Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 82 reacties

Activision is door een groep werknemers van Infinity Ward aangeklaagd. De groep eist betaling van achterstallige bonussen. Activision zou de betaling bewust hebben vertraagd om de voltooiing van Modern Warfare 3 veilig te stellen.

De groep van 38 mensen bestaat uit huidige werknemers van Infinity Ward en arbeidskrachten die inmiddels bij de ontwikkelstudio zijn vertrokken. De groep heeft zichzelf The Infinity Ward Employee Group gedoopt en beweert dat Activision de werknemers naar schatting 75 tot 125 miljoen dollar aan onbetaalde bonussen verschuldigd is.

Website G4 TV heeft de juridische stukken kunnen inzien en stelt dat de groep voornamelijk bestaat uit mensen die bij het creatieve proces van de ontwikkeling van Modern Warfare 2 waren betrokken. Er zou tot op heden ongeveer 28 miljoen dollar aan bonussen rond het succes van Modern Warfare 2 zijn uitgekeerd. The Infinity Ward Employee Group meent dat nog minimaal 54 miljoen dollar aan bonussen niet is uitgekeerd. Activision zou de betaling bewust uitstellen om er zo zeker van te zijn dat de nog aanwezige Infinity Ward-medewerkers hun werk aan Modern Warfare 3 afmaken.

Volgens de Infinity Ward-medewerkers was de enige voorwaarde voor het uitbetalen van de bonussen het op tijd opleveren van het product Modern Warfare 2. De first person shooter verscheen volledig volgens planning op 10 november 2009 en betekende voor Activision een nieuw financieel succes. De game wordt bestempeld als de grootste entertainment release aller tijden en overschreed de grens van 1 miljard dollar omzet.

De Infinity Ward-medewerkers die de rechtszaak tegen Activision zijn begonnen, menen dat eventuele bonussen binnen 72 uur na het beëindigen van een arbeidscontract moeten worden betaald. Activision heeft dit bij alle vertrokken medewerkers nagelaten. In combinatie met het naar eigen zeggen 'gegijzeld houden' van huidige Infinity Ward-medewerkers om aan Modern Warfare 3 te werken, is dit reden voor The Infinity Ward Employee Group om ook 75 tot 500 miljoen dollar aan schadevergoeding van Activision te eisen.

Activision heeft in een reactie aan G4 laten weten ervan overtuigd te zijn volledig in zijn recht te staan en zegt de rechtszaak met vertrouwen tegemoet te zien. De strijd tussen ontwikkelstudio Infinity Ward en uitgever Activision is begonnen met het vertrek van IW-topmannen Jason West en Vince Zampella. Zij startten vervolgens de nieuwe studio Respawn Entertainment en gaan exclusief voor EA games ontwikkelen. Een groot aantal medewerkers van Infinity Ward volgde de voormalige bazen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (82)

The Infinity Ward Employee Group beweert dat Activision de werknemers naar schatting 75 tot 125 miljoen dollar aan onbetaalde bonussen verschuldigd is.
Is dat niet heel erg veel geld voor 38 mensen? Dat is ongeveer 2.000.000 dollar tot 3.300.000 dollar per persoon.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 28 april 2010 10:57]

Huh?
75 miljoen / 38 werknemers = 1,97 miljoen dollar per persoon in het minst gunstige geval;
125 miljoen / 38 werknemers = 3,29 miljoen dollar per persoon in het gunstigste geval.

Klein rekenfoutje gemaakt dus (of ik maak nu een fout ;) ). Maargoed, de strekking van je post blijft overeind: dat is enorm veel geld voor een relatief kleine groep.
Ik vraag me af of dit een totaal bedrag is dat voor alle werknemers geld, of alleen voor die 38 werknemers die ook daadwerkelijk naar de rechter stappen
Het klopt wel maar het hoger management krijgt natuurlijk een veel grotere bonus uitgekeerd dan het normale personeel. Wanneer je als chief bla bla bla een target hebt om een omzet van 1 miljard te generen is het niet vreemd dat je een bonus van 10 miljoen krijgt.
Hoe denk je anders dat het in het zakenleven gaat? Je kan gewoon naar je CEO toe lopen en tegen hem zeggen dat je 1 miljard (zeg 100mio winst) voor hem gaat verdienen maar dat je daar wel 10 mio terug voor wilt krijgen mits het lukt (elke CEO zal hier mee akkoord gaan)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 28 april 2010 10:15]

Tja, welkom in de game industrie, I guess. Dan heb je het volgens mij ook wel over massale bedragen...
Wel afhankelijk van het succes van de betreffende studio.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 28 april 2010 10:30]

én én..

én het is ontzettend lomp dat hun vorige werkgever de bonussen niet wil uitbetalen
én JA de gamesindustrie doet het prima. Je moet NOOIT argumenten van grote bedrijven in rechtszaken(de anti piracy beweging) voor waar nemen. Als werknemers zo'n grote bonus kunnen krijgen betekend het in ieder geval dat de grote bedrijven niets hebben om te zeuren.

Dat past dan ook weer perfect in het beeld: kleine bedrijven maken goede spellen maar kunnen de markt niet op komen; grote bedrijven maken 1/100 spellen goed, en zijn nog te gierig om werknemers uit te betalen.

Ben het dan ook 100% eens met The Infinity Ward Employee Group

[Reactie gewijzigd door grind op 28 april 2010 09:42]

Meer dan 14 miljoen verkochte exemplaren MW2 is ook wel erg veel he ;) Het is niet alsof Activision zelf niet ontzettend rijk is geworden van MW2.
Dat ligt eraan wat in het contract staat. Als er staat 'Jij krijgt als bonus 1% van de omzet', dan is dat direct gekoppeld aan de verkoop. En aangezien die verkoop belachelijk hoog was is het niet eens zo'n gek cijfer.
Zet daar nog maar een nulletje achter :+
ssssst. Die stond er de hele tijd al :+
Alleen was ie even verstoppertje aan het spelen.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 28 april 2010 10:57]

De Infinity Ward-medewerkers die de rechtszaak tegen Activision zijn begonnen, menen dat eventuele bonussen binnen 72 uur na het beëindigen van een arbeidscontract moeten worden betaald
Die 38 man zijn dus aan het wachten tot de rechter hier akkoord op geeft om vervolgens te vertrekken naar Respawn, of zijn inmiddels zelfs daar al werkzaam... :p

Ben benieuwd hoe sterk het merk "Call of Duty" is om deze aderlating te overleven, Infinity Ward was IMHO toch wel verantwoordelijk voor de betere delen uit de serie... een Modern Warfare 3 gemaakt door een studio als Treyarch zie ik dan ook persoonlijk absoluut niet zitten eigenlijk...

[Reactie gewijzigd door mindcrash op 28 april 2010 09:39]

Ach, Activision was toch al bezig met het zoeken naar nieuwe manieren om omzet te genereren met de merknaam Call of Duty.
Dit betekent nu gewoon dat ze de franchise iets sneller en ingrijpender zullen moeten veranderen dan ze hadden gedacht.

Wel bijzonder om te zien hoe het ontslaan van de studiohoofden nu enorm in het gezicht van Activision opblaast, overigens. Er is nog steeds zo weinig over de achterliggende zaken bekend dat het ook nog steeds niet duidelijk is of dat nu terecht is of niet.
Activision-Blizzard is nog altijd Vivendi onder het schapenvel. Als iemand loopt te klagen dat A-B nog geld schuldig is, moet ik zelfs geen stukje bewijs meer zien om die persoon te geloven.
Eender welke gamer die in de geschiedenis alles heeft gevolgd kent Vivendi goed genoeg.
Kun je toch wat links posten? Ik ken Vivendi niet. Wel Activision en Blizzard.
Blizzard is een ontwikkelstudio (zoals Infinity Ward) bekend omwille van de superhoge kwaliteit van games. Vivendi was de uitgever van Blizzard. Vivendi en Activision zijn gefuseerd en hebben de naam Activision-Blizzard genomen omdat Blizzard een goede rep heeft en Vivendi niet.

Er is dus een wereld van verschil tussen Blizzard de studio en Activision-Blizzard de uitgeverij.
Eigenlijk had het management van Activision dit kunnen zien aankomen. Het is helemaal niet vreemd dat bij het opstappen/ontslag van de bazen van een project-team (zoals bijvoorbeeld een gamestudio), ook een deel van het team meegaan als zij de kans krijgen om hun "ex"-bazen te volgen naar een nieuw project.

