Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties

Activision heeft bekendgemaakt welke extra features en content consumenten krijgen die betalen voor Call of Duty: Elite. Premium-members krijgen onder meer alle dlc die verschijnt voor Modern Warfare 3 gratis bij hun jaarabonnement.

Hoewel Activision benadrukt dat niemand voor de applicatie Call of Duty: Elite hoeft te betalen als zij dat niet willen, werd tijdens de Call of Duty Experience in Los Angeles duidelijk dat betalende members wel de nodige extra's krijgen. Het Elite-platform houdt onder meer statistieken bij, biedt clan-ondersteuning en geeft gamers de kans mee te doen aan allerlei speciale toernooien en prijsvragen.

Allereerst krijgen betalende Elite-members alle downloadable content voor Modern Warfare 3 gratis bij hun jaarabonnement op Elite. Een abonnement op Elite zal 49,99 dollar kosten, terwijl alle dlc los ruim tien dollar duurder zou zijn. Daarmee verleidt Activision gamers die de dlc toch al zouden kopen om betalend lid van Elite te worden. Daarnaast krijgt de Elite-leden de content ook regelmatiger. De leden zullen elke maand één of twee maps kunnen toevoegen aan hun spel. Daarna kunnen de overige Modern Warfare 3-spelers de maps pas downloaden en dat zal dan pas aan het eind van een kwartaal zijn, als een mappack verschijnt met daarin de vier maps die Elite-leden in de drie maanden daarvoor al konden spelen.

Een betaald lidmaatschap van Elite zorgt verder vooral voor meer mogelijkheden binnen Elite. Zo kunnen betalende leden hun Clan naar een hoger niveau tillen. Ook zullen zij acht keer zoveel video-opslag binnen het platform krijgen als gratis gebruikers. Daarnaast krijgen zij toegang tot specifieke Premium-content, waaronder een aantal door bekende acteurs gemaakte comedy-video's. Ook zal Activision speciale toernooien en prijsvragen organiseren waar alleen betalende Elite-leden aan mee kunnen doen.

Tenslotte maakte Activision bekend dat de speciale 'Hardened' editie van Call of Duty: Modern Warfare 3 ook één jaar gratis betaald lidmaatschap van Call of Duty: Elite zal bevatten. Alle fans die aanwezig zijn op de Call of Duty Experience zijn daarmee bij voorbaat al lid, want voor de 150 dollar die zij betaalden voor hun toegangskaartje krijgen ze onder meer de Hardened-versie van Modern Warfare 3 gratis thuisbezorgd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

Tsja mensen, dlc is een nobrainer zegt men, idd, no brain.
IW is het toch niet meer hoor, ze lopen dik in de schaduw van EA's bf3, qua graphics en gameplay,
Het is idd zo dat extra maps gewoon gratis horen te zijn, en extra spel modussen toegevoegde waarde bieden waar best voor betaald kan worden.
Maar zoals met mw2 dat je 5 maps voor 3 euro de map betaald?
En dan vergeet men snel dat je vroeger met bijna iedere game een mapeditor erbij kreeg, en men zelf in 1 avondje die 5 mw2 mapjes uit de mouw schudde.
Dlc is een community splitter, en dat zal nu dus extra snel gebeuren.
Verder is dat elite gedoe maar een hoop onzin, en waar het niets zou uitmaken eerst, is het nu al nodig om sneller en iets goedkoper aan je dlc te komen.
Marketing, mensen, je geld word nu al afgetroggeld zonder dat je er erg in hebt.
En dan is het spel nog niet eens uit!!!
IW is ook niet meer IW. Veel zijn verhuist naar Respawn Entertainment en CoD:BO en CoD:MW3 zijn beide niet door IW gemaakt.

