Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 119 reacties

Activision heeft een speciale divisie opgericht die zich geheel zal richten op de Call of Duty-franchise. Ook heeft het bedrijf een nieuw gevormde studio de opdracht gegeven om aan een volgend spel in de succesvolle fps-serie te werken.

Activision logoDe nieuwe studio Sledgehammer Games, waarvan Activision de eigenaar is, gaat zich richten op de ontwikkeling van een nieuw, nog onaangekondigd spel in de serie. Het spel komt waarschijnlijk in 2011 uit. Dat maakte Activision dinsdagavond bekend.

De nieuwe studio wordt geleid door Glen Schofield en Michael Condrey, die eerder betrokken waren bij de ontwikkeling van het veel geprezen Dead Space. Er is verder nog niets bekend over het spel. Infinity Ward werkt ondertussen aan dlc voor Modern Warfare 2 in de vorm van twee mappacks, die ergens dit jaar moeten uitkomen.

Activision gaat al zijn Call of Duty-activiteiten daarnaast onderbrengen in een aparte bedrijfsdivisie. De nieuwe divisie moet zich onder andere richten op het uitbreiden van de succesvolle serie naar nieuwe markten, zoals Azië. Ook moet deze zich bezig gaan houden met het vinden van nieuwe manieren om geld te verdienen met de serie, en moet deze onderzoeken hoe er andere soorten games rond Call of Duty kunnen worden gemaakt.

Verder meldt de uitgever tussen neus en lippen door dat Vince Zampella en Jason West 'niet meer bij Infinity Ward werken'. Zampella was algemeen directeur; West was technisch directeur. Dinsdag schreef Tweakers.net al dat de uitgever leek te hebben gebroken met Zampella en West; de twee zouden contractbreuk hebben gepleegd. Een mogelijke reden voor contractbreuk zou zijn dat Infinity Ward niet aan Modern Warfare 3 wil werken, maar Activision heeft daar zelf niets over gezegd.

Infinity Ward was de ontwikkelaar van het allereerste Call of Duty-spel, dat uitkwam in 2003, en was ook verantwoordelijk voor Call of Duty: Modern Warfare 2. Het eerstvolgende spel in de succesvolle serie wordt ontwikkeld door Treyarch en komt waarschijnlijk in de herfst van dit jaar uit. Volgens geruchten zal de game zich afspelen tijdens de Vietnam-oorlog.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (29)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (119)

COD 3 ga ik niet bij strat kopen. In MW2 zitten enkele zaken die niet goed geregeld zijn.

1: Cheaters. Mensen die zonder dood te gaan 31 kills hebben en vervolgens een Nuke laten ploffen zijn voor mij verdacht.
2: Geen dedicated servers. Ik ging met MW1 graag naar een stuk of 5 server waar vaak dezelfde mensen gamen. Dat mis ik toch wel.
3: Intermission van 1 minuut. Waarom in hemelsnaam zo lang, ik wil gamen, niet naar een suf scherm zitten kijken.
4: Chat tijdens de intermission ontbreekt. Als ze me dan toch 1 minuut laten wachten, laat me dan met mijn "team" of met iedereen communiceren.
5: Steam. die matchmaking klopt voor geen meter. Kom er heel vaak niet in en als een host aan het verliezen is nokt hij/zij vaak. Hostmigratie is klote, lagging is klote. Verder kan je niet zien wie de host is. (zet dan linksboven in rode letters dat je host bent).

Dat is mijn top 5 van ergernissen waarvan ik hoop dat ze opgelost worden.
Steam kan daar niets aan doen, das IW.NET. Steam zorgt enkel voor de DRM en friendlist.
Diegene met de hoogste K/D is de host btw.
Dus op 1 een ergenis terwijl ik 2 van mijn broertjes dat geheel zonder cheats heb zien uitvoeren (wel op de xbox360 trouwens). Cheaters zijn natuurlijk heel irritant, maar het is minstens zo irritant om voor cheater uitgemaakt te worden terwijl je gewoon goed bent. Gelukkig op de xbox360 niet zon issue.
Niet Flamed bedoeld hoor, maar als je even verder gekeken had voor je problemen.
dan had je dit ook wel zelf gezien.