Dat heeft vooral veel te maken met het feit dat je als project-medewerker veel meer affiniteit hebt met je team, dan met het "moederbedrijf". Als je dan je projectbazen ziet vertrekken naar een nieuw project, zijn zeker de andere leidinggevenden snel geneigd om ook mee te stappen in die nieuwe onderneming. Je bent tenslotte vertrouwd met die manier van werken, en een nieuwe uitdaging van tijd tot tijd is altijd leuk.

Je kan dat altijd proberen stoppen met promoties, bonussen, ... maar sommige mensen kiezen nu eenmaal liever voor een job dat hen aanstaat, dan voor de centen.
Imo had Activision de hele situatie moeten zien aankomen. De link met EA-Westwood e.d. is snel gemaakt. Ik heb de indruk dat EA tenminste zijn lesje geleerd heeft.
Het probleem wat ik vind is dat ze idd nieuwe manieren aan het zoeken zijn om omzet te genereren met de naam call of duty alleen dit gaat niet werken aangezien ze nu juist het ontwikkel team missen die elke keer ervoor heeft gezocht dat de naam weer de eer terug krijgt nadat Treyarch het iets naar beneden heeft gebracht (want ik moet ook eerlijk zijn dat World at War leuk was maar verder een doorsnee shooter is)
Wij als tweakers nieuws lezers krijgen dit mee... maar de gemiddelde huis tuin en keuken gamer ziet hier niets van terug.

Activision is niet zomaar een uitgever, dit word uitgevochten tot de laatste dollar.
Dit valt onder de categorie search and destroy... wie is the last man standing xD en dat is denk ik Activision.

Bizarre ontwikkelingen omtrent CoD...
Zelfs de last man standing heeft zich aan contracten en wetten te houden. Kijk naar Microsoft en helemaal Intel de laatste tijd, die kunnen erover meepraten dat je vroeg of laat de wetgevende macht op je dak krijgt als je de cheater uithangt ;)
Daar ben ik het geheel mee eens... contract is contract, maar u weet net zo goed als ik dat Amerikanen gek zijn op rechtszaken als ze enigszins geld ruiken.

Op dit moment is het dunnetjes kwa banen in de game industrie en begrijpelijk dat dit aangevochten word om te compenseren, maar 38 man en een minimum van $75miljoen dollar vind ik wel wat overdreven om te compenseren. Dit is $2miljoen de man, dit gaat nergens over toch?
Hoezo? Je kan uitgaan van een winst marge van 15 tot 20 % aangezien zei veel meer dan een miljard hebben omgezet kan je stellen dat zo'n bonus niet meer dan rechtvaardig is.
Als de bonussen contractueel vastgelegd zijn wel ja... maar uitgaan van is wat naief.
Ik ben geneigd om de The Infinity Ward Employee Group en Jason West en Vince Zampella het voordeel van de twijfel te geven. Als het echt 2 'eikels' zouden zijn loopt niet de helft van het personeel met je mee. Lijkt er erg veel op de Activision hier een vuil spelletje speelt.

Zijn dit soort bedrijven tegenwoordig ook overgeleverd aan aandeelhouders eigenlijk?
Toevallig een aantal quotes van Bobby Kotick gelezen? Dan weet je precies wat voor soort management er bij Activision Blizzard rondloopt... het is (helaas) dat ze een aantal studio's hebben die echt steengoede games maken (denk aan Blizzard) anders zou ik absoluut geen games van dit bedrijf willen kopen.

Wat mij betreft wordt de leegloop bij een AAA studio als Infinity Ward door de aandeelhouders stevig afgestraft door te eisen dat in ieder geval die rotzak van een Bobby Kotick (en iedereen binnen het (upper) management met dezelfde attitude) uit Activision Blizzard wordt geschopt en daar wat mensen neer te zetten die daadwerkelijk hart hebben voor de games die geproduceerd worden en de mensen die deze games maken.

