Amazon.nl Marketplace

Gebruikers over webshop Amazon.nl Marketplace

Review toevoegen
Verzending: Score: 3

Algemeen

Ik heb al meerdere keren dingen besteld voor o.a. mijn (nieuwe) computer. Priema levering, was bij 1 levering zelfs een dag te vroeg en ik kon dit keurig volgen via de link voor post be. Wel duurt het even voor de link actief is voor de track & trace, maar dit weet ik nu. Was de eerste keer wel even twijfelen. Een van de doosjes was licht gedeukt, dit vond ik wel minder.. Maar over het algemeen, goede snele levering.

Verzending

Duurt het even voor de link actief is voor de track & trace, maar dit weet ik nu. Was de eerste keer wel even twijfelen. Een van de doosjes was licht gedeukt, dit vond ik wel minder en getuigd niet van veel voorzichtigheid al kan dit net zo goed bij het transport zijn gebeurd natuurlijk. Maar over het algemeen, goede snele levering.

Algemeen

Heb een GPU (6600xt) besteld bij een derde partij genaamd NR INFO via Amazon marketplace. Scheelde veel geld met Nederlandse prijzen. Voor de veiligheid met cc betaald, reviews zijn immers niet best over dit verkoopplatform. Kaartje kwam echter zowaar 2 dagen eerder dan beloofd en doet alles wat die moet doen. Ik kan NR INFO via Amazon marketplace aanraden.

Verzending

Verzender gaf van te voren 6 werkdagen op. Kaart kwam 2 dagen eerder. Prima verpakt.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

De kopers garantie bij Amazon is erg goed. Dat het met wederverkopers soms niet goed verloopt is vervelend (gezien de reacties hier) maar Amazon staat garant, dus het is gelukkig altijd veilig.
Ik let wel op de wederverkoper reviews, en ook daar geldt "to-good-to-be-true-prices" : niet doen. Je krijgt gewoon je geld terug, dat wel.

Verzending

Zelf heb ik de ervaring dat producten altijd netjes verpakt worden, en meestal op tijd verzonden, in elk geval niet anders dan bij andere webshops.

Klantenservice

Heb zelf draadloze oortjes na 1 jaar direct vergoed gehad omdat een van de twee uitviel, of problemen had met opladen.
Redelijk vlot chat contact, en terugbetaling en retourlabel in no time geregeld.

Buitegewoon slechte ervaring:

Via Tweakers.net Pricewatch een aanbieding gezien voor een AMD Ryzen 5900X bij Amazon.nl Marketplace.
Eenmaal bij Amazon.nl Marketplace terecht gekomen was te zien dat de aanbieding door RH Commerce te DE werd gedaan.
Op dat moment waren er nog GEEN negatieve of andere reviews van RH Commerce te zien. Product aangeschaft en zoals altijd afgerekend via Ccard.
Dezelfde avond nog werden de bestellingen van mij en alle andere mensen (te zien door de 50+ negatieve reviews op Amazon.nl Marketplace) door RH Commerce zelf eenzijdig geannuleerd.

Omdat de bestelling door Ccard is afgerekend is direct de betaling terug gekomen.

Onbegrijpelijk dat Tweakers.net Amazon.nl Marketplace toegang geeft tot Tweakers Pricewatch.

Klantenservice

Helemaal geen enkele reactie of iets gehad van de Amazon klantenservice.

Buitegewoon slechte ervaring:

Via Tweakers.net Pricewatch een aanbieding gezien voor een MSI RTX 3090 TI Gaming X Trio 24G bij Amazon.nl Marketplace.

Klantenservice

Helemaal niets terug gehoord of gezien van het Amazon team over dat RH Commerce oplichters zijn.

Algemeen

RH commerce via Amazon marketplace blijkt een oplichter na contact met Amazon te hebben gehad. Ze hadden intern al veel meldingen binnengekregen. Niets bestellen dus!

Verzending

Geen levering want oplichter. Er is en word niets geleverd. Gelukkig heb je wel gewoon kopersbescherming via Amazon.

Klantenservice

Betreft oplichter. Je krijgt een bizarre mail (DM via Amazon) van RH commerce over het extra doorgeven van je bestelling naar een sketchy email adres.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

De app en website zijn onduidelijk en slecht ontworpen. Het kost enige tijd om te begrijpen hoe de website werkt. Het vetting process van Amazon werkt eigenlijk niet, dus de site zit vol oplichters. Beter kijk je elders.

