Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 163 reacties

Een anonieme bron claimt te weten dat Infinity Ward niet bezig is met de ontwikkeling van Call of Duty: Modern Warfare 3, maar aan iets geheel nieuws werkt. De eerstvolgende CoD-game zou van Treyarch zijn en speelt zich af in Vietnam.

Volgens bronnen van de website VG247, zou de studio Infinity Ward zich niet bezighouden met de ontwikkeling van Modern Warfare 3. In oktober gaf de studio al aan dat Modern Warfare 2 eerst volledig afgemaakt zou worden, inclusief de dlc die tijdelijk exclusief voor de Xbox 360 wordt uitgebracht in het voorjaar. Aan welk spel de studio gaat werken na MW2 zou nog niet bekend zijn. Eerder ging er al wel het gerucht dat Infinity Ward een spel zou ontwikkelen met het personage 'Ghost' in de hoofdrol.

Volgens de eerste bron van VG247.com zou een Canadese studio gemoeid zijn met de ontwikkeling van Modern Warfare 3, terwijl een andere bron naar de studio Sledgehammer Games wijst. Sledgehammer Games is een vers opgerichte studio en zou op zoek zijn naar een multiplayer designer met vijf jaar werkervaring aan multiplayer-shooters van het niveau AAA. Het eerste project van de studio moet nog aangekondigd worden.

Over de eerstvolgende Call of Duty-game doen ook al enkele geruchten de ronde. Het spel, dat bij Call of Duty: World at War-ontwikkelaar Treyarch in ontwikkeling lijkt te zijn, zou zich gaan afspelen in Vietnam en het verhaal zou een belangrijkere rol krijgen, zoals in Modern Warfare en Modern Warfare 2 ook het geval was. Het verhaal zou geïnspireerd gaan worden door bekende Vietnam-films als Apocalypse Now, Platoon en Full Metal Jacket.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (163)

Hmmm, ben benieuwd hoe realistisch die setting in Vietnam dan gebracht wordt.
Dat in de game dan maar wel duidelijk wordt dat het misselijk makende foute oorlogvoering was.Denk aan Agent Orange , wat tegenwoordig onder pure oorlogmisdaden valt, en nog steeds de nodige naweeen kent.
Nu is elke oorlog in principe fout ( ik geloof in een blijde wereld ;)) ,maar aub geen Rambo taferelen en ben dan ook heel benieuwd hoe die balans in de game gebracht wordt.
Laat maar goed duidelijk worden dat de USA die oorlog bigtime heeft verloren, en de Amerikaanse regering tijdens de oorlog de ene leugen na de andere wereldkundig heeft gemaakt naar haar eigen burgers toe.
Ergo : Ik hoop op een shooter met de nodige diepgang en geen shooter die horden `domme Vietnamezen laat zien die je zomaar het loodje laat leggen.
Laten we eerlijk zijn. De toenmalige Noord Vietnamezen hadden een nieuwe uitleg gegeven aan Stealth Warfare. Credit.
Ik ben dus heel benieuwd.

[Reactie gewijzigd door TweakerTweak op 11 januari 2010 06:22]

Juist, helemaal eens met bovenstaande.
Ik zie al weer voor me dat er _enorm_ veel ophef zal komen over een spel als dit, maar toch hoop ik erg dat ze gewoon lef tonen door een spel met ballen te maken.

Als ze zo een spel gaan maken moeten ze er goed voor gaan ook.
Een spel als Vietcong bijvoorbeeld is leuk, maar het kan vele malen beter / brutaler / relistischer.

Als ze een beetje een soort van Band of Brothers gevoel bij kunnen maken zou het echt vetjes zijn. Dat je de angst en onzekerheid van de gezichten van je maten kunt aflezen. Omdat de vijand overal en nergens kan zitten, vuile valkuilen kan hebben en spike-traps uit de bomen kunnen laten vallen wanneer je het niet verwacht etc.

Woei een beetje erover fantaseren en ik krijg er al helemaal zin in om zoiets te spelen!
(en dan maar hopen dat ze een goede pc versie maken, die GEEN 2e rangs console aftreksel is)

*hoopt*
Ik vond MW2 voor wat aktie betrof echt een thrillride. De basis van het verhaal 100% ruk Tom Clancy kleuterschool niveau, maar wel blockbuster uitgevoerd. Ja te kort en jammer van de dlc / open eind stuff. Maar zeer goede belevenis. Dat je geen idee hebt op wie je schiet en waarom uberhaupt schieten op de bootjes en sneeuwscooter maakt niet uit. Het was gewoon een super vette Steven Segal film verhaal. Helemaal ruk maar wel entertainment.

De multiplay.... sja, genoeg over gezegd, Maar dan rijg je ook de special ops erbij. Al met al MW2 wel kopen advies.