[Reactie gewijzigd door mindcrash op 28 april 2010 09:46]

Het enige wat Blizzard eigenlijk te maken heeft met Activision is de naam (waar Activision serieus in de buidel heeft moeten tasten. En de winst van Blizzard dat naar Activision gaat. Maar net zoals bij vivendi is Blizzard een autonoom onderdeel waar Activision 0 zeggenschap in heeft. Dus je moet het zeker niet laten om Blizzard tittels te kopen.

En voor de aandeelhouders telt alleen het financiële, op korte termijn is Activision nog safe, maar zulke successen als MW2 hebben ze zelf de grond in geboord.
Naar mijn weten is Blizzard 100% eigendom van Activision. Het kan misschien (waarsch) dat ze een eigen bestuur hebben maar uiteindelijk zullen ze zich toch moeten rapporteren.

(wij hebben eenzelfde constructie bij ons bedrijf en de "president" is en blijft de big chief van alle onderliggende "los staande" bedrijven.)

Kan jij uitleggen wat je bedoeld?

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 28 april 2010 10:25]

Blizzard en Activision zijn beide 100% dochter van de ActivisionBlizzard groep welke weer voor 52% in handen van Vivendi is.

Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Activision_Blizzard
Ja dat snap ik maar daar gaat het niet om, ik weet dat je geen aannamen mag doen maar ik nam aan dat dit wel algemeen bekend is bij mensen die hier geďnteresseerd in zijn (en bij Activision bedoelde ik idd de combo A en B )


Waar het om gaat, en wat ik wel belangrijk vind om te weten, is wat Seiniyto bedoeld met het volgende stukje tekst
Het enige wat Blizzard eigenlijk te maken heeft met Activision is de naam (waar Activision serieus in de buidel heeft moeten tasten. En de winst van Blizzard dat naar Activision gaat. Maar net zoals bij vivendi is Blizzard een autonoom onderdeel waar Activision 0 zeggenschap in heeft. Dus je moet het zeker niet laten om Blizzard tittels te kopen.

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 28 april 2010 10:42]

Dat is wishfull thinking van enkele hopende nostalgische gamertjes. A-B kan alles doen met Blizzard wat ze willen en dat zie je nu al terug in de producten die ze momenteel in ontwikkeling hebben.
Ja idd dat is precies wat ik dacht toen ik die post las... Gelukkig ben je het met me eens
Blizzard is eigendom van Activision, daar ben je correct in. Maar de big chief van Activision heeft GEEN macht om iets bij Blizzard te veranderen, en ze zouden ook knettergek zijn om te doen gezien de centen die elke maand binnenrollen.

Dat is ook de reden waarom het Activision Blizzard werd, zolang Blizzard in de naam staat van het bedrijf heeft Kottick niks te zeggen erover ook al is hij de big chief in general.

Kottick heeft macht over heel Activision Blizzard - Blizzard. CEO van Blizzard heeft de leiding van Blizzard alleen.

Dus de Blizzard store en aanverwanten waar jij wellicht naar refereer is een idee van Blizzard zelf en niet van Activision Blizzard.

Als je het over Starcarft 2 hebt in 3 delen. Elk deel telt rond de 30 missies + challenges (denk aan spec ops in MW2) + multiplayer. dan is elk deel éven groot als de eerste starcraft. Uiteindelijk met alle 3 de delen heeft het spel 90 missie's tegenover doe 40 ofzo die er waren in Starcraft + Brood War. Lijkt me niet slecht.


Sierra heeft minder geluk gehad daarin.

[Reactie gewijzigd door Seiniyto op 28 april 2010 12:04]

WTF waar heb je het over? Je kan wel zo hard roepen maar volgende de normale weg roep je onzin.
Geef aub wat links enz om je argumenten te onderbouwen want op deze manier is het gewoon niet mogelijk.

Op het moment dat je een 100% dochter bent kan je wel een CEO hebben natuurlijk maar die CEO krijgt zijn opdrachten uit het hoger management vanuit je moeder bedrijf


Owh ja ps. De naam Activision Blizzard is gekozen omdat dit de 2 sterkste namen zijn die zij in hun bezit hebben. Gewoon marketing for dummy's om zoiets te verzinnen

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 28 april 2010 15:06]

Activision is een beursgenoteerd bedrijf (NASDAQ: ATVI) dus ja!
38 mensen met 75 tot 125 miljoen bonus? En dan maar zeggen dat de game business een slechte business is.
Het is natuurlijk niet zo dat dit bij elke game studio zo gaat. Het zijn de uitzonderingen die dit voor elkaar krijgen. Je moet echt een AAA titel hebben wil je dit soort bonussen kunnen uitgeven(of achterhouden zoals Activision doet).