Klantenservice

Klantenservice is moeilijk bereikbaar, maar behulpzaam. Je kunt op zich veilig bestellen, maar het is een verspilling van tijd.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Een bestelling gedaan bij een Italiaanse aanbieder.
Die bleek helaas niet betrouwbaar.
Amazon heeft dit goed en snel opgelost.
Ik kreeg al mijn geld terug.

Klantenservice

Een bestelling gedaan bij een Italiaanse aanbieder.
Die bleek helaas niet betrouwbaar.
Amazon heeft dit goed en snel opgelost.
Ik kreeg al mijn geld terug.

Buitengewoon slechte ervaring:

Via Tweakers.net kreeg ik een mailtje van de prijswekker over een DJI Drone op Amazon Marketplace. (een prijs die overigens nu 4 dagen later nog steeds in de Pricewatch staat)
Direct de drone besteld, levering zou een week later zijn.

Twee dagen later krijg ik een bericht via Amazon van de verkoper of ik een 'betalingsbewijs' wil mailen naar een bepaald e-mail adres. Ik reageren via Amazon berichten dat mij wordt afgeraden om buitenom Amazon direct naar hem te mailen en geen e-mail of bankgegevens te geven. Als hij wil weten of er is betaald (wat zo is, ik heb betaald via iDEAL) dan moet hij contact opnemen met Amazon. Diezelfde dag heb ik de verkoper netjes gerapporteerd omdat hij om dingen vroeg die volgens het Amazon platform niet mogen.
Vervolgens niet smeer gehoord. Niet van de verkoper noch van Amazon (marketplace).

Verzending

Verzending werd uitgesteld en er kan pas een claim worden ingediend als er niets is ontvangen.

Klantenservice

Ronduit een slechte klantenservice, lees hier waarom:

Toch maar gebeld met Amazon. De terugbel functionaliteit op de website zou 'even niet werken'. Inmiddels een paar dagen later werkt die overigens nog steeds niet.
Na het bellen kom je in een keuze menu met uitzonderlijk slechte TTS (Text To Speech) achtige dame met een heel vreemd accent. Na even wachten spreek ik daadwerkelijk een echt mens.
Toen ik mijn bestellingsnummer gaf wou ze ook mijn OTP (Google Authenticator) code omdat ik Two-Factor Authenticaion gebruik op de website van Amazon. Vreemd dat ik deze code moest geven, ik heb aangegeven dat ik volgende mij de code helemaal niet mag weggeven maar volgens haar wel.

Toen ze mijn bestelling zag zei ze 'oh my god', dat is een bestelling van Mosodan. Daar hebben vandaag meerdere mensen voor gebeld. Zei ze nou daarwerkelijk 'oh my god' vroeg ik? Ja zei ze en legde uit dat ze niet zeker wist of ik het wel ging ontvangen. Ik moest in elk geval de leverdatum afwachten, daarna zou Amazon eventueel een claim indienen en daarna zou ik mijn geld terug kunnen krijgen (ook al betaald de verkoper het geld niet terug aan Amazon). Inmiddels heb ik A) geen Drone en mist er een hoop geld in mijn portomonaie.

Algemeen

Ik bestel regelmatig bij Amazon, gaat van RJ45 stekkers tot een TP-Link POE+ Switch. Tot nu toe altijd perfect verlopen! Wel soms wat problemen met de login + verzenden van authenticatie code.

Verzending

Altijd snel verzonden en binnen 1-2 werkdagen geleverd.

Algemeen

Productprijs klopt niet met product. in dit geval zou het gaan om een koffiemachine kom uit bij een elektrisch tandenborstel

Algemeen

Betalingsopties ruim voldoende. Ik heb het betaald via i-deal met mijn mobiel. De doorverwijzing naar mijn bank ging snel en kreeg hiervoor een QR code, snel en gemakkelijk.

Verzending

Vrijdagavond 20:13u besteld en direct een bevestigingsmail ontvangen.
Het pakketje zou maandag geleverd worden. Zaterdagmiddag kreeg ik een mail dat de bestelling vandaag al werd geleverd. Positief verrast heb ik het pakketje om 18:44u mogen ontvangen, Verstuurd vanuit Frankrijk binnen 24u zonder extra kosten. Degelijk en beschermd verpakt één en al top.

