengt Red Dead Redemption en Undead Nightmare uit voor pc

Rockstar Games bracht op 29 oktober de pc-port van Red Dead Redemption inclusief de Undead Nightmare-dlc uit. De pc-versie van de game ondersteunt verschillende upscalingtechnieken en kost grofweg 50 euro.

De pc-versie van Red Dead Redemption heeft onder andere ondersteuning voor een 4k-resolutie en een 144Hz-verversingssnelheid. Ook is er ondersteuning voor bredere beeldverhoudingen van 21:9 en 32:9. De pc-versie heeft daarnaast enkele nieuwe technische opties, waaronder HDR10-ondersteuning en sliders voor renderafstand en schaduwkwaliteit. De port ondersteunt upscaling met Nvidia DLSS 3.7, DLSS Frame Generation en AMD FSR 3.0.

Red Dead Redemption kwam in 2010 oorspronkelijk alleen voor de PlayStation 3 en Xbox 360 uit. Sindsdien werd de cowboygame ook voor de PlayStation 4 en Nintendo Switch uitgebracht. Het spel speelt zich af na de gebeurtenissen van Red Dead Redemption 2 en draait om de outlaw John Marston. Undead Nightmare is het eerste en enige dlc-pakket voor Red Dead Redemption. In dit losstaande verhaal breekt een zombieapocalypse uit in het Wilde Westen.

Door Yannick Spinner

Redacteur

30-10-2024 • 14:10

96

Reacties (96)

96
92
42
1
0
42
Wijzig sortering
Is dat niet een beetje raar?
Na 15 jaar alsnog porten naar PC en dan ook nog eens nieuwprijs voor vragen?
Ja dat is ook wel echt schandalig te noemen.
50 euro voor een game van 15 jaar oud met een DLC van 14 jaar oud.
En dat terwijl ze voor GTA 5 (10 jaar oud) nog maar 21 euro vragen.

Had zoiets dan uitgebracht in een bundel met DR2.... Maar misschien weet ik te weinig van marketing om dit echt te begrijpen :D
RDR 2 is in 2019 op PC uitgekomen en is nog nooit onder de €30 in prijs gezakt, dat is 5 jaar.

Ter vergelijk dezelfde game in 2020 voor PS4Pro gekocht voor €7

Nu pas komt RDR op Steam uit en vragen ze hier €50 voor ?! .. straks geven ze hier natuurlijk weer een fikse korting op dat het nog €35 kost .. wat nog teveel is natuurlijk.

RDR en RDR 2 in een steambundel met alle DLC zou niet eens €15 meer mogen kosten .. komaan, 14 jaar en 5 jaar geleden .. :D
klopt niet, op steam regelmatig de prijs van RDR2 voor 20 euro.

https://steamdb.info/sub/402134/
Ja, dat is de standaard game zonder DLC €19,99 soms .. momenteel €60 .. 8)7

Daar heb je dan ook niks aan, zo'n standaard games geven ze soms op EPIC gewoon weg.
Wacht, is er DLC voor RDR2? Volgens mij heb ik dat gemist :+
De Red Dead Redemption 2: Ultimate Edition bevat alle Story Mode-content van de Special Edition, plus extra bonussen voor Red Dead Online.

Exclusieve Story Mode-content omvat:
• Bankoverval-missie en schuilplaats
• Zwartgevlekt volbloedpaard
• Talismannen en medailles als gameplay-bonussen.
• Gameboosts, cashbonussen en kortingen
• Outfit Nuevo Paraiso Gunslinger

Red Dead Online-content omvat:
• Bonus-outfits
• Rangbonussen
• Donkerbruin volbloedpaard
• Gratis toegang tot het Survivor Camp-thema

Plus gratis toegang tot extra wapens in Story Mode en Red Dead Online.


De Standard Edition heeft deze zaken niet
Hoezo heb je niks aan de standard edition zonder DLC? De hele campaign met alles erop en eraan zit erbij. Die paar dlc extra’s is niet zoveel bijzonders, dat gaat niet om story expansions dlc ofzo.

De game is dus gewoon te krijgen voor €19,79 tijdens een sale…
Zoals ik al zei, de standard Edition heb ik al gespeeld op PS4Pro.

