Call of Duty: Modern Warfare 3

Schade en schande

Er is een ongeschreven regel die stelt dat de eerste plaats bereiken gemakkelijker is dan de eerste plaats vasthouden. Sinds Activision met zijn Call of Duty-franchise record na record begon te breken, is die eerste plek voor wat verkoopcijfers betreft altijd door Activision ingenomen. Vorig jaar deed Call of Duty: Black Ops wat het moest doen, door alle records - gevestigd door Modern Warfare 2 - te breken. Tot op de dag van vandaag worden beide games nog steeds door duizenden gamers gespeeld, online op pc, PSN of Xbox Live.

Hollywood-acteurs Sam Worthington en Jonah Hill laten in een live-action trailer zien hoe je Call of Duty: Modern Warfare 3 behoort te spelen.

Waren al die Call of Duty-games dan even goed? Naar we nu weten: nee. We zijn niet te beroerd om toe te geven dat wij hier Black Ops vorig jaar te kortzichtig hebben behandeld. De PlayStation 3- en pc-versie van Black Ops bleken er een stuk slechter aan toe te zijn dan de door ons gespeelde Xbox 360-versie, met name als het gaat om connectieproblemen, bugs en exploits. Deze versies van Black Ops verdienden de door ons toegekende 9,5 niet.

*PS3 en pc-review later

Door schade en schande wordt men wijs, dus dit jaar kiezen we voor een andere aanpak rond Call of Duty. Net als voorgaande jaren gaf Activision ons de kans de game een week voor release drie dagen lang uitgebreid te spelen. En ook net als voorgaande jaren gebeurde dat verplicht op Xbox 360-consoles, wederom in een afgesloten omgeving waar lag-issues in theorie nooit een rol zouden moeten spelen. Hoewel deze manier van reviewen ons een goed beeld geeft van wat Call of Duty: Modern Warfare 3 allemaal te bieden heeft, is het geenszins een volledige test van het spel. Verwacht daarom later nog een review op basis van de PS3- en pc-versies, waarin we ook kunnen ingaan op eventuele technische problemen en andere rariteiten die pas de kop opsteken als miljoenen gamers los gaan op de multiplayer van de game.

Call of Duty: Modern Warfare 3 - Elite Video van 29 november 2011
Call of Duty: Modern Warfare 3 Video van 15 november 2011
EA kondigt Battlefield 4 officieel aan Nieuws van 10 november 2011