Maar ik hoop echt dat IW weer een deel gaat maken. Vietnam of alien invasion in 2012. zolang zij de aktie maken wil ik het kopen / proberen.
hmm,.. MW2 was voormij een zekere teleurstelling,.. grafisch was die wel mooi,
maar ACTIE was toch een beetje verknipt volgens mij, er zaten wel leuke stukken in maar ik heb wel een aantal stukken gemist, volgens mij het verhaal liep een beetje met horten en stoten, en voor je er erg in had, was je een Fugetive,

daar tussen miste ik gewoon de verhaallijn alsof er stukken uit geknipt zijn, dat die anders te lang zou zijn.!

maar goed qua gameplay online, was het een Redelijke opvolging. maar zeker niet van het zelfde caliber zoals Cod4, ik ben weer terug gestapt naar Cod4, Cod 5, en Cod 2 op de pc.

en 6 wordt helaas een vestofte aflevering voor zo nu en dan even, de perks sijn gewoon te happy. het is niet zoals het hoort te zijn vind ik!.

en zoals MorgothG zei
'' Het was gewoon een super vette Steven Segal film verhaal. Helemaal ruk maar wel entertainment.''

_/-\o_
Mijn mening en direct opmerking over Infinity Ward:

Al zouden ze MW3 uitbrengen, dan zou ik het niet meer kopen (lees: geen enkele game van IW!), al is het op dat moment het mooiste spel wat er is.. met MW2 en IWNet als medium voor online gaming hebben ze duidelijk gemaakt de PC-gamers onder ons totaal te negeren en daaromtrent ook geen enkele support leveren, laat staan ook maar 1mm toe te willen geven dat de online matchmaking een total disaster is geworden.. Het spel is enkel als single player een erg gaaf spel qua gameplay, graphics, maar na dit uitgespeeld te hebben kan hij weer van de PC af, want multiplayer is niet te doen.. tenzij je het niet erg vind om soms minuten lang te moeten wachten totdat een game start, tussendoor het grote risico loopt dat steeds de peer-to-peer host (lees: listenserver) vertrekt en je weer 30 seconden naar een connect-scherm zit te kijken en dan maar niet te spreken over het enorm hoge ping-resultaat van peer-to-peer spelen.. erg frustrerend en feitelijk balen vele PC-gamers er van dat ze het spel gekocht hebben, want een refund doet IW ook al niet aan, gezien het spel via Steam geactiveerd wordt en je daarna met je Steamaccount dit spel niet kan overdragen aan iemand anders.

Kortom: De verkeerde developer heeft een grafisch mooi stukje afgeleverd, maar het grote multiplayer PC-platvorm totaal verwoest door als kippen zonder kop dit slecht af te leveren.

Helaas zal dit het einde zijn aan een reeks prachtige Call of Duty games, die ik tot aan CoD4 (World at War etc.) met veel plezier gespeeld heb, maar na MW2 gespeeld te hebben (online), was dat plezier toch echt verdwenen.

[Reactie gewijzigd door Little_Bear op 10 januari 2010 01:37]

Lijkt me een goed idee om weer naar iets anders te gaan. WO II werd te afgezaagd, MW hebben we inmiddels ook al twee van gehad (en met plezier gespeeld ;) )
En zo is het, ik heb ze alle 2 met plezier gespeeld. Alleen hoeft het niet te worden dat je om de 2 jaar weer een nieuwe CoD MW krijgt.
Het is wel Treyarch ipv IW, dus net als CoD3 en 5 verwacht ik niet dat dit wat gaat worden.

MW2 was trouwens ook een teleurstelling. Het gaat duidelijk de verkeerde kant op met pc games.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 9 januari 2010 16:49]

En waarom dan wel volgens jou? Objectief gezien is MW2 één van de beste pc-shooters van de laatste jaren. Zowel aan de kassa als de community erachter. Zo ervaar ik de release van deze CoD-telg toch :) !

Natuurlijk blijft hosting een groot probleem, maar toch is het een topper!

Ontopic: ik kijk altijd uit naar deze nieuwe release van Infinity Ward!
objectief gezien? objectief is met feiten, en spelplezier is zowiezo niet zo objectief, want wat ik leuk vind vind jij niet. en zowel hoeveel exemplaren verkocht worden als de community erachter betekent niet dat het spel zelf goed is, maar dat ze gewoon een grote community hebben opgebouwd met de vorige spellen al.

en even een paar objectieve feitjes waarom mw2 gezien kan worden als een teleurstelling: Geen ondersteuning voor mods, geen ondersteuning voor dedicated servers, met als gevolg veel hogere pings, en nog een paar dingen, een mooi overzicht staat hier : http://www.modernwarfail2...loads/2009/11/2mgqzw3.png
en even een paar objectieve feitjes waarom mw2 gezien kan worden als een teleurstelling: Geen ondersteuning voor mods, geen ondersteuning voor dedicated servers, met als gevolg veel hogere pings, en nog een paar dingen, een mooi overzicht staat hier : http://www.modernwarfail2...loads/2009/11/2mgqzw3.png
weet niet hoe die site er bij komt, maar er staat wel een fout in: Lan play: Yes Yes (2e yes in rood)

is het slecht dat je lan kan spelen bij de tweede, en dat dat bij de eerste wel goed is?