De standaard RDR 2 was als PS4 disc in 2020 al voor €7 te krijgen.

Die heb ik toen ook gekocht voor m'n PS4Pro.
Ben benieuwd voor de betere graphics op PC, maar wil dan ook wel de Ultimate Edition om het anders te beleven.
Huh ik kocht pas geleden RDR2 Ultimate versie (PC) voor €23.
Ik had nog een Xbox 360 RDR1 disk die ik een jaartje geleden in een kringloop kocht voor €5 en dze is nu op de XSX enhanced naar 4K en 60fps daarbij kreeg ik een update met alle DLC er gratis bij op XSX.

Nu €50 voor RDR1 vind ik dan ook echt schandalig, dat dan weer wel...
De standaard RDR 2 was als PS4 disc in 2020 al voor €7 te krijgen.
.. slechts 1,5 jaar na uitkomen ..

Ken een goede tweedehandsshop en enkele mensen .. die verkopen hun games na ze te hebben uitgespeeld telkens voor onder de €10 .. zijn telkens gewoon nog als nieuw.

Zijn de games toppers, hou ik ze in de collectie,
nu zijn de meeste PS4 disc games dan ook nog eens reversible naar de PS5Pro .. :*)

Bevallen de games me niet verkoop ik ze terug door .. makkelijk zat .. :)

Maar voor PC via steam is het altijd maar afwachten op die prijsdaling die nooit komt .. dan lees je hier reacties als : Maar er is een prijsdaling naar €31 of naar €19 voor een standard game .. dit voor een 5 jaar of 15 jaar oude game zonder de DLC erbij .. |:(

Blijf ik redelijk schandalig vinden dat de prijzen systematisch zo hoog gehouden worden.
Wat je dan krijgt op steam zijn die steambundels na een tijdje, waarbij ze bij de game die je wilt kopen allerlei bagger games bijvoegen die je niet eens wilt en ook nooit gaat spelen. Of ze verwijderen oude games waarvan je al jarenlang op een prijsdaling wacht en vervangen deze door de Remake, Remaster ervan .. en dan terug aan de volle prijs .. !! 8)7
Ik ben het met je eens hoor, het meest schandalige vind ik dat ze bij deze 'remake' van RDR1 de multiplayer er niet eens in hebben gelaten als ik het goed begrepen heb.
Ik ga deze dan ook niet kopen, ook niet wanneer de game zakt naar €5

Ik ben tevreden met de oude Xbox 360 versie enhanced op Xbox naar 4K 60fps.
Ik ben namelijk wel een enorme fan van de Red Dead franchise, sowieso van het western/wilde westen genre en periode uit de geschiedenis.

Ook bij films en series is het mijn favoriete genre.
Het vervelende vind ik wel dat Rockstar en Take Two dit gewoon kunnen blijven doen, ook het niet na komen van beloftes en het niet luisteren naar de fans.
Alleen maar omdat ze weten dat de nieuwe GTA toch wel weer door iedereen gekocht gaat worden.

Ik denk zelfs dat iedereen die nu zit te klagen over de prijs van deze RDR1 remake, straks ook de nieuwe GTA weer gewoon direct kopen.
Zelf heb ik GTA nog nooit gekocht, heel even geprobeerd in het verleden maar was er na 2 avondjes wel mee klaar. (niet mijn ding)
Iedereen zit al heel lang te wachten op GTA 6 .. dus ja, die verkoop gaat HEEL heftig worden .. :D
Denk dat er wel wat servers gaan platliggen dan

GTA en GTA 2 was niet mijn ding, maar GTA III is een van mijn favoriete games en met de meeste GTA's die volgden heb ik mij wel telkens geamuseerd.

