Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 141 reacties
Submitter: himlims_

Uitgever Activision zou ontwikkelstudio's Sledgehammer Games en Raven Software hebben opgedragen Infinity Ward te helpen bij de ontwikkeling van Call of Duty: Modern Warfare 3. Het spel moet in november op de markt komen.

Volgens de Los Angeles Times helpt Sledgehammer Games Infinity Ward bij de ontwikkeling van de singleplayermodus van Modern Warfare 3, terwijl Raven Software vooral werkt aan multiplayeronderdelen. De ontwikkeling van Modern Warfare 3 zou al in een vergevorderd stadium zijn en Activision zou de game in november op de markt willen brengen. Het spel is echter nog niet aangekondigd.

Modern Warfare 3 zou het eerste project zijn dat Infinity Ward oplevert sinds het vertrek van oprichters Vince Zampella en Jason West. In hun kielzog vertrok bovendien een reeks andere medewerkers. Activision heeft altijd volgehouden dat volgende projecten van Infinity Ward geen hinder zouden ondervinden van het incident en dat de studio in staat was zijn werk uit te voeren. Het bijspringen van Sledgehammer en Raven wijst er echter op dat het conflict wel degelijk invloed heeft gehad op het werk bij Infinity Ward, dat nooit eerder hulp van externe studio's nodig heeft gehad.

Infinity Ward is nog steeds de voornaamste studio achter de Call of Duty-serie. De studio leverde in de afgelopen jaren elke twee jaar een Call of Duty-game af, waarbij de tussenliggende jaren steeds opgevuld werden met een Call of Duty-game van ontwikkelstudio Treyarch. Sinds het vertrek van Zampella en West, en de formering van Sledgehammer Games was echter niet duidelijk of Infinity Ward dat ritme zou kunnen volhouden. Geruchten over de nieuwe game varieerden daarna van een 'Call of Duty in de ruimte' door Sledgehammer tot een prequel van Call of Duty: Modern Warfare door Inifnity Ward.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (32)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (141)

1 2 3 ... 6
De COD games volgen elkaar in rap tempo op. Dikke winst voor de makers. Maar of de kwaliteit navenant is moeten we nog maar afwachten. De laatste COD game die mij kon bekoren als PC speler is COD 4 MW. Daarna is het hard achteruit gehold. Het meest trieste is nog altijd het weghalen van het zelf kunnen hosten van servers. Daarmee hebben ze de 'die hard' community flink getroffen. Geen custom maps, geen mods.
Het is ook geen wonder dat COD2 nog steeds de meest gespeelde op de PC is.
Ja en wat dacht je van de PC naar beneden halen die in principe met een normaal systeem van deze tijd meer aankan dan consoles.

Ik kan me nog servers herinneren in CoD2 waar 64 spelers in kunnen. Nu zijn de ranked servers op black ops maar tot 16 mensen.
De mogelijkheid voor mods en custom maps heeft cod2 ook echt helemaal super gemaakt, tot nu toe kan dat niet in black ops.
De graphics zouden beter kunnen, ook al vind ik dat nog niet zo erg.

En dan nog eens het verplicht steam gebruiken, ik wil steam helemaal niet gebruiken, maar ik moet wel.

Kon ik maar gewoon nog de serverbrowser van XFire gebruiken.

Ahhh, laten we dan maar hopen dat de volgende CoD wel een grote verbetering wordt..
Ik ben heel sceptisch, Ik heb wel genoten van Call of Duty MW1&2, stuk minder met CoD:BO omdat het een grote online bugzooi is. Plus het feit dat Infinity Award niet meer Infinity Award is. Ik zie wel.
Ik ben heel sceptisch, Ik heb wel genoten van Call of Duty MW1&2, stuk minder met CoD:BO omdat het een grote online bugzooi is. Plus het feit dat Infinity Award niet meer Infinity Award is. Ik zie wel.
Infinity Award is ook geen Infintiy Award meer omdat het nooit Infinity Award is geweest.
Het is namelijk Infinity Ward, dus zonder die A.
''Het is namelijk Infinity Ward, dus zonder die A.''