Heel heel veel game studios werken achterlijke uren voor een relatief klein salaris.
Hmm zo goed is MW2 ook weer niet, het is gewoon gigantisch opgehyped na succes van COD4 en iedereen is blind naar de winkel gegaan om hem te halen.

Maar als je het nu bekijkt dan is het gewoon totaal onterecht geweest.
Jammer dat van mijn geld ook een deel in die bonussen zit, dat gun ik hun niet.
14 miljoen verkochte exemplaren van MW2. Dat heeft natuurlijk niets meer te maken met de normale gang van zaken in de gamesindustrie.
Je krijgt echt het idee dat game ontwikkelaars slavenarbeiders zijn. Hoe vaak hoor je wel niet van dit soort berichten...
Deadlines he, en vooral als je gepushed word om een game te rushen naar de winkels terwijl je zelf het idee hebt dat het nog niet af is. Ik zou daar ook slecht tegen kunnen.
Daarom zijn die bonussen er en kans op langere/vaste contracten.
Games maken is een creatief proces en die bonus gaat 0,0 helpen om die creativiteit er sneller uit te krijgen dan ze er is. Goeie games kunnen nooit als massaproductie gemaakt worden daardoor en dat heeft EA nu door na hun sukkelende jaren.

Maar Activision-Blizzard trekt hun daar niets van aan omdat ze ook nog veel geld buiten de gamesindustrie oprapen. Dus ze moeten niet long term denken en kunnen op enkele jaren veel werknemers en klanten leegpersen om daarna te verdwijnen.
Wat betreft EA was het natuurlijk ook het management wat ervoor zorgde dat de kwaliteit niet omhoog ging,sinds de wisseling bij EA naar John Riccitiello in 2007 is er dan ook een nieuwe wind gaan waaien in het bedrijf
(zie: hier )

Het is dan ook inderdaad Crunch Time die het hardste aankomt,dit samen met een vaak snel naderende deadline en je kan begrijpen waarom er een bonus bij het afronden van een game word aangeboden. ( dit is natuurlijk niet bij elke studio/uitgever het geval)

Wat betreft deze rechtzaken omtrend IW en Activision hou ik mij nog stil,eerst alle kaarten op tafel voordat ik m'n mening erover geef

[Reactie gewijzigd door ZanKaze op 28 april 2010 16:48]

Je kan ook aan het spel zien dat het veel kleine fouten en enkele grote heeft, waaraan je kan zien dat er inderdaad gerushed is. Ondanks dat het spel wel erg goed is, zover het goed werkt.

Het lijkt er ook meer op dat de onenigheid tussen Infinity Ward en Activision de reden is, dat het spel te weinig en te kleine patches krijgt.
Voor een dev lijkt me het oplossen van bugs ook een leuke bezigheid, maar je merkt het niet echt als gamer/consument.

Ben dan wel zeer benieuwd wat er uit deze rechtzaak gaat komen, net als die van Jasos en Vince.
en met die bonussen kunnen ze MW3 maken :P
logisch dat ze zo snel mogelijk geld willen zien.
Denk niet dat ze persoonlijke bonussen gaan investeren in het bedrijf.

Maar in veel branches gaat het zo, omdat een concurrentie beding in een contract gewoon geen stand houd.

Jammer, maar ook van de kant van de werkgever snap ik het.
Die probeert zijn bedrijf veilig te stellen op zo wel financieel als op intellectueel gebied.
Die probeert zijn bedrijf veilig te stellen op zo wel financieel als op intellectueel gebied.
Toch wel verontrustend als ze dat proberen door afspraken te schenden (ongeacht wat je van activision vind dat is een smerige manier om je medewerkers te "motiveren")
Een bedrijf stel je veilig door je werknemers gelukkig te houden. Het niet uitbetalen van bonussen hoort daar niet bij. Sterker nog, ik zou niet bij zo'n bedrijf willen werken.
Het lijkt er in ieder geval wel steeds meer op dat er serieus veel poep de ventilator aan het raken is bij Infinity Ward. Blij toe dat de werknemers het er niet bij laten zitten en niet schromen om hun machtige uitgever aan te klagen wanneer ze vinden dat hen onrecht is aangedaan.