Enkel Grand Theft Auto III en Grand Theft Auto: Vice City heb ik bij release gekocht en de volle prijs voor betaald. Wel voor PC .. zalige tijd toen zonder steam .. O-)

GTA: San Andreas heb ik bij release bij een maat gespeeld op de PS2
van begin tot eind, zelfs niet thuis .. :D
Ik zat daar elke dag urenlang na school, we wisselden de controller telkens af bij elke missie of als die mislukte.
Deden we altijd op die manier bij tal van games.
idem voor deze GTA's
GTA: Liberty City Stories
GTA: Vice City Stories
(deze 2 laatste wil ik trouwens nog altijd eens graag op PC spelen,
hoop dat daar ook eens een The Definitive Edition van komt)


De overige GTA's heb ik allemaal in promo aangekocht voor niet meer dan een tientje of gewoon gekregen zoals GTA V voor PS4 op disc.
Prima toch ?
Jij vind het wel leuk en daar is ook helemaal niets mis mee, toch blijft het punt wat ik maakte wel overeind.
Omdat GTA altijd heel goed verkoopt en daarnaast het geld wat ze binnen slurpen wanneer de game(s) uit is/zijn/waren middels shark cards en het kopen van uitbreidingen voor de online versie(s) kunnen ze zich ook zo gedragen, zeg maar naar mijn mening een soort van misdragen.

Red Dead Online bijvoorbeeld had GTAV online behoorlijk in de wielen kunnen rijden (money wise) wanneer er wel naar de spelers/fans was geluisterd ipv bijna met alles het tegenovergestelde te doen en de fans te negeren.

Gamers die nu zeggen dat ze €50 veel te veel vinden voor een 14 jaar oude Rockstar game kopen straks wellicht wel de nieuwe GTA6 voor het volle pond, in ieder geval denk ik een significant aantal.

En dat vind ik dan eigenlijk een beetje<-- hypocriet, je laat dan Rockstar eigenlijk altijd toch overal mee weg komen.
En daarom vragen ze gewoon overal en altijd de hoofdprijs voor, ze weten immers dat het ze toch niet raakt, daar kan ik mij soms best aan irriteren.

Maar dat is mijn mening.
Ja, je ziet het nu al komen. Mensen hadden een PS5 gekocht en nu over een weekje de PS5Pro en velen laten zelfs al weten dat ze dan klaar zijn voor als GTA 6 uitkomt.

Al vraagt Rockstar hier €120 voor die game kopen ze het nog.

Rockstar is daar niet de enige in, heb nog pre-beta games getest voor ubisoft .. afwisselend zo'n 10 jaar gedaan. Denk maar niet dat ze luisteren naar wat de gamers willen.

Na AC: Odyssey ben ik er dan ook gewoon met gestopt. Die schilden discussie toen en de discussie over grotere veldslagen op de originele Griekse manier "hoplietenopstelling" en de grotere zeeslagen waar 90% van de pre-betatesters en later ook de betatesters en gamers na release achter stonden werden compleet genegeerd door Ubisoft. Ondanks dat was de game nog steeds top, maar is daarna gewoon bergafwaarts gegaan net als alle games van ubisoft. Denk dat ze helemaal geen pre-betatesters meer hadden na AC: Valhalla .. iedereen die ik ken is ermee gestopt .. :D

Hey, ik koop die GTA 6 niet bij release hoor, misschien in 2030 voor een tientje .. :D
Een tientje is inderdaad een mooie prijs ;)

Ik koop GTA6 sowieso niet, mocht er een RDR3 komen wat ik betwijfel, en als dat wel gebeurt dan zal het denk ik vast niet zo goed worden als de vorige 2 omdat veel van de mensen die aan die 2 hebben gewerkt al weg zijn bij Rockstar, zal ik er over na gaan denken.

In tegenstelling tot RDR1 en RDR2 die ik wel direct kocht zal dat bij 3 (als deze al komt) toch echt wachten tot deze flink in prijs is gedaald, vertrouwen heb ik er in ieder geval niet meer in.

En Ubisoft ? tsja...
Ik vermaak mij nog steeds met oudere games, in ieder geval de games die ik zelf nog steeds erg leuk en goed vind en in bezit heb.
RDR1 en 2 bijvoorbeeld, RDR2 op pc 4K 60fps met behoorlijk wat mods.

En RDR1 zowel story als multiplayer waar ik vaak nog met mijn jongere broer van 51 in een private/invite only veel plezier en lol aan beleef.