Totaal overzicht in chronologische volgorde:
Na ontevredenheid bij EA (Medal of Honor dev team voordat MoH wegzakte "toevallig") is IW opgericht en de CoD serie van start gegaan.
game - dev team
CoD1 - Infinity Ward
CoD:uo - Gray Matter Interactive
CoD2 - Infinity Ward -
CoD3 (console only) - Treyarch en Pi Studios (belabberde game gewoon)
CoD4:MW - Infinity Ward (leuk, maar zeker niet het niveau van 1/2)
CoD:WaW - Treyarch (in principe een mod op CoD4 en minder leuk)
CoD:MW2 - Infinity Ward (geen dedicated servers etc). Na deze release implodeerde Infinity Ward en bleef er nog maar een klein groepje over, de rest zit dus bij Respawn.
CoD:BO - Treyarch (meh)
CoD:MW3 - Sledgehammer Games, Raven Software en dat kleine beetje wat van Infinity Ward over is.

Persoonlijk heb ik er geen vertrouwen in dat het met 3 dev teams, waarvan 1 altijd slechtere CoD versies maakte dan Infinity Ward een game kunnen neerzetten die in de buurt komen bij CoD1/2 betreffende genaliteit. Dit wordt dan ook de eerste CoD game die ik niet op release koop.

Ik zit meer te wachten op wat Respawn ons gaat brengen. Misschien wel goed dat dit gebeurt is, kunnen ze met een nieuw IP aan de slag en hopelijk wordt het weer genieten zoals met cod2 :).
Call Of Duty is gewoon een dikke geldmachine geworden, in plaats van een leuke game. Ze zouden zich beter baseren op CoD4. Toegegeven, men màg ook wel geld verdienen aan een game, maar al die exlusive content die elite gebruikers krijgen, bah ! :r
Zo begin je je als niet-premium gebruiker minder te voelen dan de rest, en dat vind ik juist niet leuk aan een game.
COD MW3 wordt weer tot de grond toe afgebrand met zulke reacties.

En alle free 2 play games dan???? Als je betaalt krijg je sterkere characters waarmee je dus ook verder komt. Kijk bijvoorbeeld ook naar League of Legends.

De extra content en space die je krijgt voor video's moet uiteindelijk wel betaald worden, of denk je dat die servers voor niks opgezet worden? Laat ik je uit die droom halen...want tegenwoordig is NIKS gratis meer :)

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is: Wat als je Premium Account verloopt...Behoud je dan wel je DLC?

edit:typfoutje weggehaald

[Reactie gewijzigd door 234046 op 3 september 2011 11:07]

De meeste free to play games gebruiken microtransacties enkel om cosmetische items te kopen, ofwel om content vroeger te unlocken dan de rest (in plaats van te moeten farmen).
In League of Legends zijn er geen 'sterkere champions', alles is min of meer gebalanceerd. Bovendien kan je zonder te betalen ook met alle champions spelen dus verder kom je er ook zeker niet mee.

En ja tuurlijk moeten die dingen betaald worden. Maar vroeger had je gewoon een spel met een aantal maps, dat was het. Je koopt het en je hebt alle content.
Nu beginnen ze er een geldmachine van te maken waarbij je eerst het spel koopt voor 50-60 euro, en dan nog is aanraden om een abonnement te nemen om extra maps te krijgen aan 40-50 euro per jaar.
MW2 heb ik 1,5 jaar gespeeld, map packs via steam sale gekocht en dus in totaal 50-60 euro kwijt geweest. Nu moet je 150 euro op tafel gooien om 2 jaar te spelen met alle map packs.. Value for money is imo niet meer wat het geweest is.
Als je goed om je heen kijkt zal je zien dat de meeste free 2 play games een systeem hanteren waarbij je geen (significante) boost krijgt als je betaald. Vaak kan je alleen het uiterlijk van items e.d. ingame aanpassen door geld uit te geven. League of Legends is hierop een uitzondering.

