Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Activision stelt het vrijgeven van de Call of Duty: Elite-app uit. De uitgever wacht met vrijgeven tot het bijhouden van statistieken in Elite stabiel is. Activision maakte al eerder bekend dat de pc-versie van Elite tot nader order is uitgesteld.

Uitgever Actvision had eerder aangegeven dat de mobiele Elite-app deze week zou verschijnen, maar maakt nu bekend dat de release tot nader order is uitgesteld. Via een speciale faq over Elite laat de uitgever weten de back-end servers van Elite niet nog verder te willen belasten, en de app uit te stellen tot het bijhouden van statistieken van spelers stabiel is en spelers makkelijk toegang hebben tot de dienst. Activision plaatst meer servers om inlogproblemen te voorkomen. De uitgever werkt bovendien aan een 'queuing process', dat het inloggen moet versoepelen. De problemen met Elite ontstonden direct na de release van de game. Spelers klagen onder andere dat ze niet bij de dienst kunnen inloggen. Activision erkende de problemen direct en wijt ze aan de grote populariteit van het spel.

Activision stelde al eerder de pc-versie van Elite uit. Die moest op 8 november verschijnen, tegelijk met de game zelf. Beachhead Studios, de ontwikkelaar die speciaal voor de ontwikkeling van Elite is opgericht, kon echter niet garanderen dat het bijhouden van gegevens van pc-spelers veilig en eerlijk zou gebeuren. Dat is waar Elite voor bedoeld is. Activision kondigde Elite in juni aan als een nieuwe dienst waarin wordt bijgehouden hoe spelers in het multiplayergedeelte van het spel presteren. Er is ook een betaalde versie van Elite. Spelers die betalen, krijgen in ruil daarvoor de downloadable content die voor de game verschijnt gratis. Bovendien zijn er voor betaalde spelers competities waarbij prijzen te winnen zijn.

Call of Duty Elite

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Je zou denken dat ze een of ander soort load test ofzo uitvoeren. Zelf heb ik de Hardened Edition van MW3 en kon uiteindelijk (na dagen) alleen via m'n Xbox de Elite app inzien. Via heb web registreren ging nog net (ook paar keer proberen), maar het koppelen van mijn Xbox gamertag, lukt voor geen meter.

Vraag me af of ze dan een compensatie in het vooruitzicht gaan stellen (betalende Elite spelers....)
Ze zullen ongetwijfeld een load test hebben uitgevoerd maar ook een afweging of voor de tijd zorgen dat alles goed werkt opweegt tegen de extra kosten die gemaakt worden. Bij Battlefield 3 ook nog genoeg problemen terwijl die een gigantische open beta gezien hebben, ik denk dat ook daar het voor de release oplossen veel te veel zou kosten.
Toch was bij Battlefield 3 de site Battelog wel gewoon bereikbaar. Ook al tijdens de beta! Ik vind het persoonlijk erg slecht. Tuurlijk, er is een grote vraag, maar die zal er voolopig ook wel blijven. Als de site deze vraag niet aankan, dan kan de game ook niet verder groeien. Ze jagen zo wel een hoop klanten weg in ieder geval, want bij zo'n grote game release kun je een grote vraag verwachten en daarop een hoop gezeik.
Elite abonnees worden gecompenseerd met 30 dagen extra (gratis) gebruik.

Bron
Om bij de start 30 dagen niets te kunnen doen. Lekker is dat
Betalende Elite spelers krijgen sowieso 1 maand gratis extra.
Waarom geven ze niet een gratis versie uit die draait op een aparte server? Dan is het bijv verantwoord wanneer je een uur vertraging zou hebben en het lijkt mij dat het geen enorme load met zich mee brengt wanneer je elk uur een beknopte export zou laten lopen

Dan hebben ze mooi even de tijd om de betalende gebruikers een realtime overzicht te geven in de productie database
De gehele database elk uur overzetten is alsnog een zware load, misschien zelfs zwaarder, zeker als die database nu al niet stabiel is.
Ik weet niet of het net zo werkt als bij Battlefield 3 maar de back-end daar is behoorlijk belangrijk voor het bijhouden van stats, als die uit valt kan je niet alleen geen stats meer kijken maar worden ze ook niet meer bijgehouden.
Ja dat vraag ik me dus af :P Ik heb zelf ook een kleine (sap) speelomgeving van 2/3 TB en ik maak elk uur een export van een selectie van gegevens (max 1GB). Dit veroorzaakt echt een minimale load (of iig levert geen problemen op voor de stabiliteit oid) maar zo heb ik wel een eigen speel database die ik gebruik voor andere zaken (zoals het beschikbaar stellen van bepaalde informatie) waarbij het niet echt boeit of hij crashed (nieuwe export inlezen en klaar)

Vandaar dat ik me wel eens afvraag hoe dit nou zit bij dit soort databases

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 15 november 2011 11:32]

Dan maak je inderdaad een kleine selectie, echter in dit geval moet je voor alle spelers elk uur een export doen, terwijl lang niet alle spelers elk uur hun stats bekijken. Load terwijl er niks mee gedaan wordt in principe. Dan kan je beter een limiet stellen op het aantal keer per uur dat een user zijn stats mag updaten.
Ja daar heb je gelijk in... Het is wel nutteloos en ik kan mij dat permitteren vanwege het lage aantal users terwijl we in dit geval praten over miljoenen users natuurlijk...
Toch raar dat ik in 2005 gratis alle stats van Battlefield 2 via internet kon bekijken, een game die ook miljoenen gebruikers had.

Nu, 6 jaar later heb ik de betaalde ELITE variant voor COD en het werkt niet :/
Iemand doet daar z'n werk niet goed...
Battlefield 2 heeft ook genoeg problemen gehad, veel statsites zijn een tijdje offline geweest omdat het bij EA/DICE niet goed ging qua verkeer, hun systemen werden instabiel. Toen zijn die statsites gaan werken met een caching principe en een update knop en queue.
Begrijpelijk besluit, een stabiele backend is nodig voor je aan de extra's gaat werken. Zeker als de extra's de mogelijkheid hebben om de basis functionaliteit te slopen. Wellicht dat het dezelfde situatie is als bij DICE, grote kans dat die ook eerst de backend stabiel willen hebben voordat ze de mobiele applicaties voor Battlelog gaan uitbrengen.
Het hele Elite gebeuren is tot nu toe een verschrikkelijke afknapper.

Ik was destijds beta tester en alle functies leken prima te functioneren. Maar vanaf de dag van de release van MW3 is het om te huilen. Het begint al met de site zelf: je wordt gevraagd om je te registreren. Maar waarvoor? Registratie voor callofduty.com is blijkbaar niet voldoende. Dan moet een code ingevoerd worden. Waar? En je COD account moet gekoppeld worden met je Live/PSN account. Dan blijkt dat je je ook nog moet registreren voor Elite zelf. Daarbij wordt ook de mogelijkheid gegeven gebruik te maken van je Facebook account. Is dit dan voor Elite, of voor callofduty.com?

En hoe zit het met je Premium code die op dat kleine Elite Founder kaartje staat?

Daarbij krijg je her- en der foutmeldingen over verkeerde wachtwoorden, die achteraf gezien gewoon goed bleken te zijn.

De pagina's lopen continu vast of zijn onbereikbaar. Functies als Connect zijn grotendeels uitgeschakeld. Dit staat niet op de betreffende pagina zelf, maar wordt elders aangegeven.

Een grote FAIL aan alle kanten. Ze hadden toch kunnen inzien dat het aantal mensen die zich wilden registreren ongeveer gelijk zou zijn aan het aantal mensen die het spel zouden kopen? Het aantal pre-orders was bekend.