Dat is ook zo'n *dingetje in RDR2 met de online versie, in RDR1 en GTA online zit de invite only optie maar in RDR2 online vertikt Rockstar dat gewoon weer.
De fanbase/community heeft daar ook al zo veel en zo vaak om gevraagd maar het blijft stil aan de Rockstar kant, geven gewoon helemaal geen antwoord.

En stemmen met de portemonnee werkt alleen wanneer iedereen daar aan mee doet, maar zoals ik al zei dat doen de meeste toch niet en kopen GTA6 ondanks al het commentaar en geklaag toch weer ongezien. (de meeste gamers dan)

Maar goed, deze old gaming fart vermaakt zich toch wel.
Eind november is het Black Friday, dan kunnen ze uitpakken met een enorme korting :)
GTA 5 (uit 2013-2015-PC ) kost al vrij lang nog maar 10 euro en RDR2 (2018) iets van 17euro bij instantgaming En de GTA trilogie kost nu 30euro

[Reactie gewijzigd door vman128 op 30 oktober 2024 16:54]

50 eurie is geen nieuwprijs meer hoor, dat is de nieuwe "goedkope" AAA game prijs :+
Ik zou geen AAA game meer kopen, alleen maar indie spellen, grote bedrijven zijn meestal puur gerund door aandeelhouders die geld willen zien, niet goede games. Bij indie games zit dat vaak beter.
In een bundel met Dead Rising 2, wat heeft Dead Rising met RDR te maken :P
Dead Rising 2 is mij enorm tegen gevallen, ik heb hier nog 2 disk versies liggen voor de Xbox series X.
Welke ik nog even snel moet verkopen.

Dead Rising 1 was nog steeds beter en leuker om te spelen vind ik, na 1 kort avondje hadden mijn iets jongere broer en ik al genoeg van Dead Rising 2.

Deel 1 en Riptide hebben we wel allebei samen co-op helemaal uit gespeeld en veel lol aan beleefd.
Aan de andere kant is het wel 'des RockStar Games', helaas. Ook kijkende wat ze vroegen toen GTA IV op andere (nieuwere) platformen uitkwam bijvoorbeeld. Dus dat is niets nieuws onder de zon voor RockStar Games.
Inderdaad,

Dit is een gewone Port (die ze beter 15 jaar geleden hadden gedaan, maarja, exclusiviteit verkocht vermoed ik) ,

Als het nu nog moest zijn dat ze alles naar de RDR2 engine gezet hadden tot daar toe (nog niet volle pot waard)

Wil hem zeker spelen voor verhaal (RDR2 ook op PC uitgespeeld) , maar niks dringend, ik wacht wel op een super korting , heb net nog Shadow of War / Shadow of Mordor bundel gekocht voor EUR 6,99 dus ben weer even zoet , niks dringend :)
Yep. Ik wacht nog wel een jaartje of zo tot een sale of anders start ik mijn Xbox360 versie wel op. €50,- is totaal van de pot gerukt voor een simpele port en zeker €20,- tot €30,- te duur - naar mijn nederige mening.

Maar het modden kan natuurlijk wel beginnen met deze PC versie.
Niet raar. De verhalen waren dat ze rdr poorten een vrij onmogelijke opgave was omdat de code een drama was.

Ik denk dat het waar is en er erg veel tijd en/of geld in is gestoken. Op deze manier proberen ze het terug te verdienen. Op termijn zal de prijs hard dalen als de verkopen inzakken.

Dan hebben ze wel de initiële kosten er uit.
Hoewel ik ook een veel lagere prijs zou willen zien voordat ik zou overwegen om het spel te kopen is het niet zo raar dat bij de introductie op de PC 50 euro gevraagd wordt. Juist omdat gamers die het spel graag op de PC willen spelen 15 jaar hebben moeten wachten zijn er velen die dat graag betalen. Dat RDR2 Ultimate Edition nu in aanbieding is gezet op Steam zal zijn om PC-gamers aan te moedigen die nu voor het eerst beide delen willen spelen.