1. wie zegt dat je cheat als je 31 kills hebt en dan nuked, meeste mensen die nuke halen zijn gewoon goed. als jij dat ziet als cheaten ? moet je mischien zelf beter spelen en ze killen voordat ze nuke hebben?

4. Je kan wel voicechatten in de intermission dus als je een headset hebt wat de meeste gamers volgens mij hebben wat is dan je probleem?

5. Als jij even had gezocht had jij gezien dat je de ping bars van 4 naar 10 kan zetten op de PC-versie, Hierdoor zag je wie de host was dus je kan dat gewoon zien.

Voor de rest MW2 was gewoon stuk beter als cod5, jammer dat Treyarch verder gaat IW was gewoon een stuk beter.

[Reactie gewijzigd door Veldmuus op 3 maart 2010 10:53]

op alle punten met je eens, behalve puntje 1 + nog toevoegingen
  • natuurlijk zijn er weleens cheaters (kom ik niet zo heel vaak tegen), maar zelf ik heb een killstreak van 26 gehaald. Wat dus ook een nuke zou zijn (heb m niet aanstaan) dus het kan wel!
  • wat ik wel leuk vind aan dit systeem is dat er geen regels zijn, dus alle guns mag je gebruiken (zonder van die irritante admins die gaan zeuren, van dit mag niet dat mag niet, BAH)
  • ik vind het ook leuk dat je altijd kan gamen, bij een dedicated server moet je soms wachten (vol)
  • ik vind het super dat alle gegevens van je online worden opgeslagen! dus bij een crash/reinstall/andere-plek-van-spelen heb je alles nog! (heel erg blij mee!!)

[Reactie gewijzigd door BasZer op 3 maart 2010 10:47]

Jouw probleem is de PC versie, niet Modern Warfare. Ik kan gewoon chatten tijdens de inderdaad lange pauzes. Niet dat de gemiddelde gamer bij Modern Warfare veel nuttigs te melden heeft trouwens. Met de 360 heb ik trouwens ook geen problemen met de hostmigratie of lag.

Het is wel zuur voor de hardcore pc gamers dan de indutrie zich steeds meer gaat richten op de consoles. Waarschijnlijk ook een gevolg van het feit dat mensen geen gezeur willen en als ze een spel kopen het gewoon moet werken. Iets waar de console gamer geen last van heeft.
De hoogtij dagen zijn dus voorbij, met name deze alinea says it all:
Ook moet deze zich bezig gaan houden met het vinden van nieuwe manieren om geld te verdienen met de serie, en moet deze onderzoeken hoe er andere soorten games rond Call of Duty kunnen worden gemaakt.
Weer een melkkoe erbij.. zucht wie maakt pc gaming nou kapot? Je kan gamers niet binden aan een reeks of franchise door betaalde dlc, nog meer scenario-spellen en vooral de geweldige server oplossing zoals die in mw2 het geval is. Dat ze de cod2/4 en 5 servertjes nog maar wat decennia in de lucht laten -oh wacht das dedicated :)
Waarschijnlijk komt het neer op in-game advertisement, boeiend, zolang ze leveren wat we willen boeit het toch niet, elk bedrijf wilt consumenten uitmelken en geld verdienen, enige verschil is dat Activision iig er eerlijk voor uit komt :P
Ik ben bang dat dit de serie niet echt ten goede zal komen.

En vind het knap van infinity ward dat ze zich zo verzetten tegen de ideeen van Activision.
Activision is van plan om de serie flink uit te melken, wat vaak de qualiteit niet ten goede komt (Activision de nieuwe EA?)
Inderdaad, als ik het zo lees is Activision-Blizzard flink bezig met winstoptimalisatie in plaats van dat zij aandacht besteden aan de kwaliteit van het product. Waarom snap ik niet, aangezien het mij aannemelijk lijkt dat er een correlatie is tussen kwaliteit van een game en de verkoopcijfers.