Ze hadden minstens de Premium members een andere ingang kunnen geven zodat zij geen last hadden van de ondercapaciteit.
Ik vond het best ook wel jammer, maar nadat ik dit heb gelezen ging ik toch nog eens proberen. Want de eerste keren kwam ik niet verder dan een halve registratie met heel veel moeilijkheden maar inloggen o nee hoor :D

Wat blijkt: ik kan inloggen maar verder dan mijn gegeven updaten lukt niet.

Alsook zie ik dat mijn PSN account al gekoppeld is aan de Elite, leuk.

Verder krijg ik dit berichtje op het einde (als ik Elite wil binnengaan):

ELITE Status Dashboard
We’re honored with your ELITE demand as we’re experiencing peak traffic at this time. Please check back at a different time of day for a greater chance of getting back into the fight and follow @callofdutyelite on Twitter for live status updates.
beetje balen dat iedere game zijn eigen online stats bij gaat houden.
hier zou microsoft xbox live gewoon voor open moeten stellen, dan kun je daar direct met je xbox live vrienden dit soort dingen doen.
nu krijg je allemaal dubbele administratie, en xbox live en in elite / battle log... en wat voor extra systemen er niet nog bij komen.
Dan moeten uitgevers Microsoft weer gaan betalen om capaciteit te huren aangezien het dan Microsoft gigantisch veel gaat kosten. Daarnaast moet alles geďntegreerd worden wat ook een aardig werkje is.
En de vraag is nog of Microsoft al die developers op hun systemen wilt hebben, teveel developers en je verliest alle controle. Je wilt juist dat Live stabiel blijft en dat betekent veel testen en enkel je eigen code er op draaien.
Microsoft vraagt een maandelijkse prijs van hun consumenten, dus mogen ze van mij best voor wat kosten opdraaien zodat ze een service kunnen bieden.
Microsoft vraagt een maandelijkse prijs voor hun diensten, niet voor de diensten van Activision. Waarom zouden ze zonder compensatie de diensten van andere bedrijven in de lucht moeten houden?
ik heb elite gedownload van de xbox marketplace maarruhh waar kan ik t terug vinden??
Ik had hetzelfde probleem.... uiteindelijk opnieuw gedownload, maar dan gewoon in het download scherm blijven. Als het klaar is krijg je dan de optie "Run" :) (Vraag me niet hoe ik het de volgende keer weer moet doen .... )
Hij staat gewoon in je Game Library.

Je kan 'm ook starten vanuit MW3 multiplayer. Daar staat op het eerste menu scherm Elite. Aanklikken en hij vraagt of je t spel wilt verlaten.
Bij Launchday problemen met de site is begrijpelijk. Na het weekend moet het echter gewoon opgelost zijn, want dan is de druk er alweer een beetje af.

Toch werkt het nog steeds voor geen ene moer. Niet alleen zijn ze te lam om meer servers bij te zetten (ga me niet vertellen dat dat zo lang duurt want dat is bullshit), maar ook lijken ze er gewoon weinig om te geven. Die 30 dagen hadden ze volgens mij vooraf al besloten en ik denk dan ook dat er die maand toch geen fuck gedaan gaat worden, waardoor de extra tijd nog niets op zal leveren (dlc zal er wel weer voor of na verschijnen).

Vind het echt heel erg slecht van Activision/Sledghammer/Infinity Ward dat ze nu nog steeds een brakke dienst leveren. Dit heeft niets te maken met ondercapaciteit, maar het gebrek aan wil om meer geld uit te geven aan servers en slechte programmatuur.

Battlefield 3 is ook uitgekomen en had alleen wat activatieproblemen die voornamelijk door Origin veroorzaakt werden. Voor een Xbox gebruiker zoals ikzelf was het moeiteloos en ik heb dan ook nog geen enkel probleem ondervonden. Gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.

Een bedrijf als Activision kan de servers die het later niet meer nodig heeft, gemakkelijk inzetten om oude servers te vervangen of te ondersteunen bij nieuwe lanceringen. Dit riekt gewoon naar oplichting en dollartekens in de ogen. Bah!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True