ben het verder wel met je eens
En daar komt het mooie verschil tussen de pc en de consoles... al jou min punten zijn niet aanwezig bij de console gamers of die hebben daar geen behoefte aan :P

Dus daarom mijn mooie conclusie, MW2 was de beste shooter die lekker de pc gamers hun plek heeft gewezen waaruit is gebleken dat zelfs voor de AAA shooters de pc het minst belangrijkste platform is :D
- korte singleplayer met slecht uitgewerkt verhaal
- de pc versie is een console port en dat is aan alles te merken
- nog lineairder dan een meetlat
- IW heeft niet eens de moeite gedaan om het spel geloofwaardig te houden (zie akimbo shotguns)
- slechte multiplayer (ja, de fanboys vinden het geweldig, ik vind het 3x niks)
- geen dedicated servers
- AI lijkt haast afwezig en maakt plaats voor gewoon massa's soldaten die op je af worden gegooid

'objectief' gezien de beste pc-shooter my ass. De kassa en de community (voornamelijk bestaande uit 12 jarige schreeuwlelijken op xbox live en gedupeerde steam gamers) doen mij helemaal niks als het gaat om de kwaliteit van een spel, het spel is niets anders dan CoD2 in een ander jasje gegoten.

Onlangs de maximum edition van Crysis aangeschaft en je merkt het verschil tussen een echte pc-shooter en een console port. Niet alleen in de graphics, maar ook in de gameplay. Geen veredelde on-rails-shooter, maar vrijheid en mogelijkheden om missies op je eigen manier aan te pakken, met een AI die zich haast gedraagt zoals je dat van echte soldaten zou verwachten.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 9 januari 2010 18:21]

Het was nooit de bedoeling dat het een realistische shooter zou worden, dus dat argument had je achterwege kunnen laten. Wel is de balans in gameplay helemaal verwijderd in deze versie; geluk speelt een veel grotere rol dan vroeger en cheaters staat in de rij om te spelen (want er is geen goede anti-cheat software...).
Het gaat niet om realisme of niet, het gaat om de geloofwaardigheid. Die akimbo shotguns zijn hetzelfde als dat je er UFOs en lasergeweren in stopt. Horen die er thuis? Ja, want een shooter over moderne oorlogvoering kan nooit zo realistisch zijn als een echt gevecht?
Wat is dat nou weer voor kut vergelijking het gaat erom of het realistisch is om een bepaald wapen te introduceren zodat het pas binnen de sfeer van de game...

Passen die shotguns daarin? Jups en UFO"s en Laser geweren? Nopes

Tis niet zo lastig om zoiets te verzinnen hoor
piratenshotguns in elke hand passen net zo goed in een spel over moderne oorlogvoering als lasergeweren. Of nog minder zelfs eigenlijk.
Als je over realisme gaat praten bij een shooter dan moet je het spel niet eens spelen. GEEN enkele shooter kan het realisme van een echt gevecht geenzins benaderen.
Als jij denkt dat dat realistisch is mag je blij zijn dat je niet in het leger zit. Natuurlijk, het is een leuke simulatie, maar het komt natuurlijk niet in de buurt van het echte leven. Als het niet het makkelijk kunnen hebben van meerdere kogels is, dan is het wel de afstanden die veel kleiner zijn dan in het echt. Als het niet de slechte AI van de tegenstander is, dan is het wel zo'n leuk crosshair waar je kogel altijd precies komt. Uiteindelijk hangt bij een spel natuurlijk je eigen leven er niet vanaf, in een echt gevecht is dat wel anders.

Wil niet zeggen dat die spellen slecht zijn om te spelen. Maar 'echt' realisme in een game ga je in ieder geval niet vinden op een beeldscherm met muis en toetsenbord ;)
nou ik mag hopen dat ze in het leger niet zo vaak doodgaan omdat ze een aparte knop moeten indrukken voor bukken en een voor opstaan.
ook die niet!

arma kwam dichtbij, maar die nieuwste flashpoint is gewoon bar slecht! (console port) en arma 2 is nog wel de beste van die je opnoemt, maar komt volgens mij, ook niet echt dichtbij reality :(
Wen maar vast aan het feit dat pc versies gepoort worden vanuit een console. Vraag me zowiezo af hoelang het nog duurt voordat de er voor de pc helemaal nix meer wordt gepoort(piracy). Natuurlijk blijven échte pc games bestaan, zoals (MMO)RPG's en RTS'en, alhoewel ook deze steeds meer en beter vertegenwoordigt zijn of gaan worden op de consoles...
alle akibo wapens zijn onrealistisch, alleen ik zie niet in waarom een akibo shotgun minder goed zou kunnen dan een mp5. (kleiduiven schieten met een 12 gauge is goed te doen)
Twee MP5 machinepistolen zijn theoretisch (muzzle climb e.d. even buiten beschouwing gelaten) tegelijkertijd leeg te schieten. De meeste hagelgeweren vergen tussen schoten echter een pompactie om het volgende patroon te laden, en dat wordt erg lastig met één hand.
Geen slecht woord over CoD2! Dat spel is zo veel beter dan de met noob-opties overspoelde MW2, het enige wat ik mis is sprnten en cookable-nades, en misschien wat graphics die toch een beetje gedateerd zijn. Maar het spel opzich is zo veel beter..!
"Dat is aan alles te merken"
"slechte multiplayer"

Iets meer diepgang in de argumentatie zou welkom zijn. Ik weet nl. niet wat je bedoeld maar ben wel geïnteresseerd.
(NFI !!)
Verkoopcijfers =! kwaliteit. Concerten van De Toppers zijn ook altijd uitverkocht.
Haha, inderdaad. Dat is nou niet bepaald kwaliteit te noemen, nee.

Verder moeten mensen bedenken dat het ook geen realistisch spel is; daar is Operation Flashpoint: Dragon Rising voor gemaakt ;).
Dragon Rising is ook een teleurstelling. De echte opvolger van OF1 is de Arma serie, helaas lijdt deze onder de slechtste interface die ik ooit in een spel gezien heb. Naast de afgrijselijke Microsoft Sam voice acting. Verder is Arma een behoorlijk goede oorlogssim.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 9 januari 2010 18:59]

idd btw is flashpoint ook gewoon een console port.

en bij de toppers ligt het meer aan het dronken mee ''zingen'' dan de zangkunsten van gordon :P
door gebrek aan dedicated server/lean/kleine MP maps heb ik het spel nooit aangeschaft. PC btw. Het redelijke succes van de pc versie is omdat mensen gewoon teveel geld hebben en niet meer naar de kwaliteit van een spel kijken.
plus het maakt dezelfde ontwikkeling door zoals veel nieuwe spellen a.k.a. Noob/casual friendly. Deze release is gewoon een stap terug in de tijd.
MW2 was om online te spelen een teleurstelling, de single player vond ik toch echt weer een rollercoaster ride waar ik met veel plezier nog een keer in stap.

Ik denk dat een MW3 ook heel goed zou kunnen, op het einde van MW2 ben je toch een soort fugitive, en dat betekent dat je in een MW3 zou kunnen geen knokken tegen datgene waar je in MW1 en MW2 onderdeel van was. Lijkt mij genoeg voer voor een leuke game :).

Eerst nog een game met Ghost in de hoofdrol zou ik ook geen probleem vinden, dan krijg je dus eigenlijk een MW game die zich parallel afspeelt met MW1 / MW2.
Ik vind de online player juist mooier dan mw1, meer opties, meer killstreaks etc! van alles meer! vind het een geniaal spel. waarom vind jij het niet mooi?

het enige wat ik soms echt k*t vind werken is het connect systeem met andere mensen... daar moet duidelijk nog wat verbeterd worden!
de multiplayer is kut omdat het zwaar beperkt is, het is precies hetzelfde als CoD1 van bijna 10 jaar geleden met mooiere graphics. Alleen dan heb je nu rondrennende ninja's die het slagveld domineren, door met 120 km/h rennend iedereen neer te steken met een mesje, en figuren die een 120 jaar oude shotgun in elke hand hebben.

in CoD4 had je tenminste nog leuke (grotere, dus ruimte voor snipers) en originele maps zoals Pripyat.

[Reactie gewijzigd door tehsojiro op 9 januari 2010 19:08]

Blijft een kwestie van smaak. Ik heb dan weer een bloedhekel aan snipers/campers. Loop je een hoek om, krijg je een kogel om je oren van het compleet andere einde van de map.
Geef mij maar de de maps die net te klein zijn voor snipers maar te groot voor de shotguns. Oftewel, daar waar de assault rifles/SMG's uit de verf komen.

Maar waar men unaniem over eens blijkt te zijn, het gebrek aan dedicated servers is waardeloos.
Sorry? Geen enkele Call of Duty MP lijkt helaas op het origineel. Bij CoD1 had ik nog het gevoel had dat je ook echt zelf wat moest doen, bij 2 al minder, 4 was een ramp, 5 was een ramp, en laten we over die laatste telg maar niet spreken.

Zeer triest, maar zo lijkt het met alle succesvolle franchisen te gaan.
De supersnelle messentrekkers ( meestal in combinatie met de dual piratenshotgun idd ) zijn inderdaad een serieuze domper op het multiplayergevoel :( Verder vind ik het spel geweldig ( maar aan de dure kant! )
Idd, daar erger ik me ook aan, geen enkele echt leuke sniper maps :(

Onder mij: Snipers zijn echt niet alleen maar campers hoor, echt goede snipers proberen juist zoveel mogelijk te verplaatsen na een kill.

Shotguns + knifers moeten gewoon generfd worden, wat is dat irritant zeg, staat zon gast achter een hoekje, ren je voorbij, komt hij ff met lichtsnelheid op je af, tsjakka, dood....
Daar ben ik het mee eens. Het enige minpunt is inderdaad het matchmaking systeem wat niet helemaal geweldig werkt.
Sommige killstreaks zijn anders wel zwaar overpowered. Als iemand eenmaal een AC130 heeft, zie dan nog maar s te ontkomen, daarboven vuurt die gast gewoon op alles wat hij ziet....

En ja, IWnet = fail. serverlijst+dedi servers = win
Mag je ook een dik overpowered ks hebben na 13 kills? best een prestatie hoor. ik heb ook niet elke match een chopper gunner en als je je er aan ergert, neem dan een stinger mee.
Sommige killstreaks zijn anders wel zwaar overpowered. Als iemand eenmaal een AC130 heeft, zie dan nog maar s te ontkomen, daarboven vuurt die gast gewoon op alles wat hij ziet...
Je kunt ook gewoon even binnen gaan zitten natuurlijk.
Van alle killstreaks zijn er misschien een paar overpowered, maar een AC130 is niet zo super hoor,, Chopper Gunner is echt wel beter..
Het gebrek aan dedicated servers is een dik minpunt, je hebt of een groot pingvoordeel of je hebt een groot pingnadeel. Nooit is iedereen gelijk.

Er is geen support voor mods, dat betekent dat het voor spelers die van competitie houden geen optie is om MW2 te gaan spelen. Dat is juist hetgene dat ik leuk vind, even wennen aan de game in een public server, en zo snel mogelijk mix wars gaan spelen waar echte tactieken en goede communicatie wordt gebruikt.

Spelers zijn vaak lame, ze leaven snel als ze gaan verliezen zodat ze er in de stats beter uit zien dan ze werkelijk zijn. Daar komt nog bij dat ik in MW2 nog meer gescheld en gek**ker naar me toe gesmeten heb gekregen als in Counter Strike, en geloof me... de Counter Strike community verslaan op het gebied van schelden, dat doe je niet zomaar.
Ja, ik mis nog de 'mute allemaal' knop. Ben bijna bij elke match mensen aan het muten omdat ze me storen in m'n gameplay met hun ruis of gelul.
Ik had verwacht dat ze dit wel zouden verbeteren, was ook een van mijn irritaties in CoD4..

Ik speel op de PS3 en heb nu gewoon een headset ingeplugd maar het geluid zacht of uit als er weer zo'n 12 jaar oud kind loopt te janken..
effe je opties checken
Je laatste punt klopt niet: wanneer je uit een server gaat wordt dat genoteerd als een verloren match.
Ik vond MW2 wel redelijk leuk, en CoD 5 was ook aardig, hoewel ik soms op Veteran begraven werd onder de granaten. CoD3 heb ik nooit gespeeld.
En ik heb wel al het een en het ander aan Vietnam games gespeeld, maar nog weinig, ik ben erg benieuwd naar wat ze ervan gaan maken.
Maak het deze keer wel vreselijk lang graag. MW2 was gaaf, maar ik had het halve spel binnen no-time uitgespeeld.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 9 januari 2010 17:14]

Inderdaad het halve spel van MW2, bij MW1 zat er tenminste nog een redelijk gesloten einde aan. Price zie je gereanimeerd worden en jijzelf als Soap wordt met een heli weg gelift.


Maar bij MW2 (mogelijk spoilers) op het einde is die generaal dood, Price leeft nog en jijzelf, weer als Soap, wordt met een heli weg gelift maar dan is het verhaal nog niet afgelopen.
Dus ik heb het gevoel dat er dan een stuk aan moet komen en dat zal dan MW3 worden of anders een uitbreiding op MW2.

[Reactie gewijzigd door mhindrik op 9 januari 2010 18:21]

De timed-exclusive DLC misschien?

Met (spoiler alert) Nikolai die "they'll be looking for us now" zegt?
Niet geheel mee eens.
Treyarch snapt er weinig van, slecht gameplay doet afbreuk.

MW2 heeft een goede multiplayer op het P2P systeem na.
Er zijn forum leden die huilen omdat de akimbo 1887 te sterk zou zijn, schiet dan beter en stop met huilen.

Maar de mensen die lopen te zieken met aimbot en texture hack.
Ik hoop voor alle cheaters dat er een permanent ban komt om uberhaupt op internet online te gamen, soort van SPAM filter maar dan voor cheaters.

Het Vietnam tijdperk, lijkt mij een goede en verfrissende ontwikkeling... in het verleden veel Vietcong gespeeld en was altijd vermakelijk.
Ik dacht dat Infinity Ward de rechten van CoD terug had gekocht van Activision en dat Treyarch dus geen CoD games meer mocht ontwikkelen.

Edit: Oh, dat bleek later slechts een gerucht te zijn, ik heb niks gezegd |:(

[Reactie gewijzigd door PL JNS op 9 januari 2010 17:05]

Infinity Ward is gewoon een afdeling van Activision
Fout. Infinity Ward valt onder Activision-Blizzard, niet Activision.
Activision-Blizzard is ontstaan na de overname van Activision door de franse conglomeraat Vivendi SA. Vivendi heeft vervolgens activision laten fuseren met hun gamestak Vivendi games (waar ook blizzard entertainment onder valt) en zo ontstond een nieuw bedrijf genaamd Activision-Blizzard.
Niet fout, beiden zijn waar, IW vallen onder Activision, Activision valt weer onder Activision-Blizzard.
wees geduldig, in maart komt bad company 2 :)

http://badcompany2.ea.com/#/videos/id/1
Inderdaad, daar kijk ik heel erg naar uit.
Dat is wellicht jouw mening, maar ik heb me prima vermaakt met de beide CoD games, zeker de zombie modus in WaW was een welkome uitbreiding waar ik me uren mee heb vermaakt. Misschien was het niet het beste verhaal of de innoverende techniek waar het spel het van moest hebben maar gewoon de toegankelijkheid, variatie en knap opgezette multiplayer mogelijkheden.
Ik zie niet in wat er mis is met COD5...
Prima game, dus ik verwacht eigenlijk juist heel wat omdat deze gasten in het verleden zoveel kritiek hebben gehad.
En ga realistisch kijken naar COD5 en dan kan je denk ik niet anders dan toegeven dat het een erg goede game is.
Ik vind hem zelf persoonlijk beter dan COD4.
Maar eigenlijk is dit niet belangrijk....
In maart komt Battlefield Bad Company 2... die wordt beter dan welke COD dan ook ;)
ik vond dat wo2 thema wel zo suf... volgens mij is dat de reden dat die games van treyarch zoveel minder scoren dan die van infinity ward; het is toch veel leuker om moderne wapens te hebben? niet voor niks heeft james bond altijd de nieuwste gadgets.
Call of Duty 1 en 2 zijn van Infinity Ward en zijn zeer goed ontvangen. Call of Duty 3 werd toen exclusief voor de consoles gemaakt door Treyarch en is zwaar geflopt. Modern Warfare kwam hierna uit de kast van Infinity Ward en brak alle records, opgevolgd door Call of Duty: World at War door Treyarch, welke flopte.

Je ziet het patroon?
CoD:WaW flopte? Meer dan 10 miljoen keer over de toonbank gaan bepaald niet een flop, nazi zombies was wellicht zelfs de beste gamemode die een CoD spel ooit gehad heeft. Wat wel geflopt is is dat nieuwe systeem van IW om online op de PC te spelen.
Ooeeh jaah :D Nazi zombies was zo geniaal! Vind nog steeds dat ze daar meer maps voor hadden moeten maken, gelukkig kon er wel geMOD worden.
CoD:WaW had ik gekocht omdat het een "opvolger" was van CoD4, maar vond 'm niet echt geweldig.
Even realistisch doen: IW krijgt jaren de tijd om een goed spel en engine te ontwikkelen, Treyarch krijgt de engine uit dat spel en wat resources, om in een veel kortere tijd een gemiddelde shooter er uit te persen om de gamers te vermaken tussen de "AAA releases" door, en de franchise actueel te houden.

Zelfde verhaal met Halo 3 en ODST. ODST is gemaakt met de HALO 3 engine, een heleboel van dezelfde resources, en in een jaar afgerond terwijl een ander team (ook binnen bungie) aan Halo:Reach werkt.

Ik zou beide games geen flop willen noemen. Niet zo goed als de "AAA''s, maar wel te pruimen, als tussendoortje.
Ik geef je gelijk dat je CoD3 een flop kunt noemen (alhoewel ruim 3 miljoen verkopen nou niet echt snel een flop is, maar wellicht tov de andere CoD games.) CoD5 werd beter ontvangen dan bijvoorbeeld Gears of War, en scheelde in verkopen maar een fractie met GTA IV.

bron: linkje

[Reactie gewijzigd door RoBBS op 10 januari 2010 12:27]

CoD2 was ook WOII gebaseerd en werd ook hoger gewaardeerd dan de Treyarch CoD spellen. Dus het ligt absoluut niet alleen aan het thema.
Jij bent niet de enige die spelletjes speelt, ook nieuwe gamers willen nieuwe spellen die te maken hebben met WO2.
En waar blijft de langverwachte update voor de pc-versie van modern warfare 2? Ik zou zeggen laten ze daar eerst hun aandacht in steken. Een spel is per definitie niet af als het opgeleverd is... Updates zijn van essentieel belang voor een goede community (kijk maar naar team fortress 2 die elke paar weken met updates komen) :?

http://www.infinityward.com/forum/viewforum.php?f=32

Leuk spel hoor, mij hoor je niet klagen. Maar beloftes niet waar maken is hetzelfde als je klanten een klap in het gezicht geven...

[Reactie gewijzigd door jacob.korf op 9 januari 2010 17:37]

Precies, ik speel het spel nog steeds veel online, maar word onderhand echt gefrustreed van die 3+ Carepackage runners die je tegenkomt in een match, of uberhaupt de kniving classes.. Kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is geweest van IW dat mensen dit soort classes maken, verpest voor mij en de vele waarmee ik mw2 speel iig het spel. Als ze dit soort dingen niet snel veranderen denk ik er sterk over om weer lekker cod4 te gaan spelen.

Over Vietnam,, woot! Kom maar op met die napalm killstreaks!
hmmz ik ben achter de knifing classes gekomen door een ontwikkelaar van MW2... dus die classes zijn juist met opzet er in gezet.
Mmm als dat het geval is ga ik er zeker mee kappen,, ik weet dat dit spel niet bedoeld is als puur oorlogssimulatie maar dat mensen hun enige focus is het rondrennen met 100km per uur en hun botermesje te gebruiken is voor mij toch echt een serieuze afknapper.
Inderdaad, doen ze zoveel moeite om CoD6 te verkloten door het via Steam te laten draaien met matchmaking, om zo geld te kunnen vragen voor DLC op PC. Brengen ze niets uit......
Idd ja, grafisch vond ik niet zo erg, maar niet leanen?! Wat is dat voor iets? Was het te moeilijk voor IW om te porten ofzo... 8)7 En nog iets wat me mateloos irriteert:In Splinter Cell Pandorra Tommorow (uit 2004!!!) kon je al lichten kapotschieten. In Modern Warfare 2, een spel uit 2009, kun je schieten op lichten wat je wil, ze gaan niet kapot....in 5 jaar tijd, kunnen ze niet eens de moeite nemen zodat je lichten kapot kunt schieten....
Het enige wat ik mis is een goed werkend IW.net. Op zich ben ik vaak de host dus heb ik weinig last van lag en dergelijke. Ik verwacht wel dat IW binnen korte tijd met support voor dedicated servers komt, dit ook omdat er steeds meer hackers komen op de PC. De game op zich vind ik beter dan MW1, vooral de variatie. Mods interesseren mij totaal niets, ik vind promod voor MW1 een wanstaltig lelijke mod, speel dan gewoon CS. Overigens een uit de hand gelopen mod die mij wel aanspreekt.
Hier precies hetzelfde, ik vind ook vooral de single player supergoed :)
Ik heb zelf hier cod2 & cod4 & cod6 :) 7 sla ik dus weer over en 8 koop ik waarschijnlijk weer.

Overig, promod is juist perfect. Je kan gewoon skillen zonder elke keer genaaid te worden door GL's mensen met irritande maryrdom, juggernaut etc.

Had trouwens ook wel verwacht dat MW3 er niet zou zijn, zou veel te veel uitgemolken zijn.
Dat wel, al moet ik zeggen dat het aantal servers dat GL, Martydom en Last Stand uit had staan ook niet te min was. Persoonlijk vind ik Softcore en Hardcore voldoende keus
Dat is juist het lullige, als je host bent heb je ping <10 ms en dus altijd een voordeel op de rest van de spelers.

Met dedicated hosts had je dit probleem niet.
Ik weet niet in hoeverre ik dit erg moet vinden. In MW2 hebben ze in ieder geval wel een beetje gemiskleund (IWnet + korte SP = jammer).