Ook is het jammer dat een (derde) studio nu bij de ontwikellingen van de Call Of Duty franchise betrokken is. Ik denk dat ook dit niet bevorderlijk is voor de kwaliteit van de gehele serie. Time will tell
Inderdaad, als ik het zo lees is Activision-Blizzard flink bezig met winstoptimalisatie in plaats van dat zij aandacht besteden aan de kwaliteit van het product. Waarom snap ik niet, aangezien het mij aannemelijk lijkt dat er een correlatie is tussen kwaliteit van een game en de verkoopcijfers.
Welkom in de wereld waar bedrijfsvoering wordt bepaald door aandeelhouders die slechts geinteresseerd zijn maximalisatie van korte termijn winst, om daarna te cashen en met het verdiende geld weer andere aandelen te kopen, om daarna hetzelfde trucje te herhalen.

Kijk om je heen: elk gezond bedrijf krijgt hier op termijn last van. Het is de reden voor de massale verkoop van nederlandse bedrijven aan het buitenland. Het is de reden voor de massale uitbesteding van werk aan lage lonenlanden, enz, enz.

Het is inderdaad jammer dat de kans groot is dat dit uiteindelijk het eind van de COD serie zal betekenen. Je ziet nu al dat MW2 door veel voormalig COD fans verguisd wordt.
Mijn vermoeden uit het vorige nieuwsbericht was dus juist: de twee topmannen van Infinity Ward hadden een meningsverschil met Activision/blizzard omtrent het uitbrengen van nieuwe COD releases.

Het activision management gaat hier zwaar in de fout, de franchise van modern warfare uitmelken is op zich al geen goed idee, Infinity Ward laten vallen al helemaal niet. Zoals het er naar uitziet verdienen Vince Zampella en Jason West alle respect om vast te houden aan de manier waarop Call of Duty: Modern Warfare groot geworden is. Dat activision vervolgens Infinity Ward onder druk zet om deze twee te ontslaan, is gewoon een brug te ver.

De games uit de blizzard stal zijn altijd hoog aangeschreven geworden qua kwaliteit, maar als moederbedrijf activision opeens de foute weg inslaat, kan deze reputatie wel eens snel gekelderd worden. En dat allemaal voor de snelle winst van het management van activision, dat graag de aandeelhouders enkele snelle resultaten voorlegt, maar de reputatie van het bedrijf op lange termijn zal vernietigen. Waarschijnlijk zijn de huidige bonzen dan al lang verdwenen en wordt de piraterij weer aangeduid als hoofdschuldige van de teloorgang.

Activision toont trouwens dat het geen respect heeft voor het goede en creatieve werk van Infinity Ward. Al bij al slechte PR voor deze uitgever, het vreemde is dat het bedrijf de indruk geeft zich wel redelijk te verneukelen aan de situatie, misschien te zelfzeker? Time will tell.
Blizzard werkt nog steeds volledig onafhankelijk van activision. Ze werken enkel samen op financieel niveau.
Geheel het Battle.net gebeuren is juist door Vivendi en later Activision-Blizzard.
Hier ben ik het niet geheel mee eens.
Er word wel degelijk over nagedacht om zo een succesvolle serie voort te zetten met het maximale rendement.
Dat Activision breekt met IWnet is om het feit dat men zich niet kan houden aan de voorwaarden.
IWnet heeft MW2 naar een nieuw niveau gebracht met top graphics en engine, maar het testen, patchen van problemen duurt oneindig lang.

Ook ik heb een issue lopen bij Steam/IWnet ivm. hijacked account (19 games foetsie), die support desk (als je het zo al mag noemen) is zo traag en geven geen feedback... bedroevend verhaal.

Men heeft de populariteit iets verkeerd ingeschat en hierdoor onstaan er vele problemen. Ook dankzij de cheaters word dit spel verziekt.

Ik denk dat IWnet moet programmeren en een goede game kan maken, en andere takken van Activision moeten nadenken over technisch ontwerp, support, multiplayer mogelijkheden, patchen en andere randzaken.

COD zal nadat Treyarch zijn versie heeft uitgebracht uitsterven doordat men het wiel opnieuw zal moeten uitvinden. IWnet heeft een groot voordeel doordat men kon voortborduren op een bestaanden engine. Evolutie is beter dan revolutie ;)
AB heeft door dat je met casual gamers grote winsten kan maken door even massale marketing te pompen. Gevolg is wel dat je elke gamer tegen je krijgt en die casual gamers zijn je na 2jaar ook beu.
Dus gewoon op zeer korte termijn, zo snel mogelijk geld verdienen. Daarna al je uitgebluste werknemers ontslaan, je naam veranderen en kijken of er genoeg idioten zijn waarmee je het nog eens kan doen.
“Getting mad at Activision for this kind of thing is like getting mad at an ape for throwing feces,” said Schafer. “It’s just how the beast communicates.”
-Tim Schafer (ja iedereen hoort deze mens te kennen)

[Reactie gewijzigd door Rizon op 3 maart 2010 08:30]

AB heeft door dat je met casual gamers grote winsten kan maken door even massale marketing te pompen. Gevolg is wel dat je elke gamer tegen je krijgt en die casual gamers zijn je na 2jaar ook beu.

ofwel de EA strategie
Oftewel de oude EA strategie AUB... wie de industrie een beetje volgt weet dat EA onder nieuwe leiding van John Riccitiello al een aantal jaren bezig is om van koers te veranderen. Nou is EA natuurlijk een groot bedrijf, dus de veranderingen zijn nog niet overal te merken, dus hoewel EA nog net niet de nieuwe witte ridder is van de gameindustrie zijn ze al lang niet meer de "bad guy" die ze 5 jaar geleden waren. :)
Ik wacht rustig de nieuwe C&C af.

eens kijken of ze een game kunnen maken die:

1) uitdagend genoeg is
2) een stabiele engine heeft die niet over zijn nek gaat als er meer als 100 units op de map bewegen.
3) ook nog stabiel blijft bij velden die door spelers zelf gemaakt worden.

als ze dat lukt dan ga ik weer eens een EA game kopen, maar ik zal het zeker van te voren eerst testen.
Misschien is het juist wel goed dat een andere ontwikkelaar zich gaat buigen over de opvolger. Misschien brengt dit juist wel vernieuwingen met zich mee en komt het ten goede van de gameplay. Misschien doe ik er wel langer dan 2 uur over om het uit te spelen.

Soms is een frisse blik ergens op juist goed. Ik ben het er absoluut niet mee eens hoe dit allemaal loopt, maar als je heel egocentrisch met de blik van de gamer kijkt is het misschien wel goed.
Je kan ook overdrijven met je in 2 uur uitgesleept
Oke het was niet lang maar 2 uur
Meeste mensen spelen HL2 ook uit in 7uur, toch zijn er die het op 2uur doen.
Ik heb het zelfs nog nooit uitgespeelt, vanwege mij brakke spel ;)
Waren wel een erg, erg leuke 2 uur!
Ik ben het helemaal met je eens,
Activision melkt de serie inderdaad helemaal uit, en zoals hier beschreven klinkt het nog redelijk zonnig, na mijn weten heeft Treyarch weinig gebakken van "hun" CoD reeksen (3 & 5) deze deden de serie niet veel goeds, al ben ik door de niet dedicated servers ook niet tevreden over Modern Warfare 2, daardoor zijn mijn ogen gericht op Battlefield Bad Company 2, wat er voor mij weer heerlijk uitziet, ze mogen dan volgens CoD fans veel gestolen hebben van CoD, maar als CoD afwijkt van hun "toenmalige" winnende concept dan vraag ik mij af waarom die "whiners" dan niet gezellig BFBC2 mee komen spelen.

info over mijn game history:
CoD2, 4 + MW2 gespeeld (topgames met een lichte domper bij MW2 IMO
BFBC2 gespeeld (en fan van de BF serie) dat verklaart ook wel mijn positieve kijk op BF.
Helemaal met je post eens. En qua jatten van COD, mwoah valt best mee. Vind dat er nog altijd een heerlijk origineel battlefield gevoel aan zit hoor :) en wat betreft de graphics, die schoppen kont tov COD.
Jatten, jatten...zo heeft COD vast weer goed gekeken naar de oudere Medal of Honor games (iig de eerste WWII delen dan he ;)). Je komt er bijna niet onder uit met het onderwerpje oorlog dat elke game dingen gemeen met elkaar hebben. En of dat erg is?
Je weet dat Infinity Ward die oude MoH games gemaakt heeft toch?
Voordat ze zelf IW oprichtten waren ze werkzaam bij EA en verantwoordelijk voor de eerste Moh.
Ze waren het vervolgens niet eens met de richting die EA koos voor de serie en vervolgens zijn ze vertrokken en richtten IW op.

ot: Hetzelfde lijkt nu ook te gebeuren.
Laat AB de CoD franchise maar houden. Ik hoop dat die gasten weer een nieuwe studio oprichten en weer originele ip's opzetten.