Prima, je hebt gelijk. Het was een typo, een foutje, misread, vroege ochtend ding, late avond ding...... oftewel menselijk iets.

""Infinity Award is ook geen Infintiy Award meer omdat het nooit Infinity Award is geweest.'"

Moest dit nou? Wilde je slim over komen of juist grappig? Of wilde je laten merken dat je superieur bent dan de andere tweaker hier? In dat laatste geval; Gefeliciteerd! Je bent een douchebag.

[Reactie gewijzigd door Ins0mniA op 21 januari 2011 13:00]

Jammer dat deze serie schijnbaar verplicht een jaarlijkse nieuwe release moet krijgen. Op deze manier weet de uitgever de oude spellen snel eol te krijgen (online gedeelte) en zijn fanatieke speler bijna verplicht om mee te gaan naar een nieuwere versie. Typisch gevalletje cashflow afdwingen voor de aandeelhouders. Als er elk jaar maar een COD game uitkomt blijven de cijfers in de plus.

Het zou naar mijn idee geen kwaad kunnen dat eens een deel hard gaat falen. Veel vervolgen weinig innovatie staat centraal bij Activision. Same engine, same gameplay, different setting, full price.
Om nog maar van die mappack's te zwijgen :)
Hoe iedereen het ook mag noemen negatief of positief.

Dat er op BO meer als een miljoen mensen online spelen zegt principe ook genoeg.
Dat het spel dan FLAWS heb tja welk spel niet online.

En uiteindelijk speel je het of niet dat blijft een eigen keuze, daarbij een mening is een mening laat een ander daarbij in zijn waarde.

Wat mijn mening betreft ik ben zelf begonnen met MW2 en nu BO, en ja ik vind ze beide cewl en kwa storyline vond ik het ook wel leuk om te spelen. Zijn het daarbij de beste game, natuurlijk zal dat niet zo zijn, like i care ik heb er plezier aan gehad. en dat is wat mij intreseert, heb ik er plezier aan ja of nee. Zo ja mooi kan ik lekker door spelen zo nee tja pech tijd voor een ander game.

En over de dedicated servers tja is vervelend. maar zoals ik het zie worden de consoles steeds meer en de tegenwoordige pc games steeds minder, misschien eens dedicated servers krijgen voor consoles :P

maar dat kan ook aan mij liggen hoor aangezien ik niet echt een pc gamer ben. en tegenwoordig kan je ook een muis en toetsenbord aan een Ps3 en of Xbox aansluiten.

Iedergeval het is maar weer afwachten wat er van komt en begint het weer van voor af aan :P dus dit houd toch nooit op LOL.
BO heeft vergeleken met MW2 weinig flaws... eigenlijk voelt BO helemaal niet zoveel anders aan, misschien wel zoals MW2 had moeten worden als er genoeg aandacht voor de problemen was geweest. Het probleem met BO is volgens mij vrij simpel: het is MW2 in een iets ander (getweaked) jasje...

Ennuh bepaalde 'flaws' die men noemt zijn eigenlijk ook geen echte flaws... Zo wordt er bijvoorbeeld op dit moment heel erg geklaagd over de ak74u, die zal overpowered zijn. Helaas ontbreekt bij vele gamers het inzicht om iets objectief te bekijken: omdat je veel neergeschoten wordt door hetzelfde type wapen, betekent niet automatisch overpowered... het wapen wordt gewoon veel gebruikt. ofwel is een populaire wapen.

De enige ECHTE flaw aan BO is het ontbreken van echte dedicated servers, de oplossing die ze nu hebben is het ook niet helemaal. Het is eigenlijk niet veel anders als het systeem van MW2. De andere flaw is eigenlijk dat het spel niet 'nieuw' is, BO had net zo goed een DLC voor MW2 kunnen zijn. Toegegeven dat Treyarch wel veel interessantere gametypes heeft in MP, dat hebben ze echt veel beter gedaan, maar qua gameplay is het op de dolfijnenduik na gewoon MW2 met beter balans in de wapens.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 21 januari 2011 16:47]