Algemeen

Amazon past op eigen initiatief (zonder overleg) het afleveradres aan. Iedere poging om deze fout van Amazon te herstellen is mislukt. Klantenservice antwoord nergens op.

Verzending

Ondanks dat ik het juiste afleveradres heb ingevuld (namelijk huisnummer 3a) vond Amazon het nodig om huisnummer 2 door te geven aan de bezorgdienst (DHL). Huisnummer 2 bestaat niet in onze straat, dus gingen de spullen vrolijk weer terug naar Amazon.

Klantenservice

Een vraag aan de klantenservice bleef onbeantwoord. Meerdere keren opnieuw contact opgenomen, maar op geen enkel contactverzoek een antwoord ontvangen.

Algemeen

Voor mijn dochter ben ik op zoek naar een goede videokaart om te gamen. Een GTX1660 Super stond bij Amazon voor 244 euro. Maar met Black Friday voor de deur kost de kaart ineens 350 euro. Dit soort spelletjes waardeer ik niet.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Erg onoverzichtelijke en rommelige site. Product waar ik vanuit de Pricewatch op klikte was het niet product dat ik wilde dus moest even rondklikken. Daarnaast ben ik na mijn tweede bestelling geblokkeerd. Dit heeft heel andere problemen veroorzaakt.

Het feit dat je Amazon.nl account ook kan worden gekoppeld aan andere diensten en ze vrij makkelijk op de blokkeer-knop drukken maakt bestellen altijd een beetje Russisch Roulette... En dat moet je leuk vinden.

Verzending

Boze tongen beweren dat je teveel updates krijgt. Kan ik me ook wel in vinden, maar liever teveel dan te weinig. Product kwam in een zeer stevige verpakking binnen, ruim binnen de tijd. Vier sterren omdat het niet next-day-delivery was.

Klantenservice

Voor mijn eerste bestelling had ik de factuur nodig, deze wordt niet standaard meegestuurd. Helaas was mijn account geblokeerd dus moest ik contact opnemen met de klantenservice.

Hoewel de eerste lijn tot nu toe alleen maar vriendelijke mensen aanneemt (ik denk dat ik ze allemaal gesproken heb) zijn ze door hun systeem en instructies erg gelimiteerd (er is inderdaad een probleem... we moeten deze vraag escaleren...) waardoor je zit te wachten op andere afdelingen, die zelf niet met de klant communiceren (ik moest er zelf achter komen of ik weer kon inloggen of niet). Nu ik dat weer kan, blijken alle twee de bestellingen uit mijn account te zijn ontkoppeld.

Amazon lijkt zijn zaakjes niet helemaal op orde te hebben. Bestellen bij Amazon voelt bij mij daarom als een soort van Russisch Roulette, dus ga het niet aanraden.

Bellen gaat makkelijk (alleen kan de eerste lijn alleen maar escaleren), een email sturen dat is nagenoeg onmogelijk.
We zijn nu 5 telefoontjes verder en ik heb mijn factuur bijna...!

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Matige site, creditcard koppelen werkte aantal keer niet. Nodeloos veel berichten om je bestelling te volgen. Site is onduidelijker dan concurrenten.

Verzending

Woon in een appartementencomplex; Er belde iemand aan maar werd niks door intercom gezegd en er kwam niemand naar de deur. Later ontvang ik een bericht dat het pakket is bezorgd, blijkt het naast de voordeur van de algemene ingang te zijn gedropt, aan een drukke straat in centrum Utrecht. Laatste keer Amazon voor mij.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

22-05-2020 SSD gekocht tegen hele scherpe prijs met verwachte levertijd op 26-05-2020.
23-05-2020 bericht gekregen dat de creditcard betaling is geweigerd, opnieuw geprobeerd te betalen met de creditcard, dit leek te lukken (geen foutmelding o.i.d.)
23-05-2020 in de avond weer de melding dat betaling mislukt is, contact opgenomen met de bank maar die konden mij alleen vertellen dat het systeem de betaling als fraude heeft aangemerkt maar dat ik in principe het nog een keer kon proberen, de kaart was verder niet geblokkeerd. daarna opnieuw geprobeerd met de creditcard te betalen.
betaling mislukte weer, contact opgenomen met Amazon, ik werd vriendelijk te woord gestaan maar ze konden me niet verder helpen dan "probeer eens met iDeal te betalen).
24-05-2020 met iDeal betaald
25-05-2020 verzendbevestiging met T&T van Bpost
27-05-2020 pakketje heeft belgie verlaten volgens de T&T en is nu niet meer traceerbaar
28-05-2020 pakketje bestaat niet meer volgens de T&T van Bpost
29-05-2020 pakketje binnen gekregen