Laat AB maar stikken in die franchise
Ik doel hier dus op CoD fans die lopen te zeuren, ik vind dat Battlefield redelijk goed zijn eigen gameplay aanhoudt, de graphics zien er veel beter uit en de vernietiging is ook zeer nieuw (niet qua concept, maar wel de uitvoering(niet alles kan kapot maar toch wel meer))
Inderdaad, ik ben nooit n fan geweest van battlefield maar ik knap aardig af op deze CODMW2.. Ik ga zowiezo gezellig BFBC2 uitproberen!
Dat zal je denk ik niet gaan tegenvallen, echt geweldig spel :)
Helemaal waar. Door de deceptie van MW2 laat ik de serie in de toekomst links liggen. De battlefield serie komt sterk terug met bad company 2 dus voorlopig ook geen behoefte aan troep van activision.
Dit betekend dus geen Call of Duty meer van IW-handwerk. :(
Jammer, zij maakte de serie wat de serie was, en niet Activision. Hopelijk gaan ze wel verder, en komen ze met een nieuwe game, zonder Activision.
Infinity Ward zal vast wel met een nieuwe keiharde shooter komen. Alleen zal die dan niet meer de naam Call of Duty mogen dragen.
de naam Infinity Ward is al dusdanig bekend in de ogen van gamers dat dat het probleem ook niet is. Fans van CoD zullen die game waarschijnlijk ook wel gaan spelen.
De vraag is om Infinity Ward nog wel de Infinity Ward is die we kennen van CoD1/2/4 en MW2 nu de twee leidinggevende figuren weg zijn. Zij zullen niet met zijn tweeen alle creativiteit vertegenwoordigen, maar naar ik aanneem hebben ze wel de visie gehad. Ik ben benieuwd wat deze twee mannen nu gaan doen, waarschijnlijk zelf weer een nieuwe studio beginnen. Ik ben dan nieuwsgieriger naar hun eerste game dan naar de volgende game van het nieuwe IW.
infinity ward is van activision, dus activision bepaald wat zij maken, de naam infinityward zal door ex medewerkers dus ook niet gebruikt mogen worden.
Waarom blijven ze nouw weer niet bij de MODERN warfare, nu gaan we weer naar de "oudheid" dat hebben we nu onderhand al wel gezien, je zag zelf ook al dat World at War dat tussen mw 1 en mw 2 was uitgebracht een flop was!
In mijn ogen waren alle delen die niet door Infinity Ward waren gemaakt een flop zowel CoD 3 als CoD: World at War vond ik persoonlijk de slechtse delen van de reeks. Ik vrees dan ook voor de kwaliteit nu Vince Zampella en Jason West vertrokken zijn.

Dag CoD, het ga je goed :'(
Vietnam hebben we anders nog maar weinig gezien. en eigenlijk maar 1 keer succesvol.

edit :
vietcong bedoel ik hiermee overigens, echt een gigantische goede sfeervolle game.

als COD iets vergelijkbaars kan doen ben ik helemaal happy.

[Reactie gewijzigd door Countess op 3 maart 2010 12:19]

vietnam = same weaps als WO 2 -.- ik von het juist geweldig dat ze de stap naar MODERN warfare maakten. nieuwe wapens die mij teminste ech twat boeie, die oude kragge wapens heb ik nu wel gezien!
Wat een kul zeg. Een shooter is veel meer dan alleen de guns die je gebruikt. De setting en sfeer van het spel zijn minimaal zo belangrijk. Goede FPSen herinner je je niet door wat voor wapens je had maar in hoeverre je in het spel gezogen wordt.