Nadat velen die bereid waren om 50 euro te betalen het spel hebben uitgespeeld of erop zijn uitgekeken kan Rockstar altijd nog een (tijdelijke) prijsverlaging doorvoeren om anderen over te halen.
Op de port wordt hier en daar zuur gereageerd. Ik ben al blij dat het naast consoles ook eindelijk officieel op PC beschikbaar is. Wachten op een goede prijs en dan eens deze single player port aanschaffen en kraken om het zonder Rockstar account offline te kunnen spelen op mijn Deck. :)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 30 oktober 2024 17:26]

Precies die, ben blij dat ie er eindelijk is i.p.v vast op de 6de gen consoles (of de mid ports naar 7de recentelijk)

En als je die 50 niet wilt betalen kan je A. even wachten of B. naar de "kust" ;)
Ik denk dat het vooral door de prijs komt. De game is natuurlijk echt een pareltje en het is ontzettend mooi dat ie naar de PC komt.
Redelijk schandalig dat hier op Steam voor een 14 jaar oude game €50 wordt gevraagd .. :/

Zelfs al brengen ze RDR en RDR2 samen uit in een steambundel voor €30 is dit nog teveel gevraagd.
Trouwens is de prijs voor RDR 2 op steam sinds 2019 nog geen enkele keer onder de €30 geweest.
Dat in 5 jaar tijd .. !!

Net zoals zoveel andere games op Steam die geen fikse prijsdalingen kennen .. zeer triest.


.
Tsja, Rockstar is geen liefdadigheidsinstelling he. Ze zijn een commercieel bedrijf en het primaire doel van een commercieel bedrijf is om geld te verdienen. Winst maximalisatie. Als de verkoop van een game daalt kun je die een boost geven door de prijs te verlagen. Maar blijkbaar is het voor Rockstar niet nodig om de prijs van RDR2 verder te verlagen dan 30 Euro om voldoende verkopen te realiseren.

Idem voor de remake van RDR1 voor de PC. Het is geen eenvoudige port maar een project waar behoorlijk wat tijd, geld en moeite in heeft gezeten. Dan willen ze dat ook terug verdienen. En als er voldoende kopers zijn die er €50 voor willen betalen, waarom zouden ze er dan minder voor vragen? Dalen met de prijs kunnen ze altijd nog wel wanneer dat nodig is.
Aangezien we niet eens de eigenaar van het spel zijn maar het gewoon lenen, is die prijs veels te hoog.
Begrijp je dat je ook de optie hebt om het niet te kopen?
Dit gaat over het feit dat er blijvend woekerprijzen worden gevraagd voor PC games sinds alles in het digitale monopolie (met online buy only) is terechtgekomen. 20 tot 30 jaar geleden was gamen fun en betaalbaar. Je kon na 6 maanden of een jaar later al een koopje doen als je een game echt wou. Na enkele jaren kreeg je dan echte outlet sales met 70% tot 90% kortingen. Zo kon je altijd iets nieuws proberen.

Nu blijven de prijzen van 5 jaar oude tot 20 jaar oude populaire games gewoon aan hun woekerprijs staan.
Of komen er minder populaire games bij in zogezegde steambundels om de woekerprijzen up to date te houden.
Zogezegde fikse kortingen op prijzen die al te hoog staan waarvoor je nog teveel mag neertellen.

Vergeet niet dat je deze games niet in bezit hebt na aankoop, maar deze eigenlijk gewoon mag gebruiken.

Mooie prijs om te betalen dan voor iets wat niet van jou is .. 8)7


.

[Reactie gewijzigd door MPIU8686 op 30 oktober 2024 15:31]

Het verschilt heel erg per uitgever. Zat games die wel snel in prijs dalen.
Rockstar is gewoon een studio die er mee weg komt om prijzen wat langer hoger te houden. Sommige andere hele populaire games blijven ook wat langer hoger in prijs en Nintendo komt er ook mee weg. Dat is niet echt nieuw, al zijn er wel een paar studios bijgekomen die dat kunnen doen (bv from software)
Maar de meeste games komen prima naar beneden hoor... Steam is meestal niet meer de beste plek voor sales maar als je een van de prijsvergelijkers gebruikt (ik gebruik zelf graag gg.deals) dan zie je dat de meeste games bijna altijd wel ergens in de sale zijn en meestal voor minder dan bij Steam (en dan doel ik niet op marktplaats sites zoals g2a, die gebruik ik niet en raad ik af te gebruiken).
Als mensen het niet zouden kopen, dan zouden de prijzen ook niet zo hoog zijn. Men komt er alleen maar mee weg omdat er een markt voor is.

Als je het er niet mee eens bent, dan koop je het niet. Je pijlen richten zich op de publishers terwijl het de consumenten zijn die het zo ver hebben laten komen. Niemand dwingt jou om games voor deze prijzen aan te schaffen.
Inderdaad .. voor die prijs schaf ik het ook niet aan .. ;)
Waar haal je de info over RDR2 op Steam vandaan? Ik weet namelijk 100% zeker dat ie laatst €23,99 was. Toen twijfelde ik nog of ik hem zou kopen.
Heb er al jaren een prijsalert voor ingesteld staan, dan krijg je een mail als er prijsdalingen komen. Zo heb ik die nu ontvangen voor RDR2-Ultimate Edition omdat ie 65% promo geeft, momenteel €31,49

Mogelijk heb jij het over de original RDR2 game zonder DLC die ook al eens €19,99 gestaan heeft.
Maar wat ben je met een standaard game zonder DLC
Ehh... RDR2 heeft DLC? Online zeker, niet voor de single player.
DLC is ook alle Story Mode-content + de extra bonussen online.

Zoals : Exclusieve content voor de verhaalmodus, waaronder een bankovervalmissie en een schuilplaats voor bendes, een volbloed paard, talisman- en medaillongameplaybonussen, gameplayboosts, geldbonussen en kortingen + nog veel meer .. :)

De Standard Edition heeft deze zaken niet, staat duidelijk vermeld :

De Red Dead Redemption 2: Ultimate Edition bevat alle Story Mode-content van de Special Edition, plus extra bonussen voor Red Dead Online.

Exclusieve Story Mode-content omvat:
• Bankoverval-missie en schuilplaats
• Zwartgevlekt volbloedpaard
• Talismannen en medailles als gameplay-bonussen.
• Gameboosts, cashbonussen en kortingen
• Outfit Nuevo Paraiso Gunslinger

Red Dead Online-content omvat:
• Bonus-outfits
• Rangbonussen
• Donkerbruin volbloedpaard
• Gratis toegang tot het Survivor Camp-thema

Plus gratis toegang tot extra wapens in Story Mode en Red Dead Online.
Zoveel voegt die bank heist niet toe aan het geheel.
Dus eigenlijk gaat het om maar 1 missie, de rest is window dressing. Zo niet de moeite waard om aan te schaffen, imho.

Begrijp me niet verkeerd hoor, het blijft een fantastisch spel maar MP boeit me niet en R* heeft geen fatsoenlijke uitbreidingen meer gemaakt sinds GTAIV.
Is het te veel gevraagd wanneer velen nu een veelvoud van 30 euro betalen voor beide delen? Ik ben er ook niet gelukkig mee maar als het niets zou opleveren zouden developers dit natuurlijk niet doen.
Trouwens is de prijs voor RDR 2 op steam sinds 2019 nog geen enkele keer onder de €30 geweest.
Dat in 5 jaar tijd .. !!
Volgens steamdb.info is RDR2 al eens voor 19,79 euro verkocht. Nou zie ik wel dat de Ultimate Editie (31,49 euro) goedkoper is dan de reguliere versie (59,99 euro), dat lijkt mij niet logisch maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Die van €19,79 is de RDR2 standard edition die inderdaad momenteel €59,99 staat.