Verzending

T&T werkte tot aan de Belgische grens, verzending duurde langer dan beloofd maar kwam mede doordat de creditcardbetaling een aantal keren mislukte.
product zat in eigen blisterverpakking in een doosje zonder verder opvulmateriaal, kan beter maar product is heel aangekomen.

Klantenservice

staan je vriendelijk te woord maar doen wel valse beloftes (met iDeal heb je dezelfde aankoopgaranties als via de Creditcard hoor... ) en komen niet veel verder dan het oplezen van de statuspagina die je als klant zelf ook kan zien.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Door activiteit van scam-sellers grote vervuiling van de laagste prijzen, met name voor electronica. Geregeld staan er items voor 1/3 van de reguliere prijzen tussen, aangeboden door sellers met een account van 1 dag oud...

Tweakers zou hierop kunnen filteren door alleen amazon-marketprijzen op te nemen van sellers die minstens 1 maand oud zijn (om Amazon de tijd te geven om dit soort accounts op te schonen)

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Al jaren gebruikte ik Amazon.de en ik keek er oprecht naar uit om de NL site te gaan gebruiken. Amazon heeft een groot aanbod en er zijn verschillende voordelen op het Prime aanbod zoals Prime Video en Twitch Prime.

Inmiddels heb ik enigszins spijt dat ik mijn Prime DE abonnement heb omgezet naar NL gezien mijn Twitch Prime niet meer valt te activeren vanwege 'een probleem met mijn creditcard', iets waar ik bij het reguliere bestellen of bij Twitch Prime via DE nooit last van heb gehad. Support werkt heel vriendelijk mee, tot het moment dat er bepaald wordt dat er 'een probleem' (geen idee wat, dat geven ze niet aan) is met je creditcard, dan zoek je het zelf maar uit. (wat ze bijna letterlijk zeggen in nette woorden)

Nu zal niet iedereen Twitch Prime gebruiken, dus verder met de review als webshop, vergis je niet Amazon.nl is een koopjessite net als Aliexpress. (sommige artikelen komen zelfs van dezelfde Aliexpress leveranciers) Niks mis mee, maar kijk goed wat je koopt gezien het zomaar uit het buitenland kan komen. Bijvoorbeeld bordspelletjes kunnen in het Duits zijn, dat kan vervelend zijn als je iets koopt voor jonge kinderen die geen Duits lezen.

Bestellen gaat dan wel weer snel en makkelijk, zolang je maar geen Twitch Prime probeert te activeren.

Verzending

Leveringen zijn in principe netjes, al kunnen sommige producten érg lang op zich laten wachten als ze bijv. uit China komen.

De verpakking zelf is wel sterk afhankelijk van de leverancier, dat hoeft niet Amazon zelf te zijn. Amazon leveringen uit hun eigen warenhuis valt niks op aan te merken.

Klantenservice

Alle dagen van de week, alle tijden, staat de Amazon support afdeling je snel en vriendelijk te woord.

Enige reden waarom ik geen 5 sterren geef is dat men weigert verder een oplossing te bieden bij het activeren van mijn Twitch Prime, ze stoppen zodra er is aangegeven dat er 'iets' mis is met mijn betaalmiddel (creditcard). Wat dat iets is, geen idee, de creditcard doet het prima op de Amazon site zelf, Prime wordt elke maand gewoon afgeschreven, dus het had mij zeker geholpen als support zou aangeven *wat* er dan mis is.

Dit is een heel specifiek probleem, maar het punt gaat mij ook meer op het gebrek van support nadat ze/ik vastlopen. Voor dat probleem bieden ze dus geen oplossing verder.

Algemeen

Verkoopt een laag waardiger product onder een ander typenummer. Je verwacht een 27 inch monitor en je ontvangt een 21,5 inch monitor

Scorekaart voor Amazon.nl Marketplace

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 2

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 2 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie