Gamescom: Call of Duty Modern Warfare 3

Survival

Toen we tijdens de E3 Call of Duty: Modern Warfare 3 bespraken, ging het vooral over de missies die we in de singleplayer-modus van het spel hadden gezien. Eén van die missies, namelijk de missie die zich in Londen afspeelt, toonde Activision ook aan het brede publiek tijdens de Gamescom. Modern Warfare 3 bevat echter nog een ander aspect dat al aanwezig was op de E3, en dat op de Gamescom nog eens extra werd belicht. De Spec Ops-spelmodus is namelijk uitgebreid en kent een geheel nieuwe spelvorm.

Daarmee vertellen we Call of Duty-fans waarschijnlijk niets nieuws. De Survival-modus werd al voor de E3 aangekondigd. Ook de aanwezigheid van de Spec Ops-spelmodus als geheel is geen verrassing, want de modus zat al in Modern Warfare 2. De kracht van Spec Ops moet in Modern Warfare 3 dan ook vooral tot uiting komen door een combinatie van de nieuwe Survival-modus en de nieuwe missies in de mission-modus, waarbij beide kanten vallen onder de noemer 'Spec Ops'.

*Beter goed gejat...

De Survival-modus is dus nieuw dit jaar, of beter gezegd: nieuw voor de Modern- Warfare-serie. Verschillende shooters kennen natuurlijk al spelmodi waarbij de speler in zijn eentje of met vrienden zoveel mogelijk golven van vijanden moet zien te overleven. Denk bijvoorbeeld aan Horde in Gears of War, of zelfs aan Zombies in Modern Warfare's broertjes Call of Duty: World at War en Black Ops. In dat opzicht is er weinig nieuws onder de zon. Echter: beter goed gejat dan slecht verzonnen, en als Infinity Ward de Survival-modus dezelfde intensiteit kan meegeven als de overige spelmodi, lijkt het ons redelijk dat je daar toch even naar kijkt.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Video van 15 november 2011
Call Of Duty: Modern Warfare 3 Video van 28 oktober 2011
Modern Warfare 3 komt ook naar Wii Nieuws van 4 augustus 2011