Ik ben het met de volle 100% eens met Mavamaarten en vergelijkbare reacties. Vroeger gaf je eenmalig een bedrag uit aan een game en kon je dat - zonder verdere kosten - voor de volle 100% spelen. Momenteel koop je een game en lijkt het erop dat de helft van de features dan nog uitgeschakeld staan en dat je moet betalen om deze in te schakelen. In mijn ogen belachelijk! Je koopt toch ook geen grafische kaart, waarbij je na aankoop slechts 50% van het geheugen kan gebruiken en bij het afsluiten van een abbonement de volle 100%? Ik denk dat de CoD makers steeds verder doorschieten met hun rare melkkoe-ideeen en ik hoop dat ook dat BF3 een deuk kan maken in CoD: ik zal wat het marktaandeel betreft daar in ieder geval aan meehelpen.
Bij League of Legends kan je geen unfair advantage kopen. Je kan Champions kopen voor geld, maar dat doet niemand omdat dat gewoon te duur is. Je speelt de game gewoon normaal zoals de rest en koopt gaandeweg Champions met de punten die je verdiend door te spelen. Met geld koop je skins die verder niks toevoegen maar er alleen leuk uit zien.

League of Legends is naar mijn mening een voorbeeld van hoe elk F2P spel zou moeten zijn, geen unfair advantages voor mensen die betalen maar puur cosmetische betaalde content.
Battlefield Heroes is een voorbeeld van hoe het niet moet, gewoon niet leuk om te spelen als je geen wapens hebt gekocht.

[Reactie gewijzigd door Maarten00 op 3 september 2011 12:05]

"En alle free 2 play games dan????"

Hier zeg je het zelf al - het zijn gratis games. Als ik al €50 (of bij CoD de onredelijke €60) moet betalen voor een game, wil ik de volledige game en niet nog eens maandelijks €5 moeten betalen om alles te kunnen spelen.
Pff, al die exclusieve content, wordt er gestoord van. Money money money, en hoe de game zelf er uit ziet, maakt geen fock meer uit. Ze zijn ondertussen meer bezig met marketing en cashen dan een lekker spelend spel te maken. Triest.
Mee eens. Ik heb bij de laatste aankondigingen ook heel erg het idee dat MW 3 achter BF 3 aanloopt. Elke keer als er iets nieuws wordt gepresenteerd, is dat eerst BF 3, dan MW 3. Dat is inderdaad alleen nog maar reclame, en klantenwerving.

Jammer, want zodra je het spel hebt gekocht, wordt je in de steek gelaten door de support, net als bij MW2.
Activision is, terecht, bang als je het mij vraagt. Die trailer met die jets van BF verplettert elke trailer van CoD. Maar dat is mijn mening
Ik weet niet of ze bang moeten zijn. Battlefield is de game die op dit moment de FPS liefhebbers enorm verwent met de trailers (die er inderdaad enorm vet uit zien), maar uiteindelijk zullen de meeste gamers toch gewoon weer MW3 gaan halen, omdat dat toch de iets 'toegankelijkere' game is. Het merendeel houdt toch meer van doelloos knallen, dan echte tactics.

Bovenstaande is dus wat ik denk, maar we zullen wel zien of dat klopt. Ik hoop dat Activision wel een flinke klap krijgt, zodat ze eindelijk eens in gaan zien dat ze eens wat nieuws moeten doen met de CoD reeks, want de rek is er nu echt wel uit. MW3 is gewoon een patch/mod op MW2, zeker nu ik de multiplayer gameplay gezien heb. De Acitivision afgezant die er bij was, wist zelfs niet wat hij moest antwoorden op de vraag "So, can you sum up some new features in the multiplayer mode" "Uhmmmmm", zegt genoeg lijkt me.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een die hard CoD fan (1, UO, 2, 4, 5), maar de games kunnen me echt niet meer boeien. De single player van BlackOps was helemaal beroerd, dat spel heb ik meteen weer ge-uninstalled.
Nou nee COD is een echte FPS shooter game waar teamplay een optie is en vaak niet zo crusiaal voor te winnen.

BF is geen FPS shooter maar iets veel groter een arcade full scale warfare infantery, armor en air joint combat. Een genre hybride. Flight, heli, tank en FPS genre mix.

Tja als je wilt FPknallen dan kan je niet om Cod heen.
Wil je arcade met tank knallen dan is BF de ding.
Will je arcade jet fighter lucht overwicht krijgen tja dan BF.

Will je als FPS knaller niet te afhankelijk zijn van piloten en tank guru of afwezigheid in team daarvan.
Dan kan je beter bij BF wegblijven.

ROck paper sissor. probleem

Daar sta je als sniper voor lul als zo'n cobra je doorzeefd met 20mm voor de 10de keer.
Omdat je F15 pruts piloot geen lucht dekking geeft tegen air to ground en air to air vijanden. Of niemand daar goed mee om kan gaan dat de vijand maar jouw spawnd planes inneemd. En helis maar kort levens duur hebben.
Terwijl de vijand heerst door lucht overwicht.

Nee trailer zijn vet maar dat zijn jet fighter movies ook. Maar als ground air en navy effectief samen werkt is toch ander koek dan filmpje. Daar kan je als af en toe online gamer niet van op aan.

Nee Klooien met tank of jet fighter ten koste van je team wordt het. Tegen no-life figuren of gamers die sich specialiseren in heli of jetfighter combat.

Dit houd in dat serieuse clans zwaar overwicht hebben in BF3. Vaak dmv audities sowieso gemiddeld beter kwa skills. En daarnaast met andere mede clanners ook goed pmekaar ingespeeld.

In COD kan elke game mekaar afmaken. Op killstreak gedoe na.Geen Rock paper sissor gedoe.
Er zit wel degelijk een verschil tussen CoD en BF in verhouding met het FPS gedeelte. CoD heeft een ABSURD slechte hitbox. Om te janken! Dat is al een van de redenen om voor mij het spel in 2 stukjes te breken en in de prullenmand te lazeren. Daar in tegen is Battlefield ook niet perfect maar is een stuk fijner als CoD en komt vele malen realistischer over.

CoD is gewoon een kermis met kill streak rewards. Is geen sprake van realistische combat. Ik krijg nooit het gevoel bij CoD alsof ik in een oorlogsgebied beland ben maar in een schiettent. Dat maakt BF een stuk aantrekkelijker voor mij.
Hit box problemen heefd de tegenspeler ook evenredig last van. Al heb ik daar niks van gemerkt op PS3. Ja killstreaks zijn erg voor de mindere spelers want die krijgen daarmee vaker van langs.
Ben middelmatig dus mix feelings kwa killstreaks.
Daarom zul je op BF3 meer serieuze gamers zien dan op COD.

Ligt ook helemaal aan welke server dat je gejoined hebt. Maar sinds EA heeft besloten om een auto-connect functie in het spel te voegen gaat dat veel ergernis opleveren, denk ik.
Dat valt wel mee. Ik speel Bad Company 2 op de Xbox 360, deze zoekt ook een server (met map & modus naar keuze) en dat werkt prima.

Waar ik me nog meer aan erger is toen ik weer even Battlefield 2 op de PC aan het spelen was dat ik zomaar gebanned word van servers als je goed aan het spelen bent. Ik was lekker aan het vliegen zonder enige overtredingen en word ik zomaar gebanned. Daarom zou ik zelfs de voorkeur hebben voor auto-searches zonder admins omdat de admin rechten 9 van de 10 keer misbruikt worden door losers die niet tegen hun verlies kunnen!
Ja clan verband draagd veel bij en dan ben je sowieso serieuzer en daar groei je vaak naar toe.
maar de massa heefd de tijd niet en de binding niet om compleet van teamplay afhankelijk zijn.

Want naast serieus zijn brengt het ook een mate van verplichtingen mee. En je moet je bewijzen.

Tja de meeste gamers gamen voor de fun. Ook de reden kan anders zijn. Even aan realiteit ontsnappen. En even je ontladen.

Of BF spelers Zijn te sloom om mee te komen in de veel snellere COD.
Pff, al die exclusieve content, wordt er gestoord van. Money money money, en hoe de game zelf er uit ziet, maakt geen fock meer uit. Ze zijn ondertussen meer bezig met marketing en cashen dan een lekker spelend spel te maken. Triest.
Je hebt het over deel 8 in een spellenreeks en jij vind dat de DLC en speciale content er voor zorgen dat het overkomt als een gigantische marketing en sales circus.... :?
Klinkt als een enorme versplintering van de community. De een heeft Elite, de andere koopt los DLC en de ander niks. Blijf je de DLC ook behouden nadat je Elite verloopt? Anders kan je beter een maand abbo halen wanneer dat mogelijk is :)
Eigenlijk ben je haast gedwongen om Elite te kopen. Als ik bijv. Black Ops speel word ik regelmatig gekickt omdat ik die mappacks niet heb gekocht. Nu blijkt dat je er al na een maandje gekickt kan worden aangezien jij geen Elite hebt, dus geen bepaalde map.

Achteraf kan dit opgelost worden door spelers in te delen als een Elite groep en een niet-Elite groep. Maar dat is een versplintering van de community na een maand.

Het word nog erger als de DLC's uitkomen. Één persoon koopt DLC 1 maar geen DLC 2. Moeten ze de niet-Elite groep nog verder verdelen? Ik vraag me af wat hun oplossing is voor deze fragmentatie.
Nou ik maak er op uit dat je met een jaar elite je alle DLC daarmee betaald hebt.
Na jaar elite free behoud je DLC je bent dan gewoon iets goedkoper uit.

Voor mij wordt hiermee Elite een nobrainer. En de keuze zal zijn hardned editie of prestege?
en bij hardende en prestige zit gelijk al Elite in.
En zo zorgt Activision zelf voor een splitsing in de player base.
En een clan kan zich naar een "hoger niveau tillen"? Wat moet ik mij hier precies bij voorstellen? Dat ze een hoger level kunnen halen en meer opties hebben?
Mijn Engels is niet 100%, maar ik heb het event gisteravond helemaal gevolgd..

Wat ik er uit opgemaakt heb is dat je je eigen clan kan opzetten met een Premium account. Met dit account kun je de stirijd aangaan tegen andere clans die ook een Premium account hebben. Daarnaast worden er regelmatig toernooien gehouden waarmee je prijzen kan winnen.

Je kan dit beetje vergelijken met Clanbase
Komaan, zo'n systeem kan je toch niet serieus nemen. Zoiets hoort gratis te zijn, geen €50 per jaar. Het enige wat ze hiermee doen is de community in 3 splitsen.

En hoe gaat dit werken met dedicated servers? Bij Black Ops heb je servers zonder DLC, servers, servers met 1 of 2 DLC's en servers met alle DLC's. Met dit systeem ga je dit nog erger maken - dan ga je servers krijgen met 1 of 2 extra maps, servers met 3 of 4 extra maps, servers met bepaalde DLC's,... Leuk om een goede server te vinden die de content aanbiedt die jij net hebt!

Lijkt me weer een ideale ontwikkelling voor de PC-community!

EDIT:
"Zo kunnen betalende leden hun Clan naar een hoger niveau tillen."
Laat me raden: elk clanlid moet hiervoor maandelijks gaan betalen?

Even hun content overlopen:
Gratis maps: Hoort sowieso gratis te zijn
Clan support: Bestaan al genoeg systemen voor
Meer video-opslag: Bestaan al genoeg systemen voor
Comedy-video's: Wat heeft dit met CoD te maken? Dit is niet iets wat een gemiddelde speler nodig heeft
Toernooien: Daarvoor zou je misschien een toegangsprijs kunnen vragen ja, maar niet in de vorm van een maandelijks lidmaatschap

[Reactie gewijzigd door Bv202 op 3 september 2011 13:12]

Je betaalt voor de map packs. De rest van de statistieken is gratis. Lezen mensen wel het artikel?
Als ik het logisch bekijk. Houd elite dit in voor mij.
1 this eigenlijk gratis.
2 this eigenlijk een prijs reductie voor totale maar onbekende toekomstge mappacks DLC.
3 this eigenlijk manier om maps iets eerder dan de rest te kunnen spelen. Lijks Op het klote PS3 speler gevoel als die xbox360 speler al maand met de maps bezig zijn. Maar nu een 2 deling binnen PSN.
4 en wat ander kleine voordeeltjes.

En ik koop sowieso elke map pack.

Dus deze aanbieding laat ik niet voorbij schieten.
Vroeger kreeg je al die meuk gratis (of zaten er tools bij je game om zelf meuk te maken).

Nu betaal je gewoon 2 tot 3x zoveel voor een game, geld dat veelal nog direct naar de makers gaat ook, in plaats van de 5% die de studio aan een box sale overhoud.
Heel vroegah hadden consoles geen netwerk verbinding. Tja toen kregen ze het van MS en later sony en nintendo. En die hebben de gamers zodanig aan hun voorwaarden laten wennen en weten niet beter dat je voor zowat alles moet betalen.
gezien geen bedrijf keihard PC platform promoot.
Worden alle DLC over elke platform gelijk getrokken.
Als de consoler betaald dan ook de PC gamer.

Met dank aan consoles online dus.

Dat is dus hoe de game industrie naar ontwikkeld heefd door grote invloed en main target console platformen zijn geworden.

Ja die goeie ouwe tijd is voor bij.
Ik snap de meeste objecties niet hier. Er zit niks gamebrekends in?

DLC doen de meeste games tegenwoordig en daar zijn gamers zelf verantwoordelijk voor (er bleek al gauw dat gamers domme troep kopen als horse armor en al dat soort onzin, maar ook dingen die vroeger gratis waren als map packs). Hier wordt verder ook niks aan gewijzigd, alleen krijgen de elite spelers deze dus iets eerder (ok, dit kan voor een beetje versplintering zorgen, maar met dedicated servers zou dit niet echt een probleem moeten zijn. Daarnaast zullen de meeste server die DLC content gaan draaien dit waarschijnlijk pas doen aan het eind van het kwartaal zodra het kan kopen dus).

Op de DLC na, tjah, dan snap ik de klachten zoals die van Mavamaarten helemaal niet. Je hebt geen video storage nodig om een game te spelen (of sla het lekker lokaal op tot je het upload naar youtube ofzo). Clan naar een hoger niveau? Off-site ladders worden gebruikt....
Toernooien en prijsvragen tjah, hoeveel toernooien verwacht je ten eerste echt mee te kunnen spelen kwa tijdsplanning en locatie? Prijsvragen is gewoon een lotterij, kan je ook een kraslot kopen.

De "extra's" zijn dus een beetje onzin behalve als je toch al weet dat je alle DLC koopt, dan ben je dus 10 euro goedkoper uit. De rest zal toch amper gebruikt worden. En als je tegen DLC op zich bent zal je met je portemonnee moeten praten en zorgen dat andere gamers dat ook doen, door simpel weg geen DLC meer te kopen.

Overigens ga ik deze versie van CoD niet kopen (ik heb alle andere versies wel op release dag gehaald) want sinds CoD2 is de serie aan het weg slippen en nu IW uitgehold is heb ik er al helemaal geen vertrouwen meer in.

[Reactie gewijzigd door DaitoX op 3 september 2011 11:05]

Ik snap het niet, Elite is een compleet ander type spel dan Call Of Duty of Modern Warfare. Elite is een ruimte handels-vecht spel, terwijl de andere tactische schiet-spellen zijn. Bovendien zijn er al jaren geen nieuwe versies van uitgekomen, dus een jaarabonnement of lid zijn ervan is echt niet meer nodig. Zie o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Elite_%28video_game%29
Call of Duty: Elite en Elite zijn twee heel verschillende dingen
http://www.callofduty.com/elite

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 3 september 2011 12:18]

Bij MW2 faalde het DLC systeem ook al. Uiteindelijk waren er een boel mensen die DLC1 gekocht hadden, die niet eens erg goede maps bevatten. De standaard maps waren beter ontworpen. Vervolgens kwam DLC2, die men dan niet kocht.

Dan kom je te zitten met een versplinterd IWnet. Want men wordt alleen ingedeeld in DLC playlists als ie ze gekocht hebt.


Kortom, Activisions eerste poging tot betaalde DLC in CoD was al slecht uitgevoerd.

Als MW3 ook weer matchmaking aan gaat bieden, dan FFS zorg voor een aparte lijst voor DLC exclusive servers.
En ik kom niet meer online omdat iedereen op maps speelt die bij de DLC zitten en ik daar niet nog eens geld voor uit ga geven.
MW3 is een twijfel bij mij..
oplossing: alteriwnet
alterIWnet werkt voor geen meter. als je dlc2 niet hebt, krijg je hem illegaal en kan je steam account worden ge vac-banned.

nee daar zitten mensen op te wachten met meerdere spellen die VAC gebruiken.
AlterIW kun je ook los van Steam gebruiken ;)
Als MW3 ook weer matchmaking aan gaat bieden, dan FFS zorg voor een aparte lijst voor DLC exclusive servers.
Dan ga ik 'm ws niet eens kopen...tis gewoon annoying elke keer wachten, last minute verdwijnt er net eentje, moet er weer een nieuwe host gezocht worden of gewacht op een andere speler...blergh

Op mw1 servers kom je tegenwoordig meer mensen tegen dan op mw2, en iedereen kankert over mw2 :P
Je kunt wel zeggen dat het krentengedrag is, maar het blijft in totaal een idiote prijs voor een game natuurlijk. Ik vind een DLC gebaseerd betaalmodel niet per se slecht, maar ze verlagen de prijs van de basisgame ook niet, wat dan eigenlijk wel weer zou moeten.

15 euro voor 4 maps is echt wel te veel geld hoor. De game koop je voor 45 euro of iets dergelijks, dan is 1/3 van die prijs voor 4 maps echt niet te rechtvaardigen. Ik zou het kunnen begrijpen als ze de game onder de kostprijs verkopen, zeg 25-30 euro (als dat überhaupt al onder de kostprijs is) en dan hun winst willen halen uit DLC. Het probleem is gewoon dat ze de game voor dezelfde prijs als iedere andere verkopen maar er expres maps uit weglaten en deze voor absurde bedragen verkopen.

Het ergste lijkt me in dit geval dat je weinig keus hebt. Of je koopt de game en geen enkele DLC (dan loop je dus na 1 maand al 'achter' en mis je na een jaar toch 12 maps..) Of je koopt de game en zo'n elite abbo. Als je namelijk de DLC na elke 3 maanden gaat kopen loop je steeds 2 maanden achter op de 'elite' gebruikers maar voor op de mensen met alleen de basisgame. Dat lijkt me vrij zinloos. Bovendien is het dan nog eens duurder ook.

Je wordt gewoon kunstmatig gedwongen om die game te kopen in combinatie met zo'n elite membership. Intussen proberen ze je nog even te naaien door elke 3 maanden DLC packs aan te bieden.
Je komt meteen met instelling het is duur dus vergelijk je het met totaal paket. Ja dat als referentie vergelijk. Is DLC duurder.
Om jouw perspectief te nemen.
Ik heb de PC vesie puur voor Singlplayer gekocht. Dus voor 5 uurtjes episch verhaaltje.
Dat is per uur 10tje. Nog duurder dan DLC dus.

Kijken we naar blops online de kosten per uur dan heb je het over centjes.
Maar in mijn geval dan de PS3 versie
De laaste DLC heb ik nog niet zo vaak gespeeld.
Gezien ik de 4 maps speel en niet de Zombie zooi is het 15/4 voor map
Bijna 4 euro per map.

In combat training kan je ze grijs spelen en online staan 4 a 5 potjes voor een uur.
20 potjes per map en ga je onder de euro per uur per map.
Online komen DLC mappen vaker voor. Dus rendement haal je er snel uit.
totdat de nieuwe Cod er is.
De eerste DLC is ook al grijs gespeeld en gaat om centjes per uur.
En hoe langer je de game blijft spelen hoe meer waar voor je geld.

De laaste DLC heb gemiddeld de maps 15 keer langs gekomen. met de combat training.
Zit ik grof op euro per map

Dat is alsof je een SP van 5 uur koopt voor 5 euros.
De mappen die er standaard in zitten zit je op paar cent per uur. dus de per 5 uur nog steed in de centjes
De vorige DLC zit ik al ver onder de euro per uur pper map..

Als je per uur kijkt is het goedkoop.
mits je veel online gamed.
Sowieso heefd het geen zin om DLC te kopen van game dat je amper speeld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True