De Ultimate Edition is nooit onder de €30 geweest
Dat was de aankondiging hiervan. Nu gaat het erover dat het uitgebracht is.
Is dat niet een beetje overdreven voor een game die überhaupt 14 jaar geleden al eens is uitgekomen?
Pc gamers konden tot nu toe nooit het spel spelen!
Console spelers is het natuurlijk oude hap en niet echt een spel om naar uit te kijken.
Precies, als je een PC bezit dan branden je handen weg als je de console van iemand anders aanraakt :)
Veel mensen keken er naar uit.
Haha inderdaad vrij nutteloos, toen andere games uitkwamen kregen ze ook niet een apart nieuwsbericht over zowel de aankondiging als de uiteindelijke release :+
Zo zo, indrukwekkende verbeteringen tov het origineel, en dat in slechts 14 jaar. /s
Als je dan ziet hoeveel moeite Sony steekt in de Horizon Zero Dawn remaster waarvan het origineel slechts 7 jaar geleden is uitgekomen dan steekt deze game daar wat schraal bij af. Maar goed dit is ook wel typisch Rockstar. Volgens mij is RDR2 ook nooit officieel uitgekomen voor de PS5 en Series consoles maar draait die gewoon in BC modus.
Als je dan ziet hoeveel tijd Sony steekt in de Horizon Zero Dawn remaster waarvan het origineel slechts 7 jaar geleden is uitgekomen
Het origineel kwam in augustus 2020 uit op PC. Dus vanuit dat perspectief zelfs slechts 4 jaar.
Toen dit spel uitkwam was ik enthousiast maar i.v.m. geen console nooit gespeeld. RDR2 uiteraard wel gespeeld en die vond ik ook echt fantastisch.

Ik verwacht ook wel dat ik deze nu ga aanschaffen. Maar wel wat afhankelijk van reviews. Is het spel niet te oud, zeker als je RDR2 gespeeld heb. Beste tweakers, ik hoop dus op een korte of geupdate originele review. :-)

[Reactie gewijzigd door [Roland] op 30 oktober 2024 15:56]

RDR1 heeft betere gameplay mechanics vindt ik, je kan ook duels doen, mensen duwen, parkour, etc. De graphics zien er ook glad niet verkeerd uit, alleen je zit in een woestijn grotendeels. Als je RDR2 gespeeld hebt is deze absoluut aan te raden om het verhaal van John te vervolgen ;)

(enige nadeel is wel; je kan je eigen paard vermoorden als je erop rijd en perongeluk door zn kop schiet. Is me vaak genoeg overkomen...)
Dierenbeul! LOL! :+

RDR1 is echt een pareltje! Ik heb het op de Xbox360 gespeeld en heb de game en mijn Xbox360 nog steeds. Jammer dat deze port zo duur is. Maar even wachten tot een sale.
Euhhh een paard heeft een hoofd, het is een edel dier... :X
Is toevallig de online component ook beschikbaar? Dat is waar ik de meeste herinneringen aan heb, maar zie daar niks over.
Nee, multiplayer is niet officieel toegevoegd. Ik verwacht echter dat dit met mods wel gaat komen. Al dan niet in een FiveM omgeving. Ik mis ook die grind voor de gouden ezel mount. ;)

[Reactie gewijzigd door Dafader op 30 oktober 2024 15:29]

Wat een droef gedoe om 5 tientjes :+ . Heerlijk gespeeld gister. Tot aan de eerste missie in mexico gekomen voor ik doorhad dat het bedtijd was. Het ziet er erg goed uit en kan niet wachten tot de mod community hier dingen voor aflevert.
Rockstar is blij met jouw, in de toekomst dus meer van deze cashgrabs.
Voordeel is dan wel weer dat er meer oudere games ports en remasters krijgen. Genoeg oude spellen die ik nog wel zou willen spelen, zolang het maar waardig gedaan is.
Doet de multiplayer met invite only het ook in de PC versie van RDR1 ?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Ik heb de oude disk versie Xbox 360 en die doet het namelijk nog steeds, ook de multiplayer.
Ik speel deze op de Xbox series X enhanced in 4K 60fps.
FG en DLSS? Elke PC moet dit toch met 18 vingers in de neus kunnen draaaien intussen?
dit scheelt ze een hoop optimalisatie werk, in plaats van het goed te laten werken op PC/moderne systemen knallen ze er snel DLSS op en klaar is kees, lekker goedkoop en ook weer lekker 50 euro per sale knallen.
Ik denk eerder dat het ze gaat om het kunnen noemen van modern klinkende features die makkelijk zijn te implementeren maar verder weinig toegevoegde waarde hebben.

[Reactie gewijzigd door glaasjewater op 30 oktober 2024 15:55]

Recommended System Requirements
Intel Core i5-8500 / AMD Ryzen 5 3500X
8GB Memory
Graphics RTX 2070 / RX 5700XT
12GB SSD

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.