Zelfs al zou Activision deze serie(!) rechtzaken gaan winnen, dan is het nog de morele verliezer: ik kan me namelijk niet voorstellen dat zelfs ook maar de koffiejuffrouw nog gemotiveerd is om wat werk te verzetten bij Infinity Ward.

[Reactie gewijzigd door d_star op 28 april 2010 09:39]

Gezien het manier van reageren naar PC gebruikers bij het lancering van CoD MW 2 kunnen ze allemaal lekker in ***** zakken. Ik hoop dat activision alles nog omdraait en de medewerkers laat betalen voor de rechtzaak kosten.

Wat mij opvalt is dat waarschijnlijk het overgrote deel van de PRO IW mensen hier het hele game nooit gespeeld hebben anders wist je wel hoe erg PC gamers genaaid zijn door IW met hun concepten.

Het PC publiek heeft het naam CoD groot gemaakt en als bedankje hebben we een dolk in onze rug gekregen. Nu is het de beurt aan die idioten zelf om die dolk te voelen.

Wie de bal kaats kan hem terug verwachten.
Ja eigenlijk absurd, door fanbases en mond-op-mond reclame word zo'n naam groot, en dus is een vervolg automatisch een succes. En wat krijgen we ervoor terug? Niets! Geen korting of wat dan ook, nee we moeten gewoon de volle pond betalen voor een slechte game die "de naam draagt" En ondertussen hun maar dik geld verdienen.

Ik zal al haast geen game meer kopen.
Ik vind het hele gebeuren rondom Activision triest en jammer. Als je zo'n goed team ter beschikking hebt dan behandel je ze toch ook goed? Nu ben je ze en kwijt en heeft Activision slechte publiciteit. Als Activsion het iets anders had aangepakt, was dit waarschijnlijk niet eens gebeurt.
Tja, dat is altijd mosterd na de maaltijd. Ik dnek niet dat Activision zo impulsief is om niet twee keer over hun keuze na te denken.
Waarschijnlijk zagen ze dit als "het beste", ookal bleken ze zichzelf achteraf keihard in de vingers te snijden.
Vind het toch wel een leuke soap worden zo. De een na de andere uitspatting over betalingen en andere dingen daar. Het is natuurlijk wel jammer voor de mensen die daar werken en er de dupe van zijn. het lijkt me nou niet dat dit soort zaken echt goed zijn voor de sfeer in die bedrijven.
De kopers van spellen van Infinity Ward zijn ook de dupe. Modern Warfare 2 krijgt nu niet meer de technische ondersteuning (Even weggelaten wat er allemaal nodig is en dat het allemaal niet naar wens is) die het spel nodig heeft. De ondersteuning die zal volgen is waarschijnlijk van lagere kwaliteit omdat het talent bij IW gewoon gedemotiveerd/weg is.
Slechte zaak voor Activision. Als Activision de bonussen moet uitbetalen is er kans dat de medewerkers weggaan nadat ze dit geld hebben gekregen. Want ze willen niet weer risico lopen dat ze moeten wachten of zelfs vechten om hun geld te krijgen.
Maar als Activision de bonussen niet hoeft uit te betalen gaat de reputatie achteruit, en willen mensen niet zo snel meer werken daar.
Wel zonde dit zeg, Infinity Ward was een goede team.
@ Fitzer, Dat goede team komt wel weer bij elkaar hoor. Alleen onder de naam Respawn Entertainment. Lead designers en developers zijn al over, nu nog 38 invloedrijke koppies van IW die waarschijnlijk gaan solliciteren bij Respawn Entertainment.

Vooral nu Activision de laatste goede talenten weg stuurt jaagt die IW groot gemaakt hebben door niet te betalen waar ze recht op hebben.

[Reactie gewijzigd door Bramos op 28 april 2010 14:45]

Ik ben wel nieuwsgierig wat respawn gaat opleveren.
Er zitten daar meteen mensen met naam.