Heb altijd van de COD serie gehouden. De IW games waren altijd goed maar het is wel bergafwaarts gegaan na COD4. De beste in de serie zijn alsnog COD1/2. En aangezien half IW na MW2 eruit zijn gestapt weet ik niet of de volgende game goed gaat worden net zoals zijn voorgangers.
Ik ben er nog steeds mee oneens dat MW2 een slechte game is. Sterker nog, ik heb me qua gameplay een stuk meer vermaakt met MW2 dan met Black Ops...
Ik hoop dat MW3 weer een stapje omhoog is, in plaats van naar beneden!
Ik heb ook niet gezegd dat het een slechte game is. Ik zei alleen dat het na COD4 bij IW bergafwaarts is gegaan. Aangezien MW2 van IW is en BlackOps van treyarch hoorde dat niet bij mijn vergelijking. Ik had het liefst gezien dat IW alleen aan de COD serie werkte want de andere(COD3, COD5, BlackOps) waren in mijn mening niet zo goed als die van IW.

En dan nu maar afwachten wat deze game gaat brengen. Hopelijk wordt het weer net zo goed als COD1/2/4 :)

[Reactie gewijzigd door steffen1991 op 21 januari 2011 11:21]

Nu maar hopen dat we hiermee/hierdoor de oude vertrouwde game terug krijgen zoals dat het geval was met cod1 /2/ en 4..die waren altijd zeer prettig spelen..
Hoop dat dit een stabiel en betrouwbaar iets op gaat leveren.
Ik kijk er toch wel met leder ogen naar uit.
Wat is het nut nog om zoveel effort in de ontwikkeling van een spel te steken als het toch alleen maar online gespeeld kan worden. Daar hoef je geen miljoenen aan ontwikkelingskosten aan uit te geven. Laat ze eens een fatsoenlijke SP maken die wat langer duurt dan een paar uurtjes. Of, als ze toch bezig zijn, laten ze dan direct 2 varianten maken. Een aparte versie voor SP en een aparte versie voor online only.
Er worden miljoenen verdiend aan de opbrengst van de spellen maar een goede SP ontwikkelen kan er niet af. Erg jammer.
Ik ben niet erg onder de indruk van black ops. En dan heb ik het nog niet eens over de glitches, hacks, freezes en crashes (PC).

Maar wie weet wordt de volgende CoD een stuk beter. Ik wacht iig eerst de reviews af voor ik de aankoop doe.
Reviews zullen wel weer goed zijn. Als er n game is die tot vervelens toe gehyped wordt en waar reviewers zonder echt goed te spelen dikke cijfers aan geven is het CoD wel.

[Reactie gewijzigd door JanW op 21 januari 2011 12:18]

Back to WWII plz
gaat bij dit deel in ieder geval niet gebeuren. Voor mij is de titel Modern Warfare al genoeg reden om dit spel niet te kopen ook.

Daarnaast zijn gepoorte PC versies z crap dat je wel op je achterhoofd gevallen moet zijn om hier 50 euro voor neer te willen tellen.

Nee, dit wordt fikken, SP spelen en hoppa deinstallen. ls ik daar nog tijd voor heb tussen de COD2 bedrijven door ;)
Nee, alsjeblieft niet. Ik heb nu wel genoeg nazi's afgeknald met mijn ouderwetse klappertjespistool.
alsof het afschieten van burka's op kilometers afstand met laserguided missiles niet begint te vervelen?
Of als een angsthaas in een hokje zitten campen en bestuurbare buggies op je tegenstander af te sturen omdat je gewoon skills lackt.

Nee dat geeft voldoening :S
Het is misschien al duizend keer gezegd maar hopelijk nu wel met dedicated servers.. MW2 was goed maar het server "zoek" systeem is gewoon echt brak.

Hopelijk snel een teaser :)
Op black ops heb je dedicated servers maar je kan alleen maar via n bepaalde serverprovider een server kopen. Zelf kan je geen opstellen. Wat ook weer om geld draait. Is op PC zo. PS3 en Xbox360 dno

[Reactie gewijzigd door Huwie op 21 januari 2011 11:28]

1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True