Nu maar hopen dat MW3 gewoon weer lekker lang en vol met actie zit, en je weer gewoon een mooie serverlijst kijgt.
ja maar ik vond de multi-player wel fijner spelen dan MW1. servers boeien mij niet echt vermits ik op console speel en vindt dat men door servers het nut van de challenges en titles weg haalt (men kan met 2 in een server gaan zitten en alles uitspelen zonder veel moeite)
Ja, ik had erbij moeten zetten (PC), bij consoles maakt dit minder uit, die hebben immers altijd matchmaking, En die achievements...tja, liever gamen zonder lag en niet om de 2 sec geen connectie met de host hebben dan een paar achievements die iedere jaap kan halen.
Die achievements zie ik als een worteltje dat met een hengeltje voor het ezeltje wordt gehouden. Vraag me af hoeveel % van de spelers online nog actief zouden zijn als het hele rangensysteem (incl dat achterlijke prestige) op de schop ging.
Ik zal onderdeel zijn van dat percentage. Zodra ik level 55 had bereikt in CoD4 was het niks meer aan. "Gelukkig" heb je in CoD:MW2 nog prestige mode, waarbij je weer wat nieuwere "onzin" kan halen.
Dat zie je verkeerd, die achievements zijn een mogelijkheid om het spel uitdagend te houden, dat jij ze vervelend vind tja, misschien zegt dat meer over jou dan over de rest van de spelers. Ik weet wel dat de mensen met wie ik speel de achievements een mooie manier vinden om elkaar 'naar het leven te staan' ingame dan. Noem het een stukje competitie.
geweldig man al die nuke boosters.
Blijkbaar heb je het artikel niet gelezen.
er komt geen Modern Warfare 3.
Nee dat staat er niet. Er staat dat IW niet bezig is aan MW3 maar op dit moment aan iets anders. Dat betekent niet dat er geen MW3 komt, maar in ieder geval dus niet voordat de andere game uit is.
Of IW wordt niet de ontwikkelstudio die aan MW3 gaat werken. Maar wordt dat gewoon gedaan door de 3e studio die aan de CoD IP is toegevoegd.
Ik vond het einde van MW2 zich best lenen om nog een vervolg deel op te maken. Dacht eigenlijk dat dit ook zou gebeuren, door uitspraken van de personages in de laatste scene

[Reactie gewijzigd door HammerNL op 9 januari 2010 17:11]

Waarschijnlijk wordt dit gedaan met DLC
laat ze maar is weer een keer komen met een nieuwe battlefield vietnam achtig iets.
ik vond dat toen die tijd z'n gaaf spel, mooi overal met helicopters vliegen, tanks rijde, jeepjes door de bossen crossen.

hopenlijk word in deze call of duty het ook weer mogelijk om in voertuigen te rijden net als in call of duty 1, toen met UO uitbreiding en costum maps heb ik mij weken vermaakt.

wie kent de mappen van nog GOB? zoals Gob_Mice?
Die goede oude tijd dat er nog wel mods waren toegestaan. :)
Cod7 in vietnam lijkt me heel gaaf, wel een gewaagde stap om te maken. Dat moeten ze wel in een keer goed doen anders kunnen ze er nog flinke problemen me krijgen
Het lijkt me verre van gewaagd om nog een shooter te maken in een zeer succesvolle serie en dan als grote verandering Vietnamezen in plaats van Duitsers of Russen in je spel te stoppen. Eigenlijk klinkt dat meer als een hele gewone, traditionele en conservatieve stap, het soort stap waar de aandeelhouders blij mee zullen zijn.

Als ze zouden zeggen: "Zes Call of Duty spellen was wel weer genoeg, we gaan nu eens iets maken dat niet de zoveelste first-person shooter is, maar iets heel anders"--kijk, dan zouden ze een gewaagde stap aan het maken zijn. Maar gewaagde stappen zijn niet populair in de games-wereld.
Ik heb van horen zeggen dat de tactieken van de Vietnamezen heel anders waren dan bij de Russen of de Duitsers. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
Bij de Duitsers denk ik aan loopgraven, bij de Russen meer aan dappere strijders die het moederland belangrijker vinden dan het eigen leven, maar bij de Vietnamezen denk ik eerder aan tunnels en wildvreemde heuvels.
Als er maar niet wordt gebanzaid zo als in MoH:PA. Dat was wel leuk voor een keer, maar ik wil het niet nog eens. Die Japanners ind at spel waren eigenlijk verdedigingsloos zodra ze een charge gingen uitvoeren.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 9 januari 2010 17:13]

Bij mijn weten werden de russen door de generaals in de achterlinie oggejaagd en neergeschoten als ze niet de vijand bestormden. En aangezien ze in die tijd nog geen geavanceerde betrayal-booting systemen hadden moesten ze wel....

En ja, de Vietnamoorlog is bij mijn weten bekend door de vele hinderlagen, valkuilen met stekels etc. etc. Dus verwacht zeker wel een of andere hoofdpersoon (Lotion ipv Soap?) die in een gat valt en langzaam creperend dood gaat. Is weer eens wat anders dan *spoiler alert* de kernbommen in MW1 en MW2.
De geallieerden in WW1 deden net zo hard hun eigen soldaten vanuit de rug aanvallen wanneer ze niet op het slagveld wilden aanvallen...
Nah, ik vind niet dat de CoD reeks moet stoppen. Ze hoeven misschien niet ieder jaar uit te komen maar als ze deze "kwaliteit" stroom weten te behouden mogen ze van mij nog wel 'ff door ontwikkelen.

Jah, het zijn telkens "dezelfde" games, maar ze verschillen genoeg om "hetzelfde" spel weer opnieuw te kopen en te spelen.

Wel zou ik het leuk vinden als ze eens een keertje focussen op dezelfde single player ervaring, maar dan eens wat langer. Gewoon 'ff een mega-verhaal.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 9 januari 2010 20:03]

Ik denk dat het gewoon WaW met de Jappen in een ander jasje gaat worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True