Vietnam games zijn altijd lastig geweest omdat de grafische demands hoog waren voor het realistisch creeeren van scenery, maar spellen als Crysis en Far Cry hebben inmiddels laten zien dat het wel kan. Die spellen hadden wat mij betreft alleen geen lekker gameplay, dus als ze nu CoD gameplay in een jungle setting introduceren, dan ben ik wel happy.

Verder biedt de Vietnam oorlog veel mogelijkheden voor intense scenes met booby traps, tunnels, air support, choppers en droge oneliners. Als de makers wat Platoon, en Apocalypse Now kijken dan komt het wel goed :)
Ik zie de oogjes van de campertjes al blinken, zoveel struiken om u in te verstoppen.
De enige vietnam game waar ik mij mee geamusererd heb is BF:Vietnam.

Ik speel het soms nog tegen de bots. Lekker bots afknallen met de helikopter.
Als er napalm in de game komt zie ik het probleem niet, je brand gewoon het halve woud weg. VC waren van zichzelf al campers , enkel maar goed voor het realisme ;)

BF: Vietnam, de laatste game van BF waar je voor choppers nog enige skill nodig had.
(Ex BF/DesertCombat clan chopperpiloot, ik land op een duppie) :P
Ik moet toegeven dat het nog steeds een leuk spel is, ik speel het nog regelmatig met een kameraad en een puist bots erbij. Great phun :D
Battlefield Vietnam had al die super elementen als "booby traps, tunnels, air support, choppers" al.
Booby traps: vreselijk irritant om een betty in je muil te zien springen, in spaken te vallen die ze ergens hebben gezet of met een tank voorbij rijden terwijl ze enkele boomstammen op je dak smijten.
Tunnels: NVA kon een tunnel plaatsen zodat je een soort mobiel spawn point kreeg. Als tegenstander kon je gaan zoeken waar ze van kwamen en granaten op smijten of spawn campen :p
Choppers/Air support: van Cobra tot Chinook tot F4 Phantom, van de mi-8 tot mig-21. Met de Chinook kon je zelfs tanks en jeeps airliften terwijl mensen er konden inblijven en schieten. Je kan ook luidsprekers aanzetten op de choppers waar onze bekende Wagner uitkwam, dus letterlijk apocalypse now. Altijd grappig om in de verte een Chinook met Patton eronder te zien en met ride of the valkyries op.
De F4 had ook napalm en was nooit leuk om zo'n F4 zien af te komen in duikvlucht :p

BFV was enorm goed spel maar spijtig genoeg niet zeer populair geworden omdat het te taktisch werd. Op pubs is het leuker om geen strikt samenspel te vereisen.
In clanverband gaf Vietnam wel zeer veel extra taktische mogelijkheden.
vietnam = same weaps als WO 2 -.-
euh, nee. In Vietnam had de VS de M-16 als primaire wapen, in WW2 was dat nog wapens als de Thompson en dergelijke.

* YopY heeft CoD gespeeld, :+.

Ook was het een hele andere manier van vechten. In Vietnam was het tegen een guerilla-strijdmacht, met napalm enzo.
je komt bijvoorbeeld de tar 21, desert eagle, famas enz enz niet tegen in de vietnam oorlog. activision moet gewoon slim zijn en bij de modern warfare reeks blijven.
Niemand verplicht je de opvolger te kopen.

De MW reeks is op zijn einde, alleen een nieuwe versie met uitgebreide multiplay modes kan nog enig succes teweegbrengen maar ik zal in elk geval geen nieuwe meer kopen die een console port is. De meeste nieuwe wapens steken hier ook al zowat in, een opvolger kan niet meer brengen als een aantal nieuwe maps.
Persoonlijk vond ik World at War een vele fijnere game om te spelen dan MW1. En helemaal beter dan de Sentry guns en dergelijke uit een MW2.. Als die game nou ook nog Dedicated servers krijgt is het helemaal groot feest. Ik vraag me trouwens wel af wat Infinity Ward echt aan het uitvreten is, MW2 is nu alweer een aantal maanden geleden uitgekomen en er is nog geen enkele map bij gekomen, bij World at War ging dit veel sneller en dat waren prima maps. Als ze nu alleen maar met een paar maps bezig zijn.. dan wtf...?
Er zijn meerdere statements die mij zorgen maken.

"De nieuwe studio Sledgehammer Games, waarvan Activision de eigenaar is, gaat zich richten op de ontwikkeling van een nieuw, nog onaangekondigd spel in de serie."

Er werken nu drie studio's aan Call of Duty (IW, tryarch en Sledgehammer) en dat kan niet goed wezen voor de game. Hoogstens alleen goed voor de geld stroom.

Ook moet deze zich bezig gaan houden met het vinden van nieuwe manieren om geld te verdienen met de serie, en moet deze onderzoeken hoe er andere soorten games rond Call of Duty kunnen worden gemaakt.

Gelukkig is dat voor activision precies de bedoeling. Scheinbaar is 1 miljard USD niet genoeg en zullen ze nog meer technieken inbouwen om geld los te kloppen. Ik ga uit van DLC, online abonnement en in-game advertenties.
"De nieuwe studio Sledgehammer Games, waarvan Activision de eigenaar is, gaat zich richten op de ontwikkeling van een nieuw, nog onaangekondigd spel in de serie."

Er werken nu drie studio's aan Call of Duty (IW, tryarch en Sledgehammer) en dat kan niet goed wezen voor de game. Hoogstens alleen goed voor de geld stroom.
Wat ik interpreteer uit dit artikel, is het dat IW niet meer aan Call of Duty werkt. Dit brengt de ontwikkelaars terug naar 2, wat al het geval was vanaf United Offensive.
Mooi zo. dat betekent hopelijk dat ze weer dat soort klassiekers gaan maken, want cod2 vond ik echt geweldig! Alle echte fans zullen de nieuwe cod game dan wel gaan boycotten (hoop ik tenminste), waardoor ze het geld uit de menigte casuals pompen... zeer benieuwd naar hoe dit af gaat lopen.
IW blijft wel degelijk betrokken bij de ontwikkeling van CoD nu de topmannen ontslagen/opgestapt zijn aangezien deze niet betrokken wilden zijn bij MW3.
In één van de oudere aankondigingen had Activision laten weten dat ze graag een derde tak hadden om een spel uit de cod reeks te ontwikkelen, zodat ze, met 3 studio's die om de beurt ontwikkelen, elk jaar een 'verfrissend' concept op de markt kunnen gooien (lees: reeks uitmelken).

In een nog andere aankondiging stond dat ze aan het onderzoeken waren wat het zou geven om de cod online modes betalend te maken.

Het is dus niet langer aangekondigd, ze zijn al daadwerkelijk bezig met het realiseren van dit ontwerp (wat hopelijk misschien de ondergang van cod betekent).

[Reactie gewijzigd door MisterK. op 3 maart 2010 10:03]

Ze hebben de prijs ook al opgebracht van €50/$50 naar €60/$60. Ook exclusief betaalde content is een verwezenlijking.
Met die derde studio wouden ze trouwens een verhaal rond een van de characters maken. Dus buiten MW maar wel over de wereld ervan.
Heel erg jammer, infinity ward heeft wel voor het succes van de CoD-serie gezorgd. Hopelijk worden de games er niet slechter op, nu ze nieuwe markten gaan aanboren en vooral geld uit CoD willen halen.
Volgens mij is er tussen Infinity Ward en Activision meer aan de hand. Zo gaan er sterke geruchten dat Activision nog geen cent royalties betaalt heeft aan IW om hen op die manier financieel onder druk te zetten zodat ze in oktober bijtekenen.
Moeten ze maar eens bij Valve langs gaan. Die kunnen hun tips geven hoe je met de klootzakken van Vivendi moet omgaan over zo'n dingen.

edit: Hoeze weer ongewenst. Is het moderatiepubliek weeral vergeten wat er maar enkele jaren geleden is gebeurd? Ik begin zelfs niet over de tientallen andere genociden die Vivendi heeft gepleegd. 'T zijn dat soort investeringsbedrijven die werkgelegenheid uitmoorden en ons in financiële crisissen storten.
Modereer enkel als je iets over het onderwerp snapt en de FAQ hebt doorgelezen aub.

[Reactie gewijzigd door Rizon op 3 maart 2010 12:12]

Een opsomming van feiten en geruchten in deze soap